abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5017502
Well, naar aanleiding van het spelen van Tony Hawk 2 op de PSX (ja, ik kom er gewoon voor uit ) heb ik besloten weer een skateboard te kopen.

Omdat ik het vrijwel helemaal verleerd ben (en ik in mijn hoofd misschien beter was dan ik in werkelijkheid was ) ben ik eerst op rustige plekken maar wat aan het oefenen. Gaat op zich prima, ik kan al bijna weer een ollie, en rollen gaat ook wel.

Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?

Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker )), dus echt goed spul is het niet.

Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes .

Ik doe het ook niet om op te vallen of wat dan ook, maar om iets te hebben waarmee ik buiten lekker bezig kan zijn. Ik ben programmeur en zit al te vaak binnen, vind ik. Ik hou overigens niet van fietsen, en joggen is ook niets voor mij.

Ik zie overigens wel steeds meer mensen met een skateboard, is er weer een rage aan de gang (bijvoorbeeld door de Tony Hawk games )?

Ok, ik zou ook kunnen skaten, maar skateboarden ziet er toch wijzer uit .

[edit]Hoe kan ik nou het beste de tricks leren? Een skateboard goeroe opzoeken? Die zijn allemaal jonger dan ik .[/edit]

pi_5017585
www.skateboarding.com
staan instructie filmpjes
maar denk niet dat het meteen goed gaat
oefenen oefenen oefenen
thats the trick
vallen en weer opstaan
begin rustig
probeer eerst het rijden onder de knie te krijgen
ga dan beetje sturen
olie
flips
etc etc
ga info zoeken op inet
www.google.com
maar blijf proberen / oefenen
  maandag 15 juli 2002 @ 12:14:15 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_5017598
Koop eerst een goeie plank vriend...

Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.

suc6

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_5017600
rage: yep, THPS3 is uit (al een tijdje hoor)

tricks: Eerst ff wat aanklooien in op straat en daarna naar een park ofzo.
Zoek ons maar op in het park in Dordrecht.
Dordt heb het gekste park van het land!
oja, ik zou me daar als 34-jarige niet met een Blokker deck vertonen...en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
Anders is in Rotterdam ook wel een relaxt park (Westblaak) en ga dan meteen ff naar Left skateboardwinkel aan de Hartmanstraat (vlakbij het park).
wielen: Wat wil je met een board van de blokker. Mijn buurjongetjes hebben ook zo'n deck en ik flikker er de hele tijd van af als ik alleen maar rij al, terwijl ik om mijn eigen plank daar toch echt geen moeite mee heb .
Als je er echt weer lol in begint te hebben, kkop dan een echt merk plank, bijv. Real plank, Thunder-trucks en Spitfire-wielen en een goed merk lagers, FKD ofzo. Je zult er geen spijt van hebben...
oja, Left heeft ook van die complete decks met allemaal goeie merken erin, kosten iets van €120.
Er leuk voor een beginner, zo ben ik ook begonnen.
Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 15-07-2002 12:24]

maandag 15 juli 2002 @ 12:14:30 #5
20991 Sheriff2
Hetgeen u leest is waarheid!!!
pi_5017602
Skateman,

Het lijkt mij een lager probleem (die lagertjes die tussen de as en het wieltje zitten.

Ik ben zelf helemaal geen skater of skeeler freak, maar heb wel skeelers. en toen ik daar nieuwe lagertjes op gezet had bleef ik zowat eindeloos door rijden nadat ik me 1x had afgezet!...

Dus het lijkt me raadzaam om toch eens naar een speciaalzaak te gaan (sportwinkel) en daar eens navraag te doen over het hoe en wat. Misschien kunnen hun jou wel in kontakt brengen met mensen die wat meer ervaring hebben en niet naar leeftijd kijken ...

(je bent zo oud als je je voelt!) ...

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth [url=http://zifter.net]Hier[/url] niet klikken!
pi_5017830
kijk voor meer skate info ook op

http://www.sk8world.nl !

veel filmpjes, foto's, tricks etc.

er is ook een forum en een chatbox. alles in het nederlands !

RetepV : je schrijft dat je al aardig "oud" bent... ik zelf ben 26 en ook sinds een half jaar / jaar weer begonnen... iedereen neemt je gewoon op in hun midden, daar doen skaters niet zo moeilijk over gelukkig !

[Dit bericht is gewijzigd door JuG op 15-07-2002 12:34]

pi_5017839
quote:
Koop eerst een goeie plank vriend...
Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.
Je hebt gelijk, maar in eerste instantie doe ik het liever op een plank waar ik niet gelijk telkens 'kaCHING!' denk als ik er weer een stuk uit rij .

Maar goed, van een skateboard waarvan de omschrijving "Luxe houten skateboard met stoere opdruk." is moet je natuurlijk ook niet te veel verwachten . HEt board kostte 22.65 euro, dan kun je er nog wel eens eentje kapot maken .

Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?

quote:
en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
Nee, ik weeg maar 60Kg, dus ik val niet zo hard als de meeste andere mensen van mijn leeftijd . Maar polsbeschermers en kniebeschermers doe ik misschien nog wel. Kniebeschermers omdat ik mijn knieen al kapot heb gereden met motorcross, polsbeschermers omdat ik nou eenmaal dunne polsen heb en programmeur ben, dus afhankelijk van mijn polsen voor mijn werk.
quote:
oefenen oefenen oefenen
Well, doorzettingsvermogen is er wel, wat moet ik anders met mijn vrijetijd doen? In een kroeg hangen? Whoeahahaha . Da's leuk voor een zaterdagavond ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-07-2002 12:38]

pi_5017894
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?

Best wel,ja. Tenminste, als je serieus met je hobby bezig wilt zijn. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen.
Ik zie ze overal: Die kopen een duur board, rijden er twee keer op en het staat vervolgens weg te rotten in de schuur achter een kast.
BTW: €70...das best weinig. Wat voor merken zitten daar dan bij?
iig, ik weet zeker dat ik zo'n board van de blokker na een dag echt gesloopt zou hebben, het zou waarschijnlijk een ollie van een trapje niet overleven
  maandag 15 juli 2002 @ 12:39:04 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_5017906
Ik heb zelfd een kant en klaar powell deck van toen nog 350 piek gekocht.

Top spul - niet te duur

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_5017968
quote:
Ik zie ze overal: Die kopen een duur board, rijden er twee keer op en het staat vervolgens weg te rotten in de schuur achter een kast.
Yep, daarom dacht ik te beginnen met een board van 22 euro . Het zou heel slecht voor mijn eigenwaarde zijn als ik 120 euro voor een board had neergeteld en die na 2 dagen in de kast zou hangen.
quote:
BTW: €70...das best weinig. Wat voor merken zitten daar dan bij?
Geen idee. Ik weet dat ze alleen maar merkdingen verkopen, maar natuurlijk hebben die merken ook goedkope beginnersboards. Voor 70 euro wil ik natuurlijk ook wel iets dat minimaal 3 keer zo goed is als mijn huidige board .

Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen .

pi_5018063
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:43 schreef RetepV het volgende:

Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen .

Ik meen het serieus. Ik kan er niet eens op steppen, op zo'n ding. Ik vlieg alle kanten op. Dit zal ook wel met de truck-afstelling te maken hebben hoor.
Maar als je dadelijk je blokkerboard een beetje door hebt, en ik spreek van wat ik zelf gezien heb, en je koopt een echt deck zal je meteen veeeel beter skaten, echt waar.
pi_5020687
Hey, dit wisten jullie natuurlijk al, maarrrr:

In Eindhoven gaat aanstaande zaterdag het 'Grootste indoor skatepark van Europa (2000 m^2)' open.

http://www.area51skatepark.nl/

Ik ga wel effe kijken, eens even zien hoe veel ik nog moet leren .

pi_5020822
Ja, en het wordt GèèèK!
pi_5021663
quote:
Op maandag 15 juli 2002 16:12 schreef Thomas B. het volgende:
Ja, en het wordt GèèèK!
Hehehe, dan zie ik je daar vast wel. Ik ben te herkennen aan dat ik een t-shirt met een spijkerbroek draag, kort haar in spikes (nou ja, niet echt spikes, meer 'pieken') heb en Adidas sportschoenen. Maar goed, zo zal iedereen er dus wel uit zien .

Ehm. Damn, sinds ik geen lang haar meer heb val ik niet meer op .

Hmm, ik zie wel. Ik ben vast de enige oudere daar die niet kan boarden, de andere ouderen zullen voornamelijk wel ervaren rotten zijn .

[edit]
Hier een foto van mij, van vorig jaar. Ik ben degene die links met zijn mond vol te kijken naar zijn pizza. Tegenwoordig zit mijn haar weer iets anders, maar daar kijk je toch wel doorheen.

http://www.q4o.nl/images/foto/lanamstelveen2/gandhi/foto12.jpg

Toevallig is de kleur van mijn schoenen die van mijn shirt in die foto.
[/edit]

pi_5036089
Ik vrees alleen dat ik niet kan...Damn !
Als er weer een keer een wedstrijd is in Dordt ofzo zal ik het je laten weten. Maar die is pas geweest, dus dat duurt nog wel even...
pi_5060876
Door Tony Hawk 3 heb ik laatst een skateboard gekocht..
Ik heb al veel verwondingen op mijn arm maar de ollie heb ik onder controle
pi_5061399
Whahahaha . Ik ben aan het oefenen samen met mijn broertje (ik ben 34, hij 30 . Ik ben nu één keer gevallen, achterover, maar ik kon het met mijn handen opvangen. Nu heb ik wel een afdruk van het asfalt in bloeduitstortinkjes in mijn handen staan .

Anyway, ik heb nu in totaal 4 keer een uurtje geskate en ik begin de ollie door te krijgen. Ik kom omhoog en 1 uit de 5 keer kan ik nu ook landen.

Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro .

Zaterdag koop ik een beter board.

Overigens heb ik de smaak te pakken gekregen door Tony Hawk 2 op de PSX . Ik heb Tony Hawk 3 wel op mijn PC, maar ik wordt schijtziek van die damn controllers op die PC's. Ik heb nu 2 dure controllers, maar geen van beide speelt zo lekker als de controller van de PSX.

pi_5634746
*oud topic omhoog haalt*
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:32 schreef RetepV het volgende:

Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro .

Lukt het al een beetje?
Heb je al een nieuwe plank?
Het zal niks te maken hebben met je grip...
Het zal (waarschijnlij) aan jezelf liggen of aan je crap-board.
anyway, succes!
pi_5654548
skateboarding kicks ass ! retepv keep on practicing !
pi_5654713
er is maar een ding echt leuk aan skateboarding....

Avril Lavigne

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_5677132
quote:
Op woensdag 04 september 2002 16:20 schreef extreme het volgende:
er is maar een ding echt leuk aan skateboarding....

Avril Lavigne

Kijk, het zit zo met skateboarden:
of je vind het niet zo leuk, maar wel leuk om te zien...
of het is je leven geworden en je zou nooooit meer zonder kunnen!
ik ben het laatste
  donderdag 5 september 2002 @ 22:27:26 #22
12750 Hrun
Special Obedience
pi_5677200
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:

Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker )), dus echt goed spul is het niet.

Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes .

ik ben 28 en heb net mijn eerste board gekocht. wel direct een goede van 120 euro natuurlijk. nu ja, er waren wel betere. maar je kunt ook weer echt overdrijven.

en ik kan het dus helemaal niet. trouwens. skateboardmeet?

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_5677307
Gewoon eerst een bezoekje aan de bioscoop brengen...
Dogtown and Z-Boys... vette skatefilm.
  maandag 9 september 2002 @ 22:05:53 #24
28243 Bong-One
Skate and Destroy
pi_5728409
allemaal lui die gaan skaten door tony hawk

ow ja, en retepv niet echt de moeite waard om op een blokker board te leren ollieen ofzo, als je strax (ow w8, die heb je nu al heh?) een echt board hebt gaat het heel anders zijn. Is goed dat je door dat blokker board hebt gemerkt dat je skaten echt leuk vind, maar dump dat ding dan ook zo snel mogelijk

das mijn site -->[b][url=http://www.ahopeofshit.tk]A Hope Of Shit[/url][/b] // [b][url=http://www.opgezwolle.nl]Opgezwolle[/url][/b] // [b][url=http://users.ign.com/collection/Bong-One]Mijn PSone Games[/url][/b]
pi_5933445
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:

Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?

ff nog wat feitjes over wielen:

-gekleurde wieletjes slijten sneller
-hoe groter de wielen, des te minder je hoeft te pushen
-aan te raden om op asfalt wat hardere wielen te nemen, zachte blijven als het ware aan het asfalt plakken en dat remt alleen maar af.

Wie hier skate trouwens al een aantal jaar of meer?

Take no prisoners... take no shit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')