abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73915709
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:01 schreef leonieke het volgende:
Ik ben bij een verpleegster langs geweest die mij gewoon getoond heeft hoe het moet (als in: je houdt de naald zo en dan beetje vel samenknijpen en dan loodrecht prikken). Niet ingeoefend ofzo.
Dit was bij mij ook zo Maar nu scheelt wel dat ik totaal geen aversie tegen naalden of iets heb (zou ook wel bijzonder zijn met al mijn piercings )

Toch krijg ik dinsdag opnieuw prikles, maar dat is omdat ik de kant en klare puregon pennen ga gebruiken en die weer anders zijn. Maar verwacht dat dat wel losloopt. Mengen vind ik ook niet erg! De eerste spuit is vet spannend, maar als die er eenmaal inzit ben je wel over de grens heen..
pi_73916089
Wauw, alle priksters en spuitsters: petje af hoor. Ik vind het elke keer weer knap hoe jullie daarmee omgaan.
pi_73916663
ik hoef inderdaad alleen de pregnyl, geen dagelijkse spuiten dus. dat vond ik wel een opluchting... ik heb wel ontzettende ontzag voor die dagelijkse prikkers hier! ik heb een buisje met vocht en een buisje met poeder, en dat moet gemengd worden voor de prik gezet kan worden. mijn schoonmoeder kan op zich best prikken (werkt in de zorg en prikt ook bewoners van het verzorgingstehuis waar ze werkt) maar ik wil gewoon niet dat ze het doet. deels door dat het m'n schoonmoeder is (staat me wat te dichtbij met haar alles willen weten...) maar ook omdat ik gewoon liever heb dat een arts die vaker met dit soort spuiten heeft gewerkt me helpt met de verhouding enzo... (ik zie haar in ieder geval geen pregnyl inspuiten bij die bejaarde dametjes...)
Ik heb echt wat aan wat jullie zeggen, ik laat er niks injassen tot de gyn heeft gezegd dat het goed is!
pi_73923981
Dat mengen is ook niet zo ingewikkeld hoor. In dat buisje zit precies voldoende vocht dus de verhouding is altijd goed. Maar als je het nog nooit hebt gedaan, is het gewoon fijn (en nodig) dat je dat wordt uitgelegd door iemand die deskundig is (dus geen schoonmoeders of baliemevrouwen).

En goed zo, laat niets gebeuren voor jij er vertrouwen in hebt dat het goed zit.
pi_73925029
pze, voor mij moet dat petje niet af hoor. Ik vond dat mengen en prikken op den duur zelfs leuk (maar meer mensen verklaren me dan ook gek )

Mijsje, ik was idd vergeten dat je alleen de pregnyl moet hebben. Dan valt het idd goed mee om één keer naar de arts te gaan.

En wat sombie zegt: enkel doen waar je vertrouwen in hebt
pi_73925255
Al dat prikken is nog zo'n ver van mijn bed show... En ik ben echt enorm bang van spuiten enzo, maar weet ook dat ik me daar wel overheen kan zetten mocht het nodig zijn.
Mijsje; spannend hoor dat het nu echt gaat beginnen, duim voor je!
pi_73927371
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef leonieke het volgende:
pze, voor mij moet dat petje niet af hoor. Ik vond dat mengen en prikken op den duur zelfs leuk (maar meer mensen verklaren me dan ook gek )
Dat had ik ook wel een beetje maar meer met het gevoel dat je zelf nog iets kon doen, de rest is toch maar afwachten (hoe je reageert op de hormonen, hoeveel eitjes je produceert, of er bevruchting plaatsvind etc.)

Behalve dan als je eens denkt op een ander plekje te injecteren maar dat leer je ook wel snel af
pi_73927437
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wauw, alle priksters en spuitsters: petje af hoor. Ik vind het elke keer weer knap hoe jullie daarmee omgaan.
Ik denk wel dat je erin groeit hoor niemand wil uiteindelijk prikken, of zit erop te wachten. Maar als je wens zó groot is, en je wilt de molen in, dan went dat snel genoeg, hoe gek dat ook klinkt
pi_73927652
Dat geloof ik meteen Orea, ik zou er ook mijn hand niet voor omdraaien hoor als het nodig mocht zijn. Maar toch, zolang je het niet zelf doet klinkt het heel heftig. Dus vind ik het heel knap hoe nuchter jullie ermee om lijken te gaan.
pi_73929577
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:02 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat geloof ik meteen Orea, ik zou er ook mijn hand niet voor omdraaien hoor als het nodig mocht zijn. Maar toch, zolang je het niet zelf doet klinkt het heel heftig. Dus vind ik het heel knap hoe nuchter jullie ermee om lijken te gaan.
je bent lief! Jullie allemaal overigens
pi_73930454
Ik vond de eerste keer zelf prikken vreselijk. Heb letterlijk een half uur met die pen in m'n hand gezeten en elke keer moed verzamelen en het dan toch net niet durven Toen heeft mijn man het gedaan en na een aantal keer durfde ik zelf wel. Eigenlijk stelt het ook niets voor. Ik heb meer respect voor bijvoorbeeld diabetici die elke dag de rest van hun leven moeten spuiten. Voor mij was het prettig om te weten dat het op een gegeven moment ook weer even klaar was
pi_73930526
zo heb ik al verschillende keren zitten kijken naar die naalden die bij de pregnyl zitten... een erg lange maar best dunne naald, en een korte, maar ook wat dikkere naald... mijn eerste reactie was maar goed, de arts moet maar even laten zien hoe het moet, ms kan ik het dan voortaan zelf...
pi_73931810
Maar de pregnyl prik is ook de vervelendste van allemaal en die naald is ook achterlijk als je hem ziet! Die van de andere hormonen is veel kleiner, maar pregnyl is nogal stroperig dus moet via een wat grotere/dikkere naald! Het zetten valt echt reuze mee hoor, je kan alleen achteraf een klein beetje irritatie krijgen dus niet schrikken! Maar qua gevoel is het te verwaarlozen, tis gewoon beetje irritant!

CP het stelt ook weinig voor, maar het is gewoon een grote stap, jezelf prikken...

Komt helemaal goed!!
pi_73939342
Moet dat met een andere naald? Ik prikte zowel Pregnyl als Menopur met dezelfde soort naalden, hoor.
Een dikke naald om alles op te zuigen en dan een heel klein, fijn naaldje om te prikken.

En idd wat Orea zegt: het was idd het enige wat ik zelf kon doen. De rest ging af van mijn lichaam, maar dat had ik tenminste nog zelf in de hand
pi_73940176
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:15 schreef mijsje het volgende:
zo heb ik al verschillende keren zitten kijken naar die naalden die bij de pregnyl zitten... een erg lange maar best dunne naald, en een korte, maar ook wat dikkere naald... mijn eerste reactie was maar goed, de arts moet maar even laten zien hoe het moet, ms kan ik het dan voortaan zelf...
haha... jouw reactie is dezelfde als de mijne toen. Gelukkig zei mijn beste vriendin toen dat die dikke naald de opzuignaald is... de langere, dunnere naald moet je mee spuiten... zoals Leonieke ook al zei
Ik moet zeggen dat ik toen behóórlijk opgelucht was!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73940497
Ja de hele dikke naald was de opzuignaald, maar de naald om te zetten was bij mij wel iets dikker dan die voor de menopur.... Hmmm..

Ach ja het werkt
pi_73941121
Alweer een hele morgen naaldenpraat! Als het maar doet wat het moet doen.

Ik had zowaar een temperatuurstijging, 36,8 had ik wel vaker na mijn ei. Heel fijn, al denk ik (natuurlijk) ook meteen in doemscenario's. Is het geen gevolg van een jaar lang clomid? Kan mijn lijf het echt zelf? Zou het dan wel een goed ei zijn? Volgende maand vast weer niet. Morgen is mijn temperatuur vast weer laag. Etc etc. Ik ga mezelf nu bestraffend toespreken dat ik er wel van moet genieten.
pi_73941200
...hoor ik mezelf daar praten.... PZE, zo reageerde ik ook altijd als er zowaar een eitje groeide (al was het bij mij wel met medicijnen)... Zo te horen gaat het echt wel goed met jou en jouw ei! Dat is gewoon hartstikke goed! En je bent ook al zoveel afgevallen, dat heeft er vast en zeker mee te maken! Dit is misschien wel gewoon het bekende duwtje in de rug die jouw ei even nodig had!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73941399
Mag ik even komen hyperen? Ik heb gewoon 12 (!) follikels!!! Eindelijk meer dan 4!
pi_73941577
12!? Dan jompel ik met je mee!

Bedankt Jose, wat ben je toch altijd lief.
pi_73941719
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef Jose81 het volgende:

[..]

haha... jouw reactie is dezelfde als de mijne toen. Gelukkig zei mijn beste vriendin toen dat die dikke naald de opzuignaald is... de langere, dunnere naald moet je mee spuiten... zoals Leonieke ook al zei
Ik moet zeggen dat ik toen behóórlijk opgelucht was!!
dat lucht mij ook weer op! meiden bedankt! ik was al benauwd bij het idee dat ik met die dikke naald in m'n buik moest...
maar die lange naald hoeft toch niet tot het einde in m'n buik? is zeker wel 10cm lang...

ow, en een dikke vette voor de 12 follikels van Sombie!
pi_73941883
PZE je ovulatietest wordt niet positief als je geen eisprong hebt hoor!!! Ik duim mee dat het hem is deze maand

Sombie 12 !!!!!!!!!!! Hoe geweldig is dat!! (ik had ook de eerste keer 4 en de 2e keer 12! ) kan me je blijdschap heeel goed indenken!! Dit moet hem gewoon worden, met een echt kindje over 9 maanden en dan fijn de rest in de vriezer voor een volgend kindje dat zou perfect zijn!!
pi_73942112
Wauw sombie!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73942262
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef sombie het volgende:
Mag ik even komen hyperen? Ik heb gewoon 12 (!) follikels!!! Eindelijk meer dan 4!
Ik jompel 12 keer mee

Wat ontzettend spannend. Ik ga heel hard duimen
pi_73942339
Jullie zijn lief! Ik ben helemaal emo, mutsig he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')