Fijn CP dat je nu ook zelf wat geruster bent op afbouwen, heerlijk dat het zo goed gaat!
mijsje, ik hoop dat de gyn ongelijk heeft hoor en IUI voor jullie gewoon dé manier blijkt te zijn. Al vind ook ik het nogal kortzichtig van verzekeraars dat ze een behandelschema voor blijven schrijven in gevallen waar dat geen zin zal hebben. Wordt het toch ook alleen maar duurder door toch...
Maffemuts, heb je al geprobeerd eens te bellen met je verzekeraar? Situatie uitleggen. Ik neem toch echt aan dat als bekend is dat iets zeker niet gaat werken bij je ze zelf ook voor kostenbesparing kunnen kiezen...
Poezebeest, wie weet is het iets 'simpels' en kunnen ze e.e.a. verhelpen. Ik begrijp ook dat je bezig bent met een plan B, dat heb ik ook in m'n hoofd voor het geval de natuurlijke weg voor ons niet weggelegd is.
Mariposa, ik herinner mezelf merisse nog wel. Bij haar is het als ik het mezelf goed herinner nooit tot een kindje gekomen. Zelf ben ik pas 33 dus ik kan wat langer doorgaan dan zij, hopelijk komt het bij mij wel goed. Dank dat je me eraan helpt herinneren, ik zal eens gaan zoeken...
Dit weekend weer in Zeeland gezeten, we kunnen schoonmoeders ook niet zomaar alleen laten zitten nu en ook oma (87) heeft een flinke tik gekregen. Ze had deze week al een aantal TIA's, vraag mezelf af of het nog goed gaat komen of dat er binnenkort een hersenbloeding aankomt. Schoonmoeders zelf was al zo'n beetje bezig met het ruimen van de spullen van m'n schoonvader, enorme verzamelaar die man. Tot aan Flippo's toe

Mij doet het wel goed om daar te zijn, sterker nog, ik voel mezelf zo lekker daar dat Tijn en ik zo'n beetje rond aan het snuffelen zijn naar huisjes daar. Niet dat we nu meteen weg willen hier, maar de rust in Zeeuws Vlaanderen begint me steeds harder te trekken. Alles gaat net een tandje langzamer dan hier en dat bevalt me wel

Bovendien hebben we tijdens de ziekte en na het overlijden van m'n schoonvader ook gemerkt dat een wat kleinere gemeenschap eigenlijk wel heel fijn is. Iedereen leeft mee, wil helpen, brengt eten, etc, etc. Dan is alles in de stad toch een stuk anoniemer... Op zich ook niets mis mee natuurlijk, maar op dit punt in m'n leven, nu ik zo met mezelf in de knoop zit vind ik die warme deken juist fijner....
Nou, volgende maand worden de uitslagen bekend van een heel groot onderzoek naar onverklaarbare miskramen. Alife...
quote:
De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.
In januari 2008 is de laatste deelneemster in de ALIFE-studie opgenomen. Hiermee zijn 300 vrouwen betrokken bij de studie en zijn aanmeldingen niet meer mogelijk. De uiteindelijke resultaten van de ALIFE studie zijn naar verwachting eind 2009 bekend. Tot die tijd gaan deelneemsters van de ALIFE-studie door met studiemedicatie en worden de gegevens van de eerstvolgende zwangerschap vastgelegd.
Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood
Ik hoop dat daar voldoende uit gaat komen om een behandeling voor mij te kunnen uitstippelen. Bij voorkeur natuurlijk een werkende behandeling

Voor nu bevalt de rust me wel even eerlijk gezegd, niet obsessief in een bakje piesen of zes keer per dag slip checken. Het piest toch een stuk rustiger...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:flugeltje is een kloon van yvonne toch?