Als je dat zo jeukt... hier:quote:
Bejaarden kosten ons meer dan ze opleveren, bankiers kosten ons meer dan ze opleveren, kinderen kosten ons meer dan ze opleveren, limburgers kosten ons meer dan ze opleveren.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:06 schreef LasTeR het volgende:
Zolang ik onder de indruk ben dat de allochtonen ons meer kosten dan opbrengen, kan ik het best begrijpen.
quote:Op naar de 150 zetels en de absolute macht voor de PVV. Dan kan de bezem door Nederland en worden we weer een gelukkig en tolerant land
gelukkig en tolerant.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
Altijd leuk Telegraaf-reacties
[..]
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:06 schreef speknek het volgende:
Argh, ik liet me weer verleiden tot het lezen van de reacties op de Telegraaf site.
The stupid, it buuurrnssss.
Dat moet een trollkloon zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
*Proest*quote:Op woensdag 23 september 2009 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dankzij het harde (lichamelijke) werk van deze bejaarden vroeger, heb jij het tegenwoordig zo goed.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
Bejaarden kosten ons meer dan ze opleveren
Opruimen die handel!
En die gastarbeiders hebben ook zich krom gewerkt voor jouw generatie. Beetje meer respect ja.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:20 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dankzij het harde (lichamelijke) werk van deze bejaarden vroeger, heb jij het tegenwoordig zo goed.
Je zou eens wat beter en respectvoller moeten nadenken voor je zulke onzin uitkraamt.
goddamn..quote:Op naar de 150 zetels en de absolute macht voor de PVV. Dan kan de bezem door Nederland en worden we weer een gelukkig en tolerant land
Een fruitmand wordt ook beter als je de rotte appels verwijderd.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
NL wordt tolerant door mensen eruit te knikkeren en te zorgen voor segregatie
Zie Sjuul Paradijs, en je snapt waarom De Telegraaf de krant is voor idioten.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
goddamn..
"PVV de absolute macht" en "tolerant".. contradictio in terminis..
Hoe kan iemand zo seniel zijn om dat op te schrijven?
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Een fruitmand wordt ook beter als je de rotte appels verwijderd.
De gastarbeiders wel ja, alleen jammer dat we iets te gastvrij waren.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
En die gastarbeiders hebben ook zich krom gewerkt voor jouw generatie. Beetje meer respect ja.
Probeer je daarmee te zeggen dat dit bericht verzonnen is? Of wat?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:22 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Zie Sjuul Paradijs, en je snapt waarom De Telegraaf de krant is voor idioten.
Tja, daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:23 schreef LasTeR het volgende:
[..]
De gastarbeiders wel ja, alleen jammer dat we iets te gastvrij waren.
Maar de fruitmond wordt daar niet toleranter van. Ik weet dat het IQ van de gemiddelde PVV-aanhanger dikwijls niet boven de 100 uitstijgt, dus we houden het er maar op dat die meneer niet wist waar hij het over had.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, ik geef een verklaring waarom die posts (gemiddeld) op de Telegraaf-site zo achterlijk zijn door de naam Sjuul Paradijs te noemen. De hoofdredacteur is een idioot, wat verwacht je nou van de klanten.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Probeer je daarmee te zeggen dat dit bericht verzonnen is? Of wat?
Iemand die daadwerkelijk van fruit houdt, snijd alleen het rotte gedeelte van de appel weg.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Op die fiets. De klanten kennen allemaal Sjuul persoonlijk en dat is de reden waarom ze lid zijn, of juist geen lid zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:25 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Nee, ik geef een verklaring waarom die posts (gemiddeld) op de Telegraaf-site zo achterlijk zijn door de naam Sjuul Paradijs te noemen. De hoofdredacteur is een idioot, wat verwacht je nou van de klanten.
Is dan ook niet meer nodig he? Als het kwaad eruit gehaald wordt is de reden om er kwaad over te worden weg.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de fruitmond wordt daar niet toleranter van.
Dit moet je bekendmaken joh. Jij beschikt over informatie die de rest van het land ontgaan is. Als je dat met cijfers kunt onderbouwen, en ik neem aan dat je dat kunt want anders sla je een flaterfiguur, zal de media van je smullen en je bankrekening spekken.quote:Ik weet dat het IQ van de gemiddelde PVV-aanhanger dikwijls niet boven de 100 uitstijgt...
Te veel werk. En de fruitmand is al vol genoeg.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iemand die daadwerkelijk van fruit houdt, snijd alleen het rotte gedeelte van de appel weg.
Hoe weet je dat ?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet dat het IQ van de gemiddelde PVV-aanhanger dikwijls niet boven de 100 uitstijgt, dus we houden het er maar op dat die meneer niet wist waar hij het over had.
wat?quote:Ik streef voor een normaal en gezond en een echt NEDERLAND. Het wordt nu overgenomen door de ISLAMGEERT WILDERS is de beste op naar de 50 zetels
Dit is dus ongeveer het niveau van de geestelijke en morele ontwikkeling van de PVV'stemmer.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:38 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Te veel werk. En de fruitmand is al vol genoeg.
Je doet net alsof daar iets mee mee is. Leg uit.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is dus ongeveer het niveau van de geestelijke en morele ontwikkeling van de PVV'stemmer.
Weten we dat ook weer.
Moet ik dat ook nog uitleggen??quote:Op woensdag 23 september 2009 12:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je doet net alsof daar iets mee mee is. Leg uit.
Welke partij is wel echt democratisch dan? Kan me bij het CDA, CU, SGP en SP ook niet veel voorstellen. Of de Partij voor de Dieren of de PvdA. Hou je al niet veel over...quote:Op woensdag 23 september 2009 12:39 schreef remlof het volgende:
Eng dat zoveel mensen overwegen om op een ondemocratische partij te stemmen
Kan me ook niet voorstellen dat mensen overwegen te stemmen op het CDA, CU, SGP, SP, PvdD en PvdA.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:52 schreef dieenebart het volgende:
Welke partij is wel echt democratisch dan? Kan me bij het CDA, CU, SGP en SP ook niet veel voorstellen. Of de Partij voor de Dieren of de PvdA. Hou je al niet veel over...
Nou, als je zoveel haat koestert jegens een bepaalde bevolkingsgroep en daarbij alle vermogen tot relativeren bent verloren, dan kun je onmogelijk een hoog IQ hebben.quote:
Daar hebben de leden tenminste nog inspraak in het partijprogramma. De PVV is een eenmansbeweging waar Wilders' wil wet is. Vrij onsmakelijk en verre van democratisch.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:52 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Welke partij is wel echt democratisch dan? Kan me bij het CDA, CU, SGP en SP ook niet veel voorstellen. Of de Partij voor de Dieren of de PvdA. Hou je al niet veel over...
Als je een vergelijk als deze trekt mag je eerst wel aan je eigen capaciteiten twijfelen.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, als je zoveel haat koestert jegens een bepaalde bevolkingsgroep en daarbij alle vermogen tot relativeren bent verloren, dan kun je onmogelijk een hoog IQ hebben.
En bedankt...quote:Op woensdag 23 september 2009 12:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is dus ongeveer het niveau van de geestelijke en morele ontwikkeling van de PVV'stemmer.
Weten we dat ook weer.
Ik heb het idee dat de meeste PVV'stemmers ook een totaal verkeerde definitie van democratie hanteren. Maar goed.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar hebben de leden tenminste nog inspraak in het partijprogramma. De PVV is een eenmansbeweging waar Wilders' wil wet is. Vrij onsmakelijk en verre van democratisch.
Ach VVD heette ook ooit PVVquote:Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En bedankt...
oh nee wacht, pvv, ik las VVD![]()
Maar serieus, het over 1 kam scheren van PVV-stemmers is eigenlijk net zoiets als wat Wilders zelf over de Islam zegtquote:
Na het lezen van de reacties op die site weet ik niet meer of democratie wel het beste is voor dit land.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar hebben de leden tenminste nog inspraak in het partijprogramma. De PVV is een eenmansbeweging waar Wilders' wil wet is. Vrij onsmakelijk en verre van democratisch.
Dat gold ook jarenlang voor de SP. En bij de SGP is dat op bepaalde vlakken niet anders.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoor je enkel jammeren over het intellect van PVV stemmers. Hoe arm ben je als je enkel op anderen, waar je negatief over bent, probeert neer te kijken? Of sterker: hoe is het dan met jouw intellect gesteld?quote:
Ach ik geef de PVV'ers op Fok! gewoon een koekje van eigen deeg. Bovendien had ik het over de gemiddelde PVV'stemmer, dus er zijn vast uitzonderingen.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar serieus, het over 1 kam scheren van PVV-stemmers is eigenlijk net zoiets als wat Wilders zelf over de Islam zegten mijn vader is PVV stemmer maar niet zoals men de PVV stemmer omschrijft.
Ik ga SP stemmers ook niet voor gek verklaren hier
Daar zijn ze in Den Haag al jaren geleden achter gekomen.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef MASD het volgende:
[..]
Na het lezen van de reacties op die site weet ik niet meer of democratie wel het beste is voor dit land.
Eens. Er zijn zat 'slimme' mensen die uit protest op de PVV stemmen. Je hoeft het niet met Wilders eens te zijn om niet op Balkenende te willen stemmen.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:01 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik hoor je enkel jammeren over het intellect van PVV stemmers. Hoe arm ben je als je enkel op anderen, waar je negatief over bent, probeert neer te kijken? Of sterker: hoe is het dan met jouw intellect gesteld?
Nog maar niet te spreken over het "over 1 kam scheren" waarvan je de PVV beschuldigd dit met de moslims te doen.
Best een dikke fail
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ik geef de PVV'ers op Fok! gewoon een koekje van eigen deeg.
Hm, ik mag toch mensen aanvallen op hun politieke voorkeur (zoals ik net duidelijk maakte)quote:Op woensdag 23 september 2009 13:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet elke Fok!-PVV'er is zo. Ik heb zelf ook in het begin overwogen om PVV te stemmen, maar hij is anti-Europa en niet redelijk tegenover de hele Islam (als het nou gaat om alle misstanden, ongeacht religie,. dan was het goed geweest) en daarom is het toch weer VVD geworden.
Dus...
Je vergeet gemakshalve dat geloofsovertuigingen zeker verweven is met politieke voorkeur. Dan kwam je beter uit neem ik aan?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:05 schreef IHVK het volgende:
Trouwens een politieke overtuiging is heel anders dan een geloofsovertuiging.
Je geloof verandert meestal niet (of niet vaak) terwijl de meeste mensen in hun leven op uiteenlopende partijen stemmen. Bovendien is politieke voorkeur niet verweven met de cultuur en de manier van leven voor een groot deel en daardoor is het in mijn ogen minder erg om iemand op zijn politieke overtuiging aan te vallen (Wat zeer normaal en correct is, politici doen niets anders) maar van iemands privé sfeer af te blijven, geloof cultuur etc.
Dat mag, maar je moet dan niet de stemmers bestempelen dat zij "gezegend" zijn met een laag IQ. Mensen hebben, net als met religie, uiteenlopende redenen om achter iets te staan. Dat zegt niets over intelligentie.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm, ik mag toch mensen aanvallen op hun politieke voorkeur (zoals ik net duidelijk maakte)
Het blijft de man van:
kopvoddentax, straten schoonvegen van vervuilende moslims, straten terugveroveren op de moslims,
moslims zijn kolonisten die de boel hier komen overnemen, de islam is een fascistische levensovertuiging (ergo moslims zijn fascisten) en moslimcriminelen met familie en al uitzetten en ook nog artikel 1 afschaffen.
Ik heb het volste recht om al deze overtuigingen aan te vallen vind ik. Het blijft politiek.
Als ik nou zou zeggen: ik vind dat vrouwen minderwaardig zijn of dat vrouwen niet mogen werken ofzo, mag je mij ook daarop aanvallen.Niks mis mee.
Dat is geen gegeven.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat geloofsovertuigingen zeker verweven is met politieke voorkeur. Dan kwam je beter uit neem ik aan?
Die bestaat pas sinds 2007quote:Op woensdag 23 september 2009 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is geen gegeven.
Anders hadden de Nederlandse moslims wel op de moslimpartij gestemd.
Juist!quote:Op woensdag 23 september 2009 13:03 schreef ExTec het volgende:
En de les is natuurlijk dat niet de incrowd bepaald, maar het het volk zelf.
Mijn god... waar en hoe leer jij de wereld kennen?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is geen gegeven.
Anders hadden de Nederlandse moslims wel op de moslimpartij gestemd.
In een andere post over het intellect van de PVV'er heb je het over neerkijken op de PVV-aanhanger. En misschien doe ik dat ook wel. Ik kan namelijk moeilijk een hoge pet op hebben van iemand die zo intolerant is tegen andere bevolkingsgroepen in onze samenleving.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als je een vergelijk als deze trekt mag je eerst wel aan je eigen capaciteiten twijfelen.
Maar komop, hoe serieus moet je dat soort opmerkingen nemen in een felle discussie?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat mag, maar je moet dan niet de stemmers bestempelen dat zij "gezegend" zijn met een laag IQ. Mensen hebben, net als met religie, uiteenlopende redenen om achter iets te staan. Dat zegt niets over intelligentie.
Islam democraten bestaat al sinds 2006. En zolang bestaat de PVV nou ook weer niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die bestaat pas sinds 2007Te kort om een fatsoenlijke partij op te richten (en zelfs nu nog hebben ze geen echt programma).
Is het niet zo dat Moslims niet tolerant zijn tov westerse Nederlanders en dat het programma van de PVV een logische uitkomst is van die intolerantie ?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In een andere post over het intellect van de PVV'er heb je het over neerkijken op de PVV-aanhanger. En misschien doe ik dat ook wel. Ik kan namelijk moeilijk een hoge pet op hebben van iemand die zo intolerant is tegen andere bevolkingsgroepen in onze samenleving.
Gisteren was hier iemand , ene vijfhonderd, die vrouwen minderwaardig vond, létterlijk minderwaardig. Ik heb geen protest gezien.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm, ik mag toch mensen aanvallen op hun politieke voorkeur (zoals ik net duidelijk maakte)
Het blijft de man van:
kopvoddentax, straten schoonvegen van vervuilende moslims, straten terugveroveren op de moslims,
moslims zijn kolonisten die de boel hier komen overnemen, de islam is een fascistische levensovertuiging (ergo moslims zijn fascisten) en moslimcriminelen met familie en al uitzetten en ook nog artikel 1 afschaffen.
Ik heb het volste recht om al deze overtuigingen aan te vallen vind ik. Het blijft politiek.
Als ik nou zou zeggen: ik vind dat vrouwen minderwaardig zijn of dat vrouwen niet mogen werken ofzo, mag je mij ook daarop aanvallen.Niks mis mee.
Heel goed. Als je het enkel vanuit dat perspectief bekijkt heb je simpelweg gelijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
In een andere post over het intellect van de PVV'er heb je het over neerkijken op de PVV-aanhanger. En misschien doe ik dat ook wel. Ik kan namelijk moeilijk een hoge pet op hebben van iemand die zo intolerant is tegen andere bevolkingsgroepen in onze samenleving.
Correct.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Moslims niet tolerant zijn tov westerse Nederlanders en dat het programma van de PVV een logische uitkomst is van die intolerantie ?
Van niemand niet of van mij niet?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gisteren was hier iemand , ene vijfhonderd, die vrouwen minderwaardig vond, létterlijk minderwaardig. Ik heb geen protest gezien.
Wat betreft die straatschoffies heb je volkomen gelijk. En als het aan mij ligt worden dergelijke figuren neergeknuppeld en op de eerste beste trein naar Marokko geplaatst.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Moslims niet tolerant zijn tov westerse Nederlanders en dat het programma van de PVV een logische uitkomst is van die intolerantie ?
Net zo serieus als mensen die vrouwen minderwaardig vinden, of vrouwen geen hand willen schudden bijvoorbeeld. Hoe onnozel het ook mag klinken, het is de mening van die persoon en zegt nog steeds niet over intelligentie.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar komop, hoe serieus moet je dat soort opmerkingen nemen in een felle discussie?
"De pvv stemmer heeft een iq tot max 100" > hoe je de 'sneer' ook bedoelt, het draagt evenmin wat bij aan een discussie. Het zet enkel nog meer kwaad bloed. En dat is zonde. Oh en, wat is laagopgeleid en waarop baseer je dat het een "feit" is?quote:Het is gewoon een leuke sneer gezien het feit dat er veel meer laagopgeleiden op de PVV stemmen.
UIteraard geldt dit niet voor alle PVV'ers. Maar dat weet iedereen neem ik aan.
Slachtofferrol? Je kent me nu toch wel, dacht ik. Het gaat me niet om slachtofferrol maar dat dit gewoon niks zal bijdragen, ongeacht wie het zegtquote:Komop er worden hier veel en veel ergere dingen gezegd en dan in een slachtofferrol shieten vanwege deze opmerking?
Dat klopt, die mensen zijn er, maar om dan hetzelfde te doen door anderen (alle PVV-stemmers) over 1 kam te scheren m.b.t. intelligentie.quote:Dan zou ik ook in een slachtofferrol kunnen schieten omdat mensen op Wilders stemmen die zegt dat moslims kolonisten zijn. Terwijl mijn opa uiteenlopende redenen had om hierheen te komen (vooral economisch) en uiteindelijk door het gemis aan zijn vrouw en kinderen de rest hierheen kwam. Dus ik ben toch geen kolonist??
Maar ik wil die rol gewoon niet, moet je ook niet willen.
Van jou in ieder geval niet. Ik refereer hieraan omdat je dit in je post zet, en omdat je mod bent. Dus had ik van jou verwacht dat je daar wat over zou zeggen.quote:
Ik was de enige die er op inging, en werd vervolgens "beloond" met een topic in Feedback. Geen enkele andere user die er wat van zei (behalve 1 of 2 per PM).quote:
Misschien omdat ze dondergoed weten dat jij het dan breed uitmeet in de krant?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Integendeel, als journalist kom ik regelmatig in aanraking met de moskeebezoekers in deze regio en kan niet anders zeggen dat het heel vriendelijke mensen zijn.
Een mogelijkheid.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:25 schreef IHVK het volgende:
Het blijft echter opvallend dat de echte Europese intolerantie pas na 9/11 kwam. Dus beeldvorming door de media is ook heel belangrijk.
Als ik heel eerlijk ben is dat allemaal aan mij voorbijgegaan. Toen ik het topic in FB zag wist ik waar het over ging, maar die was toen al op slot en in NWS FB was het al opgelost.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van jou in ieder geval niet. Ik refereer hieraan omdat je dit in je post zet, en omdat je mod bent. Dus had ik van jou verwacht dat je daar wat over zou zeggen.
Ik snap wel dat het voor een deel te maken heeft met het feit dat ik journalist ben. Maar als ik mij vervolgens incognito tussen de voetbalsupporters meng en geen enkele vorm van vijandigheid voel, dan is dat heel wat anders. Ook autochtone buurtbewoners kwamen een kijkje nemen en hadden het zelfs naar hun zin.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Misschien omdat ze dondergoed weten dat jij het dan breed uitmeet in de krant?
Ik vraag me serieus af tot hoever jij nog voor jezelf na kunt denken...
Ja iddquote:Op woensdag 23 september 2009 13:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mischien omdat ze onderling jou varken noemen en kefir... Omdat hun dochters niet met onze zonen mogen uitgaan. Omdat onze dochters "hoeren" zijn in hun ogen. Omdat ze nooit een weerwoord hebben als hun "bevolkingsgroep" rotzooi uithaalt. Maar als er een klein incident is staan ze te springen om klachten in te dienen.quote:Waarom zou ik een hekel hebben aan dergelijke figuren?
Die hebben uitgebreid alle aandacht gehad. Dat kan ik me nog supergoed herinneren.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Klopt.
Het had nog veel erger kunnen zijn als onze media ALLE dansende moslims na die aanslag op TV toonden.
Je hebt een goed punt hier
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja ik vind dat mensen een wat dikkere huid moeten hebben dan. Ik vind een opmerking over intelligentie in een politieke discussie echt niks boeiends. Je mag mij elke dag voor imbeciel uitmaken.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Net zo serieus als mensen die vrouwen minderwaardig vinden, of vrouwen geen hand willen schudden bijvoorbeeld. Hoe onnozel het ook mag klinken, het is de mening van die persoon en zegt nog steeds niet over intelligentie.
Die komt niet van mij.quote:"De pvv stemmer heeft een iq tot max 100" > hoe je de 'sneer' ook bedoelt, het draagt evenmin wat bij aan een discussie. Het zet enkel nog meer kwaad bloed. En dat is zonde. Oh en, wat is laagopgeleid en waarop baseer je dat het een "feit" is?
Alle Wilders topic staan vol met bijdragen die niks bijdragen. Ik vind dit echt een overdrijving sorry. Het gaat om zoiets kleins.quote:Slachtofferrol? Je kent me nu toch wel, dacht ik. Het gaat me niet om slachtofferrol maar dat dit gewoon niks zal bijdragen, ongeacht wie het zegt
Precies. Daarom zei ik ook dat gewoon een sneer was en niet serieus te nemen is. Intelligentie zegt niks over goede of slechte bedoelingen.quote:Dat klopt, die mensen zijn er, maar om dan hetzelfde te doen door anderen (alle PVV-stemmers) over 1 kam te scheren m.b.t. intelligentie.
Om er eens wat klassieke Godwiniaanse vergelijkingen bij te nemen > Stalin en Hitler waren ook intelligent, maar hun wereldbeeld was ontzettend ziek. Het 1 hangt niet samen met het ander.
Kom op... je was toen 11quote:Op woensdag 23 september 2009 13:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die hebben uitgebreid alle aandacht gehad. Dat kan ik me nog supergoed herinneren.
Hoe weet jij nou dat die 5 geïnterviewde moslims "de meeste moslims" vertegenwoordigen? Maak jij je eigen nieuws ofzo?quote:Dat de meeste moslims geschokt waren...
Ja hallo... meeste van die instanties krijgen subsidie. Denk je dat ze hun eigen glazen willen ingooien?quote:...en dat ongeveer elke mosliminstantie in Nederland de aanslagen veroordeelde zijn we even voor het gemak vergeten?
Met uitzondering van het uitkering argument vind ik het allemaal nogal oninteressant. Het zijn geen zaken die bij haatgevoelens opwekken. In ieder geval niet genoeg om een hele groep te haten.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:27 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja idd
[..]
Mischien omdat ze onderling jou varken noemen en kefir... Omdat hun dochters niet met onze zonen mogen uitgaan. Omdat onze dochters "hoeren" zijn in hun ogen. Omdat ze nooit een weerwoord hebben als hun "bevolkingsgroep" rotzooi uithaalt. Maar als er een klein incident is staan ze te springen om klachten in te dienen.
Omdat ze geen controle hebben over hun kinderen. Omdat ze meestal een uitkering hebben ?
en ga zo maar door.
M.i. zou het logisch moeten zijn dat die dingen uitzonderingen zijn en dat de groep er niet achter staat.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:
Pim Fortuyn kaartte het "probleem" al aan dus het "begon" niet bij Wilders.
De nadruk wordt op dit moment (in de media etc.) vooral op de Islam gelegd inderdaad, maar daarom probeer ik juist dit soort modderwerpen tussen elkaar te vermijden ( PVV - Islam) omdat dat alleen maar als katalysator werkt.
Zolang men geen wederzijds respect toont zal er ook niks veranderen. Oh en, het is wel lastig voor de goede moslims om zich staande te houden als vanuit hun achterban types als Mohammed B. loos gaan op de mensen in onze maatschappij. Ik zou graag een wat sterker tegengeluid horen uit die kant.Net zoals de ongeregeldheden rond het Suikerfeest, niemand die dan opstaat en zegt dat het los staat van Suikerfeest zelf omdat het juist niet hoort bij de gedachte erachter.
zien ze wel in hoor. Maar hun ambt uitzitten is financieel aantrekkelijker dan nu de handdoek in de ring gooien.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:32 schreef CasB het volgende:
Ach, de meeste stemmen die nu naar de PVV gaan zijn gewoon signalen dat mensen gewoon geen reet meer met dit kabinet te maken willen hebben, en terecht overigens. Jammer dat de 2e kamer dat zelf niet inziet.
Half Fok! probeerde uit te leggen dat het niets met het suikerfeest te maken had.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:
Pim Fortuyn kaartte het "probleem" al aan dus het "begon" niet bij Wilders.
De nadruk wordt op dit moment (in de media etc.) vooral op de Islam gelegd inderdaad, maar daarom probeer ik juist dit soort modderwerpen tussen elkaar te vermijden ( PVV - Islam) omdat dat alleen maar als katalysator werkt.
Zolang men geen wederzijds respect toont zal er ook niks veranderen. Oh en, het is wel lastig voor de goede moslims om zich staande te houden als vanuit hun achterban types als Mohammed B. loos gaan op de mensen in onze maatschappij. Ik zou graag een wat sterker tegengeluid horen uit die kant.Net zoals de ongeregeldheden rond het Suikerfeest, niemand die dan opstaat en zegt dat het los staat van Suikerfeest zelf omdat het juist niet hoort bij de gedachte erachter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je daar bewijs voor?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:33 schreef Matteüs het volgende:
Ja hallo... meeste van die instanties krijgen subsidie. Denk je dat ze hun eigen glazen willen ingooien?
Kom op, wordt snel ouder. Dit is niks.
quote:Muslim Leaders
A Message from the Council on American-Islamic Relations
American Muslim Leaders Condemn Attacks
American Muslims Denouncing Terrorism
American Muslims and Scholars Denounce Terrorism on Anniversary of 9/11
Australian Muslims Condemn Terrorist Attack
Bin Laden Distorts Islam, Islamic Scholars Say
Bin Laden's Idea of 'Jihad' is Out of Bounds, Islamic Scholars Say
British Muslim leaders condemn terrorism
British Muslims Condemn Terrorist Attacks
Canadian Muslims Condemn Terorist Attacks
Islamic Statements Against Terrorism in the Wake of the September 11 Mass Murders
Islamic World Deplores U.S. Losses
Looking for Answers in Islam's Holy Book: What Islamic Scholars Have to Say
Muslim Reactions to Sept 11
Muslim Voices Against Extremism & Terrorism - Part II - Statements by Organizations
Muslim World Condemns Attacks on U.S.
Muslim rulers condemn WTC attacks
New Zealand Muslims Condemn Terrorism
Organization of the Islamic Conference Foreign Ministers Condemn International Terrorism
Quran a Book of Peace Not War, Islamic Scholars Say
Scholars of Islam Condemn Terrorism
Some American Muslims Take a Look at Their Communities' Shortcomings
U.S. Muslim Scholars Condemn Attacks
UK Muslim Leaders Condemn 'Lunatic Fringe'
When is jihad OK? Muslim Perspectives
Specific Muslim Scholars
A Common Word Between Us and You, by 130 Islamic scholars
Attacks on Civilians: Forbidden by Islam, by Shaykh Yusuf Qaradawi
Ayatollah Muhammad Husain Fadlallah of Lebanon condemns Osama Bin Laden, by Ayatollah Muhammad Husain Fadlallah
Bin Laden's Violence is a Heresy Against Islam, by AbdulHakim Murad (Tim Winter)
Defending the Civilians (a fatwa against terrorism), by Shaykh Muhammad Afifi al-Akiti
Expert Says Islam Prohibits Violence Against Innocents, by Shaykh Hamza Yusuf
Grand Sheikh of al-Azhar Condemns Suicide Bombings, by Shaykh Muhammad Sayyed Tantawi
High Mufti of Russian Muslims calls for Extradition of Bin Laden, by Russian Muslim leaders
Iran's Supreme Leader Condemns Attacks on U.S., by Ayatollah Ali Khamanei
Islam and the Question of Violence, by Seyyed Hossein Nasr, Iranian scholar
Jihad and the Modern World, by Dr. Sherman Jackson
Jihad: Its True Meaning and Purpose, by Muzammil H. Siddiqui
Most Prominent Sunni Muslim Scholar Condemns Killing of Civilians, by Shaykh Muhammad Sayyed Tantawi, Grand Imam of Al-Azhar University
Muslim Attitudes about Violence, by Shaykh Muhammad al-Munajjid
Muslim Voices Against Extremism and Terrorism - Part I - Fatwas, by various scholars
Muslim Voices Against Extremism and Terrorism - Part IV A few Quotes, by various scholars
On the Terrorist Attacks, by Imam Zaid Shakir
Prominent Pakistani Cleric Tahir ul Qadri condemns Bin Laden, by Tahir ul Qadri
Reclaiming Islam from the Terrorists, by AbdulHakim Murad, British scholar
Reflections on the National Horror of September 11, 2001, by Muzammil H. Siddiqui
Refutation of Bin Laden's Defense of Terrorism, by Moiz Amjad, Pakistani scholar
Response to a Question about Islam and Terrorism, by Moiz Amjad, Pakistani scholar
Saudi Clerics Condemn Terrorism, by Sheikh Abderrahman al-Sudayes
Saudi Grand Mufti Condemns Terrorist Attacks in U.S., by Shaikh Abdulaziz Al-Ashaikh
Scholars' Statements Regarding The Attacks In The United States, by Shaykh Abdul-Aziz Aali-Shaykh, Grand Mufti of Saudi Arabia and President of the Committee of Senior Scholars, and Shaykh Saleh Al-Lehaydaan, Chief Justice Of The Saudi Arabian Judiciary, and Shaykh Dr. Saaleh Ibn Ghaanem As-Sadlaan, Pres. Higher Studies Dept. Al-Imaam Muhammd Ibn Saud Islamic University
Spanish Muslim Clerical authorities Issue Fatwa against Osamah Bin Laden, by Spanish Muslim leaders
Terrorism Is at Odds With Islamic Tradition, by Khaled Abou El Fadl
Terrorism: Not a doorway to heaven, by Jamil Abdul Razzak Hajoo, of Idriss Mosque, Seattle
The Myth of Islamic Terrorism Exploded, by Shaykh Abdul Azeez bin Abdullah bin Baaz and Shaykh Muhammad Bin Saalih al Uthaymeen
The worst enemies of Islam are from within, by Hamza Yusuf
Top Saudi Cleric Says Attacks on U.S. a Terrible Crime in Islam, by Shaykh Salah al-Lahidan, head of the Islamic Judiciary of Saudi Arabia
Violence Against Innocents Violates Islamic Law, by Imam Siraj Wahhaj
What is jihad? What is terrorism?, by Statement by Muslim scholars
Individual Ordinary Muslims
Special links
A Country United- Poem by a Muslim woman about September 11
Islam Denounces Terrorism- Site of Muslim scholar Harun Yahya
Muslims Against Terrorism- An organization founded by Muslims who stand against the hijacking of Islam by extremists and terrorists
Report: Muslim Celebrities Condemn Attacks- Yusuf Islam (Cat Stevens), Muhammad Ali, Hakeem Olajuwon of the Houston Rockets
Muslim charities who solicited donations to help victims in New York City:
* Global Relief Foundation
* Islamic Relief
* Mercy USA
Articles, essays, and columns
Here are some things I've written myself; some of these pages may also contain links to further condemnations of more recent events:
a step in the right direction
Al-Qaeda on defensive as bombs begin to backfire
Arab views on the Russian hostage crisis
Bali Attacks a Heinous Crime, Total Barbarism, says prominent Muslim scholar
Death and destruction in the name of Islam?
do not let hatred drive you to injustice
does the Quran really command killing unbelievers?
Even more sick
explosions in London
hell no
Hiraba versus Jihad
horror in the Caucasus
in case you hadn't noticed this story
Islamic rulings on warfare
Killing of children is an abomination, whoever does it
Muslim scholars seek to rein in 'sheikhs of death'
Muslims condemn Berg beheading
Muslims who act as if Islam had never come and its teachings had never been revealed
not silent
not silent, not even close
Oh, God. Not again.
on the bombings in Jordan
On the terrorist attack in Indonesia
Once more with feeling
Organization of the Islamic Conference: Muslims must fight extremism
Qaradawi condemns terrorism in Qatar
Qataris demonstrate against terrorism
Saudi clerics condemn terrorism in front of 2 million Muslim pilgrims
Saudi scholars condemn violence
Sick
Sick of people who murder to advance their cause
terrorism is a return to the pre-Islamic ignorance
Terrorism is not Islam
Terrorism, again.
terrorism, fascism, Islamophobia... a strange mix indeed
terrorist attacks in Egypt
terrorists strike at the heart of Shi'a Islam
the truth about jihad
the two sides of Yusuf Qaradawi
to remember and again to condemn those who did it
Top Saudi cleric condemns terrorism
using Islam to fight terrorism
Wahhabi scholar condemns terrorism
Wahhabis condemning terrorism
When I read this in the news, my heart sank to the floor
And here are articles by other ordinary Muslims:
A Curse Upon the Brigands Who Kill Children, by Aziz Poonawalla
A Dastardly Act, by Ikram Seghal
A Muslim Surgeon's Prayer for His Fellow Americans, by Aftab Ahmad
Amid simmering religious tension, Muslims denounce killing of Christian family, by (Associated Press report)
Area Muslims slam suicide bombing, by Washington Times report
Bin Laden's Fatwa is a Call to Plunder Not Jihad, by Aziz H. Poonawalla
Defaming, Defiling, and Falsifying Islam: A Condemnation of al-Qaeda, by Frank M. Afflitto, convert to Islam
Does the Quran Sanction Violence?, by Mohamed Elmasry
Hirabah versus Jihad, by Robert D. Crane, convert to Islam
Horrified by What Happened in the U.S., by Ahmad Y. Majdoubeh
Human Nature at Its Worst, by Amir Meshkin
I Believe in Allah and America, by Arsalan Iftikhar
I'm Not the Enemy, by Reshma Memon Yaqub
Islam Demands a Muslim Response to 9/11 (PDF), by Imad-ad-Dean Ahmad
Islam condemns all acts of terrorism, by Daar-ul-Ehsaan
Islam is Not the Source of Terrorism, by Harun Yahya
Islam is Not to Blame, by Omar Sarwar
Islam is a Religion of Peace, Not Terrorism, by Muhammad Ali
Islam: A Home of Tolerance Not Fanaticism, by Yusuf Islam (Cat Stevens)
Islamic Scholars Should Speak Up for the Truth about Islam and Jihad, by Laila Nasheeba-Or
Jihad Means Waging Peace and Justice, by Mohamed Elmasry
May God Touch All of Us with His Infinite Grace, by Susan Abulhawa
Muslim scholars reach out to Pope, by BBC News
Muslims Must Not Let Terrorism Become the Voice of Islam, by Blerime Topalli
My Fatwa on the Fanatics, by Ziauddin Sardar
Not In My Name: A Treatise Against Religious Intolerance, by Richard L. Dixon, convert to Islam
Osama Bin Laden: An Enemy of Islam, by Muqtedar Khan
Press Release, by Khalid Usman, Councillor, Ward 7, Markham, Ontario
Salafi scholars condemn terrorism, by collected by Just your average Muslim
Some Misappropriations of Quranic Verses, by David Dakake, Islamic Research Institute (PDF)
Terror Is Not Islam, by Kari Ann Owen (convert to Islam)
The Meaning of Jihad, by Hesham Hassaballa
The Real Meaning of the Concept of Jihad, by Ahmed Motiar
Twin Towers Viewed from a Western Minaret: Thoughts of a Convert to Islam, by Michael Wolfe
Under Attack, by Imad-ad-Dean Ahmad
What Does the Quran's 'Verse of the Sword' Really Mean?, by Hesham A. Hassaballa
When the innocent are murdered, we all go into the dark with them, by Ziauddin Sardar
Who Hijacked Islam, by Anwar Ibrahim, Malaysian dissident
World's future hinges on peace between faiths, Islamic scholars tell Pope, by Riazat Butt and Martin Hodgson
Messages on Muslims' Websites:
* Al-Islam, by scholars at a Shi'ite resource site
* Islam: The Modern Religion, by Fareena Alam
* Islamic Studies page, by Alan Godlas (convert to Islam)
* Kamilat, by Talibah Jilani
* Muslim Answers, by Abd ar-Rahman Robert Squires
* Muslim Voices Against Extremism and Terrorism - Part III - Statements & Articles by Individuals, by various individuals
See also: Muslim Imam Offers Words of Prayer at World Trade Center Memorial Ceremony
Bonus: View This Is Islam: "Islam, it's all about peace, terrorism it doesn't teach".
Ongoing: The Council on American-Islamic Relations
In an effort to show that Muslim activism against terrorism didn't stop after 9/11, this section contains press releases and statements by the Council on American-Islamic Relations condemning terrorist attacks. This is a resource in development. Subscribe to CAIR's mailing list to keep up with their latest statements and releases.
American Muslims Condemn Riyadh Bombings - May 23, 2003
CAIR Calls for Release of All Hostages in Iraq - Tuesday, September 21, 2004
CAIR Condemns 'Barbaric' London Terror Attacks - Thursday, July 07, 2005
CAIR Condemns Attack On Seattle Jewish Center - Saturday, July 29, 2006
CAIR Condemns Attack On U.S. Medical Personnel In Yemen - December 30, 2002
CAIR Condemns Attack on US Diplomatic Convoy in Gaza - October 15, 2003
CAIR Condemns Haifa Suicide Bombing - 10/04/2003
CAIR Condemns Hariri Assassination - Monday, February 14, 2005
CAIR Condemns Iraq Church Bombings - Sunday, August 01, 2004
CAIR Condemns Killing of British Hostage in Iraq - Friday, October 08, 2004
CAIR Condemns Murder of American in Saudi Arabia - Friday, June 18, 2004
CAIR Condemns Murder of Margaret Hassan - Wednesday, November 17, 2004
CAIR Condemns School Killings in Russia - Tuesday, September 07, 2004
CAIR Joins 'Call to Action' on Darfur Crisis - Tuesday, August 03, 2004
CAIR condemns Istanbul bombings - Thursday, November 20, 2003
CAIR condemns attacks on civilians - Thursday, March 28, 2002
CAIR condemns hostage-taking by Iraqi insurgents, calls for release of hostages - 4/9/2004
CAIR condemns killings in Iraq, Pakistan - Tuesday, March 02, 2004
CAIR condemns murder of American in Iraq - 5/11/2004
CAIR condemns mutilation of bodies in Iraq - Wednesday, March 31, 2004
CAIR statements on the events of September 11 - (various dates)
CAIR welcomes capture of Saddam Hussein - Sunday, December 14, 2003
CAIR-CAN Condemns Anti-Semitic Graffiti - August 25, 2004
CAIR-CAN Condemns Vandalism of Jewish Homes in Toronto - Friday, March 19, 2004
CAIR-CAN condemns Daniel Pearl killing - Friday, February 22, 2002
CAIR-CAN condemns bomb attack on Passover celebration in Israel - Thursday, March 28, 2002
CAIR-CAN condemns firebomb attack of Jewish school - Tuesday, April 06, 2004
CAIR-CAN condemns gang-rape of woman in Pakistan by tribal court - Friday, July 05, 2002
CAIR-CAN condemns hate graffiti on Edmonton synagogue - Wednesday, December 28, 2005
CAIR-CAN condemns killing of innocent Christian worshippers in Pakistan - Tuesday, October 30, 2001
CAIR-CAN: There is no justification for attacks on innocent people - Thursday, November 14, 2002
CAIR-NJ Offers Condolences to Coptic Community - Monday, January 17, 2005
CAIR: American Muslims Condemn Sectarian Mosque Bombing - 07/05/2003
Canadian Muslim scholars reject Bin Laden's calls for jihad - Monday, October 15, 2001
Canadian Muslims Condemn Recent Khadr Comments That Excuse Terrorism - Friday, March 05, 2004
Canadian Muslims condemn 9/11 terrorist attacks - Tuesday, September 11, 2001
Canadian Muslims condemn anti-Jewish article - Monday, January 12, 2004
Canadian Muslims condemn church attack in Pakistan - Sunday, March 17, 2002
Canadian Muslims condemn vandalism of synagogues - Friday, April 12, 2002
Muslims Condemn Philippines Airport Bombing - Tuesday, March 04 2003
Muslims Offer Help for Victims of Terrorist Attacks - 9/11/01
Muslims condemn anti-Jewish article - Wednesday, January 07, 2004
Muslims condemn anti-Semitic article - 11/8/2002
Muslims to hold 9/11 vigil at U.S. Capitol - Thursday, August 28, 2003
Muslims urged to donate for D.C. sniper victims - Wednesday, October 16, 2002
U.S. Imams Say Iraq Hostage-Takers Violate Islamic Beliefs - Friday, October 29, 2004
U.S. Muslim Group Condemns bin Laden Videotape - 09/11/2003
U.S. Muslims Condemn Madrid Bombings - 03/11/2004
U.S. Muslims call for 9/11/02 "Day of Unity and Prayer" - Tuesday, July 23, 2002
US Muslims Condemn Terrorism in Ad Campaign - March 8, 2003
We repudiate terrorism - Ibrahim Hooper, July 11, 2007
Special: Muslims in the Military
Are American Muslims patriotic? Do they serve their country, or support America's response to the terrorist attacks? Read these stories to find out more
Islam Gains Place in U.S. Military As Ranks of Muslims Grow
Islamic Scholars Say U.S. Muslim Soldiers Must Fight for Country
Muslim soldier dies in Iraq
Muslims In Military: Arab-American proudly serves U.S.
Muslims in military say 'everybody belongs'
Muslims in the U.S. Military are As Loyal As Any, Chaplain Says
Ramadan a Sacred Time for U.S. Muslim Troops
Soldier of Faith
UK Muslims Must Obey UK Law, says Professor Muhammad Abdel Haleem
Plus: American Muslim Armed Forces and Veterans
Iemand "dom" noemen vanwege zijn politieke voorkeur heeft niks met het hebben van een dikke huid te maken als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja ik vind dat mensen een wat dikkere huid moeten hebben dan. Ik vind een opmerking over intelligentie in een politieke discussie echt niks boeiends. Je mag mij elke dag voor imbeciel uitmaken.![]()
Ja en eenzelfde resultaat zal je krijgen als je een willekeurige andere partij neemt.quote:Die komt niet van mij.
Er was laatst een onderzoek naar ik zal het even voor je opzoeken.
Maar dat een ander het niks bij vindt dragen betekent het niet dat het afgewimpeld mag worden als iets doms of stoms. Dat is nou juist het mooie van meningen hebbenquote:Alle Wilders topic staan vol met bijdragen die niks bijdragen. Ik vind dit echt een overdrijving sorry. Het gaat om zoiets kleins.
Een sneer? Naar wie dan? Alle stemmers?quote:Precies. Daarom zei ik ook dat gewoon een sneer was en niet serieus te nemen is. Intelligentie zegt niks over goede of slechte bedoelingen.
Ja alles wat de moslims zeggen is gelogen. Maar als ze niks zeggen is het ook niet goed. Trouwens die ellenlange lijst van hierboven die kregen ook subsidie?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:33 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Kom op... je was toen 11![]()
En lang niet alle dansende moslims in onze straten kregen aandacht. Dat werd bewust gedaan om rotzooi te voorkomen. Je weet, rotzooi die wij echte Nederlanders wel eens zouden kunnen schoppen zoals moslims bij elke gelegenheid doen en die afgeserveerd wordt als incidentje.
[..]
Hoe weet jij nou dat die 5 geïnterviewde moslims "de meeste moslims" vertegenwoordigen? Maak jij je eigen nieuws ofzo?
[..]
Ja hallo... meeste van die instanties krijgen subsidie. Denk je dat ze hun eigen glazen willen ingooien?
Kom op, wordt snel ouder. Dit is niks.
Misschien zou je het eens anders kunnen bekijken.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
M.i. zou het logisch moeten zijn dat die dingen uitzonderingen zijn en dat de groep er niet achter staat.
Als iemand uit jouw stad of dorp een ander vermood, ga jij je excuses er dan voor aanbieden of een verklaring afleggen dat dit niet jouw normen en waarden zijn? Nee, want je hebt er niets mee te maken en het is logisch dat het een daad is van die persoon en niet van iedereen uit die stad. Als iemand uit Marokko of Turkije iets verkeerd doet, moeten alle Marokkanen en Turken zich er dan wel voor verontschuldigen en verklaren dat ze het afkeuren?
Ik vermoed toch dat de gemiddelde GroenLinks-kiezer hoger opgeleid en rijker is dan de gemiddelde PVV-kiezer. De PVV-stemmers waren de middenklasse, als ik het goed onthouden heb. Dus de allerarmste en allerlaagstopgeleide stemmers kiezen toch voor een andere partij (of helemaal niet natuurlijk...).quote:Op woensdag 23 september 2009 13:39 schreef Dragorius het volgende:
Ja en eenzelfde resultaat zal je krijgen als je een willekeurige andere partij neemt.
Lieve onnozele.. je moet bij het begin beginnen.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:39 schreef Maeghan het volgende:
Ben benieuwd of dingetje van hierboven even van al die instanties kan aangeven hoeveel subsidie ze precies ontvangen van welke overheden.
Dit dus. Het komt er vooral op neer dat dit dus niet gebeurt. Waarom? Geen idee. Ik vraag het mijn collega (een leuke, normale man en een schoolvoorbeeld van integratiequote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zou je het eens anders kunnen bekijken.
Stel we zitten met een klein percentage Hollanders in een vreemd land, we willen daar graag wonen.
Een paar van ons gedragen zich hardnekkig vervelend storend en spoken allerlei dingen uit die niet deugen. Dan lijkt mij normaal dat er mensen in die groep opstaan om deze figuren tot de orde te roepen en tegen ze te zeggen dat dit niet kán in het land waar we zo gastvrij ontvangen zijn.
Als ik ergens zou gaan wonen en daar de taal sprak en werkte en misschien zelfs al de nationaliteit had, dan zou ik me niet geroepen voelen me te verontschuldigen voor de daden van een of andere idioot.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stel we zitten met een klein percentage Hollanders in een vreemd land, we willen daar graag wonen.
Een paar van ons gedragen zich hardnekkig vervelend storend en spoken allerlei dingen uit die niet deugen. Dan lijkt mij normaal dat er mensen in die groep opstaan om deze figuren tot de orde te roepen en tegen ze te zeggen dat dit niet kán in het land waar we zo gastvrij ontvangen zijn.
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Half Fok! probeerde uit te leggen dat het niets met het suikerfeest te maken had.
En Mohammed B. werd ook ongeveer veroordeeld door alle moslimgroeperingen en verenigingen in Nederland.
Hier een lijst met moslimsorganistaties die 11 september afkeurden.
http://www.islamreview.com/articles/lying.shtmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
En daarom is hun visie, hun mening, af te serveren als "dom" ?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:41 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat de gemiddelde GroenLinks-kiezer hoger opgeleid en rijker is dan de gemiddelde PVV-kiezer. De PVV-stemmers waren de middenklasse, als ik het goed onthouden heb. Dus de allerarmste en allerlaagstopgeleide stemmers kiezen toch voor een andere partij (of helemaal niet natuurlijk...).
Wat is het begin volgens jou?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lieve onnozele.. je moet bij het begin beginnen.
Dat wordt niet zomaar geroepen, het is onderzocht dat het niet bepaald de intelligentste mensen van het land zijn die PVV stemmen. Over het algemeen.quote:Moslimsknuffelaars serveren elke PVV stemmer af als idioot met gebrek aan intelligentie. Nergens bewijs, wordt zomaar geroepen.
Als anderen in de sloot springen, vind jij het logisch om dat dan ook maar te doen?quote:Dat anderen dan ook dingen gaan roepen is logisch. De eerst roepende partij wil helaas niet anders behandeld worden.
Ik spreek jou als roeper aan en vraag om een bewijs van wat je uitkraamt.quote:Dus ga nu eerst die roepers aanpakken voor je je druk maakt om dit soort dingen. Of doe je dat bewust omdat je zelf ook zon soort moslimknuffelende roeper van de eerste groep bent.
Je begint het te begrijpen.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef IHVK het volgende:
Ja alles wat de moslims zeggen is gelogen. Maar als ze niks zeggen is het ook niet goed.
Neuh... enkel wat ruis.quote:En mijn ouders logen ook tegen mij? Eigenlijk vonden ze het heel tof?
En PVV-stemmers serveren elke tegenstader af als een moslimknuffelaar.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lieve onnozele.. je moet bij het begin beginnen.
Moslimsknuffelaars serveren elke PVV stemmer af als idioot met gebrek aan intelligentie. Nergens bewijs, wordt zomaar geroepen.
Dat anderen dan ook dingen gaan roepen is logisch. De eerst roepende partij wil helaas niet anders behandeld worden.
Dus ga nu eerst die roepers aanpakken voor je je druk maakt om dit soort dingen. Of doe je dat bewust omdat je zelf ook zon soort moslimknuffelende roeper van de eerste groep bent.
Doei
Onzin hoor.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dit dus. Het komt er vooral op neer dat dit dus niet gebeurt. Waarom? Geen idee. Ik vraag het mijn collega (een leuke, normale man en een schoolvoorbeeld van integratie) en hij zegt dat het toch geen zin zal hebben, omdat hij bang is dat hij de enige is die hiervoor wil opstaan. Dan denk ik > ja, zo werken we elkaar in de hand.
Voeding vanuit de media, en geen tegenspraak vanuit de eigen groepen.
Neem alleen al die Nederlandse Moslim Partij, die geven zelf toe dat ze enkel bestaan bij de gratie van de PVV omdat ze een anti-partij zijn. In plaats van dat ze constructief meedenken, zijn ze een anti-partij.
Nee, de uitzonderingen zeggen veel meer.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En daarom is hun visie, hun mening, af te serveren als "dom" ?
Ik ken genoeg hoogopgeleiden die net intelligent genoeg zijn om hun eigen reet af te vegen. Dat zegt niks, hoogopgeleid zijn. Niet iedereen met geld is intelligent. Zo kan je wel doorgaan, snap je?Het is niet interessant om te kijken naar "de gemiddelde stemmer" want daar kun je eigenlijk niks constructiefs van af leiden.
Stukje verder lezen en je hebt het...quote:
Mja... klinkt heel vastberaden maar ook jij zult wel niet met bewijzen op de proppen kunnen komen zoals je voorgangers. Geroeptoeter dus.quote:Dat wordt niet zomaar geroepen, het is onderzocht dat het niet bepaald de intelligentste mensen van het land zijn die PVV stemmen. Over het algemeen.
Absoluut! Ik kan ze niet zomaar laten verzuipen.quote:Als anderen in de sloot springen, vind jij het logisch om dat dan ook maar te doen?
Dat weet ik.quote:Ik spreek jou als roeper aan en vraag om een bewijs van wat je uitkraamt.
Niet alle. Een paar maar.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En PVV-stemmers serveren elke tegenstader af als een moslimknuffelaar.
Ik weet niet hoe laat jij naar bed ging toen je elf was, maar ik lag er echt niet voor acht uur in hoor...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je begint het te begrijpen.
[..]
Neuh... enkel wat ruis.
Je bent 11... te laat om het 8 uur journaal te kijken aangezien je in bed ligt... pas jaren later krijg je zo nu en dan zaken mee.... je ouders vertellen je de beelden die ze gezien hebben van "toen"... zit ruis in en is niet de werkelijk weergave... toen al niet, zeker jaren later niet.
Logische som van de gang van zaken. Snap je het met deze Jip en Janneke uitleg nu wel?
Damn je valt hier wel een beetje door de mand hoor. Kan je niet een keer toegeven dat je misschien ergens ongelijk had?quote:
Zo ging dat niet hoor. De bewuste ochtend van 12 september kwam ik het klaslokaal binnen. In onze klas hing al een Amerikaanse vlag (omdat onze juffrouw Amerika fan was) en ze pakte de wereldkaart erbij.quote:Neuh... enkel wat ruis.
Je bent 11... te laat om het 8 uur journaal te kijken aangezien je in bed ligt... pas jaren later krijg je zo nu en dan zaken mee.... je ouders vertellen je de beelden die ze gezien hebben van "toen"... zit ruis in en is niet de werkelijk weergave... toen al niet, zeker jaren later niet.
Logische som van de gang van zaken. Snap je het met deze Jip en Janneke uitleg nu wel?
Ik ben toch al meerdere malen uitgemaakt voor moslimknuffelaar. Enkel omdat ik niet overloop van pure molsim haat.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:49 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Niet alle. Een paar maar.
Om duidelijkheid te scheppen: ik ken niet alle tegenstanders.
Onzin? Neem aan dat hij dat niet "uit zijn duim" zuigtquote:
Wanneer dan? Hoe dan? Ouders die hun kinderen maar lekker op straat laten want thuis kunnen ze ze niet aan? Dat er verdorie straatcoaches nodig zijn om het tuig van tegenwoordig in het gareel te houden...quote:Je moet de lokale politiek van Rotterdam bijvoorbeeld eens volgen.
De allochtonen spreken hun mede allochtonen gingantisch vaak aan op slecht gedrag. Maar er speelt bijvoorbeeld ook een generatiekloof mee.
Iedereen is druk met eigen dingen, maar als ik zelf een moslim zou zijn, dan zou ik die debielen van die bioscoop een gruwelijke draai om de oren geven. Als moslimsstichting zou ik duidelijk aankaarten dat het Suikerfeest hier los van staat, omdat het een religieus feest is dat totaal niet de insteek heeft om te rellen (want laat dat duidelijk zijn dat is het zeker nietquote:Want ik heb het idee dat jij er van overtuigd ben dat er vanuit de eigen groep geen tegenspraak is? Dat is niet waar. Misschien te weinig, maar goed de mensen die het goed doen zijn ook lekker met hun eigen dingen bezig. (werk, baan, kinderen, misschien een zieke etc.)
Kom eens een kijkje nemen in Nijmegen zou ik zeggen. De tranen staan in mijn ogen als ik er alleen al aan denk. Ze durven niks tegen overlast te doen (los van afkomst want dat is niet relevant) en bedenken allemaal schijnmaatregelen die niet werken. Goed bezig? Nee.quote:Het moet komen van de lokale bestuurders en die doen hun best.
Ergens? Zomaar, zonder precies te weten wat?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:50 schreef IHVK het volgende:
Damn je valt hier wel een beetje door de mand hoor. Kan je niet een keer toegeven dat je misschien ergens ongelijk had?
'Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.'quote:Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Maeghan het volgende:
Dat wordt niet zomaar geroepen, het is onderzocht dat het niet bepaald de intelligentste mensen van het land zijn die PVV stemmen. Over het algemeen.
Spijker... kop.... 10 punten.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En je komt niet met bewijs. Volgens mij heb je dat namelijk helemaal niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:48 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Stukje verder lezen en je hebt het...
Oh, ik zie dat je het hieronder zelfs qoute.![]()
[..]
Mja... klinkt heel vastberaden maar ook jij zult wel niet met bewijzen op de proppen kunnen komen zoals je voorgangers. Geroeptoeter dus.
[..]
Absoluut! Ik kan ze niet zomaar laten verzuipen.
[..]
Dat weet ik.
Volgens mij is dat inkomen trouwens ruim onder modaal, maar goed.quote:61% van de PVV-achterban is man
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de
totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen
30% in de totale bevolking)
− Het meest voorkomende netto huishoudinkomen ligt tussen 1.000 en 1.500
euro per maand (dus het niveau van een modaal inkomen)
En nu de PVDA, nu het CDA, nu de SP....oh wacht..daar is dan weer niks over te vinden.....quote:Op woensdag 23 september 2009 13:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En je komt niet met bewijs. Volgens mij heb je dat namelijk helemaal niet.
Profiel PVV'er:
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)uwde-man-van-48-jaar
http://www.netwerk.tv/data/files/Onderzoek_PVVaanhang_0.pdf
[..]
Volgens mij is dat inkomen trouwens ruim onder modaal, maar goed.
Tuurlijk niet, maar het is een verkeerde gedachte. Er zijn tienduizenden misschien honderdduizenden die hetzelfde denken.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Onzin? Neem aan dat hij dat niet "uit zijn duim" zuigt![]()
Dat is dus een onderdeel van het probleem. Ik ken een jongerenwerker (moslim) heel goed. Hij heeft het ook vaak hierover. Zoals ik al zei er is een kern (vooral maar niet allemaal!!) Marokkaanse probleemfamilies en jongeren. Waarvan de jongeren vaak op de straat hangen en zich aan (voornamelijk lichtere) vergrijpen schuldig maken. Deze ouders die geven hun kinderen inderdaad geen opvoeding, dus proberen zij het in goede banen te leiden. Echter moet dat inderdaad anders.quote:Wanneer dan? Hoe dan? Ouders die hun kinderen maar lekker op straat laten want thuis kunnen ze ze niet aan? Dat er verdorie straatcoaches nodig zijn om het tuig van tegenwoordig in het gareel te houden...Waar zijn de ouders in deze verhalen? Dat staat los van een generatiekloof..
Dat is inderdaad de taak van de ouders. Maar laten we nog steeds voorop stellen dat 99% van de moslims niet in de bioscopen vervelend is gaan doen.quote:Iedereen is druk met eigen dingen, maar als ik zelf een moslim zou zijn, dan zou ik die debielen van die bioscoop een gruwelijke draai om de oren geven.
Klopt. Maar volgens mij doen ze dit ook hoor. Al jaren?quote:Als moslimsstichting zou ik duidelijk aankaarten dat het Suikerfeest hier los van staat, omdat het een religieus feest is dat totaal niet de insteek heeft om te rellen (want laat dat duidelijk zijn dat is het zeker niet) en daarmee geef je een echt sterk signaal af naar de rest van Nederland.
Dat is dan weer jammer. Nijmegen ken ik niet. Maar de overlastplegers zouden gewoon keihard aangepakt moeten worden. Want het is gewoon vervelend voor de omgeving en nutteloos voor hun toekomst en toekomst van de niet overlastplegende jongeren.quote:Kom eens een kijkje nemen in Nijmegen zou ik zeggen. De tranen staan in mijn ogen als ik er alleen al aan denk. Ze durven niks tegen overlast te doen (los van afkomst want dat is niet relevant) en bedenken allemaal schijnmaatregelen die niet werken. Goed bezig? Nee.
De grootste groep is dus middelbaar niveau en hoger? Wauw, daar kunnen de andere partijen een puntje aan zuigen. Nog maar niet te spreken dat Universitair niveau steeds meer aanschuift bij Wilders.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En je komt niet met bewijs. Volgens mij heb je dat namelijk helemaal niet.
Profiel PVV'er:
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)uwde-man-van-48-jaar
http://www.netwerk.tv/data/files/Onderzoek_PVVaanhang_0.pdf
[..]
Volgens mij is dat inkomen trouwens ruim onder modaal, maar goed.
Men maakt zich alleen maar druk over de hersencapaciteiten van PVV'ers, die van de andere partijen doen er niet toe, dat zijn allemaal bollebozen. Onbegrijpelijk dat onze regering er dan zo weinig van bakt, met zoveel intellect in huisquote:Op woensdag 23 september 2009 13:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En nu de PVDA, nu het CDA, nu de SP....oh wacht..daar is dan weer niks over te vinden.....
Die 16% gaat alleen over de nieuwe aanwas, als ik het goed begrijp, dus totaal gaat het om 13% hoger opgeleiden. 87% is dus laag tot gemiddeld opgeleid en eigenlijk zou je die cijfers pas goed kunnen interpreteren als je weet hoeveel Nederlanders er hoger opgeleid zijn. Als 2% van Nederland een universitaire opleiding heeft en 2% van de PVV-kiezers heeft een universitaire opleiding, dan is dat een ander beeld dan wanneer 10% een universitaire opleiding heeft terwijl 2% van de PVV-kiezers die heeft.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.'
'De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.'
Volkskrant.
Volledige artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
Tsja en naast opleidingsniveau heb je nog sociale intelligentie, cognitief etc.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Men maakt zich alleen maar druk over de hersencapaciteiten van PVV'ers, die van de andere partijen doen er niet toe, dat zijn allemaal bollebozen. Onbegrijpelijk dat onze regering er dan zo weinig van bakt, met zoveel intellect in huis
Nee, de grootste groep is laag tot gemiddeld opgeleid en verdient ruim onder modaal.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef Matteüs het volgende:
[..]
De grootste groep is dus middelbaar niveau en hoger? Wauw, daar kunnen de andere partijen een puntje aan zuigen. Nog maar niet te spreken dat Universitair niveau steeds meer aanschuift bij Wilders.
Ik ben bang dat je zojuist de poten onder je eigen stoel hebt weggezaagd. Dat kan iets met niveau te maken hebben ()
En wat dan nog? Stel dat dat onderzoek "waar" is (mij is bijvoorbeeld niks gevraagd toendertijd, mijn vader ook niet). Mogen die mensen niet meer stemmen nu?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, de grootste groep is laag tot gemiddeld opgeleid en verdient ruim onder modaal.
Als mijn ervaringen me leert dat dit de ondebuik gevoelens zijn van alle moslims die ik ooit ontmoet heb dan is het voor mij voldoende om de groep te veroordelen.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met uitzondering van het uitkering argument vind ik het allemaal nogal oninteressant. Het zijn geen zaken die bij haatgevoelens opwekken. In ieder geval niet genoeg om een hele groep te haten.
Zoals ik al meldde, elke moslim die ik ooit ontmoette en in elk Europees land waar ik kwam. Let wel... ik spreek arabisch enigzins. veelal beter als de gemiddelde franse moslim bijvoorbeeld. Krijg je toch wel andere informatie mee dan een blank journalistjequote:Maar uitraard is elke moslim in jouw ogen zoals jij hierboven schetst.
Altijd mooi dat domme mensen meteen beginnen te roepen wat ze wél kunnen/hebben. Allemaal heel mooi hoor, maar voor sommige dingen heb je hersens nodig, geen gevoelens. Met woede, haat en onderbuikgevoelens los je geen economische crisis op.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja en naast opleidingsniveau heb je nog sociale intelligentie, cognitief etc.
Het is eerder een makkelijk argument om de PVV-stemmer monddood te willen maken door hen incompetent te verklaren. Zo zie ik het dan
Ach gaat toch heen. Als er hier een stel hooligans (autochtonen) lopen aan te kloten op feesten in rotterdam dan roepen zelfs in Nederland de mensen ze niet tot de orde. Dus waarom zou dat in het buitenland wel zo zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar het beantwoordt mijn vraag niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Altijd mooi dat domme mensen meteen beginnen te roepen wat ze wél kunnen/hebben. Allemaal heel mooi hoor, maar voor sommige dingen heb je hersens nodig, geen gevoelens. Met woede, haat en onderbuikgevoelens los je geen economische crisis op.
Dat zegt toch niemand?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En wat dan nog? Stel dat dat onderzoek "waar" is (mij is bijvoorbeeld niks gevraagd toendertijd, mijn vader ook niet). Mogen die mensen niet meer stemmen nu?
Goed lezen:quote:Op woensdag 23 september 2009 14:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, de grootste groep is laag tot gemiddeld opgeleid en verdient ruim onder modaal.
http://www.nu.nl/algemeen(...)iedt-dancefeest.htmlquote:Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ach gaat toch heen. Als er hier een stel hooligans (autochtonen) lopen aan te kloten op feesten in rotterdam dan roepen zelfs in Nederland de mensen ze niet tot de orde. Dus waarom zou dat in het buitenland wel zo zijn.
Jij haalt het nu ook weer aan anders...quote:
Waarom is dat in godsnaam relevant bij zoiets als dit? Ik ken ook bouwvakkers die SP stemmen, maar ook een bankdirecteur die PVV stemt. Big dealquote:Waar is die tabel nou met politieke voorkeur naar opleiding.
Kan het eventjes niet vinden.
Volgens mij is de kern van het artikel dat er een verschuiving plaats vindt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Die 16% gaat alleen over de nieuwe aanwas, als ik het goed begrijp, dus totaal gaat het om 13% hoger opgeleiden. 87% is dus laag tot gemiddeld opgeleid en eigenlijk zou je die cijfers pas goed kunnen interpreteren als je weet hoeveel Nederlanders er hoger opgeleid zijn. Als 2% van Nederland een universitaire opleiding heeft en 2% van de PVV-kiezers heeft een universitaire opleiding, dan is dat een ander beeld dan wanneer 10% een universitaire opleiding heeft terwijl 2% van de PVV-kiezers die heeft.
Intelligentie misschien niet - iemand die geinteresseerd is in politiek kan prima leren begrijpen wat er speelt, zelfs als ie verre van intelligent is en intelligentie garandeert andersom ook zeker geen interesse in politiek.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:
Moeten we nu mensen gaan uitsluiten van stemmen op basis van intelligentieniveau? Dan blijft er geen partij meer over denk ik
Waar zegt men dat? Dat is ook niet wat in het partijprogramma van de PVV staat (of kun je me dat even aanwijzen?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef IHVK het volgende:
Mij is ook niks gevraagd toen men zei dat moslims crimineel waren.
Ik heb anders alleen maar afkeuring gehoord van iedereen om me heen. En in de kranten en op tv. Dus hoe kom je daar nu bij?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ach gaat toch heen. Als er hier een stel hooligans (autochtonen) lopen aan te kloten op feesten in rotterdam dan roepen zelfs in Nederland de mensen ze niet tot de orde. Dus waarom zou dat in het buitenland wel zo zijn.
Gelukkig werkt de democratie zo niet, waar zou je dan in godsnaam de grens moeten leggen?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Intelligentie misschien niet - iemand die geinteresseerd is in politiek kan prima leren begrijpen wat er speelt, zelfs als ie verre van intelligent is en intelligentie garandeert andersom ook zeker geen interesse in politiek.
Persoonlijk lijkt het me echter helemaal niet slecht als er eisen worden gesteld aan het kiesrecht: dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken. Ik heb helaas erg veel mensen ontmoet die echt niets weten van politiek, zelfs basisbegrippen als socialisme en liberalisme niet kennen, niet weten wat links of rechts is en geen standpunt van een partij konden noemen. Die stemden bijvoorbeeld op Wouter Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft". Ik zou het toch een geruststelling vinden als dat soort mensen voortaan alleen mag stemmen bij Idols- en Big Brothervarianten. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Het is niet relevant. Jij vroeg om een bron.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij haalt het nu ook weer aan anders...
[..]
Waarom is dat in godsnaam relevant bij zoiets als dit? Ik ken ook bouwvakkers die SP stemmen, maar ook een bankdirecteur die PVV stemt. Big deal
Dan kan het CDA wel inpakken. Volgens mij is er geen partij waarin zo'n groot aantal gewoontestemmers zit.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Intelligentie misschien niet - iemand die geinteresseerd is in politiek kan prima leren begrijpen wat er speelt, zelfs als ie verre van intelligent is en intelligentie garandeert andersom ook zeker geen interesse in politiek.
Persoonlijk lijkt het me echter helemaal niet slecht als er eisen worden gesteld aan het kiesrecht: dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken. Ik heb helaas erg veel mensen ontmoet die echt niets weten van politiek, zelfs basisbegrippen als socialisme en liberalisme niet kennen, niet weten wat links of rechts is en geen standpunt van een partij konden noemen. Die stemden bijvoorbeeld op Wouter Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft". Ik zou het toch een geruststelling vinden als dat soort mensen voortaan alleen mag stemmen bij Idols- en Big Brothervarianten. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Aha, ik hoop dat je nu snapt hoe het andersom werkt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb anders alleen maar afkeuring gehoord van iedereen om me heen. En in de kranten en op tv. Dus hoe kom je daar nu bij?
Ja uiteraard vat ik het persoonlijjk op, omdat men stelselmatig blijft beweren dat PVV-stemmers (of mensen die raakvlakken hebben ermee) dom zouden zijn. Als ik beledigd wil worden ga ik wel op audtie naar Idolsquote:Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is niet relevant. Jij vroeg om een bron.
Ik heb toch zojuist 5 keer uitgelegd waarom ik het aanhaalde? En hoe serieus je het moest nemen. Je vat het veel te persoonlijk op hoor..
Je bedoeld mensen selecteren... net zoals moslims dit land uitgooien.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Maeghan het volgende:
dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken.
quote:Op woensdag 23 september 2009 14:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja uiteraard vat ik het persoonlijjk op, omdat men stelselmatig blijft beweren dat PVV-stemmers (of mensen die raakvlakken hebben ermee) dom zouden zijn. Als ik beledigd wil worden ga ik wel op audtie naar Idols
Het is net zo krom als zeggen dat alle moslims crimineel zouden zijn. Beiden namelijk niet waar
Als je MBO als hoger onderwijs wilt bestempelen heb je gelijk ja. Persoonlijk kan ik het echter niet eens zijn met die definitie. Ik zou dit eerder gemiddeld noemen, afhankelijk van het niveau van de MBO-opleiding. MBO4 is heel wat anders dan MBO2.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Goed lezen:
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de
totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen
30% in de totale bevolking)
Dit is van jouw jou:
41% MBO + 13% hoger onderwijs = 54% van het totaal
Nu hoop ik dat je kunt rekenen met percentages.
Waarbij de laatste berichten aangeven dat hoger onderwijs van 13% naar 18% is gegaan.
MBO is geen laag onderwijs waarmee je telkens schermt. Dat is LBO en lager.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:16 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als je MBO als hoger onderwijs wilt bestempelen heb je gelijk ja. Persoonlijk kan ik het echter niet eens zijn met die definitie. Ik zou dit eerder gemiddeld noemen, afhankelijk van het niveau van de MBO-opleiding. MBO4 is heel wat anders dan MBO2.
Maar uitgaande van jouw rekensom: 30% van de bevolking heeft een hogere opleiding, terwijl bij de PVV-stemmers 13% een hogere opleiding heeft. Dat betekent dus dat hoger opgeleiden ondervertegenwoordigd zijn bij de PVV. 46% van de PVV-kiezers heeft een lagere opleiding, tegenover 40% van de bevolking. Dat betekent dus dat lager opgeleiden oververtegenwoordigd zijn in de PVV.
En niet alle moslimsquote:
Ach, spiegel spiegel. Deden ze dat maar met al dat straattuig tegenwoordig. Ik zeg > herinvoeren dienstplichtquote:De ideologie van de PVV vind ik abject en fout, maar niet alle mensen die op hem stemmen.
(rara op wie lijk ik nu?, het is vandaag zeker zet je zelf een spiegel voor dag)
Ik zou zeggen helaas.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Gelukkig werkt de democratie zo niet, waar zou je dan in godsnaam de grens moeten leggen?
En ik naar de PVDA / SP als ze de hogere inkomens weer verder willen inperken...quote:Op woensdag 23 september 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
Als wil worden beledigd ga ik naar een kamerdebat luisteren wanneer Geertje aan het woord is.
Maar MBO'ers zijn wel laagopgeleiden.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
MBO is geen laag onderwijs waarmee je telkens schermt. Dat is LBO en lager.
Tis wachten op je volgende zaagactie...
sorry, ik snap je punt niet helemaal. Ongeregeldheden in Nijmegen waren volgens mij ook door autochtone jongeren veroorzaakt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)iedt-dancefeest.htmlTrek deze lijn eens door naar andere "feesten" waar het geregeld fout gaat
Daar zie je het niet. Vreemd.
Nee inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En niet alle moslims![]()
(anders krijg ik geen baklava meer
)
Kan, dan verschillen wij daar van mening op elkaar. En kunnen we daar pittige discussies over voeren in de toekomst.quote:Ach, spiegel spiegel. Deden ze dat maar met al dat straattuig tegenwoordig. Ik zeg > herinvoeren dienstplichtDiscipline bijbrengen!
Oh en bepaalde aspecten gaan inderdaad tever (zoals de hoofddoekbelasting) maar op andere punten ben ik het wel eens. Met name onderwijs en strafrecht.
Ten eerste stel ik niet voor die mensen het land uit te sturen en ten tweede ontneem ik mensen geen rechten op basis van irrelevante zaken. Daarnaast kan iedereen natuurlijk in een uurtje de basisbegrippen van maatschappijleer en politiek tot zich nemen om wel een zinnige keuze te kunnen maken, dus het zou mensen nauwelijks benadelen en uiteindelijk veel beter zijn voor de maatschappij én de burger. Dat vind ik toch iets anders dan mensen stelselmatig te beschuldigen van zaken die niet waar zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:14 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bedoeld mensen selecteren... net zoals moslims dit land uitgooien.
Mijn god wat zaag je toch telkens je poten onder je weg
Ja en daar doel ik ook op. Hup, meteen het andere feest afgeschaft. Zo kan het dus ook. Waarom durven/doen ze dat in bijvoorbeeld Bloemendaal dan niet?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
sorry, ik snap je punt niet helemaal. Ongeregeldheden in Nijmegen waren volgens mij ook door autochtone jongeren veroorzaakt.
Ik vind het rot voor je.. echt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar MBO'ers zijn wel laagopgeleiden.
Je vindt wat rot?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik vind het rot voor je.. echt.
Meer dan 'gemiddeld' kan ik MBO toch niet noemen. Ik heb de MBO'ers ook weggelaten uit mijn 'berekening', dus die klopt verder gewoon. Ik heb het gehad over de laagopgeleiden en de hoogopgeleiden en de MBO'ers in het midden gelaten. Kortom, de berekening gemaakt vanuit jouw standpunten.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
MBO is geen laag onderwijs waarmee je telkens schermt. Dat is LBO en lager.
Tis wachten op je volgende zaagactie...
Niet van de ouders (waar waren die eigenlijk). Daar het ook de 2e keer was dat het voorkwam heeft dus klaarblijkelijk niemand maatregelen tegen die hooligans genomen, anders was het niet nogmaals gebeurd.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb anders alleen maar afkeuring gehoord van iedereen om me heen. En in de kranten en op tv. Dus hoe kom je daar nu bij?
Zie je het voor je... bejaarden die bij het stemhokje nu al moeite hebben op het juiste knopje te drukken moeten dan al die verkiezingsprogramma's doorlezen en nog snappen ook. En dan nog een juiste keuze uit al die programma's kunnen maken.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je kan ook gaan voor een andere manier van kiezen. Dat mensen dus niet kiezen op een partij, maar keuzes moeten maken uit een aantal stellingen. Dus een soort kieswijzerachtig idee, maar dan objectief vastgesteld. Of dat mensen verplicht worden in het stembureau het programma te lezen, zonder dat daar een partijnaam boven staat, zodat ze wel moeten kiezen op inhoud. Ook dan sluit je niet uit dat mensen kiezen op basis van de lengte van het zevende woord van de zevende regel, maar goed.
Oke.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Meer dan 'gemiddeld' kan ik MBO toch niet noemen. Ik heb de MBO'ers ook weggelaten uit mijn 'berekening', dus die klopt verder gewoon. Ik heb het gehad over de laagopgeleiden en de hoogopgeleiden en de MBO'ers in het midden gelaten. Kortom, de berekening gemaakt vanuit jouw standpunten.
Volgens wie?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar MBO'ers zijn wel laagopgeleiden.
Is het niet op zich al droevig dat mensen kiezen op basis van dingen die ze niet begrijpen? Dat ligt niet alleen aan die mensen overigens, maar ook zeker aan de politiek. Die zou op meer manieren de burgers duidelijk moeten maken wat ze willen, waarom en ook hoe en wat de gevolgen daar van zijn. Liefst ook nog eerlijk, maar ik vrees dat dat een utopie is.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zie je het voor je... bejaarden die bij het stemhokje nu al moeite hebben op het juiste knopje te drukken moeten dan al die verkiezingsprogramma's doorlezen en nog snappen ook. En dan nog een juiste keuze uit al die programma's kunnen maken.
Als dat betekent dat het CDA eindelijk haar machtspositie verliest heb je mijn zegen trouwens.
Oh, je wilt me in de val laten lopen. Als ik nu zeg dat hooligans hun ouders niet meenemen als ze rotzooi gaan trappen zeg jij, zie je nou wel? Als marokkaantjes rotzooi trappen wordt er ook altijd naar de ouders gewezen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet van de ouders (waar waren die eigenlijk). Daar het ook de 2e keer was dat het voorkwam heeft dus klaarblijkelijk niemand maatregelen tegen die hooligans genomen, anders was het niet nogmaals gebeurd.
Jij noemt MBO'ers "laagopgeleid.quote:
Ja maar dat is inherent aan ons democratisch systeem en daar valt weinig aan te veranderen mijns inziens. Veel mensen zullen blijven stemmen uit onvrede of uit gewoonte. Daarnaast heb je gelukkig mensen die kieswijzers invullen en zich echt verdiepen in de materie.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Is het niet op zich al droevig dat mensen kiezen op basis van dingen die ze niet begrijpen? Dat ligt niet alleen aan die mensen overigens, maar ook zeker aan de politiek. Die zou op meer manieren de burgers duidelijk moeten maken wat ze willen, waarom en ook hoe en wat de gevolgen daar van zijn. Liefst ook nog eerlijk, maar ik vrees dat dat een utopie is.
Common sense. Ik schaar MBO'ers zeker onder lageropgeleiden. Aangezien de PVV'ers in dit topic daar zo'n big deal van maken en het electoraat van de PVV grotendeels bestaat uit lageropgeleiden, zullen ze het zich waarschijnlijk wel persoonlijk aantrekken.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij noemt MBO'ers "laagopgeleid.
Daarom vraag ik, op basis van wat je dat zegt.
Ik wil niemand in een val laten lopen. Feit blijft dat op het moment dat Marokaanse reljongeren lopen te kloten, de hele marokaanse gemeenschap schuldig wordt verklaart aan het niet optreden tegen deze jongeren.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, je wilt me in de val laten lopen. Als ik nu zeg dat hooligans hun ouders niet meenemen als ze rotzooi gaan trappen zeg jij, zie je nou wel? Als marokkaantjes rotzooi trappen wordt er ook altijd naar de ouders gewezen.
Jammer, je opzetje gaat niet door
...objecten rectaal ingebracht bij zichzelf?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef IHVK het volgende:
Ik las Wilders heeft toch weer de grootste
Is ook ergens wel zo. Aan de andere kant hebben die onvredestemmers wel een m.i. ongewenst effect op de samenleving waar ze zich zelf vaak niet van bewust zijn en stemmen ze op dingen waar ze het zelf eigenlijk ook niet mee eens zijn. Denk aan een moslim die zonder te weten waar de partij voor staat stemt op PVV omdat dit namelijk de partij voor Vrijheid is - echt gebeurd.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja maar dat is inherent aan ons democratisch systeem en daar valt weinig aan te veranderen mijns inziens. Veel mensen zullen blijven stemmen uit onvrede of uit gewoonte. Daarnaast heb je gelukkig mensen die kieswijzers invullen en zich echt verdiepen in de materie.
Persoonlijk heb ik minder moeite met mensen die uit onvrede op de PVV stemmen omdat daar nog een soort maatschappelijke betrokkenheid in zit. Ik heb veel meer moeite met gewoontestemmers, mensen die blind stemmen wat hun ouders stemden omdat het zo hoort. Zonder vraagtekens, zonder betrokkenheid.
Ach, ik blijf zelf het allemaal op een afstandje volgen en ik ben allang blij dat ik nu niet hoef te stemmen wegens ernstig zwevende kiezer zijnde.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Is ook ergens wel zo. Aan de andere kant hebben die onvredestemmers wel een m.i. ongewenst effect op de samenleving waar ze zich zelf vaak niet van bewust zijn en stemmen ze op dingen waar ze het zelf eigenlijk ook niet mee eens zijn. Denk aan een moslim die zonder te weten waar de partij voor staat stemt op PVV omdat dit namelijk de partij voor Vrijheid is - echt gebeurd.
Misschien valt er inderdaad weinig te veranderen, maar ik doe m'n best om dat weinige dan toch te veranderen
Het lijkt me naief om te ontkennen dat afkomst te maken kan hebben met (probleem)gedrag en volgens mij doe je mensen daar ook geen plezier mee. Ik hoorde van de week ergens iemand zeggen dat Marokkanen in hun eigen land veel sneller 'volwassen' moeten zijn (trouwen, kinderen krijgen, werken) en dat ouders daardoor niet weten hoe ze een vertrouwensband met hun kinderen op moeten bouwen. Ik kan me voorstellen dat zoiets een effect heeft op hoe die ouders hier in Nederland hun kinderen opvoeden, die hier pas veel later gaan trouwen, werken, etc. Ik zou juist zeggen, kijk of zoiets er inderdaad mee te maken heeft en gebruik de kennis die je hebt om het probleem aan te pakken.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik wil niemand in een val laten lopen. Feit blijft dat op het moment dat Marokaanse reljongeren lopen te kloten, de hele marokaanse gemeenschap schuldig wordt verklaart aan het niet optreden tegen deze jongeren.
Terwijl als het gaat om autochtonen, iedereen roept te blaten dat het slechts een kleine groep waar de grote groep onder moet lijden.
Het kwalijke van de PVV vind ik dan ook dat men kijkt naar afkomst en de conclusie trekt dat afkomst de reden is dat sommige mensen niet willen deugen.
Op het moment dat Geertje zegt dat we alle reljongeren/criminelen harder gaan aanpakken, op dezelfde manier zonder te kijken naar afkomst/religie en daarnaast gaan onderzoeken waarom deze jongeren ontsporen, dan heeft hij mijn stem (misschien)
en...quote:Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
Common sense.
quote:Ik schaar...
Als MBO'ers al hoopopgeleid zijn, wat zijn WO'ers dan wel niet?quote:
Hebben wij daar net een half uur een discussie over gehad kom je met precies dezelfde stelling.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Common sense. Ik schaar MBO'ers zeker onder lageropgeleiden. Aangezien de PVV'ers in dit topic daar zo'n big deal van maken en het electoraat van de PVV grotendeels bestaat uit lageropgeleiden, zullen ze het zich waarschijnlijk wel persoonlijk aantrekken.
Vertel eens, waarom vind je het zo belangrijk om de aanhang van Wilders anders neer te zetten dan het is? Het zijn toch grotendeels mensen met een beperkt denkvermogen?quote:
Je hebt anders nog genoeg tijd om een keuze te maken. De verkiezingscampagnes moeten nog van start gaan, gemeentes zijn nog bezig de programma's op te stellen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ach, ik blijf zelf het allemaal op een afstandje volgen en ik ben allang blij dat ik nu niet hoef te stemmen wegens ernstig zwevende kiezer zijnde.
Een soort van samenvatting en conclusie in één post dus.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hebben wij daar net een half uur een discussie over gehad kom je met precies dezelfde stelling.![]()
Middelbaar Beroeps Onderwijsquote:Op woensdag 23 september 2009 14:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hebben wij daar net een half uur een discussie over gehad kom je met precies dezelfde stelling.![]()
Nah onze conclusie was toch meer ergens in het midden.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een soort van samenvatting en conclusie in één post dus.
Dan heb je het over het oplossen van de problemen, daarin ben ik het met je eens dat er niet 1 oplossing zal zijn voor alle probleemjongeren.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:42 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het lijkt me naief om te ontkennen dat afkomst te maken kan hebben met (probleem)gedrag en volgens mij doe je mensen daar ook geen plezier mee. Ik hoorde van de week ergens iemand zeggen dat Marokkanen in hun eigen land veel sneller 'volwassen' moeten zijn (trouwen, kinderen krijgen, werken) en dat ouders daardoor niet weten hoe ze een vertrouwensband met hun kinderen op moeten bouwen. Ik kan me voorstellen dat zoiets een effect heeft op hoe die ouders hier in Nederland hun kinderen opvoeden, die hier pas veel later gaan trouwen, werken, etc. Ik zou juist zeggen, kijk of zoiets er inderdaad mee te maken heeft en gebruik de kennis die je hebt om het probleem aan te pakken.
Ja. Het heet alleen maar middelbaar vanwege de hoeveelheid mensen die op het MBO terecht komt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Middelbaar Beroeps Onderwijs
Gaan we dat laagopgeleid noemen? Dan blijf ik namelijk wel weg uit deze discussie...
(niet op jou gericht IHVK maar op Meh7 )
GW met 150 zetels en we hebben een dictatuurquote:Op woensdag 23 september 2009 12:39 schreef remlof het volgende:
Eng dat zoveel mensen overwegen om op een ondemocratische partij te stemmen
nee stuk randdebiel het heet middelbaar omdat het HET MIDDELBARE niveau is. Het GEMIDDELDE niveau. Echt, je gezuig is serieus niet te harden.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja. Het heet alleen maar middelbaar vanwege de hoeveelheid mensen die op het MBO terecht komt.
Dat is waar.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom vind je het zo belangrijk om de aanhang van Wilders anders neer te zetten dan het is? Het zijn toch grotendeels mensen met een beperkt denkvermogen?
Je vergeet iets: het gemiddelde niveau is bedroevend laag.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
nee stuk randdebiel het heet middelbaar omdat het HET MIDDELBARE niveau is. Het GEMIDDELDE niveau. Echt, je gezuig is serieus niet te harden.
Dat is heel wat anders. Dat het gemiddelde niveau bedroevend laag is ben ik absoluut met je eens, maar daarom is het nog wel het gemiddelde niveau.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je vergeet iets: het gemiddelde niveau is bedroevend laag.
Gewoon gelijk geven, dat is het beste. Heb ik sinds gisteren ook geleerd.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
nee stuk randdebiel het heet middelbaar omdat het HET MIDDELBARE niveau is. Het GEMIDDELDE niveau. Echt, je gezuig is serieus niet te harden.
Dan gaat Wilders in de oppositie. De SP zit ook met 25 zetels in de oppositie op dit moment.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dan wordt Wilders de grootste, en wil niemand met hem regeren. Wat dan?
Dat geeft niet. Rechts heeft altijd voorrang.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom vind je het zo belangrijk om de aanhang van Wilders anders neer te zetten dan het is? Het zijn toch grotendeels mensen met een beperkt denkvermogen?
zat ik me net ook te bedenken...quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ja, maar dan krijg je NIKS door de kamer wat zijn achterlijkheidsstempel draagt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan gaat Wilders in de oppositie. De SP zit ook met 25 zetels in de oppositie op dit moment.
Juis: gemiddeld. Dus niet hoger opgeleid. HBO= Hoger Beroeps Onderwijs. Vanaf dat nivo ben je hoger opgeleid. Al heb ik zelfs bij veel HBO-studenten mijn twijfels of zij die titel verdienen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders. Dat het gemiddelde niveau bedroevend laag is ben ik absoluut met je eens, maar daarom is het nog wel het gemiddelde niveau.
Dat is het mooie nu juist. De andere partijen zijn al aan het aanschuiven.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dan rest het punt, ga je uit van wat de gemiddelde persoon aan kan en het niveau daar middelbaar noemen of ga je uit van niveau en bekijk je dan hoe je de groepen indeelt.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders. Dat het gemiddelde niveau bedroevend laag is ben ik absoluut met je eens, maar daarom is het nog wel het gemiddelde niveau.
Veel verder dan de AOW-leeftijd ga je echt niet komen, PVV is extreem rechts, de SP is ontzettend links. Dat gaat echt niet werken. Verder heeft de VVD toch aangegeven niet met de PVV te willen regeren?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zat ik me net ook te bedenken...
Dan zal de 2e partij een regering moeten gaan vormen. Maar aan de andere kant, PVV, VVD en SP lijkt me ook een goede combi. PVV en SP zijn het op best veel punten met elkaar eens (AOW leeftijd bijvoorbeeld)
Nee. Wilders vervreemdt zich steeds meer van andere partijen door steeds extremere standpunten in te nemen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat is het mooie nu juist. De andere partijen zijn al aan het aanschuiven.
Gaat goed komen.
Ook dat gebeurt echt niet. Het CDA is veel te gematigd om met een extreme partij te regeren.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef IHVK het volgende:
vvd&sp?
enige wat kan is PVV&CDA&VVD
en ik zie CDA dat echt wel doen. En het is niet eens zo erg want het CDA maakt toch alles kapot waarmee het regeert.
En dus ook niet laag zoals je eerder beweerde. waar stopt je denkvermogen en neemt het getroll over?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juis: gemiddeld. Dus niet hoger opgeleid.
Dat ligt niet zozeer aan hunquote:HBO= Hoger Beroeps Onderwijs. Vanaf dat nivo ben je hoger opgeleid. Al heb ik zelfs bij veel HBO-studenten mijn twijfels of zij die titel verdienen.
Tuurlijk Matt, keep dreaming.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat is het mooie nu juist. De andere partijen zijn al aan het aanschuiven.
Gaat goed komen.
Ach Koos... Koos...quote:Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk Matt, keep dreaming.
Nee, daar zitten we met zijn allen op te wachten, nog meer centrum-rechts aan de macht.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef IHVK het volgende:
vvd&sp?
enige wat kan is PVV&CDA&VVD
en ik zie CDA dat echt wel doen. En het is niet eens zo erg want het CDA maakt toch alles kapot waarmee het regeert.
Koddig hoe jij iedereen beticht van trollenquote:Op woensdag 23 september 2009 15:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En dus ook niet laag zoals je eerder beweerde. waar stopt je denkvermogen en neemt het getroll over?
Nee, dat komt doordat het onderwijs ronduit slecht is.quote:Dat ligt niet zozeer aan hun
SP was bij de laatste verkiezingen niet de grootste partij.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan gaat Wilders in de oppositie. De SP zit ook met 25 zetels in de oppositie op dit moment.
Wat was het ookalweer, PvdA in "77?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
SP was bij de laatste verkiezingen niet de grootste partij.
De grootste partij had in de laatste verkiezingen 41 zetels. Wilders heeft in deze peiling 28, de SP had in de laatste verkiezingen 25 zetels en was daarmee de derde partij. Zo zie je maar dat 28 zetels best weinig is. Het is in deze peilingen gewoon meer verdeeld allemaal.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
SP was bij de laatste verkiezingen niet de grootste partij.
Ach wat leuk. Je bent nu opper lollig omdat je middels een zijweg aangeeft dat ik max. MBO niveau heb.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Koddig hoe jij iedereen beticht van trollenMBO'ers zijn nou niet bepaald de intelligentse tak van de samenleving.
En toch heeft Wilders nu de meeste. Lolquote:Op woensdag 23 september 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De grootste partij had in de laatste verkiezingen 41 zetels. Wilders heeft in deze peiling 28, de SP had in de laatste verkiezingen 25 zetels en was daarmee de derde partij. Zo zie je maar dat 28 zetels best weinig is. Het is in deze peilingen gewoon meer verdeeld allemaal.
Niks "en toch", ik verklaar dat al in mijn post door aan te geven dat het nu meer verdeeld is. Er zijn vijf partijen in de 20.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En toch heeft Wilders nu de meeste. Lol
Dat wordt dan vast een mooie coalitiequote:Op woensdag 23 september 2009 15:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Niks "en toch", ik verklaar dat al in mijn post door aan te geven dat het nu meer verdeeld is. Er zijn vijf partijen in de 20.
Ach, als jij denkt dat ik dat vind.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ach wat leuk. Je bent nu opper lollig omdat je middels een zijweg aangeeft dat ik max. MBO niveau heb.
Maar als ik je enorme grammatica fouten optel, dan...
Ach laat ook maar.
Nee, hij heeft in één bepaald onderzoek virtueel de meeste stemmen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Matteüs het volgende:
En toch heeft Wilders nu de meeste. Lol
Dat is zo maar toch denk ik dat veel PVV stemmers niet persee eerlijk hun mening durven geven als ze gepeild worden en toch in het stemhokje PVV zullen stemmen. Het zou me niet verbazen dat het werkelijke aantal PVV stemmers nog veel hoger zou blijken te liggen als er nu verkiezingen gehouden zouden worden.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Niks "en toch", ik verklaar dat al in mijn post door aan te geven dat het nu meer verdeeld is. Er zijn vijf partijen in de 20.
Dus de meeste...quote:Op woensdag 23 september 2009 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, hij heeft in één bepaald onderzoek virtueel de meeste stemmen.
Nee, zelfs dat niet, hij heeft 28/150 deel van alle stemmers in deze peiling. Dat is net geen 19%, wat indrukwekkend zeg. 81% wil nog steeds geen Wilders, ondanks dat Wilders zich presenteert als het enige goede alternatief en al het andere afkraakt (zelfs het CDA door hun Christenen Dienen Allah te noemen).quote:
Daar gaat deze discussie niet over.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nu daadwerkelijk 9 zetels.
En hij had al moeite met het vinden van geschikte kandidaten, Dion Grauss bijvoorbeeld, die neem je toch alleen maar erbij als je echt wanhopig bent?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nu daadwerkelijk 9 zetels.
Je hebt weer helemaal gelijkquote:Op woensdag 23 september 2009 15:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, zelfs dat niet, hij heeft 28/150 deel van alle stemmers in deze peiling. Dat is net geen 19%, wat indrukwekkend zeg. 81% wil nog steeds geen Wilders, ondanks dat Wilders zich presenteert als het enige goede alternatief en al het andere afkraakt (zelfs het CDA door hun Christenen Dienen Allah te noemen).
Dat is meer dan alle andere partijen... dus de meestequote:Op woensdag 23 september 2009 15:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, zelfs dat niet, hij heeft 28/150 deel van alle stemmers in deze peiling.
Nee. 28/150 is minder dan 122/150, dus niet de meeste.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat is meer dan alle andere partijen... dus de meeste
Dat is meestal ja.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is zo maar toch denk ik dat veel PVV stemmers niet persee eerlijk hun mening durven geven als ze gepeild worden en toch in het stemhokje PVV zullen stemmen. Het zou me niet verbazen dat het werkelijke aantal PVV stemmers nog veel hoger zou blijken te liggen als er nu verkiezingen gehouden zouden worden.
Worden die peilingen in het openbaar gehouden dan? Ik neem aan dat het privé gebeurt en mensen niets te verbergen hebben.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is meestal ja.
Veel mensen kiezen eieren voor hun geld, hebben geen zin om weg gezet te worden als 'racist', 'fascist' en wat dies meer zei, en zeggen lekker niks.
Patroon is eerder zichtbaar geweest, tijdens LPF, en voor die tijd met de CP.
Eigenlijk had ik het zo nog niet berekend, maar ik vind 19% dus veel.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, zelfs dat niet, hij heeft 28/150 deel van alle stemmers in deze peiling. Dat is net geen 19%, wat indrukwekkend zeg. 81% wil nog steeds geen Wilders, ondanks dat Wilders zich presenteert als het enige goede alternatief en al het andere afkraakt (zelfs het CDA door hun Christenen Dienen Allah te noemen).
Dan nog speelt het.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Worden die peilingen in het openbaar gehouden dan? Ik neem aan dat het privé gebeurt en mensen niets te verbergen hebben.
Maar volgens mij riepen gasten zoals jij dat ook van de LPFquote:Op woensdag 23 september 2009 15:27 schreef scanman1 het volgende:
Ach, het geruststellende is dat de PVV nooit of te nimmer zal regeren
De kans dat'ie dat wordt acht ik idd ook niet zo groot.quote:en dat Adolf Wilders al helemaal nooit of te nimmer premier wordt.
Je geeft LPF als voorbeeld, maar die zijn niet onder normale omstandigheden de verkiezingen in gegaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan nog speelt het.
Zie 'den geschiedenis'.
Mee eens dat het logischerwijs niet nodig is. Maar mensen zijn niet logisch.
Er kan nog van alles gebeuren voor woensdag 11 mei 2011quote:Op woensdag 23 september 2009 15:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je geeft LPF als voorbeeld, maar die zijn niet onder normale omstandigheden de verkiezingen in gegaan.
quote:Op woensdag 23 september 2009 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Er kan nog van alles gebeuren voor woensdag 11 mei 2011
Welke partij heeft meer dan Wilders sherlock. Toe vertelquote:Op woensdag 23 september 2009 15:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee. 28/150 is minder dan 122/150, dus niet de meeste.
Dit zei jij:quote:Op woensdag 23 september 2009 15:38 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Welke partij heeft meer dan Wilders sherlock. Toe vertel
19% is niet meer dan alle andere partijen = 81%.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat is meer dan alle andere partijen... dus de meeste
Dan zou de vergelijking die ExTec maakt kunnen opgaan natuurlijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Er kan nog van alles gebeuren voor woensdag 11 mei 2011
Maar wel onder normale omstandigheden 'de polls'.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je geeft LPF als voorbeeld, maar die zijn niet onder normale omstandigheden de verkiezingen in gegaan.
Laten we maar hopen dat het niet zo'n vaart zal lopen dan he.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan zou de vergelijking die ExTec maakt kunnen opgaan natuurlijk.
Ging het niet om het verschil tussen de peilingen en de werkelijke resultaten? Ik zeg dus dat het moeilijk is om dat te verklaren aan de hand van het argument dat mensen tijdens de peilingen niet eerlijk konden zijn en tijdens de verkiezing wel, aangezien de "omstandigheden" (dood van PF) niet normaal waren.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wel onder normale omstandigheden 'de polls'.
quote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Maeghan het volgende:
Overigens net dat onderzoek over het profiel van de PVV-stemmer gelezen en ik zie toch wel een grote relatie met het fascisme: een focus op macht, kracht, orde, mannelijkheid, sport en nationalisme.
Die kans acht ik niet meer zo groot.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat het niet zo'n vaart zal lopen dan he.
Dat zou je ook al kunnen concluderen op basis van de standpunten van de PVV, als je op een partij stemt stemt die het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet heeft opgenomen in het partijprogramma, zegt dat ook al wat.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Maeghan het volgende:
Overigens net dat onderzoek over het profiel van de PVV-stemmer gelezen en ik zie toch wel een grote relatie met het fascisme: een focus op macht, kracht, orde, mannelijkheid, sport en nationalisme.
Maar ik gaf ook niet alleen de LPF als voorbeeld.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Meh7 het volgende:
Ik zeg dus dat het moeilijk is om dat te verklaren aan de hand van het argument dat mensen tijdens de peilingen niet eerlijk konden zijn en tijdens de verkiezing wel, aangezien de "omstandigheden" (dood van PF) niet normaal waren.
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ging het niet om het verschil tussen de peilingen en de werkelijke resultaten? Ik zeg dus dat het moeilijk is om dat te verklaren aan de hand van het argument dat mensen tijdens de peilingen niet eerlijk konden zijn en tijdens de verkiezing wel, aangezien de "omstandigheden" (dood van PF) niet normaal waren.
Klopt als een busquote:Op woensdag 23 september 2009 15:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zou je ook al kunnen concluderen op basis van de standpunten van de PVV, als je op een partij stemt stemt die het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet heeft opgenomen in het partijprogramma, zegt dat ook al wat.
Linkje, ben benieuwd?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Maeghan het volgende:
Ja maar dat kan je ook andersom beredeneren.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik gaf ook niet alleen de LPF als voorbeeld.
Anyways; als jij hier met alle geweld blijkbaar wil ontkennen dat zelfs bij polls mensen welis niet de waarheid vertellen, be my guest, het is niet zo boeiend.
Hardly. Maar weinig landen hebben in feite zo'n 'ruime' anti-discriminatie wetgeving. De landen die dat niet hebben, zijn niet daarom per definitie 'fascistisch'. De bekende bangmakerij.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zou je ook al kunnen concluderen op basis van de standpunten van de PVV, als je op een partij stemt stemt die het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet heeft opgenomen in het partijprogramma, zegt dat ook al wat.
Kietel jezelf want een ander doet het niet hé.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:58 schreef IHVK het volgende:
Ze willen met de polls eigenlijk een signaal geven maar IRL zullen ze echt niet op Geert stemmen.
Het was maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kietel jezelf want een ander doet het niet hé.
Kan het even zo snel niet vinden, maar in een eerdere post heb ik de link gepost naar het profiel van pvv-kiezers.quote:
Jawel hoorquote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Veel verder dan de AOW-leeftijd ga je echt niet komen, PVV is extreem rechts, de SP is ontzettend links. Dat gaat echt niet werken. Verder heeft de VVD toch aangegeven niet met de PVV te willen regeren?
Waarom is de PVDA daar eigenlijk mee gestopt? Hebben ze nu meer belang bij andere groeperingen voor hun electoraat?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jawel hoor
SP en PVV: rechters sneller ontslaan
PVV is linkser dan sommige mensen willen geloven. Dit is ook de reden dat veel PVDA stemmers switchen naar de PVV.
Geert roept namelijk allerlei zaken die het zeer goed doen bij de arbeiders. Zaken die van oudsher door de PVDA werden geroepen.
Tja, de linkse elite verloor het contact met de achterbanquote:Op woensdag 23 september 2009 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom is de PVDA daar eigenlijk mee gestopt? Hebben ze nu meer belang bij andere groeperingen voor hun electoraat?
quote:De PVV ontwikkelt zich volgens politicologen sinds 2008 in sociaaleconomisch opzicht in „linkse richting”; zo keert de partij zich tegen verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar, tegen afschaffen van het minimumloon, tegen „gemorrel” aan het ontslagrecht en tegen drastische verlaging van de uitkeringen.[23] Bovendien keert de partij zich tegen het korten van de pensioenen in verband met de kredietcrisis.[23][24] De PVV wil de AOW en andere sociale verzekeringen financieren door het verminderen of geheel afschaffen van beleid dat men bij monde van PVV-leider Wilders als „linkse hobby's” beschouwd, zoals „immigratie, ontwikkelingshulp, klimaatonzin en wijken”.[23][25][26]
Luilakquote:Op woensdag 23 september 2009 16:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kan het even zo snel niet vinden, maar in een eerdere post heb ik de link gepost naar het profiel van pvv-kiezers.
Jammer, het kost ze veel stemmen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, de linkse elite verloor het contact met de achterban![]()
[..]
Hit and run, noemen we dat. Er lijkt totaal geen lijn in te zitten.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jawel hoor
SP en PVV: rechters sneller ontslaan
PVV is linkser dan sommige mensen willen geloven. Dit is ook de reden dat veel PVDA stemmers switchen naar de PVV.
Geert roept namelijk allerlei zaken die het zeer goed doen bij de arbeiders. Zaken die van oudsher door de PVDA werden geroepen.
Familie? Die zie ik alleen met het suikerfeest.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Luilak
Daarbij is de verkapte ad hominem (Wilders stemmer zijn dom, ik stem niet op hem, ben dus slim) al zo bejaard.
Ik heb liever ook een land waarin iedereen uni heeft gedaan, maar lieve koekjes worden niet gebakken. We hebben het maar met de 'lager opgeleidden' te doen. Noemen we democratie.
Daarbij is de overlap tussen PVV, PvdA en SP zeer groot.
Last but not least mogen allochtonen al helemaal hun mond houden over opleidingsniveau/ inkomen/ intelligentie.
Ik zeg beslist niet dat de gewezen personen die hier reageren 'dom' zijn. Ik doe niet aan ad hominems
Maar pak er eens wat statistieken bij, durf eens in je familie te kijken, en kom dan terug over dat 'wilders stemmers dom, laagopgeleid en weinig verdienend zijn'. De statistieken liegen daar niet om.
Dus kunnen we ophouden met proberen jezelf 'zoveel slimmer' af te schilderen, omdat die PVV stemmer dom is?
Zou mooi zijn
Er zijn meer drogredenen dan alleen de "ad hominem", jij hanteert hier een vorm van de "jij-bak" gecombineerd met een generalisatie.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:14 schreef ExTec het volgende:
Last but not least mogen allochtonen al helemaal hun mond houden over opleidingsniveau/ inkomen/ intelligentie.
Ik zeg beslist niet dat de gewezen personen die hier reageren 'dom' zijn. Ik doe niet aan ad hominems
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts. Op sociaal economisch vlak spreekt hij de arbeider aan door tegen verhoging van de AOW leeftijd, tegen verlaging van de uitkeringen en tegen korten van penioenen. Dit spreekt arbeiders meer aan dan de klimaat issues e.d.. Die kijken namelijk eerst naar wat zij in de portemonee krijgen en niet naar wat er verder op de wereld gebeurd (klimaatontwikkelingen, kindersterfte in afrika etc).quote:Op woensdag 23 september 2009 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hit and run, noemen we dat. Er lijkt totaal geen lijn in te zitten.
Is het extreme calculatie? Is Geert 'linkser' geworden sinds'ie weg is bij de VVD? Vonden de andere PVV 'leden' die keuze nodig; alsin dat er inspraak is in groep "PVV" en wilders daadwerkelijk (democratisch) z'n oren laat hangen naar meeste stemmen gelden?
Wie zal het zeggen.
Ik denk dan ook dat arbeiders het zich niet kunnen veroorloven om eerst naar het milieu te kijken en dan pas naar hun portemonnee. Die luxe kunnen ze zich niet veroorloven.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts. Op sociaal economisch vlak spreekt hij de arbeider aan door tegen verhoging van de AOW leeftijd, tegen verlaging van de uitkeringen en tegen korten van penioenen. Dit spreekt arbeiders meer aan dan de klimaat issues e.d.. Die kijken namelijk eerst naar wat zij in de portemonee krijgen en niet naar wat er verder op de wereld gebeurd (klimaatontwikkelingen, kindersterfte in afrika etc).
Aan de andere kant vind Geert's gewauwel over vrijheid van meningsuiting een gewillig oor bij de hoger opgeleide mensen,
Zelfs op het gebied van dierenwelzijn steekt hij de PvD naar de kroon.
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts.
Dar heb je een puntquote:Op woensdag 23 september 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.
Dat mag, wat dat betreft is het een echte politicusquote:Op woensdag 23 september 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.
Ja, dat is het idd ook.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn meer drogredenen dan alleen de "ad hominem", jij hanteert hier een vorm van de "jij-bak" gecombineerd met een generalisatie.
Zit hij nog in de bak dan?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wanneer is Volkerts eerste proefverlof?
quote:Op woensdag 23 september 2009 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zit hij nog in de bak dan?
Nog geen leuk gezinnetje gesticht in de tussentijd?
Dat noemen we populismequote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts.
Oke, voor de duidelijkheid, de drogreden die je hanteert is: als je allochtoon bent mag je anderen niet verwijten dat ze lager opgeleid zijn, want gemiddeld genomen zijn de meeste allochtonen lager opgeleid.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is het idd ook.
Ik bedoel; ik ken jouw noch IHVK. Jullie doen er zelf niet moeilijk over dat jullie allochtonen zijn.
Ik kan statistieken opdissen die toch echt vrij hard aantonen dat onder die groepen in de maatschappij, opleidingsniveau laag, en gebruik van sociale zekerheid hoog zijn.
Lijkt mij niet het ideale uitgangspunt om anderen te verwijten dat ze 'laagopgeleid' en 'weinig verdienend' zijn.
En sure; jullie beiden kunnen de "spreekwoordelijke uitzonderingen" zijn waar de hele familie minimaal uni heeft, en men bakken met (legitiem!) geld heeft.
Waarschijnlijk is dat echter nietEn al is dat zo, dan nog zou je beter moeten weten dan te pretenderen 'voor de groep' te praten. Want dan wijk je erg af van de 'groep' die je meent te moeten representeren.
Dus met name Meh7 zou het ens wat minder moeten hebben over z'n geliefde tokkiesEerlijk is eerlijk; IHVK laat zich al zelden verleiden tot dat soort gemakkelijke uitspraken.
Maar wel eentje waar je niet op kan bouwen en niet op kan vertrouwen. Maar hiervan is één punt uitgezonderd, de moslimofobie in zijn partijprogramma. Dat is het punt waarop Geert niet zal draaien en daarom wordt de PVV ook zo vaak een one-issue partij genoemd.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat mag, wat dat betreft is het een echte politicus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |