quote:3X HAH C1000, AH en die zak (wat een kutaanbieding, binnenin zie je dat het maar om 5 groente gaat...) en geadreseerde mailing van de gemeente, Makro, en veel post.
Anyway, Ik had 4 tassen extra met HAH, en nog kwam ik voor 5 straten alle HAH tekort...![]()
En de AH bonussen plakten aan elkaar vast (dus 2x AH bonusfolder, C1000 en de Zak combinaties), dat hebben ze bij het HAH insteken niet gemerkt, mocht ik alle dubbele AH folders er ook nog tussen uit gaan lopen vissen, tijdens het rondbrengen....
Ja hier zaten ze ook aan elkaar geplakt, maar wel opgemerkt bij het invouwen dus het meeste is wel goed gegaan. Maar had bij een van m'n wijken wel tekort (normaal nooit), dus zal toch wel een paar dubbelen erbij gehad hebbenquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had ook een paar dubbele AH Bonussen ertussen idd.
Dat is bij ons structureel. Ook als er dubbel HAH en veel post is. Vadnaag hadden we dubbel, veel post en te weinig VOS-sers. Op een gegeven moment waren we met 2 vaste postbodes over en een beperkt aantal zaterdagwerkers. Dan voel je de bui al hangen. 17u45 klokte ik af. Gelukkig ben ik deze week reserve, dus geen discussie over uren.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef JMT het volgende:
Als je met Nut/slip periode t zelfde bedoelt als wat hier "oplos" heet (deeltje van extra wijk overnemen), ja dat was van week 28 t/m 35. Hier dus god zei dank weer voorbij \0/
Ik heb ze gewoon bezorgd hoor. Boeie dat het niet goed gegaan is. Had trouwens beter niet kunnen werken. Was wat ziekjes en dat heb ik geweten. Was mede daardoor pas om 17:30 klaarquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef Deezertje het volgende:
3X HAH C1000, AH en die zak (wat een kutaanbieding, binnenin zie je dat het maar om 5 groente gaat...) en geadreseerde mailing van de gemeente, Makro, en veel post.
Anyway, Ik had 4 tassen extra met HAH, en nog kwam ik voor 5 straten alle HAH tekort...![]()
En de AH bonussen plakten aan elkaar vast (dus 2x AH bonusfolder, C1000 en de Zak combinaties), dat hebben ze bij het HAH insteken niet gemerkt, mocht ik alle dubbele AH folders er ook nog tussen uit gaan lopen vissen....
Hihi groot gelijkquote:Op zaterdag 5 september 2009 22:33 schreef CHEVHB het volgende:
Tering, wat een klote HAH.. had ook een overshot aan die zakken.. mijn collega wist er wel iets moois mee..
[ afbeelding ]
zaterdag hetzelfde als vandaag.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:25 schreef jenaika het volgende:
Wie weet de TNT post Huis aan Huis planning voor volgende week? (week 37)
Weet je hoeveel werk het is om die HAH in de zak te proppen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:55 schreef Deezertje het volgende:
Inclusief zak?
Waarom mikken ze niet al die HAH in de zak, veel makkelijker.
Maar de zak zit er dus weer bij volgende week?quote:Op zondag 6 september 2009 00:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Weet je hoeveel werk het is om die HAH in de zak te proppen?
En ik denk niet dat C1000 het kan waarderen als ze in de AH-zak belanden, toch.
Mag ik dan overplaatsing? Bij ons doen ze nog steeds aan dat "oplossen", zowel doordeweeks als zaterdag. Enige verschil is dat we nu 4 verdeelwijken hebben ipv 15. En we staan nog steeds met 2 man minder te vossen dan we horen te hebben, wat betekent dat de vos ook steevast een half uur uitloopt. Dat noemen ze dan "Inspelen op verkeer", nou het was gisteren behoorlijk druk (veel HSM-post, veel platte stukken en dan nog eens 3x hah) en nog hadden we opdeel. Volgens mij klopt er geen moer van die cijfers van hun. Straks hebben we met kerst nog opdeel!quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef JMT het volgende:
Als je met Nut/slip periode t zelfde bedoelt als wat hier "oplos" heet (deeltje van extra wijk overnemen), ja dat was van week 28 t/m 35. Hier dus god zei dank weer voorbij \0/
Afgelopen week enkel op de donderdag het TNT lijfblaadje als HAH gehad, verder niets \0/
*klopt vast af voor komende week, "na het zoet komt het zuur" etc... :/
Zo zie je maar dat de extra zorg bij collectie voor rouwpost bij distributie weer compleet teniet kan worden gedaan. Dit is hier ook wel eens gebeurd, of, wat ook wel voorkomt, dat onwetende niet goed ingewerkte krachten de urgentie van rouwpost bij foutsortering niet aanvoelen, waardoor na het herstellen ervan de geadresseerde de post te laat ontvangt.quote:Op zondag 6 september 2009 13:01 schreef silliegirl het volgende:
[...]
Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag, er zaten ook rouwkaarten enzo tussen de post van vrijdag. Das lekker dan als die te laat bezorgd worden. En ook gisteren stonden er nog een wijk of 4 waar niemand voor was; ik betwijfel dat ze die maandag dan meenemen in de bestelling. Krijg je op dinsdag nog is een rouwkaart die er zaterdag al had moeten zijn..
True. Wordt ook wel eens gefaxt naar het betreffende kantoor trouwens.quote:Op zondag 6 september 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
mja, er is wel een verschil tussen een bedankkaartje en het rouwkaartje zelf. Die laatste heeft de hoogste prioriteit, zodanig zelfs dat als je een fout daarin tegenkomt in je wijk, je het kantoor op moet bellen en dan sturen ze iemand langs om die kaart alsnog te bezorgen.
Wat ik dan nog echt het domste vind: ik ben al ruim een jaar de vaste zaterdagbesteller op die wijk. Ik heb opgegeven dat ik ook door de week extra kon werken, maar dat "was niet nodig, en als wel, zouden ze bellen". Dan kom ik zaterdag; blijkt dat de post de dag ervoor gewoon "is blijven staan, omdat er niemand kon werken". Ik ben niet eens gebeld!! :| Terwijl ik dan aanneem dat de vaste zaterdagkracht voor een specifieke wijk de eerste de beste is die je belt, toch?quote:Op zondag 6 september 2009 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenlijk is het te gek voor woorden. Dat verhaal over die wijken die waren blijven liggen staat niet op zichzelf, dat gebeurt bij ons ook geregeld (toch wel 2x per maand). Het heeft wel eens de media gehaald (pas een item op RTV Oost), en ook een keer het Utrechts (?) Dagblad, maar een TNT-woordvoerster deed het toen af als een incident, en verzekerde dat de rouwkaarten er in dat soort gevallen altijd eruit werden gehaald. Wij weten wel beter, sowieso kunnen rouwkaarten er alleen uitgehaald worden als een TC besluit een wijk te laten staan, wijken die door misverstanden of moedwil blijven liggen op depots of in onderbussen, daar zitten ze echt nog wel tussen! En dan te bedenken dat datzelfde TNT Post 11.000 mensen wil ontslaan omdat de post zoveel minder is geworden tgv concurrentie en internet. Terwijl ze nu al mensen tekort hebben, zo blijkt!
Inderdaadquote:Op zondag 6 september 2009 22:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat ik dan nog echt het domste vindt: ik ben al ruim een jaar de vaste zaterdagbesteller op die wijk. Ik heb opgegeven dat ik ook door de week extra kon werken, maar dat "was niet nodig, en als wel, zouden ze bellen". Dan kom ik zaterdag; blijkt dat de post de dag ervoor gewoon "is blijven staan, omdat er niemand kon werken". Ik ben niet eens gebeld!! :| Terwijl ik dan aanneem dat de vaste zaterdagkracht voor een specifieke wijk de eerste de beste is die je belt, toch?
Dat is nog niks, wegens onderbezetting qua postbezorgers moeten alle vaste bestellers bij ons doordeweeks 2 keer de straat op, met wijken van 2 a 3 uur. afgelopen zaterdag zijn er minstens 4 wijken en 20 nabrengtassen op steunpunten blijven staan en dat is geen incident.quote:Op zondag 6 september 2009 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenlijk is het te gek voor woorden. Dat verhaal over die wijken die waren blijven liggen staat niet op zichzelf, dat gebeurt bij ons ook geregeld (toch wel 2x per maand). Het heeft wel eens de media gehaald (pas een item op RTV Oost), en ook een keer het Utrechts (?) Dagblad, maar een TNT-woordvoerster deed het toen af als een incident, en verzekerde dat de rouwkaarten er in dat soort gevallen altijd eruit werden gehaald. Wij weten wel beter, sowieso kunnen rouwkaarten er alleen uitgehaald worden als een TC besluit een wijk te laten staan, wijken die door misverstanden of moedwil blijven liggen op depots of in onderbussen, daar zitten ze echt nog wel tussen! En dan te bedenken dat datzelfde TNT Post 11.000 mensen wil ontslaan omdat de post zoveel minder is geworden tgv concurrentie en internet. Terwijl ze nu al mensen tekort hebben, zo blijkt!
Ik weiger dat soort ongein altijd (wel ruim vantevoren). Ik ga op maandag niet in vreemde wijken lopen. Dinsdag t/m vrijdag maakt het me niet uit, maar op maandag en zaterdag wil ik geen geouwehoer met vreemde diensten. Op zaterdag gewoon omdat er dan afwijkende diensten zijn en op maandag om de simpele reden dat er dan te weinig post is om achteraan te kunnen lopen en omdat er van de meeste wijken geen fatsoenlijk loopbriefje aanwezig is.quote:Op maandag 7 september 2009 15:56 schreef Bensel het volgende:
vandaag ook leuk. Ipv m'n 'gewone' maandagbestelling (gewoon tussen haaksjes, gezien ik vaste zaterdag werker ben), een bestelling in een ander dorp, waarbij ik 2 van de 4 lopen nog nooit gelopen heb. En bovendien een pokke-end fietsen was. Lijkt erop dat ik steeds de wijken krijg die volledig in het buitengebied liggen
Eens, heb dat afgelopen vakantie ook een aantal keer gedaan op maandag en dat vond ik echt de leukste en relaxte dagen (de zon scheen dan ook altijdquote:Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je op maandag een gebied hebt dat je echt goed kent, is het geweldig werken. Ik kan in de bekende gebieden op maandag echt met een bloedgang door een wijk knallen, echt de kortste en snelste route nemend en dan is het echt leuk (vind ik, althans). Het heeft dan meer weg van spelen dan van werken.
Binnen een beetje puzzelen over hoe je de wijk gaat lopen (met het oog op het postaanbod, omdat je op maandag soms complete straten kan overslaan), verschillende lopen lekker door elkaar vlechten en vervolgens in de wijk overal blind naartoe kunnen fietsen.
Hier verkopen ze die ronde bussen wel ja.quote:Op maandag 7 september 2009 20:04 schreef Nonneke het volgende:
Verkopen ze op het postkantoor ook poster-kokers of iets wat er op lijkt zodat ik veilig wat posters kan opsturen ? (net zoals die handy doosjes die ze verkopen voor de pakketpost)
Wij hadden afgelopen zaterdag ook AH, maar morgen gewoon weer 3 soorten huis aan huis. Dus wat dat betreft maakt het weinig verschil.quote:Op maandag 7 september 2009 20:41 schreef Deezertje het volgende:
AH is Zaterdag al gedaan, dus morgen alleen Karwei HAH?
Of worden we alsnog blijgemaakt met een dooie mus?
Welke HAH heb je?quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij hadden afgelopen zaterdag ook AH, maar morgen gewoon weer 3 soorten huis aan huis. Dus wat dat betreft maakt het weinig verschil.
die nieuwe wijken waren niks bijzonders. Pokke end fietsen, 1 straat heen, 1 straat terug, meer niet. Kon je niet verdwalen al deed je je best. Moest wel op een 'reserve'fiets, had het dus wel iets sneller kunnen doen, maar goedquote:Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik weiger dat soort ongein altijd (wel ruim vantevoren). Ik ga op maandag niet in vreemde wijken lopen. Dinsdag t/m vrijdag maakt het me niet uit, maar op maandag en zaterdag wil ik geen geouwehoer met vreemde diensten. Op zaterdag gewoon omdat er dan afwijkende diensten zijn en op maandag om de simpele reden dat er dan te weinig post is om achteraan te kunnen lopen en omdat er van de meeste wijken geen fatsoenlijk loopbriefje aanwezig is.
Heb het er even over met je teamcoach... Je kan met goed fatsoen niet binnen de tijd lopen als je op maandag naar een vreemd gebied wordt gestuurd, al heb je nog zo'n mooie kaart mee. Alleen de voorbereiding duurt al twee keer langer dan normaal, omdat je de kast niet kent en niet weet hoe de wijk loopt, en als je eenmaal in de wijk zit, zit je de hele tijd te zoeken waar je heen moet en heb je ook niet bepaald de meest efficiënte route.
Als je op maandag een gebied hebt dat je echt goed kent, is het geweldig werken. Ik kan in de bekende gebieden op maandag echt met een bloedgang door een wijk knallen, echt de kortste en snelste route nemend en dan is het echt leuk (vind ik, althans). Het heeft dan meer weg van spelen dan van werken.
Binnen een beetje puzzelen over hoe je de wijk gaat lopen (met het oog op het postaanbod, omdat je op maandag soms complete straten kan overslaan), verschillende lopen lekker door elkaar vlechten en vervolgens in de wijk overal blind naartoe kunnen fietsen.
Het kantoor leek vanmorgen trouwens wel een slagveld... Het is niet echt netjes achtergelaten, zaterdagmiddag (het was dan ook chaos).
Alsnog bellen. Biedt aan om een uurtje te lopen ofzo.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:55 schreef CHEVHB het volgende:
Ik zit met een klein probleempje.. ben ziek ( migrene, misselijk) en ik moet over 2 uur werken.. dus dan kan ik moeilijjk nog afbellen nu?
Nou hier is de eerste brief over de gigantische hoeveelheden post die ons met kerst staan te wachten (en vooral een oproep aan ons om voor extra mensen te zorgen...) ook al binnen...quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef Jordy-B het volgende:
Denk erom dat er rond de kerst wel veel extra werk is bij collectie (veel extra voorlichtingen), dus het kan geen kwaad om je teamcoach te laten weten dat je dan graag extra wil werken.
Mwa, ik vind het altijd wel gezellig. De sfeer op de werkvloer is gewoon anders, vaak beter. En het duurt maar iets van 2 à 3 weekjes en de echte topdrukte maar een paar dagen. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om elke dag iets anders te eten te krijgen. Lekker met zijn allen in de kantine broodjes hamburger eten of de hele dag door appelflappen eten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Haha ja, die had ik vorige week ook. Ik sla lekker over
Ja, zo kan ik het ook. Diegene die het bedacht heeft moet zelf naar eens met die dingen lopen. Eens kijken of het verhaal dan anders is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ze tellen die 2 AH-dingen gewoon als 1
Diegen die überhaupt t idee HAH combineren met gewone post heeft bedacht mag eens met die zooi gaan lopenquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook. Diegene die het bedacht heeft moet zelf naar eens met die dingen lopen. Eens kijken of het verhaal dan anders is.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Diegen die überhaupt t idee HAH combineren met gewone post heeft bedacht mag eens met die zooi gaan lopen
Ik ga ook maar eens op zoek naar zo'n maatjequote:Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Lastpost het volgende:
[..]
![]()
Net klaar met me moeders middagronde van 2 uurtjes, heb zelf de folders gedaan en me ma de post.
Ik dacht dat wij het slecht hadden met 3xquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef Lastpost het volgende:
Trouwens, ik meen gelezen te hebben hier dat je maar 3 HAH mag lopen in éen keer, hier hadden we er vandaag 4 (AH klein, AH tas, Karwei en Blokker) te bezorgen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:15 schreef Deezertje het volgende:
http://tinyurl.com/tntpost-hah
en wacht 44 seconde
En "tel de deurbellen" ....daahaagquote:Maar sinds dit jaar hebben we enkele grote contracten voor de zaterdag. Daarom hebben we de afspraken
rondom de vergoeding van huis-aan-huis aangepast, zodat ook zaterdagbestellers voor de
bezorging ervan extra betaald krijgen.”
wow dan moet je wel heeeel snel die HAH erin flipperen zeg!quote:Omdat huis-aan-huis wegbrengen meer tijd kost, is afgesproken dat je ook meer betaald krijgt. Voor iedere 100 afgiftepunten krijg je daarom 5 minuten extra uitbetaald.
Bij de JA JAAH sticker op t voorblad stopte ik met lezen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:15 schreef Deezertje het volgende:
http://tinyurl.com/tntpost-hah
en wacht 44 seconde
Das lekker krapquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:47 schreef Lastpost het volgende:
Haha wat een 'folder' is dat zeg.
En die 5 minuten extra per 100 woningen, nee lekker systeem aangezien ze hier (weet niet of dat standaard zo is) de post verminderen op de dagen dat er veel HAH bij zit, zo blijf je vrijwel altijd op dezelfde tijden lopen met of zonder HAH.
Zit deze Zaterdag bij de Mail.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:32 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]![]()
![]()
Voor wie is dit bedoeld? Nieuw te werven zaterdagwerkers in groep 8...? Jezus zeg, je voelt je weer lekker serieus genomen op deze manier. Misschien maar eens een mooie brief aan wagen ihkv mooie plaatjes vullen geen gaatjes...
Verder neem ik aan dat er over de volgende passage wat betere informatie komt:
[..]
En "tel de deurbellen" ....daahaag
Waar heb je deze trouwens vandaan?
Vergis je alsjeblieft!quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef CHEVHB het volgende:
Volgens mij zaterdag a.s weer die papieren HAH zakken van de AH.. volgens mij kan zijn dat ik me vergis
grooste wijk die ik ken hier is 3 uur 3 kwartier zonder HAH. Maar daar heb ik nooit echt problemen met steunzakken, aangezien ik dan sowieso al 4 tassen vrij gemakkelijk weg kan brengen (eigen huis als steunpunt). Als er echt veel is, kan ik nog 1 of 2 tassen extra kwijt bij het depot, die ook op de route ligt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:50 schreef Lastpost het volgende:
Hoe groot zijn die wijken die jullie lopen in godsnaam?
Mijn grootste wijk die ik hier ooit gehad heb stond 3,5 uur voor zonder HAH en enkel met de Veronica actie had ik toen meer als 2 nabrengtassen.
Omgquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ze tellen die 2 AH-dingen gewoon als 1
Ik heb een dik jaar een wijk van 4.5 uur als vaste wijk gehad. Is hier wel een van de grotere wijken. In totaal over een afstand van zo'n 85 km.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:50 schreef Lastpost het volgende:
Mijn grootste wijk die ik hier ooit gehad heb stond 3,5 uur voor zonder HAH en enkel met de Veronica actie had ik toen meer als 2 nabrengtassen.
In die drie uur heb ik inderdaad alleen een haal en buslichting rit. Ook heb ik de brief ontvangen van TNT waarin staat dat er tijdens de feestdagen extra werk beschikbaar is. Gisteren heb ik ook meteen aangegeven dat ik in die periode graag extra wil werken maar als ik het goed heb begrepen kan ik pas later aangeven dat ik dan extra diensten wil draaien. Morgen ga ik het denk ik nog eens aankaarten want misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan het altijd voorleggen aan je teamcoach, maar bij collectie heb je meestal vrij korte diensten. Dan zou je al aan iets als voorlichting moeten denken, wat je voorafgaand aan je gebruikelijk dienst doet. Ik weet niet wat je nu doet, maar drie uur zal wel iets als expeditie of een haalrit/buslichting zijn?
Denk erom dat er rond de kerst wel veel extra werk is bij collectie (veel extra voorlichtingen), dus het kan geen kwaad om je teamcoach te laten weten dat je dan graag extra wil werken.
Kloptquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef CHEVHB het volgende:
Volgens mij zaterdag a.s weer die papieren HAH zakken van de AH.. volgens mij kan zijn dat ik me vergis
Ik zei zaterdag al dat we aankomende zaterdag hetzelfde zouden hebben...quote:
Ik ben relatief veel tijd kwijt bij bussenfronten, eigenlijk... Komt omdat ik normaal gesproken genoeg tijd heb om post en HAH te pakken als ik van bus naar bus loop/fiets, maar bij een bussenfront sta je stil.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:07 schreef seventhseagulll het volgende:
5 minuten per 100 adressen is wel erg weinig zeg. In mijn zaterdagdienst (2 wijken) waar 4,5 uur voor staat doe ik met hah al snel een uur extra over en dat zijn ongeveer 600 adressen volgens mij. Het is dan wel 95% portieken.
Gecombineerde wijk met verschillende postcodes ofzo?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb zaterdag een wijk waar minimaal twee, maar misschien nog wel meer verschillende zaken van HAH zijn. Dus voor het ene adres heb je het ene stapeltje nodig, terwijl je voor een bus die drie meter verderop staat het andere stapeltje nodig hebt.
Toen was ik niet in staat zulke berichten te lezenquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik zei zaterdag al dat we aankomende zaterdag hetzelfde zouden hebben...
Heb bussen in zes postcodegebieden op zaterdag. Heb een autoroute en dan kom je bij de boeren en in gehuchten. Moet daarnaast ook nog even een stukje in het dorp lopen waar in normaal ook al loop, maar nu dus een ander gedeeltequote:Op dinsdag 8 september 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gecombineerde wijk met verschillende postcodes ofzo?
Als ik de post voor het volgende adres heb doorgekeken, leg ik meestal de laatste brief dat adres (een beetje) op z'n kant, als een soort bladwijzer. Je hebt je handen immers al vol met de post voor het huidige adres.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:25 schreef seventhseagulll het volgende:
@Jordy-B
Dat van dat adres vooruitlopen ga ik zaterdag maar eens proberen.
Maar bij portieken heb je hetzelfde probleem als bij bussenfronten, omdat je hier dan dus een brievenbus hebt, trap op gaat, vier deuren naast elkaar hebt (daar sta ik dus stil) en dan weer naar beneden.
Koetie, Koetie, Koetiequote:Op woensdag 9 september 2009 07:32 schreef Viper86 het volgende:
Het lijkt wel of dit topic alleen maar over H.A.H. gaat.
Veel post-bezorger ben ik dan ook niet meer.quote:Op woensdag 9 september 2009 07:32 schreef Viper86 het volgende:
Het lijkt wel of dit topic alleen maar over H.A.H. gaat.
Dan is er idd ook niet veel meer aan. Als de verschillende reorganisaties er niet voor zorgen, zorgt de H.A.H. wel voor minder werkplezier.quote:Op woensdag 9 september 2009 07:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Veel post-bezorger ben ik dan ook niet meer.
Nog even en ik krijg de titel HAH-bezorger met wat post erbij af en toe.
"JA wel HAH | NEE geen post" stickers tref je binnenkort aan op de deuren.
Als je héél erg goed je best doet op school, hoef je over een paar jaar nooit meer H.A.H. te bezorgen!quote:Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik wil werken i.p.v school:(
Of als je héél erg slecht je best doet op school, kun je meteen aan het werk.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:33 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Als je héél erg goed je best doet op school, hoef je over een paar jaar nooit meer H.A.H. te bezorgen!
Kun je straks over een paar jaar chef foldervouwer worden in éên van die zetkantoren die TNT overal wil neerplanten als ik hun laatste plannen mag geloven.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Of als je héél erg slecht je best doet op school, kun je meteen aan het werk.
Ik heb meestal een aut dienst van 5 uur qua bezorgen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:50 schreef Lastpost het volgende:
Een postcode met 1 adres komt wel vaker voor, vroeger was het mogelijk om je eigen postcode aan te vragen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:35 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb een dik jaar een wijk van 4.5 uur als vaste wijk gehad. Is hier wel een van de grotere wijken. In totaal over een afstand van zo'n 85 km.
De grootste op onze vestiging ( kwa afstand ) is volgens mij de wijk die helemaal naar het midden van de afsluitdijk moet.Daar is de kleinste postcode van Nederland: één benzinestation.
Ik weet niet of dit jou bewering onderuit moet halen, maar volgens wiki is de postcode wel uniek:quote:Op donderdag 10 september 2009 00:42 schreef TokenW het volgende:
[..]
Een postcode met 1 adres komt wel vaker voor, vroeger was het mogelijk om je eigen postcode aan te vragen.
Maar goed, maakt niet uit. Het blijft een grappig adres.quote:Het adres van Breezanddijk heeft een unieke postcode: het is het enige adres met postcode 8766 en na 8766 kunnen uitsluitend de letters TS komen.
ik was vor een paar weken geleden blij als ik maar 2 wijken had per dagquote:Op donderdag 10 september 2009 01:21 schreef CHEVHB het volgende:
Morgen maar 1 wijk.. Lang geleden!
Ik dacht aan een volledige postcode , niet alleen aan de 4 cijfersquote:Op donderdag 10 september 2009 01:15 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit jou bewering onderuit moet halen, maar volgens wiki is de postcode wel uniek:
[..]
Maar goed, maakt niet uit. Het blijft een grappig adres.
Oké, ja, dat kan.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:07 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ik dacht aan een volledige postcode , niet alleen aan de 4 cijfers
Ik heb twee dagen per week vrij maar mij bellen ze nietquote:Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Morgen heb ik weer eens mijn autodienst. Blijft toch lkkr om een dag per week vrij te hebben zodat je wat extra kunt verdienen.
Kom je toch gezellig bij ons werken.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb twee dagen per week vrij maar mij bellen ze niet![]()
Toevallig zit ik morgen ook al op een autodienst. Ben van de week gebeld of ik even kon werkenquote:Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oké, ja, dat kan.
Morgen heb ik weer eens mijn autodienst. Blijft toch lkkr om een dag per week vrij te hebben zodat je wat extra kunt verdienen.
Ze bellen mij sowieso altijd als ze iemand nodig hebben dus ik denk dat ze gewoon even niemand nodig hebben. De zomer is natuurlijk ook wel voorbij, dus er zijn nu niet zo veel vakantiegangers meer.quote:
Haha Fries praten, nee bedankt, ik hou het wel bij Westlandsquote:Op donderdag 10 september 2009 20:12 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Kom je toch gezellig bij ons werken.
Moast allinnich wol in wurdje Frysk kinne praten.![]()
Oke, naja, je zou het morgen kunnen aangeven bij je teamcoach. Bij ons zijn ze meestal wel blij dat ze weten dat er zaterdagwerkers beschikbaar zijn op doordeweekse dagen. En het kan natuurlijk nooit kwaad.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ze bellen mij sowieso altijd als ze iemand nodig hebben dus ik denk dat ze gewoon even niemand nodig hebben. De zomer is natuurlijk ook wel voorbij, dus er zijn nu niet zo veel vakantiegangers meer.
[..]
Haha Fries praten, nee bedankt, ik hou het wel bij Westlands
Hehe, das idd toevallig.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toevallig zit ik morgen ook al op een autodienst. Ben van de week gebeld of ik even kon werken
Zou het de laatste keer AH zijn?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wij hebben morgen AH (2x) en C1000
Hier gelukkig wel, zag de bakken al weer vol liggen met die AH-ongein dus ik ben bang dat ze alweer voor morgen zijn bij ons.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zou het de laatste keer AH zijn?
Dat is hier zo met Limburgs. Een teamcoach/vestigingsmanager heeft maar Limburgs te verstaan, anders krijgt ie de helft niet mee.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef Viper86 het volgende:
En Fries is niet zo moeilijk hoor.Je kan gewoon Nederlands terugspreken. Maar het is wel zo dat zowat het hele kantoor Fries spreekt...... [ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[..]
Haha. Hier Poolsquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor de extra taak van toeristeninformatiepunt is hier in de stad Duits en Frans ook heel erg nuttig
Niks mis met Fries sreken in Friesland.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht dat één van de vereisten bij TNT was dat je goed Nederlands moet spreken en het moet kunnen verstaan. Er stond niks over Limburgs/Fries/anders
De richtlijn van TNT is 17.00. Als je er constant overheen gaat zou ik toch eens aan de bel trekken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:34 schreef CHEVHB het volgende:
Daarnet discussie met me ouders, over dat ze het gek vonden dat sommige na 17.00 uur nog bezorgen.. ik loop wel is iets uit, vanwege veel post.. is normaal lijkt me
Mja uitloop is normaal, maar een van de zoveel doelstellingen is dat alles voor 17:00 bezorgd moet zijn..quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:34 schreef CHEVHB het volgende:
Daarnet discussie met me ouders, over dat ze het gek vonden dat sommige na 17.00 uur nog bezorgen.. ik loop wel is iets uit, vanwege veel post.. is normaal lijkt me
Ik heb een collega die standaard als hem iets simpels gevraagd wordt, zijn baas opbelt (hij is een sub) en het gesprek via zijn baas laat verlopen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht dat één van de vereisten bij TNT was dat je goed Nederlands moet spreken en het moet kunnen verstaan. Er stond niks over Limburgs/Fries/anders
Dan heb ik morgen denk ik weer vier soorten. Twee keer HAH voor het ene dorp. En drie keer HAH voor de andere twee dorpen. Twee gaten van dorpen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wij hebben morgen AH (2x) en C1000
Hehe.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ben ook al lang weer klaar.
Had vandaag weer de lol om naar een collega te kunnen zwaaien en twintig tellen na hem hetzelfde boerenweggetje op te mogen draaien. Aan het weggetje liggen twee huizen, maar er zit precies een gemeentegrens tussen
Uuh, ja, daar zijn wij ook mee bekend. We hadden hier eerst ook een teamcoach die uit Enschede kwam en altijd plat tukkers sprak.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is hier zo met Limburgs. Een teamcoach/vestigingsmanager heeft maar Limburgs te verstaan, anders krijgt ie de helft niet mee.
Hier moet je bij aanvang van je contract voor de teamcoach met je hand op je hart voluit het Friese volkslied zingen. Dit moet natuurlijk wel samengaan met een outfit bestaande uit klompen, zo'n blauw boerenpakkie en een fles beerenburg in de hand.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier komen idd ook best veel Duitsers. Ik blijf ze echter steevast terugantwoorden in het Engels. En dat blijken ze tegenwoordig ook wel een beetje te kunnen spreken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor de extra taak van toeristeninformatiepunt is hier in de stad Duits en Frans ook heel erg nuttig
Zo bedoelde ze het ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:33 schreef TokenW het volgende:
[..]
Niks mis met Fries sreken in Friesland.
Vroeger waren er ook eigenlijk geen diensten die qua eindtijd de 17.00 dicht naderden. Tegenwoordig is dat wel anders, en lopen veel diensten tot 17.00 (of 16.55, maar laten we niet mierenneuken). Het is dat we nog een reorganisatie hebben in november (dus ik weet niet hoe de diensten eruit komen te zien), maar ik hou m'n hart vast voor de kerst, straks.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:34 schreef CHEVHB het volgende:
Dat was het hoogtepuntquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Viper86 het volgende:
Hier moet je bij aanvang van je contract voor de teamcoach met je hand op je hart voluit het Friese volkslied zingen. Dit moet natuurlijk wel samengaan met een outfit bestaande uit klompen, zo'n blauw boerenpakkie en een fles beerenburg in de hand.
Ik kan het je vast zeggen: meer doen in minder tijdquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook eigenlijk geen diensten die qua eindtijd de 17.00 dicht naderden. Tegenwoordig is dat wel anders, en lopen veel diensten tot 17.00 (of 16.55, maar laten we niet mierenneuken). Het is dat we nog een reorganisatie hebben in november (dus ik weet niet hoe de diensten eruit komen te zien), maar ik hou m'n hart vast voor de kerst, straks.
Boh gek! Jij ben vast paranormaal begaafd!quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:27 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik kan het je vast zeggen: meer doen in minder tijd
Hahahaquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hier moet je bij aanvang van je contract voor de teamcoach met je hand op je hart voluit het Friese volkslied zingen. Dit moet natuurlijk wel samengaan met een outfit bestaande uit klompen, zo'n blauw boerenpakkie en een fles beerenburg in de hand.
Ik ben klaar met voorbereiden maar moet nu nog iets meer dan 2 uur lopen maar ook geen zinquote:Op zaterdag 12 september 2009 09:43 schreef Lastpost het volgende:
Hier nog eentje die geen zin heeft, wil nu al richting Appelpop.
Ik heb een grote voordrager op m'n fiets. Daar past een hele binnentas op. Aangezien ik meestal m'n eigen lopen klaarmaak maak ik ze zo dat ik steeds 3 tassen kan halen op het steunpunt ipv 2. Scheelt toch regelmatig terugrijden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:57 schreef CHEVHB het volgende:
werken jullie ook met die kleine bakjes voorop de fiets, waarin je de post kan leggen?![]()
Ik had mijn brief half februari ingeleverd, met als datum uitdiensttreding eind maart. Uiteindelijk ben ik officieel ergens midden mei uit dienst gegaan... Wel 6 of 7 weken elke zaterdag doorbetaald gekregen zonder dat dat van mijn verlofuren af is gegaan, dus ik vond het niet zo erg.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:58 schreef Beach het volgende:
En verdomme waarom is de datum uitdiensttreding volgende de brief 11 dagen later dan ik zelf heb opgegeven
Dat heb ik al wel 10 keer gehoord maar volgens mij heeft de Gamma een paar maanden geleden gewoon weer het contract met TNT vernieuwdquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier lekker maar 1 hah, de AH bonusfolders en de papieren zakken die ik al klaar had zien staan zijn voor a.s. dinsdag. Ook lekkere hah dan, gestapeld met de Karwei-folder. Ze hadden toch gezegd dat Karwei en Gamma naar Sandd zouden gaan? Stond met grote letters in dat blaadje van TNT, maar ik merk er nog niets van.
Zo doe ik het ook.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef CHEVHB het volgende:
Die papieren zakken van de AH deed ik trouwens gewoon in mijn schoudertas, en dan pakte ik ze daaruit dat ging een stuk sneller..
Gefeliciteerd, of niet? Pen je postbezorger, zaterdagpostbode of deeltijdwerker? Opzeggen kan altijd nog, hoor, ook nu het contract verlengd is. Je moet alleen wel rekening houden met een opzegtermijn. Die is een maand, geloof ik.quote:Op maandag 14 september 2009 11:27 schreef greatchampion het volgende:
Zooo, m'n contract is verlengd met 2 jaar!! in deze barre tijden.
Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben, was van plan om binnenkort hiermee te stoppen
Idd. Voltijdwerker kan ie niet zijn....quote:Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, of niet? Pen je postbezorger, zaterdagpostbode of deeltijdwerker? Opzeggen kan altijd nog, hoor, ook nu het contract verlengd is. Je moet alleen wel rekening houden met een opzegtermijn. Die is een maand, geloof ik.
Zover was ik al. Volletijders worden al sinds 2003 niet meer aangenomen.quote:Op maandag 14 september 2009 12:28 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Idd. Voltijdwerker kan ie niet zijn....
Oke, dat is al best een tijdje.quote:Op maandag 14 september 2009 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zover was ik al. Volletijders worden al sinds 2003 niet meer aangenomen.
Ach, school is ook niet zo verkeerd.quote:Op maandag 14 september 2009 17:47 schreef CHEVHB het volgende:
Vandaag weer heel de dag op school, collega zag ik voorbij rijden en die toeterde! Ik mis het nu al.. voorlopig alleen op Zaterdag werken.
Heb het op Omrop Fryslân gelezen. Ben benieuwd, ons kantoor zal er wel te klein voor zijn. Maar als ik in Lwd ben zal ik er eens op gaan letten of ik er eentje voorbij zie scheuren!quote:Op maandag 14 september 2009 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
TNT heeft zo te lezen 52 auto's op aardgas aangeschaft. Elf ervan zijn in Fryslân beland en dan met name Leeuwarden. Zal mij benieuwen of zo bij ons op kantoor er ook eentje gekregen hebben, want de Caddy had al veel kilometers op de teller.
Ik heb in Leeuwarden wel eens een Caddy op aardgas zien rijden bij de TNT. Deze was helemaal wit en had oranje TNT letters op de zijkant staan. En uiteraard een aardgas aanduiding.quote:Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb het op Omrop Fryslân gelezen. Ben benieuwd, ons kantoor zal er wel te klein voor zijn. Maar als ik in Lwd ben zal ik er eens op gaan letten of ik er eentje voorbij zie scheuren!
Zouden ze ook weer zo'n groot stickerlogo op de zijkant hebben, net als die auto's die een roetfilter hebben? Of zien auto's die op aardgas rijden er totaal anders uit? ( Heeft er eigenlijk niet zoveel verstand van)
Oke, die zullen wel opvallen idd.quote:Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb in Leeuwarden wel eens een Caddy op aardgas zien rijden bij de TNT. Deze was helemaal wit en had oranje TNT letters op de zijkant staan. En uiteraard een aardgas aanduiding.
Wij hebben enkele weken geleden een hele zooi aardgasauto's gekregen. Prima auto's. Heerlijk soepel schakelende bak, goed instelbare rijpositie, lekker ruime laadruimte, etc.quote:Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb het op Omrop Fryslân gelezen. Ben benieuwd, ons kantoor zal er wel te klein voor zijn. Maar als ik in Lwd ben zal ik er eens op gaan letten of ik er eentje voorbij zie scheuren!
Zouden ze ook weer zo'n groot stickerlogo op de zijkant hebben, net als die auto's die een roetfilter hebben? Of zien auto's die op aardgas rijden er totaal anders uit? ( Heeft er eigenlijk niet zoveel verstand van)
Dat is wel vreemd, want het klopt idd dat er geen aanvoer is op maandag en dat een pakketje twee keer aangeboden moet zijn.quote:Op maandag 14 september 2009 21:17 schreef Eg_Wel het volgende:
Aangezien hier de deskundigen uit de praktijk zitten, en met het risico dat ik de 3408308e ben die deze vraag stelt: Hoe zit dat nou met het voor de eerste en tweede keer aanbieden van pakketjes en de dagen van de week?
Ik had altijd begrepen dat pakketten op Maandag altijd 2e keer aanbieden van de pakketten van zaterdag waren. Dus er zouden nooit pakketten op maandag voor het eerst aangeboden worden.
Maar vandaag krijg ik ineens op maandag een pakket voor de eerste keer aangeboden. Gelijk ook de laatste keer, want er volgt geen 2e aanbieding, ik mag direct naar het postkantoor om het op te halen.
Wat is het nou?
Bijvoorbeeld een buspakje dat iets is uitgezet (zoals zo'n zak met kleding), waardoor het geen buspakje meer is. Of als die bus niet voldoet aan de gestelde eisen, waardoor het buspakje niet past. Op dat moment vervalt ook de 2e aanbieding.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want het klopt idd dat er geen aanvoer is op maandag en dat een pakketje twee keer aangeboden moet zijn.
Ik denk dat het gewoon een rare samenloop van omstandigheden is.
Zoiets zal het wel zijn ja. Ik heb er trouwens ook wel eens pakjes met zo'n pakketzegel en 3S-code tussen zitten (bij de gewone post dus), die net (niet) door de bus passen...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een buspakje dat iets is uitgezet (zoals zo'n zak met kleding), waardoor het geen buspakje meer is. Of als die bus niet voldoet aan de gestelde eisen, waardoor het buspakje niet past. Op dat moment vervalt ook de 2e aanbieding.
Tja, de kosten van de medewerker die de agt-post behandelt en naar het pkt moet brengen zitten daar natuurlijk ook bij. Dus dat valt dan eigenlijk onder "administratiekosten" of een dergelijke vage post. Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in een juridisch subforum. Het zal wel gaan over de vraag of die 5 euro extra "redelijk en billijk" zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:27 schreef gelebeer het volgende:
Mag een internetwinkel zomaar 12,00 euro verzendkosten in rekening brengen voor een aangetekende brief terwijl hun kosten maar 7,00 euro zijn (+een envelop en inkt van een paar cent)?
Een zaterdagpostbode van 16 komt aan EUR 4,82 per uur. Houdt er wel rekening mee dat de tijd dat de TNT (toen nog PTT) zaterdagcontracten van 6-7 uur uitdeelde achter ons ligt. Tegenwoordig is het eerder 3-4 uur. Maar door in de vakanties extra te werken kun je er toch nog een aardige bijverdienste aan hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:11 schreef Snuf. het volgende:
Hai TNT medewerkers
De kans is heel groot dat ik mijn zaterdagbaan ga verliezen. Nu zoek ik dus een andere baan en dacht ik aan postbode! Ik ben vorige week 16 geworden, dus het mag (toch?).
Mijn vraag is alleen wat het ongeveer verdient. Kan iemand mij een indicatie geven?
Thom
3/4 uur lijkt me geen probleemquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een zaterdagpostbode van 16 komt aan EUR 4,82 per uur. Houdt er wel rekening mee dat de tijd dat de TNT (toen nog PTT) zaterdagcontracten van 6-7 uur uitdeelde achter ons ligt. Tegenwoordig is het eerder 3-4 uur. Maar door in de vakanties extra te werken kun je er toch nog een aardige bijverdienste aan hebben.
Het gaat naar leeftijd; als je ouder wordt ga je meer verdienen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef Snuf. het volgende:
[..]
3/4 uur lijkt me geen probleemWerk nu ook maar 4 á 5 uur.
Maar kun je max 4,82 verdienen of begint het vanaf dat bedrag (wat me wat onwaarschijnlijk lijkt).
BTW, verdien nu 5,50 per uur, maar dat is ontzettend kutwerk, dus dan is zo'n vergoeding niet meer dan normaal.
Hoeveel km. rijden jullie dan gemiddeld met één tank? Stel het is maar 200-300 km., dan is het bij sommige auto's bij ons zo dat die elke dag wel zo'n afstand halen ivm dat een auto voor meerdere diensten op één dag word gebruikt. Dus dat zou inhouden dat je elke dag moet tanken. Maar goed, misschien is dat maar één ongemak en zijn er veel meer positieve punten op te noemen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wij hebben enkele weken geleden een hele zooi aardgasauto's gekregen. Prima auto's. Heerlijk soepel schakelende bak, goed instelbare rijpositie, lekker ruime laadruimte, etc.
Het is echter wel een caddy met benzinemotor, waardoor je automatisch iets hoger in de toeren rijdt (wat weer minder prettig is voor je boco). Het gas levert ook minder vermogen dan diesel of benzine en is niet bepaald zuinig. Je zou 400 km op één tank moeten kunnen halen, maar dat is dan wel in de sprookjeswereld waar mensen lange stukken op constante snelheid rijden. Bij de TNT zijn het natuurlijk vooral korte stukjes met veel optrekken vanuit stilstand. In de werkelijkheid moet er dus vrij vaak getankt worden. En omdat de tank anders leegloopt dan vloeibare brandstof (niet echt lineair verloop), hebben we wel al wat onenigheid gehad met mensen die de auto "leeg" hadden teruggezet. Blijkt dat je met een "bijna lege" tank nog een best eind kan rijden.
De auto start op benzine en schakelt dan gelijk naar gas. De auto schakelt automatisch terug naar benzine als de gastank leeg is (merk je niets van, behalve dan dat de motor iets meer vermogen heeft en iets anders klinkt), maar hou er rekening mee dat de benzinetank slechts een noodtank van 8 liter is. Oh en het tanken van gas duurt iets langer.
Bij ons betekent een contract van 3-4 uur dat je dat minimaal werkt. Ik heb zelf ook een contract van 3 uur en werk gemiddeld zo'n 6-8 uur met uitschieters naar boven en helaas ook naar onderen. Hoewel die laatste gelukkig niet frequent voorkomt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een zaterdagpostbode van 16 komt aan EUR 4,82 per uur. Houdt er wel rekening mee dat de tijd dat de TNT (toen nog PTT) zaterdagcontracten van 6-7 uur uitdeelde achter ons ligt. Tegenwoordig is het eerder 3-4 uur. Maar door in de vakanties extra te werken kun je er toch nog een aardige bijverdienste aan hebben.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het gaat naar leeftijd; als je ouder wordt ga je meer verdienen.
Op je 16e is het 4,82,
Op je 17e 5,55
op je 18e 6,30 enz. (Maar dat duurt nog even)
Sowieso niet voor je 18e volgens mij, of heb ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oké, weet je toevallig of er van die 4,82 nog iets af gaat aan belastingen etc?
Dat heb je verkeerd, ook mensen onder de 18 zijn belastingplichtig. Maar door de heffingskorting en de arbeidskorting betaal je in de praktijk pas belasting als je boven de pak 'em beet EUR 600 per maand uitkomt. Met alleen een zaterdagcontractje zal dat niet zo snel gebeuren, dus bruto = netto.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:21 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Sowieso niet voor je 18e volgens mij, of heb ik dat verkeerd?
Nog een belangrijk verschil: het salaris van een postbezorger ligt veel lager! Een postbezorger van jouw leeftijd moet het met ongeveer EUR 2,50 per uur stellen. Dan kun je beter folders of kranten lopen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:27 schreef Snuf. het volgende:
Dat dacht ik ook, maar ik werk nu zwart, dus ik ben niet helemaal ingelezen in de regels.
Is het leuk werk? Het lijkt mij op zich best leukIk ga me maar eens aanmelden
BTW, wat is het verschil tussen deze 2 links?
http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx
http://www.tntpost.nl/ove(...)ken/index.aspx?tab=1
Ik begrijp het verschil tussen de functies niet echt.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:41 schreef CHEVHB het volgende:
Ik verdien nu 8 euro nog wat per maand, netto! Ben ik zeer tevreden mee..
Heb een contract als zaterdag werker en ik zou eigenlijk moeten zetten van de post, maar hoeft niet altijd! Zijn er heel makkelijk in bij ons, dus soms hoef ik alleen maar wijken te lopen.
Dat is dus als je postbezorger bent. Als zaterdagwerker verdien je wel meer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
@Kramica
Hoe weet je dat? (van die 2,50 per uur) Want voor dat bedrag ga ik het niet doen.
Nee, ik moet elke dag tot 4 uur naar school en daarna ga ik weer slapen. Dus alleen op zaterdagquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat is dus als je postbezorger bent. Als zaterdagwerker verdien je wel meer.
Tenminste, ik neem aan dat je op zaterdag wilt werken en niet doordeweeks na school?
Als je op zaterdag zou willen werken, welke zou je dan aan willen klikken: zaterdagbesteller of postbezorger.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nee, ik moet elke dag tot 4 uur naar school en daarna ga ik weer slapen. Dus alleen op zaterdag![]()
Maar welk linkje moet ik aanklikken?
Zo veel kilometers halen ze bij ons niet op een dag. Bij ons is het maximale op een dag denk ik 100 kmquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hoeveel km. rijden jullie dan gemiddeld met één tank? Stel het is maar 200-300 km., dan is het bij sommige auto's bij ons zo dat die elke dag wel zo'n afstand halen ivm dat een auto voor meerdere diensten op één dag word gebruikt. Dus dat zou inhouden dat je elke dag moet tanken. Maar goed, misschien is dat maar één ongemak en zijn er veel meer positieve punten op te noemen.
Ik heb ze voor de rest vandaag echter nog niet zien rijden vanuit de bus, maar dat kan ook komen doordat ik diep geconcentreerd het dagelijkse spitspuzzeltje zat te maken.![]()
Ben nu 20!quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef Snuf. het volgende:
[..]
@Kramica
Hoe weet je dat? (van die 2,50 per uur) Want voor dat bedrag ga ik het niet doen.
Hmm, oke.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo veel kilometers halen ze bij ons niet op een dag. Bij ons is het maximale op een dag denk ik 100 km
Bij mij belde ze de volgende dag al!quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:09 schreef Snuf. het volgende:
Nou, heb bij allebei dus mijn gegevens ingevuld (postbezorger en zaterdagbesteller) en bij postbezorger was er een plekje hier in Schoonhoven. Heb die dus maar aangeklikt. Ze zouden binnen 5 werkdagen contact opnemen stond er.
Kan ik gelijk vragen hoeveel het precies verdient enzo.
Bij Zaterdag besteller was er een plekje in het dorp aan de andere kant van de rivier. Maar dan moet ik elke zaterdag heen en weer. Als het hier niets kan worden, kijk ik daar wel.
Jep. het is meestal 60 km op een dag en een enkele dag is het 100 km. Komt door twee ritten extra. Dus dan moet het kunnen. De 60 km is gebaseerd op de rit die ik altijd rij. Bij een andere route kan er misschien 10 km bij komen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hmm, oke.
Dan is een gasauto zeker ideaal op zo'n moment.
Heftigquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Bij mij belde ze de volgende dag al!
Je was.. hoe oud?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:17 schreef Snuf. het volgende:
[..]
HeftigMaar zou het uurloon boven de 4 euro per uur uitkomen? Want voor dat bedrag wil ik het wel doen.
En ja, ik wil graag zo snel mogelijk weg bij mijn oude baantje, want ik word er een beetje moe van.
Waarom werken er bij ons nou geen leuke meiden bij de postquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Bij mij belde ze de volgende dag al!
Ik ben100 % vrouw! Was ooit aan het lopen langs een bedrijf, 4 van die gasten buiten! Die ene zei die TNT blouse/jas staat je goed..quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom werken er bij ons nou geen leuke meiden bij de post
90% is man... en de postbezorgers zijn oude huisvrouwen
Ik gok dat we 250-300 km op een tank halen. Maar dat zijn auto's die de bestelling ingaan (dus echt stukjes van 20-30m rijden en dan weer stoppen). We hebben ze nog maar net dus ik durf er nog niet van te zeggen of het echt een voordeel heeft. Dan heb je ook te maken met zaken als motorslijtage (de motoren worden behoorlijk warm op gas).quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hoeveel km. rijden jullie dan gemiddeld met één tank? Stel het is maar 200-300 km., dan is het bij sommige auto's bij ons zo dat die elke dag wel zo'n afstand halen ivm dat een auto voor meerdere diensten op één dag word gebruikt. Dus dat zou inhouden dat je elke dag moet tanken. Maar goed, misschien is dat maar één ongemak en zijn er veel meer positieve punten op te noemen.
Normaal tik je per week toch al snel 35 tot 40 liter af. Vrijdagochtend nog iets meer dan 40 liter in de tank mogen gooien bij een van de auto's.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gok dat we 250-300 km op een tank halen. Maar dat zijn auto's die de bestelling ingaan (dus echt stukjes van 20-30m rijden en dan weer stoppen). We hebben ze nog maar net dus ik durf er nog niet van te zeggen of het echt een voordeel heeft. Dan heb je ook te maken met zaken als motorslijtage (de motoren worden behoorlijk warm op gas).
Er gaat ook niet echt veel in de gastank, een kilo of 25. Daarnaast staat dan een benzinetank van 8 liter, waar je wel even op kan rijden, maar wat je niet wil overdrijven.
Da's wel wat anders dan een dieseltank van een liter of 60.
Ja, in een week, ja.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Normaal tik je per week toch al snel 35 tot 40 liter af. Vrijdagochtend nog iets meer dan 40 liter in de tank mogen gooien bij een van de auto's.
Ik heb me een heel klein beetje vergist, dat moet zijn EUR 2,83 per uur. Dat bedrag staat in de CAO voor Postbezorgers. Dus postbezorger zou ik niet worden als ik jou was, beter word je zaterdagbesteller voor EUR 4,82 per uur.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef Snuf. het volgende:
[..]
@Kramica
Hmm, en vervolgens heb je hem een trap in z`n ballen gegeven of je moest lief lachen en liep weer door?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:23 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Toen zei die andere: Ik wil je ook wel is zien zonder die blouse
Ik zei dat ik verder moest werken, prettige middag! hihi..quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hmm, en vervolgens heb je hem een trap in z`n ballen gegeven of je moest lief lachen en liep weer door?![]()
Tijdens mijn opleiding stonden we een keer stil achter een vuilniswagen waar geen vuilnisman maar een vuilnisvrouw het vuilnis erin gooide, ook zij was rond de 20 en zag er niet onsmakelijk uit.Zo vreemd is een vrouwelijke postbezorger van 20 jaar dus niet.
Vandaag voor de eerste keer te laat bij een klant aangekomen, 1 minuut welteverstaan. De politie had een grote weg afgezet waardoor ik helemaal om moest rijden, vervolgens stond ik twee keer stil in een opstopping. Nouja, er moet eens een eerste keer zijn.
Hehe onhandig ja, maar ik heb dat liever dan dat je weer terug moet fietsen naar het depotquote:Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef CHEVHB het volgende:
Jezus.. hadden ze alles in 2 zakken gedaan die VEEL te vol zaten, helemaal tot de rand met daarop iets van 5 losse bundels en nog eens van die pakketjes los erin gestoken. Onderweg naar mijn wijk op de fiets vielen ze er echt om de 4 meter uit..
Daarom breng ik ook liever de post rond met een brommer. Dan kan je die twee tassen aan de zijkant volproppen, maar je kan ook zo'n rode bak bevestigen op de brommer waarin je ook nog een zooi post kwijt kanquote:
Ik gebruik m'n voordrager eigenlijk alleen voor m'n jas. Zo incidenteel vervoer ik er ook post mee, maar als de drager aan het stuur bevestigd is (zoals bij mij het geval is), beïnvloed dat nogal het stuurgedrag van je fiets en dat werkt gewoon niet lekker. Als je een kronan hebt (of andere fiets met de voordrager aan het frame bevestigd), kan je veel meer op je voordrager vervoeren zonder dat de boel om de haverklap in een bocht probeert te vallen.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Als ik meerdere wijken loop of alles niet in één keer meekrijg probeer ik m'n wijken altijd zo te lopen dat ik als m'n tassen leeg zijn zo dicht mogelijk bij het nabrengadres ben, dat doe ik dan liever dan m'n fiets (te) zwaar te beladen. Ook een goed moment om eventjes te pauzeren. En m'n vaste wijk op de zaterdag loop ik met zo'n loopkar die bij het nabrengadres staat, kan ik drie tassen aan hangen dus eigenlijk nooit ruimte te weinig. Eindigen bij het nabrengadres en ik kan zo verder met de volgende wijk op de fietsZou trouwens best zo'n rek voorop de fiets willen, handig om je jas etc. in te dumpen en evt. paar bundeltjes post
En die grijze tassen, ik gebruik ze voor mezelf nooit...je kan ze niet echt goed inpakken vind ik.
Zaterdag wordt de mooiste dag van de week trouwens
Als die gijze tassen helemaal vol zitten, haal ik altijd een laagje bundels er vanaf, die stop ik in een aparte bak. Daarmee loop ik naar mijn fiets en stop die grijze tassen in de fietstassen. Daarna leg ik de overgebleven bundels verticaal bovenop de stapel bundels in de grijze tassen. Daarbij mogen ze best wel een beetje uitsteken, omdat de bundels op en neer stuiteren ( door hun verticale ligging ) en niet horizontaal schuiven zoals hoe je normaal de bundels in de tassen hebt liggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef CHEVHB het volgende:
Jezus.. hadden ze alles in 2 zakken gedaan die VEEL te vol zaten, helemaal tot de rand met daarop iets van 5 losse bundels en nog eens van die pakketjes los erin gestoken. Onderweg naar mijn wijk op de fiets vielen ze er echt om de 4 meter uit..
Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hehe onhandig ja, maar ik heb dat liever dan dat je weer terug moet fietsen naar het depot(ligt een beetje afgelegen namelijk)
Ik mag morgen eindelijk ook weer eens werken. En vrijdag waarschijnlijk ook.
Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.
Da's beter dan dat ze zo gaan proppen, zeker als er ook nog pakjes tussen zitten. Vind je halverwege zo'n tas nog een verfrommelde en gescheurde bol.com doos. Lekker dan.
Als ik een chauffeursdienst heb, wil ik de tassen ook dicht hebben, want dan flikkert er tenminste niets uit. Het gewicht maakt op zich niet uit, maar als ze dicht zitten, kan ik drie à vier tassen tegelijk meesjouwen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ik onderweg spul verlies, en dan hoef ik doorgaans ook maar één keer van de auto naar het nabrengadres te lopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.
Hier is de regel dat die grijze tassen dicht moeten worden gedaan, maar als je ze openlaat kan je zoveel meer kwijt. Maar ja, dan gaan de bezorgers klagen dat de tassen te zwaar zijn. En dat is iets waar ik op de brommer vrijwel geen last van heb
Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...quote:Op woensdag 16 september 2009 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]De laatste keer dat ik een open tas heb meegenomen heb ik drie keer die bundels terug in de tas kunnen proppen, dus sindsdien neem ik helemaal geen open tassen meer mee. Als ik zie dat iemand een open tas op de nabrengcontainer zet, zeg ik er ook gelijk iets van en kan diegene het over meerdere tassen gaan verdelen (of niet, maar dan fietst 'ie maar terug naar kantoor om z'n nabrengzak op te halen).
Voor de nabreng/postbezorgers worden alleen nog de grijze tassen gebruikt. We hebben natuurlijk wel de normale postzakken in huis voor de haal- en brengritten, maar die worden nooit meer voor de nabreng ingezet.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...
Overigens zorg ik er altijd voor dat de grijze tassen dichtzitten, desnoods met een paar elastieken als er weer eens een rits kapot is![]()
Bol.com pakjes zet ik als het lukt rechtop naast de bundels post in de tas, maar als dat niet meer past (als er al een ander groot pakje pakje in de tas zit bv.) leg ik ze gewoon los op de container. Anders gaat of de rits niet meer dicht of moet je zo proppen dat het pakje beschadigt. Wat dat betreft zou Bol die verpakkingen wel eens iets kleiner mogen maken...
En al wat gehoord van TNT?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef Snuf. het volgende:
[..]
3/4 uur lijkt me geen probleemWerk nu ook maar 4 á 5 uur.
Maar kun je max 4,82 verdienen of begint het vanaf dat bedrag (wat me wat onwaarschijnlijk lijkt).
BTW, verdien nu 5,50 per uur, maar dat is ontzettend kutwerk, dus dan is zo'n vergoeding niet meer dan normaal.
quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hai lieve bezorger/sters. Zijn er ook TNT-medewerkers aanwezig van de TNT-Douane?
Ik hoorde dat Deutsche Post er wel interesse in had. Maar het zou idd een goede koop kunnen zijn voor TNT.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:22 schreef CHEVHB het volgende:
Collega vertelde dat wij (TNT) Sandd gaan overnemen? Dat ze failliet gaan?
Er deden wel verhalen de ronde dat Sandd te koop staat omdat 2 van de 3 aandeelhouders (Fortis en NIBC) er vanaf zouden willen. Maar ook over TNT doen regelmatig overnameverhalen de ronde, dus wat er nu waar van is? Ik betwijfel trouwens of de OPTA het goed zou vinden als TNT Sandd overnam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:22 schreef CHEVHB het volgende:
Collega vertelde dat wij (TNT) Sandd gaan overnemen? Dat ze failliet gaan?
Volgens mij is dat met die tassen afgelopen, wij hebben morgen alleen nog C1000 als het goed is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En morgen?
We hebben toch nog niet een week van die stomme "halve prijs" zakken he?
Hier in ieder geval niet meer voorbij zien komen, geloof dat die actie is afgerond.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En morgen?
We hebben toch nog niet een week van die stomme "halve prijs" zakken he?
Dat was echt lekker inderdaadquote:
Als DP het zou mogen waarom TNT dan niet? Vrije marktwerking is vrije marktwerkingquote:Op vrijdag 18 september 2009 08:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er deden wel verhalen de ronde dat Sandd te koop staat omdat 2 van de 3 aandeelhouders (Fortis en NIBC) er vanaf zouden willen. Maar ook over TNT doen regelmatig overnameverhalen de ronde, dus wat er nu waar van is? Ik betwijfel trouwens of de OPTA het goed zou vinden als TNT Sandd overnam.
ja, maar om de vrije marktwerking te beschermen (kuch) moet men monopolies voorkomen. Dus vrije marktwerking my ass.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als DP het zou mogen waarom TNT dan niet? Vrije marktwerking is vrije marktwerking
oh?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:05 schreef Beach het volgende:
morgen wordt kutdag
Waarom?quote:
Als dit waar is, wordt komende woensdag pas echt een kutdag... Ik herinner 't me nl nog als de dag van gisteren.... "gewoon zomaar" effe 5 tassen extra erbij met enkel deze blaadjes omdat die "gewoon maar" ff 60-80 pagina's dik zijn enzo.... :S HELP!quote:Jonathan
gisteren, 18:44
Ik had uiteindelijk alleen Dinsdag Huis aan Huis. Overgens volgende week woensdag hebben we weer de V&D Prijzencircus folder..Wordt fitnessen dus..:-(
Ik had me juist verheugd op een rustige zaterdag, de eerste sinds lange tijd, we hebben vandaag namelijk helemaal geen hah! (Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!)quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:05 schreef Beach het volgende:
morgen wordt kutdag
omdat er binnen en buiten mensen te weinig warenquote:Op zaterdag 19 september 2009 05:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had me juist verheugd op een rustige zaterdag, de eerste sinds lange tijd, we hebben vandaag namelijk helemaal geen hah! (Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!)
Haha die post die ze er naast doen vergeet ik ook altijd te bezorgenquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:19 schreef MissSpooky het volgende:
Zooo ik ben kapot. Geen hah, gelukkig. Wel zeer benauwd weer, geen water en zowat een halve wijk bezuiniging. En op 't eind van een wijk kwam ik erachter dat er een heleboel losse post naast de bundels was gepropt, kon ik weer kriskras overal naar toe fietsen.
Die doe ik niet uit principe; moeten ze maar goed zettenquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha die post die ze er naast doen vergeet ik ook altijd te bezorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |