Plan je theorie over 2 weken (www.cbr.nl), en je AVB zo snel mogelijk. Werk daar dan naar toe, anders blijf je bezig...quote:Op donderdag 10 september 2009 20:09 schreef alex_1986 het volgende:
alex_1986
Eerste rijles: 22-04-2009
Theorie: ?
AVB: ?
AVD: ?
Rijschool: Bastink, Rotterdam
Lesmotor: Kawasaki ER-6N
Eerste paar lessen 1 uur.
Vrij lange vakantie ertussen (niet erg handig voor de regelmaat).
Totaal nu 22 uur les gehad.
Als ik dat hier zo zie, is dat wat meer dan het gemiddeld hier ...wat is het geheim ???
Als dat niet zo is: zoek een andere rijschoolquote:Op donderdag 10 september 2009 22:30 schreef PeeJie_ het volgende:
En in die 22 lessen zou je toch allang je AVB kunnen doen ?
quote:
Honda CB500 uit 97quote:
Dat lijkt maar zo. En volgens mij is dit ook een foto van de binnenkomst bij de dealer. Op de foto heeft ie ook een windscherm, en die zit er ook niet meer op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:49 schreef crossover het volgende:
NiceMaar is die bochtenset verrot of lijkt dat maar?
Wat heb je er voor betaald?
Gaan die valbeugels er ook af? Of laat je die nog een paar maanden zitten uit nostalgie?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Zooo, ik was er ook nog.
Tijdje niet zoveel gelest (ziek geweest...) maar ondertussen wel een motor gekocht!
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik ze nog een paar maandjes laat zittenquote:Op zondag 13 september 2009 18:55 schreef Thorical het volgende:
[..]
Gaan die valbeugels er ook af? Of laat je die nog een paar maanden zitten uit nostalgie?
Maar een leuk fietsje hoor. Ik weet nog niet wat ik wil hebben maar een buurvrouw heeft me een "buikschuiver" aangeboden die niet meer gebruikt wordt.
Zijn dit wel de goede specsquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Honda CB500 uit 97
(even van internet gekopieerd)
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 58.00 HP (42.3 kW)
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 172.0 kg (379.2 pounds)
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Top speed: 190.0 km/h (118.1 mph)
Power/weight ratio: 0.3372 HP/kg
Theorieboek zal je toch wel open moeten slaan voor de motor specifieke dingen, ook dingetjes over zijspan of motoraanhangers zul je (helaas) ook moeten kennen.. maar met paar uurtjes leren en gezond verstand moet dat echt wel lukken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef NutKees het volgende:
Knoop eindelijk doorgehakt: 23 September proefles, ik ben benieuwd. Maar ik maak me toch wel zorgen om het weer, en de oefen-theorie examens die ik van internet heb geplukt gingen ook niet echt geweldig. En dat terwijl ik al heel wat jaartjes rijbewijs b heb.
Het wegdek word lastiger zichtbaar, putdeksels en die zooi waar ze scheuren mee dichtmaken zie je niet meer zo goed. Dat zijn dingen die wel echt spekglad worden in de regen, tramrails ook trouwens maar die zie je wel. Met de parkeerplaats oefeningen een keer echt keiharde regen gehad, Was even aftasten maar daarna alle oefeningen gewoon kunnen doen, achtjes, uitwijken, zelfs met remproeven stond ik volgens mij niet echt noemenswaardig later stil.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef NutKees het volgende:
Maakt een nat wegdek het rijden niet een stuk moeilijker? Ik heb werkelijk nog nooit op een motor gezeten, en met de brommer deed ik het altijd een stuk rustiger aan als het nat was.
Hierbij de specs die ik kan vinden via internet:quote:Op maandag 14 september 2009 19:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zijn dit wel de goede specs![]()
Jij hebt een trommelrem achter. Uitlaatbocht voelt ook goed aan de buitenkant.. niet dat ie zwart is gemaakt om roest/krassen te verhullen? Of komt dat gewoon origineel zo![]()
Hoop niet dat het te zeikerig overkwam, zo bedoel ik het nietFijn dat je straks gelijk de weg op kan, en nog op een vertrouwde motor ook. Veel fijne km's toegewenst
Dat was ook waar ik op doelde, het hoeft niets uit te maken, maar vind het niet netjes om m dan als 97 te koop aan te bieden. laatste met trommel is gebouwd in '95. Dus of hij heeft een klein jaartje rondgezworven of erg lang op 1e eigenaar staan wachten.. geen big deal maar vind wel dat ze dat eigenlijk moeten zeggen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Hierbij de specs die ik kan vinden via internet:
http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CB_500_1997.aspx
Hier staat overigens ook een foto bij waarbij je een CB 500 ziet met schijfrem achter, op de foto van Lonaa zie ik volgens mij ook een trommelrem. Kan zijn dat deze motor is geimporteerd en daardoor andere specificaties heeft, je zou het eens bij de verkoper kunnen vragen maar ik zou me er niet druk om maken.
Die uitlaatbochten hoe je ook niet over in te zitten, alle motoren hebben uitlaatbochten met de nodige aanslag, dit komt door de hitte in combinatie met de regen en andere zooi die er tegenaan spat. Bij jou motor hebben ze voor het oog de uitlaatbochten nog eens netjes gespoten voor de aflevering, in mijn ogen alleen maar een extra service geweest. Mocht je een keer een gaatje ontdekken dan zijn die perfect te lassen.
Leuke motor om mee te beginnen
Maar van dat deel van de regen heb je ook geen lastquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:05 schreef Robin__ het volgende:
Ohja.. de meeste regen valt naast je
Dat kan je uitschakelen, moet je even bij opties gaan zoeken.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef -Bigguy- het volgende:
tvp, gewoon omdat motorrijden t mooiste is wat dr is!
En omdat ik eindelijk op de 'invoeren' knop kan drukken... waarom zit die reclamebanner daar steeds voor?
Dat had ik eerst ook, belangrijkste is om echt overdreven te sturen, net alsof je op de fiets zit. Indien mogelijk moet je 'm gewoon zo vaak mogelijk achter elkaar oefenen, heb je 'm zo.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:27 schreef Gauner het volgende:
Dinsdag theorie gehaald (2 fout)
Nu toewerken naar AVB op 6 oktober. Alles gaat echt super goed behalve de langzame slalom
wil nog wel eens misgaan, zal nooit mijn beste vriend worden ben ik bang.
idd, goed naar voren gaan zitten/leunen, dat je zonder problemen je gas en koppeling kan bedienen bij volledige stuur uitslag.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, belangrijkste is om echt overdreven te sturen, net alsof je op de fiets zit. Indien mogelijk moet je 'm gewoon zo vaak mogelijk achter elkaar oefenen, heb je 'm zo.
volgende keer beter!, nu weet je iig wat je precies kunt verwachten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:33 schreef Thorical het volgende:
Vrijdag AVB gedaan maar helaas gezakt.
Ik hou het maar op een zeer moeilijke persoonlijke omstandigheden.
Zoals mijn instructeur net voor mijn AVD zei: "dat mag niet uitmaken"... Ook persoonlijke stress mag je voertuigbeheersing niet veranderen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:33 schreef Thorical het volgende:
Vrijdag AVB gedaan maar helaas gezakt.
Ik hou het maar op een zeer moeilijke persoonlijke omstandigheden.
Daar heeft ie helemaal gelijk in. Met de auto reed ik ook niet als vaatdoek, maar de schoonheids prijs verdiende het ook niet. Ervaring in auto zo'n 40 kkm per jaar en dat al zo'n 20 jaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals mijn instructeur net voor mijn AVD zei: "dat mag niet uitmaken"... Ook persoonlijke stress mag je voertuigbeheersing niet veranderen.
Welkomquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:47 schreef Miriampje het volgende:
Deze week mijn tweede les gehad, dus tijd om ook in het lijstje te komen.
Miriampje
Eerste rijles: 09-09-2009
Theorie: n.n.b.
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b.
Rijschool: Paul Hermans, Rosmalen
Lesmotor: Honda CB500
Waarom neem je niet wat kortere lessen, en dan wat vaker? Ik had zelf anderhalf uur AVB, waarvan 2 keer 10 minuten heen/terug over de weg naar het oefenterrein, maar die resterende 70 minuten waren best slopend, zeker als het heel heet was.quote:Twee uur lessen is best zwaar, mijn concentratie is echt op na afloop. Maar vind het echt een heerlijk gevoel rijden op die motor, kijk uit naar het moment dat ik de weg op mag. Ben benieuwd hoe ik mezelf ontwikkel in de komende lessen. Hou jullie op de hoogte.
Bale!quote:Op zondag 20 september 2009 11:49 schreef MissSpooky het volgende:
Zo, hier ook maar eens een tvp'tje achterlaten.
Ik ben zelf nog 17, maar ik kan niet wachten tot ik op zo'n ding zit op de snelweg <3
Ik moest wel van m'n ouders eerst een autorijbewijs halen, dus 't zal nog wel even duren.
Dat vind ik dan weer niet logisch.. betere weggebruiker word niemand zonder dat ie daar tijdens en na zn rijles mee bezig is.quote:Op zondag 20 september 2009 12:14 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Bale!
De logica daarin zie ik trouwens niet helemaal, het kost je hooguit meer lessen als je meteen voor motor gaat, maar uiteindelijk wordt je waarschijnlijk een betere automobilist.
En wordt dat voor je betaald? Anders is het wel een dure grap
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.quote:Op zondag 20 september 2009 12:57 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet logisch.. betere weggebruiker word niemand zonder dat ie daar tijdens en na zn rijles mee bezig is.
Tevens hebben de meeste mensen met autorijles wel eens een ingreep.. kan best begrijpen dat mensen liever willen dat hun kinderen dat soort leermomenten eerst even op 4 wielen ervaren. Hangt ook beetje van de persoon af.. maar opzich begrijp ik het wel.
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Hehe no worries, opzich geloof ik dat best wel, je leert jezelf bepaalde routines en kijkpatronen aan.. rijden is ook voor een heel groot deel routine, en dat is ook een beetje het probleem soms, om er toch continue je kop bij te houden. En inderdaad, als je dat op de motor aanleert zou ik niet weten waarom je dat niet mee neemt de auto in, je zal sowieso bedachtzamer zijn op situaties waarin jij zelf als motorrijder over het hoofd gezien werd. Maar met dat alles in het achterhoofd.. na je rijles, waar je ook mee begint, heb je een 2000 km rij ervaring ofzo en dat is gewoon helemaal niets, de meeste mensen op de weg rijden 10x zoveel per jaar, ieder jaar. Met 2 maanden heb je al meer zelfstandig gereden als met instructeur... dus ik durf wel aan om te zeggen dat je het vooral jezelf aan moet leren in de jaren die volgen.quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Ik bedoelde niet dat je een betere automobilist bent als je eerst je motorrijbewijs haalt maar ik snap wel dat ik dat wat onduidelijk formuleerdesterker nog, ik typte iets heul anders dan ik bedoelde!
Sorry![]()
Maar ik zeg wel, eerst motor!
Dat ze nog leven zegt over de types die jij bedoelt misschien ook wel watquote:Op zondag 20 september 2009 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...
Ik denk niet dat, als je hard rijdt op een motor, je dat per definitie ook doet in de auto. Voor veel mensen is motorrijden een hobby die ze beoefenen in het weekend als ze eens niet in de file hoeven te staan.quote:Op zondag 20 september 2009 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je ziet hoe veel motorrijders rijden, durf ik dit wel te betwijfelen...
Absoluut niet mee eens!quote:Op zondag 20 september 2009 13:21 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Het schijnt gewoon zo te zijn dat motorrijders betere automobilisten zijn, oa door beter vooruit te kijken.
Ik bedoelde niet dat je een betere automobilist bent als je eerst je motorrijbewijs haalt maar ik snap wel dat ik dat wat onduidelijk formuleerdesterker nog, ik typte iets heul anders dan ik bedoelde!
Sorry![]()
Maar ik zeg wel, eerst motor!
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.quote:Op zondag 20 september 2009 20:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens!
Dat je de dingen leert met motorrijden die ook positief zijn voor het rijden in een auto dat is zeker waar maar om eerst met je motorrijbewijs te beginnen is niet aan te raden....sterker nog, bij ons zijn 2 rijscholen die een B rijbewijs als eis neerzetten.
Waarom doen ze dit? Bij een auto heb je al een koppeling, rem, gas, stuur en spiegels die je in de gaten moet houden in de auto en daarnaast komen dan nog de borden en de mede weggebruikers waarmee je ook nog geen ervaring hebt. In deze situatie kan de instructeur ingrijpen, corrigeren, veel makkelijker uitleggen, keertje bijsturen en ga zo maar door.
Stap jij op een motor dan is heel de controle weg (of minimaal als de instructeur achterop zit). Naast alle zaken die ik hierboven al genoemd heb moet je ook nog eens rekening gaan houden met je evenwicht, het nog beter kijken wat in het begin al zo moeilijk is en het vertrouwen krijgen van ongeveer 100 pk op 1 wiel.
Je hebt +/- 26 keer meer kans op een ongeval met de motor dan met de auto (volgens een onderzoek) en je wilt daarmee beginnen zonder enige ervaring op de weg?!? In mijn ogen zeker niet de juiste beslissing...
Zal waarschijnlijk zijn om het slagingspercentage een beetje op peil te houden.quote:Op zondag 20 september 2009 22:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.
En dat een rijschool een B rijbewijs verplicht stelt is wel echt belachelijk zeg, het is wettelijk verplicht om in dat geval je theorie eerst te halen dus het is nogal raar om dan je eigen regels te gaan maken. Vind ik dan
Aan die halve draai heb je ook echt wat als je met 120 km/u in moet gaan voegen op de snelweg. Hoe vaak heb jij tijdens je AVB moeten spiegelen als je een pion in ging halen? Verkeersinzicht is ook iets wat je alleen door ervaring krijgt en niet met je AVB en ga zo maar door....quote:Op zondag 20 september 2009 22:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Daar is de hele AVB toch voor bedoeld? Dat je eerst leert om de motor te besturen voordat je op borden hoeft te letten enz.? Dus wat betreft ingrijpen, dat is inderdaad zo, zou je meteen de weg opgaan. Maar je leert eerst dat ding besturen op een afgesloten terrein dus dat is imho niet echt een reden om motorrijles zonder B gevaarlijk te vinden.
En dat een rijschool een B rijbewijs verplicht stelt is wel echt belachelijk zeg, het is wettelijk verplicht om in dat geval je theorie eerst te halen dus het is nogal raar om dan je eigen regels te gaan maken. Vind ik dan
Gewoon nee invullen, geen onnodig geld uitgeven voor een bevestiging die je al hebt, je kunt immers normaal zien zonder hulpmiddelen. Het is echt niet dat ze nog eens je verleden induiken om die dingen naar boven te halen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:08 schreef DoMirvana het volgende:
ik heb een vraagje, over een maand heb ik me AVD examen, ik heb AVB en me theorie al binnen, nu moet ik een eigen verklaring invullen en daar staat een vraag op of ik ooit onder behandeling ben geweest van een oogarts, helaas ben ik dit.
Echter kan ik momenteel gewoon weer perfect zien met beide ogen en is er qua zicht niks meer aan de hand. (zonder dat ik bril of contact lenzen hoef te dragen). Is het nu handig om die antwoord dan wel met ja te antwoorden, want volgens mij krijg ik dan weer keuringen die volgens mij vrij onnodig zijn...
Zometeen van 18 tot 20 weerquote:Op maandag 21 september 2009 09:34 schreef retuow82 het volgende:
De lessers hebben trouwens wel geluk, jullie hebben heerlijk weer om te lessen, niet te warm, niet te koud, maak hier gebruik van want het pokkeweer staat al voor de deur!
Ik moet twee weken wachtenquote:Op maandag 21 september 2009 16:19 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Zometeen van 18 tot 20 weer![]()
Morgen van 15 tot 17![]()
Donderdag van 18 tot 19:30![]()
En dan maar is afspraken maken voor de volgende lessne
Ik zit erover te denken om een paar weken te wachten, in de winter zijn ze vaak iets goedkoper. Net als dat cabrio's voor de zomer duurder worden.quote:Op maandag 21 september 2009 19:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heb me a nu 1,5week maar zit te twijfelen of nu een motor kopen (ong2000 euro) of pas in het nieuwe seizoen en een wat duurder.
en als je die avb éénmaal hebt ben je zo gelukkigquote:Op maandag 21 september 2009 18:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik donderdag pas weer lessenOok maar 1x deze week. Zij hebben geen tijd als ik tijd heb enzo.
T gaat wel lekker, hard voor mn AVB aan het oefenen, en het gaat de goede kant op!
Heb ik ook een beetje, dus morgen maar snel weer de volgende lessen inplannen. Gelukkig werk ik meestal tot 15 - 16 uur, dus 's middags kan ik dan nog een lesje meepakken. Alleen jammer dat AVB waarschijnlijk pas eind oktober (en heel misschien 7 oktober) word, maar dan moet ik alsnog rustig aan doenquote:Op maandag 21 september 2009 16:29 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik moet twee weken wachten
Les van deze week vervalt vanwege een begrafenis, de week daarna is de instructeur op vakantie en deze week is geen plek meer op de momenten dat ik kan
jij zet je motor aan de kant van de weg als het gaat regenen?quote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef crossover het volgende:
Hoe zit het trouwens met examen doen in de regen voor AVB? Is bijvoorbeeld een uitwijkoefening wel verstandig als het nat is?
Ik heb met lessen door enorme stortbuien gereden tijdens AVB. Zolang het niet glad is (lees: ijzel), gaat het gewoon door. En uitwijk gaat ook prima met regen, je hebt grip genoeg.quote:Op maandag 21 september 2009 21:05 schreef crossover het volgende:
Hoe zit het trouwens met examen doen in de regen voor AVB? Is bijvoorbeeld een uitwijkoefening wel verstandig als het nat is?
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdekquote:Op maandag 21 september 2009 22:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
jij zet je motor aan de kant van de weg als het gaat regenen?
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
met regen heb je meer grip dan droog heet weer,beter voor de banden.
Waarschijnlijk meer dan jij nu in het droge al doet. Oefeningen gaan gewoon door, die examinatoren weten best wat wel en niet kan, tot op zekere hoogste zullen ze er ook wel rekening mee houden. Als er echt zwaar noodweer voorspeld is kan het examen worden verplaatst, maar in principe word het avb niet echt spannender van regen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:05 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb nog nooit met regen gereden, dus ik weet ook niet wat er allemaal mogelijk is met nat wegdek
IJsquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
noem mij 1 oppervlakte welke meer grip geeft als het nat word??
Ik vroeg het niet aan jou..quote:
Dat werd inderdaad lange tijd gedacht, maar recentelijk kwam ik een andere theorie tegen: de buitenste laag (enkele moleculen dik) van ijs blijft in vloeibare toestand. Dit effect verdwijnt weer als het ijs nog kouder wordt. Schaatsers hebben namelijk weinig weerstand, dus "smelten door wrijving" gaat niet, en door de druk al helemaal niet. Hoezo offtopic trouwensquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:17 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik dacht dat schaatsers door hun eigen frictie (klein maar toch) altijd een beetje 'in het water' schaatste. (of is dat nou ook precies het probleem.) anyway. bron
Draai het om: waarom zou-ie wel moeten omvallen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Ik welquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Robin__ het volgende:
Denk dat er maar weinig motorrijders zijn die echt kunnen uitleggen waarom een motor niet ompleurt in de bocht.
Op je examen wel, maar als je het voor die tijd eens doet, is ideaal! Je lest om te leren, en waar beter leren hoe veel je kan met regen dan op een oefenterrein?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:12 schreef TPS het volgende:
Lijkt me wel verrekte kut om met nat weer dingen als uitwijk en de remproeven te doen :S
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Zorg dat je een uurtje ervoor nog kan lessen, dan ervaar je het meteen.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef TPS het volgende:
Aaah, ik schijt em zo voor komende dinsdagHoorde al dat het na het weekend slecht weer gaat worden en het laatste wat ik wil is nat asfalt op mijn AVB!!!
En ja: ik weet dat het grotendeels tussen je oren zit qua gevoel.. Maar op een of andere manier durf ik gewoon niet de motor plat te gooien of hard te remmen als het nat is...
Motor aan de kant en mn moeder bellen?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Gewoon doen, je hebt neem ik aan goeie kleding aan, een helm, en er zijn geen vangrails e.d. waar je tegenaan kunt knallen. Lijkt me ook niet helemaal de goeie instelling, in je broek schijten omdat het regent. Hoe moet dat dan als je een keer met mooi weer toert en er plots een hoosbui ofzo losbarst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |