Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:47 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?
als ze naar gaza gaan 'zijn ze dood vermoord door de hamas .en worden aangezien als spionnen van de fatah,, ja idd dan ook hun baan die zijn ze kwijt .
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
Zie post boven mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.
de graan kom vanuit israel iederendag ,word van het land geoogst naast de gaza strook (onder beschietingen van de hamas)
diesel kom met 1000 den liters het plaatsje in .water nonstop..
om presies te zijn naar mijn telling 14 dubbel trailers vol iederendag .
blokkades ?? de hamas is een meester in uitvinden van dingen om wapens van te maken en ja daar word even opgelet . is niet echt een blokkade .
nee hoor er komen veel israelishe palies in de westbank en kunnen ook in de gazza strookquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie post boven mij.
Daarnaast, volgens mij is het ook in Israel zo dat je niet zomaar een huis mag bouwen op welke plek je ook maar wilt. Daar heeft men OOK in Israel vergunningen voor nodig. Zie die Joodse Nederzettingen, die worden ook ontruimt door de Israelische overheid als dat niet mag.
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
bronquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.
En het staat een beetje vreemd te pochen met producten die van het land komen dat voor een deel is ingepikt. De Palestijnen zijn zelf door de annexatie, kolonisatie en onderdrukking tot minder in staat.
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.
Als ik in Duitsland ga wonen ben ik dan ook een zionist?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.quote:
dat is het probleem velen weten niet wat er speel hier..buiten de linkse media en wiki te bekijken en zo een oordeel hebben ,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Wat een goedkoop schot, maar voor jou informatie heb ik wel contacten met Palestijnen binnen Europa alsook Joodse organisaties die fel gekant zijn tegen Israël's apartheidspolitiek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Right back at ya.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël Palestijnen in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Vergeet ook angst niet die het beeld dat de Israëlische bevolking van Palestijnen kleurt. Er is geen betere propaganda dan een sterk vijandbeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu misbruik ik de Wiki ook even tegen die anti's alhier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel
nee hoor een goede bron is erg intresant .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |