quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:45 schreef JMT het volgende:
Ik vind het ook hooguit irritant als er een dametje in een flat de hele tijd zit te wachten op dr post terwijl ik bezig ben. Zo'n gevoel van "over de schouders meekijken". Bij andere mensen van diezelfde flat, of andere flats, zoek ik zonder probleem ff hun post op uit m'n bundel en overhandig ze dat, als ze er om vragen, maar dit dametje is wel een beetje ehm...nogal irritant ja :/
Moet er btw niet aan denken dat, als ik me kar ffies laat staan omdat ik ff de huisjes rondom bedien, er iemand in gaat lopen snuffelen, dan zou ik wel gelijk me pb+ inlichten sowieso. Mocht hij er niet zijn dan de TC of desnoods uiteindelijk de politie. Ik zou er gewoon melding van maken Chevhb!
Laat staan dat... je ergens post door de gleuf van een deur duwt met al dan niet afgeplakte ruiten, en je ziet een hulpeloos danwel levenloos dametje in de gang liggen... Dan is het gewoon gelijk 112 bellen. Hoop 't alleen nooit mee te maken ondanks ik relatief gezien veel alleenstaande ouderen heb in mn wijk... ;x
De persoon waar ik heen gestuurd heb wil er verder geen extra werk van maken, aangezien hij het pakket nu heeft zonder gedoe, Als ik nu de volgende keer ALLEEN HUISADRES erop zet is de TNT'r dan slimmer?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, dat mag niet. Ik zou contact opnemen met de klantenservice over de gang van zaken. Die kunnen dan de klacht doorsturen naar de betreffende afdeling die vervolgens de betreffende pakketchauffeur een tik op de vingers verkoopt, want aangetekende stukken mogen niet bij de buren worden afgeleverd.
Nee, want aangetekende stukken mogen sowieso niet bij de buren worden aangeboden. TNT geeft zelf aan dat je juist gebruik kan maken van aanvullende diensten om te voorkomen dat een pakket bij de buren wordt aangeboden, dus dan moeten ze aanvullende diensten ook niet bij de buren aanbieden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:40 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
De persoon waar ik heen gestuurd heb wil er verder geen extra werk van maken, aangezien hij het pakket nu heeft zonder gedoe, Als ik nu de volgende keer ALLEEN HUISADRES erop zet is de TNT'r dan slimmer?
Ok Jordy-B bedankt voor je informatiequote:Op zondag 4 oktober 2009 13:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, want aangetekende stukken mogen sowieso niet bij de buren worden aangeboden. TNT geeft zelf aan dat je juist gebruik kan maken van aanvullende diensten om te voorkomen dat een pakket bij de buren wordt aangeboden, dus dan moeten ze aanvullende diensten ook niet bij de buren aanbieden.
En het is niet zo dat alleen de ontvanger een klacht kan sturen, dat kan de afzender als betalende klant natuurlijk ook.
Frontsortering, is dat niet in de postbussen werken?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:17 schreef silliegirl het volgende:
Zucht, ik heb echt een hekel aan m'n nieuwe werktijden, ik mag pas om 12:00 beginnen... Toch is kijken of daar niks mee te schuiven valt... Bij ons zijn er trouwens vacatures voor de "frontsorteringen", enig idee wat dat is? Is dat voor de postbezorgers de wijken klaar maken ofzo? :S
Volgende week iig lekker een zaterdag vrij!
Volgens mij is 99,9% van de pakketservice door TNT uitbesteed werk. Hier rijden ze ook van een lokaal koeriersbedrijf. Het gaat nu gelukkig al beter dan vroeger. In het verleden waren het figuren die bijv. het verschil tussen de Rijnenburgstraat en de Rijnenburgdwarsstraat niet wisten, aangetekende pakketten bij de buren afgaven of, nog erger, in het portiek zetten en dan zelf tekenden, maar na een aantal klachtentelefoontjes van mij komt dat gelukkig niet meer voor. Wel hebben ze nog steeds moeite met het goed invullen en in de bus gooien van kennisgevingen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef F04 het volgende:
Hier komen ze nooit meer met hun mooie oranje bus.Nou enkel van die soort koeriers die ingehuurd worden door tnt
Dat is echt triest. Zo iemand moet gewoon snoeihard aangepakt wordenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:23 schreef xxiessiexx het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/910029938/1001![]()
Dat komt door de veel interessantere gespreksonderwerpen die we in dit topic hebbenquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:14 schreef Viper86 het volgende:
Pfff, wat gaat dit topic toch snel!
Straks halen we het AH - medewerkerstopic nog in!![]()
Nou dat doe je dan beter dan ik. Ik had nu eigenlijk een college van 13.00 tot 15.00 uur moeten volgen maar ik zit lekker thuisquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:54 schreef Viper86 het volgende:
Zeker interessanter dan het college wat ik nu volg.![]()
( gelukkig bijna afgelopen.)
Ga je schamenquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou dat doe je dan beter dan ik. Ik had nu eigenlijk een college van 13.00 tot 15.00 uur moeten volgen maar ik zit lekker thuis
Neuh. Rechtsfilosofie is niet echt mijn ding. En ik heb vanochtend wel heel braaf de werkgroep gevolgd.quote:
Pfff, die hoorcolleges zijn dan ook altijd zòòò slaapverwekkend.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou dat doe je dan beter dan ik. Ik had nu eigenlijk een college van 13.00 tot 15.00 uur moeten volgen maar ik zit lekker thuis
Haha ja helemaal als je een laptop meeneemtquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Pfff, die hoorcolleges zijn dan ook altijd zòòò slaapverwekkend.
Serieus, volgens mij onthoud je alleen maar iets van 1% van wat er gezegd is.
Ik doe dit vanaf mijn iphonequote:Op maandag 5 oktober 2009 15:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja helemaal als je een laptop meeneemtDe reden dat ik die in ieder geval altijd thuis laat
Als ik internet op mijn mobiel dan verbrand ik mijn handen, zo heet wordt dat ding. Is ook een simpeler mobieltjequote:Op maandag 5 oktober 2009 16:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik doe dit vanaf mijn iphone
Erg verslavend moet ik zeggen, als je ff niks te doen hebt lkkr fok! en op je mobiel.
Ik ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
College![]()
Vandaag gewoon een middagdienst gedraaid hoor
Ah, da's wel relaxt. Vooral met de huidige weersomstandigheden. Herfstquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
Hahaha.
Ik had een autodienstje en moet even wat postbussies ingooien
Als het vrijdag en zaterdag maar droog is (de dagen dat ik moet werken)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef MissSpooky het volgende:
Dit weer is indd echt niksregen/wind, bahbah.
Maja, dat ene dagje in de week
Je hebt wel wat te zien danquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb wel weer mazzel morgen, lekker langs weilanden, woonboten, molens en jachthavens in de regen, met als hah een hele dikke gemeentegids. Jay!
Same here, alleen dan kassen, een niewbouw villawijk en Veslavingszorg. 2 buitenwijken omdat niemand anders ze kent. ( en in plaats van de gemeentegids 2 maal ???) standaardlooptijd 5:30.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb wel weer mazzel morgen, lekker langs weilanden, woonboten, molens en jachthavens in de regen, met als hah een hele dikke gemeentegids. Jay!
Is dat bij de Haagweg?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 06:22 schreef TokenW het volgende:
[..]
Same here, alleen dan kassen, een niewbouw villawijk en Veslavingszorg. 2 buitenwijken omdat niemand anders ze kent. ( en in plaats van de gemeentegids 2 maal ???) standaardlooptijd 5:30.
Ik mag lijden dat het straks opzeggingen en klachten regent bij Veronica!quote:06-10-2009 - Na een jarenlange en intensieve samenwerking met TNT Post heeft Veronica Uitgeverij besloten om per 1 januari 2010 de distributie van o.a. het Veronica Magazine onder te brengen bij Selektmail. Het gaat hierbij om zo’n 43 miljoen stuks post per jaar.
Met ingang van de eerste week van november zullen wekelijks al 100.000 magazines via Selektmail worden bezorgd. In januari bezorgt Selektmail alle gidsen. Ook de buitenlandse abonnees en krijgen met ingang van 1 januari a.s. via ditzelfde netwerk hun magazine. Hetzelfde geldt voor de nazendingen.
Reden voor overstap naar Selektmail
De reden van deze overstap naar Selektmail heeft niets te maken met de kwaliteit en service van TNT Post. Veronica is altijd uitermate tevreden geweest over de prestaties van TNT Post. De prijs die Selektmail heeft geoffreerd was voor TNT Post onhaalbaar. Daarnaast heeft Selektmail garanties afgegeven voor de kwaliteit, abonneewerving en advertenties.
Met het verlies van het Veronica Magazine verliezen we het grootste RTV-blad van Nederland. Alle overige RTV-gidsen worden nog wel door TNT Post bezorgd.
bron: Commercie
....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik mag lijden dat het straks opzeggingen en klachten regent bij Veronica!
Ik denk dat ongeveer 80% uitbesteed is, hier.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is 99,9% van de pakketservice door TNT uitbesteed werk. Hier rijden ze ook van een lokaal koeriersbedrijf. Het gaat nu gelukkig al beter dan vroeger. In het verleden waren het figuren die bijv. het verschil tussen de Rijnenburgstraat en de Rijnenburgdwarsstraat niet wisten, aangetekende pakketten bij de buren afgaven of, nog erger, in het portiek zetten en dan zelf tekenden, maar na een aantal klachtentelefoontjes van mij komt dat gelukkig niet meer voor. Wel hebben ze nog steeds moeite met het goed invullen en in de bus gooien van kennisgevingen.
Uuuuh, allemaal?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoeveel van die gidsen in de buitengebieden zullen uiteindelijk toch door ons besteld worden?
Brievenbussen worden hier tegenwoordig ook alleen maar door subcontractors geleegd. ( + haalrit )quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:59 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik zou graag willen werken bij TNT als pakket koerier of brieven bus legen maar geen mensen nodig in omgeving hier:(
Dat lijkt me echt zo erg, dat je aan het eind van een straat bij de laatste brief erachter komt dat je helemaal niet in de goede straat looptquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:24 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijg hier net (als enige poststuk) een brief van de Rechtbank bezorgd voor een op dit adres onbekende naam (studentenhuis), in een compleet andere straat en andere wijk/postcode (wel een eindje hier vandaan). Alleen het huisnummer is hetzelfde. Het is ook geen machinefout want er staat geen huisnummer naast de postcode in de rechter-onderhoek (reject dus waarschijnlijk).
Maar hoe die brief dan toch hier terechtkomt(ik vrees nu dat de postbode hier de hele straat verkeerd heeft besteld, maar dat zou ik raar vinden want de straat waar 'ie dan wel had moeten bestellen ligt op minstens 10 minuten fietsen hiervandaan...). Misschien dat ze iemand aangenomen hebben die niet kan lezen
Niet alleen onhandig, in een aantal gemeentes ook illegaal (staat vaak in de APV dat er een huisnummerbordje moet zijn).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:40 schreef xxiessiexx het volgende:
Of als iemand het niet nodig vond aan zijn huis een huisnummerbordje te hangen, da's ook onhandig
Ja, nogal apart inderdaad. Maar ik geef ze wel gewoon reclame, het lijken me mensen die bang zijn geen reclame te krijgen en snel gaan klagenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:11 schreef Zipportal het volgende:
Zijn jullie die stickers wel eens tegengekomen: JA-JA stickers?Sommige mensen zijn echt dom bezig. Gaan ze een afgeknipte JA op het NEE gedeelte plakken.
Die krijgen dus echt geen reclame van mij. Of wel of niet een sticker erop doen.
Nou, als dat in mijn gemeente ook zo is, dan kunnen ze aardig wat verdienen aan boetes als ze even een rondje door het dorp lopenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet alleen onhandig, in een aantal gemeentes ook illegaal (staat vaak in de APV dat er een huisnummerbordje moet zijn).
Ik zie wel eens van die YES-YES stickers (van dat tijdschrift), dat ze zeer graag reclame willen. Die vind ik leukquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:11 schreef Zipportal het volgende:
Zijn jullie die stickers wel eens tegengekomen: JA-JA stickers?Sommige mensen zijn echt dom bezig. Gaan ze een afgeknipte JA op het NEE gedeelte plakken.
Die krijgen dus echt geen reclame van mij. Of wel of niet een sticker erop doen.
Ik negeer eigenlijk altijd de stickers waarbij de "NEE" is afgeplakt/doorgekrast. Dan moeten ze maar een nieuwe sticker plaatsen hoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:32 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou, als dat in mijn gemeente ook zo is, dan kunnen ze aardig wat verdienen aan boetes als ze even een rondje door het dorp lopen
[..]
Ik zie wel eens van die YES-YES stickers (van dat tijdschrift), dat ze zeer graag reclame willen. Die vind ik leukMaar ik zie inderdaad ook wel van die stickers die met benzinestift (half) door zijn gekrast, nja dat is mij te onduidelijk. Pulk dan gewoon die sticker ervan af.
Terpentine er overheen, en weg is je sticker.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik negeer eigenlijk altijd de stickers waarbij de "NEE" is afgeplakt/doorgekrast. Dan moeten ze maar een nieuwe sticker plaatsen hoor.
Bij verweerde stickers (en dan met name die van de gemeente zelf, van voor de "NEE-NEE"-stickers) hou ik er wèl rekening mee.
Het is ook niet zo gek dat er zoveel beschadigde stickers zijn. Die dingen plakken echt als bisonkit, dus eenmaal bevestigd zijn ze met geen mogelijkheid normaal van de bus te krijgen. Ik zie dan ook regelmatig bussen waarbij de sticker is afgeplakt met een stuk ducttape.
Ik vond het op zich niet echt koud. Na een tijdje lopen had ik het zelfs gwn warm door de zon enzo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:21 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag vet weinig post, geen HAH én lekker weer(wel beetje koud maar dat maakt niet uit) Was relaxt lopen zo.
Alleen had ik één wijk die ik niet kende, dus liep een beetje te zoeken. Kwam der zo'n man naar buiten die in de wijk woont: "Kan je het een beetje vinden?" "Nou, mwah." En toen moest hij lachen en ging hij een hele tijd buiten staan kijken waar ik allemaal heen ging enzoLevensloos.
Hier is het helaas bewolkt en door het stuk dat ik (op de brommer) moest rijden naar de eerste wijk kreeg ik behoorlijk koude handen. Mja, dan moet ik maar gaan fietsenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik vond het op zich niet echt koud. Na een tijdje lopen had ik het zelfs gwn warm door de zon enzo.
Hehe, zulke mensen hebben gewoon geen leven. Die zitten de hele ochtend achter de geraniums naar de tv te zien en wachten net zolang tot de postbode langs komt zodat dat hun dag "breekt".
Ik heb vandaag ook een lekker wijkje gelopen. Normaal kun je die wel met de fiets doen, maar vandaag had ik meer zin in lopen en daar is het de wijk ook wel voor.
Het kan natuurlijk zijn dat het een vies mannetje is die er van houd om vrouwen te intimideren ofzo. Net zoals hier eerder in dit topic weleens besproken is met overlast van jongens/mannen door bijvoorbeeld chevhb. Ik weet niet hoe het in jou situatie was, maar dat is natuurlijk niet leuk en nogal fout.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hier is het helaas bewolkt en door het stuk dat ik (op de brommer) moest rijden naar de eerste wijk kreeg ik behoorlijk koude handen. Mja, dan moet ik maar gaan fietsen![]()
Maar echt he, ik snap niet dat mensen nou zelf niet in de gaten hebben dat ze irritant zijn. Ik kan er vrij slecht tegen als iemand continu kijkt wat ik aan het doen ben. En het was niet eens een bejaard iemand ofzo, het was een man van ong. 45 jaar.
Haha nee zo erg is het niet hoorquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat het een vies mannetje is die er van houd om vrouwen te intimideren ofzo. Net zoals hier eerder in dit topic weleens besproken is met overlast van jongens/mannen door bijvoorbeeld chevhb. Ik weet niet hoe het in jou situatie was, maar dat is natuurlijk niet leuk en nogal fout.
Ik heb daar zelf natuurlijk geen last van als jongen zijnde. Ik denk dat het werk voor meisjes soms best wel anders is door zulke dingen.
Ja, dat is wel weer waar. Haha.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha nee zo erg is het niet hoorEigenlijk het enige wat anders is voor mij als meisje zijnde is dat ze veel behulpzamer zijn op het depot dan bij jongens. Vervelend..
![]()
Maar hee, misschien krijg jij als jongen zijnde ook wel allemaal enge oude dametjes (heksen) achter je aan.
Ik deed juist die haalrit graag, omdat er bij één kantoor altijd een mooie dame achter de balie zatquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:30 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel weer waar. Haha.Wij jongens moeten altijd alles zelf doen, want ja, //zet zware stem op//, wij zijn natuurlijk èchte kerels!! // weer over op normale stem//.
Ik heb weleens een opmerking gekregen van een stel oude slonzige cassieres bij een haalservice dat de postbodes telkens maar jonger werden. En dan keken ze mij aan met zo'n vunzige glimlach op hun gezicht.![]()
C1000, zoals gewoonlijk en aangezien er een of andere speciale actie is, in een zeer onhandig formaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:40 schreef greatchampion het volgende:
Is er morgen C1000 of andere HAH troep?![]()
Geen van beiden, ik haal de post op bij klanten en doe de buslichting.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:47 schreef MissSpooky het volgende:
Waren de brievenbussen niet gewoon beneden? Of ben je pakjesbezorger
@Sapphira, hoe oud ben je?
In supermarkten heb je zomers vaak wel van die tijdelijke hulpkrachten en dat zijn bijna altijd..... meisjes en zijn bijna allemaal ongeveer.... 20.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik deed juist die haalrit graag, omdat er bij één kantoor altijd een mooie dame achter de balie zat
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me wel. Die van mij was van mijn leeftijd, maar wel
Alleen jammer dat ze bezet is
Dat kloptquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ach ja, hier in het noorden loopt er genoeg lekkers rond, dus kans genoeg!![]()
Welke dag?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van m'n rode fietstassen blijven ze af, ik zal ze tot mijn laatste snik verdedigen. "Ik klim erop en vecht me dood", zoals pas iemand bij de Rijdende Rechter zei.
Ook hier vandaag weinig dikke post, maar wel veel HSM-post. Met als resultaat lang wachten op de rode bakjes, met name de middagwijken waren 3 kwartier later dan anders. Dus: weg tijdwinst.
Volgende week hele vervelende hah, ik zal voor ons dorpje echt al iets van 20 (minstens!) containers staan met enveloppen met iets erin (poppetje ofzo) genaamd "plastic hero". Volgens mij is het ook nog overheidsverspreiding, iets van postbus 51 ofzo. Dat betekent, gezien de grootte van mijn dorpje, een halve container hah per wijk!8)
Zijn dat niet die enveloppen met inzamelzakken voor plastic erin? Die hebben wij hier ook gehad, een soort pakjes zijn het eigenlijk. Was wel geadresseerd hier, wijk die normaal 3-4 grijze tassen heeft had er toen 15 ofzo...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgende week hele vervelende hah, ik zal voor ons dorpje echt al iets van 20 (minstens!) containers staan met enveloppen met iets erin (poppetje ofzo) genaamd "plastic hero". Volgens mij is het ook nog overheidsverspreiding, iets van postbus 51 ofzo. Dat betekent, gezien de grootte van mijn dorpje, een halve container hah per wijk!![]()
Woensdag, maar het is niet voor iedereen. Ondanks alle verhalen over teruglopende post is daar hier relatief weinig van te merken, schijnt ook te komen omdat het voor Selektmail en VSP niet zo lucratief is om hier in het dorp te bezorgen, de afgiftepunten liggen nogal verspreid. Ik heb regelmatig post van "concurrenten" erbij zitten waar dan een papiertje met TNT Post Port Betaald over hun eigen frankering geplakt zit.quote:
Succes!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dinsdag ivm een functioneringsgesprek al om 8:00 beginnen
Geniaal!quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Kwam 'm vandaag weer eens tegen op youtube, blijft fantastisch (alhoewel hij in 2001 op een Spartamet reed).
Met dank aan de firma Sachsquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Geniaal!Hoe die postbode ook echt op zijn dooie gemak naast Boogerd rijdt
Ik vraag altijd 2 maanden tevoren vrij.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Als je ruim van te voren aangeeft dat je vrij wilt, dan is er geen enkele basis waarop je baas het verlof kan weigeren. Ruim van te voren is als in vier of vijf weken van te voren, zodat je baas tijd genoeg heeft om een vervanger te regelen.
Toen ik nog TNT zaterdag medewerker was vroeg ik 5 weken van te voren vrij en dan een week van tevoren horen krijgen dat het toch niet kan.paupertsquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vraag altijd 2 maanden tevoren vrij.
Beetje overdreven, maar dan kan het altijd.
Die extra uren worden als het goed is bijgehouden. En als je verlof neemt gaan er uren vanaf en als je uit dienst treed krijg je alle plus - uren uitbetaald.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:11 schreef Weaut het volgende:
Ik heb een vraagje. Worden de + uren die je hebt op een gegeven moment uitbetaald? Aangezien ik twee weken geleden een stuk of 50 + uren had en nu zo'n 4. Zo ja, krijg ik ze dan deze maand uitbetaald?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen post bezorg en dat vrij vragen onder collega's geregeld wordt, want als ik bij de procesleider vrij moet vragen, kan ik nog wachten tot na kerst.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef DirtyDaniel het volgende:
[..]
Toen ik nog TNT zaterdag medewerker was vroeg ik 5 weken van te voren vrij en dan een week van tevoren horen krijgen dat het toch niet kan.pauperts
Eh, wij krijgen die gewoon de maand NAdat we ze gemaakt hebben (dus stel, je werkt in juli extra, dan krijg je in augustus deze "meeruren" uitbetaald..).. Als je geen extra loon krijgt moet je het even navragen bij je teamcoach, er gaat nl. ook nogal is wat mis met invoeren van je meerurenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:11 schreef Weaut het volgende:
Ik heb een vraagje. Worden de + uren die je hebt op een gegeven moment uitbetaald? Aangezien ik twee weken geleden een stuk of 50 + uren had en nu zo'n 4. Zo ja, krijg ik ze dan deze maand uitbetaald?
Als het goed is wordt verlof verrekend met je verlofbudget (5x het aantal concracturen per zaterdag), en NIET met je extra gewerkte uren. Deze laatste moeten in principe gewoon worden uitbetaald, tenzij je UITDRUKKELIJK te kennen hebt gegeven je meerwerk niet in geld maar in vrije tijd te willen. In dat geval wordt het meerwerk BIJGESCHREVEN bij je verlofbudget.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:22 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Die extra uren worden als het goed is bijgehouden. En als je verlof neemt gaan er uren vanaf en als je uit dienst treed krijg je alle plus - uren uitbetaald.
Althans, dit is wat mij verteld is door mijn teamcoach. Ik ben zaterdagwerker.
Het staat niet op de salarisstrook. Je moet even de teamcoach vragen of hij een uitdraai wil maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:56 schreef Ohrpolster. het volgende:
Kan je ergens op je salarisstrook zien hoeveel verlofuren je hebt opgebouwd? Zou ik wel eens willen weten...heel veel volgens mij
Wij krijgen eens in de zoveel tijd een a4tje met daarop de opgebouwde verlofuren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:56 schreef Ohrpolster. het volgende:
Kan je ergens op je salarisstrook zien hoeveel verlofuren je hebt opgebouwd? Zou ik wel eens willen weten...heel veel volgens mij
Ik dacht dat het een "vies" blaadje was die in een onopvallende verpakking zat en die door de een of andere halve - gare naar mij opgestuurd was.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht dat er een reclameblaadje door de bus viel van de Staatsloterij, nee was het van TNTWat een verpakking.
Hahahaquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:43 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een "vies" blaadje was die in een onopvallende verpakking zat en die door de een of andere halve - gare naar mij opgestuurd was.
Een discrete verpakkingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hahaha
Die zitten toch eerder in een roze of zwarte verpakking?![]()
En het was niet eens allemaal drie maten te groot?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:44 schreef kip_zonder-kop het volgende:![]()
Vandaag heb ik een groot pakket met daarin mijn TNT werkkleding ontvangen. Toch netjes, het is ongeveer drie weken geleden dat ik op de website mijn maten heb opgegeven dus vrij snel ontvangen vind ik.
Het is wel een beetje teveel van het goede. Er zitten onder andere 4 soorten shirts bij waarvan 2 exemplaren van elk soort. Waarschijnlijk draag ik toch alleen de jas van TNT en berg ik al het overige netjes op.![]()
Ik had trouwens ook een broek en schoenen verwacht maar die heb ik niet gezien.
Idd. Ik heb zo'n 2 jaarquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De kleding verkleurt idd razendsnel. De kleuren worden snel vaal.
Even op de laatste vragen: De meesten krijgen antwoord ja (binnen 5 werkdagen). Je kan sowieso niet solliciteren als ze niemand zoeken (dan kan je niet op het formulier op de website komen).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:10 schreef cooper21 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, zijn er hier ook mensen die i het oosten van het land werken bij de TNT??
Ik ben namelijk op zoek naar een baantje bij de TNT als postsorteerder-datatypist,
Maar volgens mij is dat alleen in zwolle en niet in andere plaatsen in overijssel of wel?
En als je hebt gesoliciteerd via de site, krijg je dan ook antwoord? of alleen als ze je uitnodigen voor gesprek??
Bedoel je nou de rode of de oranje kleding?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De kleding verkleurt idd razendsnel. De kleuren worden snel vaal.
Doe de oranje maar, of wat er voor door moet gaan. Bij mij verkleurt het erg snel. Gewoon even buiten lopen is genoegquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bedoel je nou de rode of de oranje kleding?Ik vind mijn oranje kleding nog van perfecte kleurstaat namelijk.
*werpt kritische blik op eigen TNT-kleding*quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe de oranje maar, of wat er voor door moet gaan. Bij mij verkleurt het erg snel. Gewoon even buiten lopen is genoeg
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:14 schreef Ohrpolster. het volgende:
De Post terug in handen van de staat graag...
Je kan ipv post altijd nog mensen bezorgen, als buschauffeur...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie weet er nog een leuk baantje voor mij?
Waarom die trieste smiley erbij? Ik hoop zelf over een tijdje aan de slag te kunnen gaan als buschauffeur, vraag me niet waarom maar dat wilde ik al worden toen ik klein was.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je kan ipv post altijd nog mensen bezorgen, als buschauffeur...
Die smiley was bedoeld omdat er misschien ontslagen vallen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Waarom die trieste smiley erbij? Ik hoop zelf over een tijdje aan de slag te kunnen gaan als buschauffeur, vraag me niet waarom maar dat wilde ik al worden toen ik klein was.Het werk bij TNT zorgt er in ieder geval voor dat ik redelijk wat rijervaring heb in de drukke stad wat denk ik wel van pas kan komen bij het beroep van een buschauffeur.
Hier wel, C 1000, extra dik, in plastic. 50 stuks per bundel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:08 schreef gelebeer het volgende:
Morgen HAH?
Da's met de meeste HAH het gevalquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:59 schreef Deezertje het volgende:
Als ze per 50 zitten heb ik er morgen 9 bundels hah...en hier misschien ook nog (lokaal) Jumbo erbij.
Als het weer zo'n waardeloze C1000 vleestas is... niemand geett daar wat om
Dat heb ik ook wel is..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:29 schreef Ohrpolster. het volgende:Nah ik heb wel weer zin om te werken, HAH of niet...
(kan zijn dat ik hier morgen na een paar uur werken weer anders over denk hoor
)
Wat een grap. Bij VSP komen werken. Waarom versturen ze dat spul dan niet met TNT, oh nee laat maar, dat doen ze al. De eigen TNT-post krijgen die paupers (Peter Bakker en consorten) al niet weg. Morgen weer post van 2 dagen. De enige reden dat TNT Post niet kan blijven bestaan is TNT zelf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier wel, C 1000, extra dik, in plastic. 50 stuks per bundel.
Nog meer mensen hier die brief gehad van Pieter Hollander met de vraag of je naast je huidige contract bij TNT Post ook nog 5 uurtjes bij VSP Post wilde komen werken? (daar betalen ze per brief).
Wat voor regels? Ik overtreed altijd de regels (nee grapje, alleen de max. snelheid) en vorige week stond ik helemaal bovenaan de Boco scorelijst.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ook lekker handig van de TNT. Ze hebben tegenwoordig weer auto's zonder Boco. Dus daar kun je de regels weer mee gaan overtreden. Heb zelf helaas nog niet met onze nieuwste aanwinst gereden
Zullen ze blij mee zijn op maandagquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij ons blijven er elke zaterdag meerdere wijken staan.
Is goed voor je figuur, lopen houd je fit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik word altijd ZO moe van die mensen die naar buiten komen en jij al 345 meter verder bent, ze je terug roepen en dan zeggen ze:
De brief is voor de buren
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Is goed voor je figuur, lopen houd je fit.
Of een ander voorbeeld: wat ik toevallig vandaag weer meemaakte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik word altijd ZO moe van die mensen die naar buiten komen en jij al 345 meter verder bent, ze je terug roepen en dan zeggen ze:
De brief is voor de buren
Nog niet elke dag? Dan gaat het goed bij jullie!! hahaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij ons blijven er elke zaterdag meerdere wijken staan.
Ja, en in mijn geval was de collega misschien niet laks omdat hij er waarschijnlijk vanuit ging dat een zaterdagwerker die bekend was met de steunpunten in dat dorp die wijk zou lopen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik zou trouwens hetzelfde gedaan hebben als jij xxiessiexx, er kan natuurlijk altijd iets mis gaan waardoor je nabrengzak ergens anders terecht is gekomen. Beetje simpel om dan te denken "als m'n collega laks is dan ga ik dat niet oplossen". Tuurlijk is het frustrerend, maar ik zou het nog frustrerender vinden om een halve wijk niet te kunnen bestellen denk ik....
Op deze vestiging zijn er veel te weinig bezorgers. De meeste zaterdagbezorgers worden zeker twee keer per week gebeld om ze over te halen nog ff een kantje te lopen. En onze teamcoach en p+ voelen zich zeker verantwoordelijk heb ik het idee.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hier ook zeer uitzonderlijk, hoogstens als er iemand niet komt opdagen waar wel op gerekend was oid. En dan nog is er bijna altijd wel iemand die nog een extra wijk kan / wil doen. Maar als zoiets structureel gebeurt vind ik het wel schandalig dat er niet van hogerhand wordt ingegrepen. Volgens mij zijn er ook nog altijd vestigingen waar mensen teveel zijn. Of is het zo dat iedereen vroeg weg is en niemand zich verantwoordelijk voelt voor wat er blijft staan..?
Precies, misschien juist wel extra goed z'n best gedaan door zakjes naar twee verschillende adressen te sturenquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, en in mijn geval was de collega misschien niet laks omdat hij er waarschijnlijk vanuit ging dat een zaterdagwerker die bekend was met de steunpunten in dat dorp die wijk zou lopen.
Ja want toen ik er uiteindelijk was (op dat steunpunt), zag ik dat het heel dicht lag bij de wijk waar ik mee bezig wasquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:15 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Precies, misschien juist wel extra goed z'n best gedaan door zakjes naar twee verschillende adressen te sturen
Bij ons 4 van de 24 wijken en dat is nog maar bij 1 van de 7 VBG-gebieden op de vestiging, we konden de 4 wijken nog wel klaar maken met veels te weinig man en een hoop post. 16 wijken opgebundeld aangezien de inleners van andere kantoren de wijken niet kunnen opbundelen. Met 2 man moeten Vossen en vervolgens nog een wijk van 2 dagen (vrijdag en zaterdag) kunnen bestellen. 10:55 bezig geweest. Inclusief 20 minuten pauze van 06:30 tot 18:00 uur gewerkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:40 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons blijven dus echt nooit wijken staan.
minimumloon, dunkt me. Tenminste, volgens mij zijn tijdelijke contracten doorgaans minimumloon. En dan zit je ergens tussen zes en zeven euro per uur.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:48 schreef piepschuimblok het volgende:
Wat verdiend iemand van 21 jaar die in december gaat werken als sorteerder?
Je mag wel handschoenen aandoen danquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag mijn eerste werkdagje als postbezorger.
Succesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
En hoe is het bevallen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
Ik kan het niet makkelijk vinden met Google dus het zal wel bagger zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:38 schreef gelebeer het volgende:
Een vriend van me wil gaan werken bij Netwerk VSP als postbezorger, ik, als TNT'er, heb hem dat natuurlijk meteen afgeraden omwille van de slechte CAO. Weet iemand ook hoeveel je daar precies verdient als 17-jarige?
Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:38 schreef gelebeer het volgende:
Een vriend van me wil gaan werken bij Netwerk VSP als postbezorger, ik, als TNT'er, heb hem dat natuurlijk meteen afgeraden omwille van de slechte CAO. Weet iemand ook hoeveel je daar precies verdient als 17-jarige?
dat klopt er stonden ook 3 op er hadden er dus 4 op moeten staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet je even de klantenservice bellen en de situatie uitleggen.
Telefoonnummer is 058-233 33 33
Zelf schijf ik in zo'n situatie ook niet 4 briefjes uit. ik vul 1 nummer in en zet er dan 4x op als het mogelijk is.
nee van de 4e niet wel van de andere driequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet de situatie even uitleggen. Heb je ook het track en tracenummer van het vierde pakket? Zij moeten het voor je kunnen regelen. Je moet denk ik ook even de nummers van de eerste drie pakketten voor de zekerheid melden, zodat het duidelijk is dat er gewoon iemand een foutje heeft gemaakt en dat ze je het pakket gewoon mee moeten geven.
Dank je, ik zal hem eens verlichten en hem er hopelijk van weerhouden die baan te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:
-VSP zal de verdiensten natuurlijk altijd rooskleuriger weergeven dan ze zijn en het aantal uur werk conservatief inschatten (en er is een gerede kans dat ze de voor het sorteren benodigde tijd "vergeten" zijn mee te tellen).
-Je krijgt geen vakantiegeld, winstuitkering of eindejaarsgratificatie
-Je krijgt niet doorbetaald bij ziekte
-Je krijgt niet doorbetaald bij verlof, sterker nog: ben je ziek of met vakantie dan moet je ZELF een vervanger regelen
-Je bent niet verzekerd tegen ongevallen tijdens het werk
-VSP draagt geen sociale premies of belasting af, dat moet je zelf doen, dus dan blijft er nog minder over van de schamele verdiensten.
Niet doen dus! Je kunt nog beter folders of kranten gaan lopen.
Zie de OP, HAH dusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:34 schreef Sapphira het volgende:
Het was best wel oké gisteren.Ik heb nog geen posttassen op mijn fiets hoeven dragen, waarschijnlijk krijg ik vandaag zo'n tas.
Ik moet wel zeggen dat bezorgen best zwaar is en vooral op dinsdag met al die reclamebladen.
Ik heb nu een beetje spierpijn in mijn linkerarm.
Noemen jullie reclame ook huis aan huis bij tnt?
Waarschijnlijk morgen jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:41 schreef CHEVHB het volgende:
Even klein vraagje..
Heb 2 pakketten die ik vandaag verwacht nu staat er bij 1 pakket:
Parcel out for delivery
en bij de andere:
Zending in sorteercentrum.
Kan ik die 2e nu vandaag ook verwachten? Of pas morgen?
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Sapphira het volgende:
Ohja bezorgen de postbezorgers bij TNT ook echte huis aan huis(kranten en dergelijke) zeg maar? dus geen reclame?
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:55 schreef Sapphira het volgende:
Ahh best verwarrend met die ja-nee stickers als er staat wel huis aan huis.en als ze bij TNT reclame ook HAH noemen.
Als het goed is wel, maar ik heb ze nog nooit gezienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan?
Dinsdag is alleen zwaar als er een dikke Gammafolder bij zitquote:Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ik meld me dan ook nooit aan om te werken op dinsdag![]()
Ik kan ze ook niet vinden via Google.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is wel, maar ik heb ze nog nooit gezien
[..]
Dinsdag is alleen zwaar als er een dikke Gammafolder bij zit
En de lift in?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon met fiets en al de portiek van de flat in gaan
Er is dus een bussenfront op elk van die verdiepingen. (dat is bij veel flats hier in de buurt zo)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
Mag dat wel? Dan moeten ze toch een bussenfront hebben?
Anders moet je even een schoudertas regelen
Euh, als ik me niet vergis stond die "Ja" voor "gewone" huis aan huis bladen zoals gratis weekbladen(kranten) en stond de "Nee" voor "géén ongeadresseerd huisaanhuis/reclamedrukwerk" ... Toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.
Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ik bedoelde ook de nee-ja stickersquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.
Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ja, dat komt op hetzelfde neer. Stel dat jij parttime werkt en ik roep ff wat, zo'n 15 uur per week. Dan heb je recht op 4x 15 uur verlof, dus dat is dan in de praktijk gewoon 4 weken betaald vakantie.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:22 schreef Sapphira het volgende:
Weet iemand dit trouwens:
Op de site van TNT staat dat postbezorgers 4 weken betaald vakantie krijgen.
En dit staat er in de cao van postbezorgers:
1 De werknemer heeft per kalenderjaar recht op vakantie met een omvang van 4 maal het gemiddeld aantal te werken uren per week.
2 Indien de werknemer in de loop van het kalenderjaar in dienst treedt, heeft hij aanspraak op vakantie in evenredigheid met het aantal uren waarop hij aanspraak zou hebben indien hij het gehele jaar in dienst zou zijn.
Komt dat dan op hetzelfde neer?Sorry ben een beetje blond..
Ja, je wordt gewoon volgens contract uitbetaaldquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:29 schreef Sapphira het volgende:
Ik heb ook al loon gekregen.Ik heb nog maar 2 dagen gewerkt en er staat al best veel loon op.
![]()
Weet iemand hoe dit kan? Is dit dan met de volgende oktoberdagen erbij?
Volgens mij krijg je bij een contract van 10 uur per week op je eerste loonstrook 4x10 uur uitbetaald.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:38 schreef Sapphira het volgende:
Als ik voor 10 dagen (ik werk sinds 20 oktober) (10 uur per week) betaald zou worden nu, dan zou ik meer horen te krijgen dan er opstaat, dat vind ik dus zo raar.
Nouja.. Ik zal het straks eens vragen..
Dat lijkt me sterk aangezien ik maar +-70 euro gekregen heb. bij de TV op mijn loonstrookje staat ook 31-08 / 27-09quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je bij een contract van 10 uur per week op je eerste loonstrook 4x10 uur uitbetaald.
Dit loonstrookje betreft je loon over de GEHELE maand oktober plus de MEERUREN die je hebt gewerkt in de periode 31/8-27/9.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:58 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk aangezien ik maar +-70 euro gekregen heb. bij de TV op mijn loonstrookje staat ook 31-08 / 27-09
Ik snap echt niks van mijn loonstrookje. Bij algemene gegevens onderaan staat bij salaris +-173 euro terwijl er bij uurloon o.r.t. 5,21 euro staat. Dan zou ik toch meer horen te krijgen aangezien 5,21euro x 10 uur x 4 weken = +- 200 euro is.
Link werkt niet, kan je het via een andere website uploaden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:24 schreef Sapphira het volgende:
Bedankt voor de uitleg!
Ik kan geen scan maken van het loonstrookje, maar heb wel een foto gemaakt. http://img514.imageshack.us/img514/507/loonstrookje.png
Alvast bedankt.![]()
Hoi Sapphira, je krijgt natuurlijk wel 10 uur uitbetaald, alleen die 2 uur bovenop die 8, dat zijn meeruren, die krijg je met een maand vertraging. Plus, als je nu bijv. ziek bent of met verlof, dan krijg je ineens maar 8 uur betaald per week.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef Sapphira het volgende:
Bedankt voor de uitleg!
Wat vreemd dat ik maar een 8 uren contract heb. Ik werk van dinsdag tot en met zaterdag. De postbode plus waarbij ik gesolliciteerd heb zei dat ik een 10 uren contract zou krijgen.
Dit ga ik morgen toch even vragen want ik ga geen 5 dagen werken als ik toch maar 8 uur betaald krijg i.p.v. 10 uur.
@ellenatmars: Gefeliciteerd![]()
Dan zou ik daar maar heel snel achteraan gaan! Zolang je geen contract hebt mag je namelijk niet eens werken, volgens mij! Nog een wonder dat je al wel loon ontvangen hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ah ok!
Contract? Welk contract?Ik heb eigenlijk helemaal niets ondertekent. Ik heb alleen toen met dat sollicitatiegesprek papieren ingevuld en dat zou dan 2 weken duren vooraleer ik mag beginnen met werken bij TNT. Maar ik heb helemaal geen contract gezien?
De postbode plus is wel op vakantie, misschien dat ik hem daarom nog niet gekregen heb.
Gelijk een 4 uurs wijk, dat wordt afzien uhm, valt wel meeeequote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef ellenatmars het volgende:
Nou, gister m'n contract getekend. Mag a.s. woensdag & vrijdag mee en dan zaterdag alleen. Krijg meteen een wijk van 4 uur!
Voor een eerste keer is dat best een nette tijd, hoor! En er was weliswaar geen hah vandaag, maar wel een hoop dikke post (hier althans), Kampioen, extra dikke Margriet, extra dikke Elsevier, etc.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:19 schreef Sapphira het volgende:
Haha toevallig. Heb m'n contract vandaag gekregen.Er staat inderdaad dat ik een 8uren contract heb en ik moet morgen niet werken, maar we konden nog overleggen of ik zaterdag ook kon werken.
Ik zit er stiekem zelf aan te denken om 8uren te blijven werken. Ik vind het best zwaar werk.
Is woensdag tot en met zaterdag dan het beste? of disdag tot en met vrijdag?
Vandaag voor het eerst helemaal alleen gelopen.Jeetje.. Ik ben kapot.
![]()
Ik heb 2 uur en 45 minuten over 2 wijken gedaan waar je normaal 2 uur over doet en er was niet eens reclame bij.
Klopt. Ik heb gewoon in korte broek besteld.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moet zeggen dat het best nog wel warm was vandaag
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb gewoon in korte broek besteld.
*hoopt voor zonder*quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:09 schreef Zipportal het volgende:
Wat voor C1000 HAH hebben we morgen? Met of zonder plastic?
Haha...ik ga volgend jaar serieus wel minimaal 12 zaterdagen achter elkaar verlof opnemen (betaald als het kan, maar ik weet niet precies hoeveel verlof ik heb staan). Alleen nog even tegen m'n TC en planner zeggenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Heb net een lijst gekregen voor het verlof in 2010. Denk dat ik de eerste 12 zaterdagen van het jaar maar eens vrij ga nemen
Nicequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:55 schreef TokenW het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, geen C1000 in plastic morgen.
Oh da's vast een echte Limburgse kwaliteitsvlaaiquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:32 schreef MissSpooky het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik vroeger moest gaan morgen, omdat er taart was.
Ik kreeg mijn contract pas een maand na indiensttreding.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 05:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou ik daar maar heel snel achteraan gaan! Zolang je geen contract hebt mag je namelijk niet eens werken, volgens mij! Nog een wonder dat je al wel loon ontvangen hebt.
Zekerwetenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh da's vast een echte Limburgse kwaliteitsvlaai
Precies, door bij VSP te gaan werken kaap je post weg bij TNT. Als VSP namelijk in bepaalde gebieden geen mensen heeft, wordt de post door TNT bezorgd. Als je naast je contract bij TNT ook voor VSP gaat werken, besteel je eigenlijk jezelf: je loopt met post die je anders bij TNT zou hebben, maar nu dus voor minder geld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:12 schreef Deezertje het volgende:
TNT spam via de telefoon, naast de smeek brief om te werken bij VSP, nu ook via de telefoon benaderd. 2x "nee'' gezegt. Wat een schamelloontje krijg je daar, maar ze zeggen er niet bij dat je zelf ook nog moet sorteren thuis, maar dat is dus wel zo... en dat kost je ook al gauw meer dan een uur.. en wat een paupert actie van de TNT zeg, ze moeten juist zorgen dat alle post van VSP via TNT verloopt, houden ze de postbodes nog eens aan het werk, ipv uitbesteden tegen een laag loontje.
Waar in Limburg werk je?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:40 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
ZekerwetenEr was ook ananasvlaai, maar daar kwam ik te laat achter
Ananasvlaai? Nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:40 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
ZekerwetenEr was ook ananasvlaai, maar daar kwam ik te laat achter
Heb jij twee codes dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:30 schreef MissSpooky het volgende:
Nu pasDie hangt nog op m'n whitebord xD
Ik weet 't niet. Miss. de vleesetende plant ofzo.
Zou je twee codes kunnen invoeren? Bespaart verzendkosten.
In Kerkradequote:
Ik moet ook nog ergens zo'n cadeaubon hebbenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ananasvlaai? Nog nooit van gehoord
Vandaag vieze motregen, was best fris in combinatie met die wind. Wel weinig post en ik vond de C1000 blaadjes van perfect formaat.
Kreeg ook een kadobon van TNT thuisgestuurd om te besteden in hun online kadowinkel, vanwege die HAH op zaterdag de afgelopen maanden. Hebben jullie die ook al gehad?
Ik kan niet kiezen wat ik wil bestellen
Het is wel verplichtquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:40 schreef greatchampion het volgende:
Een functioneringsgesprek, krijgt iedereen dat?
Wanneer krijg je dat dan? Ik heb er bij mij op het depot nog nooit iemand over horen praten.quote:
Oke. En ga je dan praten over hoe goed je werkt enzo?quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb dit jaar twee van die gesprekken gehad.
Daar komt het wel op neer jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oke. En ga je dan praten over hoe goed je werkt enzo?![]()
Dat is altijd mooiquote:Mijn TC zegt altijd dat ik het heel goed doe en voor de rest hoor ik em eigenlijk nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |