Linkje, ben benieuwd?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Maeghan het volgende:
Overigens net dat onderzoek over het profiel van de PVV-stemmer gelezen en ik zie toch wel een grote relatie met het fascisme: een focus op macht, kracht, orde, mannelijkheid, sport en nationalisme.
Ja maar dat kan je ook andersom beredeneren.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik gaf ook niet alleen de LPF als voorbeeld.
Anyways; als jij hier met alle geweld blijkbaar wil ontkennen dat zelfs bij polls mensen welis niet de waarheid vertellen, be my guest, het is niet zo boeiend.
Hardly. Maar weinig landen hebben in feite zo'n 'ruime' anti-discriminatie wetgeving. De landen die dat niet hebben, zijn niet daarom per definitie 'fascistisch'. De bekende bangmakerij.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zou je ook al kunnen concluderen op basis van de standpunten van de PVV, als je op een partij stemt stemt die het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet heeft opgenomen in het partijprogramma, zegt dat ook al wat.
Kietel jezelf want een ander doet het niet hé.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:58 schreef IHVK het volgende:
Ze willen met de polls eigenlijk een signaal geven maar IRL zullen ze echt niet op Geert stemmen.
Het was maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kietel jezelf want een ander doet het niet hé.
Kan het even zo snel niet vinden, maar in een eerdere post heb ik de link gepost naar het profiel van pvv-kiezers.quote:
Jawel hoorquote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Veel verder dan de AOW-leeftijd ga je echt niet komen, PVV is extreem rechts, de SP is ontzettend links. Dat gaat echt niet werken. Verder heeft de VVD toch aangegeven niet met de PVV te willen regeren?
Waarom is de PVDA daar eigenlijk mee gestopt? Hebben ze nu meer belang bij andere groeperingen voor hun electoraat?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jawel hoor
SP en PVV: rechters sneller ontslaan
PVV is linkser dan sommige mensen willen geloven. Dit is ook de reden dat veel PVDA stemmers switchen naar de PVV.
Geert roept namelijk allerlei zaken die het zeer goed doen bij de arbeiders. Zaken die van oudsher door de PVDA werden geroepen.
Tja, de linkse elite verloor het contact met de achterbanquote:Op woensdag 23 september 2009 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom is de PVDA daar eigenlijk mee gestopt? Hebben ze nu meer belang bij andere groeperingen voor hun electoraat?
quote:De PVV ontwikkelt zich volgens politicologen sinds 2008 in sociaaleconomisch opzicht in „linkse richting”; zo keert de partij zich tegen verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar, tegen afschaffen van het minimumloon, tegen „gemorrel” aan het ontslagrecht en tegen drastische verlaging van de uitkeringen.[23] Bovendien keert de partij zich tegen het korten van de pensioenen in verband met de kredietcrisis.[23][24] De PVV wil de AOW en andere sociale verzekeringen financieren door het verminderen of geheel afschaffen van beleid dat men bij monde van PVV-leider Wilders als „linkse hobby's” beschouwd, zoals „immigratie, ontwikkelingshulp, klimaatonzin en wijken”.[23][25][26]
Luilakquote:Op woensdag 23 september 2009 16:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kan het even zo snel niet vinden, maar in een eerdere post heb ik de link gepost naar het profiel van pvv-kiezers.
Jammer, het kost ze veel stemmen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, de linkse elite verloor het contact met de achterban![]()
[..]
Hit and run, noemen we dat. Er lijkt totaal geen lijn in te zitten.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jawel hoor
SP en PVV: rechters sneller ontslaan
PVV is linkser dan sommige mensen willen geloven. Dit is ook de reden dat veel PVDA stemmers switchen naar de PVV.
Geert roept namelijk allerlei zaken die het zeer goed doen bij de arbeiders. Zaken die van oudsher door de PVDA werden geroepen.
Familie? Die zie ik alleen met het suikerfeest.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Luilak
Daarbij is de verkapte ad hominem (Wilders stemmer zijn dom, ik stem niet op hem, ben dus slim) al zo bejaard.
Ik heb liever ook een land waarin iedereen uni heeft gedaan, maar lieve koekjes worden niet gebakken. We hebben het maar met de 'lager opgeleidden' te doen. Noemen we democratie.
Daarbij is de overlap tussen PVV, PvdA en SP zeer groot.
Last but not least mogen allochtonen al helemaal hun mond houden over opleidingsniveau/ inkomen/ intelligentie.
Ik zeg beslist niet dat de gewezen personen die hier reageren 'dom' zijn. Ik doe niet aan ad hominems
Maar pak er eens wat statistieken bij, durf eens in je familie te kijken, en kom dan terug over dat 'wilders stemmers dom, laagopgeleid en weinig verdienend zijn'. De statistieken liegen daar niet om.
Dus kunnen we ophouden met proberen jezelf 'zoveel slimmer' af te schilderen, omdat die PVV stemmer dom is?
Zou mooi zijn
Er zijn meer drogredenen dan alleen de "ad hominem", jij hanteert hier een vorm van de "jij-bak" gecombineerd met een generalisatie.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:14 schreef ExTec het volgende:
Last but not least mogen allochtonen al helemaal hun mond houden over opleidingsniveau/ inkomen/ intelligentie.
Ik zeg beslist niet dat de gewezen personen die hier reageren 'dom' zijn. Ik doe niet aan ad hominems
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts. Op sociaal economisch vlak spreekt hij de arbeider aan door tegen verhoging van de AOW leeftijd, tegen verlaging van de uitkeringen en tegen korten van penioenen. Dit spreekt arbeiders meer aan dan de klimaat issues e.d.. Die kijken namelijk eerst naar wat zij in de portemonee krijgen en niet naar wat er verder op de wereld gebeurd (klimaatontwikkelingen, kindersterfte in afrika etc).quote:Op woensdag 23 september 2009 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hit and run, noemen we dat. Er lijkt totaal geen lijn in te zitten.
Is het extreme calculatie? Is Geert 'linkser' geworden sinds'ie weg is bij de VVD? Vonden de andere PVV 'leden' die keuze nodig; alsin dat er inspraak is in groep "PVV" en wilders daadwerkelijk (democratisch) z'n oren laat hangen naar meeste stemmen gelden?
Wie zal het zeggen.
Ik denk dan ook dat arbeiders het zich niet kunnen veroorloven om eerst naar het milieu te kijken en dan pas naar hun portemonnee. Die luxe kunnen ze zich niet veroorloven.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts. Op sociaal economisch vlak spreekt hij de arbeider aan door tegen verhoging van de AOW leeftijd, tegen verlaging van de uitkeringen en tegen korten van penioenen. Dit spreekt arbeiders meer aan dan de klimaat issues e.d.. Die kijken namelijk eerst naar wat zij in de portemonee krijgen en niet naar wat er verder op de wereld gebeurd (klimaatontwikkelingen, kindersterfte in afrika etc).
Aan de andere kant vind Geert's gewauwel over vrijheid van meningsuiting een gewillig oor bij de hoger opgeleide mensen,
Zelfs op het gebied van dierenwelzijn steekt hij de PvD naar de kroon.
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts.
Dar heb je een puntquote:Op woensdag 23 september 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.
Dat mag, wat dat betreft is het een echte politicusquote:Op woensdag 23 september 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind hem juist een draaikont en een populist.
Ja, dat is het idd ook.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn meer drogredenen dan alleen de "ad hominem", jij hanteert hier een vorm van de "jij-bak" gecombineerd met een generalisatie.
Zit hij nog in de bak dan?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wanneer is Volkerts eerste proefverlof?
quote:Op woensdag 23 september 2009 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zit hij nog in de bak dan?
Nog geen leuk gezinnetje gesticht in de tussentijd?
Dat noemen we populismequote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geert is een meester in het tesamen brengen van standpunten van zowel links als rechts.
Oke, voor de duidelijkheid, de drogreden die je hanteert is: als je allochtoon bent mag je anderen niet verwijten dat ze lager opgeleid zijn, want gemiddeld genomen zijn de meeste allochtonen lager opgeleid.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is het idd ook.
Ik bedoel; ik ken jouw noch IHVK. Jullie doen er zelf niet moeilijk over dat jullie allochtonen zijn.
Ik kan statistieken opdissen die toch echt vrij hard aantonen dat onder die groepen in de maatschappij, opleidingsniveau laag, en gebruik van sociale zekerheid hoog zijn.
Lijkt mij niet het ideale uitgangspunt om anderen te verwijten dat ze 'laagopgeleid' en 'weinig verdienend' zijn.
En sure; jullie beiden kunnen de "spreekwoordelijke uitzonderingen" zijn waar de hele familie minimaal uni heeft, en men bakken met (legitiem!) geld heeft.
Waarschijnlijk is dat echter nietEn al is dat zo, dan nog zou je beter moeten weten dan te pretenderen 'voor de groep' te praten. Want dan wijk je erg af van de 'groep' die je meent te moeten representeren.
Dus met name Meh7 zou het ens wat minder moeten hebben over z'n geliefde tokkiesEerlijk is eerlijk; IHVK laat zich al zelden verleiden tot dat soort gemakkelijke uitspraken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |