Die smiley was bedoeld omdat er misschien ontslagen vallen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Waarom die trieste smiley erbij? Ik hoop zelf over een tijdje aan de slag te kunnen gaan als buschauffeur, vraag me niet waarom maar dat wilde ik al worden toen ik klein was.Het werk bij TNT zorgt er in ieder geval voor dat ik redelijk wat rijervaring heb in de drukke stad wat denk ik wel van pas kan komen bij het beroep van een buschauffeur.
Hier wel, C 1000, extra dik, in plastic. 50 stuks per bundel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:08 schreef gelebeer het volgende:
Morgen HAH?
Da's met de meeste HAH het gevalquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:59 schreef Deezertje het volgende:
Als ze per 50 zitten heb ik er morgen 9 bundels hah...en hier misschien ook nog (lokaal) Jumbo erbij.
Als het weer zo'n waardeloze C1000 vleestas is... niemand geett daar wat om
Dat heb ik ook wel is..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:29 schreef Ohrpolster. het volgende:Nah ik heb wel weer zin om te werken, HAH of niet...
(kan zijn dat ik hier morgen na een paar uur werken weer anders over denk hoor
)
Wat een grap. Bij VSP komen werken. Waarom versturen ze dat spul dan niet met TNT, oh nee laat maar, dat doen ze al. De eigen TNT-post krijgen die paupers (Peter Bakker en consorten) al niet weg. Morgen weer post van 2 dagen. De enige reden dat TNT Post niet kan blijven bestaan is TNT zelf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier wel, C 1000, extra dik, in plastic. 50 stuks per bundel.
Nog meer mensen hier die brief gehad van Pieter Hollander met de vraag of je naast je huidige contract bij TNT Post ook nog 5 uurtjes bij VSP Post wilde komen werken? (daar betalen ze per brief).
Wat voor regels? Ik overtreed altijd de regels (nee grapje, alleen de max. snelheid) en vorige week stond ik helemaal bovenaan de Boco scorelijst.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ook lekker handig van de TNT. Ze hebben tegenwoordig weer auto's zonder Boco. Dus daar kun je de regels weer mee gaan overtreden. Heb zelf helaas nog niet met onze nieuwste aanwinst gereden
Zullen ze blij mee zijn op maandagquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij ons blijven er elke zaterdag meerdere wijken staan.
Is goed voor je figuur, lopen houd je fit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik word altijd ZO moe van die mensen die naar buiten komen en jij al 345 meter verder bent, ze je terug roepen en dan zeggen ze:
De brief is voor de buren
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Is goed voor je figuur, lopen houd je fit.
Of een ander voorbeeld: wat ik toevallig vandaag weer meemaakte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik word altijd ZO moe van die mensen die naar buiten komen en jij al 345 meter verder bent, ze je terug roepen en dan zeggen ze:
De brief is voor de buren
Nog niet elke dag? Dan gaat het goed bij jullie!! hahaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij ons blijven er elke zaterdag meerdere wijken staan.
Ja, en in mijn geval was de collega misschien niet laks omdat hij er waarschijnlijk vanuit ging dat een zaterdagwerker die bekend was met de steunpunten in dat dorp die wijk zou lopen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik zou trouwens hetzelfde gedaan hebben als jij xxiessiexx, er kan natuurlijk altijd iets mis gaan waardoor je nabrengzak ergens anders terecht is gekomen. Beetje simpel om dan te denken "als m'n collega laks is dan ga ik dat niet oplossen". Tuurlijk is het frustrerend, maar ik zou het nog frustrerender vinden om een halve wijk niet te kunnen bestellen denk ik....
Op deze vestiging zijn er veel te weinig bezorgers. De meeste zaterdagbezorgers worden zeker twee keer per week gebeld om ze over te halen nog ff een kantje te lopen. En onze teamcoach en p+ voelen zich zeker verantwoordelijk heb ik het idee.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hier ook zeer uitzonderlijk, hoogstens als er iemand niet komt opdagen waar wel op gerekend was oid. En dan nog is er bijna altijd wel iemand die nog een extra wijk kan / wil doen. Maar als zoiets structureel gebeurt vind ik het wel schandalig dat er niet van hogerhand wordt ingegrepen. Volgens mij zijn er ook nog altijd vestigingen waar mensen teveel zijn. Of is het zo dat iedereen vroeg weg is en niemand zich verantwoordelijk voelt voor wat er blijft staan..?
Precies, misschien juist wel extra goed z'n best gedaan door zakjes naar twee verschillende adressen te sturenquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, en in mijn geval was de collega misschien niet laks omdat hij er waarschijnlijk vanuit ging dat een zaterdagwerker die bekend was met de steunpunten in dat dorp die wijk zou lopen.
Ja want toen ik er uiteindelijk was (op dat steunpunt), zag ik dat het heel dicht lag bij de wijk waar ik mee bezig wasquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:15 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Precies, misschien juist wel extra goed z'n best gedaan door zakjes naar twee verschillende adressen te sturen
Bij ons 4 van de 24 wijken en dat is nog maar bij 1 van de 7 VBG-gebieden op de vestiging, we konden de 4 wijken nog wel klaar maken met veels te weinig man en een hoop post. 16 wijken opgebundeld aangezien de inleners van andere kantoren de wijken niet kunnen opbundelen. Met 2 man moeten Vossen en vervolgens nog een wijk van 2 dagen (vrijdag en zaterdag) kunnen bestellen. 10:55 bezig geweest. Inclusief 20 minuten pauze van 06:30 tot 18:00 uur gewerkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:40 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons blijven dus echt nooit wijken staan.
minimumloon, dunkt me. Tenminste, volgens mij zijn tijdelijke contracten doorgaans minimumloon. En dan zit je ergens tussen zes en zeven euro per uur.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:48 schreef piepschuimblok het volgende:
Wat verdiend iemand van 21 jaar die in december gaat werken als sorteerder?
Je mag wel handschoenen aandoen danquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag mijn eerste werkdagje als postbezorger.
Succesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
En hoe is het bevallen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Sapphira het volgende:
Ik kan het niet makkelijk vinden met Google dus het zal wel bagger zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:38 schreef gelebeer het volgende:
Een vriend van me wil gaan werken bij Netwerk VSP als postbezorger, ik, als TNT'er, heb hem dat natuurlijk meteen afgeraden omwille van de slechte CAO. Weet iemand ook hoeveel je daar precies verdient als 17-jarige?
Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:38 schreef gelebeer het volgende:
Een vriend van me wil gaan werken bij Netwerk VSP als postbezorger, ik, als TNT'er, heb hem dat natuurlijk meteen afgeraden omwille van de slechte CAO. Weet iemand ook hoeveel je daar precies verdient als 17-jarige?
dat klopt er stonden ook 3 op er hadden er dus 4 op moeten staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet je even de klantenservice bellen en de situatie uitleggen.
Telefoonnummer is 058-233 33 33
Zelf schijf ik in zo'n situatie ook niet 4 briefjes uit. ik vul 1 nummer in en zet er dan 4x op als het mogelijk is.
nee van de 4e niet wel van de andere driequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet de situatie even uitleggen. Heb je ook het track en tracenummer van het vierde pakket? Zij moeten het voor je kunnen regelen. Je moet denk ik ook even de nummers van de eerste drie pakketten voor de zekerheid melden, zodat het duidelijk is dat er gewoon iemand een foutje heeft gemaakt en dat ze je het pakket gewoon mee moeten geven.
Dank je, ik zal hem eens verlichten en hem er hopelijk van weerhouden die baan te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:
-VSP zal de verdiensten natuurlijk altijd rooskleuriger weergeven dan ze zijn en het aantal uur werk conservatief inschatten (en er is een gerede kans dat ze de voor het sorteren benodigde tijd "vergeten" zijn mee te tellen).
-Je krijgt geen vakantiegeld, winstuitkering of eindejaarsgratificatie
-Je krijgt niet doorbetaald bij ziekte
-Je krijgt niet doorbetaald bij verlof, sterker nog: ben je ziek of met vakantie dan moet je ZELF een vervanger regelen
-Je bent niet verzekerd tegen ongevallen tijdens het werk
-VSP draagt geen sociale premies of belasting af, dat moet je zelf doen, dus dan blijft er nog minder over van de schamele verdiensten.
Niet doen dus! Je kunt nog beter folders of kranten gaan lopen.
Zie de OP, HAH dusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:34 schreef Sapphira het volgende:
Het was best wel oké gisteren.Ik heb nog geen posttassen op mijn fiets hoeven dragen, waarschijnlijk krijg ik vandaag zo'n tas.
Ik moet wel zeggen dat bezorgen best zwaar is en vooral op dinsdag met al die reclamebladen.
Ik heb nu een beetje spierpijn in mijn linkerarm.
Noemen jullie reclame ook huis aan huis bij tnt?
Waarschijnlijk morgen jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:41 schreef CHEVHB het volgende:
Even klein vraagje..
Heb 2 pakketten die ik vandaag verwacht nu staat er bij 1 pakket:
Parcel out for delivery
en bij de andere:
Zending in sorteercentrum.
Kan ik die 2e nu vandaag ook verwachten? Of pas morgen?
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Sapphira het volgende:
Ohja bezorgen de postbezorgers bij TNT ook echte huis aan huis(kranten en dergelijke) zeg maar? dus geen reclame?
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:55 schreef Sapphira het volgende:
Ahh best verwarrend met die ja-nee stickers als er staat wel huis aan huis.en als ze bij TNT reclame ook HAH noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |