Hoi Sapphira,
Ik heb 'm bestudeerd, en hoewel ik de berekening niet helemaal kan volgen snap ik het wel deels.
Volgens de CAO voor Postbezorgers is een fulltime-werkweek 38 uur. Die 21,05% op je loonstrookje slaat dus op de omvang van jouw contract in verhouding tot een fulltime-contract. Dan kom ik uit op 21,05% van 38, en dat is 8 uur. Kennelijk is je contract dus 8 uur per week, en geen 10. Als je echter een dienst hebt van 10 uur zullen die 2 uur extra per week als meeruren worden uitbetaald.
Die EUR 173,19 linksonder is wat je per maand gaat verdienen, exclusief overwerk, en exclusief aanvulling tot het minimumloon (kun je nagaan: het officiele postbezorgersloon is zo laag dat het zelfs onder het minimumloon ligt!).
Die EUR 329,10 (berekening over) is wat een fulltime-postbezorger (die bestaat dus niet) zou hebben verdiend in de twee weken dat jij gewerkt hebt.
Hoe ze tot dit bedrag zijn gekomen begrijp ik niet helemaal, ik snap dat het minder is omdat het niet om een volle maand gaat, maar volgens mij is het zelfs minder nog dan twee weken. Een verklaring hiervoor is onder meer dat een maand gemiddeld 4,345 weken telt, dus dan zou je verwachten dat je 2/4,345e deel van je maandsalaris zou krijgen, maar dan kom ik uit op EUR 79,72 en niet op EUR 69,27. Wat het nog ingewikkelder maakt is dat je niet alleen NIET gewoon op de 1e van de maand bent begonnen, maar ook nog eens midden in een week! Werk je 4 dagen per week, di-vr? Dan denk ik dat je iets meer geld had gekregen deze maand als het contract maandag de 19e was ingegaan, ipv dinsdag de 20e. Want nu heb je de kans dat deze week niet als een volledige werkweek is geteld, omdat je niet de hele week in dienst was. Dat je die maandag sowieso niet zou werken maakt dan vreemd genoeg niet uit.
Ik denk dat je het maar moet laten rusten. Ik denk in alle bescheidenheid dat de gemiddelde postbode-plus of teamcoach nog minder van je loonstrookje snapt dan ik doe, en met mijn berekening kom je in elk geval aardig in de buurt van jouw EUR 70,- En alleen de 1e maand heb je met die rare afrondingsverschillen te maken, dus ik denk dat je komende loonstrookjes veel beter zullen kloppen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...