abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73494187
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om bij Alex gratis de streaming koersen te volgen? Ik word namelijk een beetje gestoord van dat constante gerefresh
Ik volg deze van rtl z

Ben benieuwd Sitting_Elfling!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73494675
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Het enige wat ik nog in een portefeuille heb staan is de goud sprinter long, wou wel een positie over night doen maar was daar net te laat voor.
Goud long is op dit moment een mooie, goud kan richting de 1100 stijgen komende weken m.i., om daarna de 600-650 op te gaan zoeken.
pi_73494825
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Goud long is op dit moment een mooie, goud kan richting de 1100 stijgen komende weken m.i., om daarna de 600-650 op te gaan zoeken.
Vandaag op RTLZ een mooi grafiekje over de goudprijs in euro's. Staat al een jaar onder water, ondanks dat die in dollars maar blijft stijgen. De dollar blijft namelijk alsmaar dalen. Netto win je er dus niets mee en maak je zelfs verlies (volgens RTLZ).
pi_73494887
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vandaag op RTLZ een mooi grafiekje over de goudprijs in euro's. Staat al een jaar onder water, ondanks dat die in dollars maar blijft stijgen. De dollar blijft namelijk alsmaar dalen. Netto win je er dus niets mee en maak je zelfs verlies (volgens RTLZ).
Goud in euro's zal de komende maanden/jaren naar mijn mening ook stabiel blijven terwijl hij in dollars zal dalen
pi_73495524
check de euro dollar, hoogste punt van het jaar?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:27:49 #81
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73496630
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:58 schreef edwinh het volgende:
check de euro dollar, hoogste punt van het jaar?
52 weeks hoog: 1,4806
52 weeks laag: 1,2407
Bedankt Hans.
pi_73496729
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:27 schreef bascross het volgende:

[..]

52 weeks hoog: 1,4806
52 weeks laag: 1,2407
Intraday op 1,484 geweest op 23 september. Ben benieuwd of eur/usd boven 1,48 kan sluiten.
pi_73496956
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Intraday op 1,484 geweest op 23 september. Ben benieuwd of eur/usd boven 1,48 kan sluiten.
Ik denk dat beurzen/goud/zilver/olie/eurusd allemaal hun top op ongeveer hetzelfde moment gaan zetten, zou dus nog wat moeten kunnen stijgen.
pi_73497017
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef RvLaak het volgende:

Lekker suggestief grafiekje dan. Hier de vijfjaars-trend, denk dat die genoeg zegt:

pi_73497770
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:19 schreef beertenderrr het volgende:

Ben benieuwd Sitting_Elfling!
Hier heb je een linkje van een uitdraai over ING via BB. Heb verder even geen tijd om er op in te gaan.
http://uploading.com/files/838755am/ING.pdf/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73498392
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hier heb je een linkje van een uitdraai over ING via BB. Heb verder even geen tijd om er op in te gaan.
handig , kan je die van randstad er ook eens op flikkeren , als je er tijd voor hebt, of me dan effe een pm sturen want ik heb ook geen tijd om alle berirchten te lezen.

wat mij vooral opvalt.

Loans & mortgages 668,238.00 ( uitstaand ) tegen een EV van nog geen 15 miljard?
pi_73498950
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:36 schreef dvr het volgende:

[..]

Lekker suggestief grafiekje dan. Hier de vijfjaars-trend, denk dat die genoeg zegt:

[ afbeelding ]
Helemaal niet suggestief, het werd namelijk vergeleken met de AEX. Afgelopen jaar had je dus beter in aandelen kunnen zitten ipv goud. Daarna werd zelfs gezegd dat het daarvoor juist andersom was.. helemaal niet suggestief dus.
x
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:10:40 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73500664

Is die 315 nu een weerstand of is die 315 nu een weerstand? Lagere toppen is in ieder geval doorbroken. Als we morgen nu eens naar de 317 gaan dan is de weg weer vrij (TA-gezien dan, fundamenteel natuurlijk niet!)
The End Times are wild
pi_73500957
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:11 schreef edwinh het volgende:

[..]

handig , kan je die van randstad er ook eens op flikkeren , als je er tijd voor hebt, of me dan effe een pm sturen want ik heb ook geen tijd om alle berirchten te lezen.

wat mij vooral opvalt.

Loans & mortgages 668,238.00 ( uitstaand ) tegen een EV van nog geen 15 miljard?
ik heb het even opgeschreven, ik zal morgen randstad er ook nog even opzetten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73501003
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

thnx mocht je tijd hebben, zou ik graag uitleg krijgen wat ik moet analyseren en hoe ik het moet/kan intepreteren
pi_73501191
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:19 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

thnx mocht je tijd hebben, zou ik graag uitleg krijgen wat ik moet analyseren en hoe ik het moet/kan intepreteren
Ik wil er best morgen of dit weekend wat verder op ingaan, heb zo wel een mening over de financials en ING in bijzonder maar zit op het moment ff kort in tijd.
pi_73502675
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

Is die 315 nu een weerstand of is die 315 nu een weerstand? Lagere toppen is in ieder geval doorbroken. Als we morgen nu eens naar de 317 gaan dan is de weg weer vrij (TA-gezien dan, fundamenteel natuurlijk niet!)
Ik denk dat 317 meer iets is voor volgende week dinsdag/woensdag.
pi_73502737
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dagcandle vandaag idd negagtief, belooft een daling voor morgen.

Alcoa alweer bijna vlak. Insiders weer mooi kunnen dumpen bij opening.
pi_73502988
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:54 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

IN welke golf zitten we volgen jou? 1of3 van 5C?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:05:38 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73503175
Als we niet verder stijgen is de weg naar beneden weer open. Komen er nog interessante cijfers binnenkort?
Ik vond het record-begrotingstekort van de VS, inclusief waarschuwing van het IMF wel relevant. Omdat dit toch aangeeft dat de VS niet eindeloos door kan gaan met het pompen van geld in de economie, willen ze de dollar nog enigzins statuur geven. Vreemd genoeg werd dit door de markt genegeerd.

Als je zóveel geld in de economie pompt is het nogal logisch dat bedrijven hun omzetten op peil kunnen houden. En China ruilt zijn dollars gewoon in voor goud en grondstoffen. Dan draai je als Alcoa wel goed natuurlijk. Maar de crux is dus dat ook de VS dit niet eeuwig vol kan houden. Zeker niet als het vertrouwen in de dollar langzaam wegglijdt.

Dus ondanks wat de beurs wel of niet gaat doen, blijf ik toch huiverig.
The End Times are wild
pi_73503207
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:01 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

IN welke golf zitten we volgen jou? 1of3 van 5C?
Ik denk dat dit het korte termijn beeld is, boven 1120 voor de S&P is deze ongeldig omdat dan golf 3 de kortste is. Voorlopig zit ik even zonder posities vanwege de onduidelijkheid.
pi_73505708
quote:

[..]

wat mij vooral opvalt.

valt je dat nou pas op

Dat is een leverage van meer dan 60 geweest, in the good ole days

Hommen is juist aardig aan het krimpen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:06:16 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73505765
Hoe kan dat EV zo laag zijn dan? Die 20 miljard van Bos tellen toch ook mee met het EV?
The End Times are wild
pi_73505805
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan dat EV zo laag zijn dan? Die 20 miljard van Bos tellen toch ook mee met het EV?
nope, is geen EV

is wel weerstandsvermogen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:10:18 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73505923
Nou ja, op het gebied van finance zal ik altijd wel hooguit een autodidact blijven. Dan mis je toch net even de finesses. Niet dat dit al te veel uitmaakt voor de handel, maar toch.
The End Times are wild
pi_73505968
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, op het gebied van finance zal ik altijd wel hooguit een autodidact blijven. Dan mis je toch net even de finesses. Niet dat dit al te veel uitmaakt voor de handel, maar toch.
was het maar EV geweest, dan had Bos meegedeeld in de upside. Nu stut het wel de solvabiliteit, maar komt alle upside aan de aandeelhouders toe.

Bos heeft een auto, maar zoekt nog de didact.
pi_73507372
quote:
Allow Me to Introduce: The Biggest Sucker Rally Since The Great Depression

* By Simon Maierhofer
* On 12:22 pm EDT, Wednesday October 7, 2009

It's been said (and perhaps you are getting tired of hearing it) that those who don't learn from history are doomed to repeat it. If the parallels of the Great Depression continue to hold up as they have (and according to historical indicators they will), history doesn't have to repeat itself to severely hurt investors. A mere rhyme to the Great Depression would be enough to wipe out tons of portfolios.

But who cares about history when the market is up and the forecasts call for better days ahead. The Dow Jones (DJI: ^DJI) and S&P 500 (SNP: ^GSPC) have rallied over 55% while the Nasdaq (Nasdaq: ^IXIC) has soared nearly 70%. Wall Street is anxiously expecting another earnings season, which is expected to be predominantly good.

Reuters reports that 'earnings optimism lift Wall Street' while Credit Suisse encourages their clients to buy bullish Alcoa options in advance of Alcoa's profit reports.

If there is one thing we should have learned from history, it's that the bear strikes hardest when least expected. Pierre Corneille hit the nail on the head when he said that 'danger breeds best on too much confidence.'

Black Monday's or Thursday's wouldn't be called 'black' if they were expected. Market tops are always marked by extreme levels of optimism.

In January 2009, with the Dow Jones slightly above 9,000, the ETF Profit Strategy Newsletter noticed elevated levels of optimism and warned of a severe decline with a target of Dow 6,700. Today, sentiment readings are even more extreme than they were in January. The implications are obvious.

If there is just one time you want to take a lesson from history, it is RIGHT NOW. The parallels between today and the Great Depression are numerous and strikingly similar. This 5-minute history lesson might be the best investment you'll ever make.

Parallels between the 1929 and 2007 market tops

Even though a major storm was brewing, prior to the 2007 market top, Wall Street saw no 'cloud in the sky.' In its Global Economics Report, released in the summer of 2007, Merrill Lynch's analysts published the following outlook: 'The Merrill Lynch global economics team believes that the economy will continue to grow in 2007 - with no sign of a significant cyclical slowdown.'

From 2007 to 2009, the major indexes declined some 50%.

On December 4, 1928, President Coolidge sent the following message on the state of the Union to the reconvening Congress: No Congress of the United States ever assembled, on surveying the state of the Union, has met with a more pleasing prospect than that which appears at the present time. You may regard the present with satisfaction and anticipate the future with optimism.'

A few days before leaving office in 1929, the parting President cheerfully observed that the economy was absolutely sound and that stocks were cheap at current prices.

Following the 1929 highs, the Dow Jones (NYSEArca: DIA - News) declined 48%.

Parallels between the 1930 and 2009 major bear market rallies

Following the initial 48% decline in 1929, the Dow Jones rallied 48% within a period of six months. This rally was powerful and retraced 52% of the Dow points lost in the initial decline. Even though the market was far from its previous highs, investors had once again gotten excited about owning stocks and felt confident that the market would continue to move higher.

On March 25, 1930, just a few weeks before the waterfall decline resumed, the New York Times reported that 'Wall Street was in a cheerful frame of mind as a result of numerous vague reports of improvement in business and industry.'

Once the bear market resumed, it erased another 86% of the Dow's value.

Following the 54% 2007 - 2009 decline, the Dow Jones rallied 54%. So far, the Dow has retraced 45% of the points lost in the initial decline. The 50% mark, a Fibonacci retracement level, often exercises a magical pull and provides an upper target for bear market rallies. The chart below compares the first six months of the two rallies, up to 8-15-09.

Similar to the 'vague reports of improvements' reported in 1930, today's 'good news' reports are merely an adaption to lower expectations; many consider it the new normal. Just like in 1930, vague reports of improvements (in 2009 they've become known as 'green shoots') are enough to propel stocks. For savvy investors, the parallels between the two declines and subsequent rallies are certainly too close for comfort.

The instigator - real estate

Did you know that the Great Depression was preceded by a great real estate boom centered in Florida? The Florida real estate bubble burst in 1926, three years before equities. Just as we've seen recently, investors took their leftovers from the real estate bust and poured it into stocks. Talk about jumping out of the frying pan and into the fire.

The Great Depression's Warren Buffett

Yes, the Great Depression had its own Warren Buffett - John D. Rockefeller. In his first public statement in decades, Mr. Rockefeller expressed his conviction 'that fundamental conditions of the country are sound, my son and I have for some days been purchasing sound common stocks.' A few months later, on November 13, 1929, Mr. Rockefeller allegedly entered a million-share buying agreement to peg Standard Oil's stock price at $50.

Rockefeller's public appearance is strikingly similar to Warren Buffett's October 16, 2008 op-ed in the Wall Street Journal, 'Buy America. I am.' Buffett confirmed his view many more times since, most recently in a 7-24-2009 interview with CNBC's Squawk Box where he stated that Dow 9,000 is still a good time to buy stocks.

Initially, John D. Rockefeller looked like a genius because stocks started the mother of all sucker rallies the week he allegedly entered into the buying agreement. The 1930 green shoots, however, wilted quickly. A few years later, mighty Standard Oil - the parent company of Exxon and Mobil - traded at $20 share, more than 70% below its prior high. Few companies have been as influential as Standard Oil in the early 20th century and Berkshire Hathaway today. Even though they are decades apart, their paths might be similar.

Putting this bear market into perspective

The bear market from the 2007 highs has humbled all markets: large cap stocks (NYSEArca: VV - News), mid cap stocks (NYSEArca: MDY - News) and small cap stocks (NYSEArca: IWM - News). Defensive sectors such as consumer staples (NYSEArca: XLP - News) and aggressive sectors such a consumer discretionary (NYSEArca: XLY - News). Global developed markets (NYSEArca: EFA - News) and emerging markets (NYSEArca: EEM - News).

This unique 'red across the board' behavior has not been seen in the 70s, 80s or 2000 bear markets. The only other similar time period to be found is during the Great Depression.

Waiting for the last laugh

While bulls feast on the current gains, bears and average investors observe the market's rise with amazement. This doesn't mean that this humongous rally was entirely unexpected. Contrary to the prevalent dooms-day atmosphere surrounding the March lows, the ETF Profit Strategy Newsletter issued a Trend Change Alert on March 2nd, predicting the biggest rally since the October all-time highs with a target range of Dow 9,000 - 10,000.

John Kenneth Galbraith, author of 1929 - The Great Crash, described the pattern of the 1929-1932 bear market as follows:

'The worst continued to worsen. What looked one day like the end proved on the next day to have been only the beginning. Nothing could have been more ingeniously designed to maximize the suffering, and also to insure that as few people as possible escape the common misfortune. The fortunate speculator who had funds to answer the first margin call presently got another and equally urgent one, and if he met that there would still be another. In the end all the money he had was extracted from him and lost. The man with the smart money, who was safely out of the market when the first crash came, naturally went back in to pick up bargains. The bargains then suffered a ruinous fall. Even the man who waited for volume of trading to return to normal and saw Wall Street become as placid as a produce market, and who then bought common stocks would see their value drop to a third or a fourth of the purchase price in the next 24 months. The Coolidge bull market was a remarkable phenomenon. The ruthlessness of its liquidation was, in its own way, equally remarkable.'

This counter trend rally is likely to be the biggest one of the bear market which started two years ago. While we've seen the biggest rally of this bear, we have yet to experience the biggest decline. This decline may delay for another few days or weeks but it is certain to come.

Just when you thought it wasn't possible

If this sounds impossible, consider the following:

1) The Dow Jones measured in the only true currency - Gold (NYSEArca: GLD - News) has already declined over 80%. To reset valuations, the Dow measured in dollars will have to follow.

2) Japan's Nikkei has lost as much as 80% since its 1990 all-time high. This drop came amidst a global bull market. Imagine what a global bear market can do.

3) A look at current dividend yields and P/E ratios shows that U.S. stocks are grossly overvalued. The current P/E ratio of 141 (reported by Standard & Poor's) dwarfs even the P/E ratios seen during the dot.com bubble, where technology companies (NYSEarca: XLK - News) with no earnings traded at $100 a share and more.

The human tendency to shun overpriced stocks will take over once this emotional buying frenzy has run its course. That's how it's always been, that's how it will prove to be. Once that happens, the majority of investors will wish they'd listened to the subtle but clear advice presented by history.

The ETF Profit Strategy Newsletter contains a detailed analysis of P/E ratios, dividend yields, investor sentiment and the Dow measured in gold along with short, mid and long-term market guidance. Indicative of their implications we've named these indicators the 'Four Horsemen.' The four horsemen are in agreement with history; a market top is close and a multi-decade low is near.

© 2009, ETFguide.com
http://finance.yahoo.com/news/Allow-Me-to-Introduce-The-etfguide-3350250093.html?x=0&.v=1
pi_73508606
tvp... gaat lekker...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:53:36 #104
159093 bascross
Get to the chopper!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:44:45 #105
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73511026
Bernanke niet gehaast met exitstrategie
09-10-2009 08:39:39

(tijd) - De Amerikaanse centrale bankiers denken hun soepele beleid nog geruime tijd voort te zetten, maar staan klaar met een 'exitstrategie' als het economisch herstel vaart wint. Dat zei voorzitter Ben Bernanke gisterenavond in een toespraak over de balans van de Federal Reserve (Fed).

'Mijn collega's bij de Federal Reserve en ikzelf denken dat ons soepele beleid nog geruime tijd gerechtvaardigd zal zijn. Op een bepaald tijdstip zullen we echter het beleid moeten verstrakken om potentiële inflatierisico's af te wenden, eenmaal het economisch herstel vaart wint en duurzaam is', stelde Fed-voorzitter Ben Bernanke gisterenavond tijdens een toespraak over de Fed-balans in thuisbasis Washington.

De uitspraken van Bernanke zijn een echo van die van zijn Europese evenknie Jean-Claude Trichet. De voorzitter van de Europese Centrale Bank liet gisteren na afloop van het renteberaad in Venetië ook duidelijk verstaan absoluut niet gehaast te zijn om het beleid te verstrakken, gelet op de volgens hem nog steeds wankele toestand van de economie.

Het wereldwijd soepele beleid van centrale bankiers voedt bij sommige economen de vrees voor een inflatoire opstoot. In de reële economie is daar absoluut nog geen spoor van, aangezien de kerninflatie zowel in de VS als in de eurozone geleidelijk richting 1 procent afbrokkelt.

New York Fed-topman Bill Dudley liet daarom eerder op de week verstaan vooral bezorgd te zijn over deflatie in plaats van te hoge inflatie. Wel is het voor een aantal strategen duidelijk dat de forse liquiditeitsverstrekking voor 'asset price inflation' zorgt, gelet op de forse koersstijgingen op de aandelen- en grondstoffenmarkten.

Bernanke probeerde in de toespraak over de balans van de Fed die kritiek te counteren door te benadrukken dat de Amerikaanse centrale bankiers hun huiswerk deden en over een 'brede waaier van instrumenten' beschikken om indien nodig in te grijpen.

Hij benadrukte ook dat de 'mix van crisismaatregelen' intussen veranderd is. De noodkredieten aan financiële instellingen schoten van 0 in juni 2007 tot 1.100 miljard dollar eind 2008, maar zijn sinds die piek met drie kwart teruggevallen tot 264 miljard dollar. Toch bleef de actiefzijde van de balans boven 2.000 miljard dollar, omdat de Fed dit jaar al voor zo'n 800 miljard dollar herverpakte hypotheekobligaties opkocht. Volgens de Fed-voorzitter troffen die aankopen doel. Ze slaagden er in de hypotheekrente te verlagen, wat de woningmarkt moet stimuleren.

Bron: De Tijd
pi_73511509
Toch weer in de plus. Even kijken hoe lang ik mijn longs nog aan hou vandaag.
pi_73511605
@VDG: op BNR & RTLZ zingt iedereen ondertussen Hosanna.... Als ik jou moet geloven; de voorbode van de daling...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:20:34 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73511610
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Toch weer in de plus. Even kijken hoe lang ik mijn longs nog aan hou vandaag.
Hangt er vanaf wat je denk dat de markt op middenlange termijn gaat doen. Denk je dat die gaat dalen dan moet je verkopen: als je van tevoren nog een bump omhoog krijgt is dat dan puur geluk. Denk je dat die gaat stijgen, vice versa.
The End Times are wild
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:22:47 #109
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73511655
ik verkoop vanmiddag iig alles wat ik op dit moment heb, kan me niet indenken dat volgende week net zo goed verder gaat
pi_73511725
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:22 schreef beertenderrr het volgende:
ik verkoop vanmiddag iig alles wat ik op dit moment heb, kan me niet indenken dat volgende week net zo goed verder gaat
Hier hetzelfde. Vandaag even winst nemen en dan volgende week maar weer eens kijken wat er gebeurd.
pi_73511987
Volgens forex factory komt er om half 11 een cijfer wat een grote invloed kan hebben. Namelijk het PPI Input m/m cijfer. Wat is dat voor een cijfer? Het bestaande cijfer is 2,2% en de verwachtingen zijn -0,9%. Is dat nou voordelig?
pi_73512041
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens forex factory komt er om half 11 een cijfer wat een grote invloed kan hebben. Namelijk het PPI Input m/m cijfer. Wat is dat voor een cijfer? Het bestaande cijfer is 2,2% en de verwachtingen zijn -0,9%. Is dat nou voordelig?
Als je op het mapje-icoon klikt, krijg je uitleg over het cijfer. Bij de GB PPI:
Source National Statistics (latest release)
Measures Change in the price of goods and raw materials purchased by manufacturers;
Usual Effect Actual > Forecast = Good for currency;
Frequency Released monthly, about 10 days after the month ends;
Next Release Nov 16, 2009
FF Notes This data has added importance because it's released ahead of CPI;
Why Traders
Care It's a leading indicator of consumer inflation - when manufacturers pay more for goods the higher costs are usually passed on to the consumer;
Acro Expand Producer Price Index (PPI), Consumer Price Index (CPI);
pi_73512053
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je op het mapje-icoon klikt, krijg je uitleg over het cijfer. Bij de GB PPI:
Source National Statistics (latest release)
Measures Change in the price of goods and raw materials purchased by manufacturers;
Usual Effect Actual > Forecast = Good for currency;
Frequency Released monthly, about 10 days after the month ends;
Next Release Nov 16, 2009
FF Notes This data has added importance because it's released ahead of CPI;
Why Traders
Care It's a leading indicator of consumer inflation - when manufacturers pay more for goods the higher costs are usually passed on to the consumer;
Acro Expand Producer Price Index (PPI), Consumer Price Index (CPI);

Maar vallen die verwachting van -0,9% nou positief of negatief uit?
pi_73512107
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Just helping
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Maar vallen die verwachting van -0,9% nou positief of negatief uit?
negatief cijfer = deflatie (op inkoop-niveau). Kan slecht zijn. Maar dat cijfer is een verwachting. Het echte cijfer bepaald de reactie. Vooral of deze hoger of lager is dan de verwachting. Hoe slecht een cijfer ook is, als men erger had verwacht zullen we stijgen.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 09:46:02 ]
pi_73512533
Italian Industrial Production m/m Actual 7.0% Forecast 1.1% Previous 1.0%. Dat is aardig gestegen! Jammer dat de impact niet zo hoog is
pi_73512591
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Italian Industrial Production m/m Actual 7.0% Forecast 1.1% Previous 1.0%. Dat is aardig gestegen! Jammer dat de impact niet zo hoog is
De beperkte impact wordt duidelijk als je de maximum grafiek bekijkt van dit cijfers. De Italiaanse productie is ernstig volatiel.

Daarbij is het vorige cijfer bijgesteld . Het helpt als je ff een paar minuten wacht en de hele pagina refresht
pi_73512693
Om half 11 dus 3 cijfers. Dat kan de beurs wel aardig raken neem ik aan?
pi_73512990
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Om half 11 dus 3 cijfers. Dat kan de beurs wel aardig raken neem ik aan?
Het kan, maar je moet er wel rekening mee houden dat het de cijfers uit de UK zijn. Duitsland, Japan en de VS zijn belangrijker (vinden beleggers).

Tenzij de cijfers natuurlijk heel erg mee- of tegenvallen... Dan reageren de beurzen wel.
pi_73513119
Zie... goede cijfers, geen reactie in de S&P futs...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 10:32:37 ]
pi_73513175
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
Zie... goede cijfers, geen reactie in de S&P futs...
Idd, weinig reactie.
pi_73513223
waar blijft toch het slechte nieuws...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:41:41 #123
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73513343
ing verkocht, begint te vallen lijkt het
pi_73513347
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:37 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
waar blijft toch het slechte nieuws...
We gaan in iedergeval al wel naar beneden.
pi_73513719
https://marketindex.rbs.c(...)elenSchrijfNuIn.aspx

Tijdens de marketindex Slimste Trader 2009 competitie kunt u ruim twee weken uw krachten meten met andere Traders met als doel om het hoogste rendement te behalen. De winnaar krijgt 5.000 Euro en mag zich de Slimste Trader 2009 noemen!

Ik doe mee! Eens kijken hoe ver ik kom. Lastig dat het met een horizon van twee weken moet.
pi_73515563
Ben er maar uitgestapt voor vandaag. Een trade van 1,42 naar 1,61 gemaakt. Had wat meer ingezeten maargoed.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:00:08 #127
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_73515671
We waren gister uitgestapt.
Pijnlijk, want een hele mooie plus misgelopen.
Je gaat bijna hopen dat het dan hard keldert. Bijná dan, he.
pi_73516902
quote:

[..]

wat mij vooral opvalt.

Here ya go, equity report van Randstad
http://uploading.com/files/3mcd1529/randstad.pdf/
pi_73517407
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Here ya go, equity report van Randstad
http://uploading.com/files/3mcd1529/randstad.pdf/
merci
pi_73517687
13:00 CAD Employment Change 30.6K 4.9K 27.1K
13:00 CAD Unemployment Rate 8.4% 8.8% 8.7%

Zeer goede cijfers, zulke cijfers heb je nodig wil je spreken van een echt herstel. In Canada en Australie en delen van azie en zuid-amerika lijkt het te lukken, dat herstel verhaal. In de rest van de wereld is het driemaal kut, ondanks wat men beweerd. Alleen dit soort cijfers wijzen op ECHT herstel.
pi_73517692
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:05 schreef LXIV het volgende:
Als je zóveel geld in de economie pompt is het nogal logisch dat bedrijven hun omzetten op peil kunnen houden. En China ruilt zijn dollars gewoon in voor goud en grondstoffen. Dan draai je als Alcoa wel goed natuurlijk.
Ik vind het opvallend dat ik dit soort observaties op FOK moet tegenkomen en alle andere grote nieuwsbronnen serieus rapporteren over herstel omdat ALCOA zogenaamd aan de bron van de industrieketen staat.

Alleen kritische blogs zoals zerohedge durven het beestje bij de naam te noemen. Nu kun je niet alles zeker weten, maar enig perspectief ontbreekt er echt wel in de financiele media.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_73517919
Allemaal goede cijfers maar de beurs wil maar niet omhoog.
pi_73518114
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We zijn deze week ook hard omhoog gegaan, is logisch als er wat winst word genomen. Het lijkt alleen vreemd omdat vandaag goede cijfers uitkomen, terwijl eerder deze week met stijgingen van rond de 2% wat minder goede cijfers uitkwamen. We gaan gewoon wat later verder omhoog, met misschien maandag en/of dinsdag nog lichte daling.
pi_73518332
Volatiliteit vliegt de laatste dagen uit de opties, VIX index kan volgend jaar mijn inziens de 80-100 weer gaan opzoeken.
pi_73518420
quote:
Kijk eens goed naar de cijfers en vooral waar deze vandaan komen. Het enige cijfer van vandaag dat echt van belang was, was de duitse balans. En dan in principe ook alleen voor NL. Daar gaat de AEX bijzonder weinig mee doen.

Frankrijk is een land van stakingen en dure werknemers die nauwelijks uren draaien
De UK is te klein en importeert alles. Maakt nauwelijks iets zelf
Canada is een non-event
En Italië is veel te wispelturig om daar ook maar enige conclusies aan te verbinden

Bovenstaande allemaal vanuit Amerikaans perspectief.

Dus zijn de cijfers niet interessant voor de WS-futs, dus reageren de beurzen in Europa niet op de cijfers. Zag je een tijd geleden ook. Dramatische cijfers over de Duitse industrie & "goede" cijfers over de Amerikaanse. AEX steeg, terwijl NL veel meer handelt met DU dan met VS.

Cijfers zijn belangrijk, maar zijn zeker niet het enige dat de richting bepaald.
pi_73518429
quote:
Er zijn nog geen grote cijfers uitgekomen, enige waar we op reageren zijn cijfers uit de USA.
pi_73518464
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar de cijfers en vooral waar deze vandaan komen. Het enige cijfer van vandaag dat echt van belang was, was de duitse balans. En dan in principe ook alleen voor NL. Daar gaat de AEX bijzonder weinig mee doen.

Frankrijk is een land van stakingen en dure werknemers die nauwelijks uren draaien
De UK is te klein en importeert alles. Maakt nauwelijks iets zelf
Canada is een non-event
En Italië is veel te wispelturig om daar ook maar enige conclusies aan te verbinden

Bovenstaande allemaal vanuit Amerikaans perspectief.

Dus zijn de cijfers niet interessant voor de WS-futs, dus reageren de beurzen in Europa niet op de cijfers. Zag je een tijd geleden ook. Dramatische cijfers over de Duitse industrie & "goede" cijfers over de Amerikaanse. AEX steeg, terwijl NL veel meer handelt met DU dan met VS.

Cijfers zijn belangrijk, maar zijn zeker niet het enige dat de richting bepaald.
Cijfers veroorzaken meestal de richting, maar welke kant op is in veel gevallen niet te zeggen. Zie vorig jaar, zovaak meegemaakt dat de beurzen ondanks goede cijfers direct een duik omlaag maakten.
pi_73518497
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef piepeloi55 het volgende:
13:00 CAD Employment Change 30.6K 4.9K 27.1K
13:00 CAD Unemployment Rate 8.4% 8.8% 8.7%

Zeer goede cijfers, zulke cijfers heb je nodig wil je spreken van een echt herstel. In Canada en Australie en delen van azie en zuid-amerika lijkt het te lukken, dat herstel verhaal. In de rest van de wereld is het driemaal kut, ondanks wat men beweerd. Alleen dit soort cijfers wijzen op ECHT herstel.
Wilde net de grafiek van CAD er bij halen om te kijken of deze cijfers idd wijzen op herstel, of (zoals Italië) normaal zijn voor de CAD-werkeloosheid.

Maar FF laat mij geen grafieken meer zien

Safari lukt het wel mee

Als je de stijging van werkenden vergelijkt met vorig jaar, is het getal ernstig klein. Sterker nog, afgezien van 2005, werd er elk jaar in oktober meer mensen aangenomen dan de analisten verwachtte.

Plaatje ter illustratie:

Maw: cijfers van Canada zijn totaal irrelevant voor enig herstel daar.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 13:40:56 ]
pi_73518708
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wilde net de grafiek van CAD er bij halen om te kijken of deze cijfers idd wijzen op herstel, of (zoals Italië) normaal zijn voor de CAD-werkeloosheid.

Maar FF laat mij geen grafieken meer zien
De grafiek voor die cijfers zijn vrij stabiel, niet zo stabiel als USA/Europese werkgelegendheid. Maar zit er niet ver van af. Lijkt erg veel op herstel, al geef ik het als Beer niet graag toe. De vraag is dan wel of dat herstel blijvend is of een tijdelijke opleving.
pi_73519664
ff een snoekduikje in de futs.. Bedrijf met slechte resultaten?
pi_73519745
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:
ff een snoekduikje in de futs.. Bedrijf met slechte resultaten?
naar Carl Icahn wordt wel geluisterd, maar zover zal zijn stem toch niet reiken?

http://www.cnbc.com/id/33238210

grappig (not) trouwens dat het verhaal veel genuanceerder is als de kop doet vermoeden.
pi_73519897
Half 3 cijfers uit Amerika (Trade Balance). Die doen er wel toe neem ik aan?
pi_73520025
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Half 3 cijfers uit Amerika (Trade Balance). Die doen er wel toe neem ik aan?
1 cijfer uit de VS & ja, die's belangrijk. Het andere cijfer is uit CAD en de derde is een vermelding van een persconferentie/toespraak van een belangrijk persoon (al ken ik hem niet).
pi_73520085
Hmm... DK heeft wel gelijk, zometeen cijfers...

SE: wat ga je doen? En waarom?
pi_73520163
cijfers nog spannender dan een erotische film
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:31:09 #146
236264 crew  capricia
pi_73520189
Cijfers zijn minder slecht dan verwacht...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73520229
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...

USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 14:33:14 ]
pi_73520233
Weinig actie weer
pi_73520288
De uitleg bij dit cijfer van FF is fantastisch:
quote:
Actual > Forecast = Good for currency (Note: While this is the 'usual' effect, under current market conditions the reverse tends to be true against some currencies, as bad data has been triggering the purchase of US bonds);
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:34:35 #150
236264 crew  capricia
pi_73520292
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Wow, dit had ik niet verwacht... Cijfers beter dan verwacht en een vlakke reactie in de futs...

USD Trade Balance -30.7B -32.8B -31.9B
Is er zo weinig volume dan vandaag?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')