Ik ga morgenochtend testen. Bij positief ga ik maandag meteen bellen, bij negatief is het wachten op de menstruatie en daarna in ieder geval zeker weten dat m'n lichaam me voor de gek gehouden heeft. Ik weet niet wat ik er van moet denken, we zien wel....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Lieve flugel, hoe moeilijk ook: ik zou testen en bij een positieve test meteen gyn bellen...
Misschien kunnen ze toch medicatie voorschrijven? (vaginale progesterontabletten ofzo?)
Die laatste hebben bij een vriendin van mij ook toen de doorslag gegeven die heeft toen ook 3 miskramen gehad en bij de 4e zwangerschap die tabletten en toen was daar een meisje...
Heel veel succes in elk geval voor jou. Ik duim voor je...
Flugeltje, ik weet niet zo goed voor welk resultaat ik nu moet duimen..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend testen. Bij positief ga ik maandag meteen bellen, bij negatief is het wachten op de menstruatie en daarna in ieder geval zeker weten dat m'n lichaam me voor de gek gehouden heeft. Ik weet niet wat ik er van moet denken, we zien wel....
Ik weet het zelf eigenlijk ook niet zo goedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Flugeltje, ik weet niet zo goed voor welk resultaat ik nu moet duimen..
Succes morgen.
Ik weet echt niet waarover je het hebtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik doelde meer op het 'gewoon effe' ticootje, ik durf gewoon (nog) niet te te testenBeetje wat Leonieke destijds had, wij hadden allemaal al 376 keer over een test gepiest als we in haar schoenen stonden, maar Leonieke bleef maar uitstellen...
Serieus? Mijn gynaecologe zei ooit dat het weinig zin had om zo'n testen te gebruiken als je extra hormonen neemt (maar dat is ook de gyn waar ik nu niet meer bij wilquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fluugs, ik hoop het zo...![]()
Orea, ik gebruikte idd ook ovutesten met de clomid. Ben ook reuze benieuwd! Vandaag wederom een streepje, maar niet donker genoeg nog.
Och meissie toch....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:09 schreef flugeltje het volgende:
Nou, ik durf er niets van te zeggen... Geen overtuigend positief resultaat in ieder geval. Ik meen een vage schaduw te zien, maar dan moet ik mezelf echt concentreren. Even afwachten nog maar of de duivels arriveren of anders maandag nog maar eens een test.
O en jompelmeisje zomaar voor mij
verder iedereen heel erg bedankt voor het meeleven
quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:24 schreef mijsje het volgende:
Mindsick, dat is zeker klote, dat je zelf de keuze niet kan maken... Waar ligt het aan? (als ik de hele persoonlijke vraag mag stellen... als het niet mag, hoef je niet te antwoorden hoor...) Sterkte, want zo te horen heb je er wel moeite mee dat je de keuze zelf niet hebt...
nog een paar dagen, dan kan ik de gyn bellen. als ik ongesteld ben, gaat het IUI traject in...
Het helpt inderdaad niet om zwanger te worden, maar het helpt wel dat je aan ons denkt en met ons mee hoopt!quote:
Poezebeest, misschien een brutale vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden, maar staan jullie open voor bijv. donorzaad als blijkt dat het met je lief niet gaat lukken? Gewoon interesse hoor, hier niet aan de orde, maar wij hebben dat soort dingen wel al besproken, wat we zouden willen als het zo'n situatie zou zijn...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:20 schreef Poezebeest het volgende:
PZE; ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat je wereld instort wanneer het niet gaat lukken. Het is toch een toekomstbeeld die je hebt en als dat niet kan is dat heel erg k*t. Je moet je toekomstdroom bij gaan stellen en dat is niet altijd even makkelijk. Het lijkt zo normaal om kinderen te krijgen en een gezin te stichten dat dat ook wel van de omgeving wordt verwacht. Zolang we nog niet horen dat het onmogelijk is blijft de hoop dat het gaat lukken. Ook ik heb die hoop dat het zal lukken, al zal dat niet zonder slag of stoot gaan. Maar ik houd er ook rekening mee dat het niet zal lukken, geen zaad is geen zaad en zonder word ik niet zwanger. Misschien houd ik me nu groot en komt de klap nog wel, ik weet het niet. De tijd zal het leren. Geef jij in ieder geval de moed niet op! Een mini-pzetje zal zich vast snel melden
Als het goed is volgende week! Dinsdag startgesprek, recepten en 's avonds prikles en ergens volgende week word ik ongesteld, dus dan beginnen we weer! Heb nog steeds een beetje de bibbers!!quote:
Zo ken ik het verhaal van een meiske dat abortus liet plegen omdat ze alleen wilde weten of ze vruchtbaar was...quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:53 schreef Ticootje het volgende:
flugeltje
Ik hoorde eens een verhaal (ik dacht van p-iglet, die stage liep op een abortuskliniek) dat er gewoon vrouwen zijn die een vruchtje laten weghalen omdat het niet uitkomt met de vakantie. Dat soort dingen kan ik echt niet horen. Nog steeds niet.![]()
Kiek! Dát moeten we hebben...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef prinseszondererwt het volgende:Mijn ovutest is echt knalpositief!
En jij moet hier niet posten, maar snel naar de slaapkamer en verleiddelijk in je mooiste setje op je vent gaan liggen wachtenquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijn ovutest is echt knalpositief!
Juist niet, uit die zooi!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
En jij moet hier niet posten, maar snel naar de slaapkamer en verleiddelijk in je mooiste setje op je vent gaan liggen wachten
Wat vreselijk spannend!!! Waar is die eiersmiley?
Dat komt daarna. Hij moet'em wel eerst zo snel mogelijk omhoog krijgen natuurlijk en dan helpt zo'n setje wel denk ikquote:
Dan bel je je vent maar dat hij eerder naar huis moet komen. Noodgeval!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja maar... mijn vent is werken.![]()
Gisteren ook geklust hoor, no worries.
ik ben dan wel een stuk jonger en was zo beetje de jongste op de ivf afdeling, maar ik zei dat soort dingen gewoon hoor. Nog steeds trouwens. Ik maak er wel altijd een grapje van, maar de clou is altijd vrij duidelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:06 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh flugeltje, wat herkenbaar
Ik denk dat de meeste hier wel precies begrijpen wat je bedoelt. Op een gegeven moment wordt het blij zijn voor een ander gewoon steeds moeilijker. Niet omdat je het hen niet gunt, maar omdat je het jezelf ook zo gunt. En elke keer weer die dolk dwars door je hart
En ik heb ook wel een paar keer pijnlijke momenten gehad dat collega's recht voor z'n raap aan me vroegen waar mijn dikke buik bleef. Of dat ik ook echt aan kinderen moest beginnen, want dat is toch wel het mooiste wat je kunt overkomen in je leven. Ja lul, dat weet ik ook wel dacht ik danIk heb er nooit wat van gezegd, omdat ik niet wilde dat iemand wist dat we bezig waren, maar ik had ze zo graag de waarheid gezegd. Ik denk dat ze zich rot zouden schamen als ze het hoorden. De meeste mensen realiseren zich gewoon echt niet dat het niet bij iedereen vanzelf gaat. Maar sowieso vind ik die bemoeizucht al verschrikkelijk. Zoiets is toch hardstikke prive?
Sorry, dat was mijne gifgroene gal
Ik zou het ook wel gezegd hebben, maar ik wilde niet dat iemand wist dat we bezig waren. Dat stond los van het moeilijk zwanger worden. Als je de pil de deur uit gooit vertel je het ook niet direct aan je collega's dat je bezig bent. Vandaarquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik ben dan wel een stuk jonger en was zo beetje de jongste op de ivf afdeling, maar ik zei dat soort dingen gewoon hoor. Nog steeds trouwens. Ik maak er wel altijd een grapje van, maar de clou is altijd vrij duidelijk.
Is geen brutale vraag hoor en je mag vragen wat je wil, alle ins en outs weten jullie toch al.quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:20 schreef Orea het volgende:
[..]
Poezebeest, misschien een brutale vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden, maar staan jullie open voor bijv. donorzaad als blijkt dat het met je lief niet gaat lukken? Gewoon interesse hoor, hier niet aan de orde, maar wij hebben dat soort dingen wel al besproken, wat we zouden willen als het zo'n situatie zou zijn...
Enne, Mijsje, ik sluit me aan bij Poezebeesthéél mooi gezegd poez
Wij hebben een 'reden' dat het lastiger gaat of misschien wel nooit gaat lukken.. jij hebt dat niet! Dat maakt het nog eens heel veel lastiger.. Het ongrijpbare.. Onderschat dat inderdaad niet!!
![]()
Pfff hele lange dag gehad, ik ga maar eens mijn bedje in
Spannend en idd wat raar van die deo, ben benieuwd naar de reden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:01 schreef bikinistringding het volgende:
Zo ik ben klaar met een maand lang temperaturen... Mijn curve is, hoe zal ik het zeggen, ....interessant. Na de positieve test is mijn temp bijna constant gebleven. Vanmorgen zakte deze en dit is dan ook meteen dag 1 van de volgende cyclus...
Donderdag hebben we de afspraak voor een echo, opzwemtest en prikles. Ik hoop zo dat ik dan de volgende cyclus toch kan beginnen, maar de afsprakenmevrouw zei vorige keer al dat ze sowieso een cyclus wachttijd hebben.... Dus dan zou ik pas in december kunnen beginnen...
We hebben het er thuis ook nog eens over gehad. We zijn heel stellig dat we allebei echt maar 1 embryo per terug willen hebben, aangezien we echt geen tweeling willen. (Ook met 1 terugplaatsing blijft dat mogelijk, maar de kans daarop is wel heel klein) Verder vergroot je de kans op een zwangerschap toch niet als je meer embryo's laat terugplaatsen....
Ik verwacht dat ik donderdag ook alle recepten meekrijg. Dan zal ik de boel meteen even bij de apotheek gaan bestellen.
Ik ben benieuwd. Oh en wat nieuw is, op de IVF afdeling mag je geen parfum en/of deo op hebben... Lekker dan, we hebben ergens in de middag een afspraak. Gelukkig heb ik deo die een aantal dagen zn werk doet, dus die doe ik dan woensdagavond wel even onder mn oksels...
Fijn he, als er zo begripvol gereageerd wordt!quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef Poezebeest het volgende:
Ik ben trouwens wel heel open tegen iedereen over het hele traject. Ik heb ook mijn collega's geïnformeerd. Ik ben daar toch 32 uur in de week contact mee en ben niet altijd even leuk en gezellig en af en toe gewoon stil en afwezig. Ik heb wel hele lieve collega's die heel begripvol zijn en waar ik veel steun aan heb. Ik heb tot nu toe van nog niemand rare reacties gegekregen.
Wel fijn dat je er bijzonder verlof voor krijgt! Ik hoop dat ze er bij mij ook zo over gaan denken mocht het nodig zijn. Ik houd er echter rekening mee dat dat niet zo is en het me toch wel veel tijd gaat kosten. Maar goed, het is voor een goed doel en als we in dit ziekenhuis blijven ligt mijn werk op 10 min fietsafstand en dat is dan wel weer fijn, kan ik mijn pauze er voor gebruiken. Echter weet ik nog niet of we in dit ziekenhuis gaan blijven als het tot icsi komt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:57 schreef Orea het volgende:
[..]
Fijn he, als er zo begripvol gereageerd wordt!het geeft mij erg veel rust dat mijn collega's en werkgever op de hoogte zijn (en dan niet het hele bedrijf, maar mijn clupje zeg maar
) sowieso zou het erg lastig te doen zijn allemaal als ik het voor me zou willen houden, zou niet weten welke excuusjes ik dan steeds zou moeten verzinnen om weg te kunnen.. Krijg er bijzonder verlof voor en mag de tijd nemen.
En wat goed dat jullie daar al een keus in hebben gemaakt en daar samen achter staan! Ook dat geeft rust...
Dat lijkt me inderdaad ook zwaar... Steeds weer overal op kraamvisite. Bij ons in de omgeving was net na één van m'n miskramen een kindje geboren. Ik kon het niet opbrengen om er langs te gaan, gelukkig was er begrip. Dat scheelt ook. (en het feit dat ze eigenlijk net ver genoeg 'weg' zijn om dit te kunnen doen. Bij vrienden die dichterbij staan kun je het gewoon niet maken vind ik)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:23 schreef Orea het volgende:
Het zou raarder zijn als je die gevoelens helemaal niet een keer zou hebben Flugelje bent ook een mens met gevoelens....
![]()
Jose, hier juist anders, iedereen in mijn omgeving wordt 'zo' zwanger en degenen die wel de molen ingaan zijn binnen no time zwanger! Gelukkig maar!!! maar ik wil ook!!![]()
Toen wij 6 jaar geleden begonnen was nog niemand in onze omgeving met kinderen krijgen bezig.. en inmiddels hebben die allemaal al een kind (of 2 of 3..) en wij nog steeds niks...
Dát is dus precies het type mens wat ik bedoel! Ik kan dat gewoon niet handelen, trek dat niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh meiden, wat herkenbaar weer... ik sla dan ook geregeld kraamvisites over. Op mijn werk is het namelijk constant babyboom. Best moeilijk soms, maar daar gaan ze gelukkig heel goed mee om.
Ik kan ook slecht tegen het verhaal van mijn schoonzus, die alles heel strak gepland heeft. Dan stoppen we met de pil, dan is het 3 maanden later vast wel raak, dan doen we dit en dat en dan komt er een brusje. Tot nu toe lukt het ook nog allemaal.
dat heb ik dus ook helemaal!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dát is dus precies het type mens wat ik bedoel! Ik kan dat gewoon niet handelen, trek dat niet.
Babyboom op het werk is inderdaad niet al te tof. Bij mij ook en ik zit tegenover de toiletten. Ik zie de bolle buiken dus ook nog eens heel erg vaak voorbij komen. Gelukkig weten de meesten wel hoe het met mij zit en zijn ze begripvol. Maar moeilijk blijft het.
Whehehe, En dan ook gewoon meteen in OUDquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |