longboarden.nl en even voorstellen (:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:46 schreef Mr.G het volgende:
Na 7 jaar in ruste heb ik vandaag een longboard gekocht. Paar jaar op een skateboard gestaan met een grote groep vrienden, maar allemaal gaan studeren en toen ben ik er een tijdje uitgeweest. Tricks waren eigenlijk nooit zo mijn ding, ik hoop nu met mn longboard lekker door de omgeving te kunnen cruisen ter ontspanning.
Hoop dat ik het allemaal nog een beetje makkelijk op kan pakken, ben inmiddels 24 en 4 jaar hockey is niet al te best geweest voor mn knieën.
Het is overigens een Malakai 40 van Original geworden.
Mongo steppen noemen ze dat. Is in principe niets mis mee natuurlijk. Als het voor jou goed werkt zou ik het vooral blijven doen. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor het doen van tricks lastiger kan zijn om je voeten op tijd op de juiste plek te zetten. Bij het cruisen lijkt het mij ook veiliger om meer controle te hebben op de voorkant van je board zodat je makkelijker kunt corrigeren. Maar dat is voornamelijk instinctief ingegeven omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:12 schreef Mr.G het volgende:
Ondanks dat ik er achter ben gekomen dat Original niet echt bejubeld wordt om zn boards ben ik de afgelopen dagen super relaxt aan het cruisen![]()
Wat me nu pas opvalt is dat ik altijd step met mn voorste been in plaats van mn achterste. Ik kan het ook absoluut niet andersom want heb het altijd zo gedaan. In principe maakt dit ook niet uit toch, of vergis ik me?
Ik draag relatief vaak een helm tijdens het skaten. Meer voor tegen het achterhoofd. Andere bescherming meestal niet. Elleboog & hand beschermers zijn irritant. Of je volledig inpakken met wol zodat je er uitziet als zo'n dikke skater, ook wel een leuke gewaarwording me dunkt!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn ervaring is dat je met skaten op straat eigenlijk niet zoveel aan een helm hebt. Ik heb volgens mij nog nooit iemand op zijn hoofd zien vallen. Elleboog -en kniebeschermers kan zinvol zijn, maar het probleem is dat die je bewegingsvrijheid beperken, waardoor de kans dat je valt alleen maar groter is. En als je valt is het meestal ook niet op je knieen of je ellebogen.
Een goeie kontbeschermer die niet in de weg zit... dat lijkt me nog wel handig trouwens
Ik ken een gast die een pion open heeft gesneden lekkere crashpants bij hoge snelheden.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn ervaring is dat je met skaten op straat eigenlijk niet zoveel aan een helm hebt. Ik heb volgens mij nog nooit iemand op zijn hoofd zien vallen. Elleboog -en kniebeschermers kan zinvol zijn, maar het probleem is dat die je bewegingsvrijheid beperken, waardoor de kans dat je valt alleen maar groter is. En als je valt is het meestal ook niet op je knieen of je ellebogen.
Een goeie kontbeschermer die niet in de weg zit... dat lijkt me nog wel handig trouwens
Heel herkenbaarquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef SharQueDo het volgende:
Schopje + TVP dan maar.
Gister eindelijk fatsoenlijke Skateschoenen (dezen) gekocht, voor alles eigenlijk (casual + work + skating). Daarvoor altijd geleefd en leren skaten¹ op random schoenen (van Adidas tot merk X) van de Scapino.
¹Heb al jaren een fatsoenlijk board (Trap deck met Independent trucks), alleen ik skate nog steeds voor geen meter.Beetje rondrijden op flat level (stoeprandje is al te veel) in random park hier in de buurt, voorzichtig tegen een QP op en weer terug.
Enige wat ongeveer op een ollie lijkt (+ landen op m'n deck) is vanuit stilstaand.
Ik moet echt meer skaten en oefenen. De grindkrassen die op zitten, zijn van anderen die op mijn board wilden rijden, omdat (volgens hen) Independent trucks zo goed is en lekker rijdt. De laatste keer dat ik op m'n board is ook alweer bijna een jaar geleden. Laat het nou net slecht weer zijn nu ik er weer zin in heb.
Niets mis mee, toch? Gewoon skaten zoals je zelf het fijnste vindt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:00 schreef Neraice het volgende:
Tsja, dat durf ik eigenlijk nog niet![]()
Daarbij heb ik het probleem dat ik nog steeds niet weet of ik nou goofy of regular benRondrijden gaat veel fijner in goofy maar om een ollie oid te proberen moet ik regular staan, anders lukt het echt niet.
Probleem is dat ik niet rijdend een ollie kan doen omdat ik dan steeds van positie moet verwisselenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:17 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Gewoon skaten zoals je zelf het fijnste vindt.
Vind je het alleen niet rete irritant dat er dan 12 jarige zijn die zonder enige moeite even alle truukjes foutloos doen en jij bij de 1e kickflip of railslide al op je bek ligtquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:55 schreef SharQueDo het volgende:
Ik ga gewoon naar skatepark hier in de buurt, daar beetje proberen te rijden. Zal mij een worst wezen wat anderen van mij denken (dat ik niet goed kan skaten); ze zijn zelf ook ooit zo begonnen.![]()
Ik kan net half een stilstaande ollie, laat staan een rijdende kickflip of railslide.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vind je het alleen niet rete irritant dat er dan 12 jarige zijn die zonder enige moeite even alle truukjes foutloos doen en jij bij de 1e kickflip of railslide al op je bek ligt?
Ik had er ook wel moeite mee om naar een skatepark te gaan in het begin. Toen ik mijn 1e skateboard kocht was het eerst ook oeverloos alle 'simpele' truukjes leren via ytube voordat ik de straat op ging
Ik ben heel erg benieuwd, met TH Ride en Skate3 (!!!) is de skateboardgame branche al redelijk verzadigd denk ik. Shaun White snowboarding was echt super kut, dus ben benieuwd wat dit ons gaat brengen...quote:Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
Snowboarder Shaun White krijgt zijn eigen skategame. Die gozer kan verten als de naarste. Niet zo boeiend verder, maar er is wel een leuke trailer gemaakt:
Er is niks mis met skaten op oudere leeftijdquote:Op maandag 21 maart 2011 23:13 schreef no1uknow het volgende:
Holy shit de eerste post van 2011. Ik wil stiekem weer gaan skateboarden, just like i used to doToen ik nog een klein pikkie was met m'n World Industries deck. Nu ben ik bijna 21, ga ik uberhaupt nog wel redelijk stabiel op een deck kunnen blijven staan? Het lijkt me zo vet om weer een beetje te boarden, ook al is het maar om een beetje te kunnen cruisen (longboard heb ik ook in m'n achterhoofd ja).
Zo ja, wat is wijsheid qua deck? Hebben jullie tips voor een goed (licht) dek, wat voor wielen er het beste eronder kunnen etc.
Nou, ik wil liever een skateboard, (nog) geen longboard. M'n neef heeft overigens wel een gruwelijk longboard van bamboo, van Sector 9 of Loaded, 1 van de 2 dacht ik. Maar ik wil (eerst) aan de skateboard.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:33 schreef matchline het volgende:
koop een loaded tan tien, met paris 180 trucks, gewone lagers en orangatang stimilus geel
De tantien is een bamboo uitvoering, ik heb de minste flex erin en kan gewoon indroppen, inspringen, boardslides, grabs, stoeprand ollie's oldskool inward heels enzo (:quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:01 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nou, ik wil liever een skateboard, (nog) geen longboard. M'n neef heeft overigens wel een gruwelijk longboard van bamboo, van Sector 9 of Loaded, 1 van de 2 dacht ik. Maar ik wil (eerst) aan de skateboard.
Een waveboard is een plank van plastic en smaller dan een skateboard met aan de voor en achterkant een zwenkwieltje. Door je voeten snel heen en weer te bewegen blijf je rechtop staan. Dat betekent dus dat je al je energie steekt in het alleen maar blijven staan op zo'n ding. Verder kun je er helemaal niks mee. Ik heb altijd als ik kinderen zie op zo'n ding zoiets van... jongen, ga toch lekker skateboarden.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:44 schreef jopd het volgende:
Wat is nu het verschil tussen waveboarden en skateboarden?
Zit er echt verschil in techniek. ik zie nu allemaal waveboarden, tewijl ik vroeger skateboarden.
Volgens mij ga je met een skateboard harder of niet?
En mijn zoontje wil een waveboard. arme jongen. dus nu druk opzoek. En er zijn vele namaak las ik op z'n shop:
http://www.waveboardstore.nl/waveboard-blog/blog
quote:Op maandag 28 maart 2011 11:08 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Een waveboard is een plank van plastic en smaller dan een skateboard met aan de voor en achterkant een zwenkwieltje. Door je voeten snel heen en weer te bewegen blijf je rechtop staan. Dat betekent dus dat je al je energie steekt in het alleen maar blijven staan op zo'n ding. Verder kun je er helemaal niks mee. Ik heb altijd als ik kinderen zie op zo'n ding zoiets van... jongen, ga toch lekker skateboarden.
Wow erg sick idd. Maar zoals lucifer al zegt, dat doe je niet zonder skate-ervaring.quote:
sickboards.nl kan je goede wielen bestellen om op te cruisenquote:Op donderdag 17 mei 2012 22:56 schreef Fact het volgende:
Joooww, ik ben opzoek naar een goede skate-webshop in Nederland of ergens anders in Europa.
Ik was op zoek naar een nederlands skateforum, maar dit topic lijkt nog wel het meest actief op dat gebied, ondanks dat hier al een jaar eigenlijk niks is gepost zie ik :p
Wat ik nodig heb is goede soft wheels / cruiser wheels die ik op mn skateboard kan zetten zodat ik er lekker mee door de stad kan rijden.
Of weet iemand een ander forum waar veel nederlanders zitten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |