Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Serpente wat erg.
Hopelijk zit ik hier goed. Ik weet van 9 maanden ontzwangeren. Bestaat er ook ontpillen? Ja toch?
Na de bevalling van Tyler op een gegeven moment weer aan de pil. Nu weer gestopt, omdat Djeez binnenkort gesteriliseerd wordt. Ik wil testen hoe het gaat zonder de pil, zonder de hormonen. al een week ongesteld, niet leuk!
Ohja, vergeten te melden, om te kijken hoe het dus gaat qua hormonen. Of ik me beter voel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?
en laat nou juist dat problemen opleverenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.
estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
Dat was waar ik steeds zo bang voor was (gelukkig niet zover gekomen) dus kan me dat heel goed voorstellen. Lekker dat het zo goed gaatquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Maar goed, gelukkig geniet ik nu (al lange tijd!) met volle teugen!
Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Never mind. Kim is overstuur wakker, wil bij mama zijn, heeft pijn.
Ik durf neit alleen op de pil oid te rekenen. Dus sterilisatie tzt. Maar moet kijken hoe ik reageer zonder pil. Qua hormonen en lichaam.
Heb ik erg veel last, dan wel iets qua pil nodig.
Dus ik vraag me af of er een pil ontwen tijd is.
Gelukkig is het goed gekomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Maar goed, gelukkig geniet ik nu (al lange tijd!) met volle teugen!
Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.
estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:32 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?
Zo heb je er dus met verschillende hoeveelheden hormoon, en sommige zelfs met heel weinig hormoon.
Als je "bang"bent voor die eventuele zwangerschap, omdat je gestopt bent/of stoppen gaat, zou ik nu tegen je zeggen,
Ga langs je ha en vraag naar de verschillende mogelijkheden, die man/vrouw weet heel goed wat het beste bij je past.
je slikt de pil toch niet zo lang al, dus je weet toch hoe het hormoonvrij is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
Dat herken ik heel erg!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.
Noodgedwongen begin ik dat nu af te bouwen, omdat ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik dit eigenlijk graag nog wat langer zou kunnen doen. Gewoon, omdat ik het gevoel heb dat Senna en ik dat nodig hebben.
En dan bedoel ik neit nog jaren, hoor, maar gewoon, nog een paar maanden langer, tot ze iets groter is.
kijk je verzekering ook even na, niet iedere verzekering vergoed een sterilisatie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |