Nollie vind ikzelf nogal kut.. Met fakie ollie kan ik al wel wat tricks.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:12 schreef Goofup het volgende:
probeer die fakie 360 shove-it ook eens nollie. Is hetzelfde, maar dan switch, zeg maar.
Moh dat valt reuze mee hoor, de late flips en late shove-its en andere vergelijkbare tricks (bijv. underflip variaties en zelfs combinaties van tricks die hun oorsprong vinden in de freestyle met grinds en slides op handrails) zie je tegenwoordig steeds vaker terug in video's. En denk ook maar eens aan de talloze flip/manual combinaties die ook in bijna iedere moderne video terug te vinden zijn. Tech is allesbehalve dood, alleen richt men zich meer op het combineren van tech- en pure-lef-tricks, denk ik. En je ziet ook héél goed dat de tech-tricks van nu een enorme vooruitgang zijn qua moeilijkheidsgraad in vergelijking met vroeger.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:30 schreef Goofup het volgende:
Het streetskateboarden van tegenwoordig heeft veel te danken aan de creativiteit in de freestyle van vroeger (Rodney Mullen).
In de jaren negentig waren naar mijn mening de broeken op hun wijdst, de wieltjes op hun kleinst en de truken het meest technisch. Late flips, late shove-it's, pressureflips, etc. Daarna kwamen de lange handrails en leap of deaths en leken de pressure flips en late shove-its taboe geworden.
Tegenwoordig zie ik ze weer langzaam een beetje opkomen en zie ik dat het creatief skaten ook weer terugkomt. Bijvoorbeeld PJ Ladd in "Wonderfull Horrible Life Of PJ Ladd" en Chris Haslam in "Almost A Skateboardvideo"
Een video die naar mijn mening goed past bij het beeld dat ik heb van creatieviteit toepassen op 'andere' skatespots is "Static II - The invisibles", waarin op plekken geskate wordt waar jij en ik dagelijks langslopen en er nooit over nagedacht hebben dat daar best iets mee gedaan kan worden.
Of het komt door de skatestoppers dat het technische weer terugkomt, lijkt mij niet het geval idd. Ik denk dat een skater zich niet uit het veld laat slaan door een pinnetje of een stopbordje.
hey welke school zit jij? en spots, vraag bij brainwash en joey'squote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:56 schreef ikJur het volgende:
hahaha geweldig die foto![]()
![]()
Maar ik heb even een vraagje.
zal eerst even beetje mijn skateverleden vertellen.
ik heb eerst zo'n 3 jaar ge-inlined, meestal op een rampje later in een park (Gouda!)
Toen ben ik door een vriend begonnen met skateboarden ik heb het toen ook zo'n 3 jaar gedaan denk ik. was echt een hele leuke tijd, en toen vertroebelde het een beetje, je kent het wel winter regen kortom kutweer. Maar mijn liefde voor skateboarden was er nog wel.
maar toen gebeurde het ergste ik verhuistte naar het platteland naar de achterhoek welteverstaan in een klein kut dorp waar je een halve meter de grond in zakt als je een ollie popt omdat er alleen maar weiland is. Ik zat toen in een stadje hier in de buurt op school waar ik vrij vaak kwam maar door gebrek aan relaxte skate lui (er was wel een cheap parkje maar spots ho maar) heb het skaten in dit stadje vrij snel opgegeven, toch kwam ik er achter dat boarden nog steeds mijn ding is.
Nu zit ik dus in arnhem op school en volgens mij kan je daar best relaxed skaten dus ik wil het weer een beetje op gaan pakken, want ik kan het nog steeds, heb net ff geprobeerd en ik pop m'n flipjes nog als vanouds.
maar weet iemand waar in arnhem je een beetje relaxed kan skaten met name de parkjes dan komen de spots vanzelf wel van horen zeggen
mzzls jur
ja, zijn allebei skatewinkels in Arnhem.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:01 schreef ikJur het volgende:
brainwash en joey's zijn winkels zeker?
of draai een half rondje mee...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:12 schreef Goofup het volgende:
probeer die fakie 360 shove-it ook eens nollie. Is hetzelfde, maar dan switch, zeg maar.
Anders mail je skateland of burnside.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:35 schreef floydvisser het volgende:
oke...ehmm waar ga ik beginnen, ik krijg zeer waarschijnlijk de kans om een indoor skateboardbaan
te beginnen.. ergens in zuid holland.
ik vroeg me af..
wat willen de skaters van nederland, hebben jullie ideeen wat wel wat niet..
en wie heeft er ervaring met het beginnen van een park?
bij veel reacties begin ik wel een topic maar denk begin hier!
nou maar hopen op veel goede reacties
groetjes, floyd![]()
Deze skater wil graag een miniramp indoor (kidney shaped pooltje is ook goed hoor!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:35 schreef floydvisser het volgende:
oke...ehmm waar ga ik beginnen, ik krijg zeer waarschijnlijk de kans om een indoor skateboardbaan
te beginnen.. ergens in zuid holland.
ik vroeg me af..
wat willen de skaters van nederland, hebben jullie ideeen wat wel wat niet..
en wie heeft er ervaring met het beginnen van een park?
bij veel reacties begin ik wel een topic maar denk begin hier!
nou maar hopen op veel goede reacties
groetjes, floyd![]()
yep, Den Haag...maar van skaten komt er weinig de laatste tijd. Ben vooral fan van pools, en als de winter invalt is dat gewoon niet skatebaar, ook al schijnt de zon. Ze blijven gewoon nat en vol met zand, bladeren etc. Vandaar dat 1 overdekte mini of pool in Den Haag een uitkomst zou zijn. Maar zo te zien heb jij het meer op street? Het hangt natuurlijk ook een beetje van de locatie af. Als het meer richting rotterdam is, heb je natuurlijk al Skateland waar je vooral moet proberen een aanvulling op te zijn (iets anders dan ze daar te bieden hebben). In Den Haag is er nog niets indoor en heb je de kans om alle soorten skaters een plezier te doen. Ben overigens blij dat ik niet in je schoenen sta, want het lijkt me ongelooflijk lastig om voor iedereen wat tofs te bedenken. In ieder geval veel succes ermee!quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:01 schreef floydvisser het volgende:
yo hee jij komt dus uit deze regio? den haag enzo...?
ok, thanksquote:O ja de locatie moet ik nog ff voor me houden, maar ik hou je op de hoogte!
Is ook wel zo, maar 's winters heb je daar geen bal aan helaas...maar dat geldt natuurlijk ook voor veel streetspotsquote:Op zaterdag 19 november 2005 18:07 schreef floydvisser het volgende:
...
't is alleen dat er in den haag al zoveel pools zijn..
goed planquote:maar ja als alles in 1 park zou passen doe ik dat natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |