Wat heeft mn fobo ermee te maken?quote:Op zondag 6 september 2009 21:36 schreef luciferist het volgende:
[..]
Je fobo is leeg, dus kunnen we niet oordelen, maar verwacht maar een nee.
Met mayo of curry? wel serieus: Nee. Het is er wel van afgeleid, maar is geen skateboard.quote:Op zondag 6 september 2009 19:41 schreef raaavi het volgende:
Valt een ripstick onder een skateboard?
Had al even gauw gegoogled en mijn post aangepast. Maar ik moet zeggen dat ik liever een ribstick heb.quote:Op maandag 7 september 2009 12:50 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je van plastic houd?
oke, maar wie is die oudere dude(ete) dan?quote:Op maandag 7 september 2009 17:16 schreef Skating-girl het volgende:
Wie?
Ik ben het zusje van iemand die jou kent en jij kent hem maar weet zijn naam alleen niet!
Is zo'n beetje bijna elke avond in park oudegein bij die mini-ramp!
mijn naam = machteld
Klar!
Dan laat ik dit topic doodgaan in MyAtquote:Op maandag 7 september 2009 12:54 schreef Goofup het volgende:
[..]
Had al even gauw gegoogled en mijn post aangepast. Maar ik moet zeggen dat ik liever een ribstick heb.
lol ja, ons huis is al volgeboekt voor appelpopquote:Op dinsdag 8 september 2009 07:54 schreef luciferist het volgende:
hey goof, jij woont toch in tiel, dan ga je vast naar appelpop. ik ga met een groepje van 25 man. woon je nog steeds ruim?
]quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:20 schreef Skating-girl het volgende:
Ach het is al duidelijk
ik kan maar 50 euri te gelijk pinnen
maar me ma gaat vanaaf 80 euri opnemen van haar rekening en dan kan ik morgen gewoon kopen!
bs.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:37 schreef Darklevi het volgende:
Voortaan thunder trucks, spitfire wielen, en redz lagers hea :p
wat is wats?quote:
Skateplaza is de shit, met opening daar geweest super veel gefilmd. dikke montage gemaakt.quote:Op zondag 20 september 2009 14:29 schreef Darklevi het volgende:
wats bs?
trouwens tip, Skateplaza naast ahoy in zuiderpark, keivet skatepark..
beter gaan mensen uit rotterdam naar Rosk skateboard management, geen commercieel gezeik zoals hij left en sevenply.quote:
Wil je wat meer op je taalgebruik letten.quote:Op maandag 21 september 2009 16:53 schreef Thomas B. het volgende:
Zijn er nog mensen die wel 's bij Left komen? Wat een kankerzaak is dat geworden zeg...
quote:Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef Goofup het volgende:
[..]
Wil je wat meer op je taalgebruik letten.
Het kan mensen flink schokken als ze een familielid hebben of iemand in hun directe omgeving die er mee te maken hebben of hebben gehad.
Vandaar wil ik je verzoeken nooit meer 'left' te zeggen.
ollie 180? gewoon een 180 dusquote:Op maandag 28 september 2009 15:07 schreef D3ft0n3 het volgende:
tvp
Eindelijk mn fakie varial kickflip gestickt. Volgende stap is een ollie 180
Btw waar kan ik vloeibare zool kopen, ik blijf maar schoenen weggooien zo. Had t ooit wel eens gehaald, maar geen idee meer waar. Geen zin ook om de hele stad zo af te lopen op zoek naar die meuk
Ja gewoon een 180quote:Op maandag 28 september 2009 15:11 schreef Vono het volgende:
[..]
ollie 180? gewoon een 180 dus
Shoe-goo. kan je in bijna elke skate store halen. anders bestel je het Online?
voor 15:00 besteld, volgende dag in huis is te lang?quote:Op maandag 28 september 2009 15:19 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]
Ja gewoon een 180Lokale shop zit zonder (enschede - shifty). Maar gewoon vloeibare zool is ook te krijgen. Dat heb ik vorige keer iig gebruikt. Maar ik ga wel even zoeken zo dan. Als ik het online moet bestellen duurt het me te lang.
Hehe. okquote:Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef D3ft0n3 het volgende:
aangezien het al 15.00 is geweest... ja?
quote:Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef Goofup het volgende:
[..]
Het kan mensen flink schokken als ze een familielid hebben of iemand in hun directe omgeving die er mee te maken hebben of hebben gehad.
Ik heb er ook wel eens ooit wat gekocht ):quote:Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef Goofup het volgende:
[..]
ik gebruikte vroeger altijd bison marathon. Moet wel lang drogen en het ziet er niet uit, maar het werkt dan weer wel.quote:Op maandag 28 september 2009 15:07 schreef D3ft0n3 het volgende:
tvp
Eindelijk mn fakie varial kickflip gestickt. Volgende stap is een ollie 180
Btw waar kan ik vloeibare zool kopen, ik blijf maar schoenen weggooien zo. Had t ooit wel eens gehaald, maar geen idee meer waar. Geen zin ook om de hele stad zo af te lopen op zoek naar die meuk
Wanneer komt er een poll waar de naam van je na-geslacht mogen kiezen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:42 schreef Goofup het volgende:
[..]
ik gebruikte vroeger altijd bison marathon. Moet wel lang drogen en het ziet er niet uit, maar het werkt dan weer wel.
Verkrijgbaar in zwart, wit of transparant. Volgens mij hebben ze dat gewoon bij de bouwmarkt.
valt mee gelukkigquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:18 schreef Goofup het volgende:
Morgen waarschijnlijk wel weer spierpijn..
Er is wel vraag naar hoorquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:42 schreef Goofup het volgende:
Ben (eindelijk) wel weer toe aan een nieuw plankje, na mijn bezoek aan Ladybird.
Een paar bigspin noseslides geprobeert, maar kwam een paar keer verkeerd tegen het hoekijzer met een mooie chip als gevolg.
Maareh.. ik ga toch een 'normaal' plankje bij de winkel halen.
PS Het feit dat het Duitsers zijn heeft daar niets mee te maken, maar is wel een feit natuurlijk![]()
90 zijn sommige al...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:03 schreef murderH het volgende:
70 euro extra?bij mijn weten kost een plankje nog altijd een euro 0f 60, en ja die betaal ik graag als ik daarmee sowieso iemand help met een eigen zaak die het beste voor heeft met skateboardend nederland.
(70-20) * 4 planken per jaar is 200 euro besparen door een keer 20 euro uit te geven. Ik weet niet hoeveel economie jij hebt gehad, maar volgens mij is dat best een goede investering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:51 schreef murderH het volgende:
dan weet ik niet waar jij woon, maar in Heerlen/Eindhoven betaal ik nog netjes 60 tot 70 euro
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
(70-20) * 4 planken per jaar is 200 euro besparen door een keer 20 euro uit te geven. Ik weet niet hoeveel economie jij hebt gehad, maar volgens mij is dat best een goede investering.
Ik test nooit een plank, 7,5 7,75 8,0 ik skate alles wel...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:48 schreef murderH het volgende:
ik sluit me helemaal aan bij Goofup, je koopt toch ook geen auto waarin je geen proefrit gemaakt hebt?
auto was van dealer, en je eerste auto, daar leer je het toch in, boeiend als die iets heeft. Mijn pa had hem technisch al nagekeken, hij was net ingeruildquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:34 schreef murderH het volgende:
ik ook niet hoor, sorry voor de botte reactie.
ik zal mijn vergelijking eens verduidelijken;
als je ooit een skateboard gekocht hebt dat voor jou kwa vorm en breedte het ideale plankje is, en je wilt eigelijk alleen maar verder op deze vorm en breedte dan is het cruciaal dat je in de shop je plankje even vast kunt houden of zelfs er even op kunt staan. het merendeel dat serieus skateboard in nederland heeft eigelijk allemaal een apparte voorkeur kwa concave, breedte en merk(houtsoort) vandaar dat ik de vergelijking maak met een auto. de ene auto is de andere niet, het ene skateboard is het andere niet
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:03 schreef DiabloSam het volgende:
Checkt iedereen hier ook www.theberrics.com ??
Ik ga vrijdag weer naar Everland in Amsterdam! Skate vandaag en morgen nog in Amstelveen, binnenkort nieuw deckje! (chocolate deck, venger trucks en death wish wielen).
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:48 schreef luciferist het volgende:
Ik heb lekker een postadres in Duitsland, ghehehe..
Maar schoenen pas ik zowiezo moeilijk dus dat zal ik dan weer nooit online bestellen..
Maar vraagje: locale skateparkjes hier gaan ff kijken hoelang een grotere partij nu meegaan (+- 10 decks worden getest.) En mits voldoende dan gaan ze voor 20 euro in de verkoop. incl grip. zouden jullie ze dan wel kopen?
Ik bedoel je kan ze vasthouden etc...
Geen idee, maar dat filmpje, ik heb hem nu al paar keer gezien, vette stijl. die boordslets over die kettingenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:13 schreef pietpiraat88 het volgende:
Laatst even een rondje gemaakt door het vondel. Vergeten dat ik m'n goede paar vans aanhad (mn oude paar had ik een week eerder weggeflikkerd omdat ze zo verneukt waren), en nu ziet hier ook een groot gapend gat in.Maar skateboarden is awesome.
Ik zoek trouwens deze dvd, waar in damsko is die te halen?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef DiabloSam het volgende:
Iemand hier die toevallig naar Poernaka gaat vandaag?
Liever A2 wherehousequote:Op dinsdag 10 november 2009 10:55 schreef DiabloSam het volgende:
Iemand hier die toevallig naar Poernaka gaat vandaag?
Ja, poernaka vind ik zeker chill, maar ik vind de mini in a2 veel fijner.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:52 schreef DiabloSam het volgende:
Oeh daar wist ik nog niks van, hoorde vorige week van poernaka, ben er gisteren geweest, was zeker lachen...binnenkort dan maar naar A2 Warehouse gaan, zo te zien hebben ze er een nice mini
omg, wat een kneuzen die blauwen..quote:Op woensdag 18 november 2009 20:57 schreef Thomas B. het volgende:
Skateboarder opgepakt na mislukte stunt
Goed bezig
quote:Op donderdag 19 november 2009 09:15 schreef luciferist het volgende:
wat is dat filmpje trouwens bagger gefilmd..
12 euroquote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is een beetje een fatsoenlijke prijs voor een deck? Zo tussen de 100 - 200$ dollar? Merk altijd niet zo snel het verschil tussen een middelmatig, of duur board, alleen een verschil tussen het ding wat je uit de intertoys zou halen een een "normaal" board. Mede omdat ik zelf een setje in elkaar wil stellen!
Mja, de prijzen hier in de UK zijn wat duurderquote:
PM, is betrouwbaar BTWquote:Op zondag 29 november 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, de prijzen hier in de UK zijn wat duurder, of zat er over na te denken om het uit Amerika te halen. Enige skateshop die ik in Nederland tot dusver bezocht had was st!gmat!c in Groningen, maar dat was ietwat prijzig.
Ik wil gewoon weer beetje leuk knutselen en dan tijdens deze koude regenachtige winterdagen binnen kunnen skaten met een goed board! Ik zit altijd veel te lang alles af te stellen en ben dan echt een pietje precies als het niet goed voelt..
Luciferist en betrouwbaar passen niet samen in 1 zinquote:
Longboarden is meer cruisen, downhillen en af en toe wat sliden, dancen of welke vorm van tricks. Ik vind het controleerbaarder dan shortboarden.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:36 schreef swentibold het volgende:
waarom doet longboarden minder pijn dan? je valt toch net zo hardwat is daar anders aan?
k woon trouwens niet meer in almere, maar had mn profiel nog niet upgedateen vrouw had ik hier expres niet bijgezet lol
en toch ga je door met shortboarden ?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:44 schreef luciferist het volgende:
[..]
Longboarden is meer cruisen, downhillen en af en toe wat sliden, dancen of welke vorm van tricks. Ik vind het controleerbaarder dan shortboarden.
voor mij gold:
Hele winter gelongboard - 1 x hersenschudding omdat ik het dak raakte..
2 uur verdeeld over 2 dagen met shortboard - Beide enkels weer verneukt, bont en blauwe reet en deck gebroken..
say what?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:44 schreef luciferist het volgende:
[..]
Longboarden is meer cruisen, downhillen en af en toe wat sliden, dancen of welke vorm van tricks. Ik vind het controleerbaarder dan shortboarden.
voor mij gold:
Hele winter gelongboard - 1 x hersenschudding omdat ik het dak raakte..
2 uur verdeeld over 2 dagen met shortboard - Beide enkels weer verneukt, bont en blauwe reet en deck gebroken..
Hippiejump over een koort, steeds hoger en hoger.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
say what?
Overigens moet je altijd voorzichtig zijn als je een tijdje niet geboard hebt. Toen ik weer begon was ik ook iets overmoedig en dat mocht ik meteen bekopen met zeven weken gips.
Inderdaad niet mee eens, het cruizen is maar een onderdeel van longboarden, tuurlijk is het door de grote wielen makkelijker om een grote afstand af te leggen, maar een downhill geeft mij een grotere kick dan shortboarden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:57 schreef Thomas B. het volgende:
Het zijn twee verschillende dingen, dus het is een beetje appels met peren vergelijken. Vergelijk het met kunstschaatsen en hardrijden. Bij de eerste ben je vooral bezig met de truukjes en de stilistische kant en bij de tweede gaat het vooral om afstand afleggen op een manier die leuker is dan wandelenDenk dat lucifer het daar niet helemaal mee eens is overigens. Ben zelf geen longboarden, maar ik had er niet echt veel moeite mee in ieder geval. Het steppen en sturen is een beetje maf in het begin, maar je went er snel aan. En dan is het wel handig als je een basis in het skateboarden hebt. Dat geldt overigens voor alles op een plank. Als je kunt skateboarden kan je ook in no-time snowboarden. Van de zomer ging ik voor het eerst wakeboarden en zelfs daarop bleef ik eigenlijk moeiteloos overeind voor een noobje.
Jij wilt die arme meid met een longboard downhill sturen? Sadistquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:41 schreef luciferist het volgende:
[..]
Inderdaad niet mee eens, het cruizen is maar een onderdeel van longboarden, tuurlijk is het door de grote wielen makkelijker om een grote afstand af te leggen, maar een downhill geeft mij een grotere kick dan shortboarden.Vooral als je er af en toe een dansje of een slide in peutert. ^^
Daarnaast kun je met een longboard ook veel tricks poppen alleen zijn ze anders dan shortboardtricks, met longboarden is het net wat vaker een voetje aan de grond, of iets om snelheid te minderen, een bocht in te sturen etc.
Is Goofup v2.0 er eigenlijk al?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef Goofup het volgende:
Toch knap dat ik nog niet gereageerd had toen er over ouwe rotten gesproken werd. Lees het ook nu pas..
Ik denk dat 25 jaar niet de meest gunstige leeftijd is om skateboarden op te pakken, maar waar een wil is is een weg.
Als antwoord op de vraag of je kunt (gewoon) skateboarden, als je eerst gaat longboarden en andersom, zeg ik (als gewone boarder) dat je wel gauw de techniek van longboarden zult oppikken, als je gewoon board, maar andersom niet. Ik heb genoeg longboarders meegemaakt die het al jaren deden, maar nog geen ollie konnen op een gewone plank.
Andersom zal iedereen die gewoon board na een paar keer wankelen goed door een snakerun komen of iets dergelijks.
Ik weet niet precies wat je (Swentibold) voor ogen hebt te bereiken. Wat is de rede dat skateboarden jouw aanspreekt? Want ik denk dat dat de voornaamste rede moet zijn om je keuze te maken.
Ik sluit me bij Thomas B. aan dat skateboarden inderdaad gericht is op de truukjes (beheersing van coördinatie tussen lichaam en plank) en longboarden op het verplaatsen (snelheidsbeheersing).
Enneh over ouwe bokken gesproken.. Ben vorige week woensdagavond in Tilburg geweest en voel het nou nog in mijn rugDokter adviseert voortaan pijnstillers te slikken na skaten voor het slapengaan
Lekker advies weer.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:23 schreef Thomas B. het volgende:
Hier vast voor op je auto
[ afbeelding ]
3 week geleden weer begonnen. ( de regen en de winter lieten het de maanden niet echt toequote:Op woensdag 14 april 2010 17:10 schreef Thomas B. het volgende:
Schop. Wordt er al weer een beetje gerold of hoe zit het? Ik ben wel een paar keer met de plank naar buiten geweest, maar opa Thomas zit weer met z'n rug dus echt veel spectaculairs is er nog niet van gekomen.
Ow en als het goed is hebben we er ook weer een potentieel talentje bij. Hoe is het allemaal gegaan Goofup??
Ja, goede vrijdag (02-04-2010) is Iza geboren. Alles gaat goed met d'r. Ze kan al lekker trappelen met de beentjes, dus wie weet wordt het inderdaad een nieuw talentje.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:10 schreef Thomas B. het volgende:
Ow en als het goed is hebben we er ook weer een potentieel talentje bij. Hoe is het allemaal gegaan Goofup??
quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:13 schreef KevinVink het volgende:
Ben sinds vorige week weer een beetje begonnen.
Skate in Dordt
www.skatevideosite.comquote:
ik zie tquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:40 schreef murderH het volgende:
die staan daar ook allemaal op, moet je even zoeken en je vind er genoeg
nu je t zegt, hier zijn er best veel op HQ te downloaden in mov bestand meestal.quote:
Skate je nog in Ngein? ik ben zonet samen gaan wonen in De Bilt, maar wat vrienden van mij kunnen je het best leren.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:51 schreef Skating-girl het volgende:
Ik heb vandaag mijn skateboard ook maar weer tevoorschijn getoverd.
Ik heb weer eens geprobeerd er een Ollie op te doen, maar die kan ik dus echt nog steeds voor geen millimeter.
Heeft iemand een tip voor een beginner?!
Voor de rest wel ff lekker weer op mijn board gestaan.
Ja, ik skate nog in N'gein. Niet meer voor lang ik ga naar Galecop (voor zo ver dat geen N'gein is).quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:33 schreef luciferist het volgende:
[..]
Skate je nog in Ngein? ik ben zonet samen gaan wonen in De Bilt, maar wat vrienden van mij kunnen je het best leren.
varierent, er zijn daar skatertjes van 10-12 en wat van rond de 16/17 en een enkele is 20+quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:48 schreef Skating-girl het volgende:
[..]
Ja, ik skate nog in N'gein. Niet meer voor lang ik ga naar Galecop (voor zo ver dat geen N'gein is).
Maar hoe oud zijn die mensjes dan?
oke. Ik ben 13, maar waar is dat dan ?quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:23 schreef luciferist het volgende:
[..]
varierent, er zijn daar skatertjes van 10-12 en wat van rond de 16/17 en een enkele is 20+
mini-ramp in het park bij tramhalte fokkesteeg.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:16 schreef Skating-girl het volgende:
[..]
oke. Ik ben 13, maar waar is dat dan ?
longboarden.nl en even voorstellen (:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:46 schreef Mr.G het volgende:
Na 7 jaar in ruste heb ik vandaag een longboard gekocht. Paar jaar op een skateboard gestaan met een grote groep vrienden, maar allemaal gaan studeren en toen ben ik er een tijdje uitgeweest. Tricks waren eigenlijk nooit zo mijn ding, ik hoop nu met mn longboard lekker door de omgeving te kunnen cruisen ter ontspanning.
Hoop dat ik het allemaal nog een beetje makkelijk op kan pakken, ben inmiddels 24 en 4 jaar hockey is niet al te best geweest voor mn knieën.
Het is overigens een Malakai 40 van Original geworden.
Mongo steppen noemen ze dat. Is in principe niets mis mee natuurlijk. Als het voor jou goed werkt zou ik het vooral blijven doen. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor het doen van tricks lastiger kan zijn om je voeten op tijd op de juiste plek te zetten. Bij het cruisen lijkt het mij ook veiliger om meer controle te hebben op de voorkant van je board zodat je makkelijker kunt corrigeren. Maar dat is voornamelijk instinctief ingegeven omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:12 schreef Mr.G het volgende:
Ondanks dat ik er achter ben gekomen dat Original niet echt bejubeld wordt om zn boards ben ik de afgelopen dagen super relaxt aan het cruisen![]()
Wat me nu pas opvalt is dat ik altijd step met mn voorste been in plaats van mn achterste. Ik kan het ook absoluut niet andersom want heb het altijd zo gedaan. In principe maakt dit ook niet uit toch, of vergis ik me?
Ik draag relatief vaak een helm tijdens het skaten. Meer voor tegen het achterhoofd. Andere bescherming meestal niet. Elleboog & hand beschermers zijn irritant. Of je volledig inpakken met wol zodat je er uitziet als zo'n dikke skater, ook wel een leuke gewaarwording me dunkt!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn ervaring is dat je met skaten op straat eigenlijk niet zoveel aan een helm hebt. Ik heb volgens mij nog nooit iemand op zijn hoofd zien vallen. Elleboog -en kniebeschermers kan zinvol zijn, maar het probleem is dat die je bewegingsvrijheid beperken, waardoor de kans dat je valt alleen maar groter is. En als je valt is het meestal ook niet op je knieen of je ellebogen.
Een goeie kontbeschermer die niet in de weg zit... dat lijkt me nog wel handig trouwens
Ik ken een gast die een pion open heeft gesneden lekkere crashpants bij hoge snelheden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn ervaring is dat je met skaten op straat eigenlijk niet zoveel aan een helm hebt. Ik heb volgens mij nog nooit iemand op zijn hoofd zien vallen. Elleboog -en kniebeschermers kan zinvol zijn, maar het probleem is dat die je bewegingsvrijheid beperken, waardoor de kans dat je valt alleen maar groter is. En als je valt is het meestal ook niet op je knieen of je ellebogen.
Een goeie kontbeschermer die niet in de weg zit... dat lijkt me nog wel handig trouwens
Heel herkenbaarquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef SharQueDo het volgende:
Schopje + TVP dan maar.
Gister eindelijk fatsoenlijke Skateschoenen (dezen) gekocht, voor alles eigenlijk (casual + work + skating). Daarvoor altijd geleefd en leren skaten¹ op random schoenen (van Adidas tot merk X) van de Scapino.
¹Heb al jaren een fatsoenlijk board (Trap deck met Independent trucks), alleen ik skate nog steeds voor geen meter.Beetje rondrijden op flat level (stoeprandje is al te veel) in random park hier in de buurt, voorzichtig tegen een QP op en weer terug.
Enige wat ongeveer op een ollie lijkt (+ landen op m'n deck) is vanuit stilstaand.
Ik moet echt meer skaten en oefenen. De grindkrassen die op zitten, zijn van anderen die op mijn board wilden rijden, omdat (volgens hen) Independent trucks zo goed is en lekker rijdt. De laatste keer dat ik op m'n board is ook alweer bijna een jaar geleden. Laat het nou net slecht weer zijn nu ik er weer zin in heb.
Niets mis mee, toch? Gewoon skaten zoals je zelf het fijnste vindt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:00 schreef Neraice het volgende:
Tsja, dat durf ik eigenlijk nog niet![]()
Daarbij heb ik het probleem dat ik nog steeds niet weet of ik nou goofy of regular benRondrijden gaat veel fijner in goofy maar om een ollie oid te proberen moet ik regular staan, anders lukt het echt niet.
Probleem is dat ik niet rijdend een ollie kan doen omdat ik dan steeds van positie moet verwisselenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:17 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Gewoon skaten zoals je zelf het fijnste vindt.
Vind je het alleen niet rete irritant dat er dan 12 jarige zijn die zonder enige moeite even alle truukjes foutloos doen en jij bij de 1e kickflip of railslide al op je bek ligtquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef SharQueDo het volgende:
Ik ga gewoon naar skatepark hier in de buurt, daar beetje proberen te rijden. Zal mij een worst wezen wat anderen van mij denken (dat ik niet goed kan skaten); ze zijn zelf ook ooit zo begonnen.![]()
Ik kan net half een stilstaande ollie, laat staan een rijdende kickflip of railslide.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vind je het alleen niet rete irritant dat er dan 12 jarige zijn die zonder enige moeite even alle truukjes foutloos doen en jij bij de 1e kickflip of railslide al op je bek ligt?
Ik had er ook wel moeite mee om naar een skatepark te gaan in het begin. Toen ik mijn 1e skateboard kocht was het eerst ook oeverloos alle 'simpele' truukjes leren via ytube voordat ik de straat op ging
Ik ben heel erg benieuwd, met TH Ride en Skate3 (!!!) is de skateboardgame branche al redelijk verzadigd denk ik. Shaun White snowboarding was echt super kut, dus ben benieuwd wat dit ons gaat brengen...quote:Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
Snowboarder Shaun White krijgt zijn eigen skategame. Die gozer kan verten als de naarste. Niet zo boeiend verder, maar er is wel een leuke trailer gemaakt:
Er is niks mis met skaten op oudere leeftijdquote:Op maandag 21 maart 2011 23:13 schreef no1uknow het volgende:
Holy shit de eerste post van 2011. Ik wil stiekem weer gaan skateboarden, just like i used to doToen ik nog een klein pikkie was met m'n World Industries deck. Nu ben ik bijna 21, ga ik uberhaupt nog wel redelijk stabiel op een deck kunnen blijven staan? Het lijkt me zo vet om weer een beetje te boarden, ook al is het maar om een beetje te kunnen cruisen (longboard heb ik ook in m'n achterhoofd ja).
Zo ja, wat is wijsheid qua deck? Hebben jullie tips voor een goed (licht) dek, wat voor wielen er het beste eronder kunnen etc.
Nou, ik wil liever een skateboard, (nog) geen longboard. M'n neef heeft overigens wel een gruwelijk longboard van bamboo, van Sector 9 of Loaded, 1 van de 2 dacht ik. Maar ik wil (eerst) aan de skateboard.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:33 schreef matchline het volgende:
koop een loaded tan tien, met paris 180 trucks, gewone lagers en orangatang stimilus geel
De tantien is een bamboo uitvoering, ik heb de minste flex erin en kan gewoon indroppen, inspringen, boardslides, grabs, stoeprand ollie's oldskool inward heels enzo (:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:01 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nou, ik wil liever een skateboard, (nog) geen longboard. M'n neef heeft overigens wel een gruwelijk longboard van bamboo, van Sector 9 of Loaded, 1 van de 2 dacht ik. Maar ik wil (eerst) aan de skateboard.
Een waveboard is een plank van plastic en smaller dan een skateboard met aan de voor en achterkant een zwenkwieltje. Door je voeten snel heen en weer te bewegen blijf je rechtop staan. Dat betekent dus dat je al je energie steekt in het alleen maar blijven staan op zo'n ding. Verder kun je er helemaal niks mee. Ik heb altijd als ik kinderen zie op zo'n ding zoiets van... jongen, ga toch lekker skateboarden.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:44 schreef jopd het volgende:
Wat is nu het verschil tussen waveboarden en skateboarden?
Zit er echt verschil in techniek. ik zie nu allemaal waveboarden, tewijl ik vroeger skateboarden.
Volgens mij ga je met een skateboard harder of niet?
En mijn zoontje wil een waveboard. arme jongen. dus nu druk opzoek. En er zijn vele namaak las ik op z'n shop:
http://www.waveboardstore.nl/waveboard-blog/blog
quote:Op maandag 28 maart 2011 11:08 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Een waveboard is een plank van plastic en smaller dan een skateboard met aan de voor en achterkant een zwenkwieltje. Door je voeten snel heen en weer te bewegen blijf je rechtop staan. Dat betekent dus dat je al je energie steekt in het alleen maar blijven staan op zo'n ding. Verder kun je er helemaal niks mee. Ik heb altijd als ik kinderen zie op zo'n ding zoiets van... jongen, ga toch lekker skateboarden.
Wow erg sick idd. Maar zoals lucifer al zegt, dat doe je niet zonder skate-ervaring.quote:
sickboards.nl kan je goede wielen bestellen om op te cruisenquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:56 schreef Fact het volgende:
Joooww, ik ben opzoek naar een goede skate-webshop in Nederland of ergens anders in Europa.
Ik was op zoek naar een nederlands skateforum, maar dit topic lijkt nog wel het meest actief op dat gebied, ondanks dat hier al een jaar eigenlijk niks is gepost zie ik :p
Wat ik nodig heb is goede soft wheels / cruiser wheels die ik op mn skateboard kan zetten zodat ik er lekker mee door de stad kan rijden.
Of weet iemand een ander forum waar veel nederlanders zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |