Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:38 schreef gelebeer het volgende:
Een vriend van me wil gaan werken bij Netwerk VSP als postbezorger, ik, als TNT'er, heb hem dat natuurlijk meteen afgeraden omwille van de slechte CAO. Weet iemand ook hoeveel je daar precies verdient als 17-jarige?
dat klopt er stonden ook 3 op er hadden er dus 4 op moeten staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet je even de klantenservice bellen en de situatie uitleggen.
Telefoonnummer is 058-233 33 33
Zelf schijf ik in zo'n situatie ook niet 4 briefjes uit. ik vul 1 nummer in en zet er dan 4x op als het mogelijk is.
nee van de 4e niet wel van de andere driequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet de situatie even uitleggen. Heb je ook het track en tracenummer van het vierde pakket? Zij moeten het voor je kunnen regelen. Je moet denk ik ook even de nummers van de eerste drie pakketten voor de zekerheid melden, zodat het duidelijk is dat er gewoon iemand een foutje heeft gemaakt en dat ze je het pakket gewoon mee moeten geven.
Dank je, ik zal hem eens verlichten en hem er hopelijk van weerhouden die baan te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Netwerk VSP betaalt per brief uit, niet per uur. Je leeftijd heeft dus geen invloed op wat je verdient. Je krijgt geen arbeidsovereenkomst, maar een OVO (een overeenkomst van opdracht). Zeggen dat je een slechte CAO hebt klopt dus feitelijk niet: je hebt helemaal geen CAO! In de bekende brief van Pieter Hollander was sprake van 5 uur werk per week, op de site van VSP staat dat je rond de 100 euro per maand verdient. Als je dan gaat terugrekenen kom je uit op iets van EUR 4,60 per uur, maar:
-VSP zal de verdiensten natuurlijk altijd rooskleuriger weergeven dan ze zijn en het aantal uur werk conservatief inschatten (en er is een gerede kans dat ze de voor het sorteren benodigde tijd "vergeten" zijn mee te tellen).
-Je krijgt geen vakantiegeld, winstuitkering of eindejaarsgratificatie
-Je krijgt niet doorbetaald bij ziekte
-Je krijgt niet doorbetaald bij verlof, sterker nog: ben je ziek of met vakantie dan moet je ZELF een vervanger regelen
-Je bent niet verzekerd tegen ongevallen tijdens het werk
-VSP draagt geen sociale premies of belasting af, dat moet je zelf doen, dus dan blijft er nog minder over van de schamele verdiensten.
Niet doen dus! Je kunt nog beter folders of kranten gaan lopen.
Zie de OP, HAH dusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:34 schreef Sapphira het volgende:
Het was best wel oké gisteren.Ik heb nog geen posttassen op mijn fiets hoeven dragen, waarschijnlijk krijg ik vandaag zo'n tas.
Ik moet wel zeggen dat bezorgen best zwaar is en vooral op dinsdag met al die reclamebladen.
Ik heb nu een beetje spierpijn in mijn linkerarm.
Noemen jullie reclame ook huis aan huis bij tnt?
Waarschijnlijk morgen jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:41 schreef CHEVHB het volgende:
Even klein vraagje..
Heb 2 pakketten die ik vandaag verwacht nu staat er bij 1 pakket:
Parcel out for delivery
en bij de andere:
Zending in sorteercentrum.
Kan ik die 2e nu vandaag ook verwachten? Of pas morgen?
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Sapphira het volgende:
Ohja bezorgen de postbezorgers bij TNT ook echte huis aan huis(kranten en dergelijke) zeg maar? dus geen reclame?
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:55 schreef Sapphira het volgende:
Ahh best verwarrend met die ja-nee stickers als er staat wel huis aan huis.en als ze bij TNT reclame ook HAH noemen.
Als het goed is wel, maar ik heb ze nog nooit gezienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan?
Dinsdag is alleen zwaar als er een dikke Gammafolder bij zitquote:Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ik meld me dan ook nooit aan om te werken op dinsdag![]()
Ik kan ze ook niet vinden via Google.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is wel, maar ik heb ze nog nooit gezien
[..]
Dinsdag is alleen zwaar als er een dikke Gammafolder bij zit
En de lift in?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon met fiets en al de portiek van de flat in gaan
Er is dus een bussenfront op elk van die verdiepingen. (dat is bij veel flats hier in de buurt zo)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
Mag dat wel? Dan moeten ze toch een bussenfront hebben?
Anders moet je even een schoudertas regelen
Euh, als ik me niet vergis stond die "Ja" voor "gewone" huis aan huis bladen zoals gratis weekbladen(kranten) en stond de "Nee" voor "géén ongeadresseerd huisaanhuis/reclamedrukwerk" ... Toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.
Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ik bedoelde ook de nee-ja stickersquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bestaan er ja-nee stickers dan? Ik dacht alleen nee-ja.
Je kiest trouwens wel een rotdag uit om te beginnen met werken, dinsdag is altijd loodzwaar qua HAH.![]()
Ja, dat komt op hetzelfde neer. Stel dat jij parttime werkt en ik roep ff wat, zo'n 15 uur per week. Dan heb je recht op 4x 15 uur verlof, dus dat is dan in de praktijk gewoon 4 weken betaald vakantie.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:22 schreef Sapphira het volgende:
Weet iemand dit trouwens:
Op de site van TNT staat dat postbezorgers 4 weken betaald vakantie krijgen.
En dit staat er in de cao van postbezorgers:
1 De werknemer heeft per kalenderjaar recht op vakantie met een omvang van 4 maal het gemiddeld aantal te werken uren per week.
2 Indien de werknemer in de loop van het kalenderjaar in dienst treedt, heeft hij aanspraak op vakantie in evenredigheid met het aantal uren waarop hij aanspraak zou hebben indien hij het gehele jaar in dienst zou zijn.
Komt dat dan op hetzelfde neer?Sorry ben een beetje blond..
Ja, je wordt gewoon volgens contract uitbetaaldquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:29 schreef Sapphira het volgende:
Ik heb ook al loon gekregen.Ik heb nog maar 2 dagen gewerkt en er staat al best veel loon op.
![]()
Weet iemand hoe dit kan? Is dit dan met de volgende oktoberdagen erbij?
Volgens mij krijg je bij een contract van 10 uur per week op je eerste loonstrook 4x10 uur uitbetaald.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:38 schreef Sapphira het volgende:
Als ik voor 10 dagen (ik werk sinds 20 oktober) (10 uur per week) betaald zou worden nu, dan zou ik meer horen te krijgen dan er opstaat, dat vind ik dus zo raar.
Nouja.. Ik zal het straks eens vragen..
Dat lijkt me sterk aangezien ik maar +-70 euro gekregen heb. bij de TV op mijn loonstrookje staat ook 31-08 / 27-09quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je bij een contract van 10 uur per week op je eerste loonstrook 4x10 uur uitbetaald.
Dit loonstrookje betreft je loon over de GEHELE maand oktober plus de MEERUREN die je hebt gewerkt in de periode 31/8-27/9.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:58 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk aangezien ik maar +-70 euro gekregen heb. bij de TV op mijn loonstrookje staat ook 31-08 / 27-09
Ik snap echt niks van mijn loonstrookje. Bij algemene gegevens onderaan staat bij salaris +-173 euro terwijl er bij uurloon o.r.t. 5,21 euro staat. Dan zou ik toch meer horen te krijgen aangezien 5,21euro x 10 uur x 4 weken = +- 200 euro is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |