Plan je theorie over 2 weken (www.cbr.nl), en je AVB zo snel mogelijk. Werk daar dan naar toe, anders blijf je bezig...quote:Op donderdag 10 september 2009 20:09 schreef alex_1986 het volgende:
alex_1986
Eerste rijles: 22-04-2009
Theorie: ?
AVB: ?
AVD: ?
Rijschool: Bastink, Rotterdam
Lesmotor: Kawasaki ER-6N
Eerste paar lessen 1 uur.
Vrij lange vakantie ertussen (niet erg handig voor de regelmaat).
Totaal nu 22 uur les gehad.
Als ik dat hier zo zie, is dat wat meer dan het gemiddeld hier ...wat is het geheim ???
Als dat niet zo is: zoek een andere rijschoolquote:Op donderdag 10 september 2009 22:30 schreef PeeJie_ het volgende:
En in die 22 lessen zou je toch allang je AVB kunnen doen ?
quote:
Honda CB500 uit 97quote:
Dat lijkt maar zo. En volgens mij is dit ook een foto van de binnenkomst bij de dealer. Op de foto heeft ie ook een windscherm, en die zit er ook niet meer op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:49 schreef crossover het volgende:
NiceMaar is die bochtenset verrot of lijkt dat maar?
Wat heb je er voor betaald?
Gaan die valbeugels er ook af? Of laat je die nog een paar maanden zitten uit nostalgie?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Zooo, ik was er ook nog.
Tijdje niet zoveel gelest (ziek geweest...) maar ondertussen wel een motor gekocht!
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik ze nog een paar maandjes laat zittenquote:Op zondag 13 september 2009 18:55 schreef Thorical het volgende:
[..]
Gaan die valbeugels er ook af? Of laat je die nog een paar maanden zitten uit nostalgie?
Maar een leuk fietsje hoor. Ik weet nog niet wat ik wil hebben maar een buurvrouw heeft me een "buikschuiver" aangeboden die niet meer gebruikt wordt.
Zijn dit wel de goede specsquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Honda CB500 uit 97
(even van internet gekopieerd)
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 58.00 HP (42.3 kW)
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 172.0 kg (379.2 pounds)
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Top speed: 190.0 km/h (118.1 mph)
Power/weight ratio: 0.3372 HP/kg
Theorieboek zal je toch wel open moeten slaan voor de motor specifieke dingen, ook dingetjes over zijspan of motoraanhangers zul je (helaas) ook moeten kennen.. maar met paar uurtjes leren en gezond verstand moet dat echt wel lukken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef NutKees het volgende:
Knoop eindelijk doorgehakt: 23 September proefles, ik ben benieuwd. Maar ik maak me toch wel zorgen om het weer, en de oefen-theorie examens die ik van internet heb geplukt gingen ook niet echt geweldig. En dat terwijl ik al heel wat jaartjes rijbewijs b heb.
Het wegdek word lastiger zichtbaar, putdeksels en die zooi waar ze scheuren mee dichtmaken zie je niet meer zo goed. Dat zijn dingen die wel echt spekglad worden in de regen, tramrails ook trouwens maar die zie je wel. Met de parkeerplaats oefeningen een keer echt keiharde regen gehad, Was even aftasten maar daarna alle oefeningen gewoon kunnen doen, achtjes, uitwijken, zelfs met remproeven stond ik volgens mij niet echt noemenswaardig later stil.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef NutKees het volgende:
Maakt een nat wegdek het rijden niet een stuk moeilijker? Ik heb werkelijk nog nooit op een motor gezeten, en met de brommer deed ik het altijd een stuk rustiger aan als het nat was.
Hierbij de specs die ik kan vinden via internet:quote:Op maandag 14 september 2009 19:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zijn dit wel de goede specs![]()
Jij hebt een trommelrem achter. Uitlaatbocht voelt ook goed aan de buitenkant.. niet dat ie zwart is gemaakt om roest/krassen te verhullen? Of komt dat gewoon origineel zo![]()
Hoop niet dat het te zeikerig overkwam, zo bedoel ik het nietFijn dat je straks gelijk de weg op kan, en nog op een vertrouwde motor ook. Veel fijne km's toegewenst
Dat was ook waar ik op doelde, het hoeft niets uit te maken, maar vind het niet netjes om m dan als 97 te koop aan te bieden. laatste met trommel is gebouwd in '95. Dus of hij heeft een klein jaartje rondgezworven of erg lang op 1e eigenaar staan wachten.. geen big deal maar vind wel dat ze dat eigenlijk moeten zeggen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Hierbij de specs die ik kan vinden via internet:
http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CB_500_1997.aspx
Hier staat overigens ook een foto bij waarbij je een CB 500 ziet met schijfrem achter, op de foto van Lonaa zie ik volgens mij ook een trommelrem. Kan zijn dat deze motor is geimporteerd en daardoor andere specificaties heeft, je zou het eens bij de verkoper kunnen vragen maar ik zou me er niet druk om maken.
Die uitlaatbochten hoe je ook niet over in te zitten, alle motoren hebben uitlaatbochten met de nodige aanslag, dit komt door de hitte in combinatie met de regen en andere zooi die er tegenaan spat. Bij jou motor hebben ze voor het oog de uitlaatbochten nog eens netjes gespoten voor de aflevering, in mijn ogen alleen maar een extra service geweest. Mocht je een keer een gaatje ontdekken dan zijn die perfect te lassen.
Leuke motor om mee te beginnen
Maar van dat deel van de regen heb je ook geen lastquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:05 schreef Robin__ het volgende:
Ohja.. de meeste regen valt naast je
Dat kan je uitschakelen, moet je even bij opties gaan zoeken.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef -Bigguy- het volgende:
tvp, gewoon omdat motorrijden t mooiste is wat dr is!
En omdat ik eindelijk op de 'invoeren' knop kan drukken... waarom zit die reclamebanner daar steeds voor?
Dat had ik eerst ook, belangrijkste is om echt overdreven te sturen, net alsof je op de fiets zit. Indien mogelijk moet je 'm gewoon zo vaak mogelijk achter elkaar oefenen, heb je 'm zo.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:27 schreef Gauner het volgende:
Dinsdag theorie gehaald (2 fout)
Nu toewerken naar AVB op 6 oktober. Alles gaat echt super goed behalve de langzame slalom
wil nog wel eens misgaan, zal nooit mijn beste vriend worden ben ik bang.
idd, goed naar voren gaan zitten/leunen, dat je zonder problemen je gas en koppeling kan bedienen bij volledige stuur uitslag.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, belangrijkste is om echt overdreven te sturen, net alsof je op de fiets zit. Indien mogelijk moet je 'm gewoon zo vaak mogelijk achter elkaar oefenen, heb je 'm zo.
volgende keer beter!, nu weet je iig wat je precies kunt verwachten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:33 schreef Thorical het volgende:
Vrijdag AVB gedaan maar helaas gezakt.
Ik hou het maar op een zeer moeilijke persoonlijke omstandigheden.
Zoals mijn instructeur net voor mijn AVD zei: "dat mag niet uitmaken"... Ook persoonlijke stress mag je voertuigbeheersing niet veranderen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:33 schreef Thorical het volgende:
Vrijdag AVB gedaan maar helaas gezakt.
Ik hou het maar op een zeer moeilijke persoonlijke omstandigheden.
Daar heeft ie helemaal gelijk in. Met de auto reed ik ook niet als vaatdoek, maar de schoonheids prijs verdiende het ook niet. Ervaring in auto zo'n 40 kkm per jaar en dat al zo'n 20 jaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals mijn instructeur net voor mijn AVD zei: "dat mag niet uitmaken"... Ook persoonlijke stress mag je voertuigbeheersing niet veranderen.
Welkomquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:47 schreef Miriampje het volgende:
Deze week mijn tweede les gehad, dus tijd om ook in het lijstje te komen.
Miriampje
Eerste rijles: 09-09-2009
Theorie: n.n.b.
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b.
Rijschool: Paul Hermans, Rosmalen
Lesmotor: Honda CB500
Waarom neem je niet wat kortere lessen, en dan wat vaker? Ik had zelf anderhalf uur AVB, waarvan 2 keer 10 minuten heen/terug over de weg naar het oefenterrein, maar die resterende 70 minuten waren best slopend, zeker als het heel heet was.quote:Twee uur lessen is best zwaar, mijn concentratie is echt op na afloop. Maar vind het echt een heerlijk gevoel rijden op die motor, kijk uit naar het moment dat ik de weg op mag. Ben benieuwd hoe ik mezelf ontwikkel in de komende lessen. Hou jullie op de hoogte.
Bale!quote:Op zondag 20 september 2009 11:49 schreef MissSpooky het volgende:
Zo, hier ook maar eens een tvp'tje achterlaten.
Ik ben zelf nog 17, maar ik kan niet wachten tot ik op zo'n ding zit op de snelweg <3
Ik moest wel van m'n ouders eerst een autorijbewijs halen, dus 't zal nog wel even duren.
Dat vind ik dan weer niet logisch.. betere weggebruiker word niemand zonder dat ie daar tijdens en na zn rijles mee bezig is.quote:Op zondag 20 september 2009 12:14 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Bale!
De logica daarin zie ik trouwens niet helemaal, het kost je hooguit meer lessen als je meteen voor motor gaat, maar uiteindelijk wordt je waarschijnlijk een betere automobilist.
En wordt dat voor je betaald? Anders is het wel een dure grap
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.quote:Op zondag 20 september 2009 12:57 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet logisch.. betere weggebruiker word niemand zonder dat ie daar tijdens en na zn rijles mee bezig is.
Tevens hebben de meeste mensen met autorijles wel eens een ingreep.. kan best begrijpen dat mensen liever willen dat hun kinderen dat soort leermomenten eerst even op 4 wielen ervaren. Hangt ook beetje van de persoon af.. maar opzich begrijp ik het wel.
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Hehe no worries, opzich geloof ik dat best wel, je leert jezelf bepaalde routines en kijkpatronen aan.. rijden is ook voor een heel groot deel routine, en dat is ook een beetje het probleem soms, om er toch continue je kop bij te houden. En inderdaad, als je dat op de motor aanleert zou ik niet weten waarom je dat niet mee neemt de auto in, je zal sowieso bedachtzamer zijn op situaties waarin jij zelf als motorrijder over het hoofd gezien werd. Maar met dat alles in het achterhoofd.. na je rijles, waar je ook mee begint, heb je een 2000 km rij ervaring ofzo en dat is gewoon helemaal niets, de meeste mensen op de weg rijden 10x zoveel per jaar, ieder jaar. Met 2 maanden heb je al meer zelfstandig gereden als met instructeur... dus ik durf wel aan om te zeggen dat je het vooral jezelf aan moet leren in de jaren die volgen.quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Ik bedoelde niet dat je een betere automobilist bent als je eerst je motorrijbewijs haalt maar ik snap wel dat ik dat wat onduidelijk formuleerdesterker nog, ik typte iets heul anders dan ik bedoelde!
Sorry![]()
Maar ik zeg wel, eerst motor!
Dat ze nog leven zegt over de types die jij bedoelt misschien ook wel watquote:Op zondag 20 september 2009 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...
Ik denk niet dat, als je hard rijdt op een motor, je dat per definitie ook doet in de auto. Voor veel mensen is motorrijden een hobby die ze beoefenen in het weekend als ze eens niet in de file hoeven te staan.quote:Op zondag 20 september 2009 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...
Absoluut niet mee eens!quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Ik bedoelde niet dat je een betere automobilist bent als je eerst je motorrijbewijs haalt maar ik snap wel dat ik dat wat onduidelijk formuleerdesterker nog, ik typte iets heul anders dan ik bedoelde!
Sorry![]()
Maar ik zeg wel, eerst motor!
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.quote:Op zondag 20 september 2009 20:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens!
Dat je de dingen leert met motorrijden die ook positief zijn voor het rijden in een auto dat is zeker waar maar om eerst met je motorrijbewijs te beginnen is niet aan te raden....sterker nog, bij ons zijn 2 rijscholen die een B rijbewijs als eis neerzetten.
Waarom doen ze dit? Bij een auto heb je al een koppeling, rem, gas, stuur en spiegels die je in de gaten moet houden in de auto en daarnaast komen dan nog de borden en de mede weggebruikers waarmee je ook nog geen ervaring hebt. In deze situatie kan de instructeur ingrijpen, corrigeren, veel makkelijker uitleggen, keertje bijsturen en ga zo maar door.
Stap jij op een motor dan is heel de controle weg (of minimaal als de instructeur achterop zit). Naast alle zaken die ik hierboven al genoemd heb moet je ook nog eens rekening gaan houden met je evenwicht, het nog beter kijken wat in het begin al zo moeilijk is en het vertrouwen krijgen van ongeveer 100 pk op 1 wiel.
Je hebt +/- 26 keer meer kans op een ongeval met de motor dan met de auto (volgens een onderzoek) en je wilt daarmee beginnen zonder enige ervaring op de weg?!? In mijn ogen zeker niet de juiste beslissing...
Zal waarschijnlijk zijn om het slagingspercentage een beetje op peil te houden.quote:Op zondag 20 september 2009 22:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.
En dat een rijschool een B rijbewijs verplicht stelt is wel echt belachelijk zeg, het is wettelijk verplicht om in dat geval je theorie eerst te halen dus het is nogal raar om dan je eigen regels te gaan maken. Vind ik dan
Aan die halve draai heb je ook echt wat als je met 120 km/u in moet gaan voegen op de snelweg. Hoe vaak heb jij tijdens je AVB moeten spiegelen als je een pion in ging halen? Verkeersinzicht is ook iets wat je alleen door ervaring krijgt en niet met je AVB en ga zo maar door....quote:Op zondag 20 september 2009 22:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.
En dat een rijschool een B rijbewijs verplicht stelt is wel echt belachelijk zeg, het is wettelijk verplicht om in dat geval je theorie eerst te halen dus het is nogal raar om dan je eigen regels te gaan maken. Vind ik dan
Gewoon nee invullen, geen onnodig geld uitgeven voor een bevestiging die je al hebt, je kunt immers normaal zien zonder hulpmiddelen. Het is echt niet dat ze nog eens je verleden induiken om die dingen naar boven te halen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:08 schreef DoMirvana het volgende:
ik heb een vraagje, over een maand heb ik me AVD examen, ik heb AVB en me theorie al binnen, nu moet ik een eigen verklaring invullen en daar staat een vraag op of ik ooit onder behandeling ben geweest van een oogarts, helaas ben ik dit.
Echter kan ik momenteel gewoon weer perfect zien met beide ogen en is er qua zicht niks meer aan de hand. (zonder dat ik bril of contact lenzen hoef te dragen). Is het nu handig om die antwoord dan wel met ja te antwoorden, want volgens mij krijg ik dan weer keuringen die volgens mij vrij onnodig zijn...
Zometeen van 18 tot 20 weerquote:Op maandag 21 september 2009 09:34 schreef retuow82 het volgende:
De lessers hebben trouwens wel geluk, jullie hebben heerlijk weer om te lessen, niet te warm, niet te koud, maak hier gebruik van want het pokkeweer staat al voor de deur!
Ik moet twee weken wachtenquote:Op maandag 21 september 2009 16:19 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Zometeen van 18 tot 20 weer![]()
Morgen van 15 tot 17![]()
Donderdag van 18 tot 19:30![]()
En dan maar is afspraken maken voor de volgende lessne
Ik zit erover te denken om een paar weken te wachten, in de winter zijn ze vaak iets goedkoper. Net als dat cabrio's voor de zomer duurder worden.quote:Op maandag 21 september 2009 19:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb me a nu 1,5week maar zit te twijfelen of nu een motor kopen (ong2000 euro) of pas in het nieuwe seizoen en een wat duurder.
en als je die avb éénmaal hebt ben je zo gelukkigquote:Op maandag 21 september 2009 18:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik donderdag pas weer lessenOok maar 1x deze week. Zij hebben geen tijd als ik tijd heb enzo.
T gaat wel lekker, hard voor mn AVB aan het oefenen, en het gaat de goede kant op!
Heb ik ook een beetje, dus morgen maar snel weer de volgende lessen inplannen. Gelukkig werk ik meestal tot 15 - 16 uur, dus 's middags kan ik dan nog een lesje meepakken. Alleen jammer dat AVB waarschijnlijk pas eind oktober (en heel misschien 7 oktober) word, maar dan moet ik alsnog rustig aan doenquote:Op maandag 21 september 2009 16:29 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik moet twee weken wachten
Les van deze week vervalt vanwege een begrafenis, de week daarna is de instructeur op vakantie en deze week is geen plek meer op de momenten dat ik kan
jij zet je motor aan de kant van de weg als het gaat regenen?quote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef crossover het volgende:
Hoe zit het trouwens met examen doen in de regen voor AVB? Is bijvoorbeeld een uitwijkoefening wel verstandig als het nat is?
Ik heb met lessen door enorme stortbuien gereden tijdens AVB. Zolang het niet glad is (lees: ijzel), gaat het gewoon door. En uitwijk gaat ook prima met regen, je hebt grip genoeg.quote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef crossover het volgende:
Hoe zit het trouwens met examen doen in de regen voor AVB? Is bijvoorbeeld een uitwijkoefening wel verstandig als het nat is?
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdekquote:Op maandag 21 september 2009 22:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
jij zet je motor aan de kant van de weg als het gaat regenen?
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.
Waarschijnlijk meer dan jij nu in het droge al doet. Oefeningen gaan gewoon door, die examinatoren weten best wat wel en niet kan, tot op zekere hoogste zullen ze er ook wel rekening mee houden. Als er echt zwaar noodweer voorspeld is kan het examen worden verplaatst, maar in principe word het avb niet echt spannender van regen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
IJsquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
noem mij 1 oppervlakte welke meer grip geeft als het nat word??
Ik vroeg het niet aan jou..quote:
Dat werd inderdaad lange tijd gedacht, maar recentelijk kwam ik een andere theorie tegen: de buitenste laag (enkele moleculen dik) van ijs blijft in vloeibare toestand. Dit effect verdwijnt weer als het ijs nog kouder wordt. Schaatsers hebben namelijk weinig weerstand, dus "smelten door wrijving" gaat niet, en door de druk al helemaal niet. Hoezo offtopic trouwensquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:17 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik dacht dat schaatsers door hun eigen frictie (klein maar toch) altijd een beetje 'in het water' schaatste. (of is dat nou ook precies het probleem.) anyway. bron
Draai het om: waarom zou-ie wel moeten omvallen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Ik welquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Op je examen wel, maar als je het voor die tijd eens doet, is ideaal! Je lest om te leren, en waar beter leren hoe veel je kan met regen dan op een oefenterrein?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:12 schreef TPS het volgende:
Lijkt me wel verrekte kut om met nat weer dingen als uitwijk en de remproeven te doen :S
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Zorg dat je een uurtje ervoor nog kan lessen, dan ervaar je het meteen.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Motor aan de kant en mn moeder bellen?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?
En dan komt mamsie zo aanrijden in een aftandse kever!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:53 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Motor aan de kant en mn moeder bellen?
Motor achtervoorin en karren naar huis!quote:Op woensdag 23 september 2009 21:23 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
En dan komt mamsie zo aanrijden in een aftandse kever!
Prutsersquote:Op donderdag 24 september 2009 11:59 schreef Robin__ het volgende:
correct
Op deze manier kan ook!
http://www.motormeuk.nl/b(...)-geen-motor-mee.html
Kortere lessen.. dat is wel mogelijk. Maar ik merk wel dat de dingen uit het laatste half uur op dat moment misschien minder gaan. Maar de volgende les gaan die dingen dan wel vrijwel meteen goed gaat. Voor mij nog geen reden om de lessen te verkorten.quote:Op zondag 20 september 2009 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welkom
[..]
Waarom neem je niet wat kortere lessen, en dan wat vaker? Ik had zelf anderhalf uur AVB, waarvan 2 keer 10 minuten heen/terug over de weg naar het oefenterrein, maar die resterende 70 minuten waren best slopend, zeker als het heel heet was.
2 uur geconcentreerd bezig zijn is moeilijk.. maar het went wel enigsinds en hoe vaak is het nou eigenlijk.. nog een keer of 6 (weet niet precies natuurlijk) dus opzich valt het allemaal wel mee, ff doorbijten en de weg opquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:44 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Kortere lessen.. dat is wel mogelijk. Maar ik merk wel dat de dingen uit het laatste half uur op dat moment misschien minder gaan. Maar de volgende les gaan die dingen dan wel vrijwel meteen goed gaat. Voor mij nog geen reden om de lessen te verkorten.
Lessen gaat lekker, heerlijk gevoel om iets nieuws te leren. Heb op internet ook al een mooie motor gevonden, eens onderhandelen met mijn ouders of ze iets voor kunnen schieten. Leuk Leuk!!
Mag jij zonder avb al de weg opquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:21 schreef Gauner het volgende:
Wat een heerlijk weer was het vandaag om te lessen! Lekker een uurtje door de Limburgse heuvels gereden.
Langzame slalom gaat ineens, echt ineens.Lijkt alsof de pionnetjes verder uit elkaar staan.
Heeft jouw rijschool een eigen oefenterrein? Ik ging ook op les2 de weg op, en dat is maar goed ook, want elke les 2 keer 10 minuten achterop leer je bar weinig van!quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Mag jij zonder avb al de weg op, bij mijn rijschool moet je eerst avb gehaald hebben voordat je de weg op mag.
Ja, mijn rijschool heeft eigen oefenterrein voor langzame oefeningen en moet 10 min. rijden voor de snelle oefeningen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Mag jij zonder avb al de weg op, bij mijn rijschool moet je eerst avb gehaald hebben voordat je de weg op mag.
Achterop?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:42 schreef PeeJie_ het volgende:
Wij moeten ook 10 km rijden ongeveer voor we bij ons "oefenterrein" zijn. Gelukkig zijn er niet al te moeilijke verkeerssituatie's op dat stukje. Alleen hoe moet de instructeur dat dan doen als je nog geen rijbewijs of theorie heb gehaald en het oefenterrein is verderop ?
Ik zie er ook een beetje tegenop, eerste keer in de regen. Maar het moet er sowieso een keer van komen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef TPS het volgende:
Oehh, 45% regenkans voor dinsdag..grrr
Ik les sinds 1 augustus en heb nog nóóit regen gehad.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef TPS het volgende:
Oehh, 45% regenkans voor dinsdag..grrr
Nou en? Vooral jezelf goed druk maken en angst inpraten, dan kun je daarna lekker klagen dat het aan de regen lag...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef TPS het volgende:
Oehh, 45% regenkans voor dinsdag..grrr
Serieus, gewoon opstappen en gaan en je zult zien dat het allemaal wel meevaltquote:
Ligt er beetje aan.. als je zo'n pakket neemt waarbij al je les momenten van te voren worden ingepland kan dat even duren. Kleine tip, voel je niet bezwaard om om opheldering te vragen. Genoeg concurentie onder rijscholen en bovendien betaal je ze ook gewoon.. als ze geld willen verdienen (ik gok dat ze dat wel willen) zeggen ze sorry en laten ze weten hoelang het nog duurt/wanneer je begint.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:07 schreef NutKees het volgende:
Nou nou nou. Intest gehad, lesboeken gehaald, theorie aangevraagd, maar al bijna een week niets meer van die rijschool gehoord. Hoe lang duurt zoiets? Ik wil me niet opdringen, maar ga ze toch even bellen binnenkort.
Proficiat!quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:40 schreef TPS het volgende:
JAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
AVB is binnenDirect voor morgen mijn eerste AVD lesjes geplanned.. Heb er zin in!
Gefeliciteerd. Droog geblevenquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:40 schreef TPS het volgende:
JAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
AVB is binnenDirect voor morgen mijn eerste AVD lesjes geplanned.. Heb er zin in!
Heftigquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Droog gebleven?
Ik heb vanmiddag gedoucht met 120, gaat prima.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:49 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heftig, had afgelopen zaterdag mijn eerste autosnelweg moment. Was wel even wennen
aan 120 km/u, vooral een flinke wind.
Thx!quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:52 schreef Gauner het volgende:
[..]
Proficiat!
Hoe ging het, welke oefeningen kreeg je?
Volgende week dinsdag mag ik.
Das er 1 te weinig.. wat zat er ook alweer bij halve draai en 8.. wegrijden uit parkeervak toevallig?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:11 schreef TPS het volgende:
[..]
Thx!
Uhm, nee het was nat op de baan/wegAlleen de remoefeningen waren overdekt, dat was wel chill. Mijn examen ging als volgt (in willekeurige volgorde anders wordt het te veel nadenken voor me):
- Uitwijkproef
- Snelle slalom
- Lopen met de motor
- Langzame slalom
- Noodstop
- Precisiestop
Ja mis ook 1 langzame oefening.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Das er 1 te weinig.. wat zat er ook alweer bij halve draai en 8.. wegrijden uit parkeervak toevallig?
"Beetje gas erop, je mag die caravans best inhalen, daar ben je tenslotte motorrijder voor" zei mijn instructeur toen we van een turborotonde afkwamen achter een caravan en nog een lomp voertuig. Tegen het meisje wat voorop reed, dat dan weer welquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:39 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja mis ook 1 langzame oefening.
Haha dat filmpje Robin, echt goed.
Sommige dingen zijn zelfs herkenbaar haha (gewoon inhalen die vrachtwagen, zei instructeur toevallig afgelopen zaterdag ook).
Wat heb ik je gezegd ...quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:11 schreef TPS het volgende:
[..]
Thx!
Uhm, nee het was nat op de baan/weg![]()
blablablabla
Al met al viel het mij dus heel erg mee
Nee, ik weet het alweer: stapvoets rijdenquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Das er 1 te weinig.. wat zat er ook alweer bij halve draai en 8.. wegrijden uit parkeervak toevallig?
Godver, net even gebeld. Ze hebben direct AVB examen aangevraagd (12 november), en van daaruit zijn ze terug gaan rekenen. Ik heb dus pas 19 oktober mijn eerste rijlesquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:55 schreef Robin__ het volgende:
Ligt er beetje aan.. als je zo'n pakket neemt waarbij al je les momenten van te voren worden ingepland kan dat even duren. Kleine tip, voel je niet bezwaard om om opheldering te vragen. Genoeg concurentie onder rijscholen en bovendien betaal je ze ook gewoon.. als ze geld willen verdienen (ik gok dat ze dat wel willen) zeggen ze sorry en laten ze weten hoelang het nog duurt/wanneer je begint.
Zie het als enthousiasme, niet als opdringen
ai... tja even overwegen of je dat wilt. 3 weken om een uur of 15 (give or take) te lessen. Echt een spoedcursus is het ook weer niet, maar toch.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:11 schreef NutKees het volgende:
[..]
Godver, net even gebeld. Ze hebben direct AVB examen aangevraagd (12 november), en van daaruit zijn ze terug gaan rekenen. Ik heb dus pas 19 oktober mijn eerste rijles
Begrijpelijk hehequote:Op woensdag 30 september 2009 19:20 schreef NutKees het volgende:
Ach, veel lessen achter elkaar en dan meteen afrijden klinkt als een goed plan. Maar ik had gehoopt daar deze week mee te kunnen beginnen. Van de andere kant kan ik me nu wel even op de theorie concentreren en alvast wat motorzaken gaan onderkwijlen. Ik heb nog helemaal niets op het oog, maar het moet wel een chopper worden (ik ben niet groot).
http://www.voertuigcontrole.nl/hondacbf500.htm is ook een leukequote:Op woensdag 30 september 2009 19:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Begrijpelijk hehemaarja 2,5 week wachten is ook wel te overleven. Theorie kan je zelfstandig reserveren via internet, dat zou ik sowieso tijdig doen, je kunt m maar beter op zak hebben. Heel veel bruikbaars voor het avb stond er niet in mijn theorieboek, maar daar is ook genoeg leesvoer over te vinden op internet.
http://www.gratistheorie.nl/Motor/vorkbad/index.htm << daar staan bv dingen die je bij het examen moet kunnen vertellen/controleren wat betreft de techniek op een motor.
200 kilometer op het klokje erbij gezet, wat een lekker dagje!quote:
Harde wind hier, niet heel geweldig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:44 schreef PeeJie_ het volgende:
Lekker weertje weer vandaag / vanavond!
Hoop dat het woensdag beter is (AVB), ipv zeiknat thuis te komen
Ik heb volgens mij gewoon het email-adres ingesteld wat ik altijd gebruik, ik zou niet weten waarom niet... maar ik krijg maar geen mailtje. Mrja, lekker belangrijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:20 schreef Robin__ het volgende:
ff maitlje sturen dat je niet meer bij je oude mail adres kan.. ik was ook te lui om mn paswoord te veranderen/fatsoenlijk mail adres in te stellenof dat is het probleem niet?
Haha, gewoon je best doen! Een beetje zenuwen is niet ergquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:50 schreef PeeJie_ het volgende:
Morgen 10.30 AVB ... spannend, aangezien het de vorige keer niet allemaal in een keer goed ging.. en die keer daarvoor weer wel![]()
(Ben wel weer een beetje zenuwachtig voor het eerst in lange tijd)
Kan het alleen maar beamen. Je doet niks wat je nog nooit gedaan hebt. Zeg hele tijd tegen jezelf dat je het kunt en even het AVB gaat ophalen dan komt het allemaal goed!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:35 schreef TPS het volgende:
[..]
Haha, gewoon je best doen! Een beetje zenuwen is niet ergHet viel mij uiteindelijk heel erg mee!
Alleen maar AVD lessen lijkt mij ook heerlijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:37 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kan het alleen maar beamen. Je doet niks wat je nog nooit gedaan hebt. Zeg hele tijd tegen jezelf dat je het kunt en even het AVB gaat ophalen dan komt het allemaal goed!
Nu lekker alleen nog maar AVD lessen, heerlijk!
Nou ja, toch lekker dat je hem hebt! Al een datum voor AVD?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:03 schreef PeeJie_ het volgende:
Jeeh ! Geslaagd ..![]()
Ging niet goed, was echt te zenuwachtig. Noodstop vergeten de koppeling in te knijpen en dat soort klote dingetjes. Langzame slalom had ik fout en verder weet ik het (nog) niet, maar AVB is aanwezig gelukkig
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:03 schreef PeeJie_ het volgende:
Jeeh ! Geslaagd ..![]()
Ging niet goed, was echt te zenuwachtig. Noodstop vergeten de koppeling in te knijpen en dat soort klote dingetjes. Langzame slalom had ik fout en verder weet ik het (nog) niet, maar AVB is aanwezig gelukkig
Druk.. tja dat ligt er aan. Maar opzich wel lekker, heb echt het gevoel dat je vooruitgaat, begin van de week wel aardig eind van de week stuk beter. anderhalf uur per keer is wel zat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:02 schreef Panzerknacker666 het volgende:
19 okt avd, deze hele week iedere dag anderhalf uur les, is toch vrij druk. Vandaag voor het eerst snelweg gedaan, en dat gaat echt snel, op een gegeven moment zat ik op 140 en ik had nog gas over
En wat voor motor rijden jullie dan ? Honda CBF500 ?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:19 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Druk.. tja dat ligt er aan. Maar opzich wel lekker, heb echt het gevoel dat je vooruitgaat, begin van de week wel aardig eind van de week stuk beter. anderhalf uur per keer is wel zat.
met 140 heb je waarschijnlijk nog een paar hele versnellingen over(sprintjes van 80 naar 140 zijn sowieso wel gaaf.. gaat zo snel
*daarna ook nog wel trouwens
* )
Honda CBF 600, 4 cilinder, en dat loopt veel fijner als 500 vind ik. Reed nu in de 6de versnelling, maar had nog wel aardig wat gas over, vond het al fijn genoeg met die rijwind.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:45 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
En wat voor motor rijden jullie dan ? Honda CBF500 ?.. Ik reed op die lichte versie vandaag, maar met 100 km/u en wind tegen had ik niet zoveel gas meer over in de hoogste
versnelling. Maar het verschil tussen 25 en 40 kw merk je gelukkig wel
![]()
Ik had het meer over mn eigen motor, maar les was ook een cbf 500, zo er graag nog eens op willen rijden, gewoon om weer eens te proberenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:45 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
En wat voor motor rijden jullie dan ? Honda CBF500 ?.. Ik reed op die lichte versie vandaag, maar met 100 km/u en wind tegen had ik niet zoveel gas meer over in de hoogste
versnelling. Maar het verschil tussen 25 en 40 kw merk je gelukkig wel
![]()
Gisteravond wind tegen op mn naked op de snelweg, was echt geen pretjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik had het meer over mn eigen motor, maar les was ook een cbf 500, zo er graag nog eens op willen rijden, gewoon om weer eens te proberenEnige keer dat ik m vol gas heb gereden was tijdens het terugrijden na het avd trouwens
zaten maar 5 versnellingen op (hoewel er op internet overal 6 staat
) dus paar versnellingen terug gaat misschien niet zo op. volgens mij houd t voor een naked 25kw bij 150 ook wel zo'n beetje op, volgens mn instructeur gingen ze 170-180 zonder begrenzing trouwens.
volgens mij voelt dat verdomt hard op zo'n nakedvind mn kuipje echt wel relaxt
ik vind het ook wel mooi hoor, tot de 100 is het ook goed te doen maar daarboven vang je best veel wind,quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Gisteravond wind tegen op mn naked op de snelweg, was echt geen pretje
Alleen dan mis ik even een kuipje, verder is naked veel toffer![]()
Ah ok, eigen motorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik had het meer over mn eigen motor, maar les was ook een cbf 500, zo er graag nog eens op willen rijden, gewoon om weer eens te proberenEnige keer dat ik m vol gas heb gereden was tijdens het terugrijden na het avd trouwens
zaten maar 5 versnellingen op (hoewel er op internet overal 6 staat
) dus paar versnellingen terug gaat misschien niet zo op. volgens mij houd t voor een naked 25kw bij 150 ook wel zo'n beetje op, volgens mn instructeur gingen ze 170-180 zonder begrenzing trouwens.
volgens mij voelt dat verdomt hard op zo'n nakedvind mn kuipje echt wel relaxt
Duurt die bij jou ook ruim 2 uur?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:19 schreef Meddo het volgende:
Over ruim een week staat mijn eerst (proef)les op de planning
Oke, bij mij twee uur. Ik vind het eerlijk gezegd erg lang voor een proeflesquote:
Je zit geen 2 uur op de motor hoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Oke, bij mij twee uur. Ik vind het eerlijk gezegd erg lang voor een proefles
Daar ga ik niet van uit. Eerst maar eens weten hoe het werkt allemaalquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:18 schreef crossover het volgende:
[..]
Je zit geen 2 uur op de motor hoor.
Gas geven en remmen..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar ga ik niet van uit. Eerst maar eens weten hoe het werkt allemaal
Dat gaat wel lukken. Het schakelen zal de uitdaging zijn vermoedt ikquote:
Was me ff ontschotenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat wel lukken. Het schakelen zal de uitdaging zijn vermoedt ikEn de beheersing
Denk niet dat je in de eerste les al gaat schakelen. Ik heb alleen op het oefenterrein van de rijschool gereden toen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat wel lukken. Het schakelen zal de uitdaging zijn vermoedt ikEn de beheersing
Alleen in de eerste versnelling?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:20 schreef Gauner het volgende:
[..]
Denk niet dat je in de eerste les al gaat schakelen. Ik heb alleen op het oefenterrein van de rijschool gereden toen.
Alle langzame oefeningen doe je in de eerste versnelling, dus het is niet nodig om te schakelen (ja misschien tussendoor om alvast te wennen maar voor de rest niet).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:12 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Alleen in de eerste versnelling?Dat was vast erg spannend!
Ik mag toch hopen van wel, anders weet ik nog steeds niet hoe dat ik het vindquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:20 schreef Gauner het volgende:
[..]
Denk niet dat je in de eerste les al gaat schakelen. Ik heb alleen op het oefenterrein van de rijschool gereden toen.
Mij werd ook gezegd dat ze in de les gaan kijken of een snelcursus ofzo geschikt is. Lijkt me dat je dan dan wel moet laten zien of je een beetje kan schakelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van wel, anders weet ik nog steeds niet hoe dat ik het vind
Ja daar moet ik ook nog aan wennen, zaterdag weer avd les.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ging weer lekker vandaag, snelweg gaat ook steeds beter! helemaal als je op de oprit er naar toe word opgejut door je instructeur om toch die hele sliert auto's maar keihard in te halen, gewoon omdat het kan. Moet zeggen dat wel ff flink wennen is.
Toevoeging: ik neem aan dat de meesten van jullie al een (leren) motorpak hebben? wat is het handigste, aangezien ik van veel mensen hoor dat leer niet waterdicht is, maar ook qua veiligheid enzo?
Ik weet niet het fijne er van. Ik heb zelf een textiel pak, gewoon helemaal in het zwart en geen gekke kleurtjes ofzo. Het pak heeft mij in totaal 150 euro gekost (broek + jas). Zitten allemaal (uitneembare) pads in die echt keihard zijn en prima zitten!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ging weer lekker vandaag, snelweg gaat ook steeds beter! helemaal als je op de oprit er naar toe word opgejut door je instructeur om toch die hele sliert auto's maar keihard in te halen, gewoon omdat het kan. Moet zeggen dat wel ff flink wennen is.
Toevoeging: ik neem aan dat de meesten van jullie al een (leren) motorpak hebben? wat is het handigste, aangezien ik van veel mensen hoor dat leer niet waterdicht is, maar ook qua veiligheid enzo?
Kijk dat zijn goeie schoonoudersquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:19 schreef PeeJie_ het volgende:
Inderdaad! Zelf heb ik van me schoonouders een zgan leren motorpak (van lookwell) overgekocht voor mijzelf en me vriendin, aangezien ze deze ooit hadden gekocht bij een faillisementsverkoop en wij konden ze weer voor nog minder overkopenAfgelopen woensdag met AVB in de regen gelest + examen en met dat hesje van de rijschool eroverheen blijf ik droog. Zonder hesje mag ik helaas pas uitproberen als ik me rijbewijs heb
. Het zit wel superlekker btw en ziet er ook wel gaaf uit leer. Denk alleen wel dat ik nog textiel erbij koop voor de kleine ritjes, aangezien je wel 10 min. bezig bent met je broek + jas aantrekken en aan elkaar ritsen ed. Met textiel schuif je het gewoon over je dagelijkse pakkie aan.
Stel de rem en koppelingshendels dan wat af!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef Miriampje het volgende:
Morgen heb ik weer een AVB lesje. Heb sinds vorige week woensdag nog af en toe last van mijn duimen. Deze overstrek ik volgens mij bij het remmen en koppeling. Kleine handjes...
Ik had een helm + revit handschoenen voor 190, wel met wat korting (via rijschool). Ben nu nog driftig op zoek naar een leren pak, al dan niet met een textielen jas.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:44 schreef TPS het volgende:
[..]
Ik weet niet het fijne er van. Ik heb zelf een textiel pak, gewoon helemaal in het zwart en geen gekke kleurtjes ofzo. Het pak heeft mij in totaal 150 euro gekost (broek + jas). Zitten allemaal (uitneembare) pads in die echt keihard zijn en prima zitten!Ach, ik ben arme student he die voor de hobby er bij wil gaan rijden.. Mijn laarzen waren 150 euro en mijn handschoenen 85 euro (zijn echt HELE relaxte handschoenen). Oja en mijn helm leen ik eerst van mijn schoonpa, totdat ik ooit een keer genoeg geld heb en zin heb om een nieuwe te kopen ghehehe (of totdat het uit is)
Probleem opgelost, heb nu op een andere motor gelest waarbij ik wel overal bij kan met mijn handjes.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:02 schreef Miriampje het volgende:
Dat hoef ik niet te weten... dat mag mijn instructeur ook opmerken.
Volgens mij zei hij dat de rem niet verder kon worden afgesteld ivm uhhh iets?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:42 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Probleem opgelost, heb nu op een andere motor gelest waarbij ik wel overal bij kan met mijn handjes.
Hebben jullie niet dat je je donders goed vast moet houden? of komt omdat ik niet zo groot benquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:02 schreef Gauner het volgende:
Net weer lekker uurtje gereden. Autosnelweg was weer heerlijk.
Dat heb ik dus ook! Vooral met mijn naked lesmotor vind ik het niet echt heel erg relaxed rijden ofzoquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Hebben jullie niet dat je je donders goed vast moet houden? of komt omdat ik niet zo groot ben
Als ik boven de 100 kom moet ik me inderdaad erg goed vasthouden, helemaal als er een beetje zijwind is zoals vandaag was.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Hebben jullie niet dat je je donders goed vast moet houden? of komt omdat ik niet zo groot ben
ik ben 185 ofzo, maar <70 kgquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:42 schreef Gauner het volgende:
[..]
Als ik boven de 100 kom moet ik me inderdaad erg goed vasthouden, helemaal als er een beetje zijwind is zoals vandaag was.![]()
Ben zelf met mijn 1,76 ook niet de grootste.
Moet je voorstellen wat gebeurt als je even loslaat, beter niet..
Ja oke dan trekt mijn 83 kg het weer een beetje recht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:31 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
ik ben 185 ofzo, maar <70 kg
Vriend van mij heeft ook zo'n (rag) machinequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen naar een transalp kijken. Pekel/winter machine!
Sorry ik was t weekend weg om te zeilenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:17 schreef Robin__ het volgende:
Het kan nooit lang duren voor bigguy langskomt om te zeggen dat jullie watjes zijn
zzr 600, ook zo'n 4 in lijn schreewlelijkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ah ok, eigen motor, wat voor motor heb je ? Zal vast wel ergens in het topic staan .. Heb ook wel erg zin om op mijn eigen motor te rijden (4cil. 750cc)
, maarja nog ff een paar weken wachtten..
Edit: Met windschermpje btw![]()
Je mag toch ook een donker vizier dragen ivm zonlicht?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:18 schreef Gauner het volgende:
Vanmiddag een mooi spiegelend zilveren viziertje gekocht voor mijn Shark.
Is het nu strikt genomen eigenlijk verboden? In verband met geen oogcontact kunnen maken?
Succes !quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:18 schreef sanger het volgende:
Gisteren de proefles gehad. Schakelen was wel wennen, had ik ook nog nooit eerder gedaan of gezien. De rest ging eigenlijk best goed
Advies:6 uur AVB 6 uur Verkeersdeelneming
Dank jequote:
Is weinig, 6 uur avb met geen ervaring.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:18 schreef sanger het volgende:
Gisteren de proefles gehad. Schakelen was wel wennen, had ik ook nog nooit eerder gedaan of gezien. De rest ging eigenlijk best goed
Advies:6 uur AVB 6 uur Verkeersdeelneming
Het minimale wat ze doen daarquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:01 schreef Gauner het volgende:
[..]
Is weinig, 6 uur avb met geen ervaring.![]()
Succes!
Als het kan... nu beginnen! Heb je al lekker je rijbewijs en kan je zo nu en dan nog een mooi dagje meepakken! Plus je leert meteen met (klote) weer rijden, kan alleen maar in je voordeel werken..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je![]()
Denk dat ik pas in het voorjaar ga beginnen, maar misschien ook toch wel eerder
Het kan, maar ik doe het toch nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:36 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Als het kan... nu beginnen! Heb je al lekker je rijbewijs en kan je zo nu en dan nog een mooi dagje meepakken! Plus je leert meteen met (klote) weer rijden, kan alleen maar in je voordeel werken..
Ondanks dat het probleem nu opgelost is wil ik hier toch wel even op terugkomen, het is wel degelijk zo dat jij dient te weten wat voor mogelijkheden jij hebt om je motor zo in te stellen dat je er veilig mee de weg op kan. Natuurlijk moet de instructeur je hier op wijzen maar loop eens voor de lol met hem de motor na zodat je wat bekend raakt met alle techniek, is alleen maar goed om te weten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:02 schreef Miriampje het volgende:
Dat hoef ik niet te weten... dat mag mijn instructeur ook opmerken.
Volgens mij zei hij dat de rem niet verder kon worden afgesteld ivm uhhh iets?
Juist daarom niet wachten! In de winter doe je meer ervaring op met weersomstandigheden, zijn er minder lessers dus hoef je minder lang overal op te wachten, zweet je niet je pak uit met speciale verrichtingen en ben je klaar voor de zomer....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Het kan, maar ik doe het toch niet
Ik ben druk met mijn studie, tot januari 2010. Daarna heb ik tijd zat. En in de winter zal ik vrijwel geen motor rijden, en in het voorjaar juist wel. Vandaar het wachten.
Klopt helemaal wat je zegt hoor. Ik moet inderdaad voor de toekomst ook voor mijzelf weten wat ik kan afstellen en hoe. Ik zal nogmaals vragen aan mijn instructeur hoe dat nou allemaal zat met de rem afstellen etc. Bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:37 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ondanks dat het probleem nu opgelost is wil ik hier toch wel even op terugkomen, het is wel degelijk zo dat jij dient te weten wat voor mogelijkheden jij hebt om je motor zo in te stellen dat je er veilig mee de weg op kan. Natuurlijk moet de instructeur je hier op wijzen maar loop eens voor de lol met hem de motor na zodat je wat bekend raakt met alle techniek, is alleen maar goed om te weten.
[..]
Als je er nu al last van krijgt kun je dat bij andere motoren ook krijgen dus waarom nu niet even vragen wat mogelijk is zodat je dadelijk bij de aankoop van een motor gelijk kunt nagaan of hij goed in te stellen is zodat je er optimaal plezier aan kan belevenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:49 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegt hoor. Ik moet inderdaad voor de toekomst ook voor mijzelf weten wat ik kan afstellen en hoe. Ik zal nogmaals vragen aan mijn instructeur hoe dat nou allemaal zat met de rem afstellen etc. Bedankt voor je reactie.
Ik ga in februari beginnen is de planningquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:37 schreef retuow82 het volgende:
Juist daarom niet wachten! In de winter doe je meer ervaring op met weersomstandigheden, zijn er minder lessers dus hoef je minder lang overal op te wachten, zweet je niet je pak uit met speciale verrichtingen en ben je klaar voor de zomer....
Na januari gelijk beginnen is wat ik zou doen, pik je nog mooi wat verschillende weersomstandigheden mee!
Reken gemiddeld maar denk ik rond de 900 euro voor het rijbewijs zelf, + kleding (helm etc), dit kun je zo duur maken als je zelf wil. En je kunt natuurlijk ook enkele maanden na het behalen van je rijbewijs een motor halen, volgens mij verleer je het niet zo snel.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:31 schreef Frank79 het volgende:
Hi allen,
Afgelopen zaterdag in Utrecht "Try the Bike" gedaan; een 2 uur durende kennismaking met motorrijden. Erg gaaf. Nu zit ik dus te twijfelen of ik het ga doen. Ene reden vanwege de kosten, andere reden dat ik na het behalen van het rijbewijs bang ben dat ik hem niet ga gebruiken, doordat ik geen eigen motor heb.
Is het wellicht een idee om bij diegenen die het rijbewijs hebben gehaald het aantal uur dat ze gelest hebben erbij te zetten? Dat geeft me namelijk een beter idee.
Klopt, en het is toch niet erg als je niet meteen een motor hebt? Het is ook een investering voor later waar je altijd veel plezier van kunt hebben. Gewoon doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Reken gemiddeld maar denk ik rond de 900 euro voor het rijbewijs zelf, + kleding (helm etc), dit kun je zo duur maken als je zelf wil. En je kunt natuurlijk ook enkele maanden na het behalen van je rijbewijs een motor halen, volgens mij verleer je het niet zo snel.
Is ook helemaal waar. Kunnen jullie / en anderen aangeven in hoeveel uur jullie je rijbewijs hebben gehaald?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:25 schreef Gauner het volgende:
[..]
Klopt, en het is toch niet erg als je niet meteen een motor hebt? Het is ook een investering voor later waar je altijd veel plezier van kunt hebben. Gewoon doen.
Is voor iedereen verschillend. Ik heb nu 19 lessen gehad en met er nog 3 tot mijn laatste examen op 6 november. Daarna ben ik (ga ik wel vanuit) klaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef Frank79 het volgende:
[..]
Is ook helemaal waar. Kunnen jullie / en anderen aangeven in hoeveel uur jullie je rijbewijs hebben gehaald?
Avb 3x een dagdeel a 3 1/2 uur, dus ongeveer 11 uur , avd heb ik nu ook ongeveer 11 u ingepland, maandag examen. Kosten: ik meende iets van 900, exclusief kleding, ik ben nog op zoek naar een broek en jas. Helm en handschoenen kun (uit de oude collectie vaak) al wel oppikken voor 100 als je wat geduld hebt en goed zoekt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef Frank79 het volgende:
[..]
Is ook helemaal waar. Kunnen jullie / en anderen aangeven in hoeveel uur jullie je rijbewijs hebben gehaald?
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:47 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Oja, je gaat ook anders in de auto zitten vind ik zelf, dat is ook niet verkeerd.
je zit constant te balen dat je niet op de motor zit.quote:
Suc6quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:49 schreef crossover het volgende:
Over een uur nog ff les en dan om 15.20 AVB examen!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben nu al onrustig.
Die heb ik thuis ook nog liggen maar ik ben er achter gekomen dat mijn jas goed beschermd en ik toch voorover zit gebogen waardoor het niet in mijn nek waait. Daarnaast als het echt te koud wordt ga ik niet meer rijden dus het colletje ligt nog netjes in de verpakking naast de handschoenen die ik 10 keer aan heb gehad met koud weer. Ik heb 8 jaar lang een bijbaantje gehad in een diepvries met -25 graden, er moet heel wat gebeuren voordat ik het koud hebquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:25 schreef -Menn0- het volgende:
Inderdaad! Moet van de week maar even zo'n colletje dinges halen. Heb nu zo'n dun doekje maar wordt echt te koud
Feliquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:35 schreef crossover het volgende:
Net dus AVB gehad
Ik was best zenuwachtig.
Langzame slalom 1 keer verneukt, tweede keer nog slordig. Bij lopen met de motor stond ie nog in de versnelling, snelle slalom moest ik veel corrigeren omdat ik te snel ging aan het eind. Ik kreeg de opdracht om noodstop te doen en toen vergat ik onderweg welke remproef ik ook al weer moest doen, dus ik deed maar precisiestop. Dat was dus verkeerd.
Conclusie:!
Maar wel geslaagdGewoon zeggen dat je zenuwachtig bent
(Disclaimer: Van te voren nog in een half uur alle oefeningen gedaan, en die gingen allemaal prima)
Gelukkig volgende week woensdag alweer, en ja precies, heel veel mensen hebben zoiets van: oh dan lukt dit ook wel, terwijl avb eigenlijk een peuleschil is vergeleken met avd. Waren domme fouten die ik gemaakt heb (afstand houden), wist ook precies wanneer en waar, maar waarom ik er niet direct op ingreepquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:26 schreef Gauner het volgende:
Balen! Wanneer moet je weer?
Heb toch idee dat avd beetje onderschat wordt, zo van: heb avb in de pocket, nu komt het allemaal wel goed. Betrap mezelf er ook een beetje op, maar hoor toch best vaak dat mensen niet meteen slagen met avd.
Dat is wel heel snel weer ja!quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:29 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Gelukkig volgende week woensdag alweer, en ja precies, heel veel mensen hebben zoiets van: oh dan lukt dit ook wel, terwijl avb eigenlijk een peuleschil is vergeleken met avd. Waren domme fouten die ik gemaakt heb (afstand houden), wist ook precies wanneer en waar, maar waarom ik er niet direct op ingreep
Bedankt!, ik weet van mezelf in ieder geval precies wat ik verkeerd deed, het zou erger zijn als ik van de fiets afstapte en dacht perfect gereden te hebben, er zijn nog altijd ergere dingen!quote:
Buiten de bebouwde kom zien ze graag dat je gasgeeft halverwege bochten, dat soort dingen. Gewoon laten zien dat je kan motorrijden, en het leuk vindt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Had afgelopen zaterdag avd les met een man die gezakt was omdat hij 'niet rap genoeg' reed.. Maar je kunt toch niks anders doen dan je aan de maximumsnelheid houden toch?
6 november mag ik, hoop echt dat het in één keer goed gaat, maar je moet ook geluk hebben dat er geen rare situaties ontstaan op de weg.
true, maar wel zonde van het geld natuurlijk. dat je zo snel weer kan verzacht de pijn natuurlijk welquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:22 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Bedankt!, ik weet van mezelf in ieder geval precies wat ik verkeerd deed, het zou erger zijn als ik van de fiets afstapte en dacht perfect gereden te hebben, er zijn nog altijd ergere dingen!
Is dat niet erg duur?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Pakket, 1130 euro. 15 lessen incl. examens.
valt wel mee.. dat van hem is wel iets duurder volgens mij, en dat van jou is redelijk goedkoop. Maar het is natuurlijk ook maar de vraag wat je er precies voor krijgt (moet je voor het examen en les nemen om ff in te komen of zit dat dr bij in.) +/- 1200 euro als je in 1x slaagt is volgens mij redelijk gemiddeld hier.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat niet erg duur?
Ik zit nu naar een pakket te kijken voor 1250 voor 22 lessen (11 om 11) en theorie.
Is wel redelijk duur, maar ik weet wel zeker dat ik bij een goede rijschool zit. Ik was ook nog aan het kijken bij een andere rijschool in Huizen, ook niet hier ver vandaan, 880 euro all - in, 20 lessen. En elke les les je alleen, maar die man zat al vol tot maart, dus dat is hem helaas niet geworden. En verder in de buurt hier heb je niet echt veel concurrerende prijzen, dan ga ik liever voor een rijschool die er goed voor aangeschreven staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat niet erg duur?
Ik zit nu naar een pakket te kijken voor 1250 voor 22 lessen (11 om 11) en theorie.
Mooi ding idd! Zou ik ook wel op willen lessenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:43 schreef Robin__ het volgende:
kwam vanmiddag 2 lessers tegen op deze fietsen
[ afbeelding ]
blitse lesfietsen moet k zeggen
bekijk het zo, dan wordt het alleen maar beter!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:30 schreef TPS het volgende:
[..]
Mooi ding idd! Zou ik ook wel op willen lessen.. Ach, mijn Honda CBF250 is ook goed te doen
Mist wel wat power helaas
shit nou moet ik toch echt de soes verkiezen boven de kawaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:14 schreef Bigguy het volgende:
[..]
bekijk het zo, dan wordt het alleen maar beter!
Weet je welke rijschool dat was, Robin? In Den Haag rijden ook een paar Kawasaki Er-6'en rond of iets in die trend, ook erg mooie dingen.
[ afbeelding ]
Precies deze. zelfde kleur ook
ook revit, staat (nog) niet op hun website schijnbaar? capri h2o ofzo, zeker niet 1 van de duurste die ze maken.. 60 euro betaald. Had even zitten rondneuzen op internet, en dan kiezen heel veel mensen toch voor dane. Aangehad, geloof meteen dat ik daar nooit meer koude handen in krijg maar vond ze te dik en sloot voor geen meter aan op mn jas. Ik ben gelukkig niet heel erg van de koude handen dus dat scheelt, zolang ze maar waterdicht zijn en het een uurtje ofzo duurt voor ik koude handen krijg vind ik het wel goed, maar dat is dus nog ongetest. Ga als het onder de 5 graden is niet voor mn lol uren rondrijden, paar keer koude poten moet kunnen, shit happens als je swinters wilt rijdenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef Bigguy het volgende:
Gladius is idd een erg mooi ding, gave kleurschema's ook.
Wat voor handschoenen heb je? Ook met een aparte binnenkant enzo?
Die van mij (Rev'It) zijn best dik maar na een uurtje heb ik toch meestal behoorlijk koude handen in de winter
Morgen weer verder aan mijn motor sleutelen. Volgens buienradar begint het pas rond 14:00 - 15:00 te regenenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:57 schreef Gauner het volgende:
Morgen 10.00 weer avd les.Voorspelling: weer regen.
Heb het droog gehouden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:36 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Morgen weer verder aan mijn motor sleutelen. Volgens buienradar begint het pas rond 14:00 - 15:00 te regenen.. Tenminste, zo was het vanmiddag, nu doet de 24u voorspelling het niet..
Lekker hoor, dacht er nog aan want ik was (onverwachts) naar de nurburgring gegaan en om 10.15 regende het wel bij ons onderwegquote:
Rondje Nordschleife gedaan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:23 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Lekker hoor, dacht er nog aan want ik was (onverwachts) naar de nurburgring gegaan en om 10.15 regende het wel bij ons onderweg
Alleen even gekeken op wat spottersplekken en wat voor auto's er rondrijden. Het idee erachter is wel dat we weten als we volgend jaar een keer gaan hoe het eraan toe gaatquote:
Ben er ook eens wezen kijken. Lijkt me wel eens geinig om met de auto overheen te rijden maar met de motor waag ik me er niet op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:05 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Alleen even gekeken op wat spottersplekken en wat voor auto's er rondrijden. Het idee erachter is wel dat we weten als we volgend jaar een keer gaan hoe het eraan toe gaat. Misschien tegen die tijd eerst met een 2dehands gti'tje het parcour verkennen en later met de motor een keer erop.
Ja die kans zit erin iddquote:Op zondag 25 oktober 2009 02:06 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ben er ook eens wezen kijken. Lijkt me wel eens geinig om met de auto overheen te rijden maar met de motor waag ik me er niet op.
Veels te veel gekken die met auto's rondrijden alsof het racewagens zijn terwijl ze daar totaal niet voor geschikt zijn (oude Volkswagens. Opels enz.).
Vallen toch ook elk jaar altijd een paar doden toch?
Aardige schuiver, kan zijn motor 3 km verderop gaan zoeken.
Gewoon rijden zoals je tijdens lessen gewend bent denk ikquote:Op maandag 26 oktober 2009 09:32 schreef DoMirvana het volgende:
Goeiemorgen mensen,
Ik heb vanmiddag me AVD examen en ben benieuwd of mensen nog bruikbare tips hebben
En niet te vergeten: gewoon lekker rijden! Laat zien dat je het leuk vindt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon rijden zoals je tijdens lessen gewend bent denk ik
Hahaquote:
Dat geeft helemaal niets.. slalom zonder wat om te gooien of je voet aan de grond te zetten is echt goed genoegquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:56 schreef Wisheh het volgende:
Eerste rijles: 08-09-09
Theorie: 23-07-09
AVB: 28-10-09
AVD: ?
Rijschool : van den bergh, arnhem
Lesmotor Honda CBF 600
Pff woensdag examen, maak me beetje zorgen aangezien me langzame slalom nog niet echt helemaal goed gaat. Ga er wel netjes doorheen zonder dingen omver te rijden maar niet met constant gasHeb kleine armpjes en elke keer als ik zon bochtje maak dan geef ik per ongeluk gas
Je mag een nieuw pasje kopenquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:49 schreef TPS het volgende:
[..]
Maar krijg ik dan helemaal een nieuw pasje of wordt het er bij opgezet ofzo?
Ik ben uiteindelijk gestart met lessen nadat ik "zeker" wist dat ik daarna een motor kan aanschaffen. Want inderdaad, wat heb ik aan een rijbewijs als ik niet kan rijden. Ben nu al aan het rondkijken wat ik kan betalen en mooi vind. Moet nog wel een tijdje lessen, gaat wat langzamer dan verwacht door een valpartij waardoor ik onzeker ben geworden. Maar kan niet wachten tot ik zelf mag rijden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:45 schreef Robin__ het volgende:
Las al in een ander topic dat je toch opzoek ging naar een eigen motor.. hadden we je niet gewaarschuwd dat je dat zou willen
Heel herkenbaar. Ik draai alleen met mijn korte armpjes het gas dicht tijdens de slalom. Ga zoooo langzaam dat ik elke keer bijna omvalquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:56 schreef Wisheh het volgende:
Ga er wel netjes doorheen zonder dingen omver te rijden maar niet met constant gasHeb kleine armpjes en elke keer als ik zon bochtje maak dan geef ik per ongeluk gas
Mijn ervaring met de langzame slalom was juist dat het wat beter ging als ik wat meer gas gaf. Dan kan de motor iets schuiner, waardoor de bochtjes kleiner worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:03 schreef Miriampje het volgende:
Heel herkenbaar. Ik draai alleen met mijn korte armpjes het gas dicht tijdens de slalom. Ga zoooo langzaam dat ik elke keer bijna omval
Inderdaad met meer gas gaat het ook makkelijker, maar in bochtjes houd ik 'm moeilijk constant. Leg idd mijn hand zoveel mogelijk naar buiten, zodat mijn ringvinger en pink op het vaste stuk liggen. Maar krijg het toch voor elkaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de langzame slalom was juist dat het wat beter ging als ik wat meer gas gaf. Dan kan de motor iets schuiner, waardoor de bochtjes kleiner worden.
Kan je het gas niet wat meer naar buiten vastpakken, waardoor je hand niet meer verdraait?
Ik knijp ook erg hard in het handvatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kneep altijd veel te hard in m'n handvat, van de spanning denk ik.
Gewoon veel oefenen dusOefenen is leuk
Geslaagd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:32 schreef DoMirvana het volgende:
Goeiemorgen mensen,
Ik heb vanmiddag me AVD examen en ben benieuwd of mensen nog bruikbare tips hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |