Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Goed zo, onvoorwaardelijke steun voor Israël.
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat inderdaad, kijk maar eens naar de landen die "voor" stemden, daar wil je als Nederland toch niet tussen staan? Alle zichzelf respecterende landen van het westen stemden ofwel tegen, blanco of niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!
Geenszins cynisch, ik ben vóór de staat Israël en haar aanpak van domestic terrorism. Zolang de Palestijnen menen dat ze "recht" hebben op stukken Israël en zich met gebruik van geweld daarmee profileren keur ik de acties van Israël goed, en als ik kijk dan is dat de strekking van de meeste westerse landen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, laten we vanwege een schuldgevoel voor iets dat 60 jaar geleden is gebeurt, en niet onze schuld was alles wat de Israeli's doen maar goedkeuren.![]()
![]()
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?quote:Israël, dat niet wilde meewerken aan het onderzoek van Goldstone, vindt het VN-rapport ook eenzijdig. De Israëlische regering zegt dat terreurorganisaties zich gesteund kunnen voelen door het standpunt van de Mensenrechtenraad.
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.
Daar wilde ik aanvankelijk geen gebruik van maken, maar de officiele berichtgeving hieromtrent is zeer mager bedeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
!!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?
Het recht zegevieren?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Het meest kwalijke aan de zaak is nog altijd de opdracht zelf. De commissie heeft als opdracht gekregen de misdaden van Israël te onderzoeken, niet om te onderzoeken of er misdaden hebben plaatsgevonden. Alleen dat al diskwalificeert het onderzoek den hele VN-mensenrechtencommissie in het algemeen.
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.
Gooi een andere mening niet altijd op stupiditeit, het geeft alleen je eigen zwakte weer.
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Tjah, zo kan je het zien. Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.
Uiteraard is de situatie weerzinwekkend, echter je kan in een dergelijke situatie wel een kant kiezen, en ik kies daarin de kant van Israël, en niet die van de Palestijnen. Ik kan het volgens mij niet nog meer straight forward typen als dit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.quote:Alleen omdat Israël ook kritisch wordt bekeken ondertekent de Jodenknuffelaar van een Verhagen dit onderzoek niet.
Klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
Ik vind het terecht dat er tegen is gestemd in de huidige vorm. Het is ook geen stem om misdaden in de doofpot te stoppen... Het is een stem tegen de eenzijdige verantwoordelijkheid die wordt toebedeelt.
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.
Ah dat kan, subtiel meningsverschil over "kanten" dan, verder een pluspunt omdat je een hekel hebt aan de SP.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.
Daarbij kies ik geen kant in dit conflict, misschien de kant van de burgers, dus de slachtoffers, welke afkomst ze ook hebben - ze hebben recht op een vreedzaam leven.
Ik ook niet, maar dat heeft niets met het huidige conflict te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.
De mensenrechtencommissie laat in zijn opdracht zien vooringenomen te zijn jegens Israël. De commissie gaat er a priori vanuit dat Israël misdaden heeft begaan. Israël is dus schuldig totdat haar onschuld bewezen is, en dat is kwalijk.
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.En ze komen daar ook altijd mee weg, gewoon elke resolutie of voorstel als "anti-Israëlisch" bestempelen en voila.
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
In het kader van deze specifieke rapportage, waar dit topic over gaat, is het behoorlijk relevant als je het mij vraagt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.
Evengoed is zij en bijv. Gretta Duisenberg wel een uithangbord voor blinde Palestina liefde, idioterie van jewelste. Desalniettemin zet ik je verhaal niet weg om haar hoor, maar dat wist je al.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?
Ijzersterk betoog.quote:
Je kent haar niet?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.quote:
Ik neem maar aan dat je geen kennis hebt over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en hier maar even goedkoop denkt te scoren met een oneliner. Maar om het je even duidelijk te maken, Anja en Gretta zijn van die mensen die slapen op een Arafat kussen met een Palestijnse vlag aan het balkon, en elke Israëliër die ze tegenkomen verwezenlijkt het kwaad tenzij ze het eens zijn met hun.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.
Nee, jij komt met een ijzersterk betoog. Het feit dat GB na de 2e wereld oorlog een stuk grond afstond en met sponsoring van de gehele westerse wereld een staat uit schuldgevoel werd opgezet heeft alles te maken met de huidige middenoostensituatie.quote:
Misschien moet je je zelf eens inlezen over hoe Israel is ontstaan. Dat er een Joodse staat ging komen stond ook voor de tweede wereldoorlog al vast. Zionisme is begonnen rond 1880, de Balfour verklaring is van 1917.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je komt hier met een uitspraak over Anja Meulenbelt, vervolgens zeg je dat ik geen kennis heb over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg (dat noemen wij een falende poging om iemand om een normale wijze te overtuigen). Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Waar hebben zij hetgeen gezegd wat jij eerder schreef (dus dat er geen Israeliers zouden zijn die het moeilijk hebben)?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik neem maar aan dat je geen kennis hebt over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en hier maar even goedkoop denkt te scoren met een oneliner. Maar om het je even duidelijk te maken, Anja en Gretta zijn van die mensen die slapen op een Arafat kussen met een Palestijnse vlag aan het balkon, en elke Israëliër die ze tegenkomen verwezenlijkt het kwaad tenzij ze het eens zijn met hun.
Als je zegt dat je geen fan van haar bent dan mag ik op z'n minst verwachten dat je toch enige achtergrond kennis hebt van de personen Anja en Gretta.
Ik heb al een antwoord gegeven, het hoeft niet geschreven te staan om hun insteek te begrijpen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:37 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je komt hier met een uitspraak over Anja Meulenbelt, vervolgens zeg je dat ik geen kennis heb over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg (dat noemen wij een falende poging om iemand om een normale wijze te overtuigen). Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Waar hebben zij hetgeen gezegd wat jij eerder schreef (dus dat er geen Israeliers zouden zijn die het moeilijk hebben)?
Ik heb het niet geschreven, ik ben daar niet over begonnen, dat was jij.
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, jij komt met een ijzersterk betoog. Het feit dat GB na de 2e wereld oorlog een stuk grond afstond en met sponsoring van de gehele westerse wereld een staat uit schuldgevoel werd opgezet heeft alles te maken met de huidige middenoostensituatie.
Oh, nu is het hun "insteek". Sorry, maar dat is niet erg overtuigend. Je mag best zeggen dat je het niet met hen eens bent omdat ze er andere denkbeelden op na houden (vrijwel gespiegeld aan die van jouw), maar doe dat dan zonder insinuaties. Sowieso acht ik de persoon irrelevant, het gaat mij om de inhoud, maar kennelijk is voor jou de persoon belangrijker dan de boodschap.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb al een antwoord gegeven, het hoeft niet geschreven te staan om hun insteek te begrijpen.
Ach, uiteindelijk komt het er op neer dat de Arabieren keihard in hun reet genaaid werden door de Engelsen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.
Ten eerste, geef nou eens aan van wie je een kloon bent, het irriteert me nu wel degelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:43 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Oh, nu is het hun "insteek". Sorry, maar dat is niet erg overtuigend. Je mag best zeggen dat je het niet met hen eens bent omdat ze er andere denkbeelden op na houden (vrijwel gespiegeld aan die van jouw), maar doe dat dan zonder insinuaties. Sowieso acht ik de persoon irrelevant, het gaat mij om de inhoud, maar kennelijk is voor jou de persoon belangrijker dan de boodschap.
Het irriteert je dat je nu niet op de persoon kan spelen, omdat je niet weet wie ik ben? Of bedoel je dit anders?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ten eerste, geef nou eens aan van wie je een kloon bent, het irriteert me nu wel degelijk.
Je bent al vanaf het begin bezig met het praten over de persoon Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg.quote:Ten tweede, ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat de persoon me weinig uitmaakte in deze kwestie, je zit er dus zoals gewoonlijk weer eens faliekant naast. Maar als je me nog meer woorden in de mond wil leggen dan ga je gang, je komt er toch niet ver mee.
Dat tweede inderdaad, ik hou niet van mensen die schuilgaan achter een andere naam en eerdere identiteiten geheim houden, het staat achterbaks.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het irriteert je dat je nu niet op de persoon kan spelen, omdat je niet weet wie ik ben? Of bedoel je dit anders?
[..]
Een regelrechte leugen.quote:Je bent al vanaf het begin bezig met het praten over de persoon Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg.
Daar ben ik het mee eens, gelukkig ben ik geen kloon, dus het is vrij nutteloos om daar weer over verder te gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat tweede inderdaad, ik hou niet van mensen die schuilgaan achter een andere naam en eerdere identiteiten geheim houden, het staat achterbaks.
In ieder geval sinds ik in de discussie zit.quote:Een regelrechte leugen.
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.
De staat Israel is vooral uitgeroepen, niet gesticht. De vijanden van Israel hadden veel Brits materieel en werden in bepaalde gevallen geleid door Britse officieren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.
Ja, maar dat was een veel beperkter plan.quote:Aan Balfour lag onder andere ook het volgende ten grondslag.
bronquote:The UN Human Rights Council and its recent Goldstone Report are either biased or mistaken respectively in some of their fundamental accusations against Israel, according to the director of one of Israel's main rights groups.
Even so, "Israel has only itself to blame" for its failure to investigate the accusations of abuses during January's Operation Cast Lead that led to the report, according to B'Tselem executive director Jessica Montell.
"There's no question that the HRC, which mandated the Goldstone [fact-finding mission into the Gaza fighting], has an inappropriate, disproportionate fixation with Israel," she said, adding that the Council was "a political body made up of diplomats, not human rights experts, which means that the powerful states are never going to come under scrutiny the way the powerless will. So China, Russia and the US will never have commission of inquiry, regardless of how their crimes rank relative to Israeli crimes."
Furthermore, the Goldstone Report itself, which was presented in its final version to the Human Rights Council on Tuesday, is "disagreeable" and mistaken in some of its gravest accusations against Israel, she believes. These include the claim that Israel intentionally targeted the civilian population rather than Hamas, and the "weak, hesitant way that the report mentions Hamas's strategy of using civilians [in combat]."
But, she added, Israel could have avoided such a report had it conducted "a thorough investigation" of Cast Lead itself, something which B'Tselem continues to urge on Israel's leaders.
The report, she says, bears "the message of the new international legal system: Justice has to be done at home, or else. Israel has only itself to blame that it took the Human Rights Council to tell [Israel] what it should have done eight months ago."
"Before 2000, you had a Military Police investigation every time a Palestinian was killed," Montell related. "You could argue that the Palestinian's word may not have carried the same weight as the soldier's, but the fact that there was an investigation placed limits on [behavior] at roadblocks, etc."
With the outbreak of the Second Intifada, however, IDF and government lawyers "said the situation is now an armed conflict, and you don't have to open [so many] criminal investigations in an armed conflict. They'll [still] open an investigation on theft complaints or beatings at a checkpoint - things that have no operational connection. But when it comes to gunfire, there are no automatic investigations."
This is a mistake, Montell believes, since "the laws of war are laws. We are asking the IDF to investigate Cast Lead according to the laws of war."
Montell's call for an Israeli investigation is aimed at an Israeli audience, but reflects deep unease both in Israel and abroad over the report's conclusions.
Even the international magazine The Economist, which has stridently criticized Israeli actions in the West Bank and Gaza in the past, said the report's conclusions were unfairly critical of Israel.
"The report takes the very thing it is investigating as its central organising premise," the magazine opined just days after the mid-September publication of the report. "Israeli policy in Gaza, it argues, was deliberately and systematically to inflict suffering on civilians, rather than Hamas fighters. Israel's assertions that, in the difficult circumstances of densely populated Gaza, it planned its military operations carefully and with constant legal advice are taken by the report as evidence not of a concern to uphold international law but of a culpable determination to flout it."
Meanwhile, political commentators such as Tom Gross have blasted the Human Rights Council itself in the wake of the Goldstone report, saying the Council shows little concern for human rights abuses "unless they can blame them on Israel."
Duh, een Joodse organisatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:03 schreef Mylene het volgende:
Notabene de mensenrechtenorganisatie B'Tselem veegt de vloer aan met het Goldstone raport.
[..]
bron
Een Joodse organisatie die het IDF op de voet volgt en waar nodig misstanden aan het licht brengt. Critici van Israël schermen dan ook met B'Tselem raporten als deze worden gepubliceerd.quote:
Eensquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De enige actie die de Britten na de oorlog hebben ondernomen is het terugsturen van Joden die in Palestina aankwamen naar de concentratiekampen in Duitsland. Toen de oorlog tussen Joden en Arabieren echt uit de hand liep zijn ze ervandoor gegaan onder het motto "zoek het zelf maar uit".quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.
Aan Balfour lag onder andere ook het volgende ten grondslag.
Maar hoe kan dat oorlogsmisdaden rechtvaardigen? Of is dat begrip voor jou ook van geen waarde?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geenszins cynisch, ik ben vóór de staat Israël en haar aanpak van domestic terrorism. Zolang de Palestijnen menen dat ze "recht" hebben op stukken Israël en zich met gebruik van geweld daarmee profileren keur ik de acties van Israël goed, en als ik kijk dan is dat de strekking van de meeste westerse landen.
Gezien de landen die vóór dit rapport stemden kan ik er al bijna klakkeloos van uitgaan dat het een gekleurde conclusie is geweest. Dermate gekleurd dat geen enkel zichzelf respecterend land er in mee is gegaan. Dit verteld me dat er dus helemaal geen sprake waren van grove oorlogsmisdaden, enkel wat incidenten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat oorlogsmisdaden rechtvaardigen? Of is dat begrip voor jou ook van geen waarde?
Ook Goldstone zelf is het niet eens met de VN-resolutie, die hij te eenzijdig vindt. Overigens, om ergens mee de vloer aan te vegen, moet je overtuigend duidelijk maken dat er flink wat mis mee is. Zeggen dat je het ermee oneens ben is niet 'de vloer aanvegen met'.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:03 schreef Mylene het volgende:
Notabene de mensenrechtenorganisatie B'Tselem veegt de vloer aan met het Goldstone raport.
[..]
bron
Je hebt eerder gezegd dat je het rapport gelezen hebt. Dus je lezing hangt af van wie er voor stemt?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Gezien de landen die vóór dit rapport stemden kan ik er al bijna klakkeloos van uitgaan dat het een gekleurde conclusie is geweest. Dermate gekleurd dat geen enkel zichzelf respecterend land er in mee is gegaan. Dit verteld me dat er dus helemaal geen sprake waren van grove oorlogsmisdaden, enkel wat incidenten.
Hangt af van?quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt eerder gezegd dat je het rapport gelezen hebt. Dus je lezing hangt af van wie er voor stemt?
Omdat Goldstone vindt dat Hamas ook een veeg uit de pan had moeten krijgen in de Mensenrechtenraad. Verder lijkt het me niet zo relevant omdat het rapport en de aanbevelingen in zijn geheel doorverwezen zijn naar de Veiligheidsraad. Die kan er een afgewogen zelfstandig oordeel over vellen en dan vervolgens geblokkeerd worden door het Amerikaanse veto: einde oefening als altijd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ook Goldstone zelf is het niet eens met de VN-resolutie, die hij te eenzijdig vindt. Overigens, om ergens mee de vloer aan te vegen, moet je overtuigend duidelijk maken dat er flink wat mis mee is. Zeggen dat je het ermee oneens ben is niet 'de vloer aanvegen met'.
On-topic: Lijkt me goed van Nederland. Volgende stap lijkt mij nu het indienen van een redelijk resolutie tegen Israël en Hamas, en het meewerken aan vervolging van oorlogsmisdadigers.
=quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, en je legt weer woorden in m'n mond.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Je bedoelt voor genocides.
Schandelijk dat Nederland zich hiermee intrekt maar blijkbaar hebben zij niks van geleerd aangezien de geschiedenis van Nederland ook kolonilistisch was en Sebrenica..
De ware terroristen zijn de leiders van de westerse wereld. o.a. Verhagen etc. die vlekkeloos achterlopen bij Israel
Hoe wil jij de bezetting en de duizenden doden noemen dan ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, en je legt weer woorden in m'n mond.
De bezetting zionisme, en de duizenden doden noem ik vergelding.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe wil jij de bezetting en de duizenden doden noemen dan ?
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionistenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De bezetting zionisme, en de duizenden doden noem ik vergelding.
Ik ga niet naar een ver verleden kijken, ik leef niet in het verleden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionisten
Hoe kan je duizenden doden vergelding noemen en geen genocides
Welke Duitse aanvallen? Ik woon langs de Duitse grens en ik heb echt geen aanvallen gezien hoorquote:Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
Blijkbaar leef je niet in een wereld waarin je kunt accepteren dat anderen anders denken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionisten
Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
Je moet naar het verleden kijken om een oordeel te geven aan een land die zich bezig houdt met misstanden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga niet naar een ver verleden kijken, ik leef niet in het verleden.
[..]
Welke Duitse aanvallen? Ik woon langs de Duitse grens en ik heb echt geen aanvallen gezien hoor
=quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:17 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Blijkbaar leef je niet in een wereld waarin je kunt accepteren dat anderen anders denken.
De islam is -edit-zich heeft opgedrongen aan de nietwillende Christenen en Joden in het Heilig Land.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
quote:
En terecht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Terecht als Israel maar niet wordt veroordeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En terecht.
Laat Goldstone zich trouwens maar eens richten op de behandeling van de garnalen in Zuid-Afrika, die discrimineren ze ook bij het leven daar.
Nu typ je opeens wel zinnen die coherent lijken te zijn als je geconfronteerd wordt met gelijke munt?quote:
Jij staat dus aan de kant van de prawns, weten wij dat ook weer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Terecht als Israel maar niet wordt veroordeeld.
Ik sta aan de kant van de vredequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij staat dus aan de kant van de prawns, weten wij dat ook weer.
Wat weten de prawns nou van vrede?quote:
Tja, zo gaat hetzelfde gevecht op tegen de Palestijnen. Die gooien zonder redenen de ene raket na de ander op Isreal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Blijkbaar lees jij in een wereld waar genocides toegestaan zijn en kwaad en haat.
het gaat niet om andersdenkenden het gaat om duizenden doden/
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:11 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, zo gaat hetzelfde gevecht op tegen de Palestijnen. Die gooien zonder redenen de ene raket na de ander op Isreal.
Daarom zeg ik: jij wilt maar 1 kant van het verhaal horen en verwacht van anderen dat ze net als jou denken. Anders trakteer je ze op ellenlange discussies met een hoop getroll.
Catfood mania!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat weten de prawns nou van vrede?
Die laten zich doodleuk uitbuiten door de Nigeriaanse straatbendes.
Wat een taalgebruik, vooral uit jouw mond. In een conflict met de Israëliërs moet je nodig het op concentratiekampen gaan gooien inderdaad, word vast op prijs gesteld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.
Die raket is niet zomaar gekomen dat komt omdat zij leven in een massa- concentratiekamp.
Wat je ook zegt, andersom geldt het ook. Het blijft een wellis-nietus spelletje.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.
Die raket is niet zomaar gekomen dat komt omdat zij leven in een massa- concentratiekamp.
Het is een openlucht massa concentratiekampquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat een taalgebruik, vooral uit jouw mond. In een conflict met de Israëliërs moet je nodig het op concentratiekampen gaan gooien inderdaad, word vast op prijs gesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |