Euhm ik blijf toch Aegon en ING in de gaten houden, ik heb daarmee mijn winsten behaald en hoewel ze ontzettend hard kunnen dalen is er ook gewoon veel winst uit te behalen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Al ideeen voor je volgende acties ?
Ja, maar ik moet ietwat oppassen met het 'internet gebruik' op deze terminals. Je begrijpt vast en zeker wel waaromquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
Heb je zo een foto van de betreffende dame? (tevens tvp)
Je gaat wel weer af op aandelen? Ik neem aan dat je student bent? En het meer als soort van 'uitproberen' hoort?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:13 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Euhm ik blijf toch Aegon en ING in de gaten houden, ik heb daarmee mijn winsten behaald en hoewel ze ontzettend hard kunnen dalen is er ook gewoon veel winst uit te behalen.
Ik wacht dus weer op een goed instapmoment
Weinig reactie nogquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Marriot cijfers zijn beter dan verwacht bij analisten .. adj. eps op 15 terwijl er 13 eps waren verwacht. Not bad
Ja ik ben student, en wat bedoel je met met een soort van uitproberen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je gaat wel weer af op aandelen? Ik neem aan dat je student bent? En het meer als soort van 'uitproberen' hoort?
Nog een uur en dan horen we van de ECB .. nog 2 uur voor de initial jobless claims .. dolletjes
Marriott is zelf ook niet zo'n grote 'weger'. Alleen de mensen die er overnight zijn ingegaan zullen het niet slecht doen.quote:
Je meldde in het vorige topic dat je net begonnen was met beleggen, vandaar ik zei, het uitproberen op welke manier je voor jezelf het beste kan beleggen, wat het beste in het straatje past etc. Aandelen, of eventueel iets met meer leverage.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:41 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ja ik ben student, en wat bedoel je met met een soort van uitproberen?
Waar baseer je dat op eigenlijk. Ik zie de beurs nog wel een maand of maanden omhoog gaan, alhoewel het bijna nergens op gebaseerd is.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:04 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een poging omhoog, nog 1/2 weken voor ik ga loeren op de puts nov 280-290
Als we de beurs in 1929 moesten geloven kon iedereen rijk worden incl. de schoenpoetser die toen de professionele belegger een tip gaf welk aandeel hij moest kopen. En in 2000 dat we in een new economy zaten waarin recessies niet meer voorkwamen, en in 2007 toen iedereen geloofden dat de huizen in de US alleen maar in waarde konden stijgen. En in maart 2009 toen iedereen dacht dat alle banken doomed waren, en in okt 2009 iedereen gelooft dat de stimuleringsplannen van de overheden ons uit deze depressie hebben geholpen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:06 schreef bascross het volgende:
Als ik de beurs moet geloven is de crisis voorbij.
Nog steeds Elliott wave analyse, topje waarschijnlijk rond 320-330.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:09 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op eigenlijk. Ik zie de beurs nog wel een maand of maanden omhoog gaan, alhoewel het bijna nergens op gebaseerd is.
Lijkt mij vrij gevaarlijk, opent al met een gap up dus kijk hiermee uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Misschien toch nog maar even long instappen voor de WS straks
Ja inderdaad dat kloptquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je meldde in het vorige topic dat je net begonnen was met beleggen, vandaar ik zei, het uitproberen op welke manier je voor jezelf het beste kan beleggen, wat het beste in het straatje past etc. Aandelen, of eventueel iets met meer leverage.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Marriott en Pepsi gaan toch lager openen in de market over een half uurtje terwijl ze toch spreken van beter dan verwachtte resultaten. Hmm
Men gaat er vanuit dat de initial jobless claims vandaag om 14.30, zal dalen! .. en als het meer daalt dan expected verwacht ik nog wel een kleine spike omhoog. Ik zit iig klaarquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:00 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Nou nou, alleen maar positief nieuws vandaag... doet mijn shorts geen goed...
Waar haal jij trouwens je nieuws vandaan?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men gaat er vanuit dat de initial jobless claims vandaag om 14.30, zal dalen! .. en als het meer daalt dan expected verwacht ik nog wel een kleine spike omhoog. Ik zit iig klaar
Welke kant gat jij vandaag op?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men gaat er vanuit dat de initial jobless claims vandaag om 14.30, zal dalen! .. en als het meer daalt dan expected verwacht ik nog wel een kleine spike omhoog. Ik zit iig klaar
Jammer, maar begrijpelijk... Wat was haar naam ook al weer? Wellicht dat Google nog wat leuke plaatjes weet te vindenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet ietwat oppassen met het 'internet gebruik' op deze terminals. Je begrijpt vast en zeker wel waaromWij hebben hier zo huge tv screen hangen met BB tv en ze hebben er bij BB toch wel een aantal dames rondlopen waarvan je zegt
en dan dat amerikaanse accent
Er zijn ook genoeg mensen die niet zo denken. Als je zo generaliserend gaat praten over kapitaalverschaffers ga je er per definitie van uit dat ze dom zijn. Diegene die zulke fabeltjes de wereld inhelpen moeten misschien dit filmpje eens bekijken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als we de beurs in 1929 moesten geloven kon iedereen rijk worden incl. de schoenpoetser die toen de professionele belegger een tip gaf welk aandeel hij moest kopen. En in 2000 dat we in een new economy zaten waarin recessies niet meer voorkwamen, en in 2007 toen iedereen geloofden dat de huizen in de US alleen maar in waarde konden stijgen. En in maart 2009 toen iedereen dacht dat alle banken doomed waren, en in okt 2009 iedereen gelooft dat de stimuleringsplannen van de overheden ons uit deze depressie hebben geholpen.
Het gaat om de massa, en niet iedereen behoord tot de massaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die niet zo denken. Als je zo generaliserend gaat praten over kapitaalverschaffers ga je er per definitie van uit dat ze dom zijn. Diegene die zulke fabeltjes de wereld inhelpen moeten misschien dit filmpje eens bekijken.
Volgens mij was jij het die zei dat de beurs in zou storten op het moment dat niemand dat zal verwachten... Verwacht je dat meteen na meevallende Q3 cijfers, of zal dat effect wat doorebben?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het gaat om de massa, en niet iedereen behoord tot de massa
bij het uwv > 1000 WW-aanvragen per dag hoorde ik net, het schijnt daar nogal druk te zijn nuquote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:06 schreef bascross het volgende:
Als ik de beurs moet geloven is de crisis voorbij.
Bron? Heb nu ff het debat over *trix opstaanquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:21 schreef edikt het volgende:
[..]
bij het uwv > 1000 WW-aanvragen per dag hoorde ik net, het schijnt daar nogal druk te zijn nu
Zit lichtjes long, maar dat kan nog tot 30 seconden voor 14.30 veranderenquote:
Ik weet, maar het is altijd interessant om te lezen wat mensen zoals jij doen en waarom...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit lichtjes long, maar dat kan nog tot 30 seconden voor 14.30 veranderenZoals je weet knal ik er in, verkoop order direct op enig verlies zodat 'eventueel' verlies direct wordt beperkt en voor de rest is het op de lichtste spike er direct uit knallen. En dan die centen binnen halen, iig weer de huur voor 1 weekje hier in Londen.
Me moederquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bron? Heb nu ff het debat over *trix opstaan
Jammer dat er geen "officiële" bron is... Zou een leuke nieuwspost makenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:30 schreef edikt het volgende:
[..]
Me moederze had vanmiddag uwv gebeld en die receptioniste zei dat het allemaal wat langer kon duren omdat ze meer dan 1000 WW aanvragen per dag hebben.
jaaaa, hubba hubbaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:30 schreef RvLaak het volgende:
Unemployment Claims 521K 543K 551K
Gaat een hele dikke plus worden vandaag...
Ik moest wel erg snel zijn jaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:33 schreef RvLaak het volgende:
Damn, S&P futs knallen de lucht in en zakken bijna acuut weer 30% van de stijging...
Ik snap je strategie & je geeft aan dat die erg lucratief is... Maar ik vraag me af waarom "we" de helft van de futs-stijging nu al weer kwijt zijn...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moest wel erg snel zijn jamaar ik hou deze manier gewoon aan voor de komende maanden als er belangrijke macro cijfers uitkomen. 1 a 2 minuten voor het uitkomt er in knallen, op het moment dat de spike waarneembaar is, en die zag je nu duidelijk ook weer, er uitknallen. Ik was immers long gegaan vanwege het feit dat de er ook verwacht wat dat het zou dalen, en sinds hij dat beter deed dan expected zag je die duidelijke spike omhoog op dat punt en *pats boem* er uit.. Dit is leuk werk
Het was maar een miniem spike 'je' maar dat is beter dan niks, sinds beleggen op intraday, het belangrijkste is dat je naar timing kijkt.
Ik check ze op deze site, SE wss op zijn BB-terminalquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar checken jullie die cijfers nou dat je zo enorm snel kun reageren?
Mja, ik mis op dit moment een aantal opties op de BB waardoor ik nog steeds niet in het orderboek kan kijken, en nog een aantal contracten van een aantal andere programmas. Daar wordt aan gewerkt, anders had ik je meer kunnen vertellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik snap je strategie & je geeft aan dat die erg lucratief is... Maar ik vraag me af waarom "we" de helft van de futs-stijging nu al weer kwijt zijn...
Ik check ze via de BB terminal + we hebben hier continu live BB tv draaien wat ook gewoon 2 / 3 minuten voordat de cijfers uitkomen, aangeven wat er wordt verwacht, dan komen de cijfers uit, en dan wordt er direct door gegaan naar de 'eventuele' schommelingen die het veroorzaakte op de markt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar checken jullie die cijfers nou dat je zo enorm snel kun reageren?
En wat is je eigen inzicht? De laatste tijd heb je wel bewezen dat die zeer goed isquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik mis op dit moment een aantal opties op de BB waardoor ik nog steeds niet in het orderboek kan kijken, en nog een aantal contracten van een aantal andere programmas. Daar wordt aan gewerkt, anders had ik je meer kunnen vertellen.
Werkt helaas nietquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik check ze op deze site, SE wss op zijn BB-terminal
Forbidden... Maar ik heb hier Firefox... thuis proberen zal wel lukken denk ik...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:42 schreef RvLaak het volgende:
Jawel, bij de foutmelding de adresbalk aanklikken en op <enter> rammen.
Ik bekijk m ook in FF... Wat gebeurt er als je bij de forbidden foutmelding, in de adresbalk klikt en een <enter> geeft?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:53 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Forbidden... Maar ik heb hier Firefox... thuis proberen zal wel lukken denk ik...
Dan nog niet. Ik krijg een rood kruisjequote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jawel, bij de foutmelding de adresbalk aanklikken en op <enter> rammen.
Hier staan die cijfers ook op http://www.forexfactory.com/ ff instellen op NL tijd en knallen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan nog niet. Ik krijg een rood kruisje
Zijn andere cijfers. Forexfactory = macro-economiesch cijfers. De site die ik aanhaalde = de S&P futs. Streaming & livequote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:15 schreef edikt het volgende:
[..]
Hier staan die cijfers ook op http://www.forexfactory.com/ ff instellen op NL tijd en knallen.
5 minuten van te voren komt er zo'n button waarmee je die cijfers kan refreshen best handig.
ja, gaat idd traag...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:44 schreef beertenderrr het volgende:
ahh hier zijn jullietopic per dag lijkt het wel
Uiteindelijk op 0 of heel dicht bij -, komende weken kan 14 euro nog wel gehaald worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:03 schreef beertenderrr het volgende:
om de snelheid er dan maar even in te houden een vraag
Wat verwachten jullie van ING? Er zijn geluiden dat als de koers richting de 15 euro per aandeel gaat, er nieuwe emissies uitgegeven wordt. Denken jullie dat dit snel bereikt wordt of dat de groei een keer over is? Staat al de hele week in de top 5 groeiers van de AEX namelijk en ben wel benieuwd waar dit schip gaat stranden.
Van Alex weet ik het niet. De telegraaf heeft echter (nog) wel een gratis pagina met een live-stream van de AEX.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om bij Alex gratis de streaming koersen te volgen? Ik word namelijk een beetje gestoord van dat constante gerefresh
RUS gewoon op SnP500 zetten (15m).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om bij Alex gratis de streaming koersen te volgen? Ik word namelijk een beetje gestoord van dat constante gerefresh
Ik heb zelf het idee dat sommige grote jongens voorzichtig hun winsten aan het verzilveren zijn. En dan denk ik aan mutual/pension funds die al behoorlijke klappen hebben gekregen en juist nu weer wat geld omhanden willen hebben. Waar ik dit nieuws vandaan haal is met name nieuwsberichten en tv interviews en wat gedachtes van mensen hier opzich.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat is je eigen inzicht? De laatste tijd heb je wel bewezen dat die zeer goed is
De topics gaan inderdaad wat traagquote:
Ik kom hier zo nog wel even op terug, maak wel ff een analyse uitslag van ING die BB verwerkt en zoek nog ff wat andere info van ING op.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:03 schreef beertenderrr het volgende:
om de snelheid er dan maar even in te houden een vraag
Wat verwachten jullie van ING? Er zijn geluiden dat als de koers richting de 15 euro per aandeel gaat, er nieuwe emissies uitgegeven wordt. Denken jullie dat dit snel bereikt wordt of dat de groei een keer over is? Staat al de hele week in de top 5 groeiers van de AEX namelijk en ben wel benieuwd waar dit schip gaat stranden.
FTI handel gaat gewoon doorquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Het enige wat ik nog in een portefeuille heb staan is de goud sprinter long, wou wel een positie over night doen maar was daar net te laat voor.
Riskant hoor! Dagcandle lijkt niet echt positief, maar je hebt nog wel wat marge met je stop denk ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit overnight long 308. Ingestapt op 1,42.
Ik volg deze van rtl zquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Goud long is op dit moment een mooie, goud kan richting de 1100 stijgen komende weken m.i., om daarna de 600-650 op te gaan zoeken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Het enige wat ik nog in een portefeuille heb staan is de goud sprinter long, wou wel een positie over night doen maar was daar net te laat voor.
Vandaag op RTLZ een mooi grafiekje over de goudprijs in euro's. Staat al een jaar onder water, ondanks dat die in dollars maar blijft stijgen. De dollar blijft namelijk alsmaar dalen. Netto win je er dus niets mee en maak je zelfs verlies (volgens RTLZ).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:35 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Goud long is op dit moment een mooie, goud kan richting de 1100 stijgen komende weken m.i., om daarna de 600-650 op te gaan zoeken.
Goud in euro's zal de komende maanden/jaren naar mijn mening ook stabiel blijven terwijl hij in dollars zal dalenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vandaag op RTLZ een mooi grafiekje over de goudprijs in euro's. Staat al een jaar onder water, ondanks dat die in dollars maar blijft stijgen. De dollar blijft namelijk alsmaar dalen. Netto win je er dus niets mee en maak je zelfs verlies (volgens RTLZ).
52 weeks hoog: 1,4806quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:58 schreef edwinh het volgende:
check de euro dollar, hoogste punt van het jaar?
Intraday op 1,484 geweest op 23 september. Ben benieuwd of eur/usd boven 1,48 kan sluiten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:27 schreef bascross het volgende:
[..]
52 weeks hoog: 1,4806
52 weeks laag: 1,2407
Ik denk dat beurzen/goud/zilver/olie/eurusd allemaal hun top op ongeveer hetzelfde moment gaan zetten, zou dus nog wat moeten kunnen stijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Intraday op 1,484 geweest op 23 september. Ben benieuwd of eur/usd boven 1,48 kan sluiten.
Lekker suggestief grafiekje dan. Hier de vijfjaars-trend, denk dat die genoeg zegt:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef RvLaak het volgende:
Vandaag op RTLZ een mooi grafiekje over de goudprijs in euro's. Staat al een jaar onder water, ondanks dat die in dollars maar blijft stijgen. De dollar blijft namelijk alsmaar dalen. Netto win je er dus niets mee en maak je zelfs verlies (volgens RTLZ).
Hier heb je een linkje van een uitdraai over ING via BB. Heb verder even geen tijd om er op in te gaan.quote:
handig , kan je die van randstad er ook eens op flikkerenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier heb je een linkje van een uitdraai over ING via BB. Heb verder even geen tijd om er op in te gaan.
http://uploading.com/files/838755am/ING.pdf/
Helemaal niet suggestief, het werd namelijk vergeleken met de AEX. Afgelopen jaar had je dus beter in aandelen kunnen zitten ipv goud. Daarna werd zelfs gezegd dat het daarvoor juist andersom was.. helemaal niet suggestief dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:36 schreef dvr het volgende:
[..]
Lekker suggestief grafiekje dan. Hier de vijfjaars-trend, denk dat die genoeg zegt:
[ afbeelding ]
ik heb het even opgeschreven, ik zal morgen randstad er ook nog even opzetten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:11 schreef edwinh het volgende:
[..]
handig , kan je die van randstad er ook eens op flikkeren, als je er tijd voor hebt, of me dan effe een pm sturen want ik heb ook geen tijd om alle berirchten te lezen.
wat mij vooral opvalt.
Loans & mortgages 668,238.00 ( uitstaand ) tegen een EV van nog geen 15 miljard?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier heb je een linkje van een uitdraai over ING via BB. Heb verder even geen tijd om er op in te gaan.
http://uploading.com/files/838755am/ING.pdf/
Ik wil er best morgen of dit weekend wat verder op ingaan, heb zo wel een mening over de financials en ING in bijzonder maar zit op het moment ff kort in tijd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:19 schreef beertenderrr het volgende:
[..]thnx mocht je tijd hebben, zou ik graag uitleg krijgen wat ik moet analyseren en hoe ik het moet/kan intepreteren
Ik denk dat 317 meer iets is voor volgende week dinsdag/woensdag.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Is die 315 nu een weerstand of is die 315 nu een weerstand? Lagere toppen is in ieder geval doorbroken. Als we morgen nu eens naar de 317 gaan dan is de weg weer vrij (TA-gezien dan, fundamenteel natuurlijk niet!)
Dagcandle vandaag idd negagtief, belooft een daling voor morgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik denk dat 317 meer iets is voor volgende week dinsdag/woensdag.
IN welke golf zitten we volgen jou? 1of3 van 5C?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik denk dat 317 meer iets is voor volgende week dinsdag/woensdag.
Ik denk dat dit het korte termijn beeld is, boven 1120 voor de S&P is deze ongeldig omdat dan golf 3 de kortste is. Voorlopig zit ik even zonder posities vanwege de onduidelijkheid.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
IN welke golf zitten we volgen jou? 1of3 van 5C?
valt je dat nou pas opquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:11 schreef edwinh het volgende:
[..]
handig , kan je die van randstad er ook eens op flikkeren, als je er tijd voor hebt, of me dan effe een pm sturen want ik heb ook geen tijd om alle berirchten te lezen.
wat mij vooral opvalt.
Loans & mortgages 668,238.00 ( uitstaand ) tegen een EV van nog geen 15 miljard?
nope, is geen EVquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan dat EV zo laag zijn dan? Die 20 miljard van Bos tellen toch ook mee met het EV?
was het maar EV geweest, dan had Bos meegedeeld in de upside. Nu stut het wel de solvabiliteit, maar komt alle upside aan de aandeelhouders toe.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, op het gebied van finance zal ik altijd wel hooguit een autodidact blijven. Dan mis je toch net even de finesses. Niet dat dit al te veel uitmaakt voor de handel, maar toch.
http://finance.yahoo.com/news/Allow-Me-to-Introduce-The-etfguide-3350250093.html?x=0&.v=1quote:Allow Me to Introduce: The Biggest Sucker Rally Since The Great Depression
* By Simon Maierhofer
* On 12:22 pm EDT, Wednesday October 7, 2009
It's been said (and perhaps you are getting tired of hearing it) that those who don't learn from history are doomed to repeat it. If the parallels of the Great Depression continue to hold up as they have (and according to historical indicators they will), history doesn't have to repeat itself to severely hurt investors. A mere rhyme to the Great Depression would be enough to wipe out tons of portfolios.
But who cares about history when the market is up and the forecasts call for better days ahead. The Dow Jones (DJI: ^DJI) and S&P 500 (SNP: ^GSPC) have rallied over 55% while the Nasdaq (Nasdaq: ^IXIC) has soared nearly 70%. Wall Street is anxiously expecting another earnings season, which is expected to be predominantly good.
Reuters reports that 'earnings optimism lift Wall Street' while Credit Suisse encourages their clients to buy bullish Alcoa options in advance of Alcoa's profit reports.
If there is one thing we should have learned from history, it's that the bear strikes hardest when least expected. Pierre Corneille hit the nail on the head when he said that 'danger breeds best on too much confidence.'
Black Monday's or Thursday's wouldn't be called 'black' if they were expected. Market tops are always marked by extreme levels of optimism.
In January 2009, with the Dow Jones slightly above 9,000, the ETF Profit Strategy Newsletter noticed elevated levels of optimism and warned of a severe decline with a target of Dow 6,700. Today, sentiment readings are even more extreme than they were in January. The implications are obvious.
If there is just one time you want to take a lesson from history, it is RIGHT NOW. The parallels between today and the Great Depression are numerous and strikingly similar. This 5-minute history lesson might be the best investment you'll ever make.
Parallels between the 1929 and 2007 market tops
Even though a major storm was brewing, prior to the 2007 market top, Wall Street saw no 'cloud in the sky.' In its Global Economics Report, released in the summer of 2007, Merrill Lynch's analysts published the following outlook: 'The Merrill Lynch global economics team believes that the economy will continue to grow in 2007 - with no sign of a significant cyclical slowdown.'
From 2007 to 2009, the major indexes declined some 50%.
On December 4, 1928, President Coolidge sent the following message on the state of the Union to the reconvening Congress: No Congress of the United States ever assembled, on surveying the state of the Union, has met with a more pleasing prospect than that which appears at the present time. You may regard the present with satisfaction and anticipate the future with optimism.'
A few days before leaving office in 1929, the parting President cheerfully observed that the economy was absolutely sound and that stocks were cheap at current prices.
Following the 1929 highs, the Dow Jones (NYSEArca: DIA - News) declined 48%.
Parallels between the 1930 and 2009 major bear market rallies
Following the initial 48% decline in 1929, the Dow Jones rallied 48% within a period of six months. This rally was powerful and retraced 52% of the Dow points lost in the initial decline. Even though the market was far from its previous highs, investors had once again gotten excited about owning stocks and felt confident that the market would continue to move higher.
On March 25, 1930, just a few weeks before the waterfall decline resumed, the New York Times reported that 'Wall Street was in a cheerful frame of mind as a result of numerous vague reports of improvement in business and industry.'
Once the bear market resumed, it erased another 86% of the Dow's value.
Following the 54% 2007 - 2009 decline, the Dow Jones rallied 54%. So far, the Dow has retraced 45% of the points lost in the initial decline. The 50% mark, a Fibonacci retracement level, often exercises a magical pull and provides an upper target for bear market rallies. The chart below compares the first six months of the two rallies, up to 8-15-09.
Similar to the 'vague reports of improvements' reported in 1930, today's 'good news' reports are merely an adaption to lower expectations; many consider it the new normal. Just like in 1930, vague reports of improvements (in 2009 they've become known as 'green shoots') are enough to propel stocks. For savvy investors, the parallels between the two declines and subsequent rallies are certainly too close for comfort.
The instigator - real estate
Did you know that the Great Depression was preceded by a great real estate boom centered in Florida? The Florida real estate bubble burst in 1926, three years before equities. Just as we've seen recently, investors took their leftovers from the real estate bust and poured it into stocks. Talk about jumping out of the frying pan and into the fire.
The Great Depression's Warren Buffett
Yes, the Great Depression had its own Warren Buffett - John D. Rockefeller. In his first public statement in decades, Mr. Rockefeller expressed his conviction 'that fundamental conditions of the country are sound, my son and I have for some days been purchasing sound common stocks.' A few months later, on November 13, 1929, Mr. Rockefeller allegedly entered a million-share buying agreement to peg Standard Oil's stock price at $50.
Rockefeller's public appearance is strikingly similar to Warren Buffett's October 16, 2008 op-ed in the Wall Street Journal, 'Buy America. I am.' Buffett confirmed his view many more times since, most recently in a 7-24-2009 interview with CNBC's Squawk Box where he stated that Dow 9,000 is still a good time to buy stocks.
Initially, John D. Rockefeller looked like a genius because stocks started the mother of all sucker rallies the week he allegedly entered into the buying agreement. The 1930 green shoots, however, wilted quickly. A few years later, mighty Standard Oil - the parent company of Exxon and Mobil - traded at $20 share, more than 70% below its prior high. Few companies have been as influential as Standard Oil in the early 20th century and Berkshire Hathaway today. Even though they are decades apart, their paths might be similar.
Putting this bear market into perspective
The bear market from the 2007 highs has humbled all markets: large cap stocks (NYSEArca: VV - News), mid cap stocks (NYSEArca: MDY - News) and small cap stocks (NYSEArca: IWM - News). Defensive sectors such as consumer staples (NYSEArca: XLP - News) and aggressive sectors such a consumer discretionary (NYSEArca: XLY - News). Global developed markets (NYSEArca: EFA - News) and emerging markets (NYSEArca: EEM - News).
This unique 'red across the board' behavior has not been seen in the 70s, 80s or 2000 bear markets. The only other similar time period to be found is during the Great Depression.
Waiting for the last laugh
While bulls feast on the current gains, bears and average investors observe the market's rise with amazement. This doesn't mean that this humongous rally was entirely unexpected. Contrary to the prevalent dooms-day atmosphere surrounding the March lows, the ETF Profit Strategy Newsletter issued a Trend Change Alert on March 2nd, predicting the biggest rally since the October all-time highs with a target range of Dow 9,000 - 10,000.
John Kenneth Galbraith, author of 1929 - The Great Crash, described the pattern of the 1929-1932 bear market as follows:
'The worst continued to worsen. What looked one day like the end proved on the next day to have been only the beginning. Nothing could have been more ingeniously designed to maximize the suffering, and also to insure that as few people as possible escape the common misfortune. The fortunate speculator who had funds to answer the first margin call presently got another and equally urgent one, and if he met that there would still be another. In the end all the money he had was extracted from him and lost. The man with the smart money, who was safely out of the market when the first crash came, naturally went back in to pick up bargains. The bargains then suffered a ruinous fall. Even the man who waited for volume of trading to return to normal and saw Wall Street become as placid as a produce market, and who then bought common stocks would see their value drop to a third or a fourth of the purchase price in the next 24 months. The Coolidge bull market was a remarkable phenomenon. The ruthlessness of its liquidation was, in its own way, equally remarkable.'
This counter trend rally is likely to be the biggest one of the bear market which started two years ago. While we've seen the biggest rally of this bear, we have yet to experience the biggest decline. This decline may delay for another few days or weeks but it is certain to come.
