Je bedoeld dat dat niet komt omdat die Palestijnen geen fuck uitvoeren om hun bestaan te verbeteren, de god ganse dag zich bezig houden met die vete en elke geldpot die ze ontvangen uit het buitenland in wapens omzetten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is een openlucht massa concentratiekamp
zonder elektriciteit zonder water zonder medicijnen.
dat jij dat niet inziet, maar de werkelijkheid is het wel
Ziehier, een concentratiekamp voor moslims:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is een openlucht massa concentratiekamp
zonder elektriciteit zonder water zonder medicijnen.
dat jij dat niet inziet, maar de werkelijkheid is het wel
Bron : Israel ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bedoeld dat dat niet komt omdat die Palestijnen geen fuck uitvoeren om hun bestaan te verbeteren, de god ganse dag zich bezig houden met die vete en elke geldpot die ze ontvangen uit het buitenland in wapens omzetten?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Goed zo, onvoorwaardelijke steun voor Israël.
Je beoordeelt iets op z'n merites, niet door dergelijke drogredenaties.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat inderdaad, kijk maar eens naar de landen die "voor" stemden, daar wil je als Nederland toch niet tussen staan? Alle zichzelf respecterende landen van het westen stemden ofwel tegen, blanco of niet.
En de redenen dat de landen tegen stemden of blanco is blijkbaar niet relevant? Ik kan uit die statement al genoeg informatie halen hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je beoordeelt iets op z'n merites, niet door dergelijke drogredenaties.
Onvoorwaardelijk zomaar voor iets zijn is iets achterlijks, iets van corrupte bananenrepublieken. Niet iets welvarende, eerlijke, rechtsstaten.
Die hebben Jihad-Mickey, ook iets on-Islamitisch wat toevallig wel in Islamitische context gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, de hele wereld... behalve de hamas zenders.
Je leest m'n post niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En de redenen dat de landen tegen stemden of blanco is blijkbaar niet relevant? Ik kan uit die statement al genoeg informatie halen hoor.
Ja wel degelijk, daarom bestaat er ook zoiets als recensies.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:29 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je leest m'n post niet.
Daarnaast, als je naar een restaurant gaat, beïnvloedt de menukeuze van anderen jouw keuze?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ziehier, een concentratiekamp voor moslims:
[ afbeelding ]
Zo slecht dat ze het hebben, we moeten echt medelijden hebben hoor.
Ik heb het over het gezelschap aan je tafel waarbij iedereen voor-, na- en hoofdgerecht bestelt. Enfin, het voorbeeld begrijp je niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja wel degelijk, daarom bestaat er ook zoiets als recensies.
Israel komt steeds verder in de nauw staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, de hele wereld... behalve de hamas zenders.
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wishfull thinking.... fail.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:33 schreef Meki het volgende:
Israel komt steeds verder in de nauw staan
Iedereen keert zich tegen de oorlogsstaat israel
Ook dan beïnvloed het wel degelijk mijn keuze, omdat ze wellicht een goede reden hebben om het te kiezen, dan ga ik er meestal in mee. Daarom vragen de meesten ook altijd "wat neem jij?" of ken je dat fenomeen niet? Overigens neem ik andere meningen altijd serieus en neem ik die mee in mijn overweging.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik heb het over het gezelschap aan je tafel waarbij iedereen voor-, na- en hoofdgerecht bestelt. Enfin, het voorbeeld begrijp je niet.
Maar lees nog eens m'n eerste post, want je reactie betrof namelijk niet bepaald de inhoud.
Stiekem mogen ze geen cement e.d. invoeren..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?
Wanneer er een atoombom valt op Tel Aviv zijn die mensen ook lui om hun puinhoop op te ruimen ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?
Och ik heb in Egypte dat soort ellende ook wel gezien, het is heus niet inherent aan de Gaza strook dat moslims in puinzooi wonen en er geen reet van bakken.quote:
Dan bouw je toch zonder cement. Konden ze 3000 jaar geleden ook.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Stiekem mogen ze geen cement e.d. invoeren..
De dooien wel. Die slapen dan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer er een atoombom valt op Tel Aviv zijn die mensen ook lui om hun puinhoop op te ruimen ?
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ook dan beïnvloed het wel degelijk mijn keuze, omdat ze wellicht een goede reden hebben om het te kiezen, dan ga ik er meestal in mee. Daarom vragen de meesten ook altijd "wat neem jij?" of ken je dat fenomeen niet? Overigens neem ik andere meningen altijd serieus en neem ik die mee in mijn overweging.
Jij bent hier die hier grapjes over maakt over de 1500 Palestijnse doden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeggen Palestijn-knuffelaars toch ook wel snel hoor. Niks nieuws.
Next.
Sjezus wat kort door de bocht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.
Onvoorwaardelijk voor iets zijn zonder enige reflectie, overwegingen, afwegen van feiten, beoordelen op merites, is iets voor holbewoners. Dat tijdperk zijn we hier toch wel voorbij, mag ik hopen.
Wellicht, maar Israël moet het wel heel bont maken willen ze mijn steun nog verliezen, ik blijf ze steunen door dik en dun. Het is misschien een zwakte van mijn kant, maar ik weet dat ik sta voor Israëlisch gerechtigheid en niet voor een Jihad-Mickey die oproept tot de dood van de "Yahude".quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.
Onvoorwaardelijk voor iets zijn zonder enige reflectie, overwegingen, afwegen van feiten, beoordelen op merites, is iets voor holbewoners. Dat tijdperk zijn we hier toch wel voorbij, mag ik hopen.
quote:
De daden die je doet is wat je/een regering definieert. Kritisch en objectief zijn is altijd goed, hoe graag je ook iets mag. Het gaat om recht. Vrouwe Justitia is niet voor niets geblinddoekt. Niet bevooroordeeld zijn, ondanks dat je meer naar een bepaalde kant (in eerste instantie) zou neigen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar Israël moet het wel heel bont maken willen ze mijn steun nog verliezen, ik blijf ze steunen door dik en dun. Het is misschien een zwakte van mijn kant, maar ik weet dat ik sta voor Israëlisch gerechtigheid en niet voor een Jihad-Mickey die oproept tot de dood van de "Yahude".
Uiteraard, maar ik heb het idee dat de "mensenlevens" waar altijd maar over gepraat wordt puur en alleen de Palestijnen zijn. Ik hoor werkelijk op dit forum NOOIT maar dan ook echt NOOIT over de bussen met kinderen en huisvrouwen die in Israël op de straten worden opgeblazen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De daden die je doet is wat je/een regering definieert. Kritisch en objectief zijn is altijd goed, hoe graag je ook iets mag. Het gaat om recht. Vrouwe Justitia is niet voor niets geblinddoekt.
Het gaat hier niet om een potje voetbal, het gaat om mensenlevens.
Ik begrijp wat je bedoelt, en er wordt daar inderdaad niet veel over gesproken hier, omdat dat gelukkig niet vaak (meer) gebeurt (opgeblazen bussen). Van tijd tot tijd wordt een raket/raketten richting Israël geschoten die 9 van de 10 keer het doel mist en af en toe iemand verwondt of doodt. Vervolgens is er een vergeldingsactie van Israël waardoor vaak wél gewonden/doden vallen. Als Israël toeslaat is het aantal gewonden/doden nou eenmaal hoger over het algemeen. Zo ook tijdens de aanval in Gaza eind 2008/begin 2009.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb het idee dat de "mensenlevens" waar altijd maar over gepraat wordt puur en alleen de Palestijnen zijn. Ik hoor werkelijk op dit forum NOOIT maar dan ook echt NOOIT over de bussen met kinderen en huisvrouwen die in Israël op de straten worden opgeblazen.
Nee, je hoort de zoveelste Israëlische granaat inslaan in Gaza, maar hoor je ooit de Israëlische doden hier op dit forum? Nee, gewoon walgelijk gewoon dat er altijd maar van één kant bekeken word en mensen die dan pro-Israël zijn die zijn ineens nazistische varkens (Meki's words).
Ik wil hem wel eens zien als hij een foto ziet van dode Israëlische kindjes, is hij dan nog zo zielig met z'n Palestijnen?
Dit moet er uit, maar wat een kankerredenatie in dit forum af en toe, alsof Palestijnen de enige mensen zijn in dat gebied. Zum kotsen gewoon.
Een dode is er altijd één te veel. Betreurenswaardig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
See for yourself
Een paar mensen inderdaad, ag wat doen die er ook toe hé?
Nogal logisch aangezien Gaza zelfgemaakte flutraketjes gebruikt en Israël militair apparatuur heeft waar je U tegen zegt. En wat moeten ze dan, bommen gooien op gebouwen met maar maximaal eenzelfde aantal mensen als er in Israël omgekomen zijn? Eerlijk oorlogje spelen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:08 schreef OldJeller het volgende:
Een dode is er altijd één te veel. Betreurenswaardig.
Hoeveel Israëliërs zijn er gedood in 2009? Hoeveel Palestijnen? Als er weer doden/gewonden aan een bepaalde kant zijn dan wordt dat op dat moment belicht,.
13 doden waarvan 10 soldaten die de dood zochten en hebben die gevondenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja elk Israëlisch kind of slachtoffer is een soldaat.![]()
Flikker toch een eind op.
Hamas schijnt dit op de koop toe te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:10 schreef Meki het volgende:
[..]
13 doden waarvan 10 soldaten die de dood zochten en hebben die gevonden
1500 PALESTIJNSE burgers die niks te maken hadden en zij werdern door Israel vermoordt.
Je zegt het zelf al, het is geen eerlijke strijd. Aan de ene kant zijn er feitelijk gezien gewoon meer slachtoffers, ook burgerslachtoffers.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nogal logisch aangezien Gaza zelfgemaakte flutraketjes gebruikt en Israël militair apparatuur heeft waar je U tegen zegt. En wat moeten ze dan, bommen gooien op gebouwen met maar maximaal eenzelfde aantal mensen als er in Israël omgekomen zijn? Eerlijk oorlogje spelen?
Wanhoop maakt je blind voor verhoudingen en verliezen. Gaza is letterlijk in de hoek gedreven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Hamas schijnt dit op de koop toe te nemen.
Terwijl die zogenaamd opkomen voor het palestijnse volk.
Leg me dat eens uit meki?
door eigen toedoen .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:26 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Wanhoop maakt je blind voor verhoudingen en verliezen. Gaza is letterlijk in de hoek gedreven.
Wat zat er in die fabrieken dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Disana het volgende:
Vergeet ook niet het doelbewust platgooien van infrastructuur waaronder projecten die met ons ontwikkelingsgeld zijn aangelegd. Er zijn veel beelden te zien geweest voor wie het wilde zien van verwoeste fabrieken etcetera.
melkpoederquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat zat er in die fabrieken dan?
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.quote:
Nee maar even zonder gein, weet je zeker dat dat in die fabrieken zat, en dat in de tijd van de bombardementen er geen Hamas in zaten, of neem je dat voor het gemak aan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.
ben ik niet vergeten .er zijn ook veel beelden voor wie ze wilden zien dat er uit die fabrieken werd geschoten met reketten en mortieren .nu is er een nieuwe wet aangenomen door de knesseth in israel ,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Disana het volgende:
Vergeet ook niet het doelbewust platgooien van infrastructuur waaronder projecten die met ons ontwikkelingsgeld zijn aangelegd. Er zijn veel beelden te zien geweest voor wie het wilde zien van verwoeste fabrieken etcetera.
Je bent niet goed geïnformeerd. Zeer zeker worden ook Nederlandse projecten gebombardeerd bij elke gelegenheid, met name havenprojecten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:17 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ben ik niet vergeten .er zijn ook veel beelden voor wie ze wilden zien dat er uit die fabrieken werd geschoten met reketten en mortieren .nu is er een nieuwe wet aangenomen door de knesseth in israel ,
ze gaan eerst nakijken wat ze willen bombaderen .
als het van ontwikkelings geld is betaald ...dan bommen ze het niet , zeker als het gaat om het geld dat uit nederland kom .
wat gemakshalve werd gebruikt door de hamas om zo dicht bij de grens met israel te zitten om zo lekker te kunnen schieten .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.
ja dat is het !ik ben niet goed geinformeerd .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet goed geïnformeerd. Zeer zeker worden ook Nederlandse projecten gebombardeerd bij elke gelegenheid, met name havenprojecten.
De bedrijfjes zijn gewoon bedrijfjes, zoals de bestookte VN school ook niet meer dan een school was.
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat gemakshalve werd gebruikt door de hamas om zo dicht bij de grens met israel te zitten om zo lekker te kunnen schieten .
en die gezinnen het slachtoffer zijn van de bruuten hamas die geen oog heb voor de medemensen.
en zo de burger in de vuurlijn zetten . ja dan kom ik ook aan 100000000 burger doden .
daarom is het goldstone raport ook erg eenzijdig , en de UN deze praktijken niet eens verbaliseerd .
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak dat Nederland tegen gestemd heeft.
Enige wat Israel doet is zichzelf verdedigen tegen die Hamas en Hezbollah.
Vergeet ook niet dat Hamas broedermoord pleegt. Zichzelf schuilhouden onder de burgers bv.
Als er 1 partij is die de hoofdschuldige is dan is het wel Hamas en Hezbollah. Al Fatah laat ik erbuiten, die zijn wel bereid om de dialoog aan te gaan. (al was dat in het verleden ook anders).
Kortom, Israel staan in het recht terug te slaan indien dit nodig is. IDF staat niet voor niets voor Israeli Defence Forces.
Israel, de enige echte democratie in een verrot stukje aarde, moet voor altijd blijven voortbestaan.
hoe dicht bij denk ja zelf ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:30 schreef telavivnick het volgende:
[..]
hoe dicht bij denk ja zelf ?
eenig idee !
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Onzin! Quatsch!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:33 schreef telavivnick het volgende:
[..]
![]()
![]()
je weet niet echt wat je zeg lees ik wel .
Wow, twee reacties op hetzelfde postje. Het zit je kennelijk wel dwars dat niet langer meer klakkeloos wordt aangenomen dat Israël zijn handen in onschuld wast. Het tij begint te keren ten faveure van de onderdrukte Palestijnen en dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?
kan je mij vraag beantwoorden ??quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Je hebt er zelf ook anders wel een handje van om de misdaden van de Palestijnen te ontkennen en negeren, zo blijkt ook de reactie waar ErwinRommel op reageerde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Vrede met een volk waarvan je de huizen en infrastructuur annexeert of platgooit? Een volk dat je van het eigen land blijft afgooien en van water verstoken laat zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:37 schreef telavivnick het volgende:
[..]
kan je mij vraag beantwoorden ??
we hebben wel zeker een belang bij een welvarend palie volk .vrede goed voor mij en goed voor hun .
maar het willen van uit de palie kant daar gaat het om .
denk na wat zullen de palies zijn... zonder zielig te zijn .?
nu hebben ze op z'n minst een eigen eggo.anders hebben ze wat ze hadden .niets
Dommig? Juist niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dommig? Juist niet.
Israel verdedigd zich, niks meer niks minder!
En ja ik ben ook pro-Israel, en ik heb geen begrip voor misdaden. Israel heeft geen misdaden begaan, de Hamas en Hezbollah begaan ze door zichzelf in druk verstedelijkt gebied onder de burgers zichzelf op te houden en raketten af te vuren op Israel. DAT Disana, dat is een grove misdaad en schending van elk oorlogs recht.
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Spreek voor jezelf, ikzelf en anderen met mij (als ErwinRommel) zien van buitenaf toch wel aardig wat anders als jou. Gooi het dus maar niet op propaganda voor de inwoners van de staat Israël. Er zijn genoeg mensen die de misdaden van Hamas zien, en gelukkig is Maxime Verhagen daar een van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.
Vind je het gek dat er gevochten wordt met de weinige middelen die zo'n onderdrukt volk nog heeft?
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Er is an sich helemaal geen probleem met het Palestijnse volk, Wie wilt niet in vrede leven?
De meeste Palestijnen willen dat ook en DOEN dat ook IN Israel. Probleem is dat Hamas en Hezbollah mensen brainwashen, en het gezegde hebben van "wie niet voor ons is is tegen ons", daarmee de eigen Palestijnen voorliegen. Het bespelen van het eigen volk dus, zoals Hitler deed decenia geleden.
Dat is wat de Hamas doet, en idem Hezbollah. Haat kweken!
Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:47 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?
als ze naar gaza gaan 'zijn ze dood vermoord door de hamas .en worden aangezien als spionnen van de fatah,, ja idd dan ook hun baan die zijn ze kwijt .
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
Zie post boven mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.
de graan kom vanuit israel iederendag ,word van het land geoogst naast de gaza strook (onder beschietingen van de hamas)
diesel kom met 1000 den liters het plaatsje in .water nonstop..
om presies te zijn naar mijn telling 14 dubbel trailers vol iederendag .
blokkades ?? de hamas is een meester in uitvinden van dingen om wapens van te maken en ja daar word even opgelet . is niet echt een blokkade .
nee hoor er komen veel israelishe palies in de westbank en kunnen ook in de gazza strookquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie post boven mij.
Daarnaast, volgens mij is het ook in Israel zo dat je niet zomaar een huis mag bouwen op welke plek je ook maar wilt. Daar heeft men OOK in Israel vergunningen voor nodig. Zie die Joodse Nederzettingen, die worden ook ontruimt door de Israelische overheid als dat niet mag.
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
bronquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.
En het staat een beetje vreemd te pochen met producten die van het land komen dat voor een deel is ingepikt. De Palestijnen zijn zelf door de annexatie, kolonisatie en onderdrukking tot minder in staat.
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.
Als ik in Duitsland ga wonen ben ik dan ook een zionist?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.quote:
dat is het probleem velen weten niet wat er speel hier..buiten de linkse media en wiki te bekijken en zo een oordeel hebben ,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Wat een goedkoop schot, maar voor jou informatie heb ik wel contacten met Palestijnen binnen Europa alsook Joodse organisaties die fel gekant zijn tegen Israël's apartheidspolitiek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Right back at ya.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël Palestijnen in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Vergeet ook angst niet die het beeld dat de Israëlische bevolking van Palestijnen kleurt. Er is geen betere propaganda dan een sterk vijandbeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu misbruik ik de Wiki ook even tegen die anti's alhier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel
nee hoor een goede bron is erg intresant .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |