Zo staat het ook in het schema (vanaf volgende week gaan afbouwen). Ik vind het prima, maar dan wel met controle. Ik ben zo bang m'n wondertje te verliezenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Orea het volgende:
Oh wacht ik mis iets, ik dacht dat je sowieso die medicijnen tot 12 weken moest nemen, maar begrijp dat ze nu ineens al willen gaan afbouwen?
Dat heb ik momenteel ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:52 schreef mijsje het volgende:
Orea, ik herken dat "ikwilhetikwilhetikwilhetNU"gevoel heel erg... de hoop wil alleen niet met dat gevoel mee...![]()
Je bent een lieverd!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:55 schreef progje het volgende:
een dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken...
Je geeft geen licht in het donker ofzo?quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:42 schreef Libereco het volgende:
Ik ben zelf een IVF-kind. Kerngezond en tweeling.
Ik hoop dat daar voldoende uit gaat komen om een behandeling voor mij te kunnen uitstippelen. Bij voorkeur natuurlijk een werkende behandelingquote:De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.
In januari 2008 is de laatste deelneemster in de ALIFE-studie opgenomen. Hiermee zijn 300 vrouwen betrokken bij de studie en zijn aanmeldingen niet meer mogelijk. De uiteindelijke resultaten van de ALIFE studie zijn naar verwachting eind 2009 bekend. Tot die tijd gaan deelneemsters van de ALIFE-studie door met studiemedicatie en worden de gegevens van de eerstvolgende zwangerschap vastgelegd.
Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood
Ik mag de IUI's volgens mij gewoon achter elkaar hebben... dat begreep ik in ieder geval uit de uitleg van de gyn...quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:31 schreef Ticootje het volgende:
Mijsje mag je alle iui's achter elkaar doen of moet je steeds een rustmaand hebben.
Wij zijn in de mmm gekomen na 1,5 jaar proberen (met een onregelmatige cyclus van mijn kant nadat wij al spontaan een zoon hebben gekregen). In april doorverwezen. Daar waren er tekenen dat ik PCO zou hebben (wat later dus niet zo bleek te zijn - heb wel gewoon een eisprong, hormoonwaardes zijn op het randje maar blijkbaar wel voldoende). Zwemmers van mijn man getest en die waren wat aan de lage kant in aantal. Daarna voor IUI met hormoonondersteuning gegaan, maar daarbij bleek dat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer over zijn ('slechts sporadisch'). Dus zijn we nu doorverwezen, waarbij nu dus de nadruk op de man komt te liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:30 schreef Poezebeest het volgende:
Hobbesje; wat is jullie reden van de mmm?
Zonder je hoop te willen geven, als seksen gewoon lekker is, dan is het ook 'baat het niet dan schaadt het niet' er is er maar 1 nodig! Je zal de eerste niet zijn!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:43 schreef Poezebeest het volgende:
Lijkt me ook wel frustrerend hoor, als het bij een tweede niet lukt. Als één lukt moeten twee toch ook lukken zou je denken.
Hier vandaag mijn eisprong, heb me er helemaal niet mee bezig gehouden maar alles wijst er weer op. Wel raar dat we nu niet "moeten" seksen, want raak zullen we toch niet schieten
Rust is zeker wel lekker, ook al zou je natuurlijk veel liever een beter reden hebben voor deze rust. Komt tijd komt raad meisquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:45 schreef Poezebeest het volgende:
Nu lijkt het net alsof wij alleen maar deden sexen voor een babyMaar dat is gelukkig niet zo. ik bedoelde meer dat we niet meer gericht hoeven te sexen. Dat klinkt alsof het een moetje is, maar dat was het niet. Het was meer dat ik er in mijn hoofd mee bezig was en nu niet meer. Het geeft inderdaad wel rust hoor, stiekem ook wel heel erg fijn...
Flugel, ik sluit me helemaal bij je aan, dat is ook zo. ik denk ook dat ik dat ook toch wel zou hebben... eerst echt zekerheid voor ik echt alleen in Z&G zou durven blijven... maar het genieten van zwangerschap is inderdaad ook wel heel belangrijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:21 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Rust is zeker wel lekker, ook al zou je natuurlijk veel liever een beter reden hebben voor deze rust. Komt tijd komt raad meis![]()
En ik was er toch wel van overtuigd dat je ook nog wel sex voor de lol hebt heur
CP, ik begrijp je hoor. Is ook wel precies hetgeen waar ik mee zit als ik weer zwanger zou raken. Ik hoor dan voor mijn gevoel écht niet thuis in Z&G, veel te onzeker allemaal. Toch moet je jezelf ook toestaan om wél blij en gelukkig te zijn. Als het mis gaat, doet het dat toch wel. En of je er zelf nu vooraf al rekening mee hield of niet, pijn doet het.... Dan kun je beter maar even genoten hebben van je zwangerschap. Maar ik realiseer mezelf ook dat het makkelijker lullen is dan doen.
Dat onwerkelijke gevoel herken ik wel hoor. Het bleef maar een vaag abstrakt iets. Zelfs toen ik bij de tweede zwangerschap een hartje zag kloppen op de monitor bleef het nog raar... Sommigen noemen het voorgevoel, anderen noemen het angst. Ikzelf weet het eigenlijk niet, ik durf er wel op te gokken dat er voor mij nooit een roze wolk zal zijn als het weer lukt om zwanger te worden. Maar damn, ik zal verdorie wel probéren om zo'n wolk te maken..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
Flugel, ik sluit me helemaal bij je aan, dat is ook zo. ik denk ook dat ik dat ook toch wel zou hebben... eerst echt zekerheid voor ik echt alleen in Z&G zou durven blijven... maar het genieten van zwangerschap is inderdaad ook wel heel belangrijkik vraag me alleen af hoe dat gaat als je het kindje nog niet kan voelen en nog niks ziet... ik merkte toen ik zwanger was, dat het een onwerkelijk gevoel bleef... en toen ging het mis...
Je zegt ik heb advies nodig want ik heb allemaal symptonen die ik herken van mijn vorige zwangerschappen en ik heb een zeer donkerbruin vermoeden dat het zo is, maar niemand mag opmerken dat ik moet testen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:24 schreef flugeltje het volgende:
Die roze wolk blijft net als zwanger zijn een vaag en onwerkelijk fenomeen.
Ladies, ik heb effe jullie advies nodig. Ik heb herkenbare symptomenIk riep van de week nog stoer dat afscheiding, steken in m'n borst en uitslag op m'n gezicht niets hoeven betekenen, maar wat als je er ook nog bloedend tandvlees en rugpijn bij krijgt? Sinds vanochtend heb ik ook nog wat last van m'n heupen en liezen. Daarnaast heb ik sinds een paar dagen weer extra last van m'n angsten die ik al een tijdje niet meer zo erg gehad heb. Allemaal dingen die ik herken van m'n zwangerschappen. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik gisteren ineens zonder aanleiding in huilen uitbarste....
Kan het? Ja het zou in principe kunnen. We hebben door alle drukte en emotie slechts één keer sex gehad afgelopen periode. Troostsex na de begrafenis van m'n schoonvader. Daarbij hebben we niet eens stilgestaan bij voorbehoedsmiddelen.
Deze week zou m'n NOD zijn uitgaande van 28 dagen (waar ik normaal gesproken zo rond de 24 dagen hang)
En de eerste die droog op gaat merken dat ik dan 'gewoon effe' moet testen vreet ik op!
PMS heb ik nooit eerder last van gehad eigenlijk, maar je cyclus kan veranderen door eerdere miskramen dus wie weet. Ik ga inderdaad maar even afwachten. In de tussentijd lul ik gewoon extra vaak tegen jullie aanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:32 schreef mijsje het volgende:Flugel, ik kan me je verwarring voorstellen... Het klinkt inderdaad als zwangerschap, of als vervelende pms... (ik weet niet of je daar ook wel eens last van hebt?) het is moeilijk om af te wachten, dat weet ik uit ervaring, maar veel anders zit er niet op... blijft je menstruatie uit, dan zou ik (volgende week pas hoor...) toch een testje doen, en dan meteen contact opnemen met je gyn...
sterkte Fluugs, ik snap dat je hier ook niet al te veel mee kan...
Zo keek ik dus ook toen ik alle symptomen die ik heb combineerde en er voorzichtig een kwartje begon te vallen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef CrazyPrincess het volgende:flugeltje
Verder durf ik niets te zeggen
Ja, maar je weet dat als je pas over een paar weken "ongesteld" zou worden dat dat ook niet goed zit....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik doelde meer op het 'gewoon effe' ticootje, ik durf gewoon (nog) niet te te testenBeetje wat Leonieke destijds had, wij hadden allemaal al 376 keer over een test gepiest als we in haar schoenen stonden, maar Leonieke bleef maar uitstellen...
Heb een klein beetje in m'n hoofd dat als ik nu niet test en gewoon nog een paar weken wacht en ik over een paar weken dan ga bloeden ik 'gewoon' ongesteld ben en niet weer een miskraam zou ondergaan.... Of zoiets dan...
De uitkomsten van dat ene onderzoek waar de gyn voor mij op zat te wachten komen pas in november, dus daar kunnen we nu nog niets mee helaas...
Daar heb je wel een punt inderdaad...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:48 schreef Rubey het volgende:
Flugeltje, zelf zou ik toch zo snel mogelijk testen en als het positief is naar de gyn gaan. Als je zwanger bent kunnen ze misschien wel weer andere dingen testen en het goed volgen. * Duimt voor je *
Ik snap het wel hoor, zo cru klinkt het wat dat betreft ook weer niet... Ik dacht er de vorige keer ook zo over, dus toen heb ik meteen met de gyn gebeld, maar de doos van het afsprakenbureau die ik aan de lijn kreeg dacht er anders over en toen kreeg ik dus pas een afspraak toen het alweer mis wasquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
En dit klinkt wel heel hard en ik hoop het natuurlijk dat het niet gebeurt, maar als je al vanaf het begin onder controle bent bij een gynaecoloog en het zou weer mis gaan dan hebben ze wellicht een berg aan informatie om je verder te helpen in de toekomst.
Heh bah, dit klinkt zo cru, maar ik bedoel het goed
Stomme doos van het afsprakenbureau... misschien direct met de balie van de gyn bellen? daarvan kreeg ik toen het telefoonnummer, zodat het niet via die dozen hoefde te gaan...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, zo cru klinkt het wat dat betreft ook weer niet... Ik dacht er de vorige keer ook zo over, dus toen heb ik meteen met de gyn gebeld, maar de doos van het afsprakenbureau die ik aan de lijn kreeg dacht er anders over en toen kreeg ik dus pas een afspraak toen het alweer mis was
Ben even naar het kruidvat gefietst net. (soms is het wél een zegen om in de stad te wonen)
Nu mezelf er nog toe zetten om te piesen....
O en mijsje, tnx voor de knuffel. Voelde 'm virtueel toch wel...
mooie gedachte hè, dat ie misschien een oogje in het zeil houdt?
Was het afsprakenbureau/balie bij de gyn...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
Stomme doos van het afsprakenbureau... misschien direct met de balie van de gyn bellen? daarvan kreeg ik toen het telefoonnummer, zodat het niet via die dozen hoefde te gaan...
en fijn dat je de knuffel toch voelde
(inderdaad een mooie gedachte, ik denk er ook zo over bij m'n moeder...)
Is het misschien een idee om het via de huisarts te spelen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was het afsprakenbureau/balie bij de gyn...
Is een beetje lastig te bepalen, uitgaande van de datum van onze sexpartij zou ik zondag mijn NOD hebben. Uitgaande van mijn gemiddelde cyclus van 24dagen zou het vandaag of morgen zijn. Ik zal vandaag nog wel een paar keer potje piesen, maar bij lichte pies ga ik er geen test aan verspillen. Dat is echt zonde...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:54 schreef Rubey het volgende:
Flugeltje, wanneer is je NOD precies?
Ik heb 's avonds getest een dag voor NOD en daar had de test geen enkel probleem mee hoor... (ClearBlue)
Zolang je geen liters vocht drinkt moet het volgens mij gewoon kunnen...
Als je er aan toe bent natuurlijk!
Lieve flugel, hoe moeilijk ook: ik zou testen en bij een positieve test meteen gyn bellen...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik doelde meer op het 'gewoon effe' ticootje, ik durf gewoon (nog) niet te te testenBeetje wat Leonieke destijds had, wij hadden allemaal al 376 keer over een test gepiest als we in haar schoenen stonden, maar Leonieke bleef maar uitstellen...
Heb een klein beetje in m'n hoofd dat als ik nu niet test en gewoon nog een paar weken wacht en ik over een paar weken dan ga bloeden ik 'gewoon' ongesteld ben en niet weer een miskraam zou ondergaan.... Of zoiets dan...
De uitkomsten van dat ene onderzoek waar de gyn voor mij op zat te wachten komen pas in november, dus daar kunnen we nu nog niets mee helaas...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |