abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73852237
godverdomme, vanmiddag gezakt voor avd, paar keer kroop ik te dicht op mn voorganger, en het kijkgedrag in de bochten was soms niet goed. Dat eerste was ik het volkomen eens, maar in de bochtjes ben ik vaak wat voorzichtig ivm dat je soms dingen gewoon niet ziet (door bomen/huizen noem maar op), ik ga dan niet superhard die bochten door, maarja dat verschilt ook per persoon denk ik.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_73854746
Balen! Wanneer moet je weer?
Heb toch idee dat avd beetje onderschat wordt, zo van: heb avb in de pocket, nu komt het allemaal wel goed. Betrap mezelf er ook een beetje op, maar hoor toch best vaak dat mensen niet meteen slagen met avd.
pi_73854845
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:26 schreef Gauner het volgende:
Balen! Wanneer moet je weer?
Heb toch idee dat avd beetje onderschat wordt, zo van: heb avb in de pocket, nu komt het allemaal wel goed. Betrap mezelf er ook een beetje op, maar hoor toch best vaak dat mensen niet meteen slagen met avd.
Gelukkig volgende week woensdag alweer, en ja precies, heel veel mensen hebben zoiets van: oh dan lukt dit ook wel, terwijl avb eigenlijk een peuleschil is vergeleken met avd. Waren domme fouten die ik gemaakt heb (afstand houden), wist ook precies wanneer en waar, maar waarom ik er niet direct op ingreep
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_73857569
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:29 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Gelukkig volgende week woensdag alweer, en ja precies, heel veel mensen hebben zoiets van: oh dan lukt dit ook wel, terwijl avb eigenlijk een peuleschil is vergeleken met avd. Waren domme fouten die ik gemaakt heb (afstand houden), wist ook precies wanneer en waar, maar waarom ik er niet direct op ingreep
Dat is wel heel snel weer ja!

Had afgelopen zaterdag avd les met een man die gezakt was omdat hij 'niet rap genoeg' reed.. Maar je kunt toch niks anders doen dan je aan de maximumsnelheid houden toch?
6 november mag ik, hoop echt dat het in één keer goed gaat, maar je moet ook geluk hebben dat er geen rare situaties ontstaan op de weg.
pi_73858169
Balen zeg.

Ik las het inderdaad ook al een paar keer.. ondanks dat je al een auto rijbewijs hebt( sommige dan) is het avd niet slechts een formaliteit, even een rondje rijden en klaar. Beetje omgekeerde wereld, het avb, dat is over het algemeen gewoon in 1 poging raak voor 90% van de mensen. Daar mag je stuntelen wat je wilt, als je maar 5 trucjes goed doet. AVD is toch wat anders, dan moet je ze in 20 min overtuigen dat je het wel kunt.. en ja dan gaan ze al snel op alle slakken zout leggen. Lullig soms, zo'n moment opname maarja..

Denk dat bij jou de combinatie van die 2 dingen ook niet in je voordeel werkt.. rustig en beheerst door een bocht, en dan na de bocht doe je precies het tegenovergestelde. Probeer consequent te rijden, wisselvallig of twijfelend rijgedrag valt veel meer op.

succes volgende week
pi_73859526
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:51 schreef Robin__ het volgende:
Balen zeg.

..
Bedankt!, ik weet van mezelf in ieder geval precies wat ik verkeerd deed, het zou erger zijn als ik van de fiets afstapte en dacht perfect gereden te hebben, er zijn nog altijd ergere dingen!
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:28:24 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73859772
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef Gauner het volgende:

[..]
Had afgelopen zaterdag avd les met een man die gezakt was omdat hij 'niet rap genoeg' reed.. Maar je kunt toch niks anders doen dan je aan de maximumsnelheid houden toch?
6 november mag ik, hoop echt dat het in één keer goed gaat, maar je moet ook geluk hebben dat er geen rare situaties ontstaan op de weg.
Buiten de bebouwde kom zien ze graag dat je gasgeeft halverwege bochten, dat soort dingen. Gewoon laten zien dat je kan motorrijden, en het leuk vindt.
Binnen de bebouwde kom juist weer niet met veel gas optrekken
censuur :O
pi_73862647
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:22 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Bedankt!, ik weet van mezelf in ieder geval precies wat ik verkeerd deed, het zou erger zijn als ik van de fiets afstapte en dacht perfect gereden te hebben, er zijn nog altijd ergere dingen!
true, maar wel zonde van het geld natuurlijk. dat je zo snel weer kan verzacht de pijn natuurlijk wel

Moet zeggen dat ik zelf ook bij al mn cbr bezoekjes wel iets (voor mijn doen) vreemds te doen, ze hebben me er dan wel nooit voor laten zakken, maar toch, het beinvloed je wel (en dan ben ik echt geen stress kip verder).. dus neem gewoon lessen tot je zelfverzekerd op de motor zit en weet wat je kunt verwachten van de examen routes, dan moet het gewoon lukken. dat laatste nog even als toevoeging op mn eerdere verhaal over het avd, niet specifiek in jou geval (ga er vanuit dat t wel goed zit verder, dus dan hoef je alleen niet meer te kleven )
pi_73862767
Eerste les zit er op

Het begon met wat algemene dingen over de motor (had niks geen ervaring) en vervolgens een beetje in de buurt van de rijschool rond rijden. Wegrijden en stoppen geoefend en ook meteen schakelen tot de 2e versnelling. Het begin was heel onwennig en stuntelig maar na de 1,5 uur (niet 1 zoals ik eerder zei) vond ik het al wel aardig gaan.

Natuurlijk heb ik een volgende les gepland , wel twee weken wachten
You dream it, I live it.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:03:15 #260
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73870703
Wat betalen jullie gemiddeld eigenlijk?

Hebben jullie een pakket gekocht? Of losse lessen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73894895
Pakket, 1130 euro. 15 lessen incl. examens.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_73900018
39 per uur, dan heb ik wel samen met een ander les
You dream it, I live it.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:47:37 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73905459
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Pakket, 1130 euro. 15 lessen incl. examens.
Is dat niet erg duur?

Ik zit nu naar een pakket te kijken voor 1250 voor 22 lessen (11 om 11) en theorie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73910030
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dat niet erg duur?

Ik zit nu naar een pakket te kijken voor 1250 voor 22 lessen (11 om 11) en theorie.
valt wel mee.. dat van hem is wel iets duurder volgens mij, en dat van jou is redelijk goedkoop. Maar het is natuurlijk ook maar de vraag wat je er precies voor krijgt (moet je voor het examen en les nemen om ff in te komen of zit dat dr bij in.) +/- 1200 euro als je in 1x slaagt is volgens mij redelijk gemiddeld hier.
pi_73917306
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dat niet erg duur?

Is wel redelijk duur, maar ik weet wel zeker dat ik bij een goede rijschool zit. Ik was ook nog aan het kijken bij een andere rijschool in Huizen, ook niet hier ver vandaan, 880 euro all - in, 20 lessen. En elke les les je alleen, maar die man zat al vol tot maart, dus dat is hem helaas niet geworden. En verder in de buurt hier heb je niet echt veel concurrerende prijzen, dan ga ik liever voor een rijschool die er goed voor aangeschreven staat.
pi_73920767
kwam vanmiddag 2 lessers tegen op deze fietsen

blitse lesfietsen moet k zeggen
pi_73921088
Mooie fiets inderdaad. Weer eens wat anders dan die Honda's en Kawasaki's! Lijkt me ook een goede fiets voor AVB als je dat zo ziet.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:30:21 #268
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_73924085
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:43 schreef Robin__ het volgende:
kwam vanmiddag 2 lessers tegen op deze fietsen

[ afbeelding ]

blitse lesfietsen moet k zeggen
Mooi ding idd! Zou ik ook wel op willen lessen .. Ach, mijn Honda CBF250 is ook goed te doen Mist wel wat power helaas
pi_73935451
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:30 schreef TPS het volgende:

[..]

Mooi ding idd! Zou ik ook wel op willen lessen .. Ach, mijn Honda CBF250 is ook goed te doen Mist wel wat power helaas
bekijk het zo, dan wordt het alleen maar beter!

Weet je welke rijschool dat was, Robin? In Den Haag rijden ook een paar Kawasaki Er-6'en rond of iets in die trend, ook erg mooie dingen.

Precies deze. zelfde kleur ook
pi_73935916
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:14 schreef Bigguy het volgende:

[..]

bekijk het zo, dan wordt het alleen maar beter!

Weet je welke rijschool dat was, Robin? In Den Haag rijden ook een paar Kawasaki Er-6'en rond of iets in die trend, ook erg mooie dingen.

[ afbeelding ]

Precies deze. zelfde kleur ook
shit nou moet ik toch echt de soes verkiezen boven de kawa vind dat buizenframe wel erg mooi (terwijl ik daar meestal niet zo veel mee heb)

volgens mij heet die rijschool buijs of buys, rijd volgens mij vanuit motoport wageningen (daar kwam ik ze namelijk om de hoek tegen) Heb daar zelf een paar winterhandschoenen aangeschaft
pi_73942577
Gladius is idd een erg mooi ding, gave kleurschema's ook.

Wat voor handschoenen heb je? Ook met een aparte binnenkant enzo?
Die van mij (Rev'It) zijn best dik maar na een uurtje heb ik toch meestal behoorlijk koude handen in de winter
pi_73944394
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef Bigguy het volgende:
Gladius is idd een erg mooi ding, gave kleurschema's ook.

Wat voor handschoenen heb je? Ook met een aparte binnenkant enzo?
Die van mij (Rev'It) zijn best dik maar na een uurtje heb ik toch meestal behoorlijk koude handen in de winter
ook revit, staat (nog) niet op hun website schijnbaar? capri h2o ofzo, zeker niet 1 van de duurste die ze maken.. 60 euro betaald. Had even zitten rondneuzen op internet, en dan kiezen heel veel mensen toch voor dane. Aangehad, geloof meteen dat ik daar nooit meer koude handen in krijg maar vond ze te dik en sloot voor geen meter aan op mn jas. Ik ben gelukkig niet heel erg van de koude handen dus dat scheelt, zolang ze maar waterdicht zijn en het een uurtje ofzo duurt voor ik koude handen krijg vind ik het wel goed, maar dat is dus nog ongetest. Ga als het onder de 5 graden is niet voor mn lol uren rondrijden, paar keer koude poten moet kunnen, shit happens als je swinters wilt rijden
pi_73945059
Google kan ze niet vinden
Te dikke handschoenen vind ik ook niet fijn, dan voel je nauwelijks nog of je je stuur vasthebt
pi_73948107
staat wel ergens in een webshop, maar zonder foto.

Vrij dun dus ik hoop dat het een succes blijkt, ze zitten iig goed, die extra klittenband ding om de pols zorgt dat ie goed afsluit en goed blijft zitten en het uiteinde is lekker flexibel en zit niet vervelend om mn jas
pi_73998554
Vandaag eerste AVD les gehad .. Wel leuker dan AVB, alhoewel AVB ook leuk was, maar dat heb je na een tijdje toch wel gehad .

PeeJie_
Eerste rijles: 07-09-2009
Theorie: 18-08-2009, 20:30, Amsterdam
AVB: 07-10-2009
AVD: 03-11-2009
Rijschool: Van Buuren, Lelystad
Lesmotor: Honda CB500
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: