abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73904748
Daarom vind ik dit ook echt heel vreemd!
pi_73904767
Ik moest om 22:30 de spuit laten zetten in het ziekenhuis en dan 1,5 dag later had ik rond het middaguur de inseminatie. Inderdaad ook Pregnyl. Puregon is voor het stimuleren van de eitjes, niet om ze te laten springen.

Ik zou het echt nog even goed navragen bij de arts mijsje

En die afsprakenvrouw is echt te onbeschoft voor woorden zeg. Daar zou ik echt wat van zeggen tegen je arts

[ Bericht 21% gewijzigd door CrazyPrincess op 21-10-2009 09:22:59 ]
pi_73905718
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja echt bijna op de minuut nauwkeurig... dat je echt om 2 uur 's nachts je bed uit moest om die spuit te zetten...
Ik had dat ook met Pregnyl (om 23u Pregnyl spuiten om dan om 11u (36u later) inseminatie te hebben).
Althans, dat was zo bij de gelukte poging. De eerste keer hebben ze mij de pregnyl ook maar 24u voor de IUI laten zetten, wat ik heel vreemd vond, maar ik kreeg toen ook een nogal bot antwoord van de persoon aan de telefoon.
Net zoals ik dat kreeg toen ik belde met de vraag hoe ik dat precies moest doen met anderhalve eenheid Menopur.

Misschien krijgen die mensen wel 20 keer op een dag dezelfde vraag, maar als patiënt wil je natuurlijk gewoon weten waar je aan toe bent en wil je vooral geen tegenstrijdige informatie krijgen (zoals bij die 24 en 36 uur). Op zo'n moment heb je zoiets echt niet nodig natuurlijk.

Wat jammer mijsje dat ze jou zo bot hebben geantwoord en dan nog met zo'n rare informatie
pi_73905739
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:16 schreef CrazyPrincess het volgende:

Ik zou het echt nog even goed navragen bij de arts mijsje
Dan moeten ze jouw willen/kunnen doorverbinden... dat lukte bij mij alleszins niet
pi_73906136
Bellen Mijsje Pregnyl hangt heel nauw! Ik moest hem om 8 uur 's avonds zetten en dan 2 nachten erna 's morgens om 9 uur de punctie.. (dus ook 36 uur)

Leonieke, al krijgen die mensen 500 keer per dag die vraag, ze horen gewoon normaal te antwoorden, dat is hun werk!!! Maar ik ben vrij mondig voor wat betreft dit zou bijna zeggen geef mij het nummer maar Mijsje dan bel ik wel even voor je! (even zonder dollen, dit is allemaal te kostbaar om door één of ander iemand achter de balie zoveel onrust en onduidelijkheid te laten veroorzaken! Je hebt het recht om duidelijkheid te hebben. Het gaat immers om jouw lichaam!!!

Wel heel spannend dat het allemaal begonnen is Mijs!!!
pi_73906161
Bij mij trommelen ze uiteindelijk altijd wel iemand op (en nee, ze geven niet zomaar de schoonmaker aan de telefoon om van je af te zijn ).
pi_73906220
En naast het feit dat het kostbaar is, spuit je niet voor de lol rommel in je lijf. Dan wil je wel dat alles goed gaat. Er wordt wat mij betreft al veel te vaak nonchalant met medicatie omgesprongen. Ik vind dat het troep is, waar je zo min mogelijk mee te maken wilt hebben.
pi_73906494
stom stom, ik gebruikte de verkeerde naam... (dacht al: wat staat dat raar toen ik het intikte...) ik bedoelde inderdaad pregnyl en niet puregon... eitjes maak ik wel goed aan zelf, dus dat had ik niet nodig... het gaat alleen om de precieze tijd van het springen van het eitje...
maar ik spreek de arts maandag, dus voor die spuit erin gejast wordt, wil ik inderdaad wel nog even praten over waarom bij het ene gesprek wordt gezegd dat het persé in de avond gespoten moet worden, en aan de telefoon ik belerend wordt verteld dat ik het niet beter weet en dat het best in de ochtend kan... ik laat hem niet zomaar zetten... ben eigenlijk ook helemaal boos op die vrouw die ik sprak... (ik weet niet meer welke dame ik sprak, dat is dan weer een geluk voor haar, voor als ik klaag bij de gyn...)
(ik denk dat ze dachten: dan komt ze in de avond in ieder geval niet naar het ziekenhuis zodat wij de spuit moeten zetten... zal teveel moeite zijn geweest ofzo... maar ik laat hem door de huisarts zetten, en dan vraag ik of hij me wil vertellen hoe ik het zelf kan doen, zodat ik het de volgende keer echt zelf kan...)
pi_73906597
mijsje
pi_73906693

gelukkig ben ik niet de enige die het een raar verhaal vond van die baliemuts...
pi_73906920
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:27 schreef mijsje het volgende:
stom stom, ik gebruikte de verkeerde naam... (dacht al: wat staat dat raar toen ik het intikte...) ik bedoelde inderdaad pregnyl en niet puregon... eitjes maak ik wel goed aan zelf, dus dat had ik niet nodig... het gaat alleen om de precieze tijd van het springen van het eitje...
maar ik spreek de arts maandag, dus voor die spuit erin gejast wordt, wil ik inderdaad wel nog even praten over waarom bij het ene gesprek wordt gezegd dat het persé in de avond gespoten moet worden, en aan de telefoon ik belerend wordt verteld dat ik het niet beter weet en dat het best in de ochtend kan... ik laat hem niet zomaar zetten... ben eigenlijk ook helemaal boos op die vrouw die ik sprak... (ik weet niet meer welke dame ik sprak, dat is dan weer een geluk voor haar, voor als ik klaag bij de gyn...)
(ik denk dat ze dachten: dan komt ze in de avond in ieder geval niet naar het ziekenhuis zodat wij de spuit moeten zetten... zal teveel moeite zijn geweest ofzo... maar ik laat hem door de huisarts zetten, en dan vraag ik of hij me wil vertellen hoe ik het zelf kan doen, zodat ik het de volgende keer echt zelf kan...)
Ik hoop zó voor je dat die volgende keer niet nodig is!!!

Als je maar duidelijkheid krijgt
pi_73907225
ik hoop het ook...
en duidelijkheid, ik duidelijkheid... dus er wordt niet geprikt voor de gyn me heeft verteld hoe of wat... want hij zei dat ik een inseminatie moest precies 36 uur na de prik, dus dat wil ik ook... dan komen ze maar allemaal in de avond naar het ziekenhuis toe...
pi_73908239
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:54 schreef mijsje het volgende:
ik hoop het ook...
en duidelijkheid, ik duidelijkheid... dus er wordt niet geprikt voor de gyn me heeft verteld hoe of wat... want hij zei dat ik een inseminatie moest precies 36 uur na de prik, dus dat wil ik ook... dan komen ze maar allemaal in de avond naar het ziekenhuis toe...
Ik ben ook in het ziekenhuis geprikt. Was een nachtzuster op de gynaecologieafdeling. Dus niet iemand van de poli
pi_73908666
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:13 schreef Orea het volgende:
Leonieke, al krijgen die mensen 500 keer per dag die vraag, ze horen gewoon normaal te antwoorden, dat is hun werk!!! Maar ik ben vrij mondig voor wat betreft dit zou bijna zeggen geef mij het nummer maar Mijsje dan bel ik wel even voor je! (even zonder dollen, dit is allemaal te kostbaar om door één of ander iemand achter de balie zoveel onrust en onduidelijkheid te laten veroorzaken! Je hebt het recht om duidelijkheid te hebben. Het gaat immers om jouw lichaam!!!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er volledig mee akkoord dat ze normaal moeten antwoorden, maar ik kan er anderzijds ook een beetje begrip voor opbrengen.
Ik kan zelf ook soms wat kregelig worden als ik voor de 28e keer op één dag dezelfde vraag moet beantwoorden Zeker als ik dan nog een slechte dag zou hebben.
Maar inderdaad, het is geen excuus
pi_73910044
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef leonieke het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er volledig mee akkoord dat ze normaal moeten antwoorden, maar ik kan er anderzijds ook een beetje begrip voor opbrengen.
Ik kan zelf ook soms wat kregelig worden als ik voor de 28e keer op één dag dezelfde vraag moet beantwoorden Zeker als ik dan nog een slechte dag zou hebben.
Maar inderdaad, het is geen excuus
ben ik met je eens hoor Leonieke, maar ik zou het dan wel graag hebben met informatie die klopt met de info die de gyn ook heeft gegeven...ik zou toch denken dat hij wel weet hoe of wat...
Het ziekenhuis is 30 km verderop, dus ik zou het fijn vinden om gewoon thuis geprikt te worden door de huisarts (of bij de dienstdoende huisarts in de praktijk... ook goed) en dan 36 uur later in de ochtend de inseminatie te hebben, zoals de gyn het ook had voorgesteld...
pi_73911220
Mijsje, ik kan weinig meer toevoegen.
pi_73911288
Ik kan er ook nog wel 100 dingen over zeggen, maar ze komen allemaal op hetzelfde neer: dat mens had d'r klep moeten houden en jij hoeft alleen naar je behandeld arts te luisteren. Hij heeft er voor doorgeleerd en zij duidelijk niet
pi_73911502
Mijsje, wat een aparte, rare en vreemde reactie van die balie-muts! En zij zegt nog wel dat zij het wel weet... nou, volgens mij weet ze er helemaal niks van, want wat ze zegt klopt helemaal niet, zoals de rest ook al zegt...

PZE, spannend hoe het zich nou gaat ontwikkelen! Ik blijf voor je duimen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73911835
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:29 schreef mijsje het volgende:

[..]

ben ik met je eens hoor Leonieke, maar ik zou het dan wel graag hebben met informatie die klopt met de info die de gyn ook heeft gegeven...ik zou toch denken dat hij wel weet hoe of wat...
Het ziekenhuis is 30 km verderop, dus ik zou het fijn vinden om gewoon thuis geprikt te worden door de huisarts (of bij de dienstdoende huisarts in de praktijk... ook goed) en dan 36 uur later in de ochtend de inseminatie te hebben, zoals de gyn het ook had voorgesteld...
Ik zou persoonlijk ook eerder op het advies van de arts vertrouwen, hoor

Maar... (daar ben ik weer hé ) als ik echt nog één iets mag zeggen wat het voor mij allemaal makkelijker/draaglijker heeft gemaakt, is het feit dat ik zelf geprikt heb Echt, geen verplichtingen naar huisdokters/ziekenhuizen toe om stipt op een bepaald uur aan hun deur te staan, maar al het materiaal gewoon kunnen meenemen als je een bezoekje brengt aan een paar vrienden of als je die ene avond toch op restaurant wilt gaan. Ik vond het heel moeilijk om de eerste keer die naald in mijn buik te rammen, maar vond het achteraf wel allemaal meevallen (en verdomd stoer van mezelf ) en zo gemakkelijk om mijn leven niet op "hold" te moeten zetten voor die dagelijkse prik.
Bij de laatste poging die gelukt was, heb ik mijn pregnyl om 23u moeten zetten en zat ik voor een etentje met het werk op restaurant. Gewoon eventjes van tafel weggaan, me in een aparte ruimte gezet en ervoor en erachter gewoon lekker genieten van het eten en het gezelschap.
Dat heeft het voor mij echt draaglijker gemaakt (zeker omdat ik ook kon vergelijken met het feit dat er elke avond om 20u stipt een verpleegster aan de deur stond om een inspuiting te geven).
pi_73912061
Goed dat je het gaat vragen, mijsje. Ik heb prikles gekregen in het ziekenhuis. Vind ik ook weer zo vreemd, dat dat in andere ziekenhuizen blijkbaar niet gebeurt. Ik moet 3 spuiten op een dag zetten inmiddels. Ik zie het al voor me dat ik dan steeds naar het ziekenhuis zou moeten. En hier ook: ik vond het best eng maar nu jas ik ze er zo in.
pi_73912994
Ik ben bij een verpleegster langs geweest die mij gewoon getoond heeft hoe het moet (als in: je houdt de naald zo en dan beetje vel samenknijpen en dan loodrecht prikken). Niet ingeoefend ofzo.

Ik had wel het voordeel dat ik al perfect wist hoe alles moest gemengd worden omdat ik dat genoeg gezien had bij de verpleegster toen die langskwam om te spuiten.
pi_73913670
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:36 schreef sombie het volgende:
Goed dat je het gaat vragen, mijsje. Ik heb prikles gekregen in het ziekenhuis. Vind ik ook weer zo vreemd, dat dat in andere ziekenhuizen blijkbaar niet gebeurt. Ik moet 3 spuiten op een dag zetten inmiddels. Ik zie het al voor me dat ik dan steeds naar het ziekenhuis zou moeten. En hier ook: ik vond het best eng maar nu jas ik ze er zo in.
ik heb ook prikles gehad in het ziekenhuis! Dus het gebeurt hier en daar toch wel
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73913908
Gelukkig maar! Ik schreef het een beetje krom. Ik bedoelde niet dat het nergens gebeurt maar dat het blijkbaar niet overal vanzelfsprekend is. Leonieke, dat noemen ze hier: prikles.
pi_73914486
Ow, bij een les dacht ik toch aan een beetje oefenen op een appelsien ofzo (dat doen ze bij ons bij diabetespatiënten).
pi_73914585
Bij mij is het ook 1 keer voorgedaan (niet op een sinaasappel ) en de rest heb ik zelf gedaan / heeft mijn man gedaan. Behalve de Pregnyl dan. Dat hadden ze volgens mij toch liever dat de zuster dat deed. Zal in het verleden wel eens mis zijn gegaan met mengen bij diverse dames
Maar mijsje hoeft alleen de Pregnyl toch? Dus 1 keertje een afspraak met de huisarts lijkt me dan geen probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')