quote:If Renault are found guilty of the race-fixing charge they face in Paris next week — and the Formula One team announced today they would not be contesting it — the incident will go down as one of the most brazen attempts at rule-breaking in sport.
quote:PARALYMPICS - In 2000 Spain’s Paralympic basketball team were ordered to hand back gold medals won at the Sydney Games after 10 of their players were found to have no disability.
Wil niet zeggen dat Piquet helemaal gek is hequote:Op woensdag 16 september 2009 19:16 schreef bloodymary het volgende:
Jee, toen ik dit verhaal voor het eerst hoorde dacht ik, die Piquet is helemaal gek geworden. En nu blijkt het gewoon waar te zijn..........
Had het er net nog over: diffuser-gate...quote:Op woensdag 16 september 2009 17:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Effe een lijstje van de afgelopen tijd?
- Flavio-gate
- Cosworth-gate
- Renault-Spygate
- McLaren Spygate
- Mosley sex schandaal
- Spa-gate (Hamilton)
- Honda's diskwalificatie wegens dubbele tank
- Schumacher's Slips (waaronder de Rascasse-gate)
- Michelin-gate (x 2)
- Team Order-gate
En dan heb ik nu alleen maar wat er bekend is van de afgelopen 10 jaar... en ik vergeet er vast een paar.
quote:Op woensdag 16 september 2009 21:52 schreef sportfreak het volgende:
Ik vermaak me tot nu opperbest dit Formule 1 seizoen:
- De diffusersoap
- Het liegen van McLaren/Hamilton en de verdwaalde geluidsfragmenten
- Een race laten beginnen om 5 uur lokale tijd zodat luie flikkers in Europa hun nest niet uit hoeven, om vervolgens er achter te komen dat het dan altijd regent en dus slechts een halve race met dito punten
- De nieuwe regels van de FIA
- Het uitstappen van alle teams behalve Williams en Force India
- Uitkomst van Diffuser-gate
- Deel twee van de nieuwe regels van de FIA
- Het wederom uitstappen van de teams en de opzet van een nieuwe klasse
- "£1Billion Divorce Settlement" van Bernie Ecclestone
- De terugkeer van alle teams in de F1 voor volgend jaar
- Behalve BMW
- De quote van Bernie over Hitler: "Hitler got taken away and persuaded to do things that I have no idea whether he wanted to do or not"
"Either he knew what was going on and insisted, or he just went along with it - either way he wasn't a dictator."
- De straf voor Renault om niet te mogen starten in Valencia die er niet van kwam
- De terugkeer van Schumacher die er niet van kwam
- De beschuldigingen van Piquet jr. naar Renault en het onderzoek van de FIA
- Luca Badoer
- De aanklacht van Renault naar iedereen die "Piquet" als achternaam heeft.
- Het opstappen van de meest flamboyante teambaas van het F1 circus
Het is in elk geval niet saai.
O ja, er schijnt ook nog om een wereldtitel gestreden te worden, maar dit terzijde.
quote:Op donderdag 17 september 2009 01:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
http://www.mtv3.fi/urheil(...)ot/f1/2009/09/955769
Volgens die link krijgt Alonso 2 jaar F1-ontzegging als hij er op wat voor manier dan ook van af wist.
Nope maar via Finse vriendenquote:
quote:Ferrari's and Massa's case against Renault could prove more substantial. The Brazilian, who had been leading in Singapore until Piquet's crash, finished 13th in the race and ended up losing the championship to Lewis Hamilton by a single point. Both he and the team's loss of earnings would be significant.
Stephen Hornsby, a specialist sports lawyer for Davenport Lyons, believes they could potentially have a stronger case than Sheffield United, who won £30 millon in damages from West Ham over the Carlos Tévez affair earlier this year after being relegated from the Premier League in 2007.
"There is a clear causal link between the alleged cheating and the financial loss to Massa and his team," Hornsby said. "As for Renault suing Briatore that is possible too. But Renault are unlikely to want to keep the matter going for little reward."
En terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:32 schreef Googolplexian het volgende:
Nog een voorspelling van Googol :
De FIA gaat -nog voordat Mosley weg is- een manier vinden om Ferrari beter te laten worden van Renault's problemen. Net als dat Ferrari veel geld kreeg van McLaren
Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?quote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehhh ... en andere teams dan?
In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Welk team is er in beide gevallen het meest benadeeld?
Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In het geval van Singapore 2008 is Ferrari het meeste benadeeld door Massa. Beetje wegrijden met de slang er nog aan. Hamilton kon nog derde worden dus Massa had daar voor kunnen zitten en dan had 'ie 't kampioenschap gewonnen.
Ja ... stress hoort erbij. Albers werd afgebrand vanwege z'n slang dus Massa (en vooral het team dat 'm te vroeg wegstuurde) hoeft er natuurlijk niet voor beloond te worden. Vergeet niet dat het team 'm Valencia ook te vroeg wegstuurde.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Bij een normale race was Massa waarschijnlijk niet ze gestest weggereden.
Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
Even een kleine theorie:
Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.
ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.
Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
Vergeet niet dat ze de snelheid terughadden aan het eind van het seizoen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alonso had ook een clausule in z'n contract waarin gesteld werd dat Renault een auto moest leveren die tot bepaalde prestaties in staat was. Wat dat betreft wil ik wel geloven dat Briatore en Symonds onder druk stonden: 4 races voor het eind van het seizoen hadden ze nog niet voldaan aan de contractuele voorwaarden van hun belangrijkste sponsor en hun belangrijkste rijder. Het is zeker geen excuus maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Wat apart is is dat ze de race na Singapore (op Fuji) weer wonnen. Is het denkbaar dat ze daar ook een truuk gebruikt hebben? Ik kan niets bedenken, maar als ik de FIA was dan zou ik die race toch ook even onder de loep nemen.
NIet alleen ING, maar ook Renault dreigde het F1 team de rug toe te keren als er niet gepresteerd werd. Ik had begrepen dat dat vooral de reden was van het bedrog. Het had het eind van het team kunnen betekenen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
Even een kleine theorie:
Een jaar geleden was de economische crisis net uitgebroken. Banken hadden het moeilijk en/of zagen de bui al hangen.
ING had een prestatieclausule in hun sponsorcontract met Renault opgenomen waarin werd geëist dat ze in de top-3 van constructeurs zouden eindigen. In 2007 was dat met de hakken over de sloot gelukt omdat McLaren werd geschorst, maar met één podiumplek was men allerminst tevreden. In 2008 was de top-3 al onbereikbaar, dus er *moest* gepresteerd worden wilde men ING behouden.
Ik denk dus dat de druk uiteindelijk kwam van ING, die onder hun contract uit probeerden te komen... Niet dat ING daarmee meteen (mede)schuldige is, maar toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |