Ok hier dan deeltje vier voor alle Fok! bezoekers die te lui zijn om zich op een normale manier over het trottoir voort te bewegen.
Je kunt het een sport noemen, maar eigenlijk zijn we gewoon luie donders! Als je wat langer skate wordt je zelfs te lui om zelfs maar even af te stappen voor een stoeprandje.. en ollie je er op om moeite te besparen.
Maar ik zal verder mijn mond houden over de aard van ons skaters, voor jullie allemaal gaan flippen...
Eerdere delen:
Part IPart IIPart IIIPart 3a
Om even wat serieuzer te beginnen en iets te hebben waar je tenminste een kant mee op kan:
Wat denken jullie wat de tegenwoordige bouwstijl voor invloed heeft op het skateboarden.Tegenwoordig worden steeds meer moderne bouwwerken gemaakt met oneindige skatemogelijkheden. Gladde ondergronden, trapleuningen langs trappen, gladde muurtjes van natuursteen, etc. Allemaal erg aardig. Je zou haast zeggen dat ze rekening houden met skatend Nederland.
Dit is ook zo! Er wordt rekening met ons gehouden door in deze skatewalhalla's fijne skatestoppers te bouwen. En wij maar denken dat we altijd in het hoekje geplaatst werden als skater zijnde..
Mijn vraag hierop is: Hebben deze stoppers een negatieve invloed op het skaten, of wordt het skaten hier juist creatiever op? Moet de skater de spot op een andere manier in gebruik gaan nemen?
Het valt mij op dat in steeds meer video's de dikke trap en handrail worden overgeslagen en bijvoorbeeld wordt gekozen voor een klein trapje met een scheve curb erlangs, die dan als een een soort bank/quarter gebruikt wordt.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen: al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.