abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73036678
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wat is het begin volgens jou?
Stukje verder lezen en je hebt het...
Oh, ik zie dat je het hieronder zelfs qoute.
quote:
Dat wordt niet zomaar geroepen, het is onderzocht dat het niet bepaald de intelligentste mensen van het land zijn die PVV stemmen. Over het algemeen.
Mja... klinkt heel vastberaden maar ook jij zult wel niet met bewijzen op de proppen kunnen komen zoals je voorgangers. Geroeptoeter dus.
quote:
Als anderen in de sloot springen, vind jij het logisch om dat dan ook maar te doen?
Absoluut! Ik kan ze niet zomaar laten verzuipen.
quote:
Ik spreek jou als roeper aan en vraag om een bewijs van wat je uitkraamt.
Dat weet ik.
pi_73036708
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En PVV-stemmers serveren elke tegenstader af als een moslimknuffelaar.
Niet alle. Een paar maar.
Om duidelijkheid te scheppen: ik ken niet alle tegenstanders.
pi_73036711
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je begint het te begrijpen.
[..]

Neuh... enkel wat ruis.
Je bent 11... te laat om het 8 uur journaal te kijken aangezien je in bed ligt... pas jaren later krijg je zo nu en dan zaken mee.... je ouders vertellen je de beelden die ze gezien hebben van "toen"... zit ruis in en is niet de werkelijk weergave... toen al niet, zeker jaren later niet.

Logische som van de gang van zaken. Snap je het met deze Jip en Janneke uitleg nu wel?
Ik weet niet hoe laat jij naar bed ging toen je elf was, maar ik lag er echt niet voor acht uur in hoor...
Sanity is (not) statistical
pi_73036731
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je begint het te begrijpen.
Damn je valt hier wel een beetje door de mand hoor. Kan je niet een keer toegeven dat je misschien ergens ongelijk had?
quote:
Neuh... enkel wat ruis.
Je bent 11... te laat om het 8 uur journaal te kijken aangezien je in bed ligt... pas jaren later krijg je zo nu en dan zaken mee.... je ouders vertellen je de beelden die ze gezien hebben van "toen"... zit ruis in en is niet de werkelijk weergave... toen al niet, zeker jaren later niet.

Logische som van de gang van zaken. Snap je het met deze Jip en Janneke uitleg nu wel?
Zo ging dat niet hoor. De bewuste ochtend van 12 september kwam ik het klaslokaal binnen. In onze klas hing al een Amerikaanse vlag (omdat onze juffrouw Amerika fan was) en ze pakte de wereldkaart erbij.
Toen ging ze allemaal landen aanwijzen die mogelijk schuldig waren (Korea, Afghanistan, Iran etc.) waarna we de hele dag over 11 september hadden gepraat.

Een dag later zag ik in de krant dansende moslims en een week later werd een plaatselijke moskee met rode grafitti beklad met. Moslims oprotten, moordenaars (of iets dergelijks). Met eigen ogen gezien.
Daarna hebben we ook nog 2 minuten stilte gehouden op school

Dus ja het is me wel bijgebleven.
pi_73036785
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:49 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Niet alle. Een paar maar.
Om duidelijkheid te scheppen: ik ken niet alle tegenstanders.
Ik ben toch al meerdere malen uitgemaakt voor moslimknuffelaar. Enkel omdat ik niet overloop van pure molsim haat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73036802
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Onzin hoor.
Onzin? Neem aan dat hij dat niet "uit zijn duim" zuigt
quote:
Je moet de lokale politiek van Rotterdam bijvoorbeeld eens volgen.
De allochtonen spreken hun mede allochtonen gingantisch vaak aan op slecht gedrag. Maar er speelt bijvoorbeeld ook een generatiekloof mee.
Wanneer dan? Hoe dan? Ouders die hun kinderen maar lekker op straat laten want thuis kunnen ze ze niet aan? Dat er verdorie straatcoaches nodig zijn om het tuig van tegenwoordig in het gareel te houden... Waar zijn de ouders in deze verhalen? Dat staat los van een generatiekloof..
quote:
Want ik heb het idee dat jij er van overtuigd ben dat er vanuit de eigen groep geen tegenspraak is? Dat is niet waar. Misschien te weinig, maar goed de mensen die het goed doen zijn ook lekker met hun eigen dingen bezig. (werk, baan, kinderen, misschien een zieke etc.)
Iedereen is druk met eigen dingen, maar als ik zelf een moslim zou zijn, dan zou ik die debielen van die bioscoop een gruwelijke draai om de oren geven. Als moslimsstichting zou ik duidelijk aankaarten dat het Suikerfeest hier los van staat, omdat het een religieus feest is dat totaal niet de insteek heeft om te rellen (want laat dat duidelijk zijn dat is het zeker niet ) en daarmee geef je een echt sterk signaal af naar de rest van Nederland.
quote:
Het moet komen van de lokale bestuurders en die doen hun best.
Kom eens een kijkje nemen in Nijmegen zou ik zeggen. De tranen staan in mijn ogen als ik er alleen al aan denk. Ze durven niks tegen overlast te doen (los van afkomst want dat is niet relevant) en bedenken allemaal schijnmaatregelen die niet werken. Goed bezig? Nee.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73036808
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:50 schreef IHVK het volgende:
Damn je valt hier wel een beetje door de mand hoor. Kan je niet een keer toegeven dat je misschien ergens ongelijk had?
Ergens? Zomaar, zonder precies te weten wat?
Waarom? Om jou een plezier te doen?

Dit ontgaat me volledig.
pi_73036823
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:45 schreef Maeghan het volgende:

Dat wordt niet zomaar geroepen, het is onderzocht dat het niet bepaald de intelligentste mensen van het land zijn die PVV stemmen. Over het algemeen.
'Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.'

'De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.'

Volkskrant.
Volledige artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
pi_73036845
Moeten we nu mensen gaan uitsluiten van stemmen op basis van intelligentieniveau? Dan blijft er geen partij meer over denk ik
Mr. Prolapse 2009
pi_73036870
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien zou je het eens anders kunnen bekijken.
Stel we zitten met een klein percentage Hollanders in een vreemd land, we willen daar graag wonen.
Een paar van ons gedragen zich hardnekkig vervelend storend en spoken allerlei dingen uit die niet deugen. Dan lijkt mij normaal dat er mensen in die groep opstaan om deze figuren tot de orde te roepen en tegen ze te zeggen dat dit niet kán in het land waar we zo gastvrij ontvangen zijn.
Spijker... kop.... 10 punten.

Het komt dus allemaal weer terug op fatsoensnormen, waarbij ik durf te stellen dat ze die missen door hun religie.
pi_73036898
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:48 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Stukje verder lezen en je hebt het...
Oh, ik zie dat je het hieronder zelfs qoute.
[..]

Mja... klinkt heel vastberaden maar ook jij zult wel niet met bewijzen op de proppen kunnen komen zoals je voorgangers. Geroeptoeter dus.
[..]

Absoluut! Ik kan ze niet zomaar laten verzuipen.
[..]

Dat weet ik.
En je komt niet met bewijs. Volgens mij heb je dat namelijk helemaal niet.

Profiel PVV'er:
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)uwde-man-van-48-jaar
http://www.netwerk.tv/data/files/Onderzoek_PVVaanhang_0.pdf
quote:
61% van de PVV-achterban is man
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de
totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen
30% in de totale bevolking)
− Het meest voorkomende netto huishoudinkomen ligt tussen 1.000 en 1.500
euro per maand (dus het niveau van een modaal inkomen)
Volgens mij is dat inkomen trouwens ruim onder modaal, maar goed.
pi_73036936
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:55 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Profiel PVV'er:
[..]

En nu de PVDA, nu het CDA, nu de SP....oh wacht..daar is dan weer niks over te vinden.....
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 23 september 2009 @ 13:58:04 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73036970
Er zit ook nog een verschil tussen hersenen hebben en ze ook daadwerkelijk gebruiken.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:59:07 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73037007
Verder snap ik dat gezeur over coalitievorming niet zo. Zet er een zakenkabinet of minderheidskabinet neer en regeren met die handel.
pi_73037008
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Onzin? Neem aan dat hij dat niet "uit zijn duim" zuigt
Tuurlijk niet, maar het is een verkeerde gedachte. Er zijn tienduizenden misschien honderdduizenden die hetzelfde denken.
quote:
Wanneer dan? Hoe dan? Ouders die hun kinderen maar lekker op straat laten want thuis kunnen ze ze niet aan? Dat er verdorie straatcoaches nodig zijn om het tuig van tegenwoordig in het gareel te houden... Waar zijn de ouders in deze verhalen? Dat staat los van een generatiekloof..
Dat is dus een onderdeel van het probleem. Ik ken een jongerenwerker (moslim) heel goed. Hij heeft het ook vaak hierover. Zoals ik al zei er is een kern (vooral maar niet allemaal!!) Marokkaanse probleemfamilies en jongeren. Waarvan de jongeren vaak op de straat hangen en zich aan (voornamelijk lichtere) vergrijpen schuldig maken. Deze ouders die geven hun kinderen inderdaad geen opvoeding, dus proberen zij het in goede banen te leiden. Echter moet dat inderdaad anders.
quote:
Iedereen is druk met eigen dingen, maar als ik zelf een moslim zou zijn, dan zou ik die debielen van die bioscoop een gruwelijke draai om de oren geven.
Dat is inderdaad de taak van de ouders. Maar laten we nog steeds voorop stellen dat 99% van de moslims niet in de bioscopen vervelend is gaan doen.
quote:
Als moslimsstichting zou ik duidelijk aankaarten dat het Suikerfeest hier los van staat, omdat het een religieus feest is dat totaal niet de insteek heeft om te rellen (want laat dat duidelijk zijn dat is het zeker niet ) en daarmee geef je een echt sterk signaal af naar de rest van Nederland.
Klopt. Maar volgens mij doen ze dit ook hoor. Al jaren?
quote:
Kom eens een kijkje nemen in Nijmegen zou ik zeggen. De tranen staan in mijn ogen als ik er alleen al aan denk. Ze durven niks tegen overlast te doen (los van afkomst want dat is niet relevant) en bedenken allemaal schijnmaatregelen die niet werken. Goed bezig? Nee.
Dat is dan weer jammer. Nijmegen ken ik niet. Maar de overlastplegers zouden gewoon keihard aangepakt moeten worden. Want het is gewoon vervelend voor de omgeving en nutteloos voor hun toekomst en toekomst van de niet overlastplegende jongeren.
pi_73037063
Oh en IHVK, even voor ons beiden Ik focus niet op Marokkanen nu maar in het algemeen he Ik snap de Wilders stemmers daarom wel, zeker als je het doortrekt op de algehele sfeer in Nederland m.b.t. (jeugd)criminaliteit
Mr. Prolapse 2009
pi_73037074
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:55 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Profiel PVV'er:
[..]

De grootste groep is dus middelbaar niveau en hoger? Wauw, daar kunnen de andere partijen een puntje aan zuigen. Nog maar niet te spreken dat Universitair niveau steeds meer aanschuift bij Wilders.

Ik ben bang dat je zojuist de poten onder je eigen stoel hebt weggezaagd. Dat kan iets met niveau te maken hebben ( )
pi_73037105
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:56 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En nu de PVDA, nu het CDA, nu de SP....oh wacht..daar is dan weer niks over te vinden.....
Men maakt zich alleen maar druk over de hersencapaciteiten van PVV'ers, die van de andere partijen doen er niet toe, dat zijn allemaal bollebozen. Onbegrijpelijk dat onze regering er dan zo weinig van bakt, met zoveel intellect in huis
pi_73037145
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

'Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.'

'De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.'

Volkskrant.
Volledige artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
Die 16% gaat alleen over de nieuwe aanwas, als ik het goed begrijp, dus totaal gaat het om 13% hoger opgeleiden. 87% is dus laag tot gemiddeld opgeleid en eigenlijk zou je die cijfers pas goed kunnen interpreteren als je weet hoeveel Nederlanders er hoger opgeleid zijn. Als 2% van Nederland een universitaire opleiding heeft en 2% van de PVV-kiezers heeft een universitaire opleiding, dan is dat een ander beeld dan wanneer 10% een universitaire opleiding heeft terwijl 2% van de PVV-kiezers die heeft.
pi_73037170
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Men maakt zich alleen maar druk over de hersencapaciteiten van PVV'ers, die van de andere partijen doen er niet toe, dat zijn allemaal bollebozen. Onbegrijpelijk dat onze regering er dan zo weinig van bakt, met zoveel intellect in huis
Tsja en naast opleidingsniveau heb je nog sociale intelligentie, cognitief etc.

Het is eerder een makkelijk argument om de PVV-stemmer monddood te willen maken door hen incompetent te verklaren. Zo zie ik het dan
Mr. Prolapse 2009
pi_73037197
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef Matteüs het volgende:

[..]

De grootste groep is dus middelbaar niveau en hoger? Wauw, daar kunnen de andere partijen een puntje aan zuigen. Nog maar niet te spreken dat Universitair niveau steeds meer aanschuift bij Wilders.

Ik ben bang dat je zojuist de poten onder je eigen stoel hebt weggezaagd. Dat kan iets met niveau te maken hebben ( )
Nee, de grootste groep is laag tot gemiddeld opgeleid en verdient ruim onder modaal.
pi_73037210
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, de grootste groep is laag tot gemiddeld opgeleid en verdient ruim onder modaal.
En wat dan nog? Stel dat dat onderzoek "waar" is (mij is bijvoorbeeld niks gevraagd toendertijd, mijn vader ook niet). Mogen die mensen niet meer stemmen nu?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 23 september 2009 @ 14:07:39 #143
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73037245
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met uitzondering van het uitkering argument vind ik het allemaal nogal oninteressant. Het zijn geen zaken die bij haatgevoelens opwekken. In ieder geval niet genoeg om een hele groep te haten.
Als mijn ervaringen me leert dat dit de ondebuik gevoelens zijn van alle moslims die ik ooit ontmoet heb dan is het voor mij voldoende om de groep te veroordelen.
quote:
Maar uitraard is elke moslim in jouw ogen zoals jij hierboven schetst.
Zoals ik al meldde, elke moslim die ik ooit ontmoette en in elk Europees land waar ik kwam. Let wel... ik spreek arabisch enigzins. veelal beter als de gemiddelde franse moslim bijvoorbeeld. Krijg je toch wel andere informatie mee dan een blank journalistje
pi_73037248
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tsja en naast opleidingsniveau heb je nog sociale intelligentie, cognitief etc.

Het is eerder een makkelijk argument om de PVV-stemmer monddood te willen maken door hen incompetent te verklaren. Zo zie ik het dan
Altijd mooi dat domme mensen meteen beginnen te roepen wat ze wél kunnen/hebben. Allemaal heel mooi hoor, maar voor sommige dingen heb je hersens nodig, geen gevoelens. Met woede, haat en onderbuikgevoelens los je geen economische crisis op.
pi_73037286
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien zou je het eens anders kunnen bekijken.
Stel we zitten met een klein percentage Hollanders in een vreemd land, we willen daar graag wonen.
Een paar van ons gedragen zich hardnekkig vervelend storend en spoken allerlei dingen uit die niet deugen. Dan lijkt mij normaal dat er mensen in die groep opstaan om deze figuren tot de orde te roepen en tegen ze te zeggen dat dit niet kán in het land waar we zo gastvrij ontvangen zijn.
Ach gaat toch heen. Als er hier een stel hooligans (autochtonen) lopen aan te kloten op feesten in rotterdam dan roepen zelfs in Nederland de mensen ze niet tot de orde. Dus waarom zou dat in het buitenland wel zo zijn.

Stond trouwens een interessant stuk over Nederlanders die waren geemigreerd en weer terug waren gekomen. Die hadden ook erg veel moeite met integratie in de westerse landen waar ze waren gaan wonen.
In Frankrijk werden ze bijvoorbeeld door het gros van de bevolking met de rug aangekeken omdat ze beschuldigd werden van banen afpikken.

Intergratie moet van 2 kanten komen. Ten eerste van de emigrant, maar ook van de autochtone bevolking. Als die namelijk niet welwillend staan tegenover de emigrant, zal integratie gedoemd zijn te mislukken daar de emigrant geen kans krijgt zich de normen en waarden van het gastland eigen te maken.

[ Bericht 25% gewijzigd door devlinmr op 23-09-2009 14:14:23 ]
pi_73037315
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Altijd mooi dat domme mensen meteen beginnen te roepen wat ze wél kunnen/hebben. Allemaal heel mooi hoor, maar voor sommige dingen heb je hersens nodig, geen gevoelens. Met woede, haat en onderbuikgevoelens los je geen economische crisis op.
Maar het beantwoordt mijn vraag niet.
Mr. Prolapse 2009
pi_73037330
Waar is die tabel nou met politieke voorkeur naar opleiding.

Kan het eventjes niet vinden.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wat dan nog? Stel dat dat onderzoek "waar" is (mij is bijvoorbeeld niks gevraagd toendertijd, mijn vader ook niet). Mogen die mensen niet meer stemmen nu?
Dat zegt toch niemand?
pi_73037342
Mij is ook niks gevraagd toen men zei dat moslims crimineel waren.
pi_73037344
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Goed lezen:

Dit is van jouw.
41% MBO + 13% hoger onderwijs = 54% van het totaal
Nu hoop ik dat je kunt rekenen met percentages.

Waarbij de laatste berichten aangeven dat hoger onderwijs van 13% naar 18% is gegaan.

pi_73037350
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach gaat toch heen. Als er hier een stel hooligans (autochtonen) lopen aan te kloten op feesten in rotterdam dan roepen zelfs in Nederland de mensen ze niet tot de orde. Dus waarom zou dat in het buitenland wel zo zijn.
http://www.nu.nl/algemeen(...)iedt-dancefeest.html

Trek deze lijn eens door naar andere "feesten" waar het geregeld fout gaat Daar zie je het niet. Vreemd.
Mr. Prolapse 2009
pi_73037375
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef IHVK het volgende:

Dat zegt toch niemand?
Jij haalt het nu ook weer aan anders...
quote:
Waar is die tabel nou met politieke voorkeur naar opleiding.

Kan het eventjes niet vinden.
Waarom is dat in godsnaam relevant bij zoiets als dit? Ik ken ook bouwvakkers die SP stemmen, maar ook een bankdirecteur die PVV stemt. Big deal
Mr. Prolapse 2009
pi_73037382
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:03 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Die 16% gaat alleen over de nieuwe aanwas, als ik het goed begrijp, dus totaal gaat het om 13% hoger opgeleiden. 87% is dus laag tot gemiddeld opgeleid en eigenlijk zou je die cijfers pas goed kunnen interpreteren als je weet hoeveel Nederlanders er hoger opgeleid zijn. Als 2% van Nederland een universitaire opleiding heeft en 2% van de PVV-kiezers heeft een universitaire opleiding, dan is dat een ander beeld dan wanneer 10% een universitaire opleiding heeft terwijl 2% van de PVV-kiezers die heeft.
Volgens mij is de kern van het artikel dat er een verschuiving plaats vindt.
pi_73037384
Trouwens Dragorius zou jij de hooligans inderdaad een draai om de oren geven?
pi_73037385
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:
Moeten we nu mensen gaan uitsluiten van stemmen op basis van intelligentieniveau? Dan blijft er geen partij meer over denk ik
Intelligentie misschien niet - iemand die geinteresseerd is in politiek kan prima leren begrijpen wat er speelt, zelfs als ie verre van intelligent is en intelligentie garandeert andersom ook zeker geen interesse in politiek.

Persoonlijk lijkt het me echter helemaal niet slecht als er eisen worden gesteld aan het kiesrecht: dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken. Ik heb helaas erg veel mensen ontmoet die echt niets weten van politiek, zelfs basisbegrippen als socialisme en liberalisme niet kennen, niet weten wat links of rechts is en geen standpunt van een partij konden noemen. Die stemden bijvoorbeeld op Wouter Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft". Ik zou het toch een geruststelling vinden als dat soort mensen voortaan alleen mag stemmen bij Idols- en Big Brothervarianten. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
pi_73037394
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef IHVK het volgende:
Mij is ook niks gevraagd toen men zei dat moslims crimineel waren.
Waar zegt men dat? Dat is ook niet wat in het partijprogramma van de PVV staat (of kun je me dat even aanwijzen? )
Mr. Prolapse 2009
pi_73037400
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik heb anders alleen maar afkeuring gehoord van iedereen om me heen. En in de kranten en op tv. Dus hoe kom je daar nu bij?
pi_73037413
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Intelligentie misschien niet - iemand die geinteresseerd is in politiek kan prima leren begrijpen wat er speelt, zelfs als ie verre van intelligent is en intelligentie garandeert andersom ook zeker geen interesse in politiek.

Persoonlijk lijkt het me echter helemaal niet slecht als er eisen worden gesteld aan het kiesrecht: dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken. Ik heb helaas erg veel mensen ontmoet die echt niets weten van politiek, zelfs basisbegrippen als socialisme en liberalisme niet kennen, niet weten wat links of rechts is en geen standpunt van een partij konden noemen. Die stemden bijvoorbeeld op Wouter Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft". Ik zou het toch een geruststelling vinden als dat soort mensen voortaan alleen mag stemmen bij Idols- en Big Brothervarianten. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Gelukkig werkt de democratie zo niet, waar zou je dan in godsnaam de grens moeten leggen?
Mr. Prolapse 2009
pi_73037415
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Jij haalt het nu ook weer aan anders...
[..]

Waarom is dat in godsnaam relevant bij zoiets als dit? Ik ken ook bouwvakkers die SP stemmen, maar ook een bankdirecteur die PVV stemt. Big deal
Het is niet relevant. Jij vroeg om een bron.

Ik heb toch zojuist 5 keer uitgelegd waarom ik het aanhaalde? En hoe serieus je het moest nemen. Je vat het veel te persoonlijk op hoor..
pi_73037427
quote:

[..]

Dan kan het CDA wel inpakken. Volgens mij is er geen partij waarin zo'n groot aantal gewoontestemmers zit.
pi_73037434
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb anders alleen maar afkeuring gehoord van iedereen om me heen. En in de kranten en op tv. Dus hoe kom je daar nu bij?
Aha, ik hoop dat je nu snapt hoe het andersom werkt.
pi_73037451
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is niet relevant. Jij vroeg om een bron.

Ik heb toch zojuist 5 keer uitgelegd waarom ik het aanhaalde? En hoe serieus je het moest nemen. Je vat het veel te persoonlijk op hoor..
Ja uiteraard vat ik het persoonlijjk op, omdat men stelselmatig blijft beweren dat PVV-stemmers (of mensen die raakvlakken hebben ermee) dom zouden zijn. Als ik beledigd wil worden ga ik wel op audtie naar Idols

Het verschil is dus wel dat ik mijn "scheur" wel wil opentrekken om dat tegen te spreken, ik val niet in een slachtofferrol anders zat ik nu wel ergens te "huilen" om de gemene mensen Ik ga liever de dialoog aan. Dat zouden meer mensen moeten doen in Nederland. (en daarbuiten)

Het is net zo krom als zeggen dat alle moslims crimineel zouden zijn. Beiden namelijk niet waar
Mr. Prolapse 2009
pi_73037456
quote:
dat mensen bijvoorbeeld van tevoren een test krijgen waaruit moet blijken dat ze voldoende basiskennis hebben om een keuze te maken.
Je bedoeld mensen selecteren... net zoals moslims dit land uitgooien.

Mijn god wat zaag je toch telkens je poten onder je weg
pi_73037505
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja uiteraard vat ik het persoonlijjk op, omdat men stelselmatig blijft beweren dat PVV-stemmers (of mensen die raakvlakken hebben ermee) dom zouden zijn. Als ik beledigd wil worden ga ik wel op audtie naar Idols

Het is net zo krom als zeggen dat alle moslims crimineel zouden zijn. Beiden namelijk niet waar

Niet alle PVV'ers.

De ideologie van de PVV vind ik abject en fout, maar niet alle mensen die op hem stemmen.
(rara op wie lijk ik nu?, het is vandaag zeker zet je zelf een spiegel voor dag)
pi_73037529
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Goed lezen:

Dit is van jouw jou:
41% MBO + 13% hoger onderwijs = 54% van het totaal
Nu hoop ik dat je kunt rekenen met percentages.

Waarbij de laatste berichten aangeven dat hoger onderwijs van 13% naar 18% is gegaan.

Als je MBO als hoger onderwijs wilt bestempelen heb je gelijk ja. Persoonlijk kan ik het echter niet eens zijn met die definitie. Ik zou dit eerder gemiddeld noemen, afhankelijk van het niveau van de MBO-opleiding. MBO4 is heel wat anders dan MBO2.

Maar uitgaande van jouw rekensom: 30% van de bevolking heeft een hogere opleiding, terwijl bij de PVV-stemmers 13% een hogere opleiding heeft. Dat betekent dus dat hoger opgeleiden ondervertegenwoordigd zijn bij de PVV. 46% van de PVV-kiezers heeft een lagere opleiding, tegenover 40% van de bevolking. Dat betekent dus dat lager opgeleiden oververtegenwoordigd zijn in de PVV.
pi_73037568
Als wil worden beledigd ga ik naar een kamerdebat luisteren wanneer Geertje aan het woord is.
pi_73037572
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als je MBO als hoger onderwijs wilt bestempelen heb je gelijk ja. Persoonlijk kan ik het echter niet eens zijn met die definitie. Ik zou dit eerder gemiddeld noemen, afhankelijk van het niveau van de MBO-opleiding. MBO4 is heel wat anders dan MBO2.

Maar uitgaande van jouw rekensom: 30% van de bevolking heeft een hogere opleiding, terwijl bij de PVV-stemmers 13% een hogere opleiding heeft. Dat betekent dus dat hoger opgeleiden ondervertegenwoordigd zijn bij de PVV. 46% van de PVV-kiezers heeft een lagere opleiding, tegenover 40% van de bevolking. Dat betekent dus dat lager opgeleiden oververtegenwoordigd zijn in de PVV.
MBO is geen laag onderwijs waarmee je telkens schermt. Dat is LBO en lager.
Tis wachten op je volgende zaagactie...
pi_73037605
Hoe heeft D66 het nou gedaan in de peiling? Het nieuwsbericht is wel erg eenzijdig. Daarnaast staat het CDA op 22 zetels, en dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien de achterban daarvan wel loyaal is.

Ten slotte: 150 - 28 = 122.
pi_73037608
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet alle PVV'ers.
En niet alle moslims (anders krijg ik geen baklava meer )
quote:
De ideologie van de PVV vind ik abject en fout, maar niet alle mensen die op hem stemmen.
(rara op wie lijk ik nu?, het is vandaag zeker zet je zelf een spiegel voor dag)
Ach, spiegel spiegel. Deden ze dat maar met al dat straattuig tegenwoordig. Ik zeg > herinvoeren dienstplicht Discipline bijbrengen!

Oh en bepaalde aspecten gaan inderdaad tever (zoals de hoofddoekbelasting) maar op andere punten ben ik het wel eens. Met name onderwijs en strafrecht.
Mr. Prolapse 2009
pi_73037622
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig werkt de democratie zo niet, waar zou je dan in godsnaam de grens moeten leggen?
Ik zou zeggen helaas.

Je kan ook gaan voor een andere manier van kiezen. Dat mensen dus niet kiezen op een partij, maar keuzes moeten maken uit een aantal stellingen. Dus een soort kieswijzerachtig idee, maar dan objectief vastgesteld. Of dat mensen verplicht worden in het stembureau het programma te lezen, zonder dat daar een partijnaam boven staat, zodat ze wel moeten kiezen op inhoud. Ook dan sluit je niet uit dat mensen kiezen op basis van de lengte van het zevende woord van de zevende regel, maar goed.

Hoe dan ook vind ik het nogal spijtig dat mensen zo laks omgaan met het grote goed wat democratie is. Zeker voor mensen die zeggen zo veel te hebben met "vrijheid" vind ik het verbazingwekkend hoe weinig ze zich verdiepen in waar ze op stemmen (en dan heb ik het niet specifiek over PVV-kiezers).

Maar goed, het is een andere discussie.
pi_73037631
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
Als wil worden beledigd ga ik naar een kamerdebat luisteren wanneer Geertje aan het woord is.
En ik naar de PVDA / SP als ze de hogere inkomens weer verder willen inperken...
Mr. Prolapse 2009
pi_73037635
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:18 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Maar MBO'ers zijn wel laagopgeleiden.
pi_73037652
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)iedt-dancefeest.html

Trek deze lijn eens door naar andere "feesten" waar het geregeld fout gaat Daar zie je het niet. Vreemd.
sorry, ik snap je punt niet helemaal. Ongeregeldheden in Nijmegen waren volgens mij ook door autochtone jongeren veroorzaakt.
pi_73037660
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En niet alle moslims (anders krijg ik geen baklava meer )
Nee inderdaad.
Maar nu nog wel.
quote:
Ach, spiegel spiegel. Deden ze dat maar met al dat straattuig tegenwoordig. Ik zeg > herinvoeren dienstplicht Discipline bijbrengen!

Oh en bepaalde aspecten gaan inderdaad tever (zoals de hoofddoekbelasting) maar op andere punten ben ik het wel eens. Met name onderwijs en strafrecht.
Kan, dan verschillen wij daar van mening op elkaar. En kunnen we daar pittige discussies over voeren in de toekomst.
pi_73037695
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:14 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je bedoeld mensen selecteren... net zoals moslims dit land uitgooien.

Mijn god wat zaag je toch telkens je poten onder je weg
Ten eerste stel ik niet voor die mensen het land uit te sturen en ten tweede ontneem ik mensen geen rechten op basis van irrelevante zaken. Daarnaast kan iedereen natuurlijk in een uurtje de basisbegrippen van maatschappijleer en politiek tot zich nemen om wel een zinnige keuze te kunnen maken, dus het zou mensen nauwelijks benadelen en uiteindelijk veel beter zijn voor de maatschappij én de burger. Dat vind ik toch iets anders dan mensen stelselmatig te beschuldigen van zaken die niet waar zijn.
pi_73037715
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

sorry, ik snap je punt niet helemaal. Ongeregeldheden in Nijmegen waren volgens mij ook door autochtone jongeren veroorzaakt.
Ja en daar doel ik ook op. Hup, meteen het andere feest afgeschaft. Zo kan het dus ook. Waarom durven/doen ze dat in bijvoorbeeld Bloemendaal dan niet? *als voorbeeld*
Mr. Prolapse 2009
pi_73037720
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar MBO'ers zijn wel laagopgeleiden.
Ik vind het rot voor je.. echt.
pi_73037737
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:23 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik vind het rot voor je.. echt.
Je vindt wat rot?
pi_73037760
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:18 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Meer dan 'gemiddeld' kan ik MBO toch niet noemen. Ik heb de MBO'ers ook weggelaten uit mijn 'berekening', dus die klopt verder gewoon. Ik heb het gehad over de laagopgeleiden en de hoogopgeleiden en de MBO'ers in het midden gelaten. Kortom, de berekening gemaakt vanuit jouw standpunten.
pi_73037779
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet van de ouders (waar waren die eigenlijk). Daar het ook de 2e keer was dat het voorkwam heeft dus klaarblijkelijk niemand maatregelen tegen die hooligans genomen, anders was het niet nogmaals gebeurd.
pi_73037781
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:19 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je kan ook gaan voor een andere manier van kiezen. Dat mensen dus niet kiezen op een partij, maar keuzes moeten maken uit een aantal stellingen. Dus een soort kieswijzerachtig idee, maar dan objectief vastgesteld. Of dat mensen verplicht worden in het stembureau het programma te lezen, zonder dat daar een partijnaam boven staat, zodat ze wel moeten kiezen op inhoud. Ook dan sluit je niet uit dat mensen kiezen op basis van de lengte van het zevende woord van de zevende regel, maar goed.
Zie je het voor je... bejaarden die bij het stemhokje nu al moeite hebben op het juiste knopje te drukken moeten dan al die verkiezingsprogramma's doorlezen en nog snappen ook. En dan nog een juiste keuze uit al die programma's kunnen maken.
Als dat betekent dat het CDA eindelijk haar machtspositie verliest heb je mijn zegen trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')