abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73959393
Bedankt voor de uitleg!

Ik kan geen scan maken van het loonstrookje, maar heb wel een foto gemaakt. http://img514.imageshack.us/img514/507/loonstrookje.png

Alvast bedankt.
pi_73959675
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:24 schreef Sapphira het volgende:
Bedankt voor de uitleg!

Ik kan geen scan maken van het loonstrookje, maar heb wel een foto gemaakt. http://img514.imageshack.us/img514/507/loonstrookje.png

Alvast bedankt.
Link werkt niet, kan je het via een andere website uploaden?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:57:20 #253
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73960408
Mijn loon was een mooie verrassing toen ik thuis kwam van school
pi_73960843
Hmm vreemd. Ok hier nieuwe link: http://www.goldendjego.nl/Loonstrookje.PNG
pi_73962178
Hoi Sapphira,

Ik heb 'm bestudeerd, en hoewel ik de berekening niet helemaal kan volgen snap ik het wel deels.

Volgens de CAO voor Postbezorgers is een fulltime-werkweek 38 uur. Die 21,05% op je loonstrookje slaat dus op de omvang van jouw contract in verhouding tot een fulltime-contract. Dan kom ik uit op 21,05% van 38, en dat is 8 uur. Kennelijk is je contract dus 8 uur per week, en geen 10. Als je echter een dienst hebt van 10 uur zullen die 2 uur extra per week als meeruren worden uitbetaald.

Die EUR 173,19 linksonder is wat je per maand gaat verdienen, exclusief overwerk, en exclusief aanvulling tot het minimumloon (kun je nagaan: het officiele postbezorgersloon is zo laag dat het zelfs onder het minimumloon ligt!).

Die EUR 329,10 (berekening over) is wat een fulltime-postbezorger (die bestaat dus niet) zou hebben verdiend in de twee weken dat jij gewerkt hebt.

Hoe ze tot dit bedrag zijn gekomen begrijp ik niet helemaal, ik snap dat het minder is omdat het niet om een volle maand gaat, maar volgens mij is het zelfs minder nog dan twee weken. Een verklaring hiervoor is onder meer dat een maand gemiddeld 4,345 weken telt, dus dan zou je verwachten dat je 2/4,345e deel van je maandsalaris zou krijgen, maar dan kom ik uit op EUR 79,72 en niet op EUR 69,27. Wat het nog ingewikkelder maakt is dat je niet alleen NIET gewoon op de 1e van de maand bent begonnen, maar ook nog eens midden in een week! Werk je 4 dagen per week, di-vr? Dan denk ik dat je iets meer geld had gekregen deze maand als het contract maandag de 19e was ingegaan, ipv dinsdag de 20e. Want nu heb je de kans dat deze week niet als een volledige werkweek is geteld, omdat je niet de hele week in dienst was. Dat je die maandag sowieso niet zou werken maakt dan vreemd genoeg niet uit.

Ik denk dat je het maar moet laten rusten. Ik denk in alle bescheidenheid dat de gemiddelde postbode-plus of teamcoach nog minder van je loonstrookje snapt dan ik doe, en met mijn berekening kom je in elk geval aardig in de buurt van jouw EUR 70,- En alleen de 1e maand heb je met die rare afrondingsverschillen te maken, dus ik denk dat je komende loonstrookjes veel beter zullen kloppen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73962451
Nou, gister m'n contract getekend. Mag a.s. woensdag & vrijdag mee en dan zaterdag alleen. Krijg meteen een wijk van 4 uur!
pi_73963144
Bedankt voor de uitleg!

Wat vreemd dat ik maar een 8 uren contract heb. Ik werk van dinsdag tot en met zaterdag. De postbode plus waarbij ik gesolliciteerd heb zei dat ik een 10 uren contract zou krijgen.
Dit ga ik morgen toch even vragen morgen

@ellenatmars: Gefeliciteerd

[ Bericht 10% gewijzigd door Sapphira op 22-10-2009 21:34:16 ]
pi_73963997
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef Sapphira het volgende:
Bedankt voor de uitleg!

Wat vreemd dat ik maar een 8 uren contract heb. Ik werk van dinsdag tot en met zaterdag. De postbode plus waarbij ik gesolliciteerd heb zei dat ik een 10 uren contract zou krijgen.
Dit ga ik morgen toch even vragen want ik ga geen 5 dagen werken als ik toch maar 8 uur betaald krijg i.p.v. 10 uur.

@ellenatmars: Gefeliciteerd
Hoi Sapphira, je krijgt natuurlijk wel 10 uur uitbetaald, alleen die 2 uur bovenop die 8, dat zijn meeruren, die krijg je met een maand vertraging. Plus, als je nu bijv. ziek bent of met verlof, dan krijg je ineens maar 8 uur betaald per week.

Maar pak je contract er eens bij, wat staat daar precies in mbt uren?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_73966952
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
-überuitleg-
Wauw
pi_73969216
Ah ok!
Contract? Welk contract? Ik heb eigenlijk helemaal niets ondertekent. Ik heb alleen toen met dat sollicitatiegesprek papieren ingevuld en dat zou dan 2 weken duren vooraleer ik mag beginnen met werken bij TNT. Maar ik heb helemaal geen contract gezien?
De postbode plus is wel op vakantie, misschien dat ik hem daarom nog niet gekregen heb.
pi_73972664
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ah ok!
Contract? Welk contract? Ik heb eigenlijk helemaal niets ondertekent. Ik heb alleen toen met dat sollicitatiegesprek papieren ingevuld en dat zou dan 2 weken duren vooraleer ik mag beginnen met werken bij TNT. Maar ik heb helemaal geen contract gezien?
De postbode plus is wel op vakantie, misschien dat ik hem daarom nog niet gekregen heb.
Dan zou ik daar maar heel snel achteraan gaan! Zolang je geen contract hebt mag je namelijk niet eens werken, volgens mij! Nog een wonder dat je al wel loon ontvangen hebt.
pi_73982081
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:55 schreef ellenatmars het volgende:
Nou, gister m'n contract getekend. Mag a.s. woensdag & vrijdag mee en dan zaterdag alleen. Krijg meteen een wijk van 4 uur!
Gelijk een 4 uurs wijk, dat wordt afzien uhm, valt wel meeee

Iig succes
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73985828
Haha toevallig. Heb m'n contract vandaag gekregen. Er staat inderdaad dat ik een 8uren contract heb en ik moet morgen niet werken, maar we konden nog overleggen of ik zaterdag ook kon werken.
Ik zit er stiekem zelf aan te denken om 8uren te blijven werken. Ik vind het best zwaar werk.
Is woensdag tot en met zaterdag dan het beste? of disdag tot en met vrijdag?

Vandaag voor het eerst helemaal alleen gelopen. Jeetje.. Ik ben kapot.
Ik heb 2 uur en 45 minuten over 2 wijken gedaan waar je normaal 2 uur over doet en er was niet eens reclame bij.
pi_73986142
In het begin is het even wennen, maar later loop je die wijkjes zó.
pi_73986605
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:19 schreef Sapphira het volgende:
Haha toevallig. Heb m'n contract vandaag gekregen. Er staat inderdaad dat ik een 8uren contract heb en ik moet morgen niet werken, maar we konden nog overleggen of ik zaterdag ook kon werken.
Ik zit er stiekem zelf aan te denken om 8uren te blijven werken. Ik vind het best zwaar werk.
Is woensdag tot en met zaterdag dan het beste? of disdag tot en met vrijdag?

Vandaag voor het eerst helemaal alleen gelopen. Jeetje.. Ik ben kapot.
Ik heb 2 uur en 45 minuten over 2 wijken gedaan waar je normaal 2 uur over doet en er was niet eens reclame bij.
Voor een eerste keer is dat best een nette tijd, hoor! En er was weliswaar geen hah vandaag, maar wel een hoop dikke post (hier althans), Kampioen, extra dikke Margriet, extra dikke Elsevier, etc.

Maak je dus geen zorgen, je zult steeds sneller worden naarmate je meer routine krijgt. En je conditie zal ook met sprongen vooruit gaan!
pi_73987098
Vind je? *blij* Hahaha..

Ja er waren heel veel dikke tijdschriften. Als ik nu niet extra afval, weet ik het ook niet meer. Ik zit trouwens al op -7,4 kg sinds begin augustus.

*stopt nu met dit topic vol te spammen. *

[ Bericht 5% gewijzigd door Sapphira op 23-10-2009 18:06:13 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:13:01 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73988003
Was vandaag in 2 uur en 20 minuten klaar met mijn wijk, terwijl er 2:50 voor staat. Ik moet zeggen dat het best nog wel warm was vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:15:38 #268
73911 ultra_ivo
pi_73988113
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik moet zeggen dat het best nog wel warm was vandaag
Klopt. Ik heb gewoon in korte broek besteld.
pi_73988494
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb gewoon in korte broek besteld.

Maar het was idd prima weer vandaag.
pi_73990178
Wat voor C1000 HAH hebben we morgen? Met of zonder plastic?
pi_73991005
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:09 schreef Zipportal het volgende:
Wat voor C1000 HAH hebben we morgen? Met of zonder plastic?
*hoopt voor zonder*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:37:04 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73991060
Heb net een lijst gekregen voor het verlof in 2010. Denk dat ik de eerste 12 zaterdagen van het jaar maar eens vrij ga nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73991576
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:35 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

*hoopt voor zonder*
Maak je geen zorgen, geen C1000 in plastic morgen.
pi_73991658
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Heb net een lijst gekregen voor het verlof in 2010. Denk dat ik de eerste 12 zaterdagen van het jaar maar eens vrij ga nemen
Haha...ik ga volgend jaar serieus wel minimaal 12 zaterdagen achter elkaar verlof opnemen (betaald als het kan, maar ik weet niet precies hoeveel verlof ik heb staan). Alleen nog even tegen m'n TC en planner zeggen
pi_73991967
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:55 schreef TokenW het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, geen C1000 in plastic morgen.
Nice

Jij bent al aan het oefenen voor je Sinterklaas rijmpjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')