abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:04:54 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437273
Update 20-10-2009

We hebben de TT van het 'moeders-topic' aangepast om het topic zo toegankelijk te maken voor iedereen die in OUD post; nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.

De mannen zijn hier uiteraard ook welkom, maar uiteraard ook in: Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV

We willen wel nog steeds vragen om het hier zo veel mogelijk OUD gerelateerd te houden. Dus hou het bij dingen die direct van invloed zijn op jou als persoon die met ouderschap (of de wens daartoe) te maken hebben

Kijk wel uit dat het geen echt klaagbaak of R&P-hoe voel je je nu topic gaat worden.

---------------------------------------------------------

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 20-10-2009 21:05:50 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:06:09 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437312
Over oermoeders, tijd voor jezelf, al dan niet een volgend kind (willen), roze wolken en verknipte lippen. Wat erg Sssserpente.
pi_73437591
Serpente wat erg.

Hopelijk zit ik hier goed. Ik weet van 9 maanden ontzwangeren. Bestaat er ook ontpillen? Ja toch?
Na de bevalling van Tyler op een gegeven moment weer aan de pil. Nu weer gestopt, omdat Djeez binnenkort gesteriliseerd wordt. Ik wil testen hoe het gaat zonder de pil, zonder de hormonen. al een week ongesteld, niet leuk!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:14:02 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_73437631
Ook een oermoeder kan op een roze wolk zitten en tegelijkertijd tijd voor zichzelf willen, misschien nog wel een kind hebben, ondanks de verknipte lippen.

Zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:14:22 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_73437646
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Serpente wat erg.

Hopelijk zit ik hier goed. Ik weet van 9 maanden ontzwangeren. Bestaat er ook ontpillen? Ja toch?
Na de bevalling van Tyler op een gegeven moment weer aan de pil. Nu weer gestopt, omdat Djeez binnenkort gesteriliseerd wordt. Ik wil testen hoe het gaat zonder de pil, zonder de hormonen. al een week ongesteld, niet leuk!
Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73437680
Ik ben nog steeds een beetje zoekende in mijn rol(len) De moederrol die erbij gekomen is moet nog steeds een beetje in balans komen met de andere rollen werk, huishouden (nee niet alles) echtgenoot) maar het gaat steeds beter moet ik zeggen. Ik geniet wel van het moederschap maar heb het denk ik wel erg onderschat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19:11 #7
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73437818
Ik zie mezelf wel als een oermoeder, in de zin dat ik me écht bestemd voel om moeder te zijn. Maar ik heb zeker tijd voor mezelf nodig, in de vorm van werk of studie of 'gewoon' met een vriendin of wie dan ook tijd doorbrengen, zonder mijn kinderen. En op sommige dagen ben ik ook érg blij als het 17.30 is en ik weet dat mijn man bijna thuis komt.

En ik zou best nog wel een kind of kinderen willen en ik zou ook best nog wel eens zwanger willen zijn, maar ik wil geen baby meer. Geef ze mij maar vanaf dat ze een jaar of anderhalf á twee zijn, dat is perfect. En ik ben écht gek op mijn kleine meisje hoor, maar ik vind de babytijd wel echt de zwaarste tijd. Ik vind het nu dat ze ruim 10 maanden is, écht veel leuker worden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73437870
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?
Ohja, vergeten te melden, om te kijken hoe het dus gaat qua hormonen. Of ik me beter voel.
En vooral of ik veel last heb.
Eerst om te kijken of ik wel aan de anticonceptie blijf. Nu/straks dan misschien wel dubbelop.
Maar voorlopig kan hij niet, want geen vrije dagen meer. Dus in 2010.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:20:48 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73437879
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.

estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
in de haak.
pi_73437947
Never mind. Kim is overstuur wakker, wil bij mama zijn, heeft pijn.
Ik durf neit alleen op de pil oid te rekenen. Dus sterilisatie tzt. Maar moet kijken hoe ik reageer zonder pil. Qua hormonen en lichaam.
Heb ik erg veel last, dan wel iets qua pil nodig.
Dus ik vraag me af of er een pil ontwen tijd is.
pi_73438008
O ik wil juist heel veel baby's, ik vind die piepkleintjes zo leuk met hun ongecontroleerde bewegingen en die kreetjes en dat kleine adempje
Gek genoeg vind ik mijn kind wel steeds leuker worden naarmate hij ouder wordt. Misschien omdat ik hem steeds beter leer kennen en vooral ook omdat ik zie dat hij mij heel lief vindt, dat vind ik zó fijn. Echt een enorme beloning voor al dat geploeter in de eerste maanden, met name 's nachts. Gisteravond legde ik hem aan maar hij wilde niet drinken voordat hij me uitgebreid bestudeerd en toegelachen had. Kukeltje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:27:44 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73438156
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Maar goed, gelukkig geniet ik nu (al lange tijd!) met volle teugen!
pi_73438194
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.

estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
en laat nou juist dat problemen opleveren Maar goed komt wel.
pi_73438267
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Dat was waar ik steeds zo bang voor was (gelukkig niet zover gekomen) dus kan me dat heel goed voorstellen. Lekker dat het zo goed gaat
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:32:30 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73438351
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Never mind. Kim is overstuur wakker, wil bij mama zijn, heeft pijn.
Ik durf neit alleen op de pil oid te rekenen. Dus sterilisatie tzt. Maar moet kijken hoe ik reageer zonder pil. Qua hormonen en lichaam.
Heb ik erg veel last, dan wel iets qua pil nodig.
Dus ik vraag me af of er een pil ontwen tijd is.
Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?
Zo heb je er dus met verschillende hoeveelheden hormoon, en sommige zelfs met heel weinig hormoon.
Als je "bang"bent voor die eventuele zwangerschap, omdat je gestopt bent/of stoppen gaat, zou ik nu tegen je zeggen,
Ga langs je ha en vraag naar de verschillende mogelijkheden, die man/vrouw weet heel goed wat het beste bij je past.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35:26 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73438458
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Gelukkig is het goed gekomen

Maar hier wel het zelfde hoor, ik geniet wel maar belange niet dat oerliefde gevoel, of die roze wolk, en soms zijn er dagen dat ik helemaal niet geniet.
Met mezelf in de knoop dat dan weer niet,maar soms wel met het moederschap
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:39:28 #17
5428 crew  miss_sly
pi_73438628
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:

Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.
Noodgedwongen begin ik dat nu af te bouwen, omdat ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik dit eigenlijk graag nog wat langer zou kunnen doen. Gewoon, omdat ik het gevoel heb dat Senna en ik dat nodig hebben.

En dan bedoel ik neit nog jaren, hoor, maar gewoon, nog een paar maanden langer, tot ze iets groter is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73438947
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:32 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?
Zo heb je er dus met verschillende hoeveelheden hormoon, en sommige zelfs met heel weinig hormoon.
Als je "bang"bent voor die eventuele zwangerschap, omdat je gestopt bent/of stoppen gaat, zou ik nu tegen je zeggen,
Ga langs je ha en vraag naar de verschillende mogelijkheden, die man/vrouw weet heel goed wat het beste bij je past.
Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:58:24 #19
5428 crew  miss_sly
pi_73439314
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
je slikt de pil toch niet zo lang al, dus je weet toch hoe het hormoonvrij is?
ik vind het nogal dom om nu al te stoppen en dan misschien over een half jaar de sterilisatie van Djeez te laten doen. Betekent een behoorlijke tijd kans op een (neem ik aan op dit moment iig) ongewenste zwangerschap.
pi_73440486
Mooi en bijzonder om te lezen, ieders zoektocht in het moederschap en wel of geen kind erbij.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.
Noodgedwongen begin ik dat nu af te bouwen, omdat ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik dit eigenlijk graag nog wat langer zou kunnen doen. Gewoon, omdat ik het gevoel heb dat Senna en ik dat nodig hebben.

En dan bedoel ik neit nog jaren, hoor, maar gewoon, nog een paar maanden langer, tot ze iets groter is.
Dat herken ik heel erg!
En ik merk ook dat ik, ondanks dat ik natuurlijk het geld wel nodig heb, geen zin heb in klussen die onvoldoende betalen en niet leuk zijn. Terwijl ik 'vroeger' bijna alles aan pakte.

Heb ik nu de keus tussen mijn kind en een rotklus, dan is dat meteen duidelijk. Wat dat betreft denk ik dat het moederschap juist ook op andere gebieden mij vooruit kan helpen. Ambitieuzer zijn of meer gericht op wat ik wil voor werk omdat ik geen tijd meer wil besteden aan onbevredigend werk als ik ook bij hem kan zijn.

Mijn moeder noemde mij vroeger altijd een geboren moeder, en uit puberale dwarsheid heb ik alle kinderen uit mijn leven gebannen.
Dat gedram, dat ik juf moest worden of moeder omdat ik zo leuk met kinderen was.

Dus toen ik een neefje kreeg, 4 jaar geleden en daar een enorm intense band mee kreeg was het hek ineens van de dam, dat wilde ik ook! Duurde wel bijna 3 jaar voor het zover was, maar ik geniet er met volle teugen van.
Dan voel ik mij toch wel een soort oermoeder, in de trant van Cattie en Owlet en anderen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:32:28 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73440603
Weet je dan niet meer hoe het was toen je zwanger probeerde te raken?
Nou ja, anyway... ja, het kan zijn dat het even duurt voor je lichaam weer gewend is aan het zonder hormonen zijn. Ik dacht dat je dat wel mee gekregen had toen je nog aan het wachten was op een tweede streepje...
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:36:06 #22
5428 crew  miss_sly
pi_73440779
oeke, ik denk dat als ik eigen baas was, er van werken nog lang niets zou komen
Niet dat ik iets tegen mijn werk heb; ik vind mijn werk leuk en mijn collega's ook, maar ik vind Senna leuker. En omdat ik het ook maar een keer ga meemaken, wil ik er ook ten volle van genieten, helemaal in opgaan.

Wel goed dat het voor jou ook een positieve uitwerking heeft. Kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_73440801
Het voelt voor mij wel gewoon heel natuurlijk om Jen altijd bij me in de buurt te hebben. Ik pas me graag aan aan haar behoefte en ritme, dat ik daar heel af en toe een beetje in stuur hoort daar ook bij. Ik zie ook de noodzaak niet in dat ze op haar eigen kamer slaapt. Dat kan nog zo lang. Ik ben ook geen type voor een kinderwagen of buggy, na 5 kinderwagens heb ik de conclusie getrokken dat dat niet werkt voor mij, ik vind het fijner haar dicht bij me te hebben en te kunnen beschermen en veiligheid te kunnen bieden door direct contact. (dit staat heel stom, en het zou ook verkeerd opgevat kunnen worden)
Maar aan de andere kant merk ik dat ik slecht met haar intense driftbuien om kan gaan. Ik ben echt zoekende naar een manier die voor mij goed voelt en waarmee ik Jen ook rustig krijg. Afleiding lijkt wel te helpen.
Ik gebruik nu ook katoenenluiers tegen rode billen in plaats van dat ikhaar volsmeer met onnatuurlijke crèmes. Maar aan de andere kant ben ik echt niet moeilijk met koorts en paracetamol.

Moeder zijn heeft mij wel heel erg veranderd. Ik denk dat ik zachter ben geworden en ook echt heb moeten leren om dingen los te laten.
Misschien ben ik wel een werkende oermoeder. Kan dat?

[ Bericht 78% gewijzigd door Ticootje op 06-10-2009 22:49:36 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:36:49 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_73440812
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

kijk je verzekering ook even na, niet iedere verzekering vergoed een sterilisatie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_73440860
Ik dacht dat dat in de basis zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')