ja dat is het !ik ben niet goed geinformeerd .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet goed geïnformeerd. Zeer zeker worden ook Nederlandse projecten gebombardeerd bij elke gelegenheid, met name havenprojecten.
De bedrijfjes zijn gewoon bedrijfjes, zoals de bestookte VN school ook niet meer dan een school was.
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat gemakshalve werd gebruikt door de hamas om zo dicht bij de grens met israel te zitten om zo lekker te kunnen schieten .
en die gezinnen het slachtoffer zijn van de bruuten hamas die geen oog heb voor de medemensen.
en zo de burger in de vuurlijn zetten . ja dan kom ik ook aan 100000000 burger doden .
daarom is het goldstone raport ook erg eenzijdig , en de UN deze praktijken niet eens verbaliseerd .
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak dat Nederland tegen gestemd heeft.
Enige wat Israel doet is zichzelf verdedigen tegen die Hamas en Hezbollah.
Vergeet ook niet dat Hamas broedermoord pleegt. Zichzelf schuilhouden onder de burgers bv.
Als er 1 partij is die de hoofdschuldige is dan is het wel Hamas en Hezbollah. Al Fatah laat ik erbuiten, die zijn wel bereid om de dialoog aan te gaan. (al was dat in het verleden ook anders).
Kortom, Israel staan in het recht terug te slaan indien dit nodig is. IDF staat niet voor niets voor Israeli Defence Forces.
Israel, de enige echte democratie in een verrot stukje aarde, moet voor altijd blijven voortbestaan.
hoe dicht bij denk ja zelf ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:30 schreef telavivnick het volgende:
[..]
hoe dicht bij denk ja zelf ?
eenig idee !
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Onzin! Quatsch!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:33 schreef telavivnick het volgende:
[..]
![]()
![]()
je weet niet echt wat je zeg lees ik wel .
Wow, twee reacties op hetzelfde postje. Het zit je kennelijk wel dwars dat niet langer meer klakkeloos wordt aangenomen dat Israël zijn handen in onschuld wast. Het tij begint te keren ten faveure van de onderdrukte Palestijnen en dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?
kan je mij vraag beantwoorden ??quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Je hebt er zelf ook anders wel een handje van om de misdaden van de Palestijnen te ontkennen en negeren, zo blijkt ook de reactie waar ErwinRommel op reageerde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Vrede met een volk waarvan je de huizen en infrastructuur annexeert of platgooit? Een volk dat je van het eigen land blijft afgooien en van water verstoken laat zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:37 schreef telavivnick het volgende:
[..]
kan je mij vraag beantwoorden ??
we hebben wel zeker een belang bij een welvarend palie volk .vrede goed voor mij en goed voor hun .
maar het willen van uit de palie kant daar gaat het om .
denk na wat zullen de palies zijn... zonder zielig te zijn .?
nu hebben ze op z'n minst een eigen eggo.anders hebben ze wat ze hadden .niets
Dommig? Juist niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dommig? Juist niet.
Israel verdedigd zich, niks meer niks minder!
En ja ik ben ook pro-Israel, en ik heb geen begrip voor misdaden. Israel heeft geen misdaden begaan, de Hamas en Hezbollah begaan ze door zichzelf in druk verstedelijkt gebied onder de burgers zichzelf op te houden en raketten af te vuren op Israel. DAT Disana, dat is een grove misdaad en schending van elk oorlogs recht.
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Spreek voor jezelf, ikzelf en anderen met mij (als ErwinRommel) zien van buitenaf toch wel aardig wat anders als jou. Gooi het dus maar niet op propaganda voor de inwoners van de staat Israël. Er zijn genoeg mensen die de misdaden van Hamas zien, en gelukkig is Maxime Verhagen daar een van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.
Vind je het gek dat er gevochten wordt met de weinige middelen die zo'n onderdrukt volk nog heeft?
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Er is an sich helemaal geen probleem met het Palestijnse volk, Wie wilt niet in vrede leven?
De meeste Palestijnen willen dat ook en DOEN dat ook IN Israel. Probleem is dat Hamas en Hezbollah mensen brainwashen, en het gezegde hebben van "wie niet voor ons is is tegen ons", daarmee de eigen Palestijnen voorliegen. Het bespelen van het eigen volk dus, zoals Hitler deed decenia geleden.
Dat is wat de Hamas doet, en idem Hezbollah. Haat kweken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |