Ag kom op man. Lekker long overnight naar de kroeg, het bier stijgt vanzelf naar je kop!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:34 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
maar dat heeft geen enkel rendement
Bloomberg is niet zo heel speciaal, programma op een pc, met speciaal toetsenbord en 2 schermen. Voor de rest moet je het zien als een grote bibliotheek waar je erg veel data uit kunt plukken. Alles is netjes gesorteerd, direct real time data van de belangrijkste indices. En je kunt zo'n beetje elke index op de wereld bekijken. En netjes vooral de nieuws berichten op een rijtje, en als er ergens een live debat is kan je dat direct volgen via bloomberg tv.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef hrrick het volgende:
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisisquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Ik zie de EUR/USD aan het eind van de BMR nog wel een topje maken rond de 1.51, net zoals olie nog naar de 78 kan en goud naar de 1100.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:45 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
[ afbeelding ]
Mja, maar ik nam aan dat je Randstad interessant vond vanwege de sector waar het in zit, niet vanwege de mogelijkheid qua stijging door middel van TA. Mensen die geinvesteerd hebben in de uitzendbranche deden het echt niet slecht met Randstad. En wat dat betreft heb ik weinig geloof in de kracht van steunen en weerstanden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
"Data360 is your friend"quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
helaas welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
Ook aan de overkant van de plas daalt de volatiliteit flink.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevindenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:25 schreef edwinh het volgende:
[..]
helaas wel![]()
btw mensen die nu randstad kopen die zijn pas echt maf!
tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maakquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
Inderdaad! Ik heb het inmiddels wel op de grafieken voor elkaar. Maar RvLaak kan die data daar ook vandaan halen. Gaat die data van de trade balance overigens maar terug tot 1960?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:
[..]
"Data360 is your friend"
Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:31 schreef edwinh het volgende:
[..]
tja ik zit ook weer short maar ik heb al bijna de gehele BMR gemist, alleen ik ben altijd zo bang als ik nu long ga gaat het wel weer naar beneden, ik denk toch dat ik een staddle of strangle van mijn opties maak
26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elk aandeel dat je nu koopt is er 1 teveel, binnen enkele maanden zal blijken waarom, en ook waarom we ons op dit moment in een grote luchtbel bevinden
Oktober nog 2kanten idd, november staat er een afdaling op het programma.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
26 oktober toch? Het staat in m'n agenda.
Ik deel trouwens (gevoelsmatig) je wantrouwen m.b.t. de trend, maar denk eerlijk gezegd dat het alle kanten op kan.
Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik had afgewacht tot duidelijke bevestiging dat de BMR is afgelopen, vola kan er komende 2 weken nog verder uitlopen.
Damn, snap er niets vanquote:
Dank, ben nu aan het kijkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef dvr het volgende:
[..]
"Data360 is your friend"
Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef edwinh het volgende:
[..]
Dat er iets van een correctie moet komen lijkt mij ook wel duidelijk en een P2 maken in EW is mij ook wel duidelijk alleen, er zit wel heel veel liquiditeit in het systeem ik denk dat we toch moeten wachten voor een grote crash tot de liquiditeit niet meer gratis te krijgen is, ze crieeren nu echt een asset bubble.
jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschilquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:44 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Komt onverwachts net als in 2000 en 2007.
Haha, nee hoor. Kleine zelfstandige in een hoekje van de IT-wereld, maar met een brede interesse in maatschappij / politiek / economie. Ik ben wel zoon van een econoom, en heb als kind al zijn studieboeken doorgebladerd en van tekeningen voorzien omdat ik al die lettertjes zo saai voor hem vond. Misschien heb ik daarbij onbewust de hele klassieke theorie in me opgenomen..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben je overigens een leraar economie of iets in die geest?
Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopjequote:
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
derivatenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenheb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
ook flink mee verliezen, naar eigen zeggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
derivaten. Kun je flink mee verdienen, als ik de mensen hier moet geloven
Ik zal morgen nog even kijken, heb dan tijd om met excel te klooien. Wel een voordeel dat de Excel van Bloomberg allemaal van die mooie speciale tools heeftquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jammer genoeg is de grafiek te klein voor mijn ogen om fatsoenlijk een analyse te kunnen maken & ben ik incapabel met Excel... Heb wel een csv bestand kunnen maken (knopje). Als iemand wel met excel om kan gaan en een grafiekje van de data wil maken voor mij, ben ik die persoon dankbaar...
Dat is maar net hoe je werkt met je exit strategies tbh. Derivatenhandel met kleine volumes, en rigide exit strategies. Elke keer er uitspringen als er verlies dreigt. Niet wachten op groter verlies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:19 schreef edwinh het volgende:
[..]
ook flink mee verliezen, naar eigen zeggen![]()
Misschien wel moeilijk, maar door die factor kun je wel 'veel' winst makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Ik weet het niet hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Vandergeld het volgende:
Ja met geschreven opties zou je goed zittenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat geen 2 jaar duren voordat de economie de markt weer inhaalt. Voor de rest moet je erg bij je zelf afvragen wat er nodig is om een beurs naar beneden te krijgen. Een beurs zal niet puur door technische waarden naar beneden gaan, maar er zal fundamenteel een knop om moeten. Zolang ik geen short term trigger kan vinden waarom we nu spoedig naar beneden moeten gaan, blijf ik zijwaarts/omhoog zitten in korte ritjes met aandelen en sprinters etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind wel dat qua valuatie, we de bodem gezien zouden moeten hebben. Ik bedoel in maart was alles echt spotgoedkoop! Dat maakt me soms wel aan het twijfelen........ heel veel goedkoper dan in maart, dan moet het wel opnieuw heel erg mis gaan.....
Pfff.... vind deze markt nu echt zwaar kut! Bij elk beetje daling dat nu gaat komen, denk je, oh zal dit 'm worden, de grote afstort??? Om vervolgens na 1 of 2 dagen weer felgroen op de borden te zien...... dat kan echt heeeel frustrerend werken! Want het zou ook goed kunnen, dat we 2 jaar lang rond dit niveau blijven hangen, totdat de economie de markt weer inhaalt.........
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Aandeel: koers stijgt of daalt 1 euro: je wint/verliest 1 euro.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jij bent echt dé doemdenker van [AEX], hè?
Bij opties kan je met 2% verschil op de beurs 50% winnen of verliezen, met aandelen lukt dit je meestal niet. Maar handel nooit in opties zonder kennis van zaken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:37 schreef beertenderrr het volgende:
dan neem ik aan dat de insiders binnen afzienbare tijd ook een klappende bel verwachten. Overigens vroeg ik me af wat het verschil was tussen het handelen in aandelen en opties, zijn er veel extra gevaren die hierbij komen kijken, en zo ja, welke?
Inderdaad, winst op de stijging van de aex, en op de daling van de volatiliteit en tijdswaarde..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:35 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja met geschreven opties zou je goed zitten![]()
Nice trade idd, ik had niet verwacht dat je hier nog winst uit kon halenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar ik dan in moet gaan handelenheb ze vanochtend allemaal verkocht, dus je zal tevreden zijn
Geen verschil, history repeats itself al honderden jaren lang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah meestal altijd, maar toen was het geld niet gratis.dat is wel een groot verschil
Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
Nog maar een keer mijn "doemdenker" scenario.
[ afbeelding ]
Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:49 schreef Vandergeld het volgende:
Waarom worden realisten altijd als het iets te negatief word doemdenkers genoemd? Ik wil alleen waarschuwen voor de toekomst en nee die is niet zo rooskleurig.
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het is maar te hopen dat ik die 20 jarige studieloze gozer ben die maar wat lult, want als dit uitkomt zien we het huidige welvaartsniveau de komende 25 jaar niet terug.
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jij bent veel negatiever dan wie dan ook hier. Jij gaat alleen maar uit van een AEX onder de 100, enz. En dat de toekomst niet zo rooskleurig is is slechts jouw mening. Jij weet dat ook niet.
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal, banken zullen nog veel meer moeten afwaarderen op hun portefeuilles en zullen door de overheden moeten worden geholpen. Probleem is dat de bankenwereld zo groot is dat de vraag is of de overheden het redden dit overeind te houden en niet zelf failliet gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
[..]
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.
Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
welke conclusie mag ik hier uit trekken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeleken evoluties van de waarde en het volume van DowJones
Dat er, sinds maart, minder en minder verhandeld is aan WS. De stijging sindsdien is dus gebaseerd op een veel kleiner fundament.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:45 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
welke conclusie mag ik hier uit trekken?
Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:
En maar meer weer de laatste post voordat ik de bb hal verlaat, gezien dit topic blijkbaar in het weekend vooral een lurk topic is. Valt sowieso op dat er veel lurkers zitten hiero.
Het is wel leuk om te zien, misschien opvallend te noemen? dat de 'insiders' vooral verkopen laatste maanden..
[ afbeelding ]
En de laatste maanden relatief gezien weinig kopen
[ afbeelding ]
Dit kan toch wel enig licht schijnen op de reden waarom de beurzen niet echt heel stijf omhoog gingen laatste weken. Al verbaas ik me wel enigsinds over de enorme schommelingen. Vooral op lange termijn geeft dit een leuk inzicht waar men vooral kocht en waar men vooral verkocht.
Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:53 schreef Vandergeld het volgende:
Nog maar een keer mijn "doemdenker" scenario.
[ afbeelding ]
Precies, dat dus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:07 schreef Vandergeld het volgende:
We zitten in een crisis van de jaren 30 alleen dan op een grotere schaal
Onmogelijk toch?!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?
Hier ben ik het wel mee eens 25 jaar is wel errrrrugg lang hoor! Ik denk dat de toenemende welvaart van aziatische landen zoals china en india (e.a. emerging markets) hier ook steeds meer een positieve terugslag zal hebben komende decennia. En wat je zegt over dat alles omhoog gaat: volgens mij zijn die stijgingen op het moment slechts "kunstmatig"; veroorzaakt door steunpakketten van de US, duitsland etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry maar er moet echt veel meer gebeuren dan een beurs die naar beneden gaat wil je komende 25 jaar geen vooruitgang willen hebben qua welvaart of dat we het huidige welvaart niet terugzien! De kansen dat dit gebeurt zie ik zelf echt als erg klein. Je zult dan een crisis zoals de jaren 30 moeten hebben, in 100 x formaat wel te verstaan.
[..]
Moah, ik denk dat velen het wel met hem eens zijn dat er gewoon nog een aantal erg grote fundamentele problemen zijn, zie de balans van de FED, zie de schuld van de States en ga zo maar door. Wat te denken van het huidige herstel op dit moment? Tot nu toe is dat vooral een jobless! recovery.. alles gaat omhoog behalve het aantal banen, dat kan nooit goed zijn.
Er zijn echt nog wel zaken die problemen gaan geven, en we nu niet echt goede middelen voor hebben om het op te lossen.. Maar het 'verschrikkelijke' doemscenario van Vandergeld vind ik echt veel te ver gaan.
Ligt er aan of de orders weer oplopen in NL. Vele mensen zitten nog steeds in de deeltijd-WW, maar die loopt zodadelijk af. Donner heeft geen geld meer om die te verlengen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Maar de echte ellende blijft gelukkig nog steeds uit.
Gaat die nog komen?
uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:19 schreef capricia het volgende:
Even dicht bij huis: tot nu toe vind ik het aantal massa ontslagen nog wel meevallen.
Eerst dacht ik mei, toen dacht ik na de bouwvak, maar dat viel ook nog wel mee. Nu hoor ik 4e kwartaal. Ook hoor ik 2010.
Maar de echte ellende blijft gelukkig nog steeds uit.
Gaat die nog komen?
Ik vraag me af of die elkaar gaan raken, ik zie goud komend jaar in ieder geval zakken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:39 schreef arjanus het volgende:
[..]
Vandergeld, interessante grafiek, zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zou er voor de volledigheid ook de dow jones gecorrigeerd voor inflatie en de goudprijs eens tussen zetten. Dan zie je misschien dat de dow jones niet tot 1000 zal zakken omdat de inflatie de laatste decennia zo enorm is opgelopen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat de dow jones en de spotprijs van goud per ounce elkaar ergens in de komende jaren zullen gaan raken.
Nee dat niet, maar onze welvaart zal wel enorm terugvallen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verwacht je ook een mindere welvaart dan in de jaren 30?
Jep, daarom vind ik die grafiekjes zo intrigerend. Je ziet dat er vooral de laatste stijging een vrij massale sell off is geweest. En dat die sell periode groter is, dan de vorige 2. En als je dat vergelijkt in de sectoren, zie je dat vooral IT gedumpt wordt afgelopen maanden, en dat bijv. Financials en Utilities gekocht werden ten tijde van de laagste punten. Als ik deze grafiekjes iets eerder had gezien was dit voor mij de laatste bevestiging geweest om long te gaan zitten rond maart. Het bevestigt voor mij meer het idee dat de erg grote fondsen al lang weer vol in de equity zitten, en goed ook, en dat die vooral dumpen, en de 'silly particuliere beleggertjes' nu het nog enigsinds in stand houden terwijl je ziet dat de 'insiders' relatief weinig kopen op dit moment, en qua sectoren springt er ook niks uit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie ik het goed dat er sinds augustus door de insiders al gedumpt wordt?
Mja, maar je mag er toch van uit gaan, dat het grootste gedeelte van de markt, de profs zijn, en niet de particuliere beleggers. En ze verkopen niet deels heb ik het idee, ze verkopen relatief veel, en kopen relatief weinig op dit moment.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:56 schreef Dave7 het volgende:
Op zich vind ik het logisch dat insiders nu niet kopen, dat hebben ze immers eind 2008, begin 2009 volop kunnen doen. Vervolgens is het ook logisch dat ze op de weg omhoog deels verkopen.
Het leek mij eerder vooral in welke sector vooral gekocht wordt en verkocht. En niet dat je een sector ziet kopen t.o.v een andere sector. Zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekekenquote:Op zondag 11 oktober 2009 01:15 schreef edikt het volgende:
[..]
Btw dat grafiekje in bb van die insiders houdt dat nou in dat bijvoorbeeld IT bedrijven aandelen hebben gekocht tegenover financiele bedrijven enz. ?? Wel geinig dat je dat kan zien. Zou je nou ook kunnen zien in een orderboek of een bepaalde order in een orderboek van een bedrijf is of particulier oid? Ik las zoiets maar het was me niet duidelijk of daar nou gewoon een grote order mee werd bedoeld.
Ik zet die bb stream maar ff in me favo's zit er bij mij niet bij met upchttp://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
Een van de kenmerken van de BMR, afnemend volume..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:39 schreef RobertKunath het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeleken evoluties van de waarde en het volume van DowJones
Waarom ben je het ermee oneens?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:48 schreef edwinh het volgende:
Londen wil banken dwingen tot krediet aan MKB LONDEN (AFN) - De Britse regering wil de Royal Bank of Scotland (RBS) en Lloyds Banking Group dwingen krediet te verstrekken aan kleine en middelgrote bedrijven. Zij moeten in totaal 27 miljard pond (29 miljard euro) daarvoor vrijmaken, zo meldt het Britse dagblad The Times zaterdag.
Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:46 schreef edwinh het volgende:
[..]
uit gesprekken met mede ondernemers weet ik bijna zeker dat begin volgend jaar de industrie aardig stil gaat vallen. Wat ik hoor hebben de meeste bedrijven nog enkele maanden orders, maar ook enkele nu al bijna niks meer.....
Dat is nu eenmaal moeilijk in te schatten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over afgelopen maart, na de bouwvak etc.
Vanaf januari waren er nog voor enkele maanden orders... daarna zeiden ze: Tot de bouwvak zijn er nog enkele maanden orders...
En nu zeg jij tot begin 2010 zijn er nog enkel maanden orders...
Het zal best waar kunnen zijn...maar dit is nu al zo vaak geroepen dat ik het niet meer zo geloof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |