Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Bron.quote:Mercedes ziet relatie met McLaren 'veranderen'
Zetsche: 'Stoppen is geen optie'
[16-09-2009] Mercedes-Benz is niet van plan McLaren te dumpen. Wel ziet de fabrikant zijn relatie met de renstal de komende twee seizoenen veranderen. Mercedes wil in de toekomst een alliantie vormen met Brawn GP.
McLaren en Mercedes werken sinds 1996 samen.
Beide partijen zitten tot eind 2011 aan elkaar vast. Tot die tijd kan Mercedes geen belang nemen in Brawn GP, maar dit is oplosbaar met behulp van andere investeerders. Het contract is echter nog niet ondertekend.
Er wordt volop gespeculeerd over de gevolgen voor McLaren. Daimler-baas Dieter Zetsche zegt tegenover Autocar.co.uk dat Mercedes niet van plan is McLaren de rug toe te keren. “Onze relatie verandert, maar stoppen is geen optie.”
De precieze invulling van de samenwerking is onder meer afhankelijk van de investering die nodig is om succes te vieren in de Formule 1. Zetsche: “Mercedes ziet de budgetten graag significant afnemen en ook over het huidige reglement moet nog eens goed nagedacht worden.”
Zetsche heeft tevens onthuld dat een verschil van inzicht over het te voeren beleid inzake het ontwerpen van supercars voor de openbare weg, reden is van de aanstaande latrelatie. “Het heeft lange tijd ontbroken aan een goede rolverdeling, maar inmiddels is het duidelijk: we doen niet mee.”
Het staat McLaren per 2012 – op dat moment wordt het in feite een klant van Mercedes – vrij een samenwerking aan te gaan met een andere motorpartner.
Ok ... dan is het NU effe tijd om de fantasie los te gooien!quote:
Toegevoegdquote:Op woensdag 16 september 2009 11:41 schreef TeddebBraak het volgende:
Liuzzi zit tegenwoordig in de FI
Ik las zelfs ergens dat McLaren misschien zelf de motoren in de toekomst gaat bouwen.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dan is het NU effe tijd om de fantasie los te gooien!
2011 : Porsche toont interesse in F1 als motorleverancier
2012 : Mercedes verlaat McLaren, Porsche wordt nieuwe leverancier
2014 : Porsche McLaren concept-auto komt uit voor de consument.
ennnnnn .... fapfapfapfapfap
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las zelfs ergens dat McLaren misschien zelf de motoren in de toekomst gaat bouwen.
Maar een McLaren-Porsche brings back memories.![]()
http://www.telegraaf.nl/t(...)UIT_FORMULE_1__.htmlquote:Flavio Briatore heeft per direct de Formule 1-renstal van Renault verlaten. ook Pat Symonds, de hoofdingenieur van het Franse autosportteam, is opgestapt.
Oh dear, het lijkt wel Nostradamus welquote:
Mosley vindt dit vergrijp vele malen erger dan de spy-gate, volgens gpupdate.nlquote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Googolplexian het volgende:
Ben benieuwd wat voor een straf ze krijgen.
quote:
op z'n carrièrequote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef Stiggie het volgende:
[..]
![]()
Piquet zal in ieder geval wel een vreugdedansje vandaag doen
Hij gaat wel voor altijd de boeken inquote:Op woensdag 16 september 2009 15:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Idd, binnen de F1 komt hij niet meer aan de bak.. Maar toch goed dat hij dit heeft gedaan.
quote:"How would you go to tell a driver, 'Look if you want to keep your seat you've got to do this'.
"The ramifications with the safety, safety of the marshals, the safety of the driver ... you're asking someone to do something that is absolutely ridiculous.
"I ran a team for nearly 30 years and I can't comprehend that is even part of the agenda.
"I don't know how desperate they were.
"In the Jordan team you could contemplate all sorts of things but certainly you wouldn't contemplate that."
Ik denk eerder dat Renault F1 voor volgend jaar geschorst wordt en de plaats volgend jaar aan Sauber gegeven wordt. Zijn ze meteen af van die discussie over een 14de team.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:30 schreef Mister_T het volgende:
Hele incident heeft bij mij altijd al een naar gevoel achter gelaten en helaas blijkt het nu toch echt de waarheid te zijn![]()
Echter, kijk naar het positieve! We zijn af van de arrogante lul van een Briatore![]()
Maar ben ook bang dat Renault de hele stekker uit het F1 project trekt.
Teveel Torsie op de versnellingsbak cq. tandwielen?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:23 schreef bodylotion het volgende:
ff iets anders;
Barrichello z'n versnellingsbak had iets met over-torque. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik denk dat dat dan einde Renault in F1 is ... voor altijd.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Renault F1 voor volgend jaar geschorst wordt en de plaats volgend jaar aan Sauber gegeven wordt. Zijn ze meteen af van die discussie over een 14de team.
er staat altijd veel torsie op, hoe krijg je dan teveel?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Teveel Torsie op de versnellingsbak cq. tandwielen?
Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:09 schreef beantherio het volgende:
M.b.t. het Renault-schandaal vroeg ik me af: hoe bedenk je zoiets? Hoe kun je als teambaas denken dat je zoiets kunt doen en er dan mee weg kunt komen? Ieder zinnig mens zou toch beseffen dat je met zo'n actie het voortbestaan van je complete team in de waagschaal legt? Onvoorstelbaar gewoon...
Zouden er stats-freaks zijn die hebben bijgehouden hoe vaak en wanneer races zijn stilgegelegd n.a.v. crashes de afgelopen 10 a 15 jaar? Als ik de FIA was dan zou ik zo'n lijst wel eens willen inzien en matchen met de uitslagen van die races.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.
Nú is het "toevallig" naar buiten gekomen, maar wat is er dan al eerder gebeurd, vraag ik mij dan af.
Ik heb zo vaak op de bank gezeten met de gedachte als die en die nu crashed dan heeft Verstappen een puntquote:Op woensdag 16 september 2009 16:09 schreef beantherio het volgende:
M.b.t. het Renault-schandaal vroeg ik me af: hoe bedenk je zoiets?
My point exactly ... geloof me nou dat er in de F1 continu dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.
Nú is het "toevallig" naar buiten gekomen, maar wat is er dan al eerder gebeurd, vraag ik mij dan af.
Ik wil nog even blijven geloven dat dit soort schandalen uitzonderingen zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
My point exactly ... geloof me nou dat er in de F1 continu dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
Zeg het alleen niet te hard want de alu-hoedjes-opmerkingen vliegen je om de oren.
Imo denk ik dat je behoorlijk naïef bent als je ervan overtuigd bent dat mensen als Briatore, Mosley, Ecclestone een frisse business runnen. Het is niet voor niets dat mensen als Jordan en Stoddard al foeterend de sport hebben verlaten.
Ik blijf bij m'n voorspelling dat dit kaartenhuis op deze manier gaat instorten en er veel meer smerigheid naar boven gaat komen.
Het volgende voorbeeld zal waarschijnlijk nooit gebeuren : Flavio bekent dat Ecclestone van Renault-gate af wist. DAN stort ALLES in. Het zou me niets verbazen als het echt zo is maar Flavor Flav zal dat nooit toegeven gezien z'n vriendschap met Bernie (en de zaakjes die ze samen hebben).
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij gaat wel voor altijd de boeken intoch wat bereikt
edit :
Eddie spreekt: Jordan points to evidence
[..]
Hij zou sowieso niet meer aan de bak komen. Hij neemt flavio gewoon mee zijn graf in.quote:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)singapore-schandaal/quote:Er zijn mensen die het team ervan beschuldigen dat zij al een keer eerder de veiligheid van een coureur in gevaar hebben gebracht, met de pitbrand van Jos Verstappen. Toen zou het team met de brandstofslang en de filters hebben geknoeid. Misschien zouden we dus helemaal niet zo verrast moeten zijn."
Effe een lijstje van de afgelopen tijd?quote:Op woensdag 16 september 2009 17:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil nog even blijven geloven dat dit soort schandalen uitzonderingen zijn.
Mosley heeft al aangegeven dat de uitslagen van 2008 onaangeraakt blijven.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Haha, ja dat zeer zeker. Blijf het nog altijd echt heel bizar vinden, maar ik ben benieuwd of er nog consequenties volgen voor Alonso. Hij zou er toch ook van af hebben geweten? Misschien wordt de overwinning wel omgezet in een diskwalificatie. Hier is het laatste woord absoluut nog niet over gesproken en ik denk dat ze bij Renault zelf nu ook de borst nat kunnen maken..
fuel-gate? Opzettelijk je coureur in de fik steken?quote:Op woensdag 16 september 2009 17:25 schreef ColtZ40 het volgende:
OMG
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)singapore-schandaal/
Als dat waar is, is dat nog erger... crashen kan je namelijk (mits in eigen hand) zonder een schrammetje op te lopen uitvoeren... maar een brandquote:Op woensdag 16 september 2009 17:57 schreef bodylotion het volgende:
[..]
fuel-gate? Opzettelijk je coureur in de fik steken?
Maar wat hebben ze nu gewonnen met die fik? Ik zie het hele nut er niet van in...quote:Op woensdag 16 september 2009 18:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als dat waar is, is dat nog erger... crashen kan je namelijk (mits in eigen hand) zonder een schrammetje op te lopen uitvoeren... maar een brand
De fik was een resultaat van kutten met de filter-systemen en de tank-installaties.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:29 schreef LeXX het volgende:
[..]
Maar wat hebben ze nu gewonnen met die fik? Ik zie het hele nut er niet van in...
Ah, okayquote:Op woensdag 16 september 2009 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Mosley heeft al aangegeven dat de uitslagen van 2008 onaangeraakt blijven.
quote:If Renault are found guilty of the race-fixing charge they face in Paris next week — and the Formula One team announced today they would not be contesting it — the incident will go down as one of the most brazen attempts at rule-breaking in sport.
quote:PARALYMPICS - In 2000 Spain’s Paralympic basketball team were ordered to hand back gold medals won at the Sydney Games after 10 of their players were found to have no disability.
Wil niet zeggen dat Piquet helemaal gek is hequote:Op woensdag 16 september 2009 19:16 schreef bloodymary het volgende:
Jee, toen ik dit verhaal voor het eerst hoorde dacht ik, die Piquet is helemaal gek geworden. En nu blijkt het gewoon waar te zijn..........
Had het er net nog over: diffuser-gate...quote:Op woensdag 16 september 2009 17:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Effe een lijstje van de afgelopen tijd?
- Flavio-gate
- Cosworth-gate
- Renault-Spygate
- McLaren Spygate
- Mosley sex schandaal
- Spa-gate (Hamilton)
- Honda's diskwalificatie wegens dubbele tank
- Schumacher's Slips (waaronder de Rascasse-gate)
- Michelin-gate (x 2)
- Team Order-gate
En dan heb ik nu alleen maar wat er bekend is van de afgelopen 10 jaar... en ik vergeet er vast een paar.
quote:Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef sportfreak het volgende:
Ik vermaak me tot nu opperbest dit Formule 1 seizoen:
- De diffusersoap
- Het liegen van McLaren/Hamilton en de verdwaalde geluidsfragmenten
- Een race laten beginnen om 5 uur lokale tijd zodat luie flikkers in Europa hun nest niet uit hoeven, om vervolgens er achter te komen dat het dan altijd regent en dus slechts een halve race met dito punten
- De nieuwe regels van de FIA
- Het uitstappen van alle teams behalve Williams en Force India
- Uitkomst van Diffuser-gate
- Deel twee van de nieuwe regels van de FIA
- Het wederom uitstappen van de teams en de opzet van een nieuwe klasse
- "£1Billion Divorce Settlement" van Bernie Ecclestone
- De terugkeer van alle teams in de F1 voor volgend jaar
- Behalve BMW
- De quote van Bernie over Hitler: "Hitler got taken away and persuaded to do things that I have no idea whether he wanted to do or not"
"Either he knew what was going on and insisted, or he just went along with it - either way he wasn't a dictator."
- De straf voor Renault om niet te mogen starten in Valencia die er niet van kwam
- De terugkeer van Schumacher die er niet van kwam
- De beschuldigingen van Piquet jr. naar Renault en het onderzoek van de FIA
- Luca Badoer
- De aanklacht van Renault naar iedereen die "Piquet" als achternaam heeft.
- Het opstappen van de meest flamboyante teambaas van het F1 circus
Het is in elk geval niet saai.
O ja, er schijnt ook nog om een wereldtitel gestreden te worden, maar dit terzijde.
quote:Op donderdag 17 september 2009 01:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
http://www.mtv3.fi/urheil(...)ot/f1/2009/09/955769
Volgens die link krijgt Alonso 2 jaar F1-ontzegging als hij er op wat voor manier dan ook van af wist.
Nope maar via Finse vriendenquote:
quote:Ferrari's and Massa's case against Renault could prove more substantial. The Brazilian, who had been leading in Singapore until Piquet's crash, finished 13th in the race and ended up losing the championship to Lewis Hamilton by a single point. Both he and the team's loss of earnings would be significant.
Stephen Hornsby, a specialist sports lawyer for Davenport Lyons, believes they could potentially have a stronger case than Sheffield United, who won £30 millon in damages from West Ham over the Carlos Tévez affair earlier this year after being relegated from the Premier League in 2007.
"There is a clear causal link between the alleged cheating and the financial loss to Massa and his team," Hornsby said. "As for Renault suing Briatore that is possible too. But Renault are unlikely to want to keep the matter going for little reward."
En terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:32 schreef Googolplexian het volgende:
Nog een voorspelling van Googol :
De FIA gaat -nog voordat Mosley weg is- een manier vinden om Ferrari beter te laten worden van Renault's problemen. Net als dat Ferrari veel geld kreeg van McLaren
Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?quote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... en andere teams dan?
In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?
Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
Ja ... stress hoort erbij. Albers werd afgebrand vanwege z'n slang dus Massa (en vooral het team dat 'm te vroeg wegstuurde) hoeft er natuurlijk niet voor beloond te worden. Vergeet niet dat het team 'm Valencia ook te vroeg wegstuurde.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.
Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
Even een kleine theorie:
Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.
ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.
Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
Vergeet niet dat ze de snelheid terughadden aan het eind van het seizoen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Wat apart is is dat ze de race na Singapore (op Fuji) weer wonnen. Is het denkbaar dat ze daar ook een truuk gebruikt hebben? Ik kan niets bedenken, maar als ik de FIA was dan zou ik die race toch ook even onder de loep nemen.
NIet alleen ING, maar ook Renault dreigde het F1 team de rug toe te keren als er niet gepresteerd werd. Ik had begrepen dat dat vooral de reden was van het bedrog. Het had het eind van het team kunnen betekenen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
Even een kleine theorie:
Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.
ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.
Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
Deze uitspraak slaat al nergens op, want het is wel gebeurt en feiten zijn makkelijker mee te werken als suggestief denken. Om er dan ook nog in een rechtszaak op voort te borduren is wel helemaal van de zotte...quote:Op donderdag 17 september 2009 11:37 schreef sanger het volgende:
Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben het met je eens dat het niet op feiten gebaseerd is, maar wel een denkbaar scenario. Als er geen SC was geweest had Massa wellicht zo een grote voorsprong bij zijn stop gehad dat ze hem met een veiligere marge weg hadden gestuurd.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Deze uitspraak slaat al nergens op, want het is wel gebeurt en feiten zijn makkelijker mee te werken als suggestief denken. Om er dan ook nog in een rechtszaak op voort te borduren is wel helemaal van de zotte...
Alleen is de race niet anders gelopen. Iedereen had te maken met die safetycar. Of die nu opzettelijk is veroorzaakt of niet. Misschien was er anders wel iemand anders een ronde later gecrashed, in plaats van rustig gaan rijden vanwege de safetycar. Dus kun je niet zeggen of de race anders was gelopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.
Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:36 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben erg benieuwd of Alonso wist van dit plan... Als dat zo is, heeft hij een gigantisch probleem (en Ferrari ook).
Het zou jammer zijn. Ik had Alonso wel iets hoger zitten, alhoewel hij in 2007 ook niet echt netjes was bij McLaren.. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe soap gaat aflopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.
dat beweerden ze op RTL7 ja, op BBC lieten ze beelden zien waar hij wel degelijk blij was.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.
Als je de beelden bekijkt van de eerste renault jaren van alonso dan zie je hem constant met dat irritante handje van hem zwaaien! Volgens mij heeft hij Coulthard nog een keer een braketest gegeven waardoor die van de baan crashte. Het is een goede coureur, maar hij gaat over lijken (imho).quote:Op donderdag 17 september 2009 14:16 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Het zou jammer zijn. Ik had Alonso wel iets hoger zitten, alhoewel hij in 2007 ook niet echt netjes was bij McLaren.. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe soap gaat aflopen.
Erg eerlijke rijder iddquote:Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef bloodymary het volgende:
In mijn ogen is Alonso een zeer felle, doch eerlijke rijder en kan ik me niet voorstellen dat hij zoiets zou laten gebeuren.
Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
Dat handje was inderdaad erg irritant destijds. En die braketest bij Coulthard (was toch op de Nürburgring?) was ook smerig, maar wel gaafquote:Op donderdag 17 september 2009 15:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Als je de beelden bekijkt van de eerste renault jaren van alonso dan zie je hem constant met dat irritante handje van hem zwaaien! Volgens mij heeft hij Coulthard nog een keer een braketest gegeven waardoor die van de baan crashte. Het is een goede coureur, maar hij gaat over lijken (imho).
Wat ik wel heel erg cool vond was dat hij met een glimlach van oor tot oor op het podiom stond toen kimi het wk pakte en niet hamilton.
Hij moet dit geweten hebben lijkt me. Anders was hij nooit akkoord gegaan om zo vroeg al naar binnen te gaan.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef bloodymary het volgende:
In mijn ogen is Alonso een zeer felle, doch eerlijke rijder en kan ik me niet voorstellen dat hij zoiets zou laten gebeuren.
Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
Beelden van die braketestquote:Op donderdag 17 september 2009 16:49 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat handje was inderdaad erg irritant destijds. En die braketest bij Coulthard (was toch op de Nürburgring?) was ook smerig, maar wel gaaf.
Ik was 'fan' van Alonso toen hij in 2001 nog prachtige dingen deed in een Minardi. De jaren erop werd hij steeds beter maar ook steeds 'onsportiever' met als ultieme klapper de hele soap rond Stephney en de pitsoap tijdens de kwali met Hamilton in Budapest. Het leek daarna weer beter te gaan, mijn 'respec't begon hij al weer iets terug te winnen. Maar wanneer hij af wist van Piquet's crash vorig jaar... Dan mag hij van mij lekker oprotten naar de Nascar ofzo.
Na dat moment zei Coulthard ineens te begrijpen dat hij wel de oorzaak was van de crash tussen hem en Schumi in Spa '98quote:Op donderdag 17 september 2009 20:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Beelden van die braketest![]()
En het gaat nog verder op http://plansmotorsport.ed(...)-resolution-on-hold/quote:Red Bull Racing’s 2010 locomotive plans are on remember until after it finds incorrect wide-ranging Renault’s Formula 1 tomorrow’s in next week’s FIA World Motor Sport Council convention, AUTOSPORT has literate.
The Milton Keynes-based side had hoped to build compensate a divert to Mercedes-Benz for the treatment of next year, but that down cannot push into the unsealed because the FIA has not all granted the German fabricator the Nautical starboard properly to give an unusually side beyond McLaren, Brawn GP and Force India.
Furthermore, Mercedes-Benz cannot broaden its give of power units without dispensation from mate McLaren – something that has not all been anticipated to each the fallout from the plans for the treatment of Mercedes to fast into Brawn GP.
Alonso, ING, Santander en Renault zelf. Dat is aardig wat druk, maar om daar Nelson JR voor te offeren blijft te grof voor woorden.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
NIet alleen ING, maar ook Renault dreigde het F1 team de rug toe te keren als er niet gepresteerd werd. Ik had begrepen dat dat vooral de reden was van het bedrog. Het had het eind van het team kunnen betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |