Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Is er zo weinig volume dan vandaag?
Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...
USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B
Jep. Die zijn erquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zie helaas alleen de standen, niet de volumes van de futs.
Net ff de grafiek van de US Trade Balance bekeken. Kom er maar niet uit wat dit cijfer betekent. Tijdens de .com bust waren de cijfers ook al laag en tijdens de "hoogtij" dagen van 2002-2007 was het tekort juist heel hoog... Iemand een grafiek van de TB tijdens vorige crises?
Vette shizzle... Ben zeer geïnteresseerd in de Trade Balance grafieken van de VS tijden de bekende crises. Dus de depressie, olie, jaren 80 & dotCom... Ben benieuwd of er een correlatie is...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet elk cijfer is even belangrijk, en wordt zeker niet als belangrijk gezien door de prof. beleggers. Zoals je vorige week donderdag, en afgelopen donderdag zag met de unemployment rate, en initial jobless claims. Die zijn uiteraard van meer importantie dan andere cijfers. Het voordeel van dat BB tv kijken, (dat was toch gratis voor iedereen?) is dat ze na cijfers vaak al uitleg geven op welke markten .. het invloed heeft, en net voor het uitkomt, op welke markten het invloed kan hebben.
Zelfde geld als de beursdag net begint, even snel een notitie maken via BB tv wat de 'markten' zou kunnen verschuiven. Als er relatief weinig aandacht aan cijfers wordt geschonken voor ze uitkomen, kun je er vergif op innemen dat de cijfers op de futs ook geen flikker gaan doen.
[..]
Jep. Die zijn erIk zit op dit moment thuis, maar ga zo weer naar de bb voor een sessie tot 10, ik gooi alle grafieken die je wil zien online, mits ik geen gezeik heb met ov
![]()
Bier! Het is weekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:30 schreef beertenderrr het volgende:
niet veel soeps vandaagheb gelukkig mijn aandelen verkocht, maar heb op dit moment geen flauw idee waar ik nu in zal gaan investeren.
maar dat heeft geen enkel rendementquote:
Yep, als we in de plus eindigen vandaag, is het een year-highquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:36 schreef capricia het volgende:
Als we op deze stand zouden sluiten hebben we dan weer een all time high van dit jaar te pakken?
Ag kom op man. Lekker long overnight naar de kroeg, het bier stijgt vanzelf naar je kop!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:34 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
maar dat heeft geen enkel rendement
Bloomberg is niet zo heel speciaal, programma op een pc, met speciaal toetsenbord en 2 schermen. Voor de rest moet je het zien als een grote bibliotheek waar je erg veel data uit kunt plukken. Alles is netjes gesorteerd, direct real time data van de belangrijkste indices. En je kunt zo'n beetje elke index op de wereld bekijken. En netjes vooral de nieuws berichten op een rijtje, en als er ergens een live debat is kan je dat direct volgen via bloomberg tv.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef hrrick het volgende:
S_E vertel eens meer over BB en BB tv als dat wilt.
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisisquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Ik zie de EUR/USD aan het eind van de BMR nog wel een topje maken rond de 1.51, net zoals olie nog naar de 78 kan en goud naar de 1100.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef M.Melandri het volgende:
Het is de EUR/USD wederom niet gelukt om op dagbasis boven 1,48 te sluiten. Wat een weerstand is dat toch
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:45 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd, check randstad ook op hetzelfde niveau als voor de crisis
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Randstad doet het alleen ter vergelijking t.o.v zijn direct concurrenten erg aardig!
[ afbeelding ]
Mja, maar ik nam aan dat je Randstad interessant vond vanwege de sector waar het in zit, niet vanwege de mogelijkheid qua stijging door middel van TA. Mensen die geinvesteerd hebben in de uitzendbranche deden het echt niet slecht met Randstad. En wat dat betreft heb ik weinig geloof in de kracht van steunen en weerstanden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk dat het voor randstad lastig wordt om de weerstand van rond de 30.50 te breken.
"Data360 is your friend"quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en RvLaak, ik heb op dit moment de cijfers van de trade balance van de states voor me, maar alleen als ruwe data, niet als grafiek, en die ruwe data kan ik niet op 1 of andere manier naar excel doen, alleen een .gifje van maken .. grrrr
helaas welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Vandergeld het volgende:
En weer een procentje van de VAEX af, putopties worden de afgelopen dagen dubbel hard geraakt
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |