Zo staat het ook in het schema (vanaf volgende week gaan afbouwen). Ik vind het prima, maar dan wel met controle. Ik ben zo bang m'n wondertje te verliezenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Orea het volgende:
Oh wacht ik mis iets, ik dacht dat je sowieso die medicijnen tot 12 weken moest nemen, maar begrijp dat ze nu ineens al willen gaan afbouwen?
Dat heb ik momenteel ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:52 schreef mijsje het volgende:
Orea, ik herken dat "ikwilhetikwilhetikwilhetNU"gevoel heel erg... de hoop wil alleen niet met dat gevoel mee...![]()
Je bent een lieverd!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:55 schreef progje het volgende:
een dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken...
Je geeft geen licht in het donker ofzo?quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:42 schreef Libereco het volgende:
Ik ben zelf een IVF-kind. Kerngezond en tweeling.
Ik hoop dat daar voldoende uit gaat komen om een behandeling voor mij te kunnen uitstippelen. Bij voorkeur natuurlijk een werkende behandelingquote:De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.
In januari 2008 is de laatste deelneemster in de ALIFE-studie opgenomen. Hiermee zijn 300 vrouwen betrokken bij de studie en zijn aanmeldingen niet meer mogelijk. De uiteindelijke resultaten van de ALIFE studie zijn naar verwachting eind 2009 bekend. Tot die tijd gaan deelneemsters van de ALIFE-studie door met studiemedicatie en worden de gegevens van de eerstvolgende zwangerschap vastgelegd.
Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood
Ik mag de IUI's volgens mij gewoon achter elkaar hebben... dat begreep ik in ieder geval uit de uitleg van de gyn...quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:31 schreef Ticootje het volgende:
Mijsje mag je alle iui's achter elkaar doen of moet je steeds een rustmaand hebben.
Wij zijn in de mmm gekomen na 1,5 jaar proberen (met een onregelmatige cyclus van mijn kant nadat wij al spontaan een zoon hebben gekregen). In april doorverwezen. Daar waren er tekenen dat ik PCO zou hebben (wat later dus niet zo bleek te zijn - heb wel gewoon een eisprong, hormoonwaardes zijn op het randje maar blijkbaar wel voldoende). Zwemmers van mijn man getest en die waren wat aan de lage kant in aantal. Daarna voor IUI met hormoonondersteuning gegaan, maar daarbij bleek dat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer over zijn ('slechts sporadisch'). Dus zijn we nu doorverwezen, waarbij nu dus de nadruk op de man komt te liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:30 schreef Poezebeest het volgende:
Hobbesje; wat is jullie reden van de mmm?
Zonder je hoop te willen geven, als seksen gewoon lekker is, dan is het ook 'baat het niet dan schaadt het niet' er is er maar 1 nodig! Je zal de eerste niet zijn!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:43 schreef Poezebeest het volgende:
Lijkt me ook wel frustrerend hoor, als het bij een tweede niet lukt. Als één lukt moeten twee toch ook lukken zou je denken.
Hier vandaag mijn eisprong, heb me er helemaal niet mee bezig gehouden maar alles wijst er weer op. Wel raar dat we nu niet "moeten" seksen, want raak zullen we toch niet schieten
Rust is zeker wel lekker, ook al zou je natuurlijk veel liever een beter reden hebben voor deze rust. Komt tijd komt raad meisquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:45 schreef Poezebeest het volgende:
Nu lijkt het net alsof wij alleen maar deden sexen voor een babyMaar dat is gelukkig niet zo. ik bedoelde meer dat we niet meer gericht hoeven te sexen. Dat klinkt alsof het een moetje is, maar dat was het niet. Het was meer dat ik er in mijn hoofd mee bezig was en nu niet meer. Het geeft inderdaad wel rust hoor, stiekem ook wel heel erg fijn...
Flugel, ik sluit me helemaal bij je aan, dat is ook zo. ik denk ook dat ik dat ook toch wel zou hebben... eerst echt zekerheid voor ik echt alleen in Z&G zou durven blijven... maar het genieten van zwangerschap is inderdaad ook wel heel belangrijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:21 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Rust is zeker wel lekker, ook al zou je natuurlijk veel liever een beter reden hebben voor deze rust. Komt tijd komt raad meis![]()
En ik was er toch wel van overtuigd dat je ook nog wel sex voor de lol hebt heur
CP, ik begrijp je hoor. Is ook wel precies hetgeen waar ik mee zit als ik weer zwanger zou raken. Ik hoor dan voor mijn gevoel écht niet thuis in Z&G, veel te onzeker allemaal. Toch moet je jezelf ook toestaan om wél blij en gelukkig te zijn. Als het mis gaat, doet het dat toch wel. En of je er zelf nu vooraf al rekening mee hield of niet, pijn doet het.... Dan kun je beter maar even genoten hebben van je zwangerschap. Maar ik realiseer mezelf ook dat het makkelijker lullen is dan doen.
Dat onwerkelijke gevoel herken ik wel hoor. Het bleef maar een vaag abstrakt iets. Zelfs toen ik bij de tweede zwangerschap een hartje zag kloppen op de monitor bleef het nog raar... Sommigen noemen het voorgevoel, anderen noemen het angst. Ikzelf weet het eigenlijk niet, ik durf er wel op te gokken dat er voor mij nooit een roze wolk zal zijn als het weer lukt om zwanger te worden. Maar damn, ik zal verdorie wel probéren om zo'n wolk te maken..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
Flugel, ik sluit me helemaal bij je aan, dat is ook zo. ik denk ook dat ik dat ook toch wel zou hebben... eerst echt zekerheid voor ik echt alleen in Z&G zou durven blijven... maar het genieten van zwangerschap is inderdaad ook wel heel belangrijkik vraag me alleen af hoe dat gaat als je het kindje nog niet kan voelen en nog niks ziet... ik merkte toen ik zwanger was, dat het een onwerkelijk gevoel bleef... en toen ging het mis...
Je zegt ik heb advies nodig want ik heb allemaal symptonen die ik herken van mijn vorige zwangerschappen en ik heb een zeer donkerbruin vermoeden dat het zo is, maar niemand mag opmerken dat ik moet testen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:24 schreef flugeltje het volgende:
Die roze wolk blijft net als zwanger zijn een vaag en onwerkelijk fenomeen.
Ladies, ik heb effe jullie advies nodig. Ik heb herkenbare symptomenIk riep van de week nog stoer dat afscheiding, steken in m'n borst en uitslag op m'n gezicht niets hoeven betekenen, maar wat als je er ook nog bloedend tandvlees en rugpijn bij krijgt? Sinds vanochtend heb ik ook nog wat last van m'n heupen en liezen. Daarnaast heb ik sinds een paar dagen weer extra last van m'n angsten die ik al een tijdje niet meer zo erg gehad heb. Allemaal dingen die ik herken van m'n zwangerschappen. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik gisteren ineens zonder aanleiding in huilen uitbarste....
Kan het? Ja het zou in principe kunnen. We hebben door alle drukte en emotie slechts één keer sex gehad afgelopen periode. Troostsex na de begrafenis van m'n schoonvader. Daarbij hebben we niet eens stilgestaan bij voorbehoedsmiddelen.
Deze week zou m'n NOD zijn uitgaande van 28 dagen (waar ik normaal gesproken zo rond de 24 dagen hang)
En de eerste die droog op gaat merken dat ik dan 'gewoon effe' moet testen vreet ik op!
PMS heb ik nooit eerder last van gehad eigenlijk, maar je cyclus kan veranderen door eerdere miskramen dus wie weet. Ik ga inderdaad maar even afwachten. In de tussentijd lul ik gewoon extra vaak tegen jullie aanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:32 schreef mijsje het volgende:Flugel, ik kan me je verwarring voorstellen... Het klinkt inderdaad als zwangerschap, of als vervelende pms... (ik weet niet of je daar ook wel eens last van hebt?) het is moeilijk om af te wachten, dat weet ik uit ervaring, maar veel anders zit er niet op... blijft je menstruatie uit, dan zou ik (volgende week pas hoor...) toch een testje doen, en dan meteen contact opnemen met je gyn...
sterkte Fluugs, ik snap dat je hier ook niet al te veel mee kan...
Zo keek ik dus ook toen ik alle symptomen die ik heb combineerde en er voorzichtig een kwartje begon te vallen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef CrazyPrincess het volgende:flugeltje
Verder durf ik niets te zeggen
Ja, maar je weet dat als je pas over een paar weken "ongesteld" zou worden dat dat ook niet goed zit....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik doelde meer op het 'gewoon effe' ticootje, ik durf gewoon (nog) niet te te testenBeetje wat Leonieke destijds had, wij hadden allemaal al 376 keer over een test gepiest als we in haar schoenen stonden, maar Leonieke bleef maar uitstellen...
Heb een klein beetje in m'n hoofd dat als ik nu niet test en gewoon nog een paar weken wacht en ik over een paar weken dan ga bloeden ik 'gewoon' ongesteld ben en niet weer een miskraam zou ondergaan.... Of zoiets dan...
De uitkomsten van dat ene onderzoek waar de gyn voor mij op zat te wachten komen pas in november, dus daar kunnen we nu nog niets mee helaas...
Daar heb je wel een punt inderdaad...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:48 schreef Rubey het volgende:
Flugeltje, zelf zou ik toch zo snel mogelijk testen en als het positief is naar de gyn gaan. Als je zwanger bent kunnen ze misschien wel weer andere dingen testen en het goed volgen. * Duimt voor je *
Ik snap het wel hoor, zo cru klinkt het wat dat betreft ook weer niet... Ik dacht er de vorige keer ook zo over, dus toen heb ik meteen met de gyn gebeld, maar de doos van het afsprakenbureau die ik aan de lijn kreeg dacht er anders over en toen kreeg ik dus pas een afspraak toen het alweer mis wasquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
En dit klinkt wel heel hard en ik hoop het natuurlijk dat het niet gebeurt, maar als je al vanaf het begin onder controle bent bij een gynaecoloog en het zou weer mis gaan dan hebben ze wellicht een berg aan informatie om je verder te helpen in de toekomst.
Heh bah, dit klinkt zo cru, maar ik bedoel het goed
Stomme doos van het afsprakenbureau... misschien direct met de balie van de gyn bellen? daarvan kreeg ik toen het telefoonnummer, zodat het niet via die dozen hoefde te gaan...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, zo cru klinkt het wat dat betreft ook weer niet... Ik dacht er de vorige keer ook zo over, dus toen heb ik meteen met de gyn gebeld, maar de doos van het afsprakenbureau die ik aan de lijn kreeg dacht er anders over en toen kreeg ik dus pas een afspraak toen het alweer mis was
Ben even naar het kruidvat gefietst net. (soms is het wél een zegen om in de stad te wonen)
Nu mezelf er nog toe zetten om te piesen....
O en mijsje, tnx voor de knuffel. Voelde 'm virtueel toch wel...
mooie gedachte hè, dat ie misschien een oogje in het zeil houdt?
Was het afsprakenbureau/balie bij de gyn...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
Stomme doos van het afsprakenbureau... misschien direct met de balie van de gyn bellen? daarvan kreeg ik toen het telefoonnummer, zodat het niet via die dozen hoefde te gaan...
en fijn dat je de knuffel toch voelde
(inderdaad een mooie gedachte, ik denk er ook zo over bij m'n moeder...)
Is het misschien een idee om het via de huisarts te spelen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was het afsprakenbureau/balie bij de gyn...
Is een beetje lastig te bepalen, uitgaande van de datum van onze sexpartij zou ik zondag mijn NOD hebben. Uitgaande van mijn gemiddelde cyclus van 24dagen zou het vandaag of morgen zijn. Ik zal vandaag nog wel een paar keer potje piesen, maar bij lichte pies ga ik er geen test aan verspillen. Dat is echt zonde...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:54 schreef Rubey het volgende:
Flugeltje, wanneer is je NOD precies?
Ik heb 's avonds getest een dag voor NOD en daar had de test geen enkel probleem mee hoor... (ClearBlue)
Zolang je geen liters vocht drinkt moet het volgens mij gewoon kunnen...
Als je er aan toe bent natuurlijk!
Lieve flugel, hoe moeilijk ook: ik zou testen en bij een positieve test meteen gyn bellen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik doelde meer op het 'gewoon effe' ticootje, ik durf gewoon (nog) niet te te testenBeetje wat Leonieke destijds had, wij hadden allemaal al 376 keer over een test gepiest als we in haar schoenen stonden, maar Leonieke bleef maar uitstellen...
Heb een klein beetje in m'n hoofd dat als ik nu niet test en gewoon nog een paar weken wacht en ik over een paar weken dan ga bloeden ik 'gewoon' ongesteld ben en niet weer een miskraam zou ondergaan.... Of zoiets dan...
De uitkomsten van dat ene onderzoek waar de gyn voor mij op zat te wachten komen pas in november, dus daar kunnen we nu nog niets mee helaas...
Ik ga morgenochtend testen. Bij positief ga ik maandag meteen bellen, bij negatief is het wachten op de menstruatie en daarna in ieder geval zeker weten dat m'n lichaam me voor de gek gehouden heeft. Ik weet niet wat ik er van moet denken, we zien wel....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Lieve flugel, hoe moeilijk ook: ik zou testen en bij een positieve test meteen gyn bellen...
Misschien kunnen ze toch medicatie voorschrijven? (vaginale progesterontabletten ofzo?)
Die laatste hebben bij een vriendin van mij ook toen de doorslag gegeven die heeft toen ook 3 miskramen gehad en bij de 4e zwangerschap die tabletten en toen was daar een meisje...
Heel veel succes in elk geval voor jou. Ik duim voor je...
Flugeltje, ik weet niet zo goed voor welk resultaat ik nu moet duimen..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend testen. Bij positief ga ik maandag meteen bellen, bij negatief is het wachten op de menstruatie en daarna in ieder geval zeker weten dat m'n lichaam me voor de gek gehouden heeft. Ik weet niet wat ik er van moet denken, we zien wel....
Ik weet het zelf eigenlijk ook niet zo goedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Flugeltje, ik weet niet zo goed voor welk resultaat ik nu moet duimen..
Succes morgen.
Ik weet echt niet waarover je het hebtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Serieus? Mijn gynaecologe zei ooit dat het weinig zin had om zo'n testen te gebruiken als je extra hormonen neemt (maar dat is ook de gyn waar ik nu niet meer bij wilquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fluugs, ik hoop het zo...![]()
Orea, ik gebruikte idd ook ovutesten met de clomid. Ben ook reuze benieuwd! Vandaag wederom een streepje, maar niet donker genoeg nog.
Och meissie toch....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:09 schreef flugeltje het volgende:
Nou, ik durf er niets van te zeggen... Geen overtuigend positief resultaat in ieder geval. Ik meen een vage schaduw te zien, maar dan moet ik mezelf echt concentreren. Even afwachten nog maar of de duivels arriveren of anders maandag nog maar eens een test.
O en jompelmeisje zomaar voor mij
verder iedereen heel erg bedankt voor het meeleven
quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:24 schreef mijsje het volgende:
Mindsick, dat is zeker klote, dat je zelf de keuze niet kan maken... Waar ligt het aan? (als ik de hele persoonlijke vraag mag stellen... als het niet mag, hoef je niet te antwoorden hoor...) Sterkte, want zo te horen heb je er wel moeite mee dat je de keuze zelf niet hebt...
nog een paar dagen, dan kan ik de gyn bellen. als ik ongesteld ben, gaat het IUI traject in...
Het helpt inderdaad niet om zwanger te worden, maar het helpt wel dat je aan ons denkt en met ons mee hoopt!quote:
Poezebeest, misschien een brutale vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden, maar staan jullie open voor bijv. donorzaad als blijkt dat het met je lief niet gaat lukken? Gewoon interesse hoor, hier niet aan de orde, maar wij hebben dat soort dingen wel al besproken, wat we zouden willen als het zo'n situatie zou zijn...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:20 schreef Poezebeest het volgende:
PZE; ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat je wereld instort wanneer het niet gaat lukken. Het is toch een toekomstbeeld die je hebt en als dat niet kan is dat heel erg k*t. Je moet je toekomstdroom bij gaan stellen en dat is niet altijd even makkelijk. Het lijkt zo normaal om kinderen te krijgen en een gezin te stichten dat dat ook wel van de omgeving wordt verwacht. Zolang we nog niet horen dat het onmogelijk is blijft de hoop dat het gaat lukken. Ook ik heb die hoop dat het zal lukken, al zal dat niet zonder slag of stoot gaan. Maar ik houd er ook rekening mee dat het niet zal lukken, geen zaad is geen zaad en zonder word ik niet zwanger. Misschien houd ik me nu groot en komt de klap nog wel, ik weet het niet. De tijd zal het leren. Geef jij in ieder geval de moed niet op! Een mini-pzetje zal zich vast snel melden
Als het goed is volgende week! Dinsdag startgesprek, recepten en 's avonds prikles en ergens volgende week word ik ongesteld, dus dan beginnen we weer! Heb nog steeds een beetje de bibbers!!quote:
Zo ken ik het verhaal van een meiske dat abortus liet plegen omdat ze alleen wilde weten of ze vruchtbaar was...quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:53 schreef Ticootje het volgende:
flugeltje
Ik hoorde eens een verhaal (ik dacht van p-iglet, die stage liep op een abortuskliniek) dat er gewoon vrouwen zijn die een vruchtje laten weghalen omdat het niet uitkomt met de vakantie. Dat soort dingen kan ik echt niet horen. Nog steeds niet.![]()
Kiek! Dát moeten we hebben...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef prinseszondererwt het volgende:Mijn ovutest is echt knalpositief!
En jij moet hier niet posten, maar snel naar de slaapkamer en verleiddelijk in je mooiste setje op je vent gaan liggen wachtenquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijn ovutest is echt knalpositief!
Juist niet, uit die zooi!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
En jij moet hier niet posten, maar snel naar de slaapkamer en verleiddelijk in je mooiste setje op je vent gaan liggen wachten
Wat vreselijk spannend!!! Waar is die eiersmiley?
Dat komt daarna. Hij moet'em wel eerst zo snel mogelijk omhoog krijgen natuurlijk en dan helpt zo'n setje wel denk ikquote:
Dan bel je je vent maar dat hij eerder naar huis moet komen. Noodgeval!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja maar... mijn vent is werken.![]()
Gisteren ook geklust hoor, no worries.
ik ben dan wel een stuk jonger en was zo beetje de jongste op de ivf afdeling, maar ik zei dat soort dingen gewoon hoor. Nog steeds trouwens. Ik maak er wel altijd een grapje van, maar de clou is altijd vrij duidelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:06 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh flugeltje, wat herkenbaar
Ik denk dat de meeste hier wel precies begrijpen wat je bedoelt. Op een gegeven moment wordt het blij zijn voor een ander gewoon steeds moeilijker. Niet omdat je het hen niet gunt, maar omdat je het jezelf ook zo gunt. En elke keer weer die dolk dwars door je hart
En ik heb ook wel een paar keer pijnlijke momenten gehad dat collega's recht voor z'n raap aan me vroegen waar mijn dikke buik bleef. Of dat ik ook echt aan kinderen moest beginnen, want dat is toch wel het mooiste wat je kunt overkomen in je leven. Ja lul, dat weet ik ook wel dacht ik danIk heb er nooit wat van gezegd, omdat ik niet wilde dat iemand wist dat we bezig waren, maar ik had ze zo graag de waarheid gezegd. Ik denk dat ze zich rot zouden schamen als ze het hoorden. De meeste mensen realiseren zich gewoon echt niet dat het niet bij iedereen vanzelf gaat. Maar sowieso vind ik die bemoeizucht al verschrikkelijk. Zoiets is toch hardstikke prive?
Sorry, dat was mijne gifgroene gal
Ik zou het ook wel gezegd hebben, maar ik wilde niet dat iemand wist dat we bezig waren. Dat stond los van het moeilijk zwanger worden. Als je de pil de deur uit gooit vertel je het ook niet direct aan je collega's dat je bezig bent. Vandaarquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik ben dan wel een stuk jonger en was zo beetje de jongste op de ivf afdeling, maar ik zei dat soort dingen gewoon hoor. Nog steeds trouwens. Ik maak er wel altijd een grapje van, maar de clou is altijd vrij duidelijk.
Is geen brutale vraag hoor en je mag vragen wat je wil, alle ins en outs weten jullie toch al.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:20 schreef Orea het volgende:
[..]
Poezebeest, misschien een brutale vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden, maar staan jullie open voor bijv. donorzaad als blijkt dat het met je lief niet gaat lukken? Gewoon interesse hoor, hier niet aan de orde, maar wij hebben dat soort dingen wel al besproken, wat we zouden willen als het zo'n situatie zou zijn...
Enne, Mijsje, ik sluit me aan bij Poezebeesthéél mooi gezegd poez
Wij hebben een 'reden' dat het lastiger gaat of misschien wel nooit gaat lukken.. jij hebt dat niet! Dat maakt het nog eens heel veel lastiger.. Het ongrijpbare.. Onderschat dat inderdaad niet!!
![]()
Pfff hele lange dag gehad, ik ga maar eens mijn bedje in
Spannend en idd wat raar van die deo, ben benieuwd naar de reden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:01 schreef bikinistringding het volgende:
Zo ik ben klaar met een maand lang temperaturen... Mijn curve is, hoe zal ik het zeggen, ....interessant. Na de positieve test is mijn temp bijna constant gebleven. Vanmorgen zakte deze en dit is dan ook meteen dag 1 van de volgende cyclus...
Donderdag hebben we de afspraak voor een echo, opzwemtest en prikles. Ik hoop zo dat ik dan de volgende cyclus toch kan beginnen, maar de afsprakenmevrouw zei vorige keer al dat ze sowieso een cyclus wachttijd hebben.... Dus dan zou ik pas in december kunnen beginnen...
We hebben het er thuis ook nog eens over gehad. We zijn heel stellig dat we allebei echt maar 1 embryo per terug willen hebben, aangezien we echt geen tweeling willen. (Ook met 1 terugplaatsing blijft dat mogelijk, maar de kans daarop is wel heel klein) Verder vergroot je de kans op een zwangerschap toch niet als je meer embryo's laat terugplaatsen....
Ik verwacht dat ik donderdag ook alle recepten meekrijg. Dan zal ik de boel meteen even bij de apotheek gaan bestellen.
Ik ben benieuwd. Oh en wat nieuw is, op de IVF afdeling mag je geen parfum en/of deo op hebben... Lekker dan, we hebben ergens in de middag een afspraak. Gelukkig heb ik deo die een aantal dagen zn werk doet, dus die doe ik dan woensdagavond wel even onder mn oksels...
Fijn he, als er zo begripvol gereageerd wordt!quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef Poezebeest het volgende:
Ik ben trouwens wel heel open tegen iedereen over het hele traject. Ik heb ook mijn collega's geïnformeerd. Ik ben daar toch 32 uur in de week contact mee en ben niet altijd even leuk en gezellig en af en toe gewoon stil en afwezig. Ik heb wel hele lieve collega's die heel begripvol zijn en waar ik veel steun aan heb. Ik heb tot nu toe van nog niemand rare reacties gegekregen.
Wel fijn dat je er bijzonder verlof voor krijgt! Ik hoop dat ze er bij mij ook zo over gaan denken mocht het nodig zijn. Ik houd er echter rekening mee dat dat niet zo is en het me toch wel veel tijd gaat kosten. Maar goed, het is voor een goed doel en als we in dit ziekenhuis blijven ligt mijn werk op 10 min fietsafstand en dat is dan wel weer fijn, kan ik mijn pauze er voor gebruiken. Echter weet ik nog niet of we in dit ziekenhuis gaan blijven als het tot icsi komt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:57 schreef Orea het volgende:
[..]
Fijn he, als er zo begripvol gereageerd wordt!het geeft mij erg veel rust dat mijn collega's en werkgever op de hoogte zijn (en dan niet het hele bedrijf, maar mijn clupje zeg maar
) sowieso zou het erg lastig te doen zijn allemaal als ik het voor me zou willen houden, zou niet weten welke excuusjes ik dan steeds zou moeten verzinnen om weg te kunnen.. Krijg er bijzonder verlof voor en mag de tijd nemen.
En wat goed dat jullie daar al een keus in hebben gemaakt en daar samen achter staan! Ook dat geeft rust...
Dat lijkt me inderdaad ook zwaar... Steeds weer overal op kraamvisite. Bij ons in de omgeving was net na één van m'n miskramen een kindje geboren. Ik kon het niet opbrengen om er langs te gaan, gelukkig was er begrip. Dat scheelt ook. (en het feit dat ze eigenlijk net ver genoeg 'weg' zijn om dit te kunnen doen. Bij vrienden die dichterbij staan kun je het gewoon niet maken vind ik)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:23 schreef Orea het volgende:
Het zou raarder zijn als je die gevoelens helemaal niet een keer zou hebben Flugelje bent ook een mens met gevoelens....
![]()
Jose, hier juist anders, iedereen in mijn omgeving wordt 'zo' zwanger en degenen die wel de molen ingaan zijn binnen no time zwanger! Gelukkig maar!!! maar ik wil ook!!![]()
Toen wij 6 jaar geleden begonnen was nog niemand in onze omgeving met kinderen krijgen bezig.. en inmiddels hebben die allemaal al een kind (of 2 of 3..) en wij nog steeds niks...
Dát is dus precies het type mens wat ik bedoel! Ik kan dat gewoon niet handelen, trek dat niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh meiden, wat herkenbaar weer... ik sla dan ook geregeld kraamvisites over. Op mijn werk is het namelijk constant babyboom. Best moeilijk soms, maar daar gaan ze gelukkig heel goed mee om.
Ik kan ook slecht tegen het verhaal van mijn schoonzus, die alles heel strak gepland heeft. Dan stoppen we met de pil, dan is het 3 maanden later vast wel raak, dan doen we dit en dat en dan komt er een brusje. Tot nu toe lukt het ook nog allemaal.
dat heb ik dus ook helemaal!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dát is dus precies het type mens wat ik bedoel! Ik kan dat gewoon niet handelen, trek dat niet.
Babyboom op het werk is inderdaad niet al te tof. Bij mij ook en ik zit tegenover de toiletten. Ik zie de bolle buiken dus ook nog eens heel erg vaak voorbij komen. Gelukkig weten de meesten wel hoe het met mij zit en zijn ze begripvol. Maar moeilijk blijft het.
Whehehe, En dan ook gewoon meteen in OUDquote:
Niet doenquote:
Tof wijf dat je dat opzoekt voor ons!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, jullie kunnen ook terecht in [OUD] Dingen die je nooit meer wilt horen deel 4
Er is al lang niet meer in gepost, maar dat mag de pret niet drukken toch?
ik neem het ook niet rot op hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijsje, ik bedoel ook niet dat jullie OUD uit de weg gaan, vind ik van niet juist, maar dacht misschiens een topic in R&P voor mensen die dus helemaaaaal niet in OUD posten. Mensen wie wij nog niet kennen als zijnde met zulke problemen.
En dat het gevoel diep gaat , ik ken je gevoel niet, maar kan er wel begrip voor opbrengen, maar als het zo diep ligt, is het dan niet beter om toch wat meer gespecialiseerde hulp te vragen? bedoel die steunbetuigingen zijn fijn en alles, dat doet een mens altijd goed, maar als iets zo diepgeworteld zit, "moet" je toch kijken om een proberen er mee om te gaan
Sorry als het rot overkomt, zo is het echt neit bedoeld.
hebben we dezelfde schoonmoeder Sombie? bij ons was er ook nog aan toegevoegd: ik deed 7 jaar over ons eerste kindje, dus je moet gewoon wat geduld hebben...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:17 schreef sombie het volgende:
O ja, mijn schoonmoeder heeft in het begin ons verdriet vaak weggepraat: wat een onzin, komt allemaal wel goed!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:19 schreef flugeltje het volgende:
En natuurlijk kunnen we lekker uitbulken in dit topic, maar ik snap mijsje ook wel dat dit eigenlijk het enige topic is waar je terecht kunt als het níet lukt. Als het wél lukt kun je kiezenMaar goed, niet belangrijk genoeg om een punt van te maken.
ik moet zeggen dat ik dit heel fijn vind. er waren steeds minder topics waar ik me thuis voelde in OUD, omdat het grootste deel echt voor moeders bedoeld was. De titel geeft nu al aan dat ook andere mensen uit OUD welkom zijn, en dat scheelt al voor mijn gevoel. Ik weet dat er ook mensen zijn die er anders over denken, en dat mag ook, maar dit is mijn gevoel...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:43 schreef Brighteyes het volgende:
Nav het gesprek hierboven hebben we besloten om het 'hoe gaat het met de (nieuwe) moeders'-topic om te buigen naar Hoe gaat het met de OUD users? Deel 87 (voorheen moeders-topic)
Op die manier is er daar ruimte voor iedereen die in OUD post.
Nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.
Maar goed, het mag uiteraard ook gewoon hier blijven, niks moet, alles mag... Nou ja... bijna alles dan.
Ja echt bijna op de minuut nauwkeurig... dat je echt om 2 uur 's nachts je bed uit moest om die spuit te zetten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:04 schreef sombie het volgende:
Je eerste IUI! Ik vind het een heel raar verhaal van die spuit, mijsje. De reactie van de afspraak-balie-mevrouw vind ik onacceptabel. Bovendien lijkt deze mij onjuist.
Volgens mij is Puregon alleen bedoeld om je follikels te laten groeien. Pregnyl is bedoeld om eitjes te laten springen, dacht ik. Ik moest in ieder geval altijd 36 uur voor de IUI (en nu 34 uur voor de punctie) met Pregnyl spuiten om mijn eisprong op te wekken. Bij mij werd en wordt elke keer weer benadrukt dat het heel belangrijk is deze spuit precies op tijd te zetten. Daarom vind ik het heel vreemd dat daar bij jou in het ziekenhuis zo laconiek over wordt gedaan.
Kreeg je dat antwoord van een IVF-verpleegkundige of was het echt alleen een afspraak-balie-mevrouw? Kun je niet nog eens bellen en je vraag aan een arts voorleggen? Of is het maandag vroeg genoeg om dat aan de arts te vragen? Welke cyclusdag zit je dan? Gaan ze je cyclus volgen met echo's deze maand? (Sorry, als je dit allang verteld hebt maar mijn geheugen is niet altijd geweldig.)
Ik had dat ook met Pregnyl (om 23u Pregnyl spuiten om dan om 11u (36u later) inseminatie te hebben).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja echt bijna op de minuut nauwkeurig... dat je echt om 2 uur 's nachts je bed uit moest om die spuit te zetten...
Dan moeten ze jouw willen/kunnen doorverbinden... dat lukte bij mij alleszins nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik zou het echt nog even goed navragen bij de arts mijsje
Ik hoop zó voor je dat die volgende keer niet nodig is!!!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:27 schreef mijsje het volgende:
stom stom, ik gebruikte de verkeerde naam... (dacht al: wat staat dat raar toen ik het intikte...) ik bedoelde inderdaad pregnyl en niet puregon... eitjes maak ik wel goed aan zelf, dus dat had ik niet nodig... het gaat alleen om de precieze tijd van het springen van het eitje...
maar ik spreek de arts maandag, dus voor die spuit erin gejast wordt, wil ik inderdaad wel nog even praten over waarom bij het ene gesprek wordt gezegd dat het persé in de avond gespoten moet worden, en aan de telefoon ik belerend wordt verteld dat ik het niet beter weet en dat het best in de ochtend kan... ik laat hem niet zomaar zetten... ben eigenlijk ook helemaal boos op die vrouw die ik sprak... (ik weet niet meer welke dame ik sprak, dat is dan weer een geluk voor haar, voor als ik klaag bij de gyn...)
(ik denk dat ze dachten: dan komt ze in de avond in ieder geval niet naar het ziekenhuis zodat wij de spuit moeten zetten... zal teveel moeite zijn geweest ofzo... maar ik laat hem door de huisarts zetten, en dan vraag ik of hij me wil vertellen hoe ik het zelf kan doen, zodat ik het de volgende keer echt zelf kan...)
Ik ben ook in het ziekenhuis geprikt. Was een nachtzuster op de gynaecologieafdeling. Dus niet iemand van de poliquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:54 schreef mijsje het volgende:
ik hoop het ook...
en duidelijkheid, ikduidelijkheid... dus er wordt niet geprikt voor de gyn me heeft verteld hoe of wat... want hij zei dat ik een inseminatie moest precies 36 uur na de prik, dus dat wil ik ook... dan komen ze maar allemaal in de avond naar het ziekenhuis toe...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er volledig mee akkoord dat ze normaal moeten antwoorden, maar ik kan er anderzijds ook een beetje begrip voor opbrengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:13 schreef Orea het volgende:
Leonieke, al krijgen die mensen 500 keer per dag die vraag, ze horen gewoon normaal te antwoorden, dat is hun werk!!! Maar ik ben vrij mondig voor wat betreft ditzou bijna zeggen geef mij het nummer maar Mijsje dan bel ik wel even voor je! (even zonder dollen, dit is allemaal te kostbaar om door één of ander iemand achter de balie zoveel onrust en onduidelijkheid te laten veroorzaken! Je hebt het recht om duidelijkheid te hebben. Het gaat immers om jouw lichaam!!!
ben ik met je eens hoor Leonieke, maar ik zou het dan wel graag hebben met informatie die klopt met de info die de gyn ook heeft gegeven...ik zou toch denken dat hij wel weet hoe of wat...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er volledig mee akkoord dat ze normaal moeten antwoorden, maar ik kan er anderzijds ook een beetje begrip voor opbrengen.
Ik kan zelf ook soms wat kregelig worden als ik voor de 28e keer op één dag dezelfde vraag moet beantwoordenZeker als ik dan nog een slechte dag zou hebben.
Maar inderdaad, het is geen excuus
Ik zou persoonlijk ook eerder op het advies van de arts vertrouwen, hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:29 schreef mijsje het volgende:
[..]
ben ik met je eens hoor Leonieke, maar ik zou het dan wel graag hebben met informatie die klopt met de info die de gyn ook heeft gegeven...ik zou toch denken dat hij wel weet hoe of wat...
Het ziekenhuis is 30 km verderop, dus ik zou het fijn vinden om gewoon thuis geprikt te worden door de huisarts (of bij de dienstdoende huisarts in de praktijk... ook goed) en dan 36 uur later in de ochtend de inseminatie te hebben, zoals de gyn het ook had voorgesteld...
ik heb ook prikles gehad in het ziekenhuis! Dus het gebeurt hier en daar toch welquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:36 schreef sombie het volgende:
Goed dat je het gaat vragen, mijsje. Ik heb prikles gekregen in het ziekenhuis. Vind ik ook weer zo vreemd, dat dat in andere ziekenhuizen blijkbaar niet gebeurt. Ik moet 3 spuiten op een dag zetten inmiddels. Ik zie het al voor me dat ik dan steeds naar het ziekenhuis zou moeten. En hier ook: ik vond het best eng maar nu jas ik ze er zo in.
Dit was bij mij ook zoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:01 schreef leonieke het volgende:
Ik ben bij een verpleegster langs geweest die mij gewoon getoond heeft hoe het moet (als in: je houdt de naald zo en dan beetje vel samenknijpen en dan loodrecht prikken). Niet ingeoefend ofzo.
Dat had ik ook wel een beetjequote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef leonieke het volgende:
pze, voor mij moet dat petje niet af hoor. Ik vond dat mengen en prikken op den duur zelfs leuk(maar meer mensen verklaren me dan ook gek
)
Ik denk wel dat je erin groeit hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wauw, alle priksters en spuitsters: petje af hoor. Ik vind het elke keer weer knap hoe jullie daarmee omgaan.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat geloof ik meteen Orea, ik zou er ook mijn hand niet voor omdraaien hoor als het nodig mocht zijn. Maar toch, zolang je het niet zelf doet klinkt het heel heftig. Dus vind ik het heel knap hoe nuchter jullie ermee om lijken te gaan.
haha... jouw reactie is dezelfde als de mijne toen. Gelukkig zei mijn beste vriendin toen dat die dikke naald de opzuignaald is... de langere, dunnere naald moet je mee spuiten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:15 schreef mijsje het volgende:
zo heb ik al verschillende keren zitten kijken naar die naalden die bij de pregnyl zitten... een erg lange maar best dunne naald, en een korte, maar ook wat dikkere naald... mijn eerste reactie wasmaar goed, de arts moet maar even laten zien hoe het moet, ms kan ik het dan voortaan zelf...
![]()
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef Jose81 het volgende:
[..]
haha... jouw reactie is dezelfde als de mijne toen. Gelukkig zei mijn beste vriendin toen dat die dikke naald de opzuignaald is... de langere, dunnere naald moet je mee spuiten...zoals Leonieke ook al zei
Ik moet zeggen dat ik toen behóórlijk opgelucht was!!
Ik jompel 12 keer meequote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef sombie het volgende:
Mag ik even komen hyperen?Ik heb gewoon 12 (!) follikels!!!
Eindelijk meer dan 4!
Even ter aanvulling: dat kan dus wel... je lijf kan meerdere keren per cyclus een LH piek hebben zonder dat er een ei springt. Dan wil je lijf wel dat er een ei springt, maar dan gebeurt het toch niet. Maargoed, dan heb je geen temperatuurstijging... en die heb ik lekker wel!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:32 schreef Orea het volgende:
PZE je ovulatietest wordt niet positief als je geen eisprong hebt hoor!!! Ik duim mee dat het hem is deze maand![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarvan heeft sombie er nu dus 12 in haar buik. Dus het is geen wonder dat je daar last van hebt!
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:05 schreef sombie het volgende:
In het midden, net boven mijn schaambot, heb ik al een paar dagen een blauwe-plekgevoel en nu inderdaad ook een zwaar gevoel in mijn buik bij mijn eierstokken. Mijn buik voelt ook hard en gespannen als ik eraan voel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |