quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Koosje het volgende:
[..]
Jammer dat je de discussie (die volgens mij prima verliep) op deze manier een vervelende draai wilt geven.
Een kind kan zich ook gekwetst voelen als je gewoon tegen een kind zégt dat je iets vervelend vindt, of iets verbiedt. Maargoed, misschien spreken we elkaar nog eens 'als je zover bent'..
Wanneer ik mijn kind hetzelfde gevoel wil laten ervaren als het veroorzaakt heeft denk ik (want heb het nog nooit hoeven toepassen) dat mijn kind een nieuw gevoel leert kennen, waarmee het kan leren omgaan. Ik denk dat dat gevoel onduidelijker was geweest wanneer ik voor de derde keer had verteld dat iets niet mag en hem twee minuten op een strafstoeltje had gezet.
Waarmee ik uit wil leggen dat ik mijn kind niet moedwillig kwets, oneerlijk behandel of zijn vertrouwen schaadt zoals je schrijft in je berichten.
In de door moussy aangegeven situatie zou meehelpen opruimen ook een prima 'straf' zijn. Het kind ervaart dan de gevolgen van zijn acties, wat in de buurt komt van het ervaren van het gevoel wat het veroorzaakt heeft.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Op eentje na heeft Fons alle nog onrijpe aardbeien van de plantjes getrokken.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
Tja, het enige wat hij wist te zeggen toen ik zei dat ik daar niet blij mee was was dat hij me dan een kus zal geven en ik dan weer blij ben. Opgelost!quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:12 schreef MamsX het volgende:
Dan zal die ene vast heel lekker smaken
Maar dat is ook niet grappig, de dondersteen waarom heeft die het gedaan?
Iig niet allemaal, er lag een mooi hoopje groene aardbeitjes op ons terras.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef DJMO het volgende:
hij heeft ze hopelijk niet opgegeten BM ???
quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef moussy het volgende:
Die dino's staan gewoon een keer ope en rijtje in de tuin/op het balkon met wat lege blikjes en rommel er omheen en op, terug komen lopen.
Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaatquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:38 schreef DJMO het volgende:
gewoon zeggen dat je nieuwe hebt gekocht omdat hij zo braaf naar je luistert ??? of ze een voor een door vrienden en bekenden laten geven om zijn verzameling weer compleet te maken?
zo zijn de barbies hier ooit eens terug naar toe komen lopenquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:43 schreef MamsX het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat de leukste manier
ben ik goed inquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ha, daar kan ik wat mee. Zowel niet toegeven dat ik m bedonderd heb plus een positieve insteek/beloning. Met jou kun je thuiskomen als het om emotionele chantage gaat
Sterre heeft juist de neiging om steeds de diep-diepvries (ofzo) aan te zetten, want dat heeft zo'n mooi oranje lampje. En als ik dan vraag waaróm ze dat zo graag wil, dan krijg ik eenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:50 schreef Saffier het volgende:
Tobias' nieuwste hobby is tegenwoordig de vriezer op een kiertje zetten
Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:40 schreef simmu het volgende:
nou, ik meld me ook maar hier. met mijn baby van nog geen 10 maanden die het behang op haar kamertje heeft los weten te pulken. ik weet het, tis een klassieker, maar komop zeg! nog geen 10 maanden!
grrrrrrrrrrrrrrrrr..... en ik heb zo 1-2-3 geen andere plek voor der bedje
oh, goede! dank!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:57 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als je behang je lief is, dan kan je een paar euro investeren in een dun plaatje triplex en dat dan tussen bed en muur schuiven. Wel even schuurpapiertje er over!
hé dat klinkt als jongste hier.......zullen we ze samen op een eilandje zetten ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:24 schreef LovelyLady het volgende:
Ducktape, aub en VEEEL, ongelofelijk zeg.
Die oudste drabber heeft toch een grote mond. En soms weet ik het gewoon echt niet meer. Dwars af doen. Overal tegenin gaan. En het doet hem geen reet of je nou zegt dat hij niet bij vriendjes mag spelen, of dat hij geen tv mag kijken, zijn speelgoed afpakt, of hem op de trap zet.
PLEASE laat dit ook een FASE zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |