abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:36:49 #251
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73889851
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

In Nederland is hij overigens vrij zeldzaam.

Waarom -ze- dit te danken hebben? Welke -ze-, alle Palestijnen?
Als ik zo behandeld zou worden hè, als een varken op weg naar de Italiaanse stad Parma, als een mens zonder rechten, dan zou ik begrip krijgen voor de uitzonderingen die het recht in eigen hand gaan nemen.

Dit is mens onterend gedrag. Honds, barbaars en crimineel. Anders kan het niet omschreven worden.
niet al de palastijnen de lieven (regeering) die geen enkelen waarden hegt aan de levens wijzen woorop deze mensen leven . niets creeren voor ze werk etc etc .
geld in eigenzakken stoppen .op ruien voor terror.noem maar op
en in tussen de vredes partner uithangen
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_73890172
Bij geen enkele stemming over Israel zijn er verrassende uitslagen, de Israel-lobby doet zijn werk goed en weet dat de machtige landen hen niet in de weg zullen zitten of aanspreken.

Vooral Nederland en de VS zijn hierin vooral erg "voorspelbaar"
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_73890260
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef telavivnick het volgende:

[..]

niet al de palastijnen de lieven (regeering) die geen enkelen waarden hegt aan de levens wijzen woorop deze mensen leven . niets creeren voor ze werk etc etc .
geld in eigenzakken stoppen .op ruien voor terror.noem maar op
en in tussen de vredes partner uithangen
Ach ja, dan vervallen we maar weer in populistische aantijgingen. Ik neem ze maar niet al te serieus. Zegt genoeg over jouw objectiviteit en je waarde als discussiepartner.
-edit- Offtopic/nutteloos

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 20-10-2009 19:56:52 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:49:43 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73890323
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die staan gewoon in het rapport benoemd hoor. Dus je stelling gaat totaal niet op.

Ga Machssomim maar kijken. Kijk maar hoe die mensen behandeld worden.
Andersom gebeurd exact hetzelfde. Palestijnen die samenwerken met de Israeliërs worden door Hamas zonder pardon omgelegd. Idem door de Hezbollah.
Ik vind het nogal meevallen van hoe die Palestijnen behandeld worden in vergelijk met de Palestijnen die wel vrede willen in Hamas gebied.

Dus jouw stelling gaat totaal niet op vrind.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_73890389
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.
Ik geloof best dat er etterbakken rondlopen, die het de Palestijnen moeilijk maken hoor, maar geloof ook net zo hard dat dit andersom ook zo is.

Vraagje! Wonen er überhaupt Joden (en dan bedoel ik niet in de bezette gebieden) op Palestijns grondgebied? Of worden die daar verdreven?
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Heb je daar bronnen van?
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:09 schreef Reuzelbek het volgende:
Laat ik gelijk maar even zeggen dat ik persoonlijk niet achter Hamas sta, voordat ik die beschuldiging aan mijn voeten geworpen krijg. Maar het is geen verrassing dat er een groot deel van de Palestijnen radicaliseert als gevolgen van Israëls politiek. Er dreigen zelfs nog radicalere bewegingen op te staan dan Hamas.
Ik hoop het niet zeg, nog erger Dus nog meer moorden onderling omdat je niet op de juiste partij hebt gestemd Hebben we het nog niet eens over de executies die daar plaatsvinden omdat burgers werden verweten zichzelf niet geofferd te hebben.

Oh ja, in eerdere topic staan daar bronnen van. Ja, erg hè? Niet alleen Israël valt heel wat te verwijten. Hamas is zo nodig nog erger om de Palestijnen zelf te vermoorden.

Ow, Hamas gaf het toe en had er een leuke smoes voor. Helaas gebruiken ze die smoes nog steeds.

Oeps, nu blijkt toch dat de Hamasregering ineens net zo onschuldig is als de Israélische regering. Niet dus. Alleen Israël heeft de eigen burger niet af laten maken omdat ze niet helemaal honderd% denken als de regering. Die vrijheden hebben ze daar dus gelukkig nog wel. Al vind ik ze echt niet onschuldig op bepaalde gebieden.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73890509
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:45 schreef Kentoet het volgende:
Bij geen enkele stemming over Israel zijn er verrassende uitslagen, de Israel-lobby doet zijn werk goed en weet dat de machtige landen hen niet in de weg zullen zitten of aanspreken.
Het is gewoon terecht dat eenzijdige resoluties een veto krijgen.

Het is wel mooi verdeeld in de VN, Israël met veto macht de VS achter zich en de Arabische landen met veto machten Rusland en China aan hun zijde.

Sowieso is de VN mensenrechtenraad een lachtertje omdat vrijwel alleen maar Israël in het beklaagdenbankje zit. Kofi Annan zei daar eerder het volgende over:
quote:
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.

Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.

"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."

De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.

De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."

Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
bron
pi_73890622
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het is gewoon terecht dat eenzijdige resoluties een veto krijgen.

Nederland en VS, eenzame strijders tegen de eenzijdige resoluties

Het is wel mooi verdeeld in de VN, Israël met veto macht de VS achter zich en de Arabische landen met veto machten Rusland en China aan hun zijde.

En zo worden er dus nooit knopen doorgehakt, veto vs veto.
pi_73890797
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:59 schreef Kentoet het volgende:

[..]
Het zou helpen als er door de Arabische landen resoluties worden ingediend die gewoon evenwichtig zijn waarin het geweld van beide poartijen worden veroordeeld,

Na aanleiding van het Goldstone raport wordt er weer een VN resolutie ingediend.

Goldstone zelf zegt er dit over:
quote:
"This draft resolution saddens me as it includes only allegations against Israel . . . There is not a single phrase condemning Hamas as we have done in the report. I hope that the council can modify the text."
bron

Kansloos .
pi_73890968
quote:
VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
En dan deze lezen
quote:
waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen..

Dit is gewoon opnieuw Rwanda

Ben het met Anan eens trouwens. En ja, uiteindelijk mogen zowel Hamas als Israél op de vingers getikt worden, maar dat zal met zo'n VN dus nooit neutraal gaan gebeuren. Hebben ze nu dus wel weer eens bewezen met deze tweede Rwanda.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:09:26 #260
137949 Disana
pi_73891007
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Paddy heb je de bron nog gevonden waarom je me vroeg?
pi_73891115
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het zou helpen als er door de Arabische landen resoluties worden ingediend die gewoon evenwichtig zijn waarin het geweld van beide poartijen worden veroordeeld,

Na aanleiding van het Goldstone raport wordt er weer een VN resolutie ingediend.

Goldstone zelf zegt er dit over:
[..]

bron

Kansloos .
Ik weet niet of elke afgewezen Israel-resolutie uit de Arabische koker komt. Ik weet wel dat de VS en Nederland categorisch alles afwijzen mbt Israel, dat valt gewoon op.

Kansloos is het inderdaad en daarom moet er eens wat beslist worden, weg met die veto's. Of opheffen die staat, of alle niet-joden eruit........opgelost, slotje
pi_73891195
De Zionistische staat zal niet altijd blijven bestaan. Dit kun je uitdrukken in een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
pi_73891313
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:08 schreef paddy het volgende:

[..]

En dan deze lezen
[..]

Dit is gewoon opnieuw Rwanda

Ben het met Anan eens trouwens. En ja, uiteindelijk mogen zowel Hamas als Israél op de vingers getikt worden, maar dat zal met zo'n VN dus nooit neutraal gaan gebeuren. Hebben ze nu dus wel weer eens bewezen met deze tweede Rwanda.
Aanvullend op de woorden van Anan, moet je deze ook maar eens luisteren, spijker op de kop.

pi_73891787
Maxime Verhagen keurt alles wat Israël doet per definitie goed. Niets nieuws onder de zon.
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:29:38 #265
137949 Disana
pi_73891837
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:28 schreef IHVK het volgende:
Maxime Verhagen keurt alles wat Israël doet per definitie goed. Niets nieuws onder de zon.
Zijn partijgenoot Van Agt heeft me echter aangenaam verrast met zijn omslag.
pi_73891854
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

Aanvullend op de woorden van Anan, moet je deze ook maar eens luisteren, spijker op de kop.

Waarom moeten er andere ernstige conflicten bijgehaald worden? Dat doet toch niks af aan de gruweldaden van de Israëlis?
pi_73891876
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:28 schreef IHVK het volgende:
Hypocriete Christenhond. Vriendje van de VS.
pi_73892142
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Zijn partijgenoot Van Agt heeft me echter aangenaam verrast met zijn omslag.
Wijsheid komt met de jaren......
pi_73892513
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waarom moeten er andere ernstige conflicten bijgehaald worden? Dat doet toch niks af aan de gruweldaden van de Israëlis?
Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt. Ik vind het ook wijze woorden van Annan. Het is ronduit schandalig hoe makkelijk Israël op de vingers wordt getikt en Darfur niet. Wat Israël uitspookt doet er ook niets aan af.
pi_73892586
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt. Ik vind het ook wijze woorden van Annan. Het is ronduit schandalig hoe makkelijk Israël op de vingers wordt getikt en Darfur niet. Wat Israël doet er ook niets af.
Het gaat hier toch om Israël? Het gaat hier om schendingen in een individueel conflict, namelijk de Israël - Hamas oorlog.
En ja, de gruweldaden in Darfur verdienen natuurlijk minimaal zoveel aandacht, alleen is dit een volstrekt andere discussie.
pi_73893009
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt.
Niet echt het topic om het nu over andere conflicten te hebben, het gaat om Israel. Waar ik het op zich wel mee eens ben is dat de wereld de handen af moet halen van Israel en zijn/haar conflicten en ze het allemaal lekker zelf moet laten uitzoeken.
Het kost ons alleen maar veel geld en moeite.
pi_73893442
Het komt erop neer dat we Israel in alles steunen. Aan de andere kant financieren we allerlei Palestijnse projecten, die dan weer gebombardeerd worden door de Israeli's.
Wij spreken Israel hier vervolgens niet op aan en financiëren de Palestijnse opbouw weer.

dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:20:35 #273
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73896857
-edit- Nutteloos

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 20-10-2009 23:01:21 ]
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73897521
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]
=
Wat is je punt precies?

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 20-10-2009 23:01:49 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:45:34 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73897998
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is je punt precies?
Dat de mensenrechtenraad van de VN een antisemitisch bolwerk is, en dat de mensenrechten misbruikt worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')