abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:30:38 #1
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_29686284
Ok hier dan deeltje vier voor alle Fok! bezoekers die te lui zijn om zich op een normale manier over het trottoir voort te bewegen.
Je kunt het een sport noemen, maar eigenlijk zijn we gewoon luie donders! Als je wat langer skate wordt je zelfs te lui om zelfs maar even af te stappen voor een stoeprandje.. en ollie je er op om moeite te besparen.
Maar ik zal verder mijn mond houden over de aard van ons skaters, voor jullie allemaal gaan flippen...

Eerdere delen:
Part I
Part II
Part III
Part 3a

Om even wat serieuzer te beginnen en iets te hebben waar je tenminste een kant mee op kan:

Wat denken jullie wat de tegenwoordige bouwstijl voor invloed heeft op het skateboarden.

Tegenwoordig worden steeds meer moderne bouwwerken gemaakt met oneindige skatemogelijkheden. Gladde ondergronden, trapleuningen langs trappen, gladde muurtjes van natuursteen, etc. Allemaal erg aardig. Je zou haast zeggen dat ze rekening houden met skatend Nederland.
Dit is ook zo! Er wordt rekening met ons gehouden door in deze skatewalhalla's fijne skatestoppers te bouwen. En wij maar denken dat we altijd in het hoekje geplaatst werden als skater zijnde..

Mijn vraag hierop is: Hebben deze stoppers een negatieve invloed op het skaten, of wordt het skaten hier juist creatiever op? Moet de skater de spot op een andere manier in gebruik gaan nemen?

Het valt mij op dat in steeds meer video's de dikke trap en handrail worden overgeslagen en bijvoorbeeld wordt gekozen voor een klein trapje met een scheve curb erlangs, die dan als een een soort bank/quarter gebruikt wordt.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_29708256
Nou ben ik geen streetskater, maar ik vind die skatestoppers om te huilen. Skateboarders vinden altijd wel een alternatief, maar om nu te zeggen dat het skateboarden daarvan creatiever wordt? Neh, denk t niet.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:30:43 #3
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_29716021
Het streetskateboarden van tegenwoordig heeft veel te danken aan de creativiteit in de freestyle van vroeger (Rodney Mullen ).
In de jaren negentig waren naar mijn mening de broeken op hun wijdst, de wieltjes op hun kleinst en de truken het meest technisch. Late flips, late shove-it's, pressureflips, etc. Daarna kwamen de lange handrails en leap of deaths en leken de pressure flips en late shove-its taboe geworden.
Tegenwoordig zie ik ze weer langzaam een beetje opkomen en zie ik dat het creatief skaten ook weer terugkomt. Bijvoorbeeld PJ Ladd in "Wonderfull Horrible Life Of PJ Ladd" en Chris Haslam in "Almost A Skateboardvideo"

Een video die naar mijn mening goed past bij het beeld dat ik heb van creatieviteit toepassen op 'andere' skatespots is "Static II - The invisibles", waarin op plekken geskate wordt waar jij en ik dagelijks langslopen en er nooit over nagedacht hebben dat daar best iets mee gedaan kan worden.

Of het komt door de skatestoppers dat het technische weer terugkomt, lijkt mij niet het geval idd. Ik denk dat een skater zich niet uit het veld laat slaan door een pinnetje of een stopbordje.
pi_29722427
Lui???? Ik heb net een half uurtje geskate en ik ben helemaal kapot! :):\

Ik heb de afgelopen tijd een aantal skatevideo's gezien en ik moet zeggen dat elke video met Rodney Mullen erin, om je vingers bij af te likken is. Ik vind freestyle/street mixes het leukst om naar te kijken, de creativiteit spat eruit.

Ik heb de afgelopen tijd zelf weer wat vorderingen gemaakt. Ten eerste heb ik maar eens een goed board gekocht(zero). Ik kan nu
- Ollie (op een stoeprandje enzo )
- Shov-it (frontside) Backside vind ik moeilijk omdat ik dan niet goed op mn board terecht kom.
- Manual(tail) (een paar meter maar steeds iets langer)
- 360 (probeer steeds langer)

En ik ben nu aan het oefenen
- Kickflip (Het board spint af en toe wel goed maar dan vergeet ik te landen)
- Pop shov-it
- En natuurlijk mn Ollie,Manual en 360's verbeteren

Ik heb nog niet gelet op die skatestoppers :x
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:22:07 #5
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_29724382
leun bij die backside shove-it van tevoren alvast een klein beetje de kant op waar je je voeten wilt gaan krijgen (dus als je board te veel naar links uitschiet, leun dan bij het poppen alvast iets meer naar links. Schiet ie naar voren leun dan iets naar voren vtv. etc. Geldt trouwens niet alleen voor de shove-it, maar is een algemeen iets bij truukjes)

Enneh.. ik hou er ook meer van een one-footed boardslide op een handrail van Chris Haslam (in Almost a skateboardvideo) dan een ollie van een mega-trap van Ali Boulala (Flip - Sorry).
pi_29789097
Ik zal er de volgende keer op letten
pi_29818388
Hehe, eindelijk een skateboardtopic gevonden...
Kskate zelf ook, meer dan een jaar al en pas sinds vorige week kan k een kickflip en heelflip . Echt gaar maar jah boeiend, fakie 360shoveit's gaan bij mij ook goed en verder gewoon standaard dingen zoals popshoveit, boardslide, 50-50 en manuals
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:12:29 #8
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_29825599
probeer die fakie 360 shove-it ook eens nollie. Is hetzelfde, maar dan switch, zeg maar.
pi_29924274
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:12 schreef Goofup het volgende:
probeer die fakie 360 shove-it ook eens nollie. Is hetzelfde, maar dan switch, zeg maar.
Nollie vind ikzelf nogal kut.. Met fakie ollie kan ik al wel wat tricks.
Ik ben gisteren door me enkel gegaan met een kickflip van blok. Het blijft een gevaarlijk iets die kickflip.
Had ik net die ollie manual shove-it out onder controle klapt me enkel dubbel
Ik land de kickflip nu wel vaak en de pop shove-it gaat nu ook wel hoog.
Varial kickflip ook al verscheidene keren geland
Verder kan ik nu ook BS Boardslide en FS Boardslide en wat 50-50 grinds landen.
Maar nu eerst ff wachten totdat me voet weer goed is.. denk nog ff weekje wachten aan de dikte te zien
pi_30351025
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:30 schreef Goofup het volgende:
Het streetskateboarden van tegenwoordig heeft veel te danken aan de creativiteit in de freestyle van vroeger (Rodney Mullen ).
In de jaren negentig waren naar mijn mening de broeken op hun wijdst, de wieltjes op hun kleinst en de truken het meest technisch. Late flips, late shove-it's, pressureflips, etc. Daarna kwamen de lange handrails en leap of deaths en leken de pressure flips en late shove-its taboe geworden.
Tegenwoordig zie ik ze weer langzaam een beetje opkomen en zie ik dat het creatief skaten ook weer terugkomt. Bijvoorbeeld PJ Ladd in "Wonderfull Horrible Life Of PJ Ladd" en Chris Haslam in "Almost A Skateboardvideo"

Een video die naar mijn mening goed past bij het beeld dat ik heb van creatieviteit toepassen op 'andere' skatespots is "Static II - The invisibles", waarin op plekken geskate wordt waar jij en ik dagelijks langslopen en er nooit over nagedacht hebben dat daar best iets mee gedaan kan worden.

Of het komt door de skatestoppers dat het technische weer terugkomt, lijkt mij niet het geval idd. Ik denk dat een skater zich niet uit het veld laat slaan door een pinnetje of een stopbordje.
Moh dat valt reuze mee hoor, de late flips en late shove-its en andere vergelijkbare tricks (bijv. underflip variaties en zelfs combinaties van tricks die hun oorsprong vinden in de freestyle met grinds en slides op handrails) zie je tegenwoordig steeds vaker terug in video's. En denk ook maar eens aan de talloze flip/manual combinaties die ook in bijna iedere moderne video terug te vinden zijn. Tech is allesbehalve dood, alleen richt men zich meer op het combineren van tech- en pure-lef-tricks, denk ik. En je ziet ook héél goed dat de tech-tricks van nu een enorme vooruitgang zijn qua moeilijkheidsgraad in vergelijking met vroeger.

En skatestoppers kan ik heel goed begrijpen, ik heb met mijn skatevriendjes ook genoeg randjes en trapjes onveilig gemaakt (en beschadigd). Ik snap heel goed dat eigenaren van bedrijven en de gemeente liever zien dat skateboarders in parkjes gaan skaten dan op straat, alleen jammer dat het overgrote deel van de duizenden parken in Nederland van die gare Eibe-skateparkjes zijn opgebouwd uit een miniramp, een miniscuul boxje en met héél veel geluk een rail van enkele meters.

Ik ben zelf net weer begonnen, na een kleine drie maanden niet geboard te hebben. Er lukt nu echt niks meer, moet zelfs weer leren ollieën. Vanmiddag maar weer eens een keer naar Stadhuisplein Eindhoven (sinds enige tijd 2 nieuwe funboxen geplaatst).
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:05:39 #11
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30351365
ben ik wel met je eens. Er wordt tegenwoordig gecombineerd, maar echte nieuwe truken zitten er toch weinig in (mede omdat alles zo'n beetje al gedaan/bedacht is).

Ik kan ook heel goed begrijpen waarom skatestoppers geplaatst worden. Als je een mooie natuurstenen bouwwerk neerzet, wil je natuurlijk niet zien dat deze na een aantal keer skateboarden voor het oog versleten is. Dan zijn het dure grapjes.. Maar net als je aangeeft zijn de alternatieven die de gemeente neerzet vaak niet hetgene wat een vervanging is voor de skateboarders. Als je een trap wilt skaten, heb je niets aan een vert-spine van 50 cm hoog. Sterker nog, het is knap als je daar als skateboarder lol aan kunt beleven
pi_30394259
Jep, da's ongeveer hetzelfde als ik zeg .
Maar goed gisteren dus weer geboard, er lukte bijna niks, uiteindelijk na een uur alweer gegaan. (Wel een (niet zo hoge) nollie 270 transfer geland ). En PJ Ladd is vervelend goed.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_30483170
Ik ben nu bezig met de pop shove-it. Maar het board land altijd achter me. Hij draait wel goed enzo maar hij komt niet onder mn voeten terecht Vanavond nog maar eens wat meer oefenen, af en toe komt ie namelijk wel goed(maar dan land ik 'm niet )
  maandag 12 september 2005 @ 13:17:44 #14
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_30511882
hey even weer melden als tvp
en goofy, ik ben idd dan al weer weg maar ik kom er nu achter dat er wel een leuke baan dicht bij mijn school staat. sonsbeekpark, zijpendaalse weg daar zit ik op school enzo en skate als je van station naar alberhein gaat daar omhoog, wel vet parkje
  maandag 12 september 2005 @ 15:11:37 #15
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30514964
Amsterdamseweg. grappig parkje opzich.
pi_30731621
Wie bosschenaren aan de gang wil zien, zo af en toe updaten wij onze site, zoals vandaag

http://www.skateboarden-denbosch.nl/
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:01:42 #17
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30753465
Hey, is dat Frans? Geef hem een schop onder zijn kont dat hij geen kickflips mag doen met die knie en doe hem de groeten van Pieter
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:25:34 #18
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30973820
beetje laat... amar afgelopen weekend was een Element demo in Venlo (Blender) met o.a. Mike V. Iemand daar geweest nog?
en er was zondag een "game of AREA" in Area51 (zelfde als game of skate, maar dan een letter minder). Wist ik ook niet, maar was er toevallig en kwam nog in de finale.. verloor die dan weer wel
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:10:43 #19
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_31190164
nou laat ik hier maar eens vermelden dat ik de kickflip een klo\te truck vind
als ik hem oefen spin ik hem soms nieteens. en dan wil ik een ollie doen dan spint die ineens als een gekte >.>
als ik hem land is het perongeluk ...
kjhragsjgjSD
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:05:19 #20
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_31200359
gisterenavond een mini in Bemmel geskate. Op allebei de helften de koplampen van een auto en rollen maar
pi_31623942
hee een skateforum..!!!
ehhmmm oude tech shit heden ten dagen... nate sherwood big spin pressureflip fakie nosegrind..
staat een filmpje op de 411 site.. best vet! www.411vm.com ff checken bij 411versus..
grant petterson.. nollie 270 frontfoot flip.over een hip. ouch!!!(blind video)
zoveel vette dingen gezien.. moeilijk om alles op te noemen..
ben in ieder geval blij dat tegenwoordig bijna alles kan en mag..b.v.
tommy sandoval, zero new blood ollie airwalk to boardslide op een rail..kewl!
zondag vrij eindelijk weer ff rollen op me nieuw plan b dekkie..
hoop dattie maandag nog leeft!
going no where fast.
www.outlawz.nl nu ook met paypal!!
Nieuwe website voorlopig nog op www.gamesdiscount.nl
pi_31703174
Iemand tips voor poolskaten? Ik wil mijn nieuwe set-up als het weer meezit morgen even gaan testen in het Griftpark in Utrecht, ben een echte beginneling, maar je moet alles toch een keer proberen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:25:22 #23
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_31704708
tips voor poolskaten...

hmm.. ben zelf geen meester daarin.

Het is fijn om een brede plank te hebben met grote, zachte wielen (en dus hoge trucks).
Verder kun je hoek in de pool gebruiken als een soort horizontaal gekantelde quarterpipe. Normaal maak je in een miniramp vaart voor te 'pushen'. doe precies hetzelfde als je door zo'n hoek gaat en dan maak je ook weer snelheid

ik hoop dat dat een beetje begrijpelijk was

met flauwe bochten in pools weet ik ook niet wat je moet doen om snelheid te maken/behouden. Iemand anders?
pi_31705253
Zachte wielen hoeft niet persé...als je tenminste hard wil gaan. Griftpark is van superstrak beton, dus ik zou niet voor zachte wielen gaan. Een beetje groot is wel fijn (56 mm ofzoiets). En verder: lekker vaak skaten!
pi_31705557
Mja, ik ga er geen nieuwe shit voor aanschaffen, ik gebruik mn standaardsetup met harde wielen gewoon. De vraag was meer bedoelt voor manieren waarop je de bochten moet pakken enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')