abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73474034
on Alcoa:

In an interview on CNBC, CEO Klaus Kleinfeld said that sales had grown 9 percent from the second quarter to the third quarter, across many different sectors. Aerospace, however, continues to lag.

Kleinfeld said China had been aggressive buyer (to support its stimulus program) and he said the U.S. market was stabilizing. He said U.S. stockpiles of aluminum were low.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:10:27 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73474101
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
on Alcoa:

In an interview on CNBC, CEO Klaus Kleinfeld said that sales had grown 9 percent from the second quarter to the third quarter, across many different sectors. Aerospace, however, continues to lag.

Kleinfeld said China had been aggressive buyer (to support its stimulus program) and he said the U.S. market was stabilizing. He said U.S. stockpiles of aluminum were low.
Moeten de communisten het kapitalisme gaan redden?

Dat is wel het voordeel van een planeconomie. Als de staat zegt dat er veel aluminium verbruikt moet worden bij productie, dan wordt er veel aluminium verbruikt bij productie. Geen last van inzakkend consumentenvertrouwen
The End Times are wild
pi_73474215
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moeten de communisten het kapitalisme gaan redden?

Dat is wel het voordeel van een planeconomie. Als de staat zegt dat er veel aluminium verbruikt moet worden bij productie, dan wordt er veel aluminium verbruikt bij productie. Geen last van inzakkend consumentenvertrouwen
een beetje planeconomie hoeft het spul dan niet te kopen, maar zegt dat in het plan staat dat het gekocht is
pi_73474241
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
on Alcoa:

Een een vrije vertaling in het Nederlands wat deze CEO echt bedoelt:

In een intervieuw op CNBC, heeft CEO klaus Kleinfield gezegd dat de verkopen gegroeid zijn met 9 % van het tweede na het derde kwartaal, in verschillende sectoren. Aerospace, blijft achter.

Kleinfeld zegt dat china een agressieve koper was om dollar in te wisselen voor goederen en zegt daarbij dat de markt in de VS uitbodemt zonder vorm van herstel. Hij zegt dat de aliminum voorraden in de U.S. laag zijn, omdat men geen grote vraag verwacht in de toekomst.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:16:23 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73474287
Maar wat is nu de conclusie? Cijfers waren dus wel goed, maar een groot deel door kostenbesparing. Is dit de prelude voor een mooi cijferseizoen en kan de beurs dus verder omhoog?

Moeten we morgen nu long gaan, liquide blijven of shorten?
The End Times are wild
pi_73474329
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:
Maar wat is nu de conclusie? Cijfers waren dus wel goed, maar een groot deel door kostenbesparing. Is dit de prelude voor een mooi cijferseizoen en kan de beurs dus verder omhoog?

Gevoelsmatig zeg ik morgen UP. Als ik naar charts kijk ben ik negatiever, veel negatieve divergentie op uur en kwartier grafiek.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:19:43 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73474373
Ik twijfel ook om toch dan maar long te gaan.
The End Times are wild
pi_73474669
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:

geen conclusie, ik weet het ook niet
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:50:58 #259
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73475000
Lijkt me toch dat we morgen gaan stijgen. Het gros van de beleggers zal deze cijfers waarschijnlijk interpreteren als positief.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:20:27 #260
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73475494
quote:
Interessant plaatje, wat ik er vooral uit opmaak is dat ze alle 4 toch wel erg verschillend zijn, terwijl ik juist altijd om me heen hoor dat er zoveel parallellen zijn. Hopelijk volgen er meer goede berichten uit de vs, kunnen we zeker op de (hele) korte termijn profiteren.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:20:44 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73475501
Futures staan lichtgroen. Geen vuurwerk iig
The End Times are wild
pi_73475528
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:20 schreef LXIV het volgende:
Futures staan lichtgroen. Geen vuurwerk iig
Mijn charts zeggen dat hetr wel eens tegen kan vallen morgen. We zullen het wel zien.
pi_73476844
wtf is er om 2:30 gebeurd? De S&P futs gingen in ene enorm omhoog...
pi_73477016
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 06:11 schreef RvLaak het volgende:
wtf is er om 2:30 gebeurd? De S&P futs gingen in ene enorm omhoog...
PPT ?

on alcoa ,laten we wel wezen die cijfers zijn gewoon kut.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73477034
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:29 schreef edwinh het volgende:

[..]

PPT ?

nou ja, als de economie echt zo ontzettend kut is, zeg maar near-depression zoals hier betoogd wordt, en je maakt nog geen verlies, wanneer ga je dan verlies maken?

M.i. zegt dat wel iets over het risico in bedrijven, wat kennelijk toch zwaar gelimiteerd blijkt....
pi_73477071
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou ja, als de economie echt zo ontzettend kut is, zeg maar near-depression zoals hier betoogd wordt, en je maakt nog geen verlies, wanneer ga je dan verlies maken?

M.i. zegt dat wel iets over het risico in bedrijven, wat kennelijk toch zwaar gelimiteerd blijkt....
Nee, dat zie je toch echt verkeerd. Dat Alcoa het niet slecht doet, kun je bijna niet ontkennen. Al hebben zij natuurlijk ook een enorme omzetdaling tov vorig jaar genoteerd.

Echter zijn er legio bedrijven waar het helemaal niet goed gaat. Bijvoorbeeld GM, Ford, AIG, GS, e.v.a. Alcoa heeft het domweg beter gedaan dan anderen, of boekhoudkundig leuke trucjes uitgehaald.
pi_73477096
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:29 schreef edwinh het volgende:

[..]

PPT ?

Waarom zou de PPT ingrijpen? De beurzen stijgen al maanden achter elkaar door en een echte nieuwe crash hebben we nog niet gezien. Ik zie geen enkele reden waarom de PPT in zou moeten grijpen.
pi_73477157
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom zou de PPT ingrijpen? De beurzen stijgen al maanden achter elkaar door en een echte nieuwe crash hebben we nog niet gezien. Ik zie geen enkele reden waarom de PPT in zou moeten grijpen.
Ik wel. Als de eerste cijfers nou slecht of middelmatig ontvangen gaan worden, wat denk je dat er met de rest van het cijfer sentiment gaat gebeuren?
pi_73477403
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef edwinh het volgende:

[..]

Ik wel. Als de eerste cijfers nou slecht of middelmatig ontvangen gaan worden, wat denk je dat er met de rest van het cijfer sentiment gaat gebeuren?
Lijkt me dat ze dat dan eerst af gaan wachten.
pi_73478022
Pfff...wel dik hoger geopend... ik twijfel of ik me verlies moet nemen en me SS319's eruit moet gooien...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73478043
Damn... +1.6% bij opening... Kan me niet herinneren dat we dit jaar zo veel hoger zijn gestart...
pi_73478299
naar het handels te kort van VS wordt helemaal niet gekeken, nee alcoa heeft 8 cent winst gemaakt per aandel
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:27:20 #273
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73478307
goede start overigens is dit ook wel interessant.

Supermarktomzet stijgt dankzij toegenomen promoties

AMSTERDAM (Dow Jones)--De supermarktomzet is in de eerste negen maanden van 2009 gestegen met 4,1% ten opzichte van vorig jaar, dankzij toegenomen winkelbezoek van de consumenten in reactie op promotiecampagnes.

Dat stelt onderzoeksbureau GfK donderdag. Consumenten bezoeken vaker de supermarkt door de toegenomen promotiedruk, onder andere bij Albert Heijn die 1+1 gratis-acties had, en C1000, die de 'euroweken' inzette, aldus GfK.

De supermarktomzet steeg in de eerste drie kwartalen van 2009 tot EUR23,9 miljard van EUR22,9 miljard in 2008.

In september bedroeg de omzetstijging 2,7% naar EUR2,34 miljard van EUR2,28 miljard in september vorig jaar.

In de weken 33-36 werd 17,5% van de supermarktomzet middels een aanbieding verkocht. Opvallend is dat ook het eigen merk in toenemende mate in promotie wordt verkocht, zo stelt het onderzoeksbureau.

GfK verwacht dat de omzetgroei in het gehele jaar ten opzichte van 2008 naar verwachting zal uitkomen op 3,5% tot EUR31,1 miljard, exclusief week 53. Inclusief week 53 zal de groei 5,2% bedragen.

Voor 2010 verwacht GfK een afname van de groei, naar 1,5% tot 31,6 miljard op basis van 52 weken. Deze afvlakking van de groei wordt toegeschreven aan het uitblijven van herstel van het economisch vertrouwen, oplopende werkloosheid en beperkte inkomensgroei in 2010.
pi_73478517
We vreten onze ellende weg!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_73478658
De markt koopt nu massaal in om de boot maar niet te missen, maar hierdoor word de boot te zwaar en gaat hij zinken. Kwestie van tijd.

Het kan gewoon niet dat deze grote stijging niet gepaard gaat met een fikse correctie.
pi_73478876
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:43 schreef hrrick het volgende:
De markt koopt nu massaal in om de boot maar niet te missen, maar hierdoor word de boot te zwaar en gaat hij zinken. Kwestie van tijd.

Het kan gewoon niet dat deze grote stijging niet gepaard gaat met een fikse correctie.
Die kwestie komt pas aan het licht als daar aanleiding voor is, als alcoa d'r cijfers ondermaats waren, zagen de borden er niet zo groen uit en sprak men al weer van een correctie naar beneden.

Het kan verkeren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73479077
Woningverkoop daalt met 23 procent
quote:
De verkoop van woningen is in het derde kwartaal met 23 procent gedaald vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De prijs van een gemiddelde koopwoning daalde met 4,9 procent tot 229.000 euro.

Tekenen
Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). Toch ziet de makelaarsorganisatie "enige tekenen van voorzichtig herstel". NVM baseert dit onder meer op de huizenprijzen, die ten opzichte van het tweede kwartaal niet verder zijn gedaald.

Minder groot
"Hoewel de huizenverkopen ver achter blijven bij vorig jaar, is ook hier sprake van enige opleving", aldus de NVM, de grootste makelaarsorganisatie in Nederland. Het aantal verkopen lag weliswaar 1 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2009, maar deze daling is minder groot dan gebruikelijk. Historisch worden er in het derde kwartaal zo'n 5 procent minder huizen verkocht ten opzichte van het tweede kwartaal.

Diepe val
"Wat we zien is een rustiger, zich stabiliserend beeld op de woningmarkt. Er is geen sprake van een diepe val. Echt heel positieve signalen uit de markt zijn er nog niet, maar er lijkt in ieder geval een beweging naar boven op gang te komen", aldus NVM-voorzitter Ger Hukker in een toelichting.

Prijsdaling
De NVM handhaaft haar eerdere voorspelling voor geheel 2009 een daling van de huizenprijzen met 5 procent. Daarbij houdt de NVM rekening met een stevige prijsdaling in het vierde kwartaal. "Als we een stabiel vierde kwartaal kennen, gaan we meer richting de 2 procent dan richting 5 procent, aldus Hukker.
OK, dus de verkoop is tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald. De prijzen zijn tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald... Maar de NVM zegt dat het weer beter gaat

Rare jongens, die makelaars...
pi_73479115
In november gaan er minimaal 40punten af.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:29:06 #279
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73479669
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:05 schreef M.Melandri het volgende:
In november gaan er minimaal 40punten af.
dan weet ik wel wat ik voor sinterklaas en kerst ga vragen
pi_73480378
Check price/earnings van Tokio

Toch enigsinds wel jammer voor de mensen die continu daar blijven investeren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73480459
De cijfers van alcoa worden overigens wel enigsinds verrassend gezien!
pi_73480718
Zo het is mooi geweest, Aegon en ING verkocht

Totale winst ¤ 694,- vanaf half juli, ben op zich wel tevreden
BlaBlaBla
pi_73480775
Voor de rest is het wachten op de rest van de kwartaal cijfers en er komen nog wat leuke macro cijfers uit, verwacht 540k! voor de initial jobless claims.

Voor de rest geeft dit een heel duidelijk beeld hoe de markt denkt over Alcoa zijn cijfers, de beurs op dit moment wordt gedragen door de materials sector, die van Alcoa dus. Men verwachtte een daling, dus de beurzen staan nu groen.

pi_73480778
Ik zou helemaal niet raar opkijken als de FED zeer binnenkort, tegen alle verwachtingen in, de rente met een half procentpunt ofzo zou verhogen. Púúr om mensen even te laten schrikken en de dollar te steunen.
pi_73480962
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Zo het is mooi geweest, Aegon en ING verkocht

Totale winst -knip- vanaf half juli, ben op zich wel tevreden
Is dat goed? Rendement?

(Of is dat niet kies om te vragen, if so: sorry. Ik ken de etiquette rondom dit soort zaken niet.)
pi_73480982
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:08 schreef haatbaard het volgende:
Ik zou helemaal niet raar opkijken als de FED zeer binnenkort, tegen alle verwachtingen in, de rente met een half procentpunt ofzo zou verhogen. Púúr om mensen even te laten schrikken en de dollar te steunen.
Als ze dat doen, veroorzaken ze (bijna) acuut een nieuw probleem op de huizenmarkt... Ik ben voor
pi_73481010
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als ze dat doen, veroorzaken ze (bijna) acuut een nieuw probleem op de huizenmarkt... Ik ben voor
Mwoah, een half procentpuntje zal echt niet meteen de hele Amerikaanse huizenmarkt in een nog dieper gat storten.
pi_73481012
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:08 schreef haatbaard het volgende:
Ik zou het wel feest vinden, als we over 2 uur horen dat de ECB baasjes met mervyn king in venice gaan zeggen dat ze rente omhoog gooien. Dat zou echt dolletjes zijn Ik zie dat alleen niet gebeuren, en ik geloof er niks van dat de FED straks zijn rente omhoog gaat gooien, FED zal 1 van de laatste zijn.
pi_73481064
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:20 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Mwoah, een half procentpuntje zal echt niet meteen de hele Amerikaanse huizenmarkt in een nog dieper gat storten.
Het schijnt zo te zijn dat vele mensen in de VS nog maar net het hoofd boven water kunnen houden, juist door de lage rentes... Als die verhoogd worden, einde verhaal.
pi_73481077
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou het wel feest vinden, als we over 2 uur horen dat de ECB baasjes met mervyn king in venice gaan zeggen dat ze rente omhoog gooien. Dat zou echt dolletjes zijn Ik zie dat alleen niet gebeuren, en ik geloof er niks van dat de FED straks zijn rente omhoog gaat gooien, FED zal 1 van de laatste zijn.
Als de ECB dat doet, kun je de NL huizenmarkt ook wel gedag kussen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:24:36 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73481126
Het VS-begrotingstekort is dramatisch gestegen. Het is niet zo moeilijk om bedrijven een paar cent winst te laten maken als het "moederbedrijf" er biljoenen tegenaan gooit.
The End Times are wild
pi_73481175
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dat vele mensen in de VS nog maar net het hoofd boven water kunnen houden, juist door de lage rentes... Als die verhoogd worden, einde verhaal.
Een half procentpuntje op de korte FED-rente heeft geen enkele directe invloed op de langere hypotheekrentes. Sterker nog, je zou misschien kunnen verwachten dat die daardoor omlaag gaan, doordat de kans op inflatie afneemt.
pi_73481188
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als de ECB dat doet, kun je de NL huizenmarkt ook wel gedag kussen
Want? Leg eens uit?
pi_73481319
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:26 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Want? Leg eens uit?
De hypotheekrentes worden, volgens mij, berekend op basis van de rente die de ECB rekent. Als die stijgt, stijgen de hypo-rentes ook. Aangezien een groot gedeelte van NL een variabele rente hebben, zullen zij dit (min of meer) direct merken. Er is hier & in het huizenmarkt-topic al een paar keer aangegeven dat er "binnenkort" een hoop hypotheken aflopen. 2010, meen ik mij te herinneren. Daarvan zullen de rentes dus ook stijgen.

Aangezien NL de grootste hypo-schuld te wereld heeft, ga ik er van uit dat vele mensen een tophypotheek hebben (tov het inkomen). Zij zullen dus in de problemen raken bij een rente verhoging.
pi_73481426
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:31 schreef RvLaak het volgende:

Aangezien NL de grootste hypo-schuld te wereld heeft, ga ik er van uit dat vele mensen een tophypotheek hebben (tov het inkomen). Zij zullen dus in de problemen raken bij een rente verhoging.
Nog niet, want de CAO lonen zijn fors gestegen. Die problemen gaan pas ontstaan bij de verwachte hoge inflatie. Zodra de markt echt gaat aantrekken kan die bijna niet uitblijven. Daarbovenop nog eens de enorme bezuinigingen die het kabinet gaat afwentelen op de burgers en het feest is compleet. Wanneer? Ik schat in, maar dat is puur natte vinger, eind volgend jaar.
pi_73481575
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De hypotheekrentes worden, volgens mij, berekend op basis van de rente die de ECB rekent.
Nee. Geen enkele hypotheekrente in Nederland is gebaseerd op het rentetarief van de ECB.

Wel zijn sommige variabele hypotheekrentes gebaseerd op de Euribor-rente (en dit is iets anders dan de ECB-rente) + vaste opslag (die overigens ook niet altijd zo vast bleek te zijn). Dit zijn die mensen die nu 1% betalen bij ING en ABN.

Maar dit geldt maar voor een heel beperkt aantal hypotheken. Voor de meeste hypotheken met variabele rentes geldt dit al niet, en bovendien hebben de meeste mensen een vaste rente voor langere tijd.
pi_73481593
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Nog niet, want de CAO lonen zijn fors gestegen. Die problemen gaan pas ontstaan bij de verwachte hoge inflatie. Zodra de markt echt gaat aantrekken kan die bijna niet uitblijven. Daarbovenop nog eens de enorme bezuinigingen die het kabinet gaat afwentelen op de burgers en het feest is compleet. Wanneer? Ik schat in, maar dat is puur natte vinger, eind volgend jaar.
Bij aanstormende inflatie flikkeren we gewoon de rente weer omhoog
pi_73481608
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:18 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Is dat goed? Rendement?

(Of is dat niet kies om te vragen, if so: sorry. Ik ken de etiquette rondom dit soort zaken niet.)
Rendement is 23%, en goed tsja ik ben pas net begonnen met beleggen en dit was meer dan ik heb durven te verwachten
BlaBlaBla
pi_73481806
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:40 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Rendement is 23%, en goed tsja ik ben pas net begonnen met beleggen en dit was meer dan ik heb durven te verwachten
Al ideeen voor je volgende acties ?
pi_73481864
Da's mooi dan.
We hebben een veel lager rendement gehaald... bijna 9% over 2 maanden.
Wel alleen maar via fondsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')