Omdat ik het vrijwel helemaal verleerd ben (en ik in mijn hoofd misschien beter was dan ik in werkelijkheid was ) ben ik eerst op rustige plekken maar wat aan het oefenen. Gaat op zich prima, ik kan al bijna weer een ollie, en rollen gaat ook wel.
Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?
Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker )), dus echt goed spul is het niet.
Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes .
Ik doe het ook niet om op te vallen of wat dan ook, maar om iets te hebben waarmee ik buiten lekker bezig kan zijn. Ik ben programmeur en zit al te vaak binnen, vind ik. Ik hou overigens niet van fietsen, en joggen is ook niets voor mij.
Ik zie overigens wel steeds meer mensen met een skateboard, is er weer een rage aan de gang (bijvoorbeeld door de Tony Hawk games )?
Ok, ik zou ook kunnen skaten, maar skateboarden ziet er toch wijzer uit .
[edit]Hoe kan ik nou het beste de tricks leren? Een skateboard goeroe opzoeken? Die zijn allemaal jonger dan ik
.[/edit]
Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.
suc6
tricks: Eerst ff wat aanklooien in op straat en daarna naar een park ofzo.
Zoek ons maar op in het park in Dordrecht.
Dordt heb het gekste park van het land!
oja, ik zou me daar als 34-jarige niet met een Blokker deck vertonen...en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
Anders is in Rotterdam ook wel een relaxt park (Westblaak) en ga dan meteen ff naar Left skateboardwinkel aan de Hartmanstraat (vlakbij het park).
wielen: Wat wil je met een board van de blokker. Mijn buurjongetjes hebben ook zo'n deck en ik flikker er de hele tijd van af als ik alleen maar rij al, terwijl ik om mijn eigen plank daar toch echt geen moeite mee heb .
Als je er echt weer lol in begint te hebben, kkop dan een echt merk plank, bijv. Real plank, Thunder-trucks en Spitfire-wielen en een goed merk lagers, FKD ofzo. Je zult er geen spijt van hebben...
oja, Left heeft ook van die complete decks met allemaal goeie merken erin, kosten iets van €120.
Er leuk voor een beginner, zo ben ik ook begonnen.
Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 15-07-2002 12:24]
Het lijkt mij een lager probleem (die lagertjes die tussen de as en het wieltje zitten.
Ik ben zelf helemaal geen skater of skeeler freak, maar heb wel skeelers. en toen ik daar nieuwe lagertjes op gezet had bleef ik zowat eindeloos door rijden nadat ik me 1x had afgezet!...
Dus het lijkt me raadzaam om toch eens naar een speciaalzaak te gaan (sportwinkel) en daar eens navraag te doen over het hoe en wat. Misschien kunnen hun jou wel in kontakt brengen met mensen die wat meer ervaring hebben en niet naar leeftijd kijken ...
(je bent zo oud als je je voelt!) ...
veel filmpjes, foto's, tricks etc.
er is ook een forum en een chatbox. alles in het nederlands !
RetepV : je schrijft dat je al aardig "oud" bent... ik zelf ben 26 en ook sinds een half jaar / jaar weer begonnen... iedereen neemt je gewoon op in hun midden, daar doen skaters niet zo moeilijk over gelukkig !
[Dit bericht is gewijzigd door JuG op 15-07-2002 12:34]
quote:Je hebt gelijk, maar in eerste instantie doe ik het liever op een plank waar ik niet gelijk telkens 'kaCHING!' denk als ik er weer een stuk uit rij
Koop eerst een goeie plank vriend...
Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.
Maar goed, van een skateboard waarvan de omschrijving "Luxe houten skateboard met stoere opdruk." is moet je natuurlijk ook niet te veel verwachten . HEt board kostte 22.65 euro, dan kun je er nog wel eens eentje kapot maken
.
Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?
quote:Nee, ik weeg maar 60Kg, dus ik val niet zo hard als de meeste andere mensen van mijn leeftijd
en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
quote:Well, doorzettingsvermogen is er wel, wat moet ik anders met mijn vrijetijd doen? In een kroeg hangen? Whoeahahaha
oefenen oefenen oefenen
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-07-2002 12:38]
quote:Best wel,ja. Tenminste, als je serieus met je hobby bezig wilt zijn. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen.
Op maandag 15 juli 2002 12:33 schreef RetepV het volgende:[..]
Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?
Top spul - niet te duur
quote:Yep, daarom dacht ik te beginnen met een board van 22 euro
Ik zie ze overal: Die kopen een duur board, rijden er twee keer op en het staat vervolgens weg te rotten in de schuur achter een kast.
quote:Geen idee. Ik weet dat ze alleen maar merkdingen verkopen, maar natuurlijk hebben die merken ook goedkope beginnersboards. Voor 70 euro wil ik natuurlijk ook wel iets dat minimaal 3 keer zo goed is als mijn huidige board
BTW: €70...das best weinig. Wat voor merken zitten daar dan bij?
Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen .
quote:Ik meen het serieus. Ik kan er niet eens op steppen, op zo'n ding. Ik vlieg alle kanten op. Dit zal ook wel met de truck-afstelling te maken hebben hoor.
Op maandag 15 juli 2002 12:43 schreef RetepV het volgende:Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen
.
In Eindhoven gaat aanstaande zaterdag het 'Grootste indoor skatepark van Europa (2000 m^2)' open.
http://www.area51skatepark.nl/
Ik ga wel effe kijken, eens even zien hoe veel ik nog moet leren .
quote:Hehehe, dan zie ik je daar vast wel. Ik ben te herkennen aan dat ik een t-shirt met een spijkerbroek draag, kort haar in spikes (nou ja, niet echt spikes, meer 'pieken') heb en Adidas sportschoenen. Maar goed, zo zal iedereen er dus wel uit zien
Op maandag 15 juli 2002 16:12 schreef Thomas B. het volgende:
Ja, en het wordt GèèèK!
Ehm. Damn, sinds ik geen lang haar meer heb val ik niet meer op .
Hmm, ik zie wel. Ik ben vast de enige oudere daar die niet kan boarden, de andere ouderen zullen voornamelijk wel ervaren rotten zijn .
[edit]
Hier een foto van mij, van vorig jaar. Ik ben degene die links met zijn mond vol te kijken naar zijn pizza. Tegenwoordig zit mijn haar weer iets anders, maar daar kijk je toch wel doorheen.
http://www.q4o.nl/images/foto/lanamstelveen2/gandhi/foto12.jpg
Toevallig is de kleur van mijn schoenen die van mijn shirt in die foto.
[/edit]
Anyway, ik heb nu in totaal 4 keer een uurtje geskate en ik begin de ollie door te krijgen. Ik kom omhoog en 1 uit de 5 keer kan ik nu ook landen.
Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro .
Zaterdag koop ik een beter board.
Overigens heb ik de smaak te pakken gekregen door Tony Hawk 2 op de PSX . Ik heb Tony Hawk 3 wel op mijn PC, maar ik wordt schijtziek van die damn controllers op die PC's. Ik heb nu 2 dure controllers, maar geen van beide speelt zo lekker als de controller van de PSX.
quote:Lukt het al een beetje?
Op donderdag 18 juli 2002 11:32 schreef RetepV het volgende:
Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro.
Avril Lavigne
quote:Kijk, het zit zo met skateboarden:
Op woensdag 04 september 2002 16:20 schreef extreme het volgende:
er is maar een ding echt leuk aan skateboarding....Avril Lavigne
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker
)), dus echt goed spul is het niet.
Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes
.
ik ben 28 en heb net mijn eerste board gekocht. wel direct een goede van 120 euro natuurlijk. nu ja, er waren wel betere. maar je kunt ook weer echt overdrijven.
en ik kan het dus helemaal niet. trouwens. skateboardmeet?
ow ja, en retepv niet echt de moeite waard om op een blokker board te leren ollieen ofzo, als je strax (ow w8, die heb je nu al heh?) een echt board hebt gaat het heel anders zijn. Is goed dat je door dat blokker board hebt gemerkt dat je skaten echt leuk vind, maar dump dat ding dan ook zo snel mogelijk
quote:ff nog wat feitjes over wielen:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?
-gekleurde wieletjes slijten sneller
-hoe groter de wielen, des te minder je hoeft te pushen
-aan te raden om op asfalt wat hardere wielen te nemen, zachte blijven als het ware aan het asfalt plakken en dat remt alleen maar af.
Wie hier skate trouwens al een aantal jaar of meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |