abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73520380
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Is er zo weinig volume dan vandaag?
Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.

Net ff de grafiek van de US Trade Balance bekeken. Kom er maar niet uit wat dit cijfer betekent. Tijdens de .com bust waren de cijfers ook al laag en tijdens de "hoogtij" dagen van 2002-2007 was het tekort juist heel hoog... Iemand een grafiek van de TB tijdens vorige crises?
pi_73520979
Toch nog snel even na dat cijfer een snelle trade gemaakt
pi_73521740
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...

USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B
Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.

Zelfde geld als de beursdag net begint, even snel een notitie maken via BB tv wat de 'markten' zou kunnen verschuiven. Als er relatief weinig aandacht aan cijfers wordt geschonken voor ze uitkomen, kun je er vergif op innemen dat de cijfers op de futs ook geen flikker gaan doen.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.

Net ff de grafiek van de US Trade Balance bekeken. Kom er maar niet uit wat dit cijfer betekent. Tijdens de .com bust waren de cijfers ook al laag en tijdens de "hoogtij" dagen van 2002-2007 was het tekort juist heel hoog... Iemand een grafiek van de TB tijdens vorige crises?
Jep. Die zijn er Ik zit op dit moment thuis, maar ga zo weer naar de bb voor een sessie tot 10, ik gooi alle grafieken die je wil zien online, mits ik geen gezeik heb met ov
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73522897
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.

Zelfde geld als de beursdag net begint, even snel een notitie maken via BB tv wat de 'markten' zou kunnen verschuiven. Als er relatief weinig aandacht aan cijfers wordt geschonken voor ze uitkomen, kun je er vergif op innemen dat de cijfers op de futs ook geen flikker gaan doen.
[..]

Jep. Die zijn er Ik zit op dit moment thuis, maar ga zo weer naar de bb voor een sessie tot 10, ik gooi alle grafieken die je wil zien online, mits ik geen gezeik heb met ov
Vette shizzle... Ben zeer geïnteresseerd in de Trade Balance grafieken van de VS tijden de bekende crises. Dus de depressie, olie, jaren 80 & dotCom... Ben benieuwd of er een correlatie is...

O, en dat je dit wil doen...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 15:57:52 ]
pi_73523553
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:30:22 #156
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73523931
niet veel soeps vandaag heb gelukkig mijn aandelen verkocht, maar heb op dit moment geen flauw idee waar ik nu in zal gaan investeren.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73523987
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:30 schreef beertenderrr het volgende:
niet veel soeps vandaag heb gelukkig mijn aandelen verkocht, maar heb op dit moment geen flauw idee waar ik nu in zal gaan investeren.
Bier! Het is weekend.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:34:59 #158
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73524078
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Bier! Het is weekend.
maar dat heeft geen enkel rendement
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:36:27 #159
236264 crew  capricia
pi_73524124
Als we op deze stand zouden sluiten hebben we dan weer een all time high van dit jaar te pakken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73524316
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:36 schreef capricia het volgende:
Als we op deze stand zouden sluiten hebben we dan weer een all time high van dit jaar te pakken?
Yep, als we in de plus eindigen vandaag, is het een year-high
pi_73524396
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:34 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

maar dat heeft geen enkel rendement
Ag kom op man. Lekker long overnight naar de kroeg, het bier stijgt vanzelf naar je kop!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:34:52 #162
236264 crew  capricia
pi_73525751
Een nieuwe high dit jaar op de AEX: 315.55
Jongens, dat we dit mogen meemaken!!

Ik hoop dat de AEX er nog veel gaat zetten dit jaar!
Wat denk jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 09-10-2009 17:57:28 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73526253
Wij hebben die fransman weer die de New York dienst belt van bloomberg, tranen van het lachen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73526705
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef hrrick het volgende:
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
Bloomberg is niet zo heel speciaal, programma op een pc, met speciaal toetsenbord en 2 schermen. Voor de rest moet je het zien als een grote bibliotheek waar je erg veel data uit kunt plukken. Alles is netjes gesorteerd, direct real time data van de belangrijkste indices. En je kunt zo'n beetje elke index op de wereld bekijken. En netjes vooral de nieuws berichten op een rijtje, en als er ergens een live debat is kan je dat direct volgen via bloomberg tv.

Bloomberg tv heeft ook een dagelijks handels programma. Echt niks speciaal, net zoiets als RTL z maar het is een continu live programma. En dat is wel handig. Voor de rest geven ze vaak aan het begin van de handelsdag aan waar 'vandaag' vooral op gelet moet worden. Het is echt niet bijzonder, gewoon erg handig. Als er bijv. cijfers uitkomen, wordt daarna direct even gekeken hoe er op wordt gereageerd, hoe en waarom. Voor de rest zijn de dames erg leuk op BB tv, en dat vinden we hier ook wel tof

Volgens mij is BB tv ook gewoon op bloomberg.com te zien?
pi_73526831
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
pi_73529179
pi_73529255
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
pi_73529318
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73529601
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Ik zie de EUR/USD aan het eind van de BMR nog wel een topje maken rond de 1.51, net zoals olie nog naar de 78 kan en goud naar de 1100.
pi_73529719
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:45 schreef edwinh het volgende:

[..]

idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
pi_73529880
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
[ afbeelding ]
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
pi_73530163
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
Mja, maar ik nam aan dat je Randstad interessant vond vanwege de sector waar het in zit, niet vanwege de mogelijkheid qua stijging door middel van TA. Mensen die geinvesteerd hebben in de uitzendbranche deden het echt niet slecht met Randstad. En wat dat betreft heb ik weinig geloof in de kracht van steunen en weerstanden.
pi_73530384
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
pi_73530580
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
"Data360 is your friend"

Erg leuk, heel veel cijfers en grafiekjes op open-source basis.
pi_73530606
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
helaas wel

btw mensen die nu randstad kopen die zijn pas echt maf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')