abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:09 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_73450297
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Tussen operatie en operatie zit ook een verschil dit is geen medische noodzaak.
en op eigen verzoek, kost dus eigenlijk gewoon verlofdagen, of je werkgever moet zo aardig zijn om je ziek te melden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:32 #52
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73450310
Euh Ingrid, meestal zijn dat smoesjes hoor, dat "door de pil heen zwanger worden". Maar goed, ik wil ook geen hormonen in mijn lijf en ik wil niet dat mijn partner zich laat steriliseren dus we doen het met condooms. Oke, het is wat gedoe, maar zeker voor zo'n korte periode tot de sterilisatie moet dat te doen zijn toch.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:59:55 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73450437
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef moussy het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens tussen
Ik heb de 1e 5 pagina's bekeken: er staat overal een aanvullende verzekering bij (dus basis + een aanvullende verzekering = 100% vergoeding)

Mijn punt is dat in de basisverzekering de dekking hetzelfde is voor alles wat daar in voor komt (daarom heet het ook basisverzekering)...
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 11:06:38 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_73450616
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb de 1e 5 pagina's bekeken: er staat overal een aanvullende verzekering bij (dus basis + een aanvullende verzekering = 100% vergoeding)

Mijn punt is dat in de basisverzekering de dekking hetzelfde is voor alles wat daar in voor komt (daarom heet het ook basisverzekering)...

Dan had je toch even verder moeten kijken
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:13:44 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73452746
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef moussy het volgende:

[..]

Dan had je toch even verder moeten kijken
Moussy, ik zie echt geen enkele basisverzekering puur basisverzekering, dus niet in combi met aanvullende verzekering die een sterilisatie vergoed...
Dat is ook wat ik bedoel: alle basisverzekeringen zijn gelijk
en anders snap ik echt niet wat je bedoelt en moet je maar even een basisverzekering noemen die qua inhoud/vergoedingen afwijkt van andere basisverzekeringen...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:37:43 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73453336
Heerlijk Tico, Jen lekker bij jullie.
En MeNicole, fijn dat je nu wat meer rust hebt, bij de keuze die jullie hebben gemaakt.

Oh, en om mijn duit ook nog maar even in het zakje ( ) te doen: Wat is er mis met condooms???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:07:26 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73454345
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef Moonah het volgende:
Oh, en om mijn duit ook nog maar even in het zakje ( ) te doen: Wat is er mis met condooms???
Niks, maar je moet er wel ruggegraat voor hebben.
En die ontbreekt er bij ons iig nog wel eens aan, vandaar dat ik dus nu hier de pil in huis heb liggen terwijl ik jarenlang gezworen heb het nooit meer te doen. Ik voelde me net een puber bij de huisarts.
pi_73454578
Oh niks hoor. Moet je ze wel in huis hebben. En niet over de datum.
Maar mij gaat het erom dat ik zonder de pil oid niet ineens veel meer last moet hebben.
Dan moet ik wel weer aan de anticonceptie. Terwijl het nu zonder juist goed gaat. Beter dan met.
En de vraag is dan natuurlijk ook, moet de sterilisatie dan nog.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:17:50 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73454686
waar heb je dan de meeste last van Ingrid?
de hormoonschommelingen of de menstruatie?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73454819
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:37 schreef Moonah het volgende:

Wat is er mis met condooms???
Wil je dat van een man of een vrouw horen? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 13:25:09 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_73454936
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oh niks hoor. Moet je ze wel in huis hebben. En niet over de datum.
Maar mij gaat het erom dat ik zonder de pil oid niet ineens veel meer last moet hebben.
Dan moet ik wel weer aan de anticonceptie. Terwijl het nu zonder juist goed gaat. Beter dan met.
En de vraag is dan natuurlijk ook, moet de sterilisatie dan nog.
Je wil toch zekerheid als je wel nog aan de pil zou gaan/zijn, dan krijg je ook niet het door de pil heen zwanger worden.
pi_73454953
Ingrid, sterilisatie staat in mijn ogen niet helemaal op gelijke voet moet andere vormen van anticonceptie. Je kiest voor sterilisatie omdat je echt écht ECHT geen kinderen meer wil. Omdat je daar helemaal zeker van bent en je het risico op een zwangerschap absoluut niet wil, hoe klein dat risico ook is bij goed gebruik van andere vormen van anticonceptie.
Je kiest m.i. niet voor sterilisatie omdat het een makkelijke vorm van anticonceptie is, daar is het net te ingrijpend en te onomkeerbaar voor.

Als jullie dus echt voor een sterilisatie willen gaan dan staat dat los van of jij wel of niet aan de pil moet. Dan kan je de pil zien als een medicijn om je hormoonschommelingen te behandelen en de sterilisatie als hulpmiddel om echt niet meer zwanger te kunnen worden.

Als je ook maar enigzins het idee hebt dat je ook nog wel de pil zou kunnen gebruiken inplaats van de sterilisatie van Djeez dan betekent dat misschien dat jullie er nog niet voor 100% uit zijn of sterilisatie wel de juiste keuze is. Of dát dan weer wijs is is iets wat alleen jullie zelf kunnen beslissen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:27:08 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73455011
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wil je dat van een man of een vrouw horen? .
Zal ik het vrouwelijke standpunt even verwoorden? Of dan iig mijn vrouwelijke standpunt?

Bwuh... ik vind het zo geen moer aan. Die pauze ertussen om dat ding om te doen is nog tot daar aan toe, maar het voelt ook gewoon heel anders...
pi_73455045
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:17 schreef _Bar_ het volgende:
waar heb je dan de meeste last van Ingrid?
de hormoonschommelingen of de menstruatie?
Vooral de menstruatie zelf.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:28:43 #65
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73455070
Ik moet er altijd zo keihard om lachen..en dat is best wel killing voor de sfeer
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73455145
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef owlet het volgende:
Ingrid, sterilisatie staat in mijn ogen niet helemaal op gelijke voet moet andere vormen van anticonceptie. Je kiest voor sterilisatie omdat je echt écht ECHT geen kinderen meer wil. Omdat je daar helemaal zeker van bent en je het risico op een zwangerschap absoluut niet wil, hoe klein dat risico ook is bij goed gebruik van andere vormen van anticonceptie.
Je kiest m.i. niet voor sterilisatie omdat het een makkelijke vorm van anticonceptie is, daar is het net te ingrijpend en te onomkeerbaar voor.

Als jullie dus echt voor een sterilisatie willen gaan dan staat dat los van of jij wel of niet aan de pil moet. Dan kan je de pil zien als een medicijn om je hormoonschommelingen te behandelen en de sterilisatie als hulpmiddel om echt niet meer zwanger te kunnen worden.

Als je ook maar enigzins het idee hebt dat je ook nog wel de pil zou kunnen gebruiken inplaats van de sterilisatie van Djeez dan betekent dat misschien dat jullie er nog niet voor 100% uit zijn of sterilisatie wel de juiste keuze is. Of dát dan weer wijs is is iets wat alleen jullie zelf kunnen beslissen
Nee, zo makkelijk denk ik er niet over. Ik zou heel graag een 3e willen. Maar het kan niet. Financieel niet en praktisch niet. Djeez wil geen 3e. Dus dan ben je "klaar".
pi_73455190
Niks mis met condooms, vind ik dan. Maar goed, we kiezen er hier ook even bewust voor. Die pil die je mag slikken als je bv geeft lijkt me niets (je moet em zo op tijd innemen, dat wordt niets hier). Dus tot einde bv is het hier condoom en daarna ga ik weer aan mijn eigen pil. Voor die drie maanden (ik wil niet kolven op het werk, dus ik stop dan met bv) moet dat te doen zijn. Bovendien, ik moet nog effe niet aan seks denken uberhaupt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73455319
MeNicole, wat klink je opgelucht! Goede keuze dus!
Succes met het opknappen van de inloopkast cq kamertje voor Leander .
Fake it till you make it...
pi_73455337
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

Bwuh... ik vind het zo geen moer aan. Die pauze ertussen om dat ding om te doen is nog tot daar aan toe, maar het voelt ook gewoon heel anders...
Nou, dat komt wel redelijk overeen met mijn standpunt idd . Zal blij zijn als we er vanaf zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:36:18 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73455352
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zal ik het vrouwelijke standpunt even verwoorden? Of dan iig mijn vrouwelijke standpunt?

Mja dit dus...
en toch hebben we het een jaar lang volgehouden en ik heb gezegd dat ik niet meer aan hormonale aniticonceptie wil doen dus maar even kijken wat het na de bevalling wordt...
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 13:43:20 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_73455611
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, zo makkelijk denk ik er niet over. Ik zou heel graag een 3e willen. Maar het kan niet. Financieel niet en praktisch niet. Djeez wil geen 3e. Dus dan ben je "klaar".
Maar de financiën blijven niet voor altijd zo en Djeez is niet alleen om te beslissen toch, ik zou niet op die manier klaar zijn
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:46:14 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73455711
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Niks mis met condooms, vind ik dan. Maar goed, we kiezen er hier ook even bewust voor. Die pil die je mag slikken als je bv geeft lijkt me niets (je moet em zo op tijd innemen, dat wordt niets hier). Dus tot einde bv is het hier condoom en daarna ga ik weer aan mijn eigen pil. Voor die drie maanden (ik wil niet kolven op het werk, dus ik stop dan met bv) moet dat te doen zijn. Bovendien, ik moet nog effe niet aan seks denken uberhaupt...
Volgens de bijsluiter van Cerazette (die bij de bv 'mag') heb je gewoon 12 uur speling, net als met elke andere pil. 36 uur tussen twee pillen dus

Ingrid, je verhaal wordt steeds waziger.. Je wilt wel pil je wilt geen pil, wel homonen ivm menstruatie, geen hormonen watn weetikveel... Je bent twee keer zwanger geworden bewust.. dan weet je toch wel hoe het het toen voelde zonder pil? toen je zwanger wilde worden?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73456003
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, dan ben je niet "klaar".
Over een paar jaar kunnen de financiën heel anders liggen, jullie wonen dan misschien groter, Kim en Tyler gaan naar school...
Tyler is nog geen jaar oud, jij hangt nog half in een PPD én jullie zijn het er duidelijk nog niet over eens dat er geen derde kind meer kan komen.
Dan ga je toch praten? En dan stel je een sterilisatie toch uit tot jullie er samen helemaal uit zijn?
pi_73456147
Ohja dat wild eik nog zeggen
Ingrid wij hadden het hier van de week over wat we nou willen. Ik heb nu een hele lichte pil maar ik merk gewoon dat ik er niet lekker bij in mijn vel zit. Nu vinden we condoomds hier geen optie. Wat dan? We willen misschien ooit als de situatie erna is nog best wel een derde. Nu kan het niet. Financieel niet, qau ruimte niet en qau gevoel ook gewoon nog niet. R. wil zich daardoor nog niet laten helpen (ik wil dat ook niet hebben nog) dus heb ik de huisarts gevraagt wat te doen. Nu heb ik daar volgende week gesprek omdat er blijkbaar nog lichtere pillen bestaan. Dus ik zou zeggen bel eens naar de huisarts. Misschien kan ie je wel verder helpen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73456204
ET. Ik wil het liefst geen hormonen. "vroeger" ben ik aan de pil gegaan omdat ik altijd veel last had van de menstruatie. Als ik zonder pil oid weinig last heb is het heel mooi. Als ik erg veel last krijg, moet ik wel weer aan de pil oid.
Ik voel me dus "puur natuur" zonder pil beter. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Ik hou er maar over op verder.
Het gaat nu goed, ik heb trouwens volgens de psych geen ppd oid owlet.
En ik kan Djeez niet dwingen tot een 3e kind natuurlijk. Dus vandaar dat ik zeg dat het "klaar" is.

Nu weer terug naar de andere moeders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')