Just when you thought it wasn't possible
If this sounds impossible, consider the following:
1) The Dow Jones measured in the only true currency - Gold (NYSEArca: GLD - News) has already declined over 80%. To reset valuations, the Dow measured in dollars will have to follow.
2) Japan's Nikkei has lost as much as 80% since its 1990 all-time high. This drop came amidst a global bull market. Imagine what a global bear market can do.
3) A look at current dividend yields and P/E ratios shows that U.S. stocks are grossly overvalued. The current P/E ratio of 141 (reported by Standard & Poor's) dwarfs even the P/E ratios seen during the dot.com bubble, where technology companies (NYSEarca: XLK - News) with no earnings traded at $100 a share and more.
The human tendency to shun overpriced stocks will take over once this emotional buying frenzy has run its course. That's how it's always been, that's how it will prove to be. Once that happens, the majority of investors will wish they'd listened to the subtle but clear advice presented by history.
The ETF Profit Strategy Newsletter contains a detailed analysis of P/E ratios, dividend yields, investor sentiment and the Dow measured in gold along with short, mid and long-term market guidance. Indicative of their implications we've named these indicators the 'Four Horsemen.' The four horsemen are in agreement with history; a market top is close and a multi-decade low is near.
© 2009, ETFguide.com
Aardig stukje.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
http://finance.yahoo.com/news/Allow-Me-to-Introduce-The-etfguide-3350250093.html?x=0&.v=1
Hangt er vanaf wat je denk dat de markt op middenlange termijn gaat doen. Denk je dat die gaat dalen dan moet je verkopen: als je van tevoren nog een bump omhoog krijgt is dat dan puur geluk. Denk je dat die gaat stijgen, vice versa.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Toch weer in de plus. Even kijken hoe lang ik mijn longs nog aan hou vandaag.
Hier hetzelfde. Vandaag even winst nemen en dan volgende week maar weer eens kijken wat er gebeurd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:22 schreef beertenderrr het volgende:
ik verkoop vanmiddag iig alles wat ik op dit moment heb, kan me niet indenken dat volgende week net zo goed verder gaat
Als je op het mapje-icoon klikt, krijg je uitleg over het cijfer. Bij de GB PPI:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens forex factory komt er om half 11 een cijfer wat een grote invloed kan hebben. Namelijk het PPI Input m/m cijfer. Wat is dat voor een cijfer? Het bestaande cijfer is 2,2% en de verwachtingen zijn -0,9%. Is dat nou voordelig?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je op het mapje-icoon klikt, krijg je uitleg over het cijfer. Bij de GB PPI:
Source National Statistics (latest release)
Measures Change in the price of goods and raw materials purchased by manufacturers;
Usual Effect Actual > Forecast = Good for currency;
Frequency Released monthly, about 10 days after the month ends;
Next Release Nov 16, 2009
FF Notes This data has added importance because it's released ahead of CPI;
Why Traders
Care It's a leading indicator of consumer inflation - when manufacturers pay more for goods the higher costs are usually passed on to the consumer;
Acro Expand Producer Price Index (PPI), Consumer Price Index (CPI);
Just helpingquote:
negatief cijfer = deflatie (op inkoop-niveau). Kan slecht zijn. Maar dat cijfer is een verwachting. Het echte cijfer bepaald de reactie. Vooral of deze hoger of lager is dan de verwachting. Hoe slecht een cijfer ook is, als men erger had verwacht zullen we stijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar vallen die verwachting van -0,9% nou positief of negatief uit?
De beperkte impact wordt duidelijk als je de maximum grafiek bekijkt van dit cijfers. De Italiaanse productie is ernstig volatiel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Italian Industrial Production m/m Actual 7.0% Forecast 1.1% Previous 1.0%. Dat is aardig gestegen! Jammer dat de impact niet zo hoog is
Het kan, maar je moet er wel rekening mee houden dat het de cijfers uit de UK zijn. Duitsland, Japan en de VS zijn belangrijker (vinden beleggers).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Om half 11 dus 3 cijfers. Dat kan de beurs wel aardig raken neem ik aan?
Idd, weinig reactie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
Zie... goede cijfers, geen reactie in de S&P futs...
We gaan in iedergeval al wel naar beneden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:37 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
waar blijft toch het slechte nieuws...
Here ya go, equity report van Randstadquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:11 schreef edwinh het volgende:
[..]
wat mij vooral opvalt.
merciquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Here ya go, equity report van Randstad
http://uploading.com/files/3mcd1529/randstad.pdf/
Ik vind het opvallend dat ik dit soort observaties op FOK moet tegenkomen en alle andere grote nieuwsbronnen serieus rapporteren over herstel omdat ALCOA zogenaamd aan de bron van de industrieketen staat.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:05 schreef LXIV het volgende:
Als je zóveel geld in de economie pompt is het nogal logisch dat bedrijven hun omzetten op peil kunnen houden. En China ruilt zijn dollars gewoon in voor goud en grondstoffen. Dan draai je als Alcoa wel goed natuurlijk.
We zijn deze week ook hard omhoog gegaan, is logisch als er wat winst word genomen. Het lijkt alleen vreemd omdat vandaag goede cijfers uitkomen, terwijl eerder deze week met stijgingen van rond de 2% wat minder goede cijfers uitkwamen. We gaan gewoon wat later verder omhoog, met misschien maandag en/of dinsdag nog lichte daling.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Allemaal goede cijfers maar de beurs wil maar niet omhoog.
Kijk eens goed naar de cijfers en vooral waar deze vandaan komen. Het enige cijfer van vandaag dat echt van belang was, was de duitse balans. En dan in principe ook alleen voor NL. Daar gaat de AEX bijzonder weinig mee doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er zijn nog geen grote cijfers uitgekomen, enige waar we op reageren zijn cijfers uit de USA.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Cijfers veroorzaken meestal de richting, maar welke kant op is in veel gevallen niet te zeggen. Zie vorig jaar, zovaak meegemaakt dat de beurzen ondanks goede cijfers direct een duik omlaag maakten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de cijfers en vooral waar deze vandaan komen. Het enige cijfer van vandaag dat echt van belang was, was de duitse balans. En dan in principe ook alleen voor NL. Daar gaat de AEX bijzonder weinig mee doen.
Frankrijk is een land van stakingen en dure werknemers die nauwelijks uren draaien
De UK is te klein en importeert alles. Maakt nauwelijks iets zelf
Canada is een non-event
En Italië is veel te wispelturig om daar ook maar enige conclusies aan te verbinden
Bovenstaande allemaal vanuit Amerikaans perspectief.
Dus zijn de cijfers niet interessant voor de WS-futs, dus reageren de beurzen in Europa niet op de cijfers. Zag je een tijd geleden ook. Dramatische cijfers over de Duitse industrie & "goede" cijfers over de Amerikaanse. AEX steeg, terwijl NL veel meer handelt met DU dan met VS.
Cijfers zijn belangrijk, maar zijn zeker niet het enige dat de richting bepaald.
Wilde net de grafiek van CAD er bij halen om te kijken of deze cijfers idd wijzen op herstel, of (zoals Italië) normaal zijn voor de CAD-werkeloosheid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef piepeloi55 het volgende:
13:00 CAD Employment Change 30.6K 4.9K 27.1K
13:00 CAD Unemployment Rate 8.4% 8.8% 8.7%
Zeer goede cijfers, zulke cijfers heb je nodig wil je spreken van een echt herstel. In Canada en Australie en delen van azie en zuid-amerika lijkt het te lukken, dat herstel verhaal. In de rest van de wereld is het driemaal kut, ondanks wat men beweerd. Alleen dit soort cijfers wijzen op ECHT herstel.
De grafiek voor die cijfers zijn vrij stabiel, niet zo stabiel als USA/Europese werkgelegendheid. Maar zit er niet ver van af. Lijkt erg veel op herstel, al geef ik het als Beer niet graag toe. De vraag is dan wel of dat herstel blijvend is of een tijdelijke opleving.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wilde net de grafiek van CAD er bij halen om te kijken of deze cijfers idd wijzen op herstel, of (zoals Italië) normaal zijn voor de CAD-werkeloosheid.
Maar FF laat mij geen grafieken meer zien
naar Carl Icahn wordt wel geluisterd, maar zover zal zijn stem toch niet reiken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:
ff een snoekduikje in de futs.. Bedrijf met slechte resultaten?
1 cijfer uit de VS & ja, die's belangrijk. Het andere cijfer is uit CAD en de derde is een vermelding van een persconferentie/toespraak van een belangrijk persoon (al ken ik hem niet).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Half 3 cijfers uit Amerika (Trade Balance). Die doen er wel toe neem ik aan?
quote:Actual > Forecast = Good for currency (Note: While this is the 'usual' effect, under current market conditions the reverse tends to be true against some currencies, as bad data has been triggering the purchase of US bonds);
Is er zo weinig volume dan vandaag?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...
USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B
Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Is er zo weinig volume dan vandaag?
Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...
USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B
Jep. Die zijn erquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.
Net ff de grafiek van de US Trade Balance bekeken. Kom er maar niet uit wat dit cijfer betekent. Tijdens de .com bust waren de cijfers ook al laag en tijdens de "hoogtij" dagen van 2002-2007 was het tekort juist heel hoog... Iemand een grafiek van de TB tijdens vorige crises?
Vette shizzle... Ben zeer geïnteresseerd in de Trade Balance grafieken van de VS tijden de bekende crises. Dus de depressie, olie, jaren 80 & dotCom... Ben benieuwd of er een correlatie is...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.
Zelfde geld als de beursdag net begint, even snel een notitie maken via BB tv wat de 'markten' zou kunnen verschuiven. Als er relatief weinig aandacht aan cijfers wordt geschonken voor ze uitkomen, kun je er vergif op innemen dat de cijfers op de futs ook geen flikker gaan doen.
[..]
Jep. Die zijn erIk zit op dit moment thuis, maar ga zo weer naar de bb voor een sessie tot 10, ik gooi alle grafieken die je wil zien online, mits ik geen gezeik heb met ov
![]()
Bier! Het is weekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:30 schreef beertenderrr het volgende:
niet veel soeps vandaagheb gelukkig mijn aandelen verkocht, maar heb op dit moment geen flauw idee waar ik nu in zal gaan investeren.
maar dat heeft geen enkel rendementquote:
Yep, als we in de plus eindigen vandaag, is het een year-highquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:36 schreef capricia het volgende:
Als we op deze stand zouden sluiten hebben we dan weer een all time high van dit jaar te pakken?
Ag kom op man. Lekker long overnight naar de kroeg, het bier stijgt vanzelf naar je kop!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:34 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
maar dat heeft geen enkel rendement
Bloomberg is niet zo heel speciaal, programma op een pc, met speciaal toetsenbord en 2 schermen. Voor de rest moet je het zien als een grote bibliotheek waar je erg veel data uit kunt plukken. Alles is netjes gesorteerd, direct real time data van de belangrijkste indices. En je kunt zo'n beetje elke index op de wereld bekijken. En netjes vooral de nieuws berichten op een rijtje, en als er ergens een live debat is kan je dat direct volgen via bloomberg tv.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef hrrick het volgende:
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisisquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Ik zie de EUR/USD aan het eind van de BMR nog wel een topje maken rond de 1.51, net zoals olie nog naar de 78 kan en goud naar de 1100.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:45 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
[ afbeelding ]
Mja, maar ik nam aan dat je Randstad interessant vond vanwege de sector waar het in zit, niet vanwege de mogelijkheid qua stijging door middel van TA. Mensen die geinvesteerd hebben in de uitzendbranche deden het echt niet slecht met Randstad. En wat dat betreft heb ik weinig geloof in de kracht van steunen en weerstanden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
"Data360 is your friend"quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
helaas welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
Ook aan de overkant van de plas daalt de volatiliteit flink.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevindenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
helaas wel![]()
btw mensen die nu randstad kopen die zijn pas echt maf!
tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maakquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
Inderdaad! Ik heb het inmiddels wel op de grafieken voor elkaar. Maar RvLaak kan die data daar ook vandaan halen. Gaat die data van de trade balance overigens maar terug tot 1960?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:
[..]
"Data360 is your friend"
Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:31 schreef edwinh het volgende:
[..]
tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maak
26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
Oktober nog 2kanten idd, november staat er een afdaling op het programma.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.
Ik deel trouwens (gevoelsmatig) je wantrouwen m.b.t. de trend, maar denk eerlijk gezegd dat het alle kanten op kan.
Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.
Damn, snap er niets vanquote:
Dank, ben nu aan het kijkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:
[..]
"Data360 is your friend"
Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef edwinh het volgende:
[..]
Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.
jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschilquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:44 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.
Haha, nee hoor. Kleine zelfstandige in een hoekje van de IT-wereld, maar met een brede interesse in maatschappij / politiek / economie. Ik ben wel zoon van een econoom, en heb als kind al zijn studieboeken doorgebladerd en van tekeningen voorzien omdat ik al die lettertjes zo saai voor hem vond. Misschien heb ik daarbij onbewust de hele klassieke theorie in me opgenomen..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben je overigens een leraar economie of iets in die geest?
Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopjequote:
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
derivatenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenheb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
ook flink mee verliezen, naar eigen zeggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
derivaten. Kun je flink mee verdienen, als ik de mensen hier moet geloven
Ik zal morgen nog even kijken, heb dan tijd om met excel te klooien. Wel een voordeel dat de Excel van Bloomberg allemaal van die mooie speciale tools heeftquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopje). Als iemand wel met excel om kan gaan en een grafiekje van de data wil maken voor mij, ben ik die persoon dankbaar...
Dat is maar net hoe je werkt met je exit strategies tbh. Derivatenhandel met kleine volumes, en rigide exit strategies. Elke keer er uitspringen als er verlies dreigt. Niet wachten op groter verlies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:19 schreef edwinh het volgende:
[..]
ook flink mee verliezen, naar eigen zeggen![]()
Misschien wel moeilijk, maar door die factor kun je wel 'veel' winst makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Ik weet het niet hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
Ja met geschreven opties zou je goed zittenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat geen 2 jaar duren voordat de economie de markt weer inhaalt. Voor de rest moet je erg bij je zelf afvragen wat er nodig is om een beurs naar beneden te krijgen. Een beurs zal niet puur door technische waarden naar beneden gaan, maar er zal fundamenteel een knop om moeten. Zolang ik geen short term trigger kan vinden waarom we nu spoedig naar beneden moeten gaan, blijf ik zijwaarts/omhoog zitten in korte ritjes met aandelen en sprinters etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Aandeel: koers stijgt of daalt 1 euro: je wint/verliest 1 euro.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?
Bij opties kan je met 2% verschil op de beurs 50% winnen of verliezen, met aandelen lukt dit je meestal niet. Maar handel nooit in opties zonder kennis van zaken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
Inderdaad, winst op de stijging van de aex, en op de daling van de volatiliteit en tijdswaarde..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:35 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja met geschreven opties zou je goed zitten![]()
Nice trade idd, ik had niet verwacht dat je hier nog winst uit kon halenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenheb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
Geen verschil, history repeats itself al honderden jaren lang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschil
Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
Nog maar een keer mijn "doemdenker" scenario.
[ afbeelding ]
Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:49 schreef Vandergeld het volgende:
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal, banken zullen nog veel meer moeten afwaarderen op hun portefeuilles en zullen door de overheden moeten worden geholpen. Probleem is dat de bankenwereld zo groot is dat de vraag is of de overheden het redden dit overeind te houden en niet zelf failliet gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
[..]
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.
Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
welke conclusie mag ik hier uit trekken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeleken evoluties van de waarde en het volume van DowJones
Dat er, sinds maart, minder en minder verhandeld is aan WS. De stijging sindsdien is dus gebaseerd op een veel kleiner fundament.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:45 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
welke conclusie mag ik hier uit trekken?
Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:
En maar meer weer de laatste post voordat ik de bb hal verlaat, gezien dit topic blijkbaar in het weekend vooral een lurk topic is. Valt sowieso op dat er veel lurkers zitten hiero.
Het is wel leuk om te zien, misschien opvallend te noemen? dat de 'insiders' vooral verkopen laatste maanden..
[ afbeelding ]
En de laatste maanden relatief gezien weinig kopen
[ afbeelding ]
Dit kan toch wel enig licht schijnen op de reden waarom de beurzen niet echt heel stijf omhoog gingen laatste weken. Al verbaas ik me wel enigsinds over de enorme schommelingen. Vooral op lange termijn geeft dit een leuk inzicht waar men vooral kocht en waar men vooral verkocht.
Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
Nog maar een keer mijn "doemdenker" scenario.
[ afbeelding ]
Precies, dat dus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:07 schreef Vandergeld het volgende:
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal
Onmogelijk toch?!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?
Hier ben ik het wel mee eens 25 jaar is wel errrrrugg lang hoor! Ik denk dat de toenemende welvaart van aziatische landen zoals china en india (e.a. emerging markets) hier ook steeds meer een positieve terugslag zal hebben komende decennia. En wat je zegt over dat alles omhoog gaat: volgens mij zijn die stijgingen op het moment slechts "kunstmatig"; veroorzaakt door steunpakketten van de US, duitsland etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
[..]
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.
Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
Ligt er aan of de orders weer oplopen in NL. Vele mensen zitten nog steeds in de deeltijd-WW, maar die loopt zodadelijk af. Donner heeft geen geld meer om die te verlengen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Maar de echte ellende blijft gelukkig nog steeds uit.
Gaat die nog komen?
uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Maar de echte ellende blijft gelukkig nog steeds uit.
Gaat die nog komen?
Ik vraag me af of die elkaar gaan raken, ik zie goud komend jaar in ieder geval zakken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:39 schreef arjanus het volgende:
[..]
Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.
Nee dat niet, maar onze welvaart zal wel enorm terugvallen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?
Jep, daarom vind ik die grafiekjes zo intrigerend. Je ziet dat er vooral de laatste stijging een vrij massale sell off is geweest. En dat die sell periode groter is, dan de vorige 2. En als je dat vergelijkt in de sectoren, zie je dat vooral IT gedumpt wordt afgelopen maanden, en dat bijv. Financials en Utilities gekocht werden ten tijde van de laagste punten. Als ik deze grafiekjes iets eerder had gezien was dit voor mij de laatste bevestiging geweest om long te gaan zitten rond maart. Het bevestigt voor mij meer het idee dat de erg grote fondsen al lang weer vol in de equity zitten, en goed ook, en dat die vooral dumpen, en de 'silly particuliere beleggertjes' nu het nog enigsinds in stand houden terwijl je ziet dat de 'insiders' relatief weinig kopen op dit moment, en qua sectoren springt er ook niks uit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?
Mja, maar je mag er toch van uit gaan, dat het grootste gedeelte van de markt, de profs zijn, en niet de particuliere beleggers. En ze verkopen niet deels heb ik het idee, ze verkopen relatief veel, en kopen relatief weinig op dit moment.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:56 schreef Dave7 het volgende:
Op zich vind ik het logisch dat insiders nu niet kopen, dat hebben ze immers eind 2008, begin 2009 volop kunnen doen. Vervolgens is het ook logisch dat ze op de weg omhoog deels verkopen.
Het leek mij eerder vooral in welke sector vooral gekocht wordt en verkocht. En niet dat je een sector ziet kopen t.o.v een andere sector. Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekekenquote:Op zondag 11 oktober 2009 01:15 schreef edikt het volgende:
[..]
Btw dat grafiekje in bb van die insiders houdt dat nou in dat bijvoorbeeld IT bedrijven aandelen hebben gekocht tegenover financiele bedrijven enz. ?? Wel geinig dat je dat kan zien. Zou je nou ook kunnen zien in een orderboek of een bepaalde order in een orderboek van een bedrijf is of particulier oid? Ik las zoiets maar het was me niet duidelijk of daar nou gewoon een grote order mee werd bedoeld.
Ik zet die bb stream maar ff in me favo's zit er bij mij niet bij met upchttp://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
Een van de kenmerken van de BMR, afnemend volume..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeleken evoluties van de waarde en het volume van DowJones
Waarom ben je het ermee oneens?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
Londen wil banken dwingen tot krediet aan MKB LONDEN (AFN) - De Britse regering wil de Royal Bank of Scotland (RBS) en Lloyds Banking Group dwingen krediet te verstrekken aan kleine en middelgrote bedrijven. Zij moeten in totaal 27 miljard pond (29 miljard euro) daarvoor vrijmaken, zo meldt het Britse dagblad The Times zaterdag.
Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:46 schreef edwinh het volgende:
[..]
uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....
Dat is nu eenmaal moeilijk in te schatten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.
Vanaf januari waren er nog voor enkele maanden orders... daarna zeiden ze: Tot de bouwvak zijn er nog enkele maanden orders...
En nu zeg jij tot begin 2010 zijn er nog enkel maanden orders...
Het zal best waar kunnen zijn...maar dit is nu al zo vaak geroepen dat ik het niet meer zo geloof.
Hoe stel je je dat precies voor?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:33 schreef Vandergeld het volgende:
Nee dat niet, maar onze welvaart zal wel enorm terugvallen.
Haha oh ja stom van mequote:Op zondag 11 oktober 2009 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Het leek mij eerder vooral in welke sector vooral gekocht wordt en verkocht. En niet dat je een sector ziet kopen t.o.v een andere sector. Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekekenEn ja, je kunt in het orderboek vaak met enige delay van een dag zien wie er gekocht heeft, welk fonds dat is. Dan zie je bijvoorbeeld dat een barclays private investment blabla energy fund op 09/10 zoveel aandelen heeft ingekocht of verkocht bij dat bedrijf. (probleem is alleen dat die optie op de bloomberg terminal qua contract is verlopen en dat moet weer ff hersteld worden
)
En volgens mij moet Bloomberg TV juist wel! bij UPC zitten, volgens mij ook bij Casema. Ik denk dat als je het online volgt er een delay in zit van een aantal minuten. Weet het niet zeker. Maar zelfs in het weekend kijk ik het vaak even. Het heeft vaak leuke relevante interviews, en geeft soms de kans op een klein beetje insider informatie als je goed oplet'door de zinnen heen'.
Ik wil BB en CNBC! Op de kabel of iets dergelijks, weet iemand hoe je dat kan krijgen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:14 schreef edikt het volgende:
http://www.upc.nl/televisie/tv_zenders/ volgens mij geen BB tv in mijn pakket. Of is het ergens een ochtendje bij euronews of CNN oid?? Zou wel geinig zijn als ik het hier ook op me tv kon kijken, lijkt me in ieder geval beter dan rtl-z.
Ik blijf gewoon zitten...denk dat we dit jaar nog wel wat meer toppen te zien krijgen...(hoop ik)!quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:11 schreef m0m0 het volgende:
Doerakken en waaghalzen die deze week nog long durven te gaan?
canal digital http://www.canaldigitaal.(...)tvangen-zenders.aspxquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:18 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik wil BB en CNBC! Op de kabel of iets dergelijks, weet iemand hoe je dat kan krijgen?Vooral CNBC 's avonds, met Cramer etc!
Maar kan dat nergens vinden.......
Hey dat CNBC heb ik volgens mij wel eens een keer voorbij zien komen maar volgens mij is dat alleen ergens op een zender een ochtendje tot 12 uur ofzo...quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:18 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik wil BB en CNBC! Op de kabel of iets dergelijks, weet iemand hoe je dat kan krijgen?Vooral CNBC 's avonds, met Cramer etc!
Maar kan dat nergens vinden.......
Ik kan geen schotel plaatsen hier.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
canal digital http://www.canaldigitaal.(...)tvangen-zenders.aspx
Ja, dat is CNBC europe 's ochtends en vind dat erg goed! Maar ik wil graag, heel graag, CNBC Amerika 's avonds.........quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:23 schreef edikt het volgende:
[..]
Hey dat CNBC heb ik volgens mij wel eens een keer voorbij zien komen maar volgens mij is dat alleen ergens op een zender een ochtendje tot 12 uur ofzo...
De combinatie van 'kopen dus' en 'wat is er eind juni gebeurd' doet mij lachen. Hardop.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:26 schreef slimhoof het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig fonds dat Wavin. Sinds maart alleen maar minder waard geworden. Kopen dus.
Wat is er eind juni gebeurd?
's ochtends is op Digitenne, CNBC deelt daar een kanaal met een andere zender.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:28 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik kan/ mag geen schotel plaatsen hier.....![]()
[..]
Ja, dat is CNBC europe 's ochtends en vind dat erg goed! Maar ik wil graag, heel graag, CNBC Amerika 's avonds.........
Ik heb de hele AMX afgespeurd en ik ben tot die conclusie gekomen. Sind juni 07 is het aandeel van 18,- naar 1,47 gegaan nu. Ik haat het om aandelen te kopen die gestegen zijn., Die winst kun je niet meer in je zak steken he. Ik kocht dus altijd de keiharde dalers die meestal weer omhoog knalden (op stockers.nl dus niet echt). De AEX laat ik links liggen: veel te dure fondsen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De combinatie van 'kopen dus' en 'wat is er eind juni gebeurd' doet mij lachen. Hardop.
Bijna net zo hard als 'geweldig fonds' en 'Wavin'.
Er waren wat financieringsprobleempjes bij Wavin waardoor er een paar aandelen uitgegeven moesten worden om niet op de fles te gaan. Dat was er eind juni.
Het goede nieuws is natuurlijk dat daardoor ook het verlies verwatert![]()
als je een greintje research doet weet je toch wel wat er juni gebeurd is met Wavin?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:42 schreef slimhoof het volgende:
[..]
Ik heb de hele AMX afgespeurd en ik ben tot die conclusie gekomen. Sind juni 07 is het aandeel van 18,- naar 1,47 gegaan nu. Ik haat het om aandelen te kopen die gestegen zijn., Die winst kun je niet meer in je zak steken he. Ik kocht dus altijd de keiharde dalers die meestal weer omhoog knalden (op stockers.nl dus niet echt). De AEX laat ik links liggen: veel te dure fondsen.
Hoe goedkoper, hoe minder er vanaf kan. Lager risico dus.
Dat is niet zo natuurlijk, als wavin naar .98 gaat, heb je nog steeds iets van 40% verlies. Overigens vind ik Wavin ook wel interessant, ff bestuderen en dan wellicht wat inkopen volgende week!quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:42 schreef slimhoof het volgende:
[..]
Hoe goedkoper, hoe minder er vanaf kan. Lager risico dus.
Nee zo ver ben ik niet. En ik beleg alleen in de AMX. Hier wiki eroverquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als je een greintje research doet weet je toch wel wat er juni gebeurd is met Wavin?
Ik heb nog twee geweldige aandelen voor je die gezakt zijn: KPNQWEST, of anders UPC
Perfecte aandelen om zonder research in te stappen. Ik heb nog wel een stapeltje voor je liggen
Ik begin in de vakantie.Kun je je research svp hier zetten? Misschien kom jij er wel achter wat er in juni gebeurd is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:50 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dat is niet zo natuurlijk, als wavin naar .98 gaat, heb je nog steeds iets van 40% verlies. Overigens vind ik Wavin ook wel interessant, ff bestuderen en dan wellicht wat inkopen volgende week!
die winst is al gemaakt door de hedgefunds die Wavin volgestopt hebben met financiering, en het kreng gehypt naar de beurs hebben gebracht. Vandaar hun liquiditeits- en solvabiliteits probleempje onlangs. Stond vast ook niet in de wiki?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:03 schreef slimhoof het volgende:
[..]
Ik begin in de vakantie.Kun je je research svp hier zetten? Misschien kom jij er wel achter wat er in juni gebeurd is.
Ja maar ik ga er niet vanuit dat ze naar 0 gaan. Bedenk wel: eerst waren ze 18,- waard! Als je ze nu koopt en ze gaan daar ooit heen heb je een krankzinnige winst. Velen zeggen dat de beurs weer hard omlaag zal gaan. Een W scenario dus. Er gaan nog koppen rollen.
Ja je betaalt er iets meer dan 18,- voor. Nee wiki is armoedig erover. Als je er zoveel vanaf weet wat gaat er dan met de koers gebeuren?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die winst is al gemaakt door de hedgefunds die Wavin volgestopt hebben met financiering, en het kreng gehypt naar de beurs hebben gebracht. Vandaar hun liquiditeits- en solvabiliteits probleempje onlangs. Stond vast ook niet in de wiki?
Ze waren trouwens geen 18 waard, de koers stond op 18. Niet verwarren
Geen ideequote:Op zondag 11 oktober 2009 17:32 schreef slimhoof het volgende:
[..]
Ja je betaalt er iets meer dan 18,- voor. Nee wiki is armoedig erover. Als je er zoveel vanaf weet wat gaat er dan met de koers gebeuren?
Zat altijd voor NGC volgens mij.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:23 schreef edikt het volgende:
[..]
Hey dat CNBC heb ik volgens mij wel eens een keer voorbij zien komen maar volgens mij is dat alleen ergens op een zender een ochtendje tot 12 uur ofzo...
Lijkt idd aardig op gokken. Dit jaar was er 'n e-mail uitgelekt v/d baas van Citigroup waarin stond dat de bank winst had gemaakt > de beursen spoten omhoog. Hoe moest je dat nou zien aankomen? Een uitgelekte e-mail? Vaak ontbreekt er een reden waarom een fonds daalt of stijgt, Mijn tactiek: goedkope rotzooi kopen die keihard gedaald is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen ideeHet verbaast me alleen dat mensen aandelen kopen waar ze nog niet het minste van af weten, alleen op basis van 'het komt van x af, en het staat nu op y'. Het is toch geen casino, ook al lijkt het de laaste tijd een schiettent?
kun je geluk mee hebben, da's waar. Of het gaat kapot. Ik zeg dan: bij Holland Casino krijg je er in ieder geval nog een drankje bijquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:50 schreef slimhoof het volgende:
[..]
Lijkt idd aardig op gokken. Dit jaar was er 'n e-mail uitgelekt v/d baas van Citigroup waarin stond dat de bank winst had gemaakt > de beursen spoten omhoog. Hoe moest je dat nou zien aankomen? Een uitgelekte e-mail? Vaak ontbreekt er een reden waarom een fonds daalt of stijgt, Mijn tactiek: goedkope rotzooi kopen die keihard gedaald is.
Bij een bedrijf dat aan de helft van de boekwaarde noteert en een gezonde kaspositie heeft (ondanks omzetdaling) is dat toch geen verkeerde redenering?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen ideeHet verbaast me alleen dat mensen aandelen kopen waar ze nog niet het minste van af weten, alleen op basis van 'het komt van x af, en het staat nu op y'. Het is toch geen casino, ook al lijkt het de laaste tijd een schiettent?
heb ik iets gemist? Heeft Wavin een gezonde kaspositie? Hmmm, ook gezien kun aflossingsschema de komende jaren? Kan zijn hoor, ik heb Wavin niet zo gevolgd gezien hun achtergrond.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bij een bedrijf dat aan de helft van de boekwaarde noteert en een gezonde kaspositie heeft (ondanks omzetdaling) is dat toch geen verkeerde redenering?
Ook zij zullen herstructureren waardoor ze bij een kleine herleving rendabeler werken. Indien de boel blijft slabakken heb je een gezond bedrijf gekocht dat de crisis wel overleeft en waar je kan van bijkopen en dat binnen een paar jaar wel stevig in't groen zal staan.
Toch?
Ik had 't niet over dat bedrijf (zelfs nog nooit van gehoord). Ik bedoelde gewoon puur de redenering.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
heb ik iets gemist? Heeft Wavin een gezonde kaspositie? Hmmm, ook gezien kun aflossingsschema de komende jaren? Kan zijn hoor, ik heb Wavin niet zo gevolgd gezien hun achtergrond.
hoe kun je zo beleggen? Demn it, ik geloof dat ik ook maar eens naar de beurs moet, aangezien geld gestoken wordt bedrijven waar nog nooit van gehoord is. Is MMWOPS N.V. wat, qua naam?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:45 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik had 't niet over dat bedrijf (zelfs nog nooit van gehoord). Ik bedoelde gewoon puur de redenering.
Thomson Reuters is zeg maar de concurrent/equivalent van Bloomberg. Hangt een beetje af van wie je voorstander bent.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:21 schreef edikt het volgende:
Met interactive/todays brokers kan je ook (tegen betaling) Reuters Worldwide Fundamentals en Reuters News Feeds ontvangen, weet iemand of dat soort informatie met die orderboeken en dergelijken ook te bekijken is daarmee? Of is dat Reuters gebeuren allemaal zwaar ondergeschikt aan BB?
Todays heeft iig ook een eigen journaal met alleen maar moppies![]()
http://todaysbrokers.nl/nl/media.aspx
2007 hun topjaar?? Dat lees ik neit af in de grafiek. Conjunctuur gevoel zijn ze terwijl in 2007 de economie nog booming wasquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heb even heel snel Wavin's HY 2009 cijfers geskimmed, dus NA uitgifte aandelen:
Eigen vermogen 321 miljoen, maar goodwill is daarvan 491 (!) miljoen. Zonder goodwill dus negatief eigen vermogen.
Cash positie 62 mln (is circa 0,67 cent per aandeel)
349 mln net liability positie, ik heb even niet gezocht naar het aflossingsschema, dat staat denk ik ook niet in de interim cijfers, maar gezien ze geherfinancieerd hebben zal het strak zijn.
Het aantal aandelen is van 80 mln naar 405 mln gegaan (!!!!!). Een verwatering met 80% (of 400%, afhankelijk van je definitie)
2007 was hun topjaar (hey, gingen ze toen niet naar de beurs) met circa 91 mln winst. Met het huidige aandelenkapitaal dus circa 0,23 cent per aandeel. Dus op basis van hun top jaar noteren ze nu een k/w van circa 7 ......
Neuh, de grafiek ziet er leuk uit enzo, maar ik denk dat JP Morgan de ballen uit zijn broek lacht, en meer niet
(ik geloof tenminste dat JP Morgan Wavin kocht van een aantal provincies en daarna voor goed geld naar de beurs bracht in de good ole years, weet je meteen waarmee die bonus verdiend werd)
Ik stel me nog niets precies voor, want ik kan niet in de toekomst kijken. Wel denk ik dat criminaliteit enorm toe gaat nemen en dat steeds meer mensen proberen zelfvoorzienend te gaan worden.quote:
Als we echt zo'n crash krijgen als jij denkt, krijgen we WW3.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik stel me nog niets precies voor, want ik kan niet in de toekomst kijken. Wel denk ik dat criminaliteit enorm toe gaat nemen en dat steeds meer mensen proberen zelfvoorzienend te gaan worden.
Hmm ok ik vraag me alleen af of die reuters abonnementen van IB qua informatievoorziening een beetje lijken op die bb terminals die jullie gebruiken, lijkt me wel erg sterk trouwens. Je bent er max. 7 USD per maand voor kwijt, volgens mij is dat wel anders met zo'n BB abo. Het zou wel een betaalbaar alternatief zijn voor wat serieuzer particuliere beleggers.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Thomson Reuters is zeg maar de concurrent/equivalent van Bloomberg. Hangt een beetje af van wie je voorstander bent.
Overigens kan ik BB ook op de mobiel doen, het gaat immers alleen om de inlognaam en passwoord. Ik heb er alleen niet een geschikt mobiel voor
En CNBC tv finance is ook goed, maar je kunt vaak maar 1 televisie kanaal draaiende hebben, anders wordt het wel een erge wirrewar aan informatie wat je continu hoort. Wij hebben dus continu BB tv draaien, maar ik denk dat CNBC er niet veel voor onder doet. Beide programma's > RTLz big time
Daar zou ik me niet over verbazen, hoop alleen niet dat het uitkomt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als we echt zo'n crash krijgen als jij denkt, krijgen we WW3.
snel maar ff zo'n schotel bij de buren eraf schroevenquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit zijn de tv broadcasters die BB in nederland uitzenden.
Netherlands CAI Westland Cable 24 hours/7 days
Netherlands Rekam Gouda Cable 24 hours/7 days
Netherlands Pijnacker Cable 24 hours/7 days
Netherlands Delta Kabelcomfort BV Cable 24 hours/7 days
Netherlands CAI Harderwijk Cable 24 hours/7 days
Netherlands Canal Digitaal/UPC Digital Satellite 24 hours/7 days
Ik ken alleen UPC... LOL
(overigens nu dat herhaalde gesprek van bb met lawrence summers, wel interessant vond ik : ))
signaal aftappenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:33 schreef edikt het volgende:
[..]
snel maar ff zo'n schotel bij de buren eraf schroeven
Ik weet zo niet wat het lijstje is wat je krijgt voor die 7usd dollar per maand. Bloomberg kost zelf zo'n 1700 dollar in de maand en tussen die 1693 dollar zal toch een aardige hoop info/nieuws/cijfers/etc. zitten. ik ben het overigens met je eens dat het ruk is om continu verscheidene websites in de gaten te houden. Dat werkt nu eenmaal niet. Vooral als je 'snel' wil kunt reageren op nieuws berichten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:24 schreef edikt het volgende:
[..]
Hmm ok ik vraag me alleen af of die reuters abonnementen van IB qua informatievoorziening een beetje lijken op die bb terminals die jullie gebruiken, lijkt me wel erg sterk trouwens. Je bent er max. 7 USD per maand voor kwijt, volgens mij is dat wel anders met zo'n BB abo. Het zou wel een betaalbaar alternatief zijn voor wat serieuzer particuliere beleggers.
Alex plus is ook zo karig als de pesten de hele tijd kijken op 4 verschillende websites vind ik ook niet echt relaxt.
Ik moet ff weten of dat reuters een beetje bruikbaar is dan stap ik daarop over misschien. Als iemand wat screenshots heeft ervan hou ik me aanbevolen.
Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de meeste echt wel beseffen dat er een situatie op dit moment is, die nodig opgelost moet worden. Met al dat spending, spending, en nog eens spending in Amerika .. zal dat niet helpen. Er zullen gewoon een aantal fundamentele dingen op de schop moeten. En ik denk ook niet dat Amerika zo maar het loodje legt, dat zal china en japan niet toe laten, net zoals de USA europa uit het slop trok na de 2eWW.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:47 schreef RobertKunath het volgende:
/////////////////////////////////
[ afbeelding ]
Drie scenario's op de evaluatie van `` het gat `` van de Amerikaanse openbare financiën (in miljarden USD) - de Bron: US Treasury, CBO, Hayman
scenario 1: 1.500 miljard USD „gat“ (35% waarschijnlijkheid dat dit kan uitkomen)
Scenario 2: 542 miljard USD „gat“ (60% waarschijnlijkheid)
Scenario 3: 740 miljard USD `gat`(5% van waarschijnlijkheid)
////////////////////////////////
Ik denk juist dat we momenteel te weinig doomdenkers hebben aangezien er zoveel factoren roet in het eten kunnen gooien op dit moment. Iedereen lijkt te optimistisch naar mijn mening.
Neem de ontwikkelingen van de landen die zo snel mogelijk van de dollar afwillen bijv.
Hehe ja dat is wel ff een klein verschilletje volgens mij is het ook alleen wat fundamentele analyse van fondsen en een streaming news channel als een soort RSS feed. Die grafiekjes die je gister plaatste met die percentages aangekochte marktsegmenten zul je denk ik niet terugvinden bijvoorbeeld. Wat ik op zich toch wel wil wetenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet zo niet wat het lijstje is wat je krijgt voor die 7usd dollar per maand. Bloomberg kost zelf zo'n 1700 dollar in de maand en tussen die 1693 dollar zal toch een aardige hoop info/nieuws/cijfers/etc. zitten. ik ben het overigens met je eens dat het ruk is om continu verscheidene websites in de gaten te houden. Dat werkt nu eenmaal niet. Vooral als je 'snel' wil kunt reageren op nieuws berichten.
Wat betreft reuters heb ik zelf geen ervaring, alleen van horen zeggen van vrienden die er wel mee werken. Ik denk dat het toch wel vrij anders is. Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor informatie je wilt..
Hmm.. ik denk dat er misschien nog wel betere opties zijn. Je kunt het ook even proberen, 7 usd voor 1 maand is verwaarloosbaar. Het is dan ook niet zo dat je door Reuters/Tradestation/bloomberg/etc. een betere belegger wordt, het hangt nog steeds van je eigen trades af. Al moet ik wel zeggen dat ik significant beter scoor met BB dan zonder BB.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:26 schreef edikt het volgende:
[..]
Hehe ja dat is wel ff een klein verschilletje volgens mij is het ook alleen wat fundamentele analyse van fondsen en een streaming news channel als een soort RSS feed. Die grafiekjes die je gister plaatste met die percentages aangekochte marktsegmenten zul je denk ik niet terugvinden bijvoorbeeld. Wat ik op zich toch wel wil weten. Hier staat het een beetje: http://individuals.intera(...)rs.php?ib_entity=llc
http://individuals.interactivebrokers.com/en/p.php?f=marketData&ib_entity=llc
Dit is denk ik nog het best beschikbare voor particulieren wat betreft nieuwsvoorziening maar vergeleken met bloomberg denk ik nog steeds niet echt je van het.
Met dat besef ben je natuurlijk nog geen doemdenker. Een doemdenker gelooft dat er helemaal geen oplossing is, en dat een instorting van de financiële economie onafwendbaar is. Vervolgens heb je nog gradaties van doemdenken, die afhangen van de mate waarin iemand bovendien gelooft dat ook de gewone economie en zelfs de overheden in elkaar zullen klappen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de meeste echt wel beseffen dat er een situatie op dit moment is, die nodig opgelost moet worden.
Dat mandje bestond uit diverse grote munten, en goud. En zou gebruikt worden om olie mee te verhandelen.quote:Wat betreft de ontwikkeling over de dollar. Die zal niet zo maar vallen, en het idee wat betreft het wel besproken mandje is nog zo gek nog niet
Ja het blijft natuurlijk afhangen van je trades maar die informatie zorgt wel voor een wat beter inzicht in hoe de financiële markten werken en welke informatie nou precies van belang is. Want dat is me nog steeds niet echt duidelijkquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm.. ik denk dat er misschien nog wel betere opties zijn. Je kunt het ook even proberen, 7 usd voor 1 maand is verwaarloosbaar. Het is dan ook niet zo dat je door Reuters/Tradestation/bloomberg/etc. een betere belegger wordt, het hangt nog steeds van je eigen trades af. Al moet ik wel zeggen dat ik significant beter scoor met BB dan zonder BB.
Het aanbod van verschillende nieuwsdiensten omtrent financiele informatie is zo groot, dat het echt afhangt wat voor informatie je nodigt hebt, die je eigen trades kunnen verbeteren. Of is er niet ergens een mogelijkheid dat je bloomberg gratis(of voor een kleine bijdrage) voor een korte periode kunt uittesten ofzo ? Dat zou optimaal zijn. Ik weet niet van welke brokers je nu gebruik maakt? En welke diensten je op dit moment bij geabboneerd bent?
Denk overigens wel dat dat alex pro, en die betaal pakketjes van die nederlandse beleggers websites niet heel veel helpen. Maar dat is mijn eigen gedachte
Anywayz, het weekend is weer voorbij, de beurzen gaan weer open. We moeten de huur weer verdienen. YayHet feest kan weer beginnen
DSB ontkent, natuurlijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Benieuwd wat er met de financiele instellingen gebeurd vandaag op de beurs nu de DSB in zwaar weer zit.
Tja, mooi verhaal over de DSB. Ben benieuwd wat er bevestigd / ontkend gaat worden vandaag!quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
DSB ontkent, natuurlijk
Deflatie in Duitsland is ook weer terug btw:
German WPI m/m -0.2% 0.2% 0.7%
Heeft de DNB geen informatie plicht in deze?quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, mooi verhaal over de DSB. Ben benieuwd wat er bevestigd / ontkend gaat worden vandaag!
Heeft 0 invloed.Velen wisten al dat men bezig was met een ''exit strategie''.quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Benieuwd wat er met de financiele instellingen gebeurd vandaag op de beurs nu de DSB in zwaar weer zit.
Ik denk het niet, ze zijn immers niet beursgenoteerd, toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heeft de DNB geen informatie plicht in deze?
DSB niet nee, maar de DNB is toch een iets andere instellingquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ze zijn immers niet beursgenoteerd, toch?
Ah, juist...verkeerd gelezen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
DSB niet nee, maar de DNB is toch een iets andere instelling
quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, juist...verkeerd gelezen...![]()
Ben benieuwd idd wanneer we eindelijk iets officieels horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |