abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73541513
maffe: wat jammer dat je zo'n last hebt van de clomid. Misselijk was ik er niet van, al had ik wel een hoop andere kwaaltjes van die verdomde pillen (echt, ik had "liever" de inspuitingen dan die pillen slikken). Helpt iets drinken met prik niet? Bij mij helpt het tegen misselijkheid. En ook hier zo'n gevalletje van de verzekeringen. Gyn zag het helemaal niet lukken met Clomid, maar ik moest x aantal ronden doorlopen om naar de volgende stap te kunnen gaan.

CP: ook hoop dat ze jou in het ziekenhuis kunnen geruststellen en dat ze willen meestappen in de opvolging bij de afbouw van de medicijnen.

Flugeltje: welkom hier Je zegt het niet graag tegen iemand, maar het is anderzijds wel fijn om hier je hart te kunnen luchten, althans zo heb ik het altijd ervaren.

Poezebeest: afschrijven helpt idd Misschien goed dat je jouw afspraak even hebt afgezegd zodat je misschien makkelijker de nodige rust kunt vinden. Ik hoop alleszins dat de uroloog jullie meer nieuws kan brengen.

en nu hoop ik dat ik niemand ben vergeten

En Orea, het is idd een woord, maar dan wel met een d op het eind
pi_73577758
Ik kan geen kinderen krijgen. Als het wel kon, zou ik niet weten of ik het wel of niet zou willen. Maar het is zo klote dat de beslissing voor mij al is gemaakt, en daar niks aan kan doen.
pi_73580005
Mindsick, dat is zeker klote, dat je zelf de keuze niet kan maken... Waar ligt het aan? (als ik de hele persoonlijke vraag mag stellen... als het niet mag, hoef je niet te antwoorden hoor...) Sterkte, want zo te horen heb je er wel moeite mee dat je de keuze zelf niet hebt...

nog een paar dagen, dan kan ik de gyn bellen. als ik ongesteld ben, gaat het IUI traject in...
pi_73580346
Mindsick, idd heel klote.

Mijsje, ik hoop écht zo erg dat het snel raak zal zijn met de IUI. Het zou zo fijn zijn om je in Z&G te kunnen verwelkomen
pi_73580989
Leonieke, ik hoop het ook zo! Maar de gyn heeft al laten merken dat hij er niet zoveel heil in ziet... hij denkt aan de IVF maar omdat de verzekering dat wil, moet ik eerst IUI... Ik hoop wel op een wondertje, maar merk dat ik dat niet al te enthousiast durf...
pi_73581066
Dat begrijp ik perfect, mijsje. Altijd voorzichtigheid inbouwen, deed ik ook hoor
Waarom ziet de arts er niet zoveel heil in? Heeft hij dat meegegeven tijdens het gesprek?
Hoeveel IUI's moet je dan eerst ondergaan?
pi_73581465
hij heeft dat inderdaad al gezegd tijdens een gesprek. bij mij is het nu een onbegrepen onvruchtbaarheid, en hij vindt dat als het gewoon niet lukt met het zaad van mijn man (is ook getest), het met IUI hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat lukken... (dus inderdaad niet dat het echt niet kan, maar dat de waarschijnlijkheid groot is dat het met IUI niet gaat lukken...) kun je me nog volgen?
ik moet in ieder geval 3 IUI's ondergaan zonder extra hormonen, en eventueel 1 of 2 IUI's met extra hormonen voor we definitief overgaan op IVF... dus binnen een half jaar ben ik (waarschijnlijk) nog niet zwanger als ik de gyn mag geloven...
pi_73581793
Wat belachelijk mijsje. Dat een verzekering voor gaat schrijven wat voor jou het behandelplan is. Alsof iedereen gelijk is
pi_73581920
Op zich is dat zeker belachelijk van de verzekering.. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel even een momentje had om de opmerking van de gyn... Misschien is IUI namelijk wél de manier voor jullie om zwanger te worden, dat weet je vooraf nooit..En ergens is het best logisch dat ze het eerst zo proberen omdat de kans er wél is dat het lukt... IVF heeft zeg maar een nog wat heftigere impact dan IUI.. Ben ik dan raar als ik eerst IUI niet eens zo'n heel slecht plan vind?
pi_73582621
Nee hoor, helemaal niet raar. Het klinkt op zich wel logisch, juist omdat het onbegrepen onvruchtbaarheid is
pi_73584022
Onbegrepen onvruchtbaar sucks. Vind ik dan.
Tsja, ik snap de gyn in die zin wel. Als je lief zijn zaadjes er zelf in schiet en er gebeurt niets, dan is de kans dat het schieten via iui iets doet natuurlijk klein. Maar onbegrepen houdt ook in dat iui zomaar de missing link kan zijn. Ik hoop het zo voor je.
pi_73585542
Mja, de ene IUI-behandeling is ook de andere niet. Waarom is de eerste behandeling bij mij op niets uitgedraaid en is de tweede wel gelukt? En datzelfde heb je natuurlijk ook bij IVF of ICSI (en uiteraard bij gewoon proberen zonder behandelingen).

Ik kan me anderzijds wel voorstellen dat het een teleurstelling was om dat te horen. Ik had dat ook toen de gyn mij zei dat Clomid niets voor mij ging zijn maar dat ik wel die behandeling moest hebben voor de verzekering. Al vind ik het verschil tussen Clomid en IUI uiteraard heel groot.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:24:20 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73585985
Dikke voor flugeltje en Poezebeest als nieuwelingen in dit topic... Vreselijk moeilijk lijkt me.
En voor mijsje ook even. Jammer dat de gyn niet positief is over de IUI. Valse hoop geven is natuurlijk ook niet goed, maar op deze manier valt de behandeling je wrsch nog net een tikkie zwaarder zou ik denken. Althans, ik zou zelf iets hebben van 'waar doe ik het voor, het is toch voor niks' etc. etc.
Stiekem hoop ik dat hij ongelijk krijgt hoor!
pi_73597307
dames; jullie zijn echt heel lief hierzo, doet me goed om me onder lotgenoten te bevinden die weten wat je doormaakt. Onze vrienden weten het ook, maar toch is het anders, want zij weten niet wat wij voelen.

Hier is het allemaal inmiddels alweer een beetje gezakt. Kan er weer wat rationeler naar kijken. Heb een heleboel op internet opgezocht en mijn conclusie is dat we echt het bezoek bij de uroloog moeten afwachten. Ik hoop echt dat er een afklemming van de zaadleiders is, dan is de prognose het beste. Maar goed, over twee weken weten we meer...

Heb in mijn hoofd wel al plannen gemaakt voor wanneer we te horen krijgen dat het hopeloos is. Misschien wat voorbarig, maar voor mijn gevoel moet ik een plan b hebben...

Orea; een dikke knuffel vanwege je dipje, hoop dat die snel weg is.

CP; succes morgen met het in de strijd gooien van je hormonen, hoop dat ze je kunnen geruststellen!

Flugeltje; wat een ellende allemaal! Ik weet nog niet wat ze van plan zijn te gaan doen, maar hoop dat de gyn in ieder geval iets voor jullie kunnen doen!

Maffe; wat vervelend dat je zo misselijk bent van de clomid. Hoop dat je je snel beter voelt.

Mijsje; wat spannend, het iui traject. Wel vervelend dat de gyn er weinig vertrouwen in heeft. maar niet geschoten is altijd mis, hoewel ik me kan voorstellen dat je zoiets hebt, iedere maand langer wachten is een maand te lang. Hopelijk is de iui al voldoende om zwanger te worden. Meer dan afwachten kun je niet.
pi_73597576
Ik ben zelf een IVF-kind. Kerngezond en tweeling .
pi_73598333
dank jullie meiden... ik voel me er nu wel wat beter onder. in het begin was ik vooral blij dat er actie kwam, alleen balen dat ik eerst op de IUI moest wachten... Misschien is het inderdaad de missing link en lukt het wel, dan is het echt een verrassing... de gyn heeft ook niet gezegd dat het helemaal niet kon, maar hij keek wel naar de kansen... op grond daarvan en zijn ervaringen heeft hij het gezegd. dus gewoon eerlijk over hoe hij het zag. dat vond ik wel fijn.
maar goed, m'n NOD is bijna, dus we zullen het in de komende tijd gaan weten...
pi_73600798
Mijsje mag je alle iui's achter elkaar doen of moet je steeds een rustmaand hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73601601
Vanmorgen controle gehad en alles gaat prima. Vanaf vandaag gaan we dus de medicijnen afbouwen, maar ik blijf wekelijks onder controle. Ze houden me dus goed in de gaten en ik ben weer wat geruster

Anders dan het GEEP-schema vermeldt worden ook de kutpillen al afgebouwd. Van 5x3 naar 3x3 per dag. Wat zal ik blij zijn als ik van die troep af ben zeg
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:42 schreef Libereco het volgende:
Ik ben zelf een IVF-kind. Kerngezond en tweeling .
Je geeft geen licht in het donker ofzo?
pi_73602042
CP wat een goed nieuws dat ze jou onder controle houden. Zal idd een hele geruststelling zijn
En hopelijk bouwen ze die kutpillen toch wel vlug af. Ik vond het al frustrerend om ze te nemen en het waren er denk ik maar 2 per dag (damn, ik ben dat nu al vergeten )
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:57:35 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73603800
Fijn CP dat je nu ook zelf wat geruster bent op afbouwen, heerlijk dat het zo goed gaat!

mijsje, ik hoop dat de gyn ongelijk heeft hoor en IUI voor jullie gewoon dé manier blijkt te zijn. Al vind ook ik het nogal kortzichtig van verzekeraars dat ze een behandelschema voor blijven schrijven in gevallen waar dat geen zin zal hebben. Wordt het toch ook alleen maar duurder door toch...

Maffemuts, heb je al geprobeerd eens te bellen met je verzekeraar? Situatie uitleggen. Ik neem toch echt aan dat als bekend is dat iets zeker niet gaat werken bij je ze zelf ook voor kostenbesparing kunnen kiezen...

Poezebeest, wie weet is het iets 'simpels' en kunnen ze e.e.a. verhelpen. Ik begrijp ook dat je bezig bent met een plan B, dat heb ik ook in m'n hoofd voor het geval de natuurlijke weg voor ons niet weggelegd is.

Mariposa, ik herinner mezelf merisse nog wel. Bij haar is het als ik het mezelf goed herinner nooit tot een kindje gekomen. Zelf ben ik pas 33 dus ik kan wat langer doorgaan dan zij, hopelijk komt het bij mij wel goed. Dank dat je me eraan helpt herinneren, ik zal eens gaan zoeken...

Dit weekend weer in Zeeland gezeten, we kunnen schoonmoeders ook niet zomaar alleen laten zitten nu en ook oma (87) heeft een flinke tik gekregen. Ze had deze week al een aantal TIA's, vraag mezelf af of het nog goed gaat komen of dat er binnenkort een hersenbloeding aankomt. Schoonmoeders zelf was al zo'n beetje bezig met het ruimen van de spullen van m'n schoonvader, enorme verzamelaar die man. Tot aan Flippo's toe Mij doet het wel goed om daar te zijn, sterker nog, ik voel mezelf zo lekker daar dat Tijn en ik zo'n beetje rond aan het snuffelen zijn naar huisjes daar. Niet dat we nu meteen weg willen hier, maar de rust in Zeeuws Vlaanderen begint me steeds harder te trekken. Alles gaat net een tandje langzamer dan hier en dat bevalt me wel Bovendien hebben we tijdens de ziekte en na het overlijden van m'n schoonvader ook gemerkt dat een wat kleinere gemeenschap eigenlijk wel heel fijn is. Iedereen leeft mee, wil helpen, brengt eten, etc, etc. Dan is alles in de stad toch een stuk anoniemer... Op zich ook niets mis mee natuurlijk, maar op dit punt in m'n leven, nu ik zo met mezelf in de knoop zit vind ik die warme deken juist fijner....

Nou, volgende maand worden de uitslagen bekend van een heel groot onderzoek naar onverklaarbare miskramen. Alife...
quote:
De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.

In januari 2008 is de laatste deelneemster in de ALIFE-studie opgenomen. Hiermee zijn 300 vrouwen betrokken bij de studie en zijn aanmeldingen niet meer mogelijk. De uiteindelijke resultaten van de ALIFE studie zijn naar verwachting eind 2009 bekend. Tot die tijd gaan deelneemsters van de ALIFE-studie door met studiemedicatie en worden de gegevens van de eerstvolgende zwangerschap vastgelegd.
Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood
Ik hoop dat daar voldoende uit gaat komen om een behandeling voor mij te kunnen uitstippelen. Bij voorkeur natuurlijk een werkende behandeling Voor nu bevalt de rust me wel even eerlijk gezegd, niet obsessief in een bakje piesen of zes keer per dag slip checken. Het piest toch een stuk rustiger...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73614327
Even een ego post (zit op werk, dus inhoudelijk reageren doe ik vanaaf wel even )

27 oktober hebben we startgesprek en 's avonds heb ik gelijk de voorlichtingsavond... Dik duimen dat ik de 28e pas ongesteld word (maar denk dat dat wel goed komt) en dan kunnen we direct beginnen!

Nog 2 weekjes dus, het vliegt ineens!!! Als alles goed gaat weten we voor Sinterklaas of het gelukt is of niet en zo niet dan heb ik mooi nog tijd om over te stappen van verzekering!!!!
pi_73619698
Orea, dat is goed nieuws! En nu maar hopen dat overstappen van verzekering niet nodig zal zijn!

CP, heerlijk dat je straks kunt stoppen met de kutpillen en dat ze je goed in de gaten blijven houden. Daar zul je toch rustiger van worden lijkt me. Jeetje... toch vaag om weer over die kutpillen te lezen... het is voor mij ook nog niet zo heel lang geleden, maar het lijkt echt al een eeuwigheid.
Ik mocht trouwens toen van 3x1 op een dag zomaar helemaal stoppen, dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik heb er nog 2 dagen 2x1 genomen en 2 dagen 1x1 en toen gestopt. Daar had ik gewoon een prettiger gevoel bij, heb ik overigens gedaan zonder dat de artsen het wisten.... ach ik had die dingen toch liggen en het kan volgens mij sowieso geen kwaad...
pi_73620864
Fijn Orea, laat het circus maar beginnen!

Fluugs, het is ook gewoon zo dat een kleine gemeenschap zijn voordelen heeft. Nadeel is dat iedereen alles van elkaar weet, maar dat kan ook weer een voordeel zijn... Hopelijk krijgt de gyn nieuwe inzichten over miskramen en wordt de oorzaak snel gevonden voor jullie.

CP, toch controle! Dat is fijn zeg.

Ik lees echt alles bij, maar heb even niet de puf/behoefte om over mezelf te kletsen. Komt wel weer.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:10:42 #49
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_73622530
Wat is er weer veel gepost. Kan het bijna niet bijhouden...

Mijsje: hoop dat IUI voor jou toch de oplossing is!

Hier vandaag de intake gehad. En die was toch vrij positief. Eerst kijken naar mijn man en dan plannen we weer verder. De gyn had het zelfs nog over IUI en IVF ipv meteen ICSI enzo. Manlief mag weer wat inleveren en dan over 2 weken terug voor verdere planning.
pi_73623729
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 07:31 schreef Ticootje het volgende:
Mijsje mag je alle iui's achter elkaar doen of moet je steeds een rustmaand hebben.
Ik mag de IUI's volgens mij gewoon achter elkaar hebben... dat begreep ik in ieder geval uit de uitleg van de gyn...
Ik vind het zeker kortzichtig van de verzekering, maar het is gewoon zo... ik onderga het maar gewoon met een sprankje hoop dat het wel lukt met IUI... we zien het wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')