abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73524396
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:34 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

maar dat heeft geen enkel rendement
Ag kom op man. Lekker long overnight naar de kroeg, het bier stijgt vanzelf naar je kop!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:34:52 #162
236264 crew  capricia
pi_73525751
Een nieuwe high dit jaar op de AEX: 315.55
Jongens, dat we dit mogen meemaken!!

Ik hoop dat de AEX er nog veel gaat zetten dit jaar!
Wat denk jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 09-10-2009 17:57:28 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73526253
Wij hebben die fransman weer die de New York dienst belt van bloomberg, tranen van het lachen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73526705
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef hrrick het volgende:
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
Bloomberg is niet zo heel speciaal, programma op een pc, met speciaal toetsenbord en 2 schermen. Voor de rest moet je het zien als een grote bibliotheek waar je erg veel data uit kunt plukken. Alles is netjes gesorteerd, direct real time data van de belangrijkste indices. En je kunt zo'n beetje elke index op de wereld bekijken. En netjes vooral de nieuws berichten op een rijtje, en als er ergens een live debat is kan je dat direct volgen via bloomberg tv.

Bloomberg tv heeft ook een dagelijks handels programma. Echt niks speciaal, net zoiets als RTL z maar het is een continu live programma. En dat is wel handig. Voor de rest geven ze vaak aan het begin van de handelsdag aan waar 'vandaag' vooral op gelet moet worden. Het is echt niet bijzonder, gewoon erg handig. Als er bijv. cijfers uitkomen, wordt daarna direct even gekeken hoe er op wordt gereageerd, hoe en waarom. Voor de rest zijn de dames erg leuk op BB tv, en dat vinden we hier ook wel tof

Volgens mij is BB tv ook gewoon op bloomberg.com te zien?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73526831
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
pi_73529179
pi_73529255
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
pi_73529318
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73529601
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Ik zie de EUR/USD aan het eind van de BMR nog wel een topje maken rond de 1.51, net zoals olie nog naar de 78 kan en goud naar de 1100.
pi_73529719
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:45 schreef edwinh het volgende:

[..]

idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
pi_73529880
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
[ afbeelding ]
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
pi_73530163
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
Mja, maar ik nam aan dat je Randstad interessant vond vanwege de sector waar het in zit, niet vanwege de mogelijkheid qua stijging door middel van TA. Mensen die geinvesteerd hebben in de uitzendbranche deden het echt niet slecht met Randstad. En wat dat betreft heb ik weinig geloof in de kracht van steunen en weerstanden.
pi_73530384
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
pi_73530580
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
"Data360 is your friend"

Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
pi_73530606
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
helaas wel

btw mensen die nu randstad kopen die zijn pas echt maf!
pi_73530647
quote:
[ afbeelding ]
Ook aan de overkant van de plas daalt de volatiliteit flink.
pi_73530703
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:25 schreef edwinh het volgende:

[..]

helaas wel

btw mensen die nu randstad kopen die zijn pas echt maf!
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
pi_73530820
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maak
pi_73530852
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:

[..]

"Data360 is your friend"

Inderdaad! Ik heb het inmiddels wel op de grafieken voor elkaar. Maar RvLaak kan die data daar ook vandaan halen. Gaat die data van de trade balance overigens maar terug tot 1960? Ben je overigens een leraar economie of iets in die geest?

[ Bericht 3% gewijzigd door sitting_elfling op 09-10-2009 20:42:13 ]
pi_73530856
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:31 schreef edwinh het volgende:

[..]

tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maak
Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.
pi_73530974
quote:

[..]

26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.

Ik deel trouwens (gevoelsmatig) je wantrouwen m.b.t. de trend, maar denk eerlijk gezegd dat het alle kanten op kan.
pi_73531017
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.

Ik deel trouwens (gevoelsmatig) je wantrouwen m.b.t. de trend, maar denk eerlijk gezegd dat het alle kanten op kan.
Oktober nog 2kanten idd, november staat er een afdaling op het programma.
pi_73531056
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.
Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.
pi_73531214
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, snap er niets van . Jammer dat je er geen grafiek van kan maken...

A well, je kan niet alles hebben in het leven. Dank voor de moeite.
pi_73531276
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:

[..]

"Data360 is your friend"

Dank, ben nu aan het kijken
pi_73531303
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef edwinh het volgende:

[..]

Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.
Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.
pi_73531337
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:44 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.
jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschil
pi_73531742
zoiets kan het ongeveer gaan echter, zie ik ook nog wel een false breakout. het is maar net wanneer de computer traders en mutaulfunds weer cash gaan. Eigenlijk zie ik dat nog niet zosnel gebeuren immers de dollar levert ook geen fuck op. Beleggen in amerikaanse assets is sowiezo riskant.

pi_73531789
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef sitting_elfling het volgende:

Ben je overigens een leraar economie of iets in die geest?
Haha, nee hoor. Kleine zelfstandige in een hoekje van de IT-wereld, maar met een brede interesse in maatschappij / politiek / economie. Ik ben wel zoon van een econoom, en heb als kind al zijn studieboeken doorgebladerd en van tekeningen voorzien omdat ik al die lettertjes zo saai voor hem vond. Misschien heb ik daarbij onbewust de hele klassieke theorie in me opgenomen..
pi_73531863
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank, ben nu aan het kijken
Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopje ). Als iemand wel met excel om kan gaan en een grafiekje van de data wil maken voor mij, ben ik die persoon dankbaar...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:07:59 #191
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73532083
quote:

[..]

Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelen heb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73532403
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelen heb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
derivaten . Kun je flink mee verdienen, als ik de mensen hier moet geloven
pi_73532440
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

derivaten . Kun je flink mee verdienen, als ik de mensen hier moet geloven
ook flink mee verliezen, naar eigen zeggen

anyway

door RUUD MIKKERS
AMSTERDAM - Deelnemers aan het seminar afgelopen donderdagavond van DFT.nl, zijn zeer positief gestemd over de beurs. Een overgrote meerderheid van 72% denkt dat de beurs over precies een jaar boven de 400 punten staat. Slechts een enkeling durfde de hoop uit te spreken dat de AEX-index de grens van 500 punten zal passeren.
pi_73532666
De markt voor deze week is afgelopen binnen 38 minuutjes en dan moeten we gewoon weer wachten maandag ochtend!!
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:00 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopje ). Als iemand wel met excel om kan gaan en een grafiekje van de data wil maken voor mij, ben ik die persoon dankbaar...
Ik zal morgen nog even kijken, heb dan tijd om met excel te klooien. Wel een voordeel dat de Excel van Bloomberg allemaal van die mooie speciale tools heeft
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:19 schreef edwinh het volgende:

[..]

ook flink mee verliezen, naar eigen zeggen
Dat is maar net hoe je werkt met je exit strategies tbh. Derivatenhandel met kleine volumes, en rigide exit strategies. Elke keer er uitspringen als er verlies dreigt. Niet wachten op groter verlies.
pi_73534793
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........

Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
pi_73535369
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........

Misschien wel moeilijk, maar door die factor kun je wel 'veel' winst maken
BlaBlaBla
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:00:09 #197
236264 crew  capricia
pi_73535551
quote:

[..]

Ik weet het niet hoor.
Ik denk dat we dit jaar nog wel vaker tops gaan zetten met de AEX.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:01:42 #198
236264 crew  capricia
pi_73535596
In de vorige reeksen werd gesteld dat we dit jaar heel vaak de 250 zouden zien.
Dat heeft me voorzichtig gemaakt.
Tot nu toe valt het nog wel mee...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:19:36 #199
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73536136
De beurs is volledig afhankelijk van de emoties van de mens. Dat is op het moment duidelijk te zien.
Bedankt Hans.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:35:16 #200
862 Arcee
Look closer
pi_73536669
quote:
Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73540353
quote:
[ afbeelding ]
Ja met geschreven opties zou je goed zitten
pi_73541909
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:

Het gaat geen 2 jaar duren voordat de economie de markt weer inhaalt. Voor de rest moet je erg bij je zelf afvragen wat er nodig is om een beurs naar beneden te krijgen. Een beurs zal niet puur door technische waarden naar beneden gaan, maar er zal fundamenteel een knop om moeten. Zolang ik geen short term trigger kan vinden waarom we nu spoedig naar beneden moeten gaan, blijf ik zijwaarts/omhoog zitten in korte ritjes met aandelen en sprinters etc.
Zo zijn de Car Sales woensdag en Initial Jobless claims en CPI donderdag weer 2 zekerheidjes wbt. de centen
pi_73545945
Zie ik hier een mogelijkheid voor de oudere beroepsbevolking in Nederland?
(plaatje geeft aan hoe ING qua board zit tov. hun peer groups)
pi_73548227
Heb net mijn lijstje klaar voor komende week.

Wat betreft macro nieuws zal ik vooral kijken (en investeren op..)

18.00 10/13 US sell 30bln 3 month bills (uiteraard kiijken naar de treasuries/currencies)
18.00 10/13 US sell 30bln 6 month bills (zelfde als hierboven)
13.30 10/14 advance retail sales (index wise)
13.30 10/15 CPI / initial jobless claims (index en commodities)
14.15 10/16 industrial production (again, op de index )

En speculeren op de q3 cijfers (op de aandelen zelf en evt. op de index)

JP Morgan 10/14 12.00
GS 10/15 12.30
Citi Group 10/15 13.00
Google 10/15 aftermarkets
General electric 10/16 before markets
Merril Lynch 10/16
BoA 10/16

Wat een week
pi_73550409
En maar meer weer de laatste post voordat ik de bb hal verlaat, gezien dit topic blijkbaar in het weekend vooral een lurk topic is. Valt sowieso op dat er veel lurkers zitten hiero.

Het is wel leuk om te zien, misschien opvallend te noemen? dat de 'insiders' vooral verkopen laatste maanden..

En de laatste maanden relatief gezien weinig kopen

Dit kan toch wel enig licht schijnen op de reden waarom de beurzen niet echt heel stijf omhoog gingen laatste weken. Al verbaas ik me wel enigsinds over de enorme schommelingen. Vooral op lange termijn geeft dit een leuk inzicht waar men vooral kocht en waar men vooral verkocht.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:37:39 #206
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73550608
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
pi_73551192
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
Aandeel: koers stijgt of daalt 1 euro: je wint/verliest 1 euro.
Optie: koers stijgt of daalt 1 euro: je wint/verliest 2, 3, 4,... euro.

Kort door de bocht.
pi_73553954
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.
pi_73553973
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
Bij opties kan je met 2% verschil op de beurs 50% winnen of verliezen, met aandelen lukt dit je meestal niet. Maar handel nooit in opties zonder kennis van zaken.
pi_73554009
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 02:35 schreef edikt het volgende:

[..]

Ja met geschreven opties zou je goed zitten
Inderdaad, winst op de stijging van de aex, en op de daling van de volatiliteit en tijdswaarde..
pi_73554066
Nog maar een keer mijn "doemdenker" scenario.
pi_73554162
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Nice trade idd, ik had niet verwacht dat je hier nog winst uit kon halen
pi_73554198
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef edwinh het volgende:

[..]

jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschil
Geen verschil, history repeats itself al honderden jaren lang.
pi_73554820
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:27:59 #215
862 Arcee
Look closer
pi_73555190
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:49 schreef Vandergeld het volgende:
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.
Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73556160
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:15 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.

Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
pi_73556602
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
[..]

Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.

Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal, banken zullen nog veel meer moeten afwaarderen op hun portefeuilles en zullen door de overheden moeten worden geholpen. Probleem is dat de bankenwereld zo groot is dat de vraag is of de overheden het redden dit overeind te houden en niet zelf failliet gaan.
pi_73557665

Vergeleken evoluties van de waarde en het volume van DowJones
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:45:18 #219
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73557879
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]

welke conclusie mag ik hier uit trekken?
pi_73558322
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:45 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

welke conclusie mag ik hier uit trekken?
Dat er, sinds maart, minder en minder verhandeld is aan WS. De stijging sindsdien is dus gebaseerd op een veel kleiner fundament.
pi_73558333
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:
En maar meer weer de laatste post voordat ik de bb hal verlaat, gezien dit topic blijkbaar in het weekend vooral een lurk topic is. Valt sowieso op dat er veel lurkers zitten hiero.

Het is wel leuk om te zien, misschien opvallend te noemen? dat de 'insiders' vooral verkopen laatste maanden..
[ afbeelding ]

En de laatste maanden relatief gezien weinig kopen
[ afbeelding ]
Dit kan toch wel enig licht schijnen op de reden waarom de beurzen niet echt heel stijf omhoog gingen laatste weken. Al verbaas ik me wel enigsinds over de enorme schommelingen. Vooral op lange termijn geeft dit een leuk inzicht waar men vooral kocht en waar men vooral verkocht.
Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?
pi_73559272
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.
pi_73559789
Op zich vind ik het logisch dat insiders nu niet kopen, dat hebben ze immers eind 2008, begin 2009 volop kunnen doen. Vervolgens is het ook logisch dat ze op de weg omhoog deels verkopen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:52:50 #224
862 Arcee
Look closer
pi_73562947
quote:
Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
Precies, dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:53:53 #225
862 Arcee
Look closer
pi_73562983
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:07 schreef Vandergeld het volgende:
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?
pi_73563241
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Onmogelijk toch?!
x
pi_73565065
quote:

[..]

[..]

Hier ben ik het wel mee eens 25 jaar is wel errrrrugg lang hoor! Ik denk dat de toenemende welvaart van aziatische landen zoals china en india (e.a. emerging markets) hier ook steeds meer een positieve terugslag zal hebben komende decennia. En wat je zegt over dat alles omhoog gaat: volgens mij zijn die stijgingen op het moment slechts "kunstmatig"; veroorzaakt door steunpakketten van de US, duitsland etc.

Btw dat grafiekje in bb van die insiders houdt dat nou in dat bijvoorbeeld IT bedrijven aandelen hebben gekocht tegenover financiele bedrijven enz. ?? Wel geinig dat je dat kan zien. Zou je nou ook kunnen zien in een orderboek of een bepaalde order in een orderboek van een bedrijf is of particulier oid? Ik las zoiets maar het was me niet duidelijk of daar nou gewoon een grote order mee werd bedoeld.

Ik zet die bb stream maar ff in me favo's zit er bij mij niet bij met upc http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 01:19:36 #228
236264 crew  capricia
pi_73565134
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Maar de echte ellende blijft gelukkig nog steeds uit.
Gaat die nog komen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73567415
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Gaat die nog komen?
Ligt er aan of de orders weer oplopen in NL. Vele mensen zitten nog steeds in de deeltijd-WW, maar die loopt zodadelijk af. Donner heeft geen geld meer om die te verlengen.

Voor wat betreft de bouwbedrijven, snap ik niet waarom er nog steeds niet vele ontslagen zijn gevallen. Ze liepen in het voorjaar allemaal te huilen dat ze geen orders meer hadden voor na de bouwvak & dat is nou net niet bijgetrokken. Misschien logen ze.
pi_73567813
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Gaat die nog komen?
uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....
pi_73569098
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:39 schreef arjanus het volgende:

[..]

Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.
Ik vraag me af of die elkaar gaan raken, ik zie goud komend jaar in ieder geval zakken.
pi_73569118
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar onze welvaart zal wel enorm terugvallen.
pi_73569513
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?
Jep, daarom vind ik die grafiekjes zo intrigerend. Je ziet dat er vooral de laatste stijging een vrij massale sell off is geweest. En dat die sell periode groter is, dan de vorige 2. En als je dat vergelijkt in de sectoren, zie je dat vooral IT gedumpt wordt afgelopen maanden, en dat bijv. Financials en Utilities gekocht werden ten tijde van de laagste punten. Als ik deze grafiekjes iets eerder had gezien was dit voor mij de laatste bevestiging geweest om long te gaan zitten rond maart. Het bevestigt voor mij meer het idee dat de erg grote fondsen al lang weer vol in de equity zitten, en goed ook, en dat die vooral dumpen, en de 'silly particuliere beleggertjes' nu het nog enigsinds in stand houden terwijl je ziet dat de 'insiders' relatief weinig kopen op dit moment, en qua sectoren springt er ook niks uit.

Als er interesse is laat ik wel eens wat meer grafiekjes hiervan zien, omdat nu van 2008 / 2009 natuurlijk niet zo interessant is omdat het te kort is qua tijdperiode, maar als je dit van bijv. de dotcom crisis tot nu laat zien geeft het nog wel meer duidelijke beelden! En je kunt natuurlijk ook andere indices kiezen.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:56 schreef Dave7 het volgende:
Op zich vind ik het logisch dat insiders nu niet kopen, dat hebben ze immers eind 2008, begin 2009 volop kunnen doen. Vervolgens is het ook logisch dat ze op de weg omhoog deels verkopen.
Mja, maar je mag er toch van uit gaan, dat het grootste gedeelte van de markt, de profs zijn, en niet de particuliere beleggers. En ze verkopen niet deels heb ik het idee, ze verkopen relatief veel, en kopen relatief weinig op dit moment.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:15 schreef edikt het volgende:

[..]
Btw dat grafiekje in bb van die insiders houdt dat nou in dat bijvoorbeeld IT bedrijven aandelen hebben gekocht tegenover financiele bedrijven enz. ?? Wel geinig dat je dat kan zien. Zou je nou ook kunnen zien in een orderboek of een bepaalde order in een orderboek van een bedrijf is of particulier oid? Ik las zoiets maar het was me niet duidelijk of daar nou gewoon een grote order mee werd bedoeld.

Ik zet die bb stream maar ff in me favo's zit er bij mij niet bij met upc http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
Het leek mij eerder vooral in welke sector vooral gekocht wordt en verkocht. En niet dat je een sector ziet kopen t.o.v een andere sector. Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken En ja, je kunt in het orderboek vaak met enige delay van een dag zien wie er gekocht heeft, welk fonds dat is. Dan zie je bijvoorbeeld dat een barclays private investment blabla energy fund op 09/10 zoveel aandelen heeft ingekocht of verkocht bij dat bedrijf. (probleem is alleen dat die optie op de bloomberg terminal qua contract is verlopen en dat moet weer ff hersteld worden )

En volgens mij moet Bloomberg TV juist wel! bij UPC zitten, volgens mij ook bij Casema. Ik denk dat als je het online volgt er een delay in zit van een aantal minuten. Weet het niet zeker. Maar zelfs in het weekend kijk ik het vaak even. Het heeft vaak leuke relevante interviews, en geeft soms de kans op een klein beetje insider informatie als je goed oplet 'door de zinnen heen'.
pi_73569641
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]

Een van de kenmerken van de BMR, afnemend volume..
pi_73572170
Hier kan je zien welke fondsen of insiders amerikaanse aandelen kopen dan wel verkopen, hoeveel, wanneer etc.
Voorbeeld GE: http://www.mffais.com/ge

En hier echt alleen over wat amerikaanse insiders doen.
pi_73572341
Als je dan ziet wat er in BAC is gekocht!! Tegenover wat er wordt verkocht, dan is hier iig nog geen sprake van een selloff!

[ Bericht 19% gewijzigd door Dave7 op 11-10-2009 13:39:59 ]
pi_73573129
Londen wil banken dwingen tot krediet aan MKB LONDEN (AFN) - De Britse regering wil de Royal Bank of Scotland (RBS) en Lloyds Banking Group dwingen krediet te verstrekken aan kleine en middelgrote bedrijven. Zij moeten in totaal 27 miljard pond (29 miljard euro) daarvoor vrijmaken, zo meldt het Britse dagblad The Times zaterdag.
pi_73577185
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
Londen wil banken dwingen tot krediet aan MKB LONDEN (AFN) - De Britse regering wil de Royal Bank of Scotland (RBS) en Lloyds Banking Group dwingen krediet te verstrekken aan kleine en middelgrote bedrijven. Zij moeten in totaal 27 miljard pond (29 miljard euro) daarvoor vrijmaken, zo meldt het Britse dagblad The Times zaterdag.
Waarom ben je het ermee oneens?
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 15:57:08 #239
236264 crew  capricia
pi_73577323
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:46 schreef edwinh het volgende:

[..]

uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....
Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.
Vanaf januari waren er nog voor enkele maanden orders... daarna zeiden ze: Tot de bouwvak zijn er nog enkele maanden orders...
En nu zeg jij tot begin 2010 zijn er nog enkel maanden orders...

Het zal best waar kunnen zijn...maar dit is nu al zo vaak geroepen dat ik het niet meer zo geloof.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73577606
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.
Vanaf januari waren er nog voor enkele maanden orders... daarna zeiden ze: Tot de bouwvak zijn er nog enkele maanden orders...
En nu zeg jij tot begin 2010 zijn er nog enkel maanden orders...

Het zal best waar kunnen zijn...maar dit is nu al zo vaak geroepen dat ik het niet meer zo geloof.
Dat is nu eenmaal moeilijk in te schatten.
Merk om me heen dat de bedrijven (MKB) die ik ken enorme voorzorgsmaatregelen hebben genomen die achteraf gezien niet noodzakelijk waren.

Tot nu toe valt het reuze mee. Naar mijn idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')