abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19893831
Komt u maar, hoe maak je makkelijk een vierkante funbox?!
Steve-O - dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17
van mij mag je weer een ban krijgen .
pi_19893864
DUBBEL!
pi_19893871
Mijn OP is beter en groter!
pi_19893894
Gvd
pi_19893900
Linkje van jouw?
pi_19893917
Slet mijne was eerst fuck jouw!
pi_19894022
ik heb tenminste een openingspost en jouw topic staat nu al vol met bagger!
pi_19894103
pi_19894190
wat voor 1tje wil je maken?
pi_19894398
een die van alle zijden toegangelijk is...
pi_19894459
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:32 schreef Timens het volgende:
een die van alle zijden toegangelijk is...
je wil n 4kanten hoer maken?

kuch
[Centraal]Skateboarding Part3, Het Painten Van Curbs 8-)
kuch
pi_19894811
Hier verder is beter, komt door de topicnaam
pi_19896106
met curve of zonder?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:00:39 #14
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19897341
Al gepost in andere topic, maar aangezien dit het nieuwe wordt en de ander dicht zit:

Ik zit er nu ook al een tijd aan te denken om eens wat anders voor me vrije tijd te gaan verzinnen en kan me erg in skateboarden vinden (ook de 'attitude'). Kan wel een beetje snowboarden en ben verder nogal sportief ingesteld, en daarnaast, alles is te leren toch Heb de andere topics zitten doorbladeren, wilde eerst gewoon een cheap boardje aanschaffen en ollie e.d. gaan oefenen, maar denk dat ik toch maar even naar een skateshop ga en daar de noob uithangen en me maar een beetje proberen te laten adviseren door mensen die er ook echt verstand van hebben.
Ken verder niemand echt die skateboard, maar er zijn genoeg bronnen waar je hulpmateriaal vandaan kunt halen om dingen te leren, ik zal eerst maar eens beginnen met wat rollen, ollies en vooral proberen er op te blijven staan en me nek niet te breken...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:22:30 #15
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19901468
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:56 schreef koston het volgende:
Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur is
Als ik het goed gezien heb ligt die video in de uitverkoopbak bij Brainwash skateshop Arnhem (sluipreclame ) Ik heb oa. One Step Beyond eruit gevist. Mijn favoriete (skate)film allertijden! Gister nog eens bekeken en man! wat die Kris Markovich allemaal met een curbje kan frontside bluntslide to switch five-o (of to fakie nosegrind, hoe je het bekijkt ) en backside tailslide shove-it uit, maar dan zelf nog es een bodyvarial maken

en @miguel: vallen is ook een belangrijk onderdeel van het skateboarden. Wees niet bang om onderuit te schieten. Als je een paar keer onderuit bent gegaan weet je wat je ongeveer moet verwachten voor pijn en is de angst gelijk stukken minder. bedenk dat je maar een centimeter of 10 hoger staat dan normaal met lopen. Zo hard komt het meestal niet aan dus. Wel eerst goed vertrouwd raken met je plankje voordat je truukjes gaat proberen.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_19901483
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:00 schreef Miguel het volgende:
Al gepost in andere topic, maar aangezien dit het nieuwe wordt en de ander dicht zit:

Ik zit er nu ook al een tijd aan te denken om eens wat anders voor me vrije tijd te gaan verzinnen en kan me erg in skateboarden vinden (ook de 'attitude'). Kan wel een beetje snowboarden en ben verder nogal sportief ingesteld, en daarnaast, alles is te leren toch Heb de andere topics zitten doorbladeren, wilde eerst gewoon een cheap boardje aanschaffen en ollie e.d. gaan oefenen, maar denk dat ik toch maar even naar een skateshop ga en daar de noob uithangen en me maar een beetje proberen te laten adviseren door mensen die er ook echt verstand van hebben.
Ken verder niemand echt die skateboard, maar er zijn genoeg bronnen waar je hulpmateriaal vandaan kunt halen om dingen te leren, ik zal eerst maar eens beginnen met wat rollen, ollies en vooral proberen er op te blijven staan en me nek niet te breken...
Mensen in skateshops zullen je graag willen helpen denk ik hoor! Succes!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:17:25 #17
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19903873
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef Goofup het volgende:
en @miguel: vallen is ook een belangrijk onderdeel van het skateboarden.
Ja dat snap ik wel, genoeg skate videos voor gezien. Ik ben ook niet bang om op me bakkes te gaan, heb in me hele leven nog nooit iets gebroken (en vaak zat ongelukken gehad) dus dan moet dat er ook maar eens van komen
Ik was ook wel van plan eerst lekker vertrouwd raken met me skateboard, bij mijn ouders thuis ligt een asfaltweg waar een keer per uur een (vracht)auto doorheen komt, dus daar kan ik lekker aanpielen. Vroeger liep ik ook weleens te pielen op van die blokker boards en zo, en daar kon ik ben een ollie mee van 10 cm, maar dat is echt basisschooltijd (ben nou 19)
Waar ik me iig wel in kon vinden was de tip op een skatesite om als beginner ook skateschoenen te kopen (dus met brede onderkant) omdat je dan natuurlijk minder makkelijk door je enkel gaat als op bv. sportschoenen met een smalleren zool. Waar zou je goedkope skateschoen modellen kunnen vinden? Ik wil best wat geld uitgeven voor een goed board, maar niet ook nog eens dure schoenen waarvan je weet dat ze flink op hun donder gaan krijgen
pi_19905568
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:17 schreef Miguel het volgende:
Ja dat snap ik wel, genoeg skate videos voor gezien.
Tip: ga ze nog niet na proberen te doen. Skateboarden is een stuk moeilijker dan het lijkt . Niet om te pimpen, maar ik merkte ook pas hoe moeilijk het is toen ik het eindelijk eens ging doen.
quote:
Ik ben ook niet bang om op me bakkes te gaan, heb in me hele leven nog nooit iets gebroken (en vaak zat ongelukken gehad)
Ahum, voordat ik ging skateboarden had ik ook nog nooit iets gebroken. Nou, ok, mijn grote teen dan. Toen ik 4 was ben ik een keer met mijn teen tussen de ketting van mijn skelter gekomen .
quote:
Waar ik me iig wel in kon vinden was de tip op een skatesite om als beginner ook skateschoenen te kopen (dus met brede onderkant) omdat je dan natuurlijk minder makkelijk door je enkel gaat als op bv. sportschoenen met een smalleren zool. Waar zou je goedkope skateschoen modellen kunnen vinden?
Schoenenreus, schoenenreus, schoenenreus. En in de uitverkoop kun je bij skateshops nog wel eens aardige schoenen voor weinig geld kopen. Het probleem is dat als je eenmaal lekker bezig bent, je hooguit 3 maanden met een paar schoenen doet. Ik koop mijn schoenen nooit duurder dan zo'n 35 euro. Als ze in de uitverkoop zijn en je weet dat ze lekker zitten, koop er dan gelijk een heel stel .

Overigens heeft het bij mij wel even geduurd voordat ik wist wat ik lekkere schoenen vond. Ik heb bijvoorbeeld een setje Vans gekocht, maar die zijn veel te breed en ze houden mijn voet niet goed vast. Ik wil juist smallere schoenen met zachte zolen. Maar wel een vlakke zool, geen bullshit uitsnijdingen en andere onzin waar je je enkel al mee verzwikt als je al gewoon op een vlakke weg loopt.

Flappen en andere zut zitten ook in de weg. En echt, met 3 maanden zijn je schoenen aan flarden, dus laat de 'mode' ook maar links liggen. Skateschoenen zijn een werktuig, een onderdeel van je skateboard, zeg maar.
pi_19905671
Dit is trouwens MIJN topic, stelletje imperialisten!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:42:23 #20
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19906280
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:18 schreef RetepV het volgende:
Tip: ga ze nog niet na proberen te doen.

Ahum, voordat ik ging skateboarden had ik ook nog nooit iets gebroken.

Schoenenreus, schoenenreus, schoenenreus. Overigens heeft het bij mij wel even geduurd voordat ik wist wat ik lekkere schoenen vond.
Dat ben ik ook niet van plan, weet wel hoe moeilijk het is hoor, als ik een stoeprand op kan ollie-en heb ik genoeg bereikt, dat zal nog wel een weekje of 2 oefenen kosten

Ik heb alleen mijn neus gebroken bij me geboorte, maar dat telt niet mee

Ik zal eens bij die schoenenbaas gaan kijken dan, vroeger heb ik wel Vans gehad, maar nooit echt op geskate, maar om normaal op te lopen zaten die echt super, heb al brede voeten van mezelf...

Thnx voor alle tips (ook die niet direct aan mij waren gericht maar die ik uit de vorige delen heb gevist ) altijd makkelijk!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:55:09 #21
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19906596
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:22 schreef RetepV het volgende:
Dit is trouwens MIJN topic, stelletje imperialisten!
nooit gehoord van het vooroordeel dat skaters stelen

Die tip van die schoenen is idd. goed. Zorg ervoor dat de schoenen echt goed passen. Schuiven van de voeten in de schoenen kan alleen maar tot vervelende blessures leiden; verzwikte enkel, blauwe teennagels doordat je voet voorin je schoen schuift (vorig weekend kwam 1 van mijn nagels er spontaan af ).
Ik denk dat je de basis al een beetje onder de knie hebt als je al ollies kon. Kwestie van weer even wennen..
Bij de schoenenreus hebben ze inderdaad namaak globe schoenen (of iets dergelijks). Kan jou het schelen waar ze vandaan komen. It's a start
En met dat breken valt wel mee. Ik heb volgens mij nog nooit wat gebroken in de 15 jaren die ik al rol. (wel een keer in het gips gezeten, dat ze aan de hand van een röntgen zeiden dat het gebroken was, maar achteraf zeiden ze dat het botsplinters waren). Maar eigenlijk pas na 14 jaar echte blessures gehad (enkel- en knieblessures niet meegerekend)
pi_19911632
mijn DC's hebben slechts een beetje schuurplekken op de neus en zijkant en een beginnend gat op de nose. Heb ze al bijna een jaar (waarvan 4/5 maand skaten (maar niet heel intensief)). Maar ik kan met zekerheid zeggen dat mijn schoenen het nog wel ff gaan uithouden! Dus misschien toch een idee geen schoenenreus te kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:08:26 #23
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19914046
Bij de schoenenreus heb je ook van die wannabee skateschoenen met rubber-protection (hmmm, op de een of andere manier klinkt dat woord best fout eigenlijk...)
Maar ik heb nu ook DC's en die bevallen me ook prima (daarvoor ook een paar gehad die ik heb weggegeven omdat ze niet lekker zaten... te breed. Deze zijn lekker
pi_19914192
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:00 schreef Miguel het volgende:

Mja beter ga je naar een echte winkel. Left of Hardcore of 100% ofzo.
Daar weten ze van zaken. Anders kom je met zo'n cheapass kutding uit waarop je het sowieso niet leert. Ik tyf al van die dingen af bij het steppen
Het is best prijzig maar als je serieus bent is het het zeker waard.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:37:56 #25
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19914796
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het is best prijzig maar als je serieus bent is het het zeker waard.
My skateboard took my money and my soul. All that's left is to ride it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')