abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73474017
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik had het meer over mn eigen motor, maar les was ook een cbf 500, zo er graag nog eens op willen rijden, gewoon om weer eens te proberen Enige keer dat ik m vol gas heb gereden was tijdens het terugrijden na het avd trouwens zaten maar 5 versnellingen op (hoewel er op internet overal 6 staat ) dus paar versnellingen terug gaat misschien niet zo op. volgens mij houd t voor een naked 25kw bij 150 ook wel zo'n beetje op, volgens mn instructeur gingen ze 170-180 zonder begrenzing trouwens.

volgens mij voelt dat verdomt hard op zo'n naked vind mn kuipje echt wel relaxt
Ah ok, eigen motor , wat voor motor heb je ? Zal vast wel ergens in het topic staan .. Heb ook wel erg zin om op mijn eigen motor te rijden (4cil. 750cc) , maarja nog ff een paar weken wachtten..

Edit: Met windschermpje btw
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_73474363
Over ruim een week staat mijn eerst (proef)les op de planning
You dream it, I live it.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:18:39 #178
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73477398
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:19 schreef Meddo het volgende:
Over ruim een week staat mijn eerst (proef)les op de planning
Duurt die bij jou ook ruim 2 uur?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73478670
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Duurt die bij jou ook ruim 2 uur?
Nee, een uurtje
You dream it, I live it.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:48:11 #180
65960 sanger
pi_73478762
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:44 schreef Meddo het volgende:

[..]

Nee, een uurtje
Oke, bij mij twee uur. Ik vind het eerlijk gezegd erg lang voor een proefles
pi_73486174
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Oke, bij mij twee uur. Ik vind het eerlijk gezegd erg lang voor een proefles
Je zit geen 2 uur op de motor hoor.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:25:20 #182
65960 sanger
pi_73486407
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:18 schreef crossover het volgende:

[..]

Je zit geen 2 uur op de motor hoor.
Daar ga ik niet van uit. Eerst maar eens weten hoe het werkt allemaal
pi_73492534
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar ga ik niet van uit. Eerst maar eens weten hoe het werkt allemaal
Gas geven en remmen..
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:44:07 #184
65960 sanger
pi_73493066
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:26 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Gas geven en remmen..
Dat gaat wel lukken. Het schakelen zal de uitdaging zijn vermoedt ik En de beheersing
pi_73493421
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat gaat wel lukken. Het schakelen zal de uitdaging zijn vermoedt ik En de beheersing
Was me ff ontschoten . Maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die niet met een big-smile van de motor afkomt na zijn proefles .
pi_73496359
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Denk niet dat je in de eerste les al gaat schakelen. Ik heb alleen op het oefenterrein van de rijschool gereden toen.
pi_73498434
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:20 schreef Gauner het volgende:

[..]

Denk niet dat je in de eerste les al gaat schakelen. Ik heb alleen op het oefenterrein van de rijschool gereden toen.
Alleen in de eerste versnelling? Dat was vast erg spannend!
pi_73499259
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:12 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Alleen in de eerste versnelling? Dat was vast erg spannend!
Alle langzame oefeningen doe je in de eerste versnelling, dus het is niet nodig om te schakelen (ja misschien tussendoor om alvast te wennen maar voor de rest niet).
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:36:20 #189
65960 sanger
pi_73499306
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:20 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van wel, anders weet ik nog steeds niet hoe dat ik het vind
pi_73499370
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van wel, anders weet ik nog steeds niet hoe dat ik het vind
Mij werd ook gezegd dat ze in de les gaan kijken of een snelcursus ofzo geschikt is. Lijkt me dat je dan dan wel moet laten zien of je een beetje kan schakelen.
You dream it, I live it.
pi_73499486
Ging weer lekker vandaag, snelweg gaat ook steeds beter! helemaal als je op de oprit er naar toe word opgejut door je instructeur om toch die hele sliert auto's maar keihard in te halen, gewoon omdat het kan. Moet zeggen dat wel ff flink wennen is.

Toevoeging: ik neem aan dat de meesten van jullie al een (leren) motorpak hebben? wat is het handigste, aangezien ik van veel mensen hoor dat leer niet waterdicht is, maar ook qua veiligheid enzo?

[ Bericht 29% gewijzigd door Panzerknacker666 op 08-10-2009 21:15:12 (Was iets vergeten.) ]
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_73501419
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ging weer lekker vandaag, snelweg gaat ook steeds beter! helemaal als je op de oprit er naar toe word opgejut door je instructeur om toch die hele sliert auto's maar keihard in te halen, gewoon omdat het kan. Moet zeggen dat wel ff flink wennen is.

Toevoeging: ik neem aan dat de meesten van jullie al een (leren) motorpak hebben? wat is het handigste, aangezien ik van veel mensen hoor dat leer niet waterdicht is, maar ook qua veiligheid enzo?
Ja daar moet ik ook nog aan wennen, zaterdag weer avd les.
Heb een leren broek en een losse jas, geen pak. Leer is het beste wat beveiliging betreft, het is als een tweede huid. In het begin zat mijn broek nog best strak maar na een paar keer voelt het echt super!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:44:00 #193
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_73502203
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:

Ik weet niet het fijne er van. Ik heb zelf een textiel pak, gewoon helemaal in het zwart en geen gekke kleurtjes ofzo. Het pak heeft mij in totaal 150 euro gekost (broek + jas). Zitten allemaal (uitneembare) pads in die echt keihard zijn en prima zitten! Ach, ik ben arme student he die voor de hobby er bij wil gaan rijden.. Mijn laarzen waren 150 euro en mijn handschoenen 85 euro (zijn echt HELE relaxte handschoenen). Oja en mijn helm leen ik eerst van mijn schoonpa, totdat ik ooit een keer genoeg geld heb en zin heb om een nieuwe te kopen ghehehe (of totdat het uit is)
pi_73502491
150 euro voor een broek + jas? Dat is niet veel
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_73503854
Inderdaad! Zelf heb ik van me schoonouders een zgan leren motorpak (van lookwell) overgekocht voor mijzelf en me vriendin, aangezien ze deze ooit hadden gekocht bij een faillisementsverkoop en wij konden ze weer voor nog minder overkopen Afgelopen woensdag met AVB in de regen gelest + examen en met dat hesje van de rijschool eroverheen blijf ik droog. Zonder hesje mag ik helaas pas uitproberen als ik me rijbewijs heb . Het zit wel superlekker btw en ziet er ook wel gaaf uit leer. Denk alleen wel dat ik nog textiel erbij koop voor de kleine ritjes, aangezien je wel 10 min. bezig bent met je broek + jas aantrekken en aan elkaar ritsen ed. Met textiel schuif je het gewoon over je dagelijkse pakkie aan.
pi_73503859
ik heb ook textiel. Jas kan ik de voering uithalen en dan eventueel ook nog de wind/waterdichte laag dr uit en dan houd ik een doorwaai jack met protectors over. Dat is dus vooral practische overweging. Broek is ook textiel.. klote ding is al keer terug geweest voor garantie en nu weer stuk gaat binnenkort weer terug en blijft weg. Wil er graag een spijkerbroek onder aan kunnen dus dan valt leer een beetje af, denk opzich wel dat het prettig zit op de motor. Voor zo ver ik weet is het probleem met leer vooral dat de wind het water door de naden heen blaast.

Broek zit ook zo'n voering in die er uit kan, dus heb m gewoon gepast met dat erin. Dus als het koud is en ik wil een lang stuk rijden zal ik me alsnog moeten omkleden.

Wil nog wel kijken voor goede laarzen. Vind de stevigheid wel prettig, zeker als er iemand achterop zit en je staat stil bij het stoplicht. Op gewone schoenen rijden 1x geprobeerd maar dat vind k maar niets eigenlijk, schakelt kut, remt nog kutter.
pi_73507177
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:19 schreef PeeJie_ het volgende:
Inderdaad! Zelf heb ik van me schoonouders een zgan leren motorpak (van lookwell) overgekocht voor mijzelf en me vriendin, aangezien ze deze ooit hadden gekocht bij een faillisementsverkoop en wij konden ze weer voor nog minder overkopen Afgelopen woensdag met AVB in de regen gelest + examen en met dat hesje van de rijschool eroverheen blijf ik droog. Zonder hesje mag ik helaas pas uitproberen als ik me rijbewijs heb . Het zit wel superlekker btw en ziet er ook wel gaaf uit leer. Denk alleen wel dat ik nog textiel erbij koop voor de kleine ritjes, aangezien je wel 10 min. bezig bent met je broek + jas aantrekken en aan elkaar ritsen ed. Met textiel schuif je het gewoon over je dagelijkse pakkie aan.
Kijk dat zijn goeie schoonouders Ik heb mn textielen motorbroek ook van mn (ex)schoonouders gekregen vorig jaar.
Het fijne aan een textielen broek is dat je hem over je spijkerbroek heen kan doen, bij mij kan dat zelfs met de dikke voering erin. Dus ik rijd naar de universiteit in full gear, All Stars in mn tas en binnen 2 minuten ben ik omgekleed, al mn zooi in een locker

En dan iets anders, wat wordt je motor vies van dat natte weer!
En daar bovenop is het lampje van m'n snelheidsmeter kapot, dus als het écht donker is heb ik geen flauw idee hoe hard ik ga
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:02:27 #198
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_73507435
Morgen heb ik weer een AVB lesje. Heb sinds vorige week woensdag nog af en toe last van mijn duimen. Deze overstrek ik volgens mij bij het remmen en koppeling. Kleine handjes...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:04:43 #199
168121 retuow82
Het is friet!
pi_73507500
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:02 schreef Miriampje het volgende:
Morgen heb ik weer een AVB lesje. Heb sinds vorige week woensdag nog af en toe last van mijn duimen. Deze overstrek ik volgens mij bij het remmen en koppeling. Kleine handjes...
Stel de rem en koppelingshendels dan wat af!

Duw ze van je af en draai aan dat schijfje met die cijfers er op, die zitten er niet omdat het er mooi uitziet hoor
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:02:48 #200
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_73515742
Dat hoef ik niet te weten... dat mag mijn instructeur ook opmerken.
Volgens mij zei hij dat de rem niet verder kon worden afgesteld ivm uhhh iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')