Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdekquote:Op maandag 21 september 2009 22:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
jij zet je motor aan de kant van de weg als het gaat regenen?
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.
Waarschijnlijk meer dan jij nu in het droge al doet. Oefeningen gaan gewoon door, die examinatoren weten best wat wel en niet kan, tot op zekere hoogste zullen ze er ook wel rekening mee houden. Als er echt zwaar noodweer voorspeld is kan het examen worden verplaatst, maar in principe word het avb niet echt spannender van regen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
IJsquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
noem mij 1 oppervlakte welke meer grip geeft als het nat word??
Ik vroeg het niet aan jou..quote:
Dat werd inderdaad lange tijd gedacht, maar recentelijk kwam ik een andere theorie tegen: de buitenste laag (enkele moleculen dik) van ijs blijft in vloeibare toestand. Dit effect verdwijnt weer als het ijs nog kouder wordt. Schaatsers hebben namelijk weinig weerstand, dus "smelten door wrijving" gaat niet, en door de druk al helemaal niet. Hoezo offtopic trouwensquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:17 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik dacht dat schaatsers door hun eigen frictie (klein maar toch) altijd een beetje 'in het water' schaatste. (of is dat nou ook precies het probleem.) anyway. bron
Draai het om: waarom zou-ie wel moeten omvallen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Ik welquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Op je examen wel, maar als je het voor die tijd eens doet, is ideaal! Je lest om te leren, en waar beter leren hoe veel je kan met regen dan op een oefenterrein?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:12 schreef TPS het volgende:
Lijkt me wel verrekte kut om met nat weer dingen als uitwijk en de remproeven te doen :S
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Zorg dat je een uurtje ervoor nog kan lessen, dan ervaar je het meteen.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Motor aan de kant en mn moeder bellen?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?
En dan komt mamsie zo aanrijden in een aftandse kever!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:53 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Motor aan de kant en mn moeder bellen?
Motor achtervoorin en karren naar huis!quote:Op woensdag 23 september 2009 21:23 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
En dan komt mamsie zo aanrijden in een aftandse kever!
Prutsersquote:Op donderdag 24 september 2009 11:59 schreef Robin__ het volgende:
correct
Op deze manier kan ook!
http://www.motormeuk.nl/b(...)-geen-motor-mee.html
Kortere lessen.. dat is wel mogelijk. Maar ik merk wel dat de dingen uit het laatste half uur op dat moment misschien minder gaan. Maar de volgende les gaan die dingen dan wel vrijwel meteen goed gaat. Voor mij nog geen reden om de lessen te verkorten.quote:Op zondag 20 september 2009 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welkom
[..]
Waarom neem je niet wat kortere lessen, en dan wat vaker? Ik had zelf anderhalf uur AVB, waarvan 2 keer 10 minuten heen/terug over de weg naar het oefenterrein, maar die resterende 70 minuten waren best slopend, zeker als het heel heet was.
2 uur geconcentreerd bezig zijn is moeilijk.. maar het went wel enigsinds en hoe vaak is het nou eigenlijk.. nog een keer of 6 (weet niet precies natuurlijk) dus opzich valt het allemaal wel mee, ff doorbijten en de weg opquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:44 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Kortere lessen.. dat is wel mogelijk. Maar ik merk wel dat de dingen uit het laatste half uur op dat moment misschien minder gaan. Maar de volgende les gaan die dingen dan wel vrijwel meteen goed gaat. Voor mij nog geen reden om de lessen te verkorten.
Lessen gaat lekker, heerlijk gevoel om iets nieuws te leren. Heb op internet ook al een mooie motor gevonden, eens onderhandelen met mijn ouders of ze iets voor kunnen schieten. Leuk Leuk!!
Mag jij zonder avb al de weg opquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:21 schreef Gauner het volgende:
Wat een heerlijk weer was het vandaag om te lessen! Lekker een uurtje door de Limburgse heuvels gereden.
Langzame slalom gaat ineens, echt ineens.Lijkt alsof de pionnetjes verder uit elkaar staan.
Heeft jouw rijschool een eigen oefenterrein? Ik ging ook op les2 de weg op, en dat is maar goed ook, want elke les 2 keer 10 minuten achterop leer je bar weinig van!quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Mag jij zonder avb al de weg op, bij mijn rijschool moet je eerst avb gehaald hebben voordat je de weg op mag.
Ja, mijn rijschool heeft eigen oefenterrein voor langzame oefeningen en moet 10 min. rijden voor de snelle oefeningen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Mag jij zonder avb al de weg op, bij mijn rijschool moet je eerst avb gehaald hebben voordat je de weg op mag.
Achterop?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:42 schreef PeeJie_ het volgende:
Wij moeten ook 10 km rijden ongeveer voor we bij ons "oefenterrein" zijn. Gelukkig zijn er niet al te moeilijke verkeerssituatie's op dat stukje. Alleen hoe moet de instructeur dat dan doen als je nog geen rijbewijs of theorie heb gehaald en het oefenterrein is verderop ?
Ik zie er ook een beetje tegenop, eerste keer in de regen. Maar het moet er sowieso een keer van komen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef TPS het volgende:
Oehh, 45% regenkans voor dinsdag..grrr
Ik les sinds 1 augustus en heb nog nóóit regen gehad.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef TPS het volgende:
Oehh, 45% regenkans voor dinsdag..grrr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |