abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72796666


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa Luca Badoer Giancarlo Fisichella
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr. Romain Grosjean

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais Jaime Alguersuari
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella (verhuisd naar Ferrari) Vitantonio Liuzzi
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy

    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:15
    - Typefouten eruit gehaald, namen juist gespeld

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door ElmarO op 17 nov 2008 @21:22
    - Naam veranderd. Overbodige witregel verwijderd.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 17 nov 2008 @21:35 21:45
    - Naam Nelsinho laten staan (onder protest ). Witregels verwijderd.
    - Rest van wikitekst eromheen aangepast.

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23
    -Lucas di Grassi ipv Luca

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 23 aug 2009 @13.17
    - Jaime Algesuari toegevoegd ipv Sebas Bourdais

    Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sally op 16 sep 2009 @10:02
    - Algesuari -> Alguersuari
    - Alle racetopics delen 1 toegevoegd na Monaco 2009


    [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 16-09-2009 12:02:46 ]
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72796884
    quote:
    Mercedes ziet relatie met McLaren 'veranderen'
    Zetsche: 'Stoppen is geen optie'
    [16-09-2009] Mercedes-Benz is niet van plan McLaren te dumpen. Wel ziet de fabrikant zijn relatie met de renstal de komende twee seizoenen veranderen. Mercedes wil in de toekomst een alliantie vormen met Brawn GP.


    McLaren en Mercedes werken sinds 1996 samen.
    Beide partijen zitten tot eind 2011 aan elkaar vast. Tot die tijd kan Mercedes geen belang nemen in Brawn GP, maar dit is oplosbaar met behulp van andere investeerders. Het contract is echter nog niet ondertekend.

    Er wordt volop gespeculeerd over de gevolgen voor McLaren. Daimler-baas Dieter Zetsche zegt tegenover Autocar.co.uk dat Mercedes niet van plan is McLaren de rug toe te keren. “Onze relatie verandert, maar stoppen is geen optie.”

    De precieze invulling van de samenwerking is onder meer afhankelijk van de investering die nodig is om succes te vieren in de Formule 1. Zetsche: “Mercedes ziet de budgetten graag significant afnemen en ook over het huidige reglement moet nog eens goed nagedacht worden.”

    Zetsche heeft tevens onthuld dat een verschil van inzicht over het te voeren beleid inzake het ontwerpen van supercars voor de openbare weg, reden is van de aanstaande latrelatie. “Het heeft lange tijd ontbroken aan een goede rolverdeling, maar inmiddels is het duidelijk: we doen niet mee.”

    Het staat McLaren per 2012 – op dat moment wordt het in feite een klant van Mercedes – vrij een samenwerking aan te gaan met een andere motorpartner.
    Bron.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_72796897
    Und ein teevaupee, du!
    pi_72797137
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:34 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Bron.
    Ok ... dan is het NU effe tijd om de fantasie los te gooien!

    2011 : Porsche toont interesse in F1 als motorleverancier
    2012 : Mercedes verlaat McLaren, Porsche wordt nieuwe leverancier
    2014 : Porsche McLaren concept-auto komt uit voor de consument.

    ennnnnn .... fapfapfapfapfap
    Calm down, please!
    pi_72797138
    Liuzzi zit tegenwoordig in de FI
    pi_72797454
    - Edit: oh, de eerste bewerklink zit tegenwoordig bovenaan... -

    Ik heb namelijk weer alle racetopics bijgewerkt en de namen van de vervangen coureurs overal doorgestreept weergegeven en niet alleen bij Ferrari zoals het er eerst stond.

    Edit2: zo, de wiki was al sinds deel 52 niet meer bijgewerkt wat betreft de vorige topics Alleen de coureurwissels waren veranderd.

    [ Bericht 25% gewijzigd door Sally op 16-09-2009 12:04:31 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72797501
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:41 schreef TeddebBraak het volgende:
    Liuzzi zit tegenwoordig in de FI
    Toegevoegd
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72798964
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:41 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ok ... dan is het NU effe tijd om de fantasie los te gooien!

    2011 : Porsche toont interesse in F1 als motorleverancier
    2012 : Mercedes verlaat McLaren, Porsche wordt nieuwe leverancier
    2014 : Porsche McLaren concept-auto komt uit voor de consument.

    ennnnnn .... fapfapfapfapfap
    Ik las zelfs ergens dat McLaren misschien zelf de motoren in de toekomst gaat bouwen.

    Maar een McLaren-Porsche brings back memories.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_72799221
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:36 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik las zelfs ergens dat McLaren misschien zelf de motoren in de toekomst gaat bouwen.

    Maar een McLaren-Porsche brings back memories.



    Calm down, please!
    pi_72800677
    quote:
    Flavio Briatore heeft per direct de Formule 1-renstal van Renault verlaten. ook Pat Symonds, de hoofdingenieur van het Franse autosportteam, is opgestapt.
    http://www.telegraaf.nl/t(...)UIT_FORMULE_1__.html
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 13:30:32 #11
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72800702
    Hier waren we
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_72801298
    Met het opstappen van Falcio en Pat, lijkt het toch inderdaad wel duidelijk dat Piquet inderdaad de opdracht heeft gekregen te crashen.
    Ze hebben nu iig alle schijn tegen...
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 13:50:38 #13
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72801352
    Mja, als je goed leest, wordt het gewoon toegegeven, want ze zullen de beschuldigingen niet betwisten.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_72801416
    En nu? Prost als teambaas?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72801567
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/78668

    Lijkt me gewoon een bekentenis...
    Calmer than you are
    pi_72801964
    +1 voor deze post overigens
    Calmer than you are
    pi_72802274
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    +1 voor deze post overigens
    Oh dear, het lijkt wel Nostradamus wel
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72802313
    Bizar... F1 geloofwaardigheid krijgt weer een aardige dreun te verwerken.
    pi_72802664
    Hele incident heeft bij mij altijd al een naar gevoel achter gelaten en helaas blijkt het nu toch echt de waarheid te zijn

    Echter, kijk naar het positieve! We zijn af van de arrogante lul van een Briatore

    Maar ben ook bang dat Renault de hele stekker uit het F1 project trekt.
    Xbox Live: Anormius
    pi_72803026
    Ben benieuwd wat voor een straf ze krijgen.
    Calm down, please!
    pi_72803409
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Googolplexian het volgende:
    Ben benieuwd wat voor een straf ze krijgen.
    Mosley vindt dit vergrijp vele malen erger dan de spy-gate, volgens gpupdate.nl
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72803567
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    +1 voor deze post overigens



    Piquet zal in ieder geval wel een vreugdedansje vandaag doen
    "Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
    pi_72804024
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef Stiggie het volgende:

    [..]




    Piquet zal in ieder geval wel een vreugdedansje vandaag doen
    op z'n carrière
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72804051
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:13 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    op z'n carrière
    Idd, binnen de F1 komt hij niet meer aan de bak.. Maar toch goed dat hij dit heeft gedaan .
    pi_72804158
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:14 schreef -Hans- het volgende:

    [..]

    Idd, binnen de F1 komt hij niet meer aan de bak.. Maar toch goed dat hij dit heeft gedaan .
    Hij gaat wel voor altijd de boeken in toch wat bereikt


    edit :

    Eddie spreekt: Jordan points to evidence
    quote:
    "How would you go to tell a driver, 'Look if you want to keep your seat you've got to do this'.

    "The ramifications with the safety, safety of the marshals, the safety of the driver ... you're asking someone to do something that is absolutely ridiculous.

    "I ran a team for nearly 30 years and I can't comprehend that is even part of the agenda.

    "I don't know how desperate they were.

    "In the Jordan team you could contemplate all sorts of things but certainly you wouldn't contemplate that."
    Calm down, please!
    pi_72804399
    ff iets anders;
    Barrichello z'n versnellingsbak had iets met over-torque. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72805617
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 14:30 schreef Mister_T het volgende:
    Hele incident heeft bij mij altijd al een naar gevoel achter gelaten en helaas blijkt het nu toch echt de waarheid te zijn

    Echter, kijk naar het positieve! We zijn af van de arrogante lul van een Briatore

    Maar ben ook bang dat Renault de hele stekker uit het F1 project trekt.
    Ik denk eerder dat Renault F1 voor volgend jaar geschorst wordt en de plaats volgend jaar aan Sauber gegeven wordt. Zijn ze meteen af van die discussie over een 14de team.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 16 september 2009 @ 16:06:06 #28
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_72806110
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:23 schreef bodylotion het volgende:
    ff iets anders;
    Barrichello z'n versnellingsbak had iets met over-torque. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Teveel Torsie op de versnellingsbak cq. tandwielen?
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 16 september 2009 @ 16:09:31 #29
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_72806267
    M.b.t. het Renault-schandaal vroeg ik me af: hoe bedenk je zoiets? Hoe kun je als teambaas denken dat je zoiets kunt doen en er dan mee weg kunt komen? Ieder zinnig mens zou toch beseffen dat je met zo'n actie het voortbestaan van je complete team in de waagschaal legt? Onvoorstelbaar gewoon...
    pi_72806622
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:54 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik denk eerder dat Renault F1 voor volgend jaar geschorst wordt en de plaats volgend jaar aan Sauber gegeven wordt. Zijn ze meteen af van die discussie over een 14de team.
    Ik denk dat dat dan einde Renault in F1 is ... voor altijd.
    Calm down, please!
    pi_72807444
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Teveel Torsie op de versnellingsbak cq. tandwielen?
    er staat altijd veel torsie op, hoe krijg je dan teveel?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72807554
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:09 schreef beantherio het volgende:
    M.b.t. het Renault-schandaal vroeg ik me af: hoe bedenk je zoiets? Hoe kun je als teambaas denken dat je zoiets kunt doen en er dan mee weg kunt komen? Ieder zinnig mens zou toch beseffen dat je met zo'n actie het voortbestaan van je complete team in de waagschaal legt? Onvoorstelbaar gewoon...
    Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.
    Nú is het "toevallig" naar buiten gekomen, maar wat is er dan al eerder gebeurd, vraag ik mij dan af.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      woensdag 16 september 2009 @ 16:43:41 #33
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_72807793
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.
    Nú is het "toevallig" naar buiten gekomen, maar wat is er dan al eerder gebeurd, vraag ik mij dan af.
    Zouden er stats-freaks zijn die hebben bijgehouden hoe vaak en wanneer races zijn stilgegelegd n.a.v. crashes de afgelopen 10 a 15 jaar? Als ik de FIA was dan zou ik zo'n lijst wel eens willen inzien en matchen met de uitslagen van die races.
    pi_72807842
    Werd Michael Schumacher niet kampioen in het jaar dat Jos Verstappen in de fik vloog?
    En wie was toen hun teambaas?
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      woensdag 16 september 2009 @ 16:45:11 #35
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_72807867
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:09 schreef beantherio het volgende:
    M.b.t. het Renault-schandaal vroeg ik me af: hoe bedenk je zoiets?
    Ik heb zo vaak op de bank gezeten met de gedachte als die en die nu crashed dan heeft Verstappen een punt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_72807877
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Dat doet mij dan weer vermoeden dat dit het topje van de ijsberg is.
    Nú is het "toevallig" naar buiten gekomen, maar wat is er dan al eerder gebeurd, vraag ik mij dan af.
    My point exactly ... geloof me nou dat er in de F1 continu dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
    Zeg het alleen niet te hard want de alu-hoedjes-opmerkingen vliegen je om de oren.

    Imo denk ik dat je behoorlijk naïef bent als je ervan overtuigd bent dat mensen als Briatore, Mosley, Ecclestone een frisse business runnen. Het is niet voor niets dat mensen als Jordan en Stoddard al foeterend de sport hebben verlaten.

    Ik blijf bij m'n voorspelling dat dit kaartenhuis op deze manier gaat instorten en er veel meer smerigheid naar boven gaat komen.

    Het volgende voorbeeld zal waarschijnlijk nooit gebeuren : Flavio bekent dat Ecclestone van Renault-gate af wist. DAN stort ALLES in. Het zou me niets verbazen als het echt zo is maar Flavor Flav zal dat nooit toegeven gezien z'n vriendschap met Bernie (en de zaakjes die ze samen hebben).
    Calm down, please!
      woensdag 16 september 2009 @ 17:00:45 #37
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_72808655
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:45 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    My point exactly ... geloof me nou dat er in de F1 continu dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
    Zeg het alleen niet te hard want de alu-hoedjes-opmerkingen vliegen je om de oren.

    Imo denk ik dat je behoorlijk naïef bent als je ervan overtuigd bent dat mensen als Briatore, Mosley, Ecclestone een frisse business runnen. Het is niet voor niets dat mensen als Jordan en Stoddard al foeterend de sport hebben verlaten.

    Ik blijf bij m'n voorspelling dat dit kaartenhuis op deze manier gaat instorten en er veel meer smerigheid naar boven gaat komen.

    Het volgende voorbeeld zal waarschijnlijk nooit gebeuren : Flavio bekent dat Ecclestone van Renault-gate af wist. DAN stort ALLES in. Het zou me niets verbazen als het echt zo is maar Flavor Flav zal dat nooit toegeven gezien z'n vriendschap met Bernie (en de zaakjes die ze samen hebben).
    Ik wil nog even blijven geloven dat dit soort schandalen uitzonderingen zijn.
    pi_72808806
    Gaat weer de leuke kant op met F1
    Where facts are few, experts are many.
    pi_72809190
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Hij gaat wel voor altijd de boeken in toch wat bereikt


    edit :

    Eddie spreekt: Jordan points to evidence
    [..]

    Haha, ja dat zeer zeker . Blijf het nog altijd echt heel bizar vinden, maar ik ben benieuwd of er nog consequenties volgen voor Alonso. Hij zou er toch ook van af hebben geweten? Misschien wordt de overwinning wel omgezet in een diskwalificatie. Hier is het laatste woord absoluut nog niet over gesproken en ik denk dat ze bij Renault zelf nu ook de borst nat kunnen maken..
    pi_72809498
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 15:13 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    op z'n carrière
    Hij zou sowieso niet meer aan de bak komen. Hij neemt flavio gewoon mee zijn graf in.
    "Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
    pi_72809793
    OMG
    quote:
    Er zijn mensen die het team ervan beschuldigen dat zij al een keer eerder de veiligheid van een coureur in gevaar hebben gebracht, met de pitbrand van Jos Verstappen. Toen zou het team met de brandstofslang en de filters hebben geknoeid. Misschien zouden we dus helemaal niet zo verrast moeten zijn."
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)singapore-schandaal/
    pi_72810100
    Flavio
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_72810367
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 17:00 schreef beantherio het volgende:

    [..]

    Ik wil nog even blijven geloven dat dit soort schandalen uitzonderingen zijn.
    Effe een lijstje van de afgelopen tijd?

    - Flavio-gate
    - Cosworth-gate
    - Renault-Spygate
    - McLaren Spygate
    - Mosley sex schandaal
    - Spa-gate (Hamilton)
    - Honda's diskwalificatie wegens dubbele tank
    - Schumacher's Slips (waaronder de Rascasse-gate)
    - Michelin-gate (x 2)
    - Team Order-gate

    En dan heb ik nu alleen maar wat er bekend is van de afgelopen 10 jaar... en ik vergeet er vast een paar.
    Calm down, please!
    pi_72810904
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef -Hans- het volgende:

    [..]

    Haha, ja dat zeer zeker . Blijf het nog altijd echt heel bizar vinden, maar ik ben benieuwd of er nog consequenties volgen voor Alonso. Hij zou er toch ook van af hebben geweten? Misschien wordt de overwinning wel omgezet in een diskwalificatie. Hier is het laatste woord absoluut nog niet over gesproken en ik denk dat ze bij Renault zelf nu ook de borst nat kunnen maken..
    Mosley heeft al aangegeven dat de uitslagen van 2008 onaangeraakt blijven.
    pi_72811256
    quote:
    fuel-gate? Opzettelijk je coureur in de fik steken?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72811311
    tvp
      woensdag 16 september 2009 @ 18:10:21 #47
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_72811807
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 17:57 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    fuel-gate? Opzettelijk je coureur in de fik steken?
    Als dat waar is, is dat nog erger... crashen kan je namelijk (mits in eigen hand) zonder een schrammetje op te lopen uitvoeren... maar een brand
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_72812595
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 18:10 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Als dat waar is, is dat nog erger... crashen kan je namelijk (mits in eigen hand) zonder een schrammetje op te lopen uitvoeren... maar een brand
    Maar wat hebben ze nu gewonnen met die fik? Ik zie het hele nut er niet van in...
    pi_72812866
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 18:29 schreef LeXX het volgende:

    [..]

    Maar wat hebben ze nu gewonnen met die fik? Ik zie het hele nut er niet van in...
    De fik was een resultaat van kutten met de filter-systemen en de tank-installaties.
    Dat kutten met die beveiligde systemen zou hun ergens wat winst op hebben moeten leveren maar het kon dus ook mis gaan.
    Calm down, please!
    pi_72813020
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

    [..]

    Mosley heeft al aangegeven dat de uitslagen van 2008 onaangeraakt blijven.
    Ah, okay
    pi_72813211
    Grappig lijstje (klik) van andere cheats in Sport :
    quote:
    If Renault are found guilty of the race-fixing charge they face in Paris next week — and the Formula One team announced today they would not be contesting it — the incident will go down as one of the most brazen attempts at rule-breaking in sport.
    quote:
    PARALYMPICS - In 2000 Spain’s Paralympic basketball team were ordered to hand back gold medals won at the Sydney Games after 10 of their players were found to have no disability.

    Kweenie ... vind dat laatste toch wel wat heftiger
    Calm down, please!
      woensdag 16 september 2009 @ 19:06:59 #52
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_72814164
    Even een kleine theorie:

    Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.

    ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.

    Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
    pi_72814591
    Jee, toen ik dit verhaal voor het eerst hoorde dacht ik, die Piquet is helemaal gek geworden. En nu blijkt het gewoon waar te zijn..........
      woensdag 16 september 2009 @ 19:21:06 #54
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_72814775
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 19:16 schreef bloodymary het volgende:
    Jee, toen ik dit verhaal voor het eerst hoorde dacht ik, die Piquet is helemaal gek geworden. En nu blijkt het gewoon waar te zijn..........
    Wil niet zeggen dat Piquet helemaal gek is he
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_72818733
    Voor de geïnteresseerden, in dit topic kan je de 15 pagina's van het FIA-dossier vinden over Renault.
      woensdag 16 september 2009 @ 23:18:10 #56
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_72825212
    tvp
      woensdag 16 september 2009 @ 23:35:55 #57
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_72825913
    Dat Symonds zich heeft laten betrekken bij zo'n gesjoemel Altijd gedacht dat het een gerespecteerd persoon in de paddock was......

    Briatore zullen we dan maar niets op zeggen
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_72826582
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 17:37 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Effe een lijstje van de afgelopen tijd?

    - Flavio-gate
    - Cosworth-gate
    - Renault-Spygate
    - McLaren Spygate
    - Mosley sex schandaal
    - Spa-gate (Hamilton)
    - Honda's diskwalificatie wegens dubbele tank
    - Schumacher's Slips (waaronder de Rascasse-gate)
    - Michelin-gate (x 2)
    - Team Order-gate

    En dan heb ik nu alleen maar wat er bekend is van de afgelopen 10 jaar... en ik vergeet er vast een paar.
    Had het er net nog over: diffuser-gate...

    En wat te denken van de FOTA-teams die niet wilden inschrijven voor 2010? Waardoor de inschrijftermijn werd verlengd? Het dreigement van Ferrari in dezen...
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72826802
    Mijn collega-sportcrewlid had het even over wat dingen naast de baan...
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef sportfreak het volgende:
    Ik vermaak me tot nu opperbest dit Formule 1 seizoen:

    - De diffusersoap
    - Het liegen van McLaren/Hamilton en de verdwaalde geluidsfragmenten
    - Een race laten beginnen om 5 uur lokale tijd zodat luie flikkers in Europa hun nest niet uit hoeven, om vervolgens er achter te komen dat het dan altijd regent en dus slechts een halve race met dito punten
    - De nieuwe regels van de FIA
    - Het uitstappen van alle teams behalve Williams en Force India
    - Uitkomst van Diffuser-gate
    - Deel twee van de nieuwe regels van de FIA
    - Het wederom uitstappen van de teams en de opzet van een nieuwe klasse
    - "£1Billion Divorce Settlement" van Bernie Ecclestone
    - De terugkeer van alle teams in de F1 voor volgend jaar
    - Behalve BMW
    - De quote van Bernie over Hitler: "Hitler got taken away and persuaded to do things that I have no idea whether he wanted to do or not"
    "Either he knew what was going on and insisted, or he just went along with it - either way he wasn't a dictator."
    - De straf voor Renault om niet te mogen starten in Valencia die er niet van kwam
    - De terugkeer van Schumacher die er niet van kwam
    - De beschuldigingen van Piquet jr. naar Renault en het onderzoek van de FIA
    - Luca Badoer
    - De aanklacht van Renault naar iedereen die "Piquet" als achternaam heeft.
    - Het opstappen van de meest flamboyante teambaas van het F1 circus

    Het is in elk geval niet saai.

    O ja, er schijnt ook nog om een wereldtitel gestreden te worden, maar dit terzijde.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_72827780
    Briatore
    pi_72828358
    http://www.mtv3.fi/urheil(...)ot/f1/2009/09/955769

    Volgens die link krijgt Alonso 2 jaar F1-ontzegging als hij er op wat voor manier dan ook van af wist.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      donderdag 17 september 2009 @ 01:24:14 #62
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_72828501
    Met gepaste trots presenteerde Renault vandaag haar nieuwe logo voor alle teamkleding, coureurs en persuitingen.



    !
    pi_72828537
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 01:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
    http://www.mtv3.fi/urheil(...)ot/f1/2009/09/955769

    Volgens die link krijgt Alonso 2 jaar F1-ontzegging als hij er op wat voor manier dan ook van af wist.
    Kan jij dat lezen?
    pi_72828650
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 01:29 schreef bloodymary het volgende:

    [..]

    Kan jij dat lezen?
    Nope maar via Finse vrienden .
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_72830865
    Nog een voorspelling van Googol :

    De FIA gaat -nog voordat Mosley weg is- een manier vinden om Ferrari beter te laten worden van Renault's problemen. Net als dat Ferrari veel geld kreeg van McLaren (en net zoals Ferrari eigenlijk altijd meer geld krijgt).

    Flavio Briatore and Pat Symonds face extraditon threat over race-fixing scandal
    quote:
    Ferrari's and Massa's case against Renault could prove more substantial. The Brazilian, who had been leading in Singapore until Piquet's crash, finished 13th in the race and ended up losing the championship to Lewis Hamilton by a single point. Both he and the team's loss of earnings would be significant.

    Stephen Hornsby, a specialist sports lawyer for Davenport Lyons, believes they could potentially have a stronger case than Sheffield United, who won £30 millon in damages from West Ham over the Carlos Tévez affair earlier this year after being relegated from the Premier League in 2007.

    "There is a clear causal link between the alleged cheating and the financial loss to Massa and his team," Hornsby said. "As for Renault suing Briatore that is possible too. But Renault are unlikely to want to keep the matter going for little reward."
    Calm down, please!
    pi_72831780
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 09:32 schreef Googolplexian het volgende:
    Nog een voorspelling van Googol :

    De FIA gaat -nog voordat Mosley weg is- een manier vinden om Ferrari beter te laten worden van Renault's problemen. Net als dat Ferrari veel geld kreeg van McLaren
    En terecht natuurlijk.
    pi_72831830
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:07 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    En terecht natuurlijk.
    Ehhh ... en andere teams dan?
    Calm down, please!
    pi_72831930
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ehhh ... en andere teams dan?
    Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?
      donderdag 17 september 2009 @ 10:14:35 #69
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_72831992
    Volgens mij is er maar 1 oplossing. De race uti het kampioenschap van vorig jaar schrappen. Mede om het verhaal hier boven poste ik al een vraag van die strekking in het vorige topic...
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_72832082
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:12 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?
    In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
    Calm down, please!
    pi_72832243
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:17 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
    Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.
    pi_72832428
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:23 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.
    Ja ... stress hoort erbij. Albers werd afgebrand vanwege z'n slang dus Massa (en vooral het team dat 'm te vroeg wegstuurde) hoeft er natuurlijk niet voor beloond te worden. Vergeet niet dat het team 'm Valencia ook te vroeg wegstuurde.
    Calm down, please!
      donderdag 17 september 2009 @ 10:42:28 #73
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_72832779
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
    Even een kleine theorie:

    Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.

    ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.

    Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
    Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

    Wat apart is is dat ze de race na Singapore (op Fuji) weer wonnen. Is het denkbaar dat ze daar ook een truuk gebruikt hebben? Ik kan niets bedenken, maar als ik de FIA was dan zou ik die race toch ook even onder de loep nemen.
    pi_72833157
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:42 schreef beantherio het volgende:

    [..]

    Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

    Wat apart is is dat ze de race na Singapore (op Fuji) weer wonnen. Is het denkbaar dat ze daar ook een truuk gebruikt hebben? Ik kan niets bedenken, maar als ik de FIA was dan zou ik die race toch ook even onder de loep nemen.
    Vergeet niet dat ze de snelheid terughadden aan het eind van het seizoen.
    Het is dat de brandstofpomp het begaf in de kwalificatie van Singapore, anders was de hele Pigate niet nodig geweest.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72833966
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
    Even een kleine theorie:

    Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.

    ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.

    Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
    NIet alleen ING, maar ook Renault dreigde het F1 team de rug toe te keren als er niet gepresteerd werd. Ik had begrepen dat dat vooral de reden was van het bedrog. Het had het eind van het team kunnen betekenen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 17 september 2009 @ 11:37:51 #76
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_72834363
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 10:17 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
    Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_72834752
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 11:37 schreef sanger het volgende:
    Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.
    Deze uitspraak slaat al nergens op, want het is wel gebeurt en feiten zijn makkelijker mee te werken als suggestief denken. Om er dan ook nog in een rechtszaak op voort te borduren is wel helemaal van de zotte...
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 17 september 2009 @ 12:23:42 #78
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_72835663
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Deze uitspraak slaat al nergens op, want het is wel gebeurt en feiten zijn makkelijker mee te werken als suggestief denken. Om er dan ook nog in een rechtszaak op voort te borduren is wel helemaal van de zotte...
    Dat ben ik niet met je eens. Ik ben het met je eens dat het niet op feiten gebaseerd is, maar wel een denkbaar scenario. Als er geen SC was geweest had Massa wellicht zo een grote voorsprong bij zijn stop gehad dat ze hem met een veiligere marge weg hadden gestuurd.

    Door de bewuste crash is de hele race op zijn kop gegaan en dus het uiteindelijke resultaat ook. Misschien was anders de voorsprong van Massa wel groot genoeg geweest om na de bewuste pitstop en bijbehorende verwijderen van de slang weer voor Hamilton op de baan te komen. Dat weet je dus niet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_72836029
    Wat een F1-seizoen is het toch weer... Ik dacht van tevoren dat het misschien eindelijk een rustig raceseizoen zou gaan worden, maar het liep even anders. Eerst de ophef over de leugens van Hamilton, daarna de FOTA versus de FIA en nu Renault wat niet slim te werk is gegaan. Erg jammer, dit komt de sport opnieuw niet ten goede.

    Ik vind het jammer dat Briatore de rug heeft moeten toekeren naar de F1. De man was een echte prof (al kun je dat nu betwijfelen natuurlijk) en had oog voor talent. Bovendien was het gewoon een flamboyante en arrogante kerel die gewoon zei wat hij wilde zeggen, dat zie ik bijvoorbeeld niet terugkomen bij teambazen als Theissen of Domenicali. In dat opzicht is het dus jammer dat we Briatore niet meer terugzien.

    Hoe moet het nu verder met Renault? Ik zou zeggen; schorsen, voor zover het crashen van Piquet bekend was bij meer mensen dan alleen Briatore en Symonds. Laat Quadbak de plek van Renault maar opvullen volgend jaar.

    Ik ben erg benieuwd of Alonso wist van dit plan... Als dat zo is, heeft hij een gigantisch probleem (en Ferrari ook).
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_72836050
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 11:37 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dat was vermoedelijk nooit gebeurt als de race anders was gelopen.
    Alleen is de race niet anders gelopen. Iedereen had te maken met die safetycar. Of die nu opzettelijk is veroorzaakt of niet. Misschien was er anders wel iemand anders een ronde later gecrashed, in plaats van rustig gaan rijden vanwege de safetycar. Dus kun je niet zeggen of de race anders was gelopen.

    Het is een total non-discussie, want je weet het niet. Het enige wat je kan zeggen is dat Alonso op illegale wijze heeft gewonnen en dus zijn overwinning afgepakt moet worden. Iedereen schuift een plek op (met of zonder de extra punten) en Hamilton blijft wereldkampioen.

    Die hele race schrappen kan ook niet, want daarmee benadeel je ten onrechte de andere rijders, die hier broodnodige punten behaalden (voor hunzelf of hun team en dus de plaats in het constructeurskampioenschap en dus de verdeling van het geld).
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_72836193
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_72836311
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 12:36 schreef Burnie88 het volgende:


    Ik ben erg benieuwd of Alonso wist van dit plan... Als dat zo is, heeft hij een gigantisch probleem (en Ferrari ook).
    Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.
    pi_72836803
    Tvp
      donderdag 17 september 2009 @ 13:09:05 #84
    263470 wel.o.k
    herfst en voetbal hater
    pi_72836893
    TVP
    ff geen renault fan
    nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
    pi_72838971
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.
    Het zou jammer zijn. Ik had Alonso wel iets hoger zitten, alhoewel hij in 2007 ook niet echt netjes was bij McLaren.. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe soap gaat aflopen.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_72839607
    Tvp
    pi_72839871
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Daar ben ik van overtuigd. Als je zag hoe "blij" Alonso was toen hij na de race bij Flavio kwam.
    dat beweerden ze op RTL7 ja, op BBC lieten ze beelden zien waar hij wel degelijk blij was.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_72841302
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 14:16 schreef Burnie88 het volgende:

    [..]

    Het zou jammer zijn. Ik had Alonso wel iets hoger zitten, alhoewel hij in 2007 ook niet echt netjes was bij McLaren.. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe soap gaat aflopen.
    Als je de beelden bekijkt van de eerste renault jaren van alonso dan zie je hem constant met dat irritante handje van hem zwaaien! Volgens mij heeft hij Coulthard nog een keer een braketest gegeven waardoor die van de baan crashte. Het is een goede coureur, maar hij gaat over lijken (imho).

    Wat ik wel heel erg cool vond was dat hij met een glimlach van oor tot oor op het podiom stond toen kimi het wk pakte en niet hamilton.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_72842408
    In mijn ogen is Alonso een zeer felle, doch eerlijke rijder en kan ik me niet voorstellen dat hij zoiets zou laten gebeuren.

    Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
    pi_72842781
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef bloodymary het volgende:
    In mijn ogen is Alonso een zeer felle, doch eerlijke rijder en kan ik me niet voorstellen dat hij zoiets zou laten gebeuren.

    Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
    Erg eerlijke rijder idd

    http://www.f1fanatic.co.u(...)mclarens-punishment/
    pi_72844241
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 15:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Als je de beelden bekijkt van de eerste renault jaren van alonso dan zie je hem constant met dat irritante handje van hem zwaaien! Volgens mij heeft hij Coulthard nog een keer een braketest gegeven waardoor die van de baan crashte. Het is een goede coureur, maar hij gaat over lijken (imho).

    Wat ik wel heel erg cool vond was dat hij met een glimlach van oor tot oor op het podiom stond toen kimi het wk pakte en niet hamilton.
    Dat handje was inderdaad erg irritant destijds. En die braketest bij Coulthard (was toch op de Nürburgring?) was ook smerig, maar wel gaaf .

    Ik was 'fan' van Alonso toen hij in 2001 nog prachtige dingen deed in een Minardi. De jaren erop werd hij steeds beter maar ook steeds 'onsportiever' met als ultieme klapper de hele soap rond Stephney en de pitsoap tijdens de kwali met Hamilton in Budapest. Het leek daarna weer beter te gaan, mijn 'respec't begon hij al weer iets terug te winnen. Maar wanneer hij af wist van Piquet's crash vorig jaar... Dan mag hij van mij lekker oprotten naar de Nascar ofzo.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_72844611
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef bloodymary het volgende:
    In mijn ogen is Alonso een zeer felle, doch eerlijke rijder en kan ik me niet voorstellen dat hij zoiets zou laten gebeuren.

    Maar goed, ik kijk nergens meer van op.
    Hij moet dit geweten hebben lijkt me. Anders was hij nooit akkoord gegaan om zo vroeg al naar binnen te gaan.
    pi_72848806
    hele mooie analyse van de pikante piquet situatie op autosport.com

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/78682

    als ik dit lees lijken briatore en symonds me toch erg schuldig
    pi_72850634
    Vreemd als je dit nu zo weet en je ziet die kop van Piquet, je ziet gewoon nu dat er iets niet in de haak is



    0:44
    pi_72851219
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 16:49 schreef Burnie88 het volgende:

    [..]

    Dat handje was inderdaad erg irritant destijds. En die braketest bij Coulthard (was toch op de Nürburgring?) was ook smerig, maar wel gaaf .

    Ik was 'fan' van Alonso toen hij in 2001 nog prachtige dingen deed in een Minardi. De jaren erop werd hij steeds beter maar ook steeds 'onsportiever' met als ultieme klapper de hele soap rond Stephney en de pitsoap tijdens de kwali met Hamilton in Budapest. Het leek daarna weer beter te gaan, mijn 'respec't begon hij al weer iets terug te winnen. Maar wanneer hij af wist van Piquet's crash vorig jaar... Dan mag hij van mij lekker oprotten naar de Nascar ofzo.
    Beelden van die braketest


    Maar vroeg remmen doet ie wel vaker


    Ik vond en vind hem een erg goede coureur, maar heb nooit een sportieve sportman gevonden. Haalde wat te veel trucs uit, zeikt te veel enz.

    @ Gauner , je hebt helemaal gelijk, was me niet eerder opgevallen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_72855993
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 20:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:

    [..]

    Beelden van die braketest

    Na dat moment zei Coulthard ineens te begrijpen dat hij wel de oorzaak was van de crash tussen hem en Schumi in Spa '98
      vrijdag 18 september 2009 @ 09:48:45 #97
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_72867111
    Maar wat is nu het bewijs dat de crash afgesproken was?
    Ik vind het vreemd dat Renault zegt de aantijging niet te verdedigen, terwijl het enige wat voor mij duidelijk is, is dat Piquet gas bleef geven op het moment dat hij ging crashen.
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:35:51 #99
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_72871302
    Lang leve de online vertaalsites.
    quote:
    Red Bull Racing’s 2010 locomotive plans are on remember until after it finds incorrect wide-ranging Renault’s Formula 1 tomorrow’s in next week’s FIA World Motor Sport Council convention, AUTOSPORT has literate.
    The Milton Keynes-based side had hoped to build compensate a divert to Mercedes-Benz for the treatment of next year, but that down cannot push into the unsealed because the FIA has not all granted the German fabricator the Nautical starboard properly to give an unusually side beyond McLaren, Brawn GP and Force India.
    Furthermore, Mercedes-Benz cannot broaden its give of power units without dispensation from mate McLaren – something that has not all been anticipated to each the fallout from the plans for the treatment of Mercedes to fast into Brawn GP.
    En het gaat nog verder op http://plansmotorsport.ed(...)-resolution-on-hold/
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:38:55 #100
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_72871386
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 11:23 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    NIet alleen ING, maar ook Renault dreigde het F1 team de rug toe te keren als er niet gepresteerd werd. Ik had begrepen dat dat vooral de reden was van het bedrog. Het had het eind van het team kunnen betekenen.
    Alonso, ING, Santander en Renault zelf. Dat is aardig wat druk, maar om daar Nelson JR voor te offeren blijft te grof voor woorden.
    Flavio heeft zijn vorige gevangenisstraf wegens fraude nooit uitgezeten. Hij is toen ontsnapt naar de Virgin eilanden (die daarna vermoedelijk een nieuwe naam nodig hadden Flavio kennende). Ik hoop dat hij deze keer wel door justitie in de kraag gepakt wordt. Nelson Sr is niet een man die de dingen laat rusten!
    Here we are now, entertain us.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')