Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Goed zo, onvoorwaardelijke steun voor Israël.
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat inderdaad, kijk maar eens naar de landen die "voor" stemden, daar wil je als Nederland toch niet tussen staan? Alle zichzelf respecterende landen van het westen stemden ofwel tegen, blanco of niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!
Geenszins cynisch, ik ben vóór de staat Israël en haar aanpak van domestic terrorism. Zolang de Palestijnen menen dat ze "recht" hebben op stukken Israël en zich met gebruik van geweld daarmee profileren keur ik de acties van Israël goed, en als ik kijk dan is dat de strekking van de meeste westerse landen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, laten we vanwege een schuldgevoel voor iets dat 60 jaar geleden is gebeurt, en niet onze schuld was alles wat de Israeli's doen maar goedkeuren.![]()
![]()
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?quote:Israël, dat niet wilde meewerken aan het onderzoek van Goldstone, vindt het VN-rapport ook eenzijdig. De Israëlische regering zegt dat terreurorganisaties zich gesteund kunnen voelen door het standpunt van de Mensenrechtenraad.
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.
Daar wilde ik aanvankelijk geen gebruik van maken, maar de officiele berichtgeving hieromtrent is zeer mager bedeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
!!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?
Het recht zegevieren?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Het meest kwalijke aan de zaak is nog altijd de opdracht zelf. De commissie heeft als opdracht gekregen de misdaden van Israël te onderzoeken, niet om te onderzoeken of er misdaden hebben plaatsgevonden. Alleen dat al diskwalificeert het onderzoek den hele VN-mensenrechtencommissie in het algemeen.
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.
Gooi een andere mening niet altijd op stupiditeit, het geeft alleen je eigen zwakte weer.
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Tjah, zo kan je het zien. Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.
Uiteraard is de situatie weerzinwekkend, echter je kan in een dergelijke situatie wel een kant kiezen, en ik kies daarin de kant van Israël, en niet die van de Palestijnen. Ik kan het volgens mij niet nog meer straight forward typen als dit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.quote:Alleen omdat Israël ook kritisch wordt bekeken ondertekent de Jodenknuffelaar van een Verhagen dit onderzoek niet.
Klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
Ik vind het terecht dat er tegen is gestemd in de huidige vorm. Het is ook geen stem om misdaden in de doofpot te stoppen... Het is een stem tegen de eenzijdige verantwoordelijkheid die wordt toebedeelt.
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.
Ah dat kan, subtiel meningsverschil over "kanten" dan, verder een pluspunt omdat je een hekel hebt aan de SP.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.
Daarbij kies ik geen kant in dit conflict, misschien de kant van de burgers, dus de slachtoffers, welke afkomst ze ook hebben - ze hebben recht op een vreedzaam leven.
Ik ook niet, maar dat heeft niets met het huidige conflict te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.
De mensenrechtencommissie laat in zijn opdracht zien vooringenomen te zijn jegens Israël. De commissie gaat er a priori vanuit dat Israël misdaden heeft begaan. Israël is dus schuldig totdat haar onschuld bewezen is, en dat is kwalijk.
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.En ze komen daar ook altijd mee weg, gewoon elke resolutie of voorstel als "anti-Israëlisch" bestempelen en voila.
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
In het kader van deze specifieke rapportage, waar dit topic over gaat, is het behoorlijk relevant als je het mij vraagt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.
Evengoed is zij en bijv. Gretta Duisenberg wel een uithangbord voor blinde Palestina liefde, idioterie van jewelste. Desalniettemin zet ik je verhaal niet weg om haar hoor, maar dat wist je al.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?
Ijzersterk betoog.quote:
Je kent haar niet?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.quote:
Ik neem maar aan dat je geen kennis hebt over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en hier maar even goedkoop denkt te scoren met een oneliner. Maar om het je even duidelijk te maken, Anja en Gretta zijn van die mensen die slapen op een Arafat kussen met een Palestijnse vlag aan het balkon, en elke Israëliër die ze tegenkomen verwezenlijkt het kwaad tenzij ze het eens zijn met hun.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |