abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:04:54 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437273
Update 20-10-2009

We hebben de TT van het 'moeders-topic' aangepast om het topic zo toegankelijk te maken voor iedereen die in OUD post; nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.

De mannen zijn hier uiteraard ook welkom, maar uiteraard ook in: Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV

We willen wel nog steeds vragen om het hier zo veel mogelijk OUD gerelateerd te houden. Dus hou het bij dingen die direct van invloed zijn op jou als persoon die met ouderschap (of de wens daartoe) te maken hebben

Kijk wel uit dat het geen echt klaagbaak of R&P-hoe voel je je nu topic gaat worden.

---------------------------------------------------------

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 20-10-2009 21:05:50 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:06:09 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437312
Over oermoeders, tijd voor jezelf, al dan niet een volgend kind (willen), roze wolken en verknipte lippen. Wat erg Sssserpente.
pi_73437591
Serpente wat erg.

Hopelijk zit ik hier goed. Ik weet van 9 maanden ontzwangeren. Bestaat er ook ontpillen? Ja toch?
Na de bevalling van Tyler op een gegeven moment weer aan de pil. Nu weer gestopt, omdat Djeez binnenkort gesteriliseerd wordt. Ik wil testen hoe het gaat zonder de pil, zonder de hormonen. al een week ongesteld, niet leuk!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:14:02 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_73437631
Ook een oermoeder kan op een roze wolk zitten en tegelijkertijd tijd voor zichzelf willen, misschien nog wel een kind hebben, ondanks de verknipte lippen.

Zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:14:22 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_73437646
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Serpente wat erg.

Hopelijk zit ik hier goed. Ik weet van 9 maanden ontzwangeren. Bestaat er ook ontpillen? Ja toch?
Na de bevalling van Tyler op een gegeven moment weer aan de pil. Nu weer gestopt, omdat Djeez binnenkort gesteriliseerd wordt. Ik wil testen hoe het gaat zonder de pil, zonder de hormonen. al een week ongesteld, niet leuk!
Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73437680
Ik ben nog steeds een beetje zoekende in mijn rol(len) De moederrol die erbij gekomen is moet nog steeds een beetje in balans komen met de andere rollen werk, huishouden (nee niet alles) echtgenoot) maar het gaat steeds beter moet ik zeggen. Ik geniet wel van het moederschap maar heb het denk ik wel erg onderschat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19:11 #7
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73437818
Ik zie mezelf wel als een oermoeder, in de zin dat ik me écht bestemd voel om moeder te zijn. Maar ik heb zeker tijd voor mezelf nodig, in de vorm van werk of studie of 'gewoon' met een vriendin of wie dan ook tijd doorbrengen, zonder mijn kinderen. En op sommige dagen ben ik ook érg blij als het 17.30 is en ik weet dat mijn man bijna thuis komt.

En ik zou best nog wel een kind of kinderen willen en ik zou ook best nog wel eens zwanger willen zijn, maar ik wil geen baby meer. Geef ze mij maar vanaf dat ze een jaar of anderhalf á twee zijn, dat is perfect. En ik ben écht gek op mijn kleine meisje hoor, maar ik vind de babytijd wel echt de zwaarste tijd. Ik vind het nu dat ze ruim 10 maanden is, écht veel leuker worden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73437870
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar waarom dan al stoppen VOOR de sterilisatie?
Ohja, vergeten te melden, om te kijken hoe het dus gaat qua hormonen. Of ik me beter voel.
En vooral of ik veel last heb.
Eerst om te kijken of ik wel aan de anticonceptie blijf. Nu/straks dan misschien wel dubbelop.
Maar voorlopig kan hij niet, want geen vrije dagen meer. Dus in 2010.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:20:48 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73437879
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.

estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
in de haak.
pi_73437947
Never mind. Kim is overstuur wakker, wil bij mama zijn, heeft pijn.
Ik durf neit alleen op de pil oid te rekenen. Dus sterilisatie tzt. Maar moet kijken hoe ik reageer zonder pil. Qua hormonen en lichaam.
Heb ik erg veel last, dan wel iets qua pil nodig.
Dus ik vraag me af of er een pil ontwen tijd is.
pi_73438008
O ik wil juist heel veel baby's, ik vind die piepkleintjes zo leuk met hun ongecontroleerde bewegingen en die kreetjes en dat kleine adempje
Gek genoeg vind ik mijn kind wel steeds leuker worden naarmate hij ouder wordt. Misschien omdat ik hem steeds beter leer kennen en vooral ook omdat ik zie dat hij mij heel lief vindt, dat vind ik zó fijn. Echt een enorme beloning voor al dat geploeter in de eerste maanden, met name 's nachts. Gisteravond legde ik hem aan maar hij wilde niet drinken voordat hij me uitgebreid bestudeerd en toegelachen had. Kukeltje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:27:44 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73438156
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Maar goed, gelukkig geniet ik nu (al lange tijd!) met volle teugen!
pi_73438194
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:
ingrid, ik snap ook niet zo goed waarom je niet nog even wacht tot de kust echt veilig is.

estrys, het is ook echt niet niks, vooral dat eerste jaar. die verantwoordelijkheid, en de (intensieve!) zorg voor een baby. je houdt maar weinig tijd & energie over voor al die andere rollen die je eigenlijk ook nog wil/moet vervullen. probeer in elk geval de eisen die je aan jezelf stelt daar wat realistisch op af te stemmen. dus: gun 't jezelf om op sommige fronten wat gas terug te nemen.
en laat nou juist dat problemen opleveren Maar goed komt wel.
pi_73438267
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Wat mij nav de diverse posts in oa het vorige topic wel bezighoudt, is het feit dat ik de eerste periode helemaal niet zo van het moederschap heb kunnen genieten. Wel bij momenten, maar ik zat op een gegeven moment zó met mezelf in de knoop en had zo veel last van die PPD, dat ik echt geen fijne herinneringen heb aan die tijd. Dat doet eigenlijk best wel pijn merk ik.
Dat was waar ik steeds zo bang voor was (gelukkig niet zover gekomen) dus kan me dat heel goed voorstellen. Lekker dat het zo goed gaat
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:32:30 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73438351
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Never mind. Kim is overstuur wakker, wil bij mama zijn, heeft pijn.
Ik durf neit alleen op de pil oid te rekenen. Dus sterilisatie tzt. Maar moet kijken hoe ik reageer zonder pil. Qua hormonen en lichaam.
Heb ik erg veel last, dan wel iets qua pil nodig.
Dus ik vraag me af of er een pil ontwen tijd is.
Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?
Zo heb je er dus met verschillende hoeveelheden hormoon, en sommige zelfs met heel weinig hormoon.
Als je "bang"bent voor die eventuele zwangerschap, omdat je gestopt bent/of stoppen gaat, zou ik nu tegen je zeggen,
Ga langs je ha en vraag naar de verschillende mogelijkheden, die man/vrouw weet heel goed wat het beste bij je past.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35:26 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73438458
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:27 schreef Moonah het volgende:
Gelukkig is het goed gekomen

Maar hier wel het zelfde hoor, ik geniet wel maar belange niet dat oerliefde gevoel, of die roze wolk, en soms zijn er dagen dat ik helemaal niet geniet.
Met mezelf in de knoop dat dan weer niet,maar soms wel met het moederschap
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:39:28 #17
5428 crew  miss_sly
pi_73438628
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef trui het volgende:

Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.
Noodgedwongen begin ik dat nu af te bouwen, omdat ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik dit eigenlijk graag nog wat langer zou kunnen doen. Gewoon, omdat ik het gevoel heb dat Senna en ik dat nodig hebben.

En dan bedoel ik neit nog jaren, hoor, maar gewoon, nog een paar maanden langer, tot ze iets groter is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73438947
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:32 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Je weet dat er verschillende vormen van Anticonceptie zijn Ingrid?
Zo heb je er dus met verschillende hoeveelheden hormoon, en sommige zelfs met heel weinig hormoon.
Als je "bang"bent voor die eventuele zwangerschap, omdat je gestopt bent/of stoppen gaat, zou ik nu tegen je zeggen,
Ga langs je ha en vraag naar de verschillende mogelijkheden, die man/vrouw weet heel goed wat het beste bij je past.
Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:58:24 #19
5428 crew  miss_sly
pi_73439314
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat weet ik. Plan was Djeez sterilisatie, ik hormoonvrij. Maar als ik erg veel last krijg zonder iets, ga ik toch wel aan de pil oid. Heb het idee dat mijn lichaam nu heftig reageert, soort ontpillen ofzo. Hopelijk is dat normaal en tijdelijk. Heftiger dan voor de zwangerschap(pen)
je slikt de pil toch niet zo lang al, dus je weet toch hoe het hormoonvrij is?
ik vind het nogal dom om nu al te stoppen en dan misschien over een half jaar de sterilisatie van Djeez te laten doen. Betekent een behoorlijke tijd kans op een (neem ik aan op dit moment iig) ongewenste zwangerschap.
pi_73440486
Mooi en bijzonder om te lezen, ieders zoektocht in het moederschap en wel of geen kind erbij.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond en vind de intensieve zorg, hoewel het ontzettendveel eist van je, ook zo mooi om te geven. Maar ik had idd al snel door dat ik me daar wel op moest leren instellen. Dat, als ik dat echt zo volledig wilde doen als ik het voelde, dat ik dingen moest laten gaan. Dus ik heb mezelf in deze tijd, nu het nog kan, volledig gericht op Senna. Alles wat ik daarnaast kan doen (huishouden, boodschappen, koken, opruimen, partner/vriendin/dochter zijn) was meegenomen, maar kwam op de tweede plaats.
Noodgedwongen begin ik dat nu af te bouwen, omdat ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik dit eigenlijk graag nog wat langer zou kunnen doen. Gewoon, omdat ik het gevoel heb dat Senna en ik dat nodig hebben.

En dan bedoel ik neit nog jaren, hoor, maar gewoon, nog een paar maanden langer, tot ze iets groter is.
Dat herken ik heel erg!
En ik merk ook dat ik, ondanks dat ik natuurlijk het geld wel nodig heb, geen zin heb in klussen die onvoldoende betalen en niet leuk zijn. Terwijl ik 'vroeger' bijna alles aan pakte.

Heb ik nu de keus tussen mijn kind en een rotklus, dan is dat meteen duidelijk. Wat dat betreft denk ik dat het moederschap juist ook op andere gebieden mij vooruit kan helpen. Ambitieuzer zijn of meer gericht op wat ik wil voor werk omdat ik geen tijd meer wil besteden aan onbevredigend werk als ik ook bij hem kan zijn.

Mijn moeder noemde mij vroeger altijd een geboren moeder, en uit puberale dwarsheid heb ik alle kinderen uit mijn leven gebannen.
Dat gedram, dat ik juf moest worden of moeder omdat ik zo leuk met kinderen was.

Dus toen ik een neefje kreeg, 4 jaar geleden en daar een enorm intense band mee kreeg was het hek ineens van de dam, dat wilde ik ook! Duurde wel bijna 3 jaar voor het zover was, maar ik geniet er met volle teugen van.
Dan voel ik mij toch wel een soort oermoeder, in de trant van Cattie en Owlet en anderen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:32:28 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73440603
Weet je dan niet meer hoe het was toen je zwanger probeerde te raken?
Nou ja, anyway... ja, het kan zijn dat het even duurt voor je lichaam weer gewend is aan het zonder hormonen zijn. Ik dacht dat je dat wel mee gekregen had toen je nog aan het wachten was op een tweede streepje...
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:36:06 #22
5428 crew  miss_sly
pi_73440779
oeke, ik denk dat als ik eigen baas was, er van werken nog lang niets zou komen
Niet dat ik iets tegen mijn werk heb; ik vind mijn werk leuk en mijn collega's ook, maar ik vind Senna leuker. En omdat ik het ook maar een keer ga meemaken, wil ik er ook ten volle van genieten, helemaal in opgaan.

Wel goed dat het voor jou ook een positieve uitwerking heeft. Kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_73440801
Het voelt voor mij wel gewoon heel natuurlijk om Jen altijd bij me in de buurt te hebben. Ik pas me graag aan aan haar behoefte en ritme, dat ik daar heel af en toe een beetje in stuur hoort daar ook bij. Ik zie ook de noodzaak niet in dat ze op haar eigen kamer slaapt. Dat kan nog zo lang. Ik ben ook geen type voor een kinderwagen of buggy, na 5 kinderwagens heb ik de conclusie getrokken dat dat niet werkt voor mij, ik vind het fijner haar dicht bij me te hebben en te kunnen beschermen en veiligheid te kunnen bieden door direct contact. (dit staat heel stom, en het zou ook verkeerd opgevat kunnen worden)
Maar aan de andere kant merk ik dat ik slecht met haar intense driftbuien om kan gaan. Ik ben echt zoekende naar een manier die voor mij goed voelt en waarmee ik Jen ook rustig krijg. Afleiding lijkt wel te helpen.
Ik gebruik nu ook katoenenluiers tegen rode billen in plaats van dat ikhaar volsmeer met onnatuurlijke crèmes. Maar aan de andere kant ben ik echt niet moeilijk met koorts en paracetamol.

Moeder zijn heeft mij wel heel erg veranderd. Ik denk dat ik zachter ben geworden en ook echt heb moeten leren om dingen los te laten.
Misschien ben ik wel een werkende oermoeder. Kan dat?

[ Bericht 78% gewijzigd door Ticootje op 06-10-2009 22:49:36 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:36:49 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_73440812
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

kijk je verzekering ook even na, niet iedere verzekering vergoed een sterilisatie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_73440860
Ik dacht dat dat in de basis zat.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:40:07 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_73440954
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat dat in de basis zat.
Niet bij alle, dus ff nakijken
pi_73441146
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:36 schreef miss_sly het volgende:
oeke, ik denk dat als ik eigen baas was, er van werken nog lang niets zou komen
Niet dat ik iets tegen mijn werk heb; ik vind mijn werk leuk en mijn collega's ook, maar ik vind Senna leuker. En omdat ik het ook maar een keer ga meemaken, wil ik er ook ten volle van genieten, helemaal in opgaan.

Wel goed dat het voor jou ook een positieve uitwerking heeft. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Senna is ook vele malen leuker! En Kobus ook.
Vandaar dat ik nog niet sta te springen. Maar in december heb ik een hele leuke klus, dan ben ik er, denk ik wel weer helemaal klaar voor!
pi_73441404
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:30 schreef oeke het volgende:
Mooi en bijzonder om te lezen, ieders zoektocht in het moederschap en wel of geen kind erbij.
[..]

Dat herken ik heel erg!
En ik merk ook dat ik, ondanks dat ik natuurlijk het geld wel nodig heb, geen zin heb in klussen die onvoldoende betalen en niet leuk zijn. Terwijl ik 'vroeger' bijna alles aan pakte.

Heb ik nu de keus tussen mijn kind en een rotklus, dan is dat meteen duidelijk. Wat dat betreft denk ik dat het moederschap juist ook op andere gebieden mij vooruit kan helpen. Ambitieuzer zijn of meer gericht op wat ik wil voor werk omdat ik geen tijd meer wil besteden aan onbevredigend werk als ik ook bij hem kan zijn.
Zeeeeeeeeer herkenbaar, net als de zoektocht en onzekerheid over mijn moederkwaliteiten overigens. Ik werk ook geregeld als freelancer (naast loondienst) en ervaar het precies zoals je beschrijft.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:58:34 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73441784
Wat mij dan weer opvalt, is dat er toch wel veel mensen zijn die het hele babygebeuren als zwaar ervaren. Ik ben geen oermoeder, maar het hele babygebeuren vond ik niet heel zwaar. toch grappig, die verschillen dan.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:11:17 #30
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73442326
Ik zie mezelf wel als oermoeder, moederkloek, moederdier. Heb mijn kinderen graag bij me en mijn leven bestaat grotendeels uit hún.
Toch ben ik absoluut geen harige wereldvreemde yeti op sandalen maar sta ik midden in het leven, weet wat hip is en wat niet.
Toch heb ik wel in mijn rol moeten groeien..het eerste jaar met de kleine dacht ik dat ik zou verstikken. Toch kon ik het niet aan om hem alleen te laten als ik naar mijn werk zou gaan. Alleen laten, zo voelde dat voor mij, al bleef hij bij de liefste oppas die je je in kan denken..
Mijn behoefte aan uitgaan en socialisen is het eerste jaar na de geboorte van een kind totaal niet bestaand, en ik mis dat ook absoluut niet. Vind het heerlijk, in een coconnetje met mijn kindjes.
Als ik het lichamelijk aan had gekund zou ik er best nog wel een kind bij willen maar dat gaat niet en ik heb dat ook echt heel bewust afgesloten met mijn laatste zwangerschap.
Nu is het klaar, nu is het goed
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:13:58 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73442445
maar ingrid, als je je niet fijn voelt bij de pil, waarom dan nu niet overstappen op bv de nuvaring of plakpleister, tot Djeez gesteraliseerd is? of ga je nu aan geheelonthouding doen tot hij geweest is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73442671
Ik denk ook niet dat ik het echt als zwaar ervaar als in "ik hou het bijna niet meer vol" ofzo.
Het is meer dat het moeder worden een enorme verandering in mijn leven is, terwijl ik er wel helemaal klaar voor was. Maar de verantwoordelijkheid die toch met name op de moeder rust, voel ik zwaarder dan ik van te voren had kunnen denken.

En ik wil misschien te graag alles goed doen, en soms weet je gewoon niet waar je goed aan doet en wat het beste is. Bijvoorbeeld in het begin lieten we hem soms in de box slapen en dan twijfelde ik of ik hem nu geen verkeerde gewoonte aanleerde. Nu weet ik wel dat dat zo snel niet gaat en dat een heleboel dingen wel vanzelf goed gaan en dat je een kindje niet in een paar dagen/weken kan "verpesten".

En ik ben ook een weekdier: voor mij geen films meer waarin er wat naars met babies gebeurt
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:21:39 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73442785
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

je slikt de pil toch niet zo lang al, dus je weet toch hoe het hormoonvrij is?
ik vind het nogal dom om nu al te stoppen en dan misschien over een half jaar de sterilisatie van Djeez te laten doen. Betekent een behoorlijke tijd kans op een (neem ik aan op dit moment iig) ongewenste zwangerschap.
Ik vind de logica idd ook nogal ver te zoeken en ik voel het volgende drama al weer aankomen, sorry Ingrid.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_73447246
In mijn ogen zijn TF en Owlet echte oermoeders.

En owlet nog bedankt voor de verhelderende blik op het samen slapen..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:44:00 #35
108648 cattie
lieve moeder
pi_73447310
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat mij dan weer opvalt, is dat er toch wel veel mensen zijn die het hele babygebeuren als zwaar ervaren. Ik ben geen oermoeder, maar het hele babygebeuren vond ik niet heel zwaar. toch grappig, die verschillen dan.
Ik weet nief of je op mij doelt, maar ik ervaar het niet als zwaar. Wel als alles omvattend en intens. En ik moet eerlijk zeggen dat de zorg voor een baby en dan nu ook nog een peuter erbij bij mij zo intens is dat mijn rol als echtgenote er een beetje bij inschiet. En dat vind ik niet eerlijk naar mijn man.
pi_73447337
Laat maar. Kan het blijkbaar niet duidelijk uitleggen.
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 08:48:50 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_73447387
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Probeer het toch eens, want ik ben wel benieuwd

P. was trouwens pas na ruim een half jaar steriel, dus tis echt niet knippies, klaar, onvruchtbaar.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:58:47 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73447551
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:40 schreef moussy het volgende:

[..]

Niet bij alle, dus ff nakijken
Huh? Volgens mij is de basisverzekering voor alle verzekeraars gelijk. Daar was het toch ook allemaal om te doen??
pi_73447711
Ingrid, bedoel je het niet andersom.. Dat je je wel goed voelt bij de pil, maar niet zeker weet of je zonder pil wel ok bent? En als je niet zonder pil/hormonen kunt, dan hoeft djeez ook niet onder het mes..

Ik ben echt geen oermoeder. Baby's jankten standaard als ze bij mij op schoot werden gedumpt. Maar gelukkig gaat dat wel goed met ons eigen guppie. En nu met nieuwe baby's ook. Heb geloof ik de handigheid wat te pakken. Maar het moederschap komt me niet zo aanwaaien. En Chris ook vaak net een stapje verder dan ik denk dat hij is. Dus dan moet ik me echt even aanpassen. Maar dat zal met een 2e waarschijnlijk wel beter gaan..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:26:19 #40
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73448093
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Valt weinig aan uit te leggen, je bent gewoon stom bezig.

Koop aspirines en hou deze tussen je knieën tot Djeez geholpen is.
pi_73448387
Ook hier geen oermoeder, ik vind dat babygebeuren wel zwaar. Van mij mogen we wel vast een paar maanden verder zijn...
Vooral de gebroken nachten, maar ik hou mezelf maar voor dat dat ook niet eeuwig zal duren .
Ik heb soms het idee dat ik de oudste te kort doe als de kleine zo'n niks is goed dag heeft en dan ben ik gauw geneigd om mee te gaan mopperen .
Laatst ook bewust even alleen met de oudste weggeweest, gaan we zeker vaker doen !
Fake it till you make it...
pi_73448640
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:39 schreef Ticootje het volgende:

Graag gedaan

Ingrid, ik snap er echt geen hout van. Wil je het liefst wel aan de pil of niet? Voel je je wel goed met pil of niet?
Wat was er mis met de mirena die je eerst had?
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 10:03:39 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_73448967
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:58 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij is de basisverzekering voor alle verzekeraars gelijk. Daar was het toch ook allemaal om te doen??
Kijk hier maar eens tussen
pi_73449316
Ik wil het liefst niet aan de pil of wat dan ook. Maar als ik dan weer veel last heb van de ongesteldheid moet ik misschien wel.
Ik weet niet of ik het weer durf met alleen anticonceptie van mij. In de omgeving zijn er de laatste 2 jaar genoeg die door de pil, of spiraaltje heem zwanger raakten. Ik weet dat ik geen abortus zou kunnen laten plegen. Dus daarom willen we wel sterilisatie. Alleen kan het pas vanaf januari, want Djeez heeft nog maar 1 dag, of een halve dag over. Die gaat volgende week donderdag op ivm Kim.
Ik weet dat het na sterilisatie minimaal 3 maanden duurt voordat het veilig is.

Het wordt wel vergoed iig.
pi_73449387
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:39 schreef Ticootje het volgende:
In de mijne ook!
quote:
Ik ben daar wel benieuwd naar! Loop zo te rommelen soms met Ko in bed of niet, dat een verhelderende blik erg welkom is! Kan ik dat ergens terug vinden?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:23:56 #46
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73449513
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik wil het liefst niet aan de pil of wat dan ook. Maar als ik dan weer veel last heb van de ongesteldheid moet ik misschien wel.
Ik weet niet of ik het weer durf met alleen anticonceptie van mij. In de omgeving zijn er de laatste 2 jaar genoeg die door de pil, of spiraaltje heem zwanger raakten. Ik weet dat ik geen abortus zou kunnen laten plegen. Dus daarom willen we wel sterilisatie. Alleen kan het pas vanaf januari, want Djeez heeft nog maar 1 dag, of een halve dag over. Die gaat volgende week donderdag op ivm Kim.
Ik weet dat het na sterilisatie minimaal 3 maanden duurt voordat het veilig is.

Het wordt wel vergoed iig.
Ingrid, als je echt niet aan de pil wilt moet je dat gewoon niet doen. Punt.
Als je veel last hebt van je ongesteldheid kun je daar eventueel ook wat homeopatisch of iets dergelijks voor gebruiken, dat hoeft helemaal niet duur te zijn.
Voor wat betreft het uitstellen van de sterilisatie in verband met een gebrek aan vrije dagen; het is een operatie dus Djeez hoeft er helemaal geen vrije dag voor op te nemen, hij kan zich voor die dag en eventueel de dagen erna (ik heb eerlijk gezegd geen idee van de normale impact van de operatie) dus 'gewoon' ziekmelden. Dat soort dingen zijn ook bespreekbaar met een werkgever, je kan dat gewoon aankondigen.
Kom voor jezelf op he!
A grand adventure has begun.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:24:24 #47
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73449529
Whoops, quote ipv edit.
Blond-modus.
A grand adventure has begun.
pi_73449755
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:19 schreef oeke het volgende:

[..]

In de mijne ook!
[..]

Ik ben daar wel benieuwd naar! Loop zo te rommelen soms met Ko in bed of niet, dat een verhelderende blik erg welkom is! Kan ik dat ergens terug vinden?
Jen slaapt gewoon weer in de co-sleeper en 's avonds als ze naar bed gaat valt ze in slaap op mijn plek van het bed. Als ik naar bed ga dan schuif ik haar terug op haar plek, maar zo in de nachts kruipt ze toch lekker tegen me aan. Voor ons werkt het.

Sowieso heeft Jen het eerste jaar bij ons in bed geslapen. Daarna zijn we begonnen met haar langzaam te laten wennen aan haar bedje. Dat ging erg goed, tot na de zomer. Opeens wilde ze helemaal niet meer in haar bedje en na een paar dagen drama (!!) bij naar bed brengen, wat voorheen nooit een probleem was, was ik het zat en slaapt ze dus gewoon weer bij ons. Ze heeft al met al een krap weekje op haar eigen kamer geslapen...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:45:05 #49
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73450019
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:23 schreef Keshet het volgende:

Voor wat betreft het uitstellen van de sterilisatie in verband met een gebrek aan vrije dagen; het is een operatie dus Djeez hoeft er helemaal geen vrije dag voor op te nemen, hij kan zich voor die dag en eventueel de dagen erna (ik heb eerlijk gezegd geen idee van de normale impact van de operatie) dus 'gewoon' ziekmelden. Dat soort dingen zijn ook bespreekbaar met een werkgever, je kan dat gewoon aankondigen.
Kom voor jezelf op he!
Tussen operatie en operatie zit ook een verschil dit is geen medische noodzaak.
pi_73450022
Per 1 nov kan ik ook lekker thuis zijn blijven bij de kids. Ik had de laatste tijd alleen maar gezeur op het werk waardoor ik er steeds meer tegenop ging zien om straks weer te gaan werken. Nu hebben we besloten dat ik nog 2,5 maand thuis blijf en dan vanaf januari weer werk ga zoeken. En dat voelt goed. Ik vond het de laatste tijd steeds zo vervelend dat ik Mikael zo weinig zag en dat ik hem gewoon soms niet de aandacht kan geven die ie zo verdiend. En ik kan wel huilen bij de gedachten dat ie straks naar school moet. Zie ik hem bijna helemaal niet meer Daarom nu nog even zo. We moeten er wel flink voor gaan inleveren maar gelukkig is het met me eens dat de kinderen nu even eerst komen en dat ik zelf weer beter in mijn vel ga zitten. Daarna zien we wel weer verder.
We zijn nu in ieder geval in huis bezig. Leander sliep ook bij ons op de kamer maar ik kan dat niet meer. Tis echt een verschrikkelijke knorrepot als ie slaapt en ik lig daar dus de hele nacht wakker van. Iederen keer denk ik dat het wel beter gaat maar nu na bijna 3 maand slaap ik nog steeds niet. Dus word het tijd dat ie een eigen plek krijgt. Hij sliep al een paar keer in de woonkamer in een campingbedje zodat ik af en toe een nacht door kon slapen. We hebben daar eigenlijk helemaal geen ruimte voor maar we hebben een hele grote inloopkast die we nu helemaal aan het opknappen zijn zodat daar een bedje in kan. Klinkt nu beetje raar maar als het klaar is (en dat is het bijna ) danzal ik een foto laten zien.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:09 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_73450297
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Tussen operatie en operatie zit ook een verschil dit is geen medische noodzaak.
en op eigen verzoek, kost dus eigenlijk gewoon verlofdagen, of je werkgever moet zo aardig zijn om je ziek te melden.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:32 #52
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73450310
Euh Ingrid, meestal zijn dat smoesjes hoor, dat "door de pil heen zwanger worden". Maar goed, ik wil ook geen hormonen in mijn lijf en ik wil niet dat mijn partner zich laat steriliseren dus we doen het met condooms. Oke, het is wat gedoe, maar zeker voor zo'n korte periode tot de sterilisatie moet dat te doen zijn toch.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:59:55 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73450437
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef moussy het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens tussen
Ik heb de 1e 5 pagina's bekeken: er staat overal een aanvullende verzekering bij (dus basis + een aanvullende verzekering = 100% vergoeding)

Mijn punt is dat in de basisverzekering de dekking hetzelfde is voor alles wat daar in voor komt (daarom heet het ook basisverzekering)...
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 11:06:38 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_73450616
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb de 1e 5 pagina's bekeken: er staat overal een aanvullende verzekering bij (dus basis + een aanvullende verzekering = 100% vergoeding)

Mijn punt is dat in de basisverzekering de dekking hetzelfde is voor alles wat daar in voor komt (daarom heet het ook basisverzekering)...

Dan had je toch even verder moeten kijken
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:13:44 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73452746
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef moussy het volgende:

[..]

Dan had je toch even verder moeten kijken
Moussy, ik zie echt geen enkele basisverzekering puur basisverzekering, dus niet in combi met aanvullende verzekering die een sterilisatie vergoed...
Dat is ook wat ik bedoel: alle basisverzekeringen zijn gelijk
en anders snap ik echt niet wat je bedoelt en moet je maar even een basisverzekering noemen die qua inhoud/vergoedingen afwijkt van andere basisverzekeringen...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:37:43 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73453336
Heerlijk Tico, Jen lekker bij jullie.
En MeNicole, fijn dat je nu wat meer rust hebt, bij de keuze die jullie hebben gemaakt.

Oh, en om mijn duit ook nog maar even in het zakje ( ) te doen: Wat is er mis met condooms???
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:07:26 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73454345
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef Moonah het volgende:
Oh, en om mijn duit ook nog maar even in het zakje ( ) te doen: Wat is er mis met condooms???
Niks, maar je moet er wel ruggegraat voor hebben.
En die ontbreekt er bij ons iig nog wel eens aan, vandaar dat ik dus nu hier de pil in huis heb liggen terwijl ik jarenlang gezworen heb het nooit meer te doen. Ik voelde me net een puber bij de huisarts.
pi_73454578
Oh niks hoor. Moet je ze wel in huis hebben. En niet over de datum.
Maar mij gaat het erom dat ik zonder de pil oid niet ineens veel meer last moet hebben.
Dan moet ik wel weer aan de anticonceptie. Terwijl het nu zonder juist goed gaat. Beter dan met.
En de vraag is dan natuurlijk ook, moet de sterilisatie dan nog.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:17:50 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73454686
waar heb je dan de meeste last van Ingrid?
de hormoonschommelingen of de menstruatie?
pi_73454819
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef Moonah het volgende:

Wat is er mis met condooms???
Wil je dat van een man of een vrouw horen? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 13:25:09 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_73454936
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oh niks hoor. Moet je ze wel in huis hebben. En niet over de datum.
Maar mij gaat het erom dat ik zonder de pil oid niet ineens veel meer last moet hebben.
Dan moet ik wel weer aan de anticonceptie. Terwijl het nu zonder juist goed gaat. Beter dan met.
En de vraag is dan natuurlijk ook, moet de sterilisatie dan nog.
Je wil toch zekerheid als je wel nog aan de pil zou gaan/zijn, dan krijg je ook niet het door de pil heen zwanger worden.
pi_73454953
Ingrid, sterilisatie staat in mijn ogen niet helemaal op gelijke voet moet andere vormen van anticonceptie. Je kiest voor sterilisatie omdat je echt écht ECHT geen kinderen meer wil. Omdat je daar helemaal zeker van bent en je het risico op een zwangerschap absoluut niet wil, hoe klein dat risico ook is bij goed gebruik van andere vormen van anticonceptie.
Je kiest m.i. niet voor sterilisatie omdat het een makkelijke vorm van anticonceptie is, daar is het net te ingrijpend en te onomkeerbaar voor.

Als jullie dus echt voor een sterilisatie willen gaan dan staat dat los van of jij wel of niet aan de pil moet. Dan kan je de pil zien als een medicijn om je hormoonschommelingen te behandelen en de sterilisatie als hulpmiddel om echt niet meer zwanger te kunnen worden.

Als je ook maar enigzins het idee hebt dat je ook nog wel de pil zou kunnen gebruiken inplaats van de sterilisatie van Djeez dan betekent dat misschien dat jullie er nog niet voor 100% uit zijn of sterilisatie wel de juiste keuze is. Of dát dan weer wijs is is iets wat alleen jullie zelf kunnen beslissen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:27:08 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73455011
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wil je dat van een man of een vrouw horen? .
Zal ik het vrouwelijke standpunt even verwoorden? Of dan iig mijn vrouwelijke standpunt?

Bwuh... ik vind het zo geen moer aan. Die pauze ertussen om dat ding om te doen is nog tot daar aan toe, maar het voelt ook gewoon heel anders...
pi_73455045
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:17 schreef _Bar_ het volgende:
waar heb je dan de meeste last van Ingrid?
de hormoonschommelingen of de menstruatie?
Vooral de menstruatie zelf.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:28:43 #65
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73455070
Ik moet er altijd zo keihard om lachen..en dat is best wel killing voor de sfeer
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73455145
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef owlet het volgende:
Ingrid, sterilisatie staat in mijn ogen niet helemaal op gelijke voet moet andere vormen van anticonceptie. Je kiest voor sterilisatie omdat je echt écht ECHT geen kinderen meer wil. Omdat je daar helemaal zeker van bent en je het risico op een zwangerschap absoluut niet wil, hoe klein dat risico ook is bij goed gebruik van andere vormen van anticonceptie.
Je kiest m.i. niet voor sterilisatie omdat het een makkelijke vorm van anticonceptie is, daar is het net te ingrijpend en te onomkeerbaar voor.

Als jullie dus echt voor een sterilisatie willen gaan dan staat dat los van of jij wel of niet aan de pil moet. Dan kan je de pil zien als een medicijn om je hormoonschommelingen te behandelen en de sterilisatie als hulpmiddel om echt niet meer zwanger te kunnen worden.

Als je ook maar enigzins het idee hebt dat je ook nog wel de pil zou kunnen gebruiken inplaats van de sterilisatie van Djeez dan betekent dat misschien dat jullie er nog niet voor 100% uit zijn of sterilisatie wel de juiste keuze is. Of dát dan weer wijs is is iets wat alleen jullie zelf kunnen beslissen
Nee, zo makkelijk denk ik er niet over. Ik zou heel graag een 3e willen. Maar het kan niet. Financieel niet en praktisch niet. Djeez wil geen 3e. Dus dan ben je "klaar".
pi_73455190
Niks mis met condooms, vind ik dan. Maar goed, we kiezen er hier ook even bewust voor. Die pil die je mag slikken als je bv geeft lijkt me niets (je moet em zo op tijd innemen, dat wordt niets hier). Dus tot einde bv is het hier condoom en daarna ga ik weer aan mijn eigen pil. Voor die drie maanden (ik wil niet kolven op het werk, dus ik stop dan met bv) moet dat te doen zijn. Bovendien, ik moet nog effe niet aan seks denken uberhaupt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73455319
MeNicole, wat klink je opgelucht! Goede keuze dus!
Succes met het opknappen van de inloopkast cq kamertje voor Leander .
Fake it till you make it...
pi_73455337
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

Bwuh... ik vind het zo geen moer aan. Die pauze ertussen om dat ding om te doen is nog tot daar aan toe, maar het voelt ook gewoon heel anders...
Nou, dat komt wel redelijk overeen met mijn standpunt idd . Zal blij zijn als we er vanaf zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:36:18 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73455352
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zal ik het vrouwelijke standpunt even verwoorden? Of dan iig mijn vrouwelijke standpunt?

Mja dit dus...
en toch hebben we het een jaar lang volgehouden en ik heb gezegd dat ik niet meer aan hormonale aniticonceptie wil doen dus maar even kijken wat het na de bevalling wordt...
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 13:43:20 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_73455611
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, zo makkelijk denk ik er niet over. Ik zou heel graag een 3e willen. Maar het kan niet. Financieel niet en praktisch niet. Djeez wil geen 3e. Dus dan ben je "klaar".
Maar de financiën blijven niet voor altijd zo en Djeez is niet alleen om te beslissen toch, ik zou niet op die manier klaar zijn
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:46:14 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73455711
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Niks mis met condooms, vind ik dan. Maar goed, we kiezen er hier ook even bewust voor. Die pil die je mag slikken als je bv geeft lijkt me niets (je moet em zo op tijd innemen, dat wordt niets hier). Dus tot einde bv is het hier condoom en daarna ga ik weer aan mijn eigen pil. Voor die drie maanden (ik wil niet kolven op het werk, dus ik stop dan met bv) moet dat te doen zijn. Bovendien, ik moet nog effe niet aan seks denken uberhaupt...
Volgens de bijsluiter van Cerazette (die bij de bv 'mag') heb je gewoon 12 uur speling, net als met elke andere pil. 36 uur tussen twee pillen dus

Ingrid, je verhaal wordt steeds waziger.. Je wilt wel pil je wilt geen pil, wel homonen ivm menstruatie, geen hormonen watn weetikveel... Je bent twee keer zwanger geworden bewust.. dan weet je toch wel hoe het het toen voelde zonder pil? toen je zwanger wilde worden?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73456003
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, dan ben je niet "klaar".
Over een paar jaar kunnen de financiën heel anders liggen, jullie wonen dan misschien groter, Kim en Tyler gaan naar school...
Tyler is nog geen jaar oud, jij hangt nog half in een PPD én jullie zijn het er duidelijk nog niet over eens dat er geen derde kind meer kan komen.
Dan ga je toch praten? En dan stel je een sterilisatie toch uit tot jullie er samen helemaal uit zijn?
pi_73456147
Ohja dat wild eik nog zeggen
Ingrid wij hadden het hier van de week over wat we nou willen. Ik heb nu een hele lichte pil maar ik merk gewoon dat ik er niet lekker bij in mijn vel zit. Nu vinden we condoomds hier geen optie. Wat dan? We willen misschien ooit als de situatie erna is nog best wel een derde. Nu kan het niet. Financieel niet, qau ruimte niet en qau gevoel ook gewoon nog niet. R. wil zich daardoor nog niet laten helpen (ik wil dat ook niet hebben nog) dus heb ik de huisarts gevraagt wat te doen. Nu heb ik daar volgende week gesprek omdat er blijkbaar nog lichtere pillen bestaan. Dus ik zou zeggen bel eens naar de huisarts. Misschien kan ie je wel verder helpen.
pi_73456204
ET. Ik wil het liefst geen hormonen. "vroeger" ben ik aan de pil gegaan omdat ik altijd veel last had van de menstruatie. Als ik zonder pil oid weinig last heb is het heel mooi. Als ik erg veel last krijg, moet ik wel weer aan de pil oid.
Ik voel me dus "puur natuur" zonder pil beter. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Ik hou er maar over op verder.
Het gaat nu goed, ik heb trouwens volgens de psych geen ppd oid owlet.
En ik kan Djeez niet dwingen tot een 3e kind natuurlijk. Dus vandaar dat ik zeg dat het "klaar" is.

Nu weer terug naar de andere moeders.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:10:19 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73456461
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mja dit dus...
en toch hebben we het een jaar lang volgehouden en ik heb gezegd dat ik niet meer aan hormonale aniticonceptie wil doen dus maar even kijken wat het na de bevalling wordt...
Wij ook hoor, maar toch was daar in een 'och het kan wel voor een keertje'-moment ineens Oscar.
En aangezien een 3e hier echt geen optie is voor stinkie en ik geen discussie wil over morning afters of abortussen heb ik toch maar hiervoor gekozen omdat ik nog even niet wel dat er een knip in gaat bij hem.
Kiezen tussen een aantal kwaden.
pi_73456669
Ik heb voor een spiraal gekozen. De pil wilde ik niet meer want die vergat ik wel eens en condooms vind ik niks, oa om de reden van BE en omdat die hier ook wel eens vergeten zijn, met alle gevolgen van dien...
Sterilisatie is hier wel ter sprake gekomen maar dat is voor ons nog TE definitief.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73456843
Wij wilden hier eerst gewoon niks doen. geen pil, geen condooms omdat R toch niet vruchtbaar zou zijn. 2 weken terug nog weer zaad ingeleverd en nog steeds geen beweging in te zien Maar durf na Leander de gok toch maar niet te nemen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:03:40 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73457958
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
ET. Ik wil het liefst geen hormonen. "vroeger" ben ik aan de pil gegaan omdat ik altijd veel last had van de menstruatie. Als ik zonder pil oid weinig last heb is het heel mooi. Als ik erg veel last krijg, moet ik wel weer aan de pil oid.
Ik voel me dus "puur natuur" zonder pil beter. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Ik hou er maar over op verder.
Het gaat nu goed, ik heb trouwens volgens de psych geen ppd oid owlet.
En ik kan Djeez niet dwingen tot een 3e kind natuurlijk. Dus vandaar dat ik zeg dat het "klaar" is.

Nu weer terug naar de andere moeders.
Maar waarom ben je daar nu dan al mee bezig?
Wacht dan op z'n minst tot die knip bij Djeez gezet is.. als je in januari in het zkh zit voor een eerste afspraak, kan het nog wel een tijdje duren voor het zo ver is door wachttijden.. en daarna duurt het nog minimaal 3 maanden voor het veilig is. Je zit zomaar nog een jaar aan de pil vast.. of geheelonthouding.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73458253
Omdat ik dus uit wil testen of ik zonder de pil niet teveel last heb. Zo wel, dan kan ik iets anders gaan zoeken.
Ik heb geen zin om zelf onder het mes te gaan, heb al genoeg al mn lijf gehad.
pi_73458289
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Omdat ik dus uit wil testen of ik zonder de pil niet teveel last heb. Zo wel, dan kan ik iets anders gaan zoeken.
Als je echt zeker bent enzo kun je altijd nog naar dat Essure gebeuren kijken wat YPPY dus ook heeft gehad. Je staat echt in 5 minuten weer buiten de behandelkamer. Even als tip tussendoor zeg maar. Maar ik zou ook eerst wat anders doen in jullie geval denk ik....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 15:17:57 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73458329
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
maar dat uittesten kun je toch ook doen als Djeez geholpen is.

laat ik t anders vragen. ben je dan nu van plan om met zo'n persona te gaan werken? of geheel onthouding? of voor t zingen de kerk uit?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73458366
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dat uittesten kun je toch ook doen als Djeez geholpen is.

laat ik t anders vragen. ben je dan nu van plan om met zo'n persona te gaan werken? of geheel onthouding? of voor t zingen de kerk uit?
uhh van voorvocht kan je ook zwanger worden.... dus dat is ook geen optie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 15:20:09 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73458388
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh van voorvocht kan je ook zwanger worden.... dus dat is ook geen optie.
dat weet ik. maar ik vraag me gewoon af wat zij dan nu van plan zijn. wat jet idee hierachter is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73458399
Ja op zich wel, maar ik werd telkens tussendoor ongesteld en daar heb ik geen zin in. Dus vandaar nu gestopt. Ik kan het niet logisch uitleggen voor jullie. Sorry.
Geen idee wat een persona is.
Gewoon condooms.
Maar het moet geen hoe gaat het met ingrid topic worden.
Ohja, het plan was om in sept/okt te steriliseren. Maar nu blijkt dat hij dus geen dagen meer heeft en gaat dat niet door.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 15:21:28 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73458443
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja op zich wel, maar ik werd telkens tussendoor ongesteld en daar heb ik geen zin in. Dus vandaar nu gestopt. Ik kan het niet logisch uitleggen voor jullie. Sorry.
Gewoon condooms.
als je tussendoor ongesteld word, dan heb je dus een te lichte pil. *optie, kijk eens naar die nuvaring of plakpil of een zwaardere pil voor nu
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73458466
quote:
Ja op zich wel, maar ik werd telkens tussendoor ongesteld en daar heb ik geen zin in.
Ja dat heb ik ook! Heel vervelend is dat. Straks met een andere pil zal het nog wel veel erger worden
Ik vind condooms ook zo duur
pi_73458493
quote:
Gewoon condooms.
Ohja, het plan was om in sept/okt te steriliseren. Maar nu blijkt dat hij dus geen dagen meer heeft en gaat dat niet door.
is een spiraal dan geen optie?
Grote kans da tje helemaal niet meer ongesteld wordt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 15:24:01 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73458536
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:

[..]

is een spiraal dan geen optie?
Grote kans da tje helemaal niet meer ongesteld wordt..
is niet bij iedereen he. doorringen is ook een optie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73458540
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook! Heel vervelend is dat. Straks met een andere pil zal het nog wel veel erger worden
Ik vind condooms ook zo duur
Bij de Action 12 voor drie euro nogwat en dan nog drie met noppeltjes gratis. .

Ervaringen volgen nog (hopelijk ).
pi_73458578
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Haha das niet duur nee. Maar of ik die van de Action (stuiterballen winkel zoals Mikael het noemt) nou vertrouw
En ik vind het nog steeds stom om te kopen Glijmiddel niet erg maar condooms
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 15:25:40 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73458594
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

met noppeltjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73458601
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

is niet bij iedereen he. doorringen is ook een optie
Dat is niet bij iedereen die een spiraal (in dit geval de Mirena) heeft nee
pi_73458604
Ik ben hier trouwens blij met mijn pilwissel. Eerst de (huismerkversie van) mycrogynon 30 gehad. Best wel humeurig, en gewoon niet lekker in mijn vel. Daarna de mycrogynon 20, zou lichter moeten zijn, maar dezelfde bijwerkingen.
En nu de Yaz24+4. En die voldoet stukken beter. Minder last van hormoondippen omdat je 24 dagen slikt en 4 stopt ipv 21+7. Mijn velletjes past ook weel een stuk beter. En een fijne bijkomstigheid: mijn menstruatie is bijna weg.
Misschien is die pil nog een optie Ingrid of MeNicole? Mijn huisarts kende hem niet, maar wilde gelukkig meewerken..

En fijn dat je even rustig thuis kunt zijn, en dan werk zoeken wat gewoon leuk is.
pi_73458611
Ja heb ik weleens gehad de Mirena. Misschien toch met de huisarts over hebben. Gezien ik dacht dat Djeez nu wel geholpen zou zijn. En dat kan dus nog wel ff duren.
pi_73458656
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben hier trouwens blij met mijn pilwissel. Eerst de (huismerkversie van) mycrogynon 30 gehad. Best wel humeurig, en gewoon niet lekker in mijn vel. Daarna de mycrogynon 20, zou lichter moeten zijn, maar dezelfde bijwerkingen.
En nu de Yaz24+4. En die voldoet stukken beter. Minder last van hormoondippen omdat je 24 dagen slikt en 4 stopt ipv 21+7. Mijn velletjes past ook weel een stuk beter. En een fijne bijkomstigheid: mijn menstruatie is bijna weg.
Misschien is die pil nog een optie MeNicole? Mijn huisarts kende hem niet, maar wilde gelukkig meewerken..

En fijn dat je even rustig thuis kunt zijn, en dan werk zoeken wat gewoon leuk is.
Misschien is dat die wel waar de huisarts het over had. Was in ieder geval wel iets met midner stopdagen.
pi_73458675
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is niet bij iedereen die een spiraal (in dit geval de Mirena) heeft nee
ik heb de mijne 10 sept. laten plaatsen. de 18 werd ik ongi en ik geloof dat ik er nu vanaf ben.. HOOP ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73458693
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:27 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Misschien is dat die wel waar de huisarts het over had. Was in ieder geval wel iets met midner stopdagen.
Ik had de Cilest pil, ook een hele lichte en die voldeed prima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73458774
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:25 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha das niet duur nee. Maar of ik die van de Action (stuiterballen winkel zoals Mikael het noemt) nou vertrouw
En ik vind het nog steeds stom om te kopen Glijmiddel niet erg maar condooms
Wij maken ook maar eerst even de Durex op ja. .
pi_73458804
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik had de Cilest pil, ook een hele lichte en die voldeed prima.
Ja die heb ik nu. Maar toch niet wat ik hebben moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')