abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72462761

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
pi_72462779
Ik quote mezelf:
quote:
3X HAH C1000, AH en die zak (wat een kutaanbieding, binnenin zie je dat het maar om 5 groente gaat...) en geadreseerde mailing van de gemeente, Makro, en veel post.

Anyway, Ik had 4 tassen extra met HAH, en nog kwam ik voor 5 straten alle HAH tekort...
En de AH bonussen plakten aan elkaar vast (dus 2x AH bonusfolder, C1000 en de Zak combinaties), dat hebben ze bij het HAH insteken niet gemerkt, mocht ik alle dubbele AH folders er ook nog tussen uit gaan lopen vissen, tijdens het rondbrengen....
pi_72463078
Ik had ook een paar dubbele AH Bonussen ertussen idd.
pi_72463279
Vandaag voor de verandering eens 7 binnentassen in plaats van de gebruikelijke 2.
pi_72463341
In de bonusfolder:
''Of pak de tas bij uw AH''

...

Redactie Frontpage zaterdag 5 september 2009 @ 17:04:44 #6
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72464373
Geen AH
pi_72464638
Is bij jullie de nut/slip periode al voorbij?
Als ik volgende week zaterdag weer werk; wil ik niet nog extra lopen voor niks.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_72464929
Als je met Nut/slip periode t zelfde bedoelt als wat hier "oplos" heet (deeltje van extra wijk overnemen), ja dat was van week 28 t/m 35. Hier dus god zei dank weer voorbij \0/

Afgelopen week enkel op de donderdag het TNT lijfblaadje als HAH gehad, verder niets \0/

*klopt vast af voor komende week, "na het zoet komt het zuur" etc... :/
Pomtiedomtiedom...
pi_72465105
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had ook een paar dubbele AH Bonussen ertussen idd.
Ja hier zaten ze ook aan elkaar geplakt, maar wel opgemerkt bij het invouwen dus het meeste is wel goed gegaan. Maar had bij een van m'n wijken wel tekort (normaal nooit), dus zal toch wel een paar dubbelen erbij gehad hebben

Wel een lange dag gemaakt vandaag (7.00 tot 16.00) want we hadden weinig mensen...maarja heb 't weer overleefd
pi_72465734
Er waren inderdaad extreem veel dubbele AH's. Hier kwamen we meer dan duizend stuks tekort, daardoor (Er staat hier een HAH-samenvoegmachine, dus de C1000 en AH-folder waren al samengevoegd, moest alleen die tas nog bij). En ook gewoon aan elkaar vastgeplakt, waardoor het niet opviel bij het samenvoegen. Maar wat een drama, vandaag. Ik had een wijk waar veel van die ouderwetse smalle busjes zitten... Vouwen en proppen.

Nog mazzel dat ik een rekje voorop de fiets heb en dat die HAH niet zo zwaar was, zodat ik 140 adressen extra mee kon nemen. Vanmorgen om zeven uur begonnen (er moest nog HAH worden samengevoegd) en pas om tien voor vijf de laatste brief in de bus gedrukt. En dan ben ik een van de snellere postbodes, dus ik leef mee met de wat minder ervaren zaterdagwerkers, want die zullen wel vloekend en tierend door de wijk slenteren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_72468094
Wie weet de TNT post Huis aan Huis planning voor volgende week? (week 37)
pi_72468483
Dunno, zal sowieso wel verschillen, aangezien iedereen vandaag de AH en C1000 had, en ik de Plus.

Bahbah, verschrikkelijk vandaag zeg. Zat weer in een regenbui te lopen. Was btw wel grappig, kwam zo'n vrouw langs die ik vaker zag, en ze zei "en altijd blijft ze lachen", dat vond ik wel geinig. :p
Maarrrr vakantie werk heb ik nu gehad, maandag weer naar school en dus weer alleen de zaterdagen. ^^
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_72469501
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef JMT het volgende:
Als je met Nut/slip periode t zelfde bedoelt als wat hier "oplos" heet (deeltje van extra wijk overnemen), ja dat was van week 28 t/m 35. Hier dus god zei dank weer voorbij \0/
Dat is bij ons structureel. Ook als er dubbel HAH en veel post is. Vadnaag hadden we dubbel, veel post en te weinig VOS-sers. Op een gegeven moment waren we met 2 vaste postbodes over en een beperkt aantal zaterdagwerkers. Dan voel je de bui al hangen. 17u45 klokte ik af. Gelukkig ben ik deze week reserve, dus geen discussie over uren.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2009 @ 20:28:26 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72469937
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef Deezertje het volgende:
3X HAH C1000, AH en die zak (wat een kutaanbieding, binnenin zie je dat het maar om 5 groente gaat...) en geadreseerde mailing van de gemeente, Makro, en veel post.

Anyway, Ik had 4 tassen extra met HAH, en nog kwam ik voor 5 straten alle HAH tekort...
En de AH bonussen plakten aan elkaar vast (dus 2x AH bonusfolder, C1000 en de Zak combinaties), dat hebben ze bij het HAH insteken niet gemerkt, mocht ik alle dubbele AH folders er ook nog tussen uit gaan lopen vissen....
Ik heb ze gewoon bezorgd hoor. Boeie dat het niet goed gegaan is. Had trouwens beter niet kunnen werken. Was wat ziekjes en dat heb ik geweten. Was mede daardoor pas om 17:30 klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:33:16 #15
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72473407
Tering, wat een klote HAH.. had ook een overshot aan die zakken.. mijn collega wist er wel iets moois mee..

pi_72473549
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:33 schreef CHEVHB het volgende:
Tering, wat een klote HAH.. had ook een overshot aan die zakken.. mijn collega wist er wel iets moois mee..

[ afbeelding ]
Hihi groot gelijk
pi_72475104
Wat een kloten dag inderdaad. Heel veel post, stapels blauwe en rode bakjes. Van 8:00-17:20 aan het werk geweest. Pas om 11:30 op pad met de auto. Onzettend veel regen hier in het noorden gehad. Af en toe het zonnetje. En dan zit je weer te zweten met een regenpak aan. Waardeloos. En toen ik eindelijk klaar was, scheen de zon weer volop. De auto waar ik mee reed was ook al bijna leeg qua brandstof. Op het einde dacht ik even dat ik het niet meer zou redden. Maar goed moeten ze maandag maar weer tanken.

Die HAH. Het ene dorp moest C1000 en alleen Plus hebben. En een ander dorp moest weer alleen C1000 en twee keer die AH troep hebben. En hier in de buurt is helemaal geen Plus te vinden. Gelukkig was het niet echt dikke AH, waardoor je het makkelijk met een dikke bundel post kon meenemen.

Ook veel fouten tegengekomen tijdens het voorbereiden. Met ongeldige postcodes en zo. Veel IB-groep brieven die de IB had geweigerd, omdat de mensen ze onvoeldoende hadden gefrankeerd. Ook veel brieven tegengekomen, met die nieuwe retourstickers waar het mis mee ging.
pi_72475523
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:25 schreef jenaika het volgende:
Wie weet de TNT post Huis aan Huis planning voor volgende week? (week 37)
zaterdag hetzelfde als vandaag.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_72475761
Inclusief zak?

Waarom mikken ze niet al die HAH in de zak, veel makkelijker.
pi_72476215
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:55 schreef Deezertje het volgende:
Inclusief zak?

Waarom mikken ze niet al die HAH in de zak, veel makkelijker.
Weet je hoeveel werk het is om die HAH in de zak te proppen?

En ik denk niet dat C1000 het kan waarderen als ze in de AH-zak belanden, toch.
  zondag 6 september 2009 @ 00:27:53 #21
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72476426
Gelukkig hebben wij geen folders van de Poiesz meer. Daarom zijn voor ons de folderzaterdagen voorbij. Het waren echter ook maar de enigste 2 folderzaterdagen van het hele jaar voor ons. ( tot nu toe. )
Ja ja, wat een mazzel, ik weet het. Maar ja, we hebben dan ook géén C1000, AH of een Plus in de buurt.

Voor de rest heb ik vandaag best een lange, maar wel leuke dag gedraaid. Het bestond uit allemaal stukjes van verschillende diensten. En daar houd ik op zich wel van, lekker afwisselend.
Uiteindelijk heb ik van 07:30 tot 16:45 gewerkt en daarna moest ik nog terugfietsen naar het bestelkantoor om de boel af te sluiten en de auto's te controleren. Om een uur of 17:30 kon ik dan ook pas echt een einde aan de werkdag breien.

Kwa weer viel het best mee, hier in Fryslân regende het in de ochtend best hard. Maar omdat ik pas om 12:30 de straat op ging en de regen daar ver voor al op hield had ik er gelukkig geen last van.

Een van de wijken die ik moest wegbrengen was een centrumwijk van een dikke 2 uur, erg leuke wijk met veel winkels. En bij de meeste winkels blijf je meestal ff staan om een praatje te maken. Op de een of andere manier loopt het in een centrum gevoelsmatig heel anders dan in een duffe nieuwbouwwijk. Helaas dus dat die centrumwijken al vast staan ingeroosterd. ( alleen vandaag was ie over ivm ziekte )

Daarnaast moest ik met een kleine bestelauto nog naar het VBG in een naburige stad om een bakkenkar vol met rode bakjes op te halen terwijl mij vantevoren gemeld was dat er maar een paar bakjes zouden zijn. Daarnaast was de reden dat men vergeten was om die rode bakjes mee te nemen......
Nothing is what it seems
pi_72476480
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Weet je hoeveel werk het is om die HAH in de zak te proppen?

En ik denk niet dat C1000 het kan waarderen als ze in de AH-zak belanden, toch.
Maar de zak zit er dus weer bij volgende week?
  zondag 6 september 2009 @ 00:33:28 #23
256787 CHEVHB
pi_72476536
GEEEEEEN zakken meer.. of indeed die HAH erin doen
pi_72477138
Wat een horror die zakken, 7 uur begonnen , pas over zessen klaar. Moet je eenbuitenwijk sorteren met allemaal nieuwbouwvilla's, HAH ertussen, 6 nabrengtassen voor 280 adressen, bundels van 3 huizen die 8 cm dik waren. straten van minder dan 40 huizen in 7! bundels. En dat in een wijk waar meer dan de helft van de huizen een makro ontvangt en dan nog 40 van die extreem dikke boekwerken. Normaal gesproken minimaal 6 megakanten voorbereiden, nu amper 3. Voorlopig ga ik niet meer naar de AH.
pi_72479819
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef JMT het volgende:

Afgelopen week enkel op de donderdag het TNT lijfblaadje als HAH gehad, verder niets \0/

*klopt vast af voor komende week, "na het zoet komt het zuur" etc... :/
Mag ik dan overplaatsing? Bij ons doen ze nog steeds aan dat "oplossen", zowel doordeweeks als zaterdag. Enige verschil is dat we nu 4 verdeelwijken hebben ipv 15. En we staan nog steeds met 2 man minder te vossen dan we horen te hebben, wat betekent dat de vos ook steevast een half uur uitloopt. Dat noemen ze dan "Inspelen op verkeer", nou het was gisteren behoorlijk druk (veel HSM-post, veel platte stukken en dan nog eens 3x hah) en nog hadden we opdeel. Volgens mij klopt er geen moer van die cijfers van hun. Straks hebben we met kerst nog opdeel!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72480058
Ik kon zaterdag pas later beginnen. daardoor uiteindelijk van een tot zeven gewerkt en zestien grijze tassen weggebracht. Die bruine zakken
pi_72483449
Ik was kwaad gisteren! Wij hadden ten eerste al die klote HAH, waar die zakken op slaan mag Joost weten, maar ze waren iig stront irritant om mee te slepen.

Maar, het ergste nog wel; door een personeelsgebrek (lang leve de efficiency) waren er vrijdag complete wijken niet bezorgd; en dus ook de mijne stond er nog. Ik had dus van 2!! dagen post, de HAH van zaterdag én eigenlijk nog een lading HAH van vrijdag (die ik gewoon heb laten liggen, maar goed). Ik nog boos naar de teamcoach, maar die zei alleen maar iets als "ja, ik kan er ook niet aan doen en heb me rot gebeld om het gister geregeld te krijgen". Nou, ik loop die wijk nou al ruim een jaar op zaterdag; dan verwacht je toch dat ik een van de eerste ben die gebeld word. Niet dus.

Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag, er zaten ook rouwkaarten enzo tussen de post van vrijdag. Das lekker dan als die te laat bezorgd worden. En ook gisteren stonden er nog een wijk of 4 waar niemand voor was; ik betwijfel dat ze die maandag dan meenemen in de bestelling. Krijg je op dinsdag nog is een rouwkaart die er zaterdag al had moeten zijn..
pi_72488576
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:01 schreef silliegirl het volgende:

[...]

Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag, er zaten ook rouwkaarten enzo tussen de post van vrijdag. Das lekker dan als die te laat bezorgd worden. En ook gisteren stonden er nog een wijk of 4 waar niemand voor was; ik betwijfel dat ze die maandag dan meenemen in de bestelling. Krijg je op dinsdag nog is een rouwkaart die er zaterdag al had moeten zijn..
Zo zie je maar dat de extra zorg bij collectie voor rouwpost bij distributie weer compleet teniet kan worden gedaan. Dit is hier ook wel eens gebeurd, of, wat ook wel voorkomt, dat onwetende niet goed ingewerkte krachten de urgentie van rouwpost bij foutsortering niet aanvoelen, waardoor na het herstellen ervan de geadresseerde de post te laat ontvangt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 16:17:20 #29
Maffe Fries
pi_72488731
mja, er is wel een verschil tussen een bedankkaartje en het rouwkaartje zelf. Die laatste heeft de hoogste prioriteit, zodanig zelfs dat als je een fout daarin tegenkomt in je wijk, je het kantoor op moet bellen en dan sturen ze iemand langs om die kaart alsnog te bezorgen.
pi_72490312
had zaterdag alleen c1000 gelukkig. maar was sowieso veel post, en hier (in het noorden) heeft het vrijwel de gehele middag door nog geregend.. pas na 3 uur werd het droog, en kon ik aan m'n 2e wijk beginnen..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_72492673
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
mja, er is wel een verschil tussen een bedankkaartje en het rouwkaartje zelf. Die laatste heeft de hoogste prioriteit, zodanig zelfs dat als je een fout daarin tegenkomt in je wijk, je het kantoor op moet bellen en dan sturen ze iemand langs om die kaart alsnog te bezorgen.
True. Wordt ook wel eens gefaxt naar het betreffende kantoor trouwens.
pi_72494164
Eigenlijk is het te gek voor woorden. Dat verhaal over die wijken die waren blijven liggen staat niet op zichzelf, dat gebeurt bij ons ook geregeld (toch wel 2x per maand). Het heeft wel eens de media gehaald (pas een item op RTV Oost), en ook een keer het Utrechts (?) Dagblad, maar een TNT-woordvoerster deed het toen af als een incident, en verzekerde dat de rouwkaarten er in dat soort gevallen altijd eruit werden gehaald. Wij weten wel beter, sowieso kunnen rouwkaarten er alleen uitgehaald worden als een TC besluit een wijk te laten staan, wijken die door misverstanden of moedwil blijven liggen op depots of in onderbussen, daar zitten ze echt nog wel tussen! En dan te bedenken dat datzelfde TNT Post 11.000 mensen wil ontslaan omdat de post zoveel minder is geworden tgv concurrentie en internet. Terwijl ze nu al mensen tekort hebben, zo blijkt!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_72499071
Pakketdienst is ook weer present Ver in de minderheid geloof ik hier
pi_72502166
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Eigenlijk is het te gek voor woorden. Dat verhaal over die wijken die waren blijven liggen staat niet op zichzelf, dat gebeurt bij ons ook geregeld (toch wel 2x per maand). Het heeft wel eens de media gehaald (pas een item op RTV Oost), en ook een keer het Utrechts (?) Dagblad, maar een TNT-woordvoerster deed het toen af als een incident, en verzekerde dat de rouwkaarten er in dat soort gevallen altijd eruit werden gehaald. Wij weten wel beter, sowieso kunnen rouwkaarten er alleen uitgehaald worden als een TC besluit een wijk te laten staan, wijken die door misverstanden of moedwil blijven liggen op depots of in onderbussen, daar zitten ze echt nog wel tussen! En dan te bedenken dat datzelfde TNT Post 11.000 mensen wil ontslaan omdat de post zoveel minder is geworden tgv concurrentie en internet. Terwijl ze nu al mensen tekort hebben, zo blijkt!
Wat ik dan nog echt het domste vind: ik ben al ruim een jaar de vaste zaterdagbesteller op die wijk. Ik heb opgegeven dat ik ook door de week extra kon werken, maar dat "was niet nodig, en als wel, zouden ze bellen". Dan kom ik zaterdag; blijkt dat de post de dag ervoor gewoon "is blijven staan, omdat er niemand kon werken". Ik ben niet eens gebeld!! :| Terwijl ik dan aanneem dat de vaste zaterdagkracht voor een specifieke wijk de eerste de beste is die je belt, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door silliegirl op 06-09-2009 22:27:18 ]
pi_72502766
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat ik dan nog echt het domste vindt: ik ben al ruim een jaar de vaste zaterdagbesteller op die wijk. Ik heb opgegeven dat ik ook door de week extra kon werken, maar dat "was niet nodig, en als wel, zouden ze bellen". Dan kom ik zaterdag; blijkt dat de post de dag ervoor gewoon "is blijven staan, omdat er niemand kon werken". Ik ben niet eens gebeld!! :| Terwijl ik dan aanneem dat de vaste zaterdagkracht voor een specifieke wijk de eerste de beste is die je belt, toch?
Inderdaad
Domme teamcoaches ook altijd

Het werk zelf vind ik nog altijd leuk; maar al het gezeik eromheen qua uren en de cao enzo
pi_72510259
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat is nog niks, wegens onderbezetting qua postbezorgers moeten alle vaste bestellers bij ons doordeweeks 2 keer de straat op, met wijken van 2 a 3 uur. afgelopen zaterdag zijn er minstens 4 wijken en 20 nabrengtassen op steunpunten blijven staan en dat is geen incident.
pi_72517948
Pff een week na m'n ontslagbrief belt de manager maar niet m'n teamcoach waaraan ik hem richtte..
pi_72520862
vandaag ook leuk. Ipv m'n 'gewone' maandagbestelling (gewoon tussen haaksjes, gezien ik vaste zaterdag werker ben), een bestelling in een ander dorp, waarbij ik 2 van de 4 lopen nog nooit gelopen heb. En bovendien een pokke-end fietsen was. Lijkt erop dat ik steeds de wijken krijg die volledig in het buitengebied liggen
Twitch.tv/bensel15
  maandag 7 september 2009 @ 19:59:03 #39
256787 CHEVHB
pi_72529114
Morgen iemand opleiden.. en krijg zelf een nieuwe wijk die ik nooit gehad heb.. schiet lekker op
  maandag 7 september 2009 @ 20:04:07 #40
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_72529281
Verkopen ze op het postkantoor ook poster-kokers of iets wat er op lijkt zodat ik veilig wat posters kan opsturen ? (net zoals die handy doosjes die ze verkopen voor de pakketpost)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_72529602
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:56 schreef Bensel het volgende:
vandaag ook leuk. Ipv m'n 'gewone' maandagbestelling (gewoon tussen haaksjes, gezien ik vaste zaterdag werker ben), een bestelling in een ander dorp, waarbij ik 2 van de 4 lopen nog nooit gelopen heb. En bovendien een pokke-end fietsen was. Lijkt erop dat ik steeds de wijken krijg die volledig in het buitengebied liggen
Ik weiger dat soort ongein altijd (wel ruim vantevoren). Ik ga op maandag niet in vreemde wijken lopen. Dinsdag t/m vrijdag maakt het me niet uit, maar op maandag en zaterdag wil ik geen geouwehoer met vreemde diensten. Op zaterdag gewoon omdat er dan afwijkende diensten zijn en op maandag om de simpele reden dat er dan te weinig post is om achteraan te kunnen lopen en omdat er van de meeste wijken geen fatsoenlijk loopbriefje aanwezig is.

Heb het er even over met je teamcoach... Je kan met goed fatsoen niet binnen de tijd lopen als je op maandag naar een vreemd gebied wordt gestuurd, al heb je nog zo'n mooie kaart mee. Alleen de voorbereiding duurt al twee keer langer dan normaal, omdat je de kast niet kent en niet weet hoe de wijk loopt, en als je eenmaal in de wijk zit, zit je de hele tijd te zoeken waar je heen moet en heb je ook niet bepaald de meest efficiënte route.

Als je op maandag een gebied hebt dat je echt goed kent, is het geweldig werken. Ik kan in de bekende gebieden op maandag echt met een bloedgang door een wijk knallen, echt de kortste en snelste route nemend en dan is het echt leuk (vind ik, althans). Het heeft dan meer weg van spelen dan van werken.
Binnen een beetje puzzelen over hoe je de wijk gaat lopen (met het oog op het postaanbod, omdat je op maandag soms complete straten kan overslaan), verschillende lopen lekker door elkaar vlechten en vervolgens in de wijk overal blind naartoe kunnen fietsen.

Het kantoor leek vanmorgen trouwens wel een slagveld... Het is niet echt netjes achtergelaten, zaterdagmiddag (het was dan ook chaos).

[ Bericht 15% gewijzigd door Jordy-B op 07-09-2009 20:24:24 ]
pi_72530477
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Als je op maandag een gebied hebt dat je echt goed kent, is het geweldig werken. Ik kan in de bekende gebieden op maandag echt met een bloedgang door een wijk knallen, echt de kortste en snelste route nemend en dan is het echt leuk (vind ik, althans). Het heeft dan meer weg van spelen dan van werken.
Binnen een beetje puzzelen over hoe je de wijk gaat lopen (met het oog op het postaanbod, omdat je op maandag soms complete straten kan overslaan), verschillende lopen lekker door elkaar vlechten en vervolgens in de wijk overal blind naartoe kunnen fietsen.
Eens, heb dat afgelopen vakantie ook een aantal keer gedaan op maandag en dat vond ik echt de leukste en relaxte dagen (de zon scheen dan ook altijd ). De dienst was iets van 7 uur nog wat (ook nog wat werk op de zaal), en ik was steeds minstens een uur minder bezig. Omgekeerd heb ik trouwens ook wel eens gehad, vijf vreemde wijken doen en tot na vijven bezig zijn (en nog stukken mee teruggenomen omdat ik 't niet kon vinden...), dat doe ik dus ook niet meer...
pi_72530803
AH is Zaterdag al gedaan, dus morgen alleen Karwei HAH?
Of worden we alsnog blijgemaakt met een dooie mus?
pi_72531026
Geen Gamma morgen?
pi_72531522
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:04 schreef Nonneke het volgende:
Verkopen ze op het postkantoor ook poster-kokers of iets wat er op lijkt zodat ik veilig wat posters kan opsturen ? (net zoals die handy doosjes die ze verkopen voor de pakketpost)
Hier verkopen ze die ronde bussen wel ja.
pi_72533014
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:41 schreef Deezertje het volgende:
AH is Zaterdag al gedaan, dus morgen alleen Karwei HAH?
Of worden we alsnog blijgemaakt met een dooie mus?
Wij hadden afgelopen zaterdag ook AH, maar morgen gewoon weer 3 soorten huis aan huis. Dus wat dat betreft maakt het weinig verschil.
pi_72535113
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Wij hadden afgelopen zaterdag ook AH, maar morgen gewoon weer 3 soorten huis aan huis. Dus wat dat betreft maakt het weinig verschil.
Welke HAH heb je?
pi_72535426
In ieder geval iets van het stoepje of zo en iets wat Overijssel heet en dan nog 1 of ander dun klein glad blauw kaartje waarvan ik niet meer weet wat het is.
pi_72536673
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik weiger dat soort ongein altijd (wel ruim vantevoren). Ik ga op maandag niet in vreemde wijken lopen. Dinsdag t/m vrijdag maakt het me niet uit, maar op maandag en zaterdag wil ik geen geouwehoer met vreemde diensten. Op zaterdag gewoon omdat er dan afwijkende diensten zijn en op maandag om de simpele reden dat er dan te weinig post is om achteraan te kunnen lopen en omdat er van de meeste wijken geen fatsoenlijk loopbriefje aanwezig is.

Heb het er even over met je teamcoach... Je kan met goed fatsoen niet binnen de tijd lopen als je op maandag naar een vreemd gebied wordt gestuurd, al heb je nog zo'n mooie kaart mee. Alleen de voorbereiding duurt al twee keer langer dan normaal, omdat je de kast niet kent en niet weet hoe de wijk loopt, en als je eenmaal in de wijk zit, zit je de hele tijd te zoeken waar je heen moet en heb je ook niet bepaald de meest efficiënte route.

Het kantoor leek vanmorgen trouwens wel een slagveld... Het is niet echt netjes achtergelaten, zaterdagmiddag (het was dan ook chaos).
die nieuwe wijken waren niks bijzonders. Pokke end fietsen, 1 straat heen, 1 straat terug, meer niet. Kon je niet verdwalen al deed je je best. Moest wel op een 'reserve'fiets, had het dus wel iets sneller kunnen doen, maar goed

halverwege kwam een postbode+ (die meer doet qua planning, en sowieso de afvoer regelt, en het meest communiceert met de postbezorgsters) even langs rijden om mij vertellen dat ik toch een andere dienst had morgen dan hij aanvankelijk dacht. (wel een verbetering). Was vol verbazing dat ik al zo ver was op die dienst

degene van wie ik de dienst overnam was mijn normale dienst nog aan het lopen'(kwam hemtegen op de terugweg)
Twitch.tv/bensel15
pi_72539991
Is het bij TNT Post normaal dat je vaak extra werkt? Zo lees ik best vaak dat bijvoorbeeld Zaterdagbestellers ook doordeweeks werken. Als je extra wilt werken moet je dat dan doorgeven of wordt je altijd wel gebeld als er extra werk is?

Zelf wil ik ook graag extra werken aangezien ik op dit moment iedere dag (behalve in het weekend) maar 3 uurtjes werk wat ik eigenlijk veel te weinig vind. Maar ik werk bij de afdeling collectie dus misschien dat er daar minder mogelijkheden zijn. Aangezien ik pas 2 weken vast in dienst ben bij TNT Post (hier voor heb ik 3 maanden via Tempo-Team voor ze gewerkt) en ook een contract heb voor 3 uur per dag vraag ik me af of het wel zo slim is om nu al aan te geven dat ik meer wil werken.
Tok.
pi_72540831
Je kan het altijd voorleggen aan je teamcoach, maar bij collectie heb je meestal vrij korte diensten. Dan zou je al aan iets als voorlichting moeten denken, wat je voorafgaand aan je gebruikelijk dienst doet. Ik weet niet wat je nu doet, maar drie uur zal wel iets als expeditie of een haalrit/buslichting zijn?

Denk erom dat er rond de kerst wel veel extra werk is bij collectie (veel extra voorlichtingen), dus het kan geen kwaad om je teamcoach te laten weten dat je dan graag extra wil werken.
  dinsdag 8 september 2009 @ 09:55:19 #52
256787 CHEVHB
pi_72543990
Ik zit met een klein probleempje.. ben ziek ( migrene, misselijk) en ik moet over 2 uur werken.. dus dan kan ik moeilijjk nog afbellen nu?
pi_72544052
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:55 schreef CHEVHB het volgende:
Ik zit met een klein probleempje.. ben ziek ( migrene, misselijk) en ik moet over 2 uur werken.. dus dan kan ik moeilijjk nog afbellen nu?
Alsnog bellen. Biedt aan om een uurtje te lopen ofzo.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:18:28 #54
256787 CHEVHB
pi_72544431
mm.. geen bekende wijk die ze hadden openstaan.. wouden een nieuwe wijk van 2 uur aanbieden om te lopen, ik kan dat niet met mijn zieke kop en dit warme weer. Toen zei hij ga maar even nog slapen, en bel me rond 12.00 uur hoe het gaat..
pi_72545749
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef Jordy-B het volgende:
Denk erom dat er rond de kerst wel veel extra werk is bij collectie (veel extra voorlichtingen), dus het kan geen kwaad om je teamcoach te laten weten dat je dan graag extra wil werken.
Nou hier is de eerste brief over de gigantische hoeveelheden post die ons met kerst staan te wachten (en vooral een oproep aan ons om voor extra mensen te zorgen...) ook al binnen...
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 11:23:29 #56
J'adore hardcore
pi_72545852
Haha ja, die had ik vorige week ook. Ik sla lekker over
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:42:36 #57
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72546361
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Haha ja, die had ik vorige week ook. Ik sla lekker over
Mwa, ik vind het altijd wel gezellig. De sfeer op de werkvloer is gewoon anders, vaak beter. En het duurt maar iets van 2 à 3 weekjes en de echte topdrukte maar een paar dagen. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om elke dag iets anders te eten te krijgen. Lekker met zijn allen in de kantine broodjes hamburger eten of de hele dag door appelflappen eten.

Nee, vind het altijd wel leuk, maar misschien verdwijnt die gezelligheid wel naarmate je op een grotere vestiging werkt?
Nothing is what it seems
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:46:15 #58
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72547917
Heerlijke communicatie hier weer op de werkvloer.
Ik had vorige week mijn eerste week erop zitten, enkel de ochtend gelopen en zou deze week beginnen (na overleg) met een middagwijk van een uurtje, om een beetje in het ritme van 2 wijken te komen.
Geen probleem enz. enz., nou kom ik aan, geen middagwijk en blijkt voor morgen zomaar een wijk van 3,5 uur gemiddeld ingedeeld te zijn, wat scheelt het met een uurtje hé.

Mooiste is nog dat ik morgen uberhaupt niet kan in de middag omdat ik dan mijn ochtendwijk al loop (heb een afspraak 's ochtends), staat er in het boek met tijden netjes * Lastpost begint in de middag met K.
En met een potloodje erachter, + X.
En voor donderdag en vrijdag staat er niets, maar dat kon nog komen, erg handig als je afspraken wilt maken.

Trouwens, ik meen gelezen te hebben hier dat je maar 3 HAH mag lopen in éen keer, hier hadden we er vandaag 4 (AH klein, AH tas, Karwei en Blokker) te bezorgen.
pi_72551254
Die HAH regel van 3 stuks hebben ze idd snel maar nog meer versoepeld.
pi_72551265
Ze tellen die 2 AH-dingen gewoon als 1
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 september 2009 @ 15:02:16 #61
Maffe Fries
pi_72551361
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja, zo kan ik het ook. Diegene die het bedacht heeft moet zelf naar eens met die dingen lopen. Eens kijken of het verhaal dan anders is.
pi_72552137
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook. Diegene die het bedacht heeft moet zelf naar eens met die dingen lopen. Eens kijken of het verhaal dan anders is.
Diegen die überhaupt t idee HAH combineren met gewone post heeft bedacht mag eens met die zooi gaan lopen
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:31:14 #63
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72552157
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Diegen die überhaupt t idee HAH combineren met gewone post heeft bedacht mag eens met die zooi gaan lopen

Net klaar met me moeders middagronde van 2 uurtjes, heb zelf de folders gedaan en me ma de post.
pi_72552204
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Net klaar met me moeders middagronde van 2 uurtjes, heb zelf de folders gedaan en me ma de post.
Ik ga ook maar eens op zoek naar zo'n maatje
pi_72555617
Grr, weer in dezeflde nabijgelegen dorp gelopen. was echt een k*tdienst. Zo'n dienst langs een kanaal, waarbij je bij bijna alle huizen af moet stappen, omdat ze de brievenbus in de deur hebben, die toevallig bijna altijd in een portiekje zit, of waar een klein trappetje/grote drempel voor zit, zodat je toch elke keer er net niet bij kan. Of de brievenbus tussen 2 huizen in, etc. En dan was ik daar oook nog vri onbekend, wat veel teruglopen betekende, omdat juist die brievenbus weer aan de andere kant van het huis zat. Normaal niet zo erg, maar wel 2 soorten HAH erbij natuurlijk

En niet te vergeten, dat degene die het gezet had wel erg groffe fouten erin had. Had 4 bundels, waarbij 2 of meer keren ik opnieuw kon beginnen.. nadat ik bijna bij het einde van de bundel was. Bij de 3e bundel maar besloten dat diegene het mogen maar weer mocht proberen, en dat het mij teveel tijd kostte om die fouten te herstellen. (had letterlijk 1 zijstraaje gelopen, 1 huis op de hoofdweg, en kreeg weer dat zijstraatje, zelfde nummers. Dan morgen maar.)
Twitch.tv/bensel15
pi_72555815
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef Lastpost het volgende:

Trouwens, ik meen gelezen te hebben hier dat je maar 3 HAH mag lopen in éen keer, hier hadden we er vandaag 4 (AH klein, AH tas, Karwei en Blokker) te bezorgen.
Ik dacht dat wij het slecht hadden met 3x
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:07:25 #67
256787 CHEVHB
pi_72558272
Ben toch gaan werken..
pi_72560097
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef CHEVHB het volgende:
Ben toch gaan werken..
En nu doodziek op bed?
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:59:33 #69
256787 CHEVHB
pi_72560132
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En nu doodziek op bed?
Voor wat hoort wat..
pi_72560813
http://tinyurl.com/tntpost-hah
en wacht 44 seconde

[ Bericht 18% gewijzigd door Deezertje op 08-09-2009 20:21:48 ]
pi_72561567
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:15 schreef Deezertje het volgende:
en wacht 44 seconde

Voor wie is dit bedoeld? Nieuw te werven zaterdagwerkers in groep 8...? Jezus zeg, je voelt je weer lekker serieus genomen op deze manier. Misschien maar eens een mooie brief aan wagen ihkv mooie plaatjes vullen geen gaatjes...

Verder neem ik aan dat er over de volgende passage wat betere informatie komt:
quote:
Maar sinds dit jaar hebben we enkele grote contracten voor de zaterdag. Daarom hebben we de afspraken
rondom de vergoeding van huis-aan-huis aangepast, zodat ook zaterdagbestellers voor de
bezorging ervan extra betaald krijgen.”
En "tel de deurbellen" ....daahaag

Waar heb je deze trouwens vandaan?
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:47:36 #72
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72562190
Haha wat een 'folder' is dat zeg.
En die 5 minuten extra per 100 woningen, nee lekker systeem aangezien ze hier (weet niet of dat standaard zo is) de post verminderen op de dagen dat er veel HAH bij zit, zo blijf je vrijwel altijd op dezelfde tijden lopen met of zonder HAH.
pi_72562202
quote:
Omdat huis-aan-huis wegbrengen meer tijd kost, is afgesproken dat je ook meer betaald krijgt. Voor iedere 100 afgiftepunten krijg je daarom 5 minuten extra uitbetaald.
wow dan moet je wel heeeel snel die HAH erin flipperen zeg!

Ik heb ook zo'n gevoel dat ze altijd de verkeerde mensen interviewen .
pi_72562378
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:15 schreef Deezertje het volgende:
en wacht 44 seconde
Bij de JA JAAH sticker op t voorblad stopte ik met lezen.
pi_72562595
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:47 schreef Lastpost het volgende:
Haha wat een 'folder' is dat zeg.
En die 5 minuten extra per 100 woningen, nee lekker systeem aangezien ze hier (weet niet of dat standaard zo is) de post verminderen op de dagen dat er veel HAH bij zit, zo blijf je vrijwel altijd op dezelfde tijden lopen met of zonder HAH.
Das lekker krap . En gewoon een gemiddelde pakken dat geen enkele rekening houdt met het soort afgiftepunten .

Op een wijk van pakweg 300-350 afgiftepunten heb ik 15-30 minuten extra nodig wijst de praktijk uit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72562601
Wat een folder Zijn er hier trouwens mensen die in de buurt van drunen bezorgen ?
pi_72562926
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:32 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Voor wie is dit bedoeld? Nieuw te werven zaterdagwerkers in groep 8...? Jezus zeg, je voelt je weer lekker serieus genomen op deze manier. Misschien maar eens een mooie brief aan wagen ihkv mooie plaatjes vullen geen gaatjes...

Verder neem ik aan dat er over de volgende passage wat betere informatie komt:
[..]

En "tel de deurbellen" ....daahaag

Waar heb je deze trouwens vandaan?
Zit deze Zaterdag bij de Mail.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:30:32 #78
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72564044
Wij hebben hier nooit folders op zaterdag en doordeweeks ook niet zoveel. Dus die gaat direct door de papierversnipperaar.
Nothing is what it seems
pi_72564231
Wat een infantiele folder, denken ze dat we een stelletje idioten zijn? Op Intranet Mail staat nu een stukje met de titel: "Week van de alfabetisering ook voor TNT-ers". Dus ze houden ons ook nog voor een stelletje ongeletterden!

5 minuten per 100 afgiftepunten is weer zo'n lekkere standaardregel. Als je een wijk hebt met flats haal je dat makkelijk, en met een wijk met grote tuinen ook, maar met bijv. huizen zonder tuin of portieken is het maar de vraag of je het redt. En dan maakt het ook nog verschil of het een klein AH-krantje is, of zo'n grote papieren zak!

Wij krijgen die tijd er trouwens niet bij op zaterdag onder het mom van "inspelen op verkeer". Ons management heeft weer eens een geheel eigen draai aan de regels gegeven en daarvan gemaakt dat je die 10 minuten per 100 adressen alleen erbij krijgt bij 1 hah en veel post.

Net als die onzin zaterdag met die 4x hah. Tweemaal AH, C1000 en nog iets onduidelijks. Die regel van maximaal 3 hah is nu kennelijk geworden "maximaal hah van 3 verschillende aanbieders".
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:39:12 #80
256787 CHEVHB
pi_72564443
Volgens mij zaterdag a.s weer die papieren HAH zakken van de AH.. volgens mij kan zijn dat ik me vergis
pi_72564601
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef CHEVHB het volgende:
Volgens mij zaterdag a.s weer die papieren HAH zakken van de AH.. volgens mij kan zijn dat ik me vergis
Vergis je alsjeblieft!

Het slaat ook nog nergens op die zakken, tis een klote aanbieding en die zakken liggen ook nog gewoon ind de AH
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:43:32 #82
256787 CHEVHB
pi_72564623
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Alsjeblieft vergis je!
Ik doe me best
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:45:12 #83
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72564672
Degene die dat heeft geaccepteerd mogen ze zelf de zak geven!
Echt niet nogmaals dat gekloot met die zakken hoor, hadden ze die zakken niet gewoon bij de ingang kunnen dumpen en een foldertje versturen waarin ze het e.e.a uitleggen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:49:10 #84
256787 CHEVHB
pi_72564829
Ze namen ook veel ruimte in beslag in je tas, waardoor ik 4 nabreng zakken had. niet leuk
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:50:46 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72564889
Hoe groot zijn die wijken die jullie lopen in godsnaam?
Mijn grootste wijk die ik hier ooit gehad heb stond 3,5 uur voor zonder HAH en enkel met de Veronica actie had ik toen meer als 2 nabrengtassen.
pi_72565323
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:50 schreef Lastpost het volgende:
Mijn grootste wijk die ik hier ooit gehad heb stond 3,5 uur voor zonder HAH en enkel met de Veronica actie had ik toen meer als 2 nabrengtassen.
grooste wijk die ik ken hier is 3 uur 3 kwartier zonder HAH. Maar daar heb ik nooit echt problemen met steunzakken, aangezien ik dan sowieso al 4 tassen vrij gemakkelijk weg kan brengen (eigen huis als steunpunt). Als er echt veel is, kan ik nog 1 of 2 tassen extra kwijt bij het depot, die ook op de route ligt.

Wel is er een wijk van dik 3 uur, die vele meer tassen nodig heeft, waarbij het regelamtig voorkomt dat er 2 steunpunten zijn, dus dan kom je al op 4 extra tassen (als het bovengemiddeld druk is. En extreem drukke dagen kom je op 6)

maar dat ligt voornamelijk aan de huizen: veel villa's, boerderijen en bedrijven (en huisartsen) betekent automatisch meer post dan een wijk met enkel bejaardenwoningen (tenzij er pensioenbrieven zijn )
Twitch.tv/bensel15
pi_72565469
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Omg
Noot noot.
pi_72565744
Zaterdag heeft onze code die kuttassen...

Maar ik heb verlof
Noot noot.
pi_72566074
Ik hoorde dat we hier zaterdag 4 soorten hebben, ik gok de c1000, weer zo'n Ah tas en een Ah folder en dan nog wat anders
pi_72566520
Wij dacht ik 3...
Noot noot.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:35:01 #91
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72566760
quote:
Ik heb een dik jaar een wijk van 4.5 uur als vaste wijk gehad. Is hier wel een van de grotere wijken. In totaal over een afstand van zo'n 85 km.

De grootste op onze vestiging ( kwa afstand ) is volgens mij de wijk die helemaal naar het midden van de afsluitdijk moet. Daar is de kleinste postcode van Nederland: één benzinestation.
Nothing is what it seems
pi_72566936
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan het altijd voorleggen aan je teamcoach, maar bij collectie heb je meestal vrij korte diensten. Dan zou je al aan iets als voorlichting moeten denken, wat je voorafgaand aan je gebruikelijk dienst doet. Ik weet niet wat je nu doet, maar drie uur zal wel iets als expeditie of een haalrit/buslichting zijn?

In die drie uur heb ik inderdaad alleen een haal en buslichting rit. Ook heb ik de brief ontvangen van TNT waarin staat dat er tijdens de feestdagen extra werk beschikbaar is. Gisteren heb ik ook meteen aangegeven dat ik in die periode graag extra wil werken maar als ik het goed heb begrepen kan ik pas later aangeven dat ik dan extra diensten wil draaien. Morgen ga ik het denk ik nog eens aankaarten want misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen.
Tok.
pi_72567036
Ik had vandaag die zakken. Een ramp op de zaal, duurt erg lang eer je dat fatsoenlijk verwerkt hebt. En op straat floept 't je tassen uit als je er veel moet vervoeren. Extra moeten naladen dat terwijl ik 3 binnentassen in 1x kan laden ipv de gebruikelijke 2. Bij de wijk die ik liep zijn 4 inzettassen & 2 tassen om mee weg te rijden op het kantoor normaal. Vandaag dus 6 tassen op 't nabrengadres plus de 2 tassen waarmee ik vertrokkenw as. En dan nog een uitpuilende tas voor het bijwerken. Er zit een winkelcentrum in die wijk. Normaal loop ik die rond met 2 bundels in de schoudertas, nu moest ik, net als op zaterdag, een winkelwagentje nemen en een hele inzettas erin zetten met alle post voor de diverse winkels.
pi_72568132
Waarom brengen ze die zakken rond als HAH terwijl ze ook gewoon in de winkel liggen... staat ook in die bonus folder.
pi_72568162
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef CHEVHB het volgende:
Klopt
pi_72568295
5 minuten per 100 adressen is wel erg weinig zeg. In mijn zaterdagdienst (2 wijken) waar 4,5 uur voor staat doe ik met hah al snel een uur extra over en dat zijn ongeveer 600 adressen volgens mij. Het is dan wel 95% portieken.
pi_72568486
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Klopt
[insert scheldwoord]

pi_72568578
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

[insert scheldwoord]

Ik zei zaterdag al dat we aankomende zaterdag hetzelfde zouden hebben...
pi_72568581
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Klopt
Niet iedereen.
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 september 2009 @ 23:17:16 #100
Maffe Fries
pi_72568701
ik heb zaterdag een wijk waar minimaal twee, maar misschien nog wel meer verschillende zaken van HAH zijn. Dus voor het ene adres heb je het ene stapeltje nodig, terwijl je voor een bus die drie meter verderop staat het andere stapeltje nodig hebt.
pi_72568885
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:07 schreef seventhseagulll het volgende:
5 minuten per 100 adressen is wel erg weinig zeg. In mijn zaterdagdienst (2 wijken) waar 4,5 uur voor staat doe ik met hah al snel een uur extra over en dat zijn ongeveer 600 adressen volgens mij. Het is dan wel 95% portieken.
Ik ben relatief veel tijd kwijt bij bussenfronten, eigenlijk... Komt omdat ik normaal gesproken genoeg tijd heb om post en HAH te pakken als ik van bus naar bus loop/fiets, maar bij een bussenfront sta je stil.

Het is sowieso handig als je bij het van de bundel pakken (en controleren) van post een adres vooruitloopt. Dus dat je als je in een straat bij nummer 2 aankomt, ook al de post van nummer 4 hebt doorgebladerd. Op die manier heb je een buffertje...
Stel nou dat er voor nummer 6 een grote stapel post hebt, dan kun je bij het verlaten van nummer 2 al beginnen met het doorzoeken van de post voor nummer 6 (omdat je de post van nummer 4 immers al klaar hebt). Op die manier sta je zelden tot nooit stil voor een bus om de post van de bundel te pakken. Er simpelweg voor zorgen dat je niet stilstaat levert direct tijdswinst op.
pi_72568943
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb zaterdag een wijk waar minimaal twee, maar misschien nog wel meer verschillende zaken van HAH zijn. Dus voor het ene adres heb je het ene stapeltje nodig, terwijl je voor een bus die drie meter verderop staat het andere stapeltje nodig hebt.
Gecombineerde wijk met verschillende postcodes ofzo?
pi_72568973
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik zei zaterdag al dat we aankomende zaterdag hetzelfde zouden hebben...
Toen was ik niet in staat zulke berichten te lezen
pi_72569044
@Jordy-B
Dat van dat adres vooruitlopen ga ik zaterdag maar eens proberen.
Maar bij portieken heb je hetzelfde probleem als bij bussenfronten, omdat je hier dan dus een brievenbus hebt, trap op gaat, vier deuren naast elkaar hebt (daar sta ik dus stil) en dan weer naar beneden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 september 2009 @ 23:33:37 #105
Maffe Fries
pi_72569350
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Gecombineerde wijk met verschillende postcodes ofzo?
Heb bussen in zes postcodegebieden op zaterdag. Heb een autoroute en dan kom je bij de boeren en in gehuchten. Moet daarnaast ook nog even een stukje in het dorp lopen waar in normaal ook al loop, maar nu dus een ander gedeelte
pi_72569556
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:25 schreef seventhseagulll het volgende:
@Jordy-B
Dat van dat adres vooruitlopen ga ik zaterdag maar eens proberen.
Maar bij portieken heb je hetzelfde probleem als bij bussenfronten, omdat je hier dan dus een brievenbus hebt, trap op gaat, vier deuren naast elkaar hebt (daar sta ik dus stil) en dan weer naar beneden.
Als ik de post voor het volgende adres heb doorgekeken, leg ik meestal de laatste brief dat adres (een beetje) op z'n kant, als een soort bladwijzer. Je hebt je handen immers al vol met de post voor het huidige adres.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:32:28 #107
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72573033
Het lijkt wel of dit topic alleen maar over H.A.H. gaat.
Nothing is what it seems
  woensdag 9 september 2009 @ 07:55:11 #108
256787 CHEVHB
pi_72573207
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:32 schreef Viper86 het volgende:
Koetie, Koetie, Koetie
  woensdag 9 september 2009 @ 07:59:30 #109
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72573247
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:32 schreef Viper86 het volgende:
Veel post-bezorger ben ik dan ook niet meer.
Nog even en ik krijg de titel HAH-bezorger met wat post erbij af en toe.
"JA wel HAH | NEE geen post" stickers tref je binnenkort aan op de deuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lastpost op 09-09-2009 08:09:25 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 08:10:44 #110
256787 CHEVHB
pi_72573319
vandaag introductie op school, dus even geen TNT
  woensdag 9 september 2009 @ 08:19:23 #111
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72573390
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Veel post-bezorger ben ik dan ook niet meer.
Nog even en ik krijg de titel HAH-bezorger met wat post erbij af en toe.
"JA wel HAH | NEE geen post" stickers tref je binnenkort aan op de deuren.
Dan is er idd ook niet veel meer aan. Als de verschillende reorganisaties er niet voor zorgen, zorgt de H.A.H. wel voor minder werkplezier.

@chevb: nee, ben geen koe, ook al heeft deze provincie meer koeien dan mensen als inwoners.
Nothing is what it seems
  woensdag 9 september 2009 @ 09:18:42 #112
256787 CHEVHB
pi_72574177
Ik wil werken i.p.v school:(
  woensdag 9 september 2009 @ 09:33:16 #113
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72574433
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef CHEVHB het volgende:
Ik wil werken i.p.v school:(
Als je héél erg goed je best doet op school, hoef je over een paar jaar nooit meer H.A.H. te bezorgen!
Nothing is what it seems
  woensdag 9 september 2009 @ 09:36:55 #114
256787 CHEVHB
pi_72574499
Daar zit wel een kern van waarheid in!
pi_72576045
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:33 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je héél erg goed je best doet op school, hoef je over een paar jaar nooit meer H.A.H. te bezorgen!
Of als je héél erg slecht je best doet op school, kun je meteen aan het werk.
Noot noot.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:42:04 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72577368
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:51 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Of als je héél erg slecht je best doet op school, kun je meteen aan het werk.
Kun je straks over een paar jaar chef foldervouwer worden in éên van die zetkantoren die TNT overal wil neerplanten als ik hun laatste plannen mag geloven.

"Hey, jij daar! Ja, ik zag jou wel een dubbele AH folder achter een karwei folder zetten! Dat word 5 minuten inleveren op je gemaakte uren, jongeman!"
Nothing is what it seems
pi_72578916
iedereen zou blij moeten zijn dat er nog huis aan huis is!
Ik snap dat er ooit wel klote formaten etc bij ziten maar is er geen huis aan huis wordt je gekort, en dat zal alleen maar meer worden heb ik zo het idee
h.a.h. tsja het is minder fijn lopen maar wel beter voor het werk
pi_72580447
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_72580802
quote:
Ik heb meestal een aut dienst van 5 uur qua bezorgen.
En de grootste fiets dienst is uurtje of 4 dacht ik.
pi_72594712
Nou, het lijkt wel of mijn teamleider meeleest ofzo. Vandaag dus eindelijk de vraag gekregen of ik aanstaande dinsdag extra wil werken. Het extra werk bestaat uit de voorlichting van een waarschijnlijk voor mij totaal onbekende route. Ik hoop dat het goed verloopt maar dat moet met een stratenboekje en een navigatiesysteem wel lukken. Het zal wel scheuren worden want na de voorlichting moet ik weer mijn eigen rit rijden.
Tok.
pi_72596663
Pff vandaag was het depot een zooitje; alles stond door elkaar en mijn steunpuntzakken waren niet weggebracht.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:07:23 #122
256787 CHEVHB
pi_72598324
Ik mag morgen weer..
pi_72603569
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:35 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik heb een dik jaar een wijk van 4.5 uur als vaste wijk gehad. Is hier wel een van de grotere wijken. In totaal over een afstand van zo'n 85 km.

De grootste op onze vestiging ( kwa afstand ) is volgens mij de wijk die helemaal naar het midden van de afsluitdijk moet. Daar is de kleinste postcode van Nederland: één benzinestation.
Een postcode met 1 adres komt wel vaker voor, vroeger was het mogelijk om je eigen postcode aan te vragen.
  donderdag 10 september 2009 @ 01:15:22 #124
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72604148
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:42 schreef TokenW het volgende:

[..]

Een postcode met 1 adres komt wel vaker voor, vroeger was het mogelijk om je eigen postcode aan te vragen.
Ik weet niet of dit jou bewering onderuit moet halen, maar volgens wiki is de postcode wel uniek:
quote:
Het adres van Breezanddijk heeft een unieke postcode: het is het enige adres met postcode 8766 en na 8766 kunnen uitsluitend de letters TS komen.
Maar goed, maakt niet uit. Het blijft een grappig adres.
Nothing is what it seems
  donderdag 10 september 2009 @ 01:21:30 #125
256787 CHEVHB
pi_72604252
Morgen maar 1 wijk.. Lang geleden!
pi_72609100
Tijd Voor Post
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_72615762
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:21 schreef CHEVHB het volgende:
Morgen maar 1 wijk.. Lang geleden!
ik was vor een paar weken geleden blij als ik maar 2 wijken had per dag

(tja, als ze ook 11 bezorgers van 1 team vrij geven in de vakantie periode )
Twitch.tv/bensel15
pi_72620516
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:15 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit jou bewering onderuit moet halen, maar volgens wiki is de postcode wel uniek:
[..]

Maar goed, maakt niet uit. Het blijft een grappig adres.
Ik dacht aan een volledige postcode , niet alleen aan de 4 cijfers
  donderdag 10 september 2009 @ 19:24:16 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72621156
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:07 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ik dacht aan een volledige postcode , niet alleen aan de 4 cijfers
Oké, ja, dat kan.

Morgen heb ik weer eens mijn autodienst. Blijft toch lkkr om een dag per week vrij te hebben zodat je wat extra kunt verdienen.
Nothing is what it seems
pi_72621705
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Morgen heb ik weer eens mijn autodienst. Blijft toch lkkr om een dag per week vrij te hebben zodat je wat extra kunt verdienen.
Ik heb twee dagen per week vrij maar mij bellen ze niet
pi_72622301
Bel hen dan.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:12:16 #132
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72622787
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb twee dagen per week vrij maar mij bellen ze niet
Kom je toch gezellig bij ons werken.
Moast allinnich wol in wurdje Frysk kinne praten.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 20:22:15 #133
Maffe Fries
pi_72623165
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:24 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Oké, ja, dat kan.

Toevallig zit ik morgen ook al op een autodienst. Ben van de week gebeld of ik even kon werken
  donderdag 10 september 2009 @ 22:19:36 #134
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72627837
Hehe morgen ook weer een middagwijk erbij van 1,5 uur, weer wat centen erbij.
Ze hebben dus nog geen vaste middagwijk, heb nu in 2 weken al 8 verschillende wijken gehad en morgen dus nummer 9 en zaterdag de 10e.
pi_72628408
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:59 schreef seventhseagulll het volgende:
Bel hen dan.
Ze bellen mij sowieso altijd als ze iemand nodig hebben dus ik denk dat ze gewoon even niemand nodig hebben. De zomer is natuurlijk ook wel voorbij, dus er zijn nu niet zo veel vakantiegangers meer.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:12 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Kom je toch gezellig bij ons werken.
Moast allinnich wol in wurdje Frysk kinne praten.
Haha Fries praten, nee bedankt, ik hou het wel bij Westlands
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:56:22 #136
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72646181
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ze bellen mij sowieso altijd als ze iemand nodig hebben dus ik denk dat ze gewoon even niemand nodig hebben. De zomer is natuurlijk ook wel voorbij, dus er zijn nu niet zo veel vakantiegangers meer.
[..]

Haha Fries praten, nee bedankt, ik hou het wel bij Westlands
Oke, naja, je zou het morgen kunnen aangeven bij je teamcoach. Bij ons zijn ze meestal wel blij dat ze weten dat er zaterdagwerkers beschikbaar zijn op doordeweekse dagen. En het kan natuurlijk nooit kwaad.

En Fries is niet zo moeilijk hoor. Je kan gewoon Nederlands terugspreken. Maar het is wel zo dat zowat het hele kantoor Fries spreekt......
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toevallig zit ik morgen ook al op een autodienst. Ben van de week gebeld of ik even kon werken
Hehe, das idd toevallig.
Ik ben net klaar en ben daarna gelijk op de bank in slaap gevallen. Haha. Word er altijd een beetje slaperig van.

Zat je ten zuiden van Lwd? Daar zit ik dan ook, alleen dan in een ander postcodegebied dan dat van Lwd.

Voor de rest lekker om weer eens door de weilanden te skeuren.

En nu aan de taart!
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 16:01:02 #137
Maffe Fries
pi_72646326
Ben ook al lang weer klaar.

Had vandaag weer de lol om naar een collega te kunnen zwaaien en twintig tellen na hem hetzelfde boerenweggetje op te mogen draaien. Aan het weggetje liggen twee huizen, maar er zit precies een gemeentegrens tussen
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:04:06 #138
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72646426
Ik heb morgen een wijk van 3,5 uur, nogal wat hier in dit gehucht.
Vraag ik het een en ander, blijkt het inclusief de aanrijtijden te wezen, totale nieuwbouwwijk wat eerder aan Rotterdam-Zuid ligt als in mijn gemeente valt, dus een uur en 20 minuten (!) van mijn wijk-tijd is enkel om erheen te gaan en terug te komen. (Metro FTW)
Ligt wel in de buurt van de Ikea, dus ik ga gelijk even wat kleine dingetjes shoppen aangezien ik verder geen middagwijk erna heb om te lopen.

Vandaag een wijk waarbij de straat me totaal niets zei, uiteindelijk Google Maps met GPS maar aangegooid op de mobiel.
pi_72646666
Hoe is morgen de HAH geregeld?
pi_72647322
Kreeg vandaag een brief dat de kwaliteit van het bezorgen van HAH op zaterdag hier ver beneden peil ligt. Dat wordt dus binnenkort weer een leuk vergaderinkje.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 16:31:31 #141
Maffe Fries
pi_72647382
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:11 schreef Zipportal het volgende:
Hoe is morgen de HAH geregeld?
Wij hebben morgen AH (2x) en C1000
pi_72648364
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou het de laatste keer AH zijn?
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:02:10 #143
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72648472
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zou het de laatste keer AH zijn?
Hier gelukkig wel, zag de bakken al weer vol liggen met die AH-ongein dus ik ben bang dat ze alweer voor morgen zijn bij ons.
Zit verder geen AH in de buurt van die wijk die ik moet lopen, maar dat zal ditmaal vermoedelijk weinig uitmaken.

Overigens draai ik nu gemiddeld 19 uur per week, dat terwijl ze bij sollicatie aangaven dat ze niet veel meer dan 9 uur konden bieden en dan ben ik nog 2 wijken afgezegd ook die ze aanboden deze week.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 september 2009 @ 17:02:29 #144
73911 ultra_ivo
pi_72648486
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef Viper86 het volgende:
En Fries is niet zo moeilijk hoor. Je kan gewoon Nederlands terugspreken. Maar het is wel zo dat zowat het hele kantoor Fries spreekt...... [ afbeelding ]
[..]
Dat is hier zo met Limburgs. Een teamcoach/vestigingsmanager heeft maar Limburgs te verstaan, anders krijgt ie de helft niet mee.
pi_72648822
Ik dacht dat één van de vereisten bij TNT was dat je goed Nederlands moet spreken en het moet kunnen verstaan. Er stond niks over Limburgs/Fries/anders
  FOK!fotograaf vrijdag 11 september 2009 @ 17:21:43 #146
73911 ultra_ivo
pi_72649141
Voor de extra taak van toeristeninformatiepunt is hier in de stad Duits en Frans ook heel erg nuttig
pi_72649333
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor de extra taak van toeristeninformatiepunt is hier in de stad Duits en Frans ook heel erg nuttig
Haha. Hier Pools
pi_72651488
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht dat één van de vereisten bij TNT was dat je goed Nederlands moet spreken en het moet kunnen verstaan. Er stond niks over Limburgs/Fries/anders
Niks mis met Fries sreken in Friesland.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:34:29 #149
256787 CHEVHB
pi_72651536
Daarnet discussie met me ouders, over dat ze het gek vonden dat sommige na 17.00 uur nog bezorgen.. ik loop wel is iets uit, vanwege veel post.. is normaal lijkt me
pi_72651635
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:34 schreef CHEVHB het volgende:
Daarnet discussie met me ouders, over dat ze het gek vonden dat sommige na 17.00 uur nog bezorgen.. ik loop wel is iets uit, vanwege veel post.. is normaal lijkt me
De richtlijn van TNT is 17.00. Als je er constant overheen gaat zou ik toch eens aan de bel trekken.
pi_72651757
quote:
Mja uitloop is normaal, maar een van de zoveel doelstellingen is dat alles voor 17:00 bezorgd moet zijn..

Ik heb trouwens weer zo'n brief gehad over de kerstperiode, of we alsjeblieft allemaal extra willen werken... "Want ook met kerst geldt: op tijd op het juiste adres". Right, dan mogen ze eerst wel is zorgen dat er geen hele wijken blijven staan...

Als ik trouwens morgen weer voor 2 dagen post heb, ga ik maar is ergens bij een hoger persoon dan de TC klagen, ik vind dat echt niet kunnen.
pi_72651869
quote:
Ik heb een collega die standaard als hem iets simpels gevraagd wordt, zijn baas opbelt (hij is een sub) en het gesprek via zijn baas laat verlopen.
Oftewel, hij kan geen Nederlands spreken.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:45:49 #153
256787 CHEVHB
pi_72651938
Haal dat normaal wel, maar morgen 3 wijken, 2 totaal onbekend + HAH..
pi_72651940
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan heb ik morgen denk ik weer vier soorten. Twee keer HAH voor het ene dorp. En drie keer HAH voor de andere twee dorpen. Twee gaten van dorpen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:48:52 #155
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72652044
Uitlopen kan gebeuren, je hebt nou eenmaal niet alles in de hand altijd natuurlijk.
Overigens heb ik al aangegeven dat ik sowieso niet méer als 2 wijken op een dag weg loop, simpelweg omdat ik dat niet trek en er wel bij gezegd dat ze het niet moeten zijn als een gebrek aan collegialiteit, maar puur omdat ik anders mezelf de vernieling in werk.

Begrip alom, benieuwd of dat ook het geval is wanneer de nood hoog is.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:55:48 #156
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72652317
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ben ook al lang weer klaar.

Had vandaag weer de lol om naar een collega te kunnen zwaaien en twintig tellen na hem hetzelfde boerenweggetje op te mogen draaien. Aan het weggetje liggen twee huizen, maar er zit precies een gemeentegrens tussen
Hehe.

Zulke logica heb je hier ook in een dorpje. Midden in een nieuwbouwwijkje ligt een oud straatje dat er al veel langer was en dat door een autobestelling werd gedaan. De rest door een postbezorger. Alleen ze hebben het ondertussen nooit zo veranderd dat die postbezorger dat oude straatje ook ff meeneemt. Dus de autobesteller moet elke keer die wijk in om alsnog dat oude stukje straat te doen.

Daarnaast heb je hier in de buurt ook een aantal dorpen die kwa postcode in mekaar overlopen. Dus als je met het ene dorp klaar bent moet je in feite om het naastliggende dorp heen rijden om bij je volgende dorp te komen...
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is hier zo met Limburgs. Een teamcoach/vestigingsmanager heeft maar Limburgs te verstaan, anders krijgt ie de helft niet mee.
Uuh, ja, daar zijn wij ook mee bekend. We hadden hier eerst ook een teamcoach die uit Enschede kwam en altijd plat tukkers sprak.
Dus wij konden hem vaak niet goed verstaan, maar hij ons ook niet als we Fries spraken..
quote:
Hier moet je bij aanvang van je contract voor de teamcoach met je hand op je hart voluit het Friese volkslied zingen. Dit moet natuurlijk wel samengaan met een outfit bestaande uit klompen, zo'n blauw boerenpakkie en een fles beerenburg in de hand.
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier komen idd ook best veel Duitsers. Ik blijf ze echter steevast terugantwoorden in het Engels. En dat blijken ze tegenwoordig ook wel een beetje te kunnen spreken.
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:33 schreef TokenW het volgende:

[..]

Niks mis met Fries sreken in Friesland.
Zo bedoelde ze het ook niet.
Nothing is what it seems
pi_72655325
quote:
Vroeger waren er ook eigenlijk geen diensten die qua eindtijd de 17.00 dicht naderden. Tegenwoordig is dat wel anders, en lopen veel diensten tot 17.00 (of 16.55, maar laten we niet mierenneuken). Het is dat we nog een reorganisatie hebben in november (dus ik weet niet hoe de diensten eruit komen te zien), maar ik hou m'n hart vast voor de kerst, straks.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 20:25:31 #158
Maffe Fries
pi_72655542
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Viper86 het volgende:
Hier moet je bij aanvang van je contract voor de teamcoach met je hand op je hart voluit het Friese volkslied zingen. Dit moet natuurlijk wel samengaan met een outfit bestaande uit klompen, zo'n blauw boerenpakkie en een fles beerenburg in de hand.
Dat was het hoogtepunt
pi_72655592
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vroeger waren er ook eigenlijk geen diensten die qua eindtijd de 17.00 dicht naderden. Tegenwoordig is dat wel anders, en lopen veel diensten tot 17.00 (of 16.55, maar laten we niet mierenneuken). Het is dat we nog een reorganisatie hebben in november (dus ik weet niet hoe de diensten eruit komen te zien), maar ik hou m'n hart vast voor de kerst, straks.
Ik kan het je vast zeggen: meer doen in minder tijd
pi_72657600
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:27 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik kan het je vast zeggen: meer doen in minder tijd
Boh gek! Jij ben vast paranormaal begaafd!
pi_72661840
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hahaha
pi_72666660
Dat zou een mooi beeld zijn

Ik ga maar 'ns douchen en daarna lopen, YOEGHEI, geen zin :p
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:26:56 #163
256787 CHEVHB
pi_72666811
Ik moet ook gaan douche en lopen.. en ook geen zin.. dus ik zeg een ding:

Same here
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:43:27 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72667021
Hier nog eentje die geen zin heeft, wil nu al richting Appelpop.
pi_72667062
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:43 schreef Lastpost het volgende:
Hier nog eentje die geen zin heeft, wil nu al richting Appelpop.
Ik ben klaar met voorbereiden maar moet nu nog iets meer dan 2 uur lopen maar ook geen zin
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:57:24 #166
256787 CHEVHB
pi_72667171
werken jullie ook met die kleine bakjes voorop de fiets, waarin je de post kan leggen?

[ Bericht 44% gewijzigd door CHEVHB op 12-09-2009 10:06:16 ]
pi_72667426
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 09:57 schreef CHEVHB het volgende:
werken jullie ook met die kleine bakjes voorop de fiets, waarin je de post kan leggen?
Ik heb een grote voordrager op m'n fiets. Daar past een hele binnentas op. Aangezien ik meestal m'n eigen lopen klaarmaak maak ik ze zo dat ik steeds 3 tassen kan halen op het steunpunt ipv 2. Scheelt toch regelmatig terugrijden.
pi_72668425
ben nu al klaar (voorbereiden en lopen). Maar dat komt omdat ik strax iets anders te doen heb. Hoeveelheid post valt mee gelukkig (alleen jammer van die HAH)
Twitch.tv/bensel15
pi_72670531
Hihi wij hadden alleen maar HAH de C1000.
Het team naast ons lekker 3.
pi_72670582
En verdomme waarom is de datum uitdiensttreding volgende de brief 11 dagen later dan ik zelf heb opgegeven
pi_72671072
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:58 schreef Beach het volgende:
En verdomme waarom is de datum uitdiensttreding volgende de brief 11 dagen later dan ik zelf heb opgegeven
Ik had mijn brief half februari ingeleverd, met als datum uitdiensttreding eind maart. Uiteindelijk ben ik officieel ergens midden mei uit dienst gegaan... Wel 6 of 7 weken elke zaterdag doorbetaald gekregen zonder dat dat van mijn verlofuren af is gegaan, dus ik vond het niet zo erg.

Het zal vast niet de bedoeling zijn geweest dat het zo geregeld zou worden, maar dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben... Daarbij werden uren die we meer werkten dan de officiële tijd voor de wijk niet uitbetaald totdat je erom ging zeiken bij de teamcoach, als TNT mij probeert te naaien op zo'n manier geef ik ook niet aan dat ik teveel betaald heb gekregen
  Redactie Frontpage zaterdag 12 september 2009 @ 13:42:50 #172
J'adore hardcore
pi_72671703
3 HAH, woehoe, wat een feest
pi_72673749
Weer diezelfde persoon mee in opleiding, we vlogen door de wijken heen Alleen jammer van die 3HAH inderdaad, maar ik ga ervanuit dat het de laatste keer is geweest
pi_72673815
Hier lekker maar 1 hah, de AH bonusfolders en de papieren zakken die ik al klaar had zien staan zijn voor a.s. dinsdag. Ook lekkere hah dan, gestapeld met de Karwei-folder. Ze hadden toch gezegd dat Karwei en Gamma naar Sandd zouden gaan? Stond met grote letters in dat blaadje van TNT, maar ik merk er nog niets van.
pi_72673938
Hier wel 3x HAH , 500 huizen gelopen
Volgens de AH bonusfolder loopt de zak t/m 20 september, dus dit was hoop ik de laatste keer.....
pi_72674886
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier lekker maar 1 hah, de AH bonusfolders en de papieren zakken die ik al klaar had zien staan zijn voor a.s. dinsdag. Ook lekkere hah dan, gestapeld met de Karwei-folder. Ze hadden toch gezegd dat Karwei en Gamma naar Sandd zouden gaan? Stond met grote letters in dat blaadje van TNT, maar ik merk er nog niets van.
Dat heb ik al wel 10 keer gehoord maar volgens mij heeft de Gamma een paar maanden geleden gewoon weer het contract met TNT vernieuwd
pi_72674973
Ja, 2 jaar Gamma en karwei erbij i.c.m Netwerk VSP
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:46:27 #178
256787 CHEVHB
pi_72675989
Klaar voor vandaag, Maandag a.s weer tot Zaterdag
pi_72677388
Hier ook 3x HAH, maar omdat er veel te weinig stukken hah waren was er geen hah meer voor mijn middagkant, dus dat scheelt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 september 2009 @ 18:05:39 #180
Maffe Fries
pi_72678270
Had hier officieel een heel gewissel met de HAH, dus daar hebben we heel simpel voor bijna alles 3x HAH van gemaakt en een klein stukje 2x HAH, zodat het een eenvoudig was. Was niet zo veel te doen vandaag
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:09:02 #181
256787 CHEVHB
pi_72678336
Die papieren zakken van de AH deed ik trouwens gewoon in mijn schoudertas, en dan pakte ik ze daaruit dat ging een stuk sneller..
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:51:44 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72687806
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef CHEVHB het volgende:
Die papieren zakken van de AH deed ik trouwens gewoon in mijn schoudertas, en dan pakte ik ze daaruit dat ging een stuk sneller..
Zo doe ik het ook.
Vandaag wel een klote wijk gelopen zeg, stond 1:45 voor zonder HAH, nou dikke *** hoor, 2 uur en een kwartier minstens lijkt me schappelijker.
Net terug van Appelpop, ben verrot.
pi_72700382
Voor volgende week gelukkig weer alleen de C1000 op het programma, na 2 weken met die rare AH-zakken. De euroknalleractie is ook weer afgelopen, dus C1000 weer in normaal formaat.
pi_72724962
Zooo, m'n contract is verlengd met 2 jaar!! in deze barre tijden .

Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben, was van plan om binnenkort hiermee te stoppen
pi_72726424
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:27 schreef greatchampion het volgende:
Zooo, m'n contract is verlengd met 2 jaar!! in deze barre tijden .

Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben, was van plan om binnenkort hiermee te stoppen
Gefeliciteerd, of niet? Pen je postbezorger, zaterdagpostbode of deeltijdwerker? Opzeggen kan altijd nog, hoor, ook nu het contract verlengd is. Je moet alleen wel rekening houden met een opzegtermijn. Die is een maand, geloof ik.
pi_72726510
Nou, dat nieuwe werken is niet echt personeelvriendelijk. Momenteel zijn er op onze vestiging van de ongeveer 80 medewerkers 28!!! ziek... Wordt nog leuk als de mexicaanse griep uiteindelijk doorzet...
  maandag 14 september 2009 @ 12:28:13 #187
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72726519
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, of niet? Pen je postbezorger, zaterdagpostbode of deeltijdwerker? Opzeggen kan altijd nog, hoor, ook nu het contract verlengd is. Je moet alleen wel rekening houden met een opzegtermijn. Die is een maand, geloof ik.
Idd. Voltijdwerker kan ie niet zijn....
Nothing is what it seems
pi_72730970
Ben idd zaterdagpostbode
pi_72734890
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:28 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Idd. Voltijdwerker kan ie niet zijn....
Zover was ik al. Volletijders worden al sinds 2003 niet meer aangenomen.
  maandag 14 september 2009 @ 17:47:55 #190
256787 CHEVHB
pi_72735012
Vandaag weer heel de dag op school, collega zag ik voorbij rijden en die toeterde! Ik mis het nu al.. voorlopig alleen op Zaterdag werken.
  maandag 14 september 2009 @ 20:00:58 #191
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72739301
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zover was ik al. Volletijders worden al sinds 2003 niet meer aangenomen.
Oke, dat is al best een tijdje.
Hier lopen er iig nog genoeg rond, ook al is het maar een kleine vestiging.
Sommige hoeven echter nog maar een paar jaar, maar die zien het zelfs niet zitten dat ze die nog zullen halen...
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:47 schreef CHEVHB het volgende:
Vandaag weer heel de dag op school, collega zag ik voorbij rijden en die toeterde! Ik mis het nu al.. voorlopig alleen op Zaterdag werken.
Ach, school is ook niet zo verkeerd.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 september 2009 @ 20:08:33 #192
Maffe Fries
pi_72739574
TNT heeft zo te lezen 52 auto's op aardgas aangeschaft. Elf ervan zijn in Fryslân beland en dan met name Leeuwarden. Zal mij benieuwen of zo bij ons op kantoor er ook eentje gekregen hebben, want de Caddy had al veel kilometers op de teller.
  maandag 14 september 2009 @ 20:38:01 #193
256787 CHEVHB
pi_72740706
Daarnet even bakkie gedaan bij collega
  maandag 14 september 2009 @ 21:10:43 #194
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72742283
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
TNT heeft zo te lezen 52 auto's op aardgas aangeschaft. Elf ervan zijn in Fryslân beland en dan met name Leeuwarden. Zal mij benieuwen of zo bij ons op kantoor er ook eentje gekregen hebben, want de Caddy had al veel kilometers op de teller.
Heb het op Omrop Fryslân gelezen. Ben benieuwd, ons kantoor zal er wel te klein voor zijn. Maar als ik in Lwd ben zal ik er eens op gaan letten of ik er eentje voorbij zie scheuren!

Zouden ze ook weer zo'n groot stickerlogo op de zijkant hebben, net als die auto's die een roetfilter hebben? Of zien auto's die op aardgas rijden er totaal anders uit? ( Heeft er eigenlijk niet zoveel verstand van )
Nothing is what it seems
  maandag 14 september 2009 @ 21:17:38 #195
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72742644
Aangezien hier de deskundigen uit de praktijk zitten, en met het risico dat ik de 3408308e ben die deze vraag stelt: Hoe zit dat nou met het voor de eerste en tweede keer aanbieden van pakketjes en de dagen van de week?
Ik had altijd begrepen dat pakketten op Maandag altijd 2e keer aanbieden van de pakketten van zaterdag waren. Dus er zouden nooit pakketten op maandag voor het eerst aangeboden worden.
Maar vandaag krijg ik ineens op maandag een pakket voor de eerste keer aangeboden. Gelijk ook de laatste keer, want er volgt geen 2e aanbieding, ik mag direct naar het postkantoor om het op te halen.
Wat is het nou?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 september 2009 @ 21:32:36 #196
Maffe Fries
pi_72743432
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb het op Omrop Fryslân gelezen. Ben benieuwd, ons kantoor zal er wel te klein voor zijn. Maar als ik in Lwd ben zal ik er eens op gaan letten of ik er eentje voorbij zie scheuren!

Zouden ze ook weer zo'n groot stickerlogo op de zijkant hebben, net als die auto's die een roetfilter hebben? Of zien auto's die op aardgas rijden er totaal anders uit? ( Heeft er eigenlijk niet zoveel verstand van )
Ik heb in Leeuwarden wel eens een Caddy op aardgas zien rijden bij de TNT. Deze was helemaal wit en had oranje TNT letters op de zijkant staan. En uiteraard een aardgas aanduiding.
  maandag 14 september 2009 @ 21:38:11 #197
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72743753
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb in Leeuwarden wel eens een Caddy op aardgas zien rijden bij de TNT. Deze was helemaal wit en had oranje TNT letters op de zijkant staan. En uiteraard een aardgas aanduiding.
Oke, die zullen wel opvallen idd.

Zal er morgen vanuit de bus naar Lwd eens op letten.
Nothing is what it seems
pi_72743876
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:10 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Wij hebben enkele weken geleden een hele zooi aardgasauto's gekregen. Prima auto's. Heerlijk soepel schakelende bak, goed instelbare rijpositie, lekker ruime laadruimte, etc.
Het is echter wel een caddy met benzinemotor, waardoor je automatisch iets hoger in de toeren rijdt (wat weer minder prettig is voor je boco). Het gas levert ook minder vermogen dan diesel of benzine en is niet bepaald zuinig. Je zou 400 km op één tank moeten kunnen halen, maar dat is dan wel in de sprookjeswereld waar mensen lange stukken op constante snelheid rijden. Bij de TNT zijn het natuurlijk vooral korte stukjes met veel optrekken vanuit stilstand. In de werkelijkheid moet er dus vrij vaak getankt worden. En omdat de tank anders leegloopt dan vloeibare brandstof (niet echt lineair verloop), hebben we wel al wat onenigheid gehad met mensen die de auto "leeg" hadden teruggezet. Blijkt dat je met een "bijna lege" tank nog een best eind kan rijden.

De auto start op benzine en schakelt dan gelijk naar gas. De auto schakelt automatisch terug naar benzine als de gastank leeg is (merk je niets van, behalve dan dat de motor iets meer vermogen heeft en iets anders klinkt), maar hou er rekening mee dat de benzinetank slechts een noodtank van 8 liter is. Oh en het tanken van gas duurt iets langer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 14-09-2009 22:01:37 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:22:35 #199
256787 CHEVHB
pi_72758893
Morgen na school klein wijkje!
pi_72761845
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:17 schreef Eg_Wel het volgende:
Aangezien hier de deskundigen uit de praktijk zitten, en met het risico dat ik de 3408308e ben die deze vraag stelt: Hoe zit dat nou met het voor de eerste en tweede keer aanbieden van pakketjes en de dagen van de week?
Ik had altijd begrepen dat pakketten op Maandag altijd 2e keer aanbieden van de pakketten van zaterdag waren. Dus er zouden nooit pakketten op maandag voor het eerst aangeboden worden.
Maar vandaag krijg ik ineens op maandag een pakket voor de eerste keer aangeboden. Gelijk ook de laatste keer, want er volgt geen 2e aanbieding, ik mag direct naar het postkantoor om het op te halen.
Wat is het nou?
Dat is wel vreemd, want het klopt idd dat er geen aanvoer is op maandag en dat een pakketje twee keer aangeboden moet zijn.
Ik denk dat het gewoon een rare samenloop van omstandigheden is.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:12:33 #201
256787 CHEVHB
pi_72765415
Morgen HAH? of de rest van de week? Heb 2 dagen niet gewerkt i.v.m school..
pi_72770175
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd, want het klopt idd dat er geen aanvoer is op maandag en dat een pakketje twee keer aangeboden moet zijn.
Ik denk dat het gewoon een rare samenloop van omstandigheden is.
Bijvoorbeeld een buspakje dat iets is uitgezet (zoals zo'n zak met kleding), waardoor het geen buspakje meer is. Of als die bus niet voldoet aan de gestelde eisen, waardoor het buspakje niet past. Op dat moment vervalt ook de 2e aanbieding.
pi_72772905
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een buspakje dat iets is uitgezet (zoals zo'n zak met kleding), waardoor het geen buspakje meer is. Of als die bus niet voldoet aan de gestelde eisen, waardoor het buspakje niet past. Op dat moment vervalt ook de 2e aanbieding.
Zoiets zal het wel zijn ja. Ik heb er trouwens ook wel eens pakjes met zo'n pakketzegel en 3S-code tussen zitten (bij de gewone post dus), die net (niet) door de bus passen...
pi_72774087
Mag een internetwinkel zomaar 12,00 euro verzendkosten in rekening brengen voor een aangetekende brief terwijl hun kosten maar 7,00 euro zijn (+een envelop en inkt van een paar cent)?
Out for my own, to live my own way...
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:29:28 #205
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72774165
Vandaag een lekkere wijk gehad, kan er 4 uur voor wegschrijven terwijl de wijk maar 2,5 uur was.
Erheen en terug dus 1,5 uur kwijt.
pi_72775602
Hai TNT medewerkers

De kans is heel groot dat ik mijn zaterdagbaan ga verliezen. Nu zoek ik dus een andere baan en dacht ik aan postbode! Ik ben vorige week 16 geworden, dus het mag (toch?).

Mijn vraag is alleen wat het ongeveer verdient. Kan iemand mij een indicatie geven?

Thom
pi_72776552
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:27 schreef gelebeer het volgende:
Mag een internetwinkel zomaar 12,00 euro verzendkosten in rekening brengen voor een aangetekende brief terwijl hun kosten maar 7,00 euro zijn (+een envelop en inkt van een paar cent)?
Tja, de kosten van de medewerker die de agt-post behandelt en naar het pkt moet brengen zitten daar natuurlijk ook bij. Dus dat valt dan eigenlijk onder "administratiekosten" of een dergelijke vage post. Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in een juridisch subforum. Het zal wel gaan over de vraag of die 5 euro extra "redelijk en billijk" zijn.
pi_72776863
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:11 schreef Snuf. het volgende:
Hai TNT medewerkers

De kans is heel groot dat ik mijn zaterdagbaan ga verliezen. Nu zoek ik dus een andere baan en dacht ik aan postbode! Ik ben vorige week 16 geworden, dus het mag (toch?).

Mijn vraag is alleen wat het ongeveer verdient. Kan iemand mij een indicatie geven?

Thom
Een zaterdagpostbode van 16 komt aan EUR 4,82 per uur. Houdt er wel rekening mee dat de tijd dat de TNT (toen nog PTT) zaterdagcontracten van 6-7 uur uitdeelde achter ons ligt. Tegenwoordig is het eerder 3-4 uur. Maar door in de vakanties extra te werken kun je er toch nog een aardige bijverdienste aan hebben.
pi_72777898
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een zaterdagpostbode van 16 komt aan EUR 4,82 per uur. Houdt er wel rekening mee dat de tijd dat de TNT (toen nog PTT) zaterdagcontracten van 6-7 uur uitdeelde achter ons ligt. Tegenwoordig is het eerder 3-4 uur. Maar door in de vakanties extra te werken kun je er toch nog een aardige bijverdienste aan hebben.
3/4 uur lijkt me geen probleem Werk nu ook maar 4 á 5 uur.

Maar kun je max 4,82 verdienen of begint het vanaf dat bedrag (wat me wat onwaarschijnlijk lijkt).

BTW, verdien nu 5,50 per uur, maar dat is ontzettend kutwerk, dus dan is zo'n vergoeding niet meer dan normaal.
pi_72778060
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Maar kun je max 4,82 verdienen of begint het vanaf dat bedrag (wat me wat onwaarschijnlijk lijkt).

BTW, verdien nu 5,50 per uur, maar dat is ontzettend kutwerk, dus dan is zo'n vergoeding niet meer dan normaal.
Het gaat naar leeftijd; als je ouder wordt ga je meer verdienen.

Op je 16e is het 4,82,
Op je 17e 5,55
op je 18e 6,30 enz. (Maar dat duurt nog even )
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:09:56 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72778283
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wij hebben enkele weken geleden een hele zooi aardgasauto's gekregen. Prima auto's. Heerlijk soepel schakelende bak, goed instelbare rijpositie, lekker ruime laadruimte, etc.
Het is echter wel een caddy met benzinemotor, waardoor je automatisch iets hoger in de toeren rijdt (wat weer minder prettig is voor je boco). Het gas levert ook minder vermogen dan diesel of benzine en is niet bepaald zuinig. Je zou 400 km op één tank moeten kunnen halen, maar dat is dan wel in de sprookjeswereld waar mensen lange stukken op constante snelheid rijden. Bij de TNT zijn het natuurlijk vooral korte stukjes met veel optrekken vanuit stilstand. In de werkelijkheid moet er dus vrij vaak getankt worden. En omdat de tank anders leegloopt dan vloeibare brandstof (niet echt lineair verloop), hebben we wel al wat onenigheid gehad met mensen die de auto "leeg" hadden teruggezet. Blijkt dat je met een "bijna lege" tank nog een best eind kan rijden.

De auto start op benzine en schakelt dan gelijk naar gas. De auto schakelt automatisch terug naar benzine als de gastank leeg is (merk je niets van, behalve dan dat de motor iets meer vermogen heeft en iets anders klinkt), maar hou er rekening mee dat de benzinetank slechts een noodtank van 8 liter is. Oh en het tanken van gas duurt iets langer.
Hoeveel km. rijden jullie dan gemiddeld met één tank? Stel het is maar 200-300 km., dan is het bij sommige auto's bij ons zo dat die elke dag wel zo'n afstand halen ivm dat een auto voor meerdere diensten op één dag word gebruikt. Dus dat zou inhouden dat je elke dag moet tanken. Maar goed, misschien is dat maar één ongemak en zijn er veel meer positieve punten op te noemen.

Ik heb ze voor de rest vandaag echter nog niet zien rijden vanuit de bus, maar dat kan ook komen doordat ik diep geconcentreerd het dagelijkse spitspuzzeltje zat te maken.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons betekent een contract van 3-4 uur dat je dat minimaal werkt. Ik heb zelf ook een contract van 3 uur en werk gemiddeld zo'n 6-8 uur met uitschieters naar boven en helaas ook naar onderen. Hoewel die laatste gelukkig niet frequent voorkomt.

Helaasss, en daar doel jij misschien dan wel op, zijn er wel veel diensten tegenwoordig zo klein dat ze lijken te zijn afgestemd op de contracten van de deeltijdwerkers. Dus dat je ff een dorpwijkje voorbereid, daarna je eigen wijk en die daarna wegbrengt. Dit is meestal niet meer dan 4-5 uur....

En een nog slechtere ontwikkeling bij ons is dat langzaam maar zeker alle stadswijken overgeheveld worden naar postbezorgers.. Alle dorpswijken waren allang weg, maar nu dan toch ook de stadswijken... Dan blijft er straks voor ons helemaal niks meer over dan alleen de autobestellingen. En die zouden, volgens de beruchte TNT folder van iets van 2 maanden geleden, ook naar subcontractors oid gaan....

Je ziet dat mijn verhaal van vrij positief naar negatief gaat. Voor mij is het nog vrij positief, omdat ik veel wijken ken en meestal de nog wat langere diensten draai op de zaterdag. ( vandaar die gemiddeld 6-8 uren op een zaterdag, en er zijn nog wel meer zaterdagwerkers die zoveel draaien ) Maar ik vermoed dat dit ook binnen ettelijke jaren weleens zou kunnen gaan verdwijnen.......
Nothing is what it seems
pi_72778748
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het gaat naar leeftijd; als je ouder wordt ga je meer verdienen.

Op je 16e is het 4,82,
Op je 17e 5,55
op je 18e 6,30 enz. (Maar dat duurt nog even )

Oké, weet je toevallig of er van die 4,82 nog iets af gaat aan belastingen etc?
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:21:10 #213
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72778851
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Oké, weet je toevallig of er van die 4,82 nog iets af gaat aan belastingen etc?
Sowieso niet voor je 18e volgens mij, of heb ik dat verkeerd?
Nothing is what it seems
pi_72779173
Dat dacht ik ook, maar ik werk nu zwart, dus ik ben niet helemaal ingelezen in de regels.

Is het leuk werk? Het lijkt mij op zich best leuk Ik ga me maar eens aanmelden

BTW, wat is het verschil tussen deze 2 links?

http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx

http://www.tntpost.nl/ove(...)ken/index.aspx?tab=1

Ik begrijp het verschil tussen de functies niet echt.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:37:39 #215
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72779680
Postbezorger houd in dat je alleen bestel/bezorgwerkzaamheden uitvoert. Je gaat dan naar het TNT kantoor of een depot ( een garage, schuur of iets anders ) bij je in de buurt en daar haal je alle voorgesorteerde post op en bezorgt die direct vanuit het depot.

Als zaterdagbesteller heb je alleen een contract voor op de zaterdag. Dit houd echter niet in dat je ook niet doordeweeks mag werken. Maar wel dat je minimaal een x aantal contracturen op de zaterdag op wekelijkse basis gewerkt moet hebben.
Daarnaast voer je als zaterdagbesteller/postbode naast bezorgwerkzaamheden ook voorbereidingswerkzaamheden uit. Je zit dan in een kantoor en bereid één of meer wijken voor. Als je meerdere wijken voorbereid, bereid je de meeste daarvan voor voor een postbezorger. Daarnaast bereid je meestal ook je eigen wijk voor. Er zijn nog wel meer werkzaamheden die je mag doen als zaterdagbesteller, maar daar zul je waarschijnlijk in het begin nog niet zoveel mee te maken hebben.
Nothing is what it seems
pi_72779764
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:21 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Sowieso niet voor je 18e volgens mij, of heb ik dat verkeerd?
Dat heb je verkeerd, ook mensen onder de 18 zijn belastingplichtig. Maar door de heffingskorting en de arbeidskorting betaal je in de praktijk pas belasting als je boven de pak 'em beet EUR 600 per maand uitkomt. Met alleen een zaterdagcontractje zal dat niet zo snel gebeuren, dus bruto = netto.
pi_72779829
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:27 schreef Snuf. het volgende:
Dat dacht ik ook, maar ik werk nu zwart, dus ik ben niet helemaal ingelezen in de regels.

Is het leuk werk? Het lijkt mij op zich best leuk Ik ga me maar eens aanmelden

BTW, wat is het verschil tussen deze 2 links?

http://www.tntpost.nl/ove(...)besteller/index.aspx

http://www.tntpost.nl/ove(...)ken/index.aspx?tab=1

Ik begrijp het verschil tussen de functies niet echt.
Nog een belangrijk verschil: het salaris van een postbezorger ligt veel lager! Een postbezorger van jouw leeftijd moet het met ongeveer EUR 2,50 per uur stellen. Dan kun je beter folders of kranten lopen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:41:11 #218
256787 CHEVHB
pi_72779860
Ik verdien nu 8 euro nog wat per maand, netto! Ben ik zeer tevreden mee..

Heb een contract als zaterdag werker en ik zou eigenlijk moeten zetten van de post, maar hoeft niet altijd! Zijn er heel makkelijk in bij ons, dus soms hoef ik alleen maar wijken te lopen.
pi_72779969
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:41 schreef CHEVHB het volgende:
Ik verdien nu 8 euro nog wat per maand, netto! Ben ik zeer tevreden mee..

Heb een contract als zaterdag werker en ik zou eigenlijk moeten zetten van de post, maar hoeft niet altijd! Zijn er heel makkelijk in bij ons, dus soms hoef ik alleen maar wijken te lopen.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

@Kramica

Hoe weet je dat? (van die 2,50 per uur) Want voor dat bedrag ga ik het niet doen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:47:10 #220
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72780161
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef Snuf. het volgende:

[..]

@Kramica

Hoe weet je dat? (van die 2,50 per uur) Want voor dat bedrag ga ik het niet doen.
Dat is dus als je postbezorger bent. Als zaterdagwerker verdien je wel meer.

Tenminste, ik neem aan dat je op zaterdag wilt werken en niet doordeweeks na school?
Nothing is what it seems
pi_72780257
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat is dus als je postbezorger bent. Als zaterdagwerker verdien je wel meer.

Tenminste, ik neem aan dat je op zaterdag wilt werken en niet doordeweeks na school?
Nee, ik moet elke dag tot 4 uur naar school en daarna ga ik weer slapen. Dus alleen op zaterdag

Maar welk linkje moet ik aanklikken?
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:52:13 #222
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72780414
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:49 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Nee, ik moet elke dag tot 4 uur naar school en daarna ga ik weer slapen. Dus alleen op zaterdag

Maar welk linkje moet ik aanklikken?
Als je op zaterdag zou willen werken, welke zou je dan aan willen klikken: zaterdagbesteller of postbezorger.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2009 @ 20:54:43 #223
Maffe Fries
pi_72780530
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:09 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hoeveel km. rijden jullie dan gemiddeld met één tank? Stel het is maar 200-300 km., dan is het bij sommige auto's bij ons zo dat die elke dag wel zo'n afstand halen ivm dat een auto voor meerdere diensten op één dag word gebruikt. Dus dat zou inhouden dat je elke dag moet tanken. Maar goed, misschien is dat maar één ongemak en zijn er veel meer positieve punten op te noemen.

Ik heb ze voor de rest vandaag echter nog niet zien rijden vanuit de bus, maar dat kan ook komen doordat ik diep geconcentreerd het dagelijkse spitspuzzeltje zat te maken.
Zo veel kilometers halen ze bij ons niet op een dag. Bij ons is het maximale op een dag denk ik 100 km
pi_72780578
zaterdagbezorger?

Sorry, ik heb vandaag al meer dan 2 uur nagedacht, dus ik kan morgen pas weer denken.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:00:51 #225
256787 CHEVHB
pi_72780796
quote:

[..]

@Kramica

Ben nu 20!
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:08:23 #226
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72781138
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo veel kilometers halen ze bij ons niet op een dag. Bij ons is het maximale op een dag denk ik 100 km
Hmm, oke.

Dan is een gasauto zeker ideaal op zo'n moment.
Nothing is what it seems
pi_72781192
Nou, heb bij allebei dus mijn gegevens ingevuld (postbezorger en zaterdagbesteller) en bij postbezorger was er een plekje hier in Schoonhoven. Heb die dus maar aangeklikt. Ze zouden binnen 5 werkdagen contact opnemen stond er.

Kan ik gelijk vragen hoeveel het precies verdient enzo.

Bij Zaterdag besteller was er een plekje in het dorp aan de andere kant van de rivier. Maar dan moet ik elke zaterdag heen en weer. Als het hier niets kan worden, kijk ik daar wel.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:11:53 #228
256787 CHEVHB
pi_72781344
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:09 schreef Snuf. het volgende:
Nou, heb bij allebei dus mijn gegevens ingevuld (postbezorger en zaterdagbesteller) en bij postbezorger was er een plekje hier in Schoonhoven. Heb die dus maar aangeklikt. Ze zouden binnen 5 werkdagen contact opnemen stond er.

Kan ik gelijk vragen hoeveel het precies verdient enzo.

Bij Zaterdag besteller was er een plekje in het dorp aan de andere kant van de rivier. Maar dan moet ik elke zaterdag heen en weer. Als het hier niets kan worden, kijk ik daar wel.
Bij mij belde ze de volgende dag al!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2009 @ 21:13:51 #229
Maffe Fries
pi_72781453
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:08 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hmm, oke.

Dan is een gasauto zeker ideaal op zo'n moment.
Jep. het is meestal 60 km op een dag en een enkele dag is het 100 km. Komt door twee ritten extra. Dus dan moet het kunnen. De 60 km is gebaseerd op de rit die ik altijd rij. Bij een andere route kan er misschien 10 km bij komen.
pi_72781654
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Heftig Maar zou het uurloon boven de 4 euro per uur uitkomen? Want voor dat bedrag wil ik het wel doen.

En ja, ik wil graag zo snel mogelijk weg bij mijn oude baantje, want ik word er een beetje moe van.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:18:48 #231
256787 CHEVHB
pi_72781731
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Heftig Maar zou het uurloon boven de 4 euro per uur uitkomen? Want voor dat bedrag wil ik het wel doen.

En ja, ik wil graag zo snel mogelijk weg bij mijn oude baantje, want ik word er een beetje moe van.
Je was.. hoe oud?
pi_72781775
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:11 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Waarom werken er bij ons nou geen leuke meiden bij de post
90% is man... en de postbezorgers zijn oude huisvrouwen
pi_72781777
16 jaren jong
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:21:27 #234
256787 CHEVHB
pi_72781873
Dan zou ik sowieso een contract als zaterdag medewerker doen, dan verdien je meer.. tenminste zo is het wel bij ons! Maar ik begon daar op me 20ste dus ik weet niet wat het van een 16 jarige is! Succes iig, en laat maar weten hoe het afgelopen is!
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:23:21 #235
256787 CHEVHB
pi_72781962
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom werken er bij ons nou geen leuke meiden bij de post
90% is man... en de postbezorgers zijn oude huisvrouwen
Ik ben100 % vrouw! Was ooit aan het lopen langs een bedrijf, 4 van die gasten buiten! Die ene zei die TNT blouse/jas staat je goed..

Dus ik: Dankje dankje..

Toen zei die andere: Ik wil je ook wel is zien zonder die blouse

En zo van die opmerkingen.. of van die mensen die kijken je aan alsof ze nog nooit een vrouwelijke postbode hebben gezien van 20!
pi_72782023
Ik heb inderdaad aangeklikt dat ik alleen op zaterdag wil kan werken.

Maargoed, ik zie het wel.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:26:02 #237
256787 CHEVHB
pi_72782096
Laat maar weten hoe het is gegaan!
pi_72782127
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:09 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik gok dat we 250-300 km op een tank halen. Maar dat zijn auto's die de bestelling ingaan (dus echt stukjes van 20-30m rijden en dan weer stoppen). We hebben ze nog maar net dus ik durf er nog niet van te zeggen of het echt een voordeel heeft. Dan heb je ook te maken met zaken als motorslijtage (de motoren worden behoorlijk warm op gas).

Er gaat ook niet echt veel in de gastank, een kilo of 25. Daarnaast staat dan een benzinetank van 8 liter, waar je wel even op kan rijden, maar wat je niet wil overdrijven.
Da's wel wat anders dan een dieseltank van een liter of 60.
pi_72782171
Je hebt iig meer ''aanzien'' dan een huisvrouw postbezorger
Op onze vestiging is dus 90 procent man... waaronder ik dus
pi_72782232
Er werkt hier precies 1 vrouw als pakketchauffeur, de rest is mannelijk
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:29:45 #241
256787 CHEVHB
pi_72782249
Van de week trouwens tijdens het lopen ineens hele lading van die gele sorteer kaarten..had hem zelf niet gezet.. halve zak gele kaarten mee terug! Vond mijn teamcoach niet zo leujk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2009 @ 21:31:07 #242
Maffe Fries
pi_72782315
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik gok dat we 250-300 km op een tank halen. Maar dat zijn auto's die de bestelling ingaan (dus echt stukjes van 20-30m rijden en dan weer stoppen). We hebben ze nog maar net dus ik durf er nog niet van te zeggen of het echt een voordeel heeft. Dan heb je ook te maken met zaken als motorslijtage (de motoren worden behoorlijk warm op gas).

Er gaat ook niet echt veel in de gastank, een kilo of 25. Daarnaast staat dan een benzinetank van 8 liter, waar je wel even op kan rijden, maar wat je niet wil overdrijven.
Da's wel wat anders dan een dieseltank van een liter of 60.
Normaal tik je per week toch al snel 35 tot 40 liter af. Vrijdagochtend nog iets meer dan 40 liter in de tank mogen gooien bij een van de auto's.
pi_72782821
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Normaal tik je per week toch al snel 35 tot 40 liter af. Vrijdagochtend nog iets meer dan 40 liter in de tank mogen gooien bij een van de auto's.
Ja, in een week, ja.

Da's wat anders dan zowat om de dag moeten tanken. De enige auto die bij ons zo vaak getankt moest worden, is een klepauto, maar da's dan ook een kilometervreter. Alleen de haalrit is al dik 80 kilometer en dan gaat die auto ook nog op de brengrit, postbode+-dienst en soms de voorlichting.
pi_72783626
quote:

[..]

@Kramica

Ik heb me een heel klein beetje vergist, dat moet zijn EUR 2,83 per uur. Dat bedrag staat in de CAO voor Postbezorgers. Dus postbezorger zou ik niet worden als ik jou was, beter word je zaterdagbesteller voor EUR 4,82 per uur.
pi_72784006
Alledrie de postbodes/bezorgers die ik moest inwerken waren vrouwelijk, hier is het prima verdeelt.
pi_72786467
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:23 schreef CHEVHB het volgende:

[..]
Toen zei die andere: Ik wil je ook wel is zien zonder die blouse
Hmm, en vervolgens heb je hem een trap in z`n ballen gegeven of je moest lief lachen en liep weer door?

Tijdens mijn opleiding stonden we een keer stil achter een vuilniswagen waar geen vuilnisman maar een vuilnisvrouw het vuilnis erin gooide, ook zij was rond de 20 en zag er niet onsmakelijk uit. Zo vreemd is een vrouwelijke postbezorger van 20 jaar dus niet.

Vandaag voor de eerste keer te laat bij een klant aangekomen, 1 minuut welteverstaan. De politie had een grote weg afgezet waardoor ik helemaal om moest rijden, vervolgens stond ik twee keer stil in een opstopping. Nouja, er moet eens een eerste keer zijn.
Tok.
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:57:32 #247
256787 CHEVHB
pi_72786651
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Hmm, en vervolgens heb je hem een trap in z`n ballen gegeven of je moest lief lachen en liep weer door?

Tijdens mijn opleiding stonden we een keer stil achter een vuilniswagen waar geen vuilnisman maar een vuilnisvrouw het vuilnis erin gooide, ook zij was rond de 20 en zag er niet onsmakelijk uit. Zo vreemd is een vrouwelijke postbezorger van 20 jaar dus niet.

Vandaag voor de eerste keer te laat bij een klant aangekomen, 1 minuut welteverstaan. De politie had een grote weg afgezet waardoor ik helemaal om moest rijden, vervolgens stond ik twee keer stil in een opstopping. Nouja, er moet eens een eerste keer zijn.
Ik zei dat ik verder moest werken, prettige middag! hihi..
  woensdag 16 september 2009 @ 19:54:10 #248
256787 CHEVHB
pi_72816078
Jezus.. hadden ze alles in 2 zakken gedaan die VEEL te vol zaten, helemaal tot de rand met daarop iets van 5 losse bundels en nog eens van die pakketjes los erin gestoken. Onderweg naar mijn wijk op de fiets vielen ze er echt om de 4 meter uit..
pi_72816138
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef CHEVHB het volgende:
Jezus.. hadden ze alles in 2 zakken gedaan die VEEL te vol zaten, helemaal tot de rand met daarop iets van 5 losse bundels en nog eens van die pakketjes los erin gestoken. Onderweg naar mijn wijk op de fiets vielen ze er echt om de 4 meter uit..
Hehe onhandig ja, maar ik heb dat liever dan dat je weer terug moet fietsen naar het depot (ligt een beetje afgelegen namelijk)

Ik mag morgen eindelijk ook weer eens werken. En vrijdag waarschijnlijk ook.
  woensdag 16 september 2009 @ 19:57:00 #250
256787 CHEVHB
pi_72816208
Ja, ik heb dat liever ook! Ik werk ook weer veel deze week vandaag tot er met Zaterdag!
pi_72816565
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:57 schreef CHEVHB het volgende:
Ja, ik heb dat liever ook!
Daarom breng ik ook liever de post rond met een brommer. Dan kan je die twee tassen aan de zijkant volproppen, maar je kan ook zo'n rode bak bevestigen op de brommer waarin je ook nog een zooi post kwijt kan

Ik krijg trouwens nieuwe wijken op zaterdag, dat vind ik wel heel erg minder. Vond mijn wijken net zo leuk
pi_72817571
Als ik meerdere wijken loop of alles niet in één keer meekrijg probeer ik m'n wijken altijd zo te lopen dat ik als m'n tassen leeg zijn zo dicht mogelijk bij het nabrengadres ben, dat doe ik dan liever dan m'n fiets (te) zwaar te beladen. Ook een goed moment om eventjes te pauzeren. En m'n vaste wijk op de zaterdag loop ik met zo'n loopkar die bij het nabrengadres staat, kan ik drie tassen aan hangen dus eigenlijk nooit ruimte te weinig. Eindigen bij het nabrengadres en ik kan zo verder met de volgende wijk op de fiets Zou trouwens best zo'n rek voorop de fiets willen, handig om je jas etc. in te dumpen en evt. paar bundeltjes post

En die grijze tassen, ik gebruik ze voor mezelf nooit...je kan ze niet echt goed inpakken vind ik.

Zaterdag wordt de mooiste dag van de week trouwens
pi_72817823
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Als ik meerdere wijken loop of alles niet in één keer meekrijg probeer ik m'n wijken altijd zo te lopen dat ik als m'n tassen leeg zijn zo dicht mogelijk bij het nabrengadres ben, dat doe ik dan liever dan m'n fiets (te) zwaar te beladen. Ook een goed moment om eventjes te pauzeren. En m'n vaste wijk op de zaterdag loop ik met zo'n loopkar die bij het nabrengadres staat, kan ik drie tassen aan hangen dus eigenlijk nooit ruimte te weinig. Eindigen bij het nabrengadres en ik kan zo verder met de volgende wijk op de fiets Zou trouwens best zo'n rek voorop de fiets willen, handig om je jas etc. in te dumpen en evt. paar bundeltjes post

En die grijze tassen, ik gebruik ze voor mezelf nooit...je kan ze niet echt goed inpakken vind ik.

Zaterdag wordt de mooiste dag van de week trouwens
Ik gebruik m'n voordrager eigenlijk alleen voor m'n jas. Zo incidenteel vervoer ik er ook post mee, maar als de drager aan het stuur bevestigd is (zoals bij mij het geval is), beïnvloed dat nogal het stuurgedrag van je fiets en dat werkt gewoon niet lekker. Als je een kronan hebt (of andere fiets met de voordrager aan het frame bevestigd), kan je veel meer op je voordrager vervoeren zonder dat de boel om de haverklap in een bocht probeert te vallen.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:52:45 #254
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72818651
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef CHEVHB het volgende:
Als die gijze tassen helemaal vol zitten, haal ik altijd een laagje bundels er vanaf, die stop ik in een aparte bak. Daarmee loop ik naar mijn fiets en stop die grijze tassen in de fietstassen. Daarna leg ik de overgebleven bundels verticaal bovenop de stapel bundels in de grijze tassen. Daarbij mogen ze best wel een beetje uitsteken, omdat de bundels op en neer stuiteren ( door hun verticale ligging ) en niet horizontaal schuiven zoals hoe je normaal de bundels in de tassen hebt liggen.

En tadaa, je hebt een veel grotere belading op je fiets.
Nothing is what it seems
  woensdag 16 september 2009 @ 20:57:13 #255
256787 CHEVHB
pi_72818888
Wat ik ook wel is doe.. is als ze alle bundels plat erin hebben liggen.. recht op zetten in een rijtje langs elkaar, scheelt ook veel ruimte!
pi_72819538
Of gewoon alle bundels uit de grijze tassen halen en zelf in je fietstassen doen. Dan kan je ook meer houden. Die lege tassen bind je dan maar op je bagagedrager, ofzo.
pi_72821575
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hehe onhandig ja, maar ik heb dat liever dan dat je weer terug moet fietsen naar het depot (ligt een beetje afgelegen namelijk)

Ik mag morgen eindelijk ook weer eens werken. En vrijdag waarschijnlijk ook.
Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.

Da's beter dan dat ze zo gaan proppen, zeker als er ook nog pakjes tussen zitten. Vind je halverwege zo'n tas nog een verfrommelde en gescheurde bol.com doos. Lekker dan.
pi_72823809
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.

Da's beter dan dat ze zo gaan proppen, zeker als er ook nog pakjes tussen zitten. Vind je halverwege zo'n tas nog een verfrommelde en gescheurde bol.com doos. Lekker dan.
Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.

Hier is de regel dat die grijze tassen dicht moeten worden gedaan, maar als je ze openlaat kan je zoveel meer kwijt. Maar ja, dan gaan de bezorgers klagen dat de tassen te zwaar zijn. En dat is iets waar ik op de brommer vrijwel geen last van heb
pi_72825252
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:45 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.

Hier is de regel dat die grijze tassen dicht moeten worden gedaan, maar als je ze openlaat kan je zoveel meer kwijt. Maar ja, dan gaan de bezorgers klagen dat de tassen te zwaar zijn. En dat is iets waar ik op de brommer vrijwel geen last van heb
Als ik een chauffeursdienst heb, wil ik de tassen ook dicht hebben, want dan flikkert er tenminste niets uit. Het gewicht maakt op zich niet uit, maar als ze dicht zitten, kan ik drie à vier tassen tegelijk meesjouwen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ik onderweg spul verlies, en dan hoef ik doorgaans ook maar één keer van de auto naar het nabrengadres te lopen.
Komt bij dat ik er een gruwelijke bloedhekel aan heb als ik tijdens het rijden ineens een doffe plof hoor omdat er een tas omvalt en de bundels vervolgens half door de auto verspreid liggen. En ze vallen om, want ze zijn topzwaar.

De laatste keer dat ik een open tas heb meegenomen heb ik drie keer die bundels terug in de tas kunnen proppen, dus sindsdien neem ik helemaal geen open tassen meer mee. Als ik zie dat iemand een open tas op de nabrengcontainer zet, zeg ik er ook gelijk iets van en kan diegene het over meerdere tassen gaan verdelen (of niet, maar dan fietst 'ie maar terug naar kantoor om z'n nabrengzak op te halen).

Als ik voor mezelf de binnentas vul, zet ik bijna altijd de bundels rechtop (met één à twee bundels plat op de bodem). Er kan dan meer in de tas dan wanneer je de bundels plat legt, terwijl de tas nog gewoon (of met wat overredingskracht) gesloten kan worden. En een gesloten tas, hoe die ook ingepakt mag zijn, is echt zelden zwaarder dan het maximum van 20 kilo. Bij tassen voor de postbezorgers pak ik de boel soms op die manier in, maar alleen als ze anders een nabrengzak (of drie nabrengzakken) zouden hebben.

Nadeel van die manier van inpakken is wel dat je soms even aan het trekken bent voordat je de eerste bundel uit de tas hebt gehaald, omdat de bundels best wel klem zitten. Groot voordeel is dat je (met wat slim inpakken) altijd de HAH vrij toegankelijk hebt en niet hoeft te klooien met "één zak post, één zak HAH".

[ Bericht 12% gewijzigd door Jordy-B op 16-09-2009 23:26:54 ]
pi_72825738
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]De laatste keer dat ik een open tas heb meegenomen heb ik drie keer die bundels terug in de tas kunnen proppen, dus sindsdien neem ik helemaal geen open tassen meer mee. Als ik zie dat iemand een open tas op de nabrengcontainer zet, zeg ik er ook gelijk iets van en kan diegene het over meerdere tassen gaan verdelen (of niet, maar dan fietst 'ie maar terug naar kantoor om z'n nabrengzak op te halen).
Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...

Overigens zorg ik er altijd voor dat de grijze tassen dichtzitten, desnoods met een paar elastieken als er weer eens een rits kapot is Bol.com pakjes zet ik als het lukt rechtop naast de bundels post in de tas, maar als dat niet meer past (als er al een ander groot pakje pakje in de tas zit bv.) leg ik ze gewoon los op de container. Anders gaat of de rits niet meer dicht of moet je zo proppen dat het pakje beschadigt. Wat dat betreft zou Bol die verpakkingen wel eens iets kleiner mogen maken...
pi_72826086
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...

Overigens zorg ik er altijd voor dat de grijze tassen dichtzitten, desnoods met een paar elastieken als er weer eens een rits kapot is Bol.com pakjes zet ik als het lukt rechtop naast de bundels post in de tas, maar als dat niet meer past (als er al een ander groot pakje pakje in de tas zit bv.) leg ik ze gewoon los op de container. Anders gaat of de rits niet meer dicht of moet je zo proppen dat het pakje beschadigt. Wat dat betreft zou Bol die verpakkingen wel eens iets kleiner mogen maken...
Voor de nabreng/postbezorgers worden alleen nog de grijze tassen gebruikt. We hebben natuurlijk wel de normale postzakken in huis voor de haal- en brengritten, maar die worden nooit meer voor de nabreng ingezet.
pi_72829076
Het is weer tijd voor post, na gisteren een rustig dagje te hebben gehad(van 08:35 tot 19:15). Maar iets eerder beginnen en dan misschien voor vijfen thuis als ik geluk heb .
pi_72829077

[ Bericht 100% gewijzigd door TokenW op 17-09-2009 21:46:47 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 09:38:06 #264
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72830999
Hai lieve bezorger/sters. Zijn er ook TNT-medewerkers aanwezig van de TNT-Douane?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72832851
ik doe meestal 1 a 2 bundels (ligt aan de dikte) onderin de grijze tas, en dan verticaal de rest, en als het echt nodig is, ook nog een extra bundel aan de zijkant. Kun je veel meer kwijt dan dat je alles horizontaal doet, en bovendien helpt het ook nog eens de vorm te behouden van de tas zondar dat ie direct topzwaar word
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 17 september 2009 @ 10:56:51 #266
256787 CHEVHB
pi_72833135
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef Snuf. het volgende:

[..]

En al wat gehoord van TNT?
pi_72836041
Kort dagje vandaag, van 7.45 tot 12.00 uur Alleen voorbereidingswerk
  donderdag 17 september 2009 @ 14:01:46 #268
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72838491
Had vandaag maar éen wijk, heerlijk voor de verandering.
Morgen weer 2 en dan zaterdag weer 2.
pi_72840624
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hai lieve bezorger/sters. Zijn er ook TNT-medewerkers aanwezig van de TNT-Douane?
  donderdag 17 september 2009 @ 21:29:16 #270
256787 CHEVHB
pi_72855192
Vandaag geen HAH
pi_72855570
Hier wel. Wehkamp.
En dan na 1/4 van de wijk al zonder HAH zitten, is geen probleem hoor.
Wehkamp is altijd net iets te dik na mijn mening (alhoewel de gids van deze maand stukken minder dun is dan die van de zomer)
pi_72863947
Wehkamp-gidsen via TNT? Ik dacht eigenlijk dat die, net als de "geweldige" Gouden Gidsen en de Telefoongidsen, door een onzer concurrenten bezorgd werden (of Netwerk VSP). Ik ben ze zelf iig nog nooit tegengekomen. Eerder af en toe mailings van De Bijenkorf, soms dik soms dun soms A4 formaat soms Pabo-folder formaat... De Bijenkorf = géén HAH, maar adressed op "aan de bewoners van..." , heel leuk dus met die kleine miniboekjes die zo fijn tussen je bundels post uit valt zodra je ook maar ff een bundel oppakt...
Pomtiedomtiedom...
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:22:04 #273
256787 CHEVHB
pi_72863988
Collega vertelde dat wij (TNT) Sandd gaan overnemen? Dat ze failliet gaan?
pi_72863989
Het gaat niet de hele dikke Wehkamp gids. Ze hebben tegenwoordig een maandelijks boekje, even groot als de Veronica-gids zeg maar.
pi_72864422
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:22 schreef CHEVHB het volgende:
Ik hoorde dat Deutsche Post er wel interesse in had. Maar het zou idd een goede koop kunnen zijn voor TNT.
pi_72865437
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:22 schreef CHEVHB het volgende:
Er deden wel verhalen de ronde dat Sandd te koop staat omdat 2 van de 3 aandeelhouders (Fortis en NIBC) er vanaf zouden willen. Maar ook over TNT doen regelmatig overnameverhalen de ronde, dus wat er nu waar van is? Ik betwijfel trouwens of de OPTA het goed zou vinden als TNT Sandd overnam.
pi_72867715
Geen HAH vandaag!!
pi_72871895
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Oldenzaal het volgende:
Geen HAH vandaag!!
En morgen?
We hebben toch nog niet een week van die stomme "halve prijs" zakken he?
pi_72871958
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En morgen?
Volgens mij is dat met die tassen afgelopen, wij hebben morgen alleen nog C1000 als het goed is.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:59:47 #280
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72871972
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En morgen?
Hier in ieder geval niet meer voorbij zien komen, geloof dat die actie is afgerond.
Ik heb morgen ineens vrij (lang leve de communicatie) en dien maandag-middag ineens te werken aangezien ik voor 3 wijken sta ingeroosterd.

Echt, ik dien geloof ik uberhaupt geen afspraken meer te maken tussen maandag en zaterdag vóor het avondeten.
pi_72877724
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Oldenzaal het volgende:
Geen HAH vandaag!!
Dat was echt lekker inderdaad Tenminste, ik had bij een wijk geen HAH en bij de andere een heel makkelijk vast te pakken foldertje
Morgen alleen C1000 hiero
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:08:32 #282
256787 CHEVHB
pi_72880082
Zo, ben kapot!
pi_72880955
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er deden wel verhalen de ronde dat Sandd te koop staat omdat 2 van de 3 aandeelhouders (Fortis en NIBC) er vanaf zouden willen. Maar ook over TNT doen regelmatig overnameverhalen de ronde, dus wat er nu waar van is? Ik betwijfel trouwens of de OPTA het goed zou vinden als TNT Sandd overnam.
Als DP het zou mogen waarom TNT dan niet? Vrije marktwerking is vrije marktwerking
pi_72882561
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:56 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

En al wat gehoord van TNT?

Nee, nog niet

Maar de 5 werkdagen zijn nog niet voorbij
pi_72886498
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als DP het zou mogen waarom TNT dan niet? Vrije marktwerking is vrije marktwerking
ja, maar om de vrije marktwerking te beschermen (kuch) moet men monopolies voorkomen. Dus vrije marktwerking my ass.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:56:20 #286
256787 CHEVHB
pi_72894431
Morgen 1 wijk van 3 uur, andere wijk van 2 uur en dan 20 min. fietsen naar een andere wijk voor daar een wijkje van 1 uur. Mijn benen wat doe je!
pi_72894768
morgen wordt kutdag
pi_72895363
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:05 schreef Beach het volgende:
morgen wordt kutdag
oh?

Ik heb makro zien liggen en iets van de postcodeloterij. Verder slechts één soort HAH (het normale formaat C1000, want die stickeractie is afgelopen), dus dat valt toch wel mee?
pi_72895664
quote:
morgen wordt kutdag
Waarom?
pi_72897810
Over of het nou morgen/vandaag wel of geen kutdag wordt... Ik vang net van een TNT-hyves site t volgende op...
quote:
Jonathan
gisteren, 18:44
Ik had uiteindelijk alleen Dinsdag Huis aan Huis. Overgens volgende week woensdag hebben we weer de V&D Prijzencircus folder..Wordt fitnessen dus..:-(
Als dit waar is, wordt komende woensdag pas echt een kutdag... Ik herinner 't me nl nog als de dag van gisteren.... "gewoon zomaar" effe 5 tassen extra erbij met enkel deze blaadjes omdat die "gewoon maar" ff 60-80 pagina's dik zijn enzo.... :S HELP!
Pomtiedomtiedom...
pi_72898353
quote:
morgen wordt kutdag
Ik had me juist verheugd op een rustige zaterdag, de eerste sinds lange tijd, we hebben vandaag namelijk helemaal geen hah! (Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!)
  Redactie Frontpage zaterdag 19 september 2009 @ 11:34:28 #292
J'adore hardcore
pi_72900833
Nog best wat dik spul hier. En C1000. Maar toch op tijd klaar
pi_72904382
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 05:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had me juist verheugd op een rustige zaterdag, de eerste sinds lange tijd, we hebben vandaag namelijk helemaal geen hah! (Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!)
omdat er binnen en buiten mensen te weinig waren
pi_72904541
Zowel de makro als de kampioen ...
pi_72905462
Die makro was nog best dik Maar buiten dat viel het heel erg mee. Eén HAH, lekker weertje...
pi_72910076
Beetje vreemde planning vandaag (veel mensen moesten wijken voorbereiden of wegbrengen die ze normaal nooit doen, kost sommigen nogal wat tijd...), maar al met al viel het wel mee. Was zelf iig redelijk op tijd klaar
pi_72910877
Zooo ik ben kapot. Geen hah, gelukkig. Wel zeer benauwd weer, geen water en zowat een halve wijk bezuiniging. En op 't eind van een wijk kwam ik erachter dat er een heleboel losse post naast de bundels was gepropt, kon ik weer kriskras overal naar toe fietsen.
pi_72911092
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:19 schreef MissSpooky het volgende:
Zooo ik ben kapot. Geen hah, gelukkig. Wel zeer benauwd weer, geen water en zowat een halve wijk bezuiniging. En op 't eind van een wijk kwam ik erachter dat er een heleboel losse post naast de bundels was gepropt, kon ik weer kriskras overal naar toe fietsen.
Haha die post die ze er naast doen vergeet ik ook altijd te bezorgen
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:51:04 #299
256787 CHEVHB
pi_72911763
Ik had vandaag echt ALLE post door elkaar! Toen kwam een collega die kwam nog 2 bundels brengen die in zijn wijk zaten.. kon ik die ook nog is gaan doen! En dat vrouwtje die hem zet die maakt altijd bij iedereen zoveel fouten, en mij zeikt ze altijd af
pi_72911844
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha die post die ze er naast doen vergeet ik ook altijd te bezorgen
Die doe ik niet uit principe; moeten ze maar goed zetten
pi_72913093
pff.. vandaag misten er 2 mensen in ons team voorbereiding, die uiteraard niet vervangen werden. Gevolg: vrij laat (voor mijn doen) bij de weg. Had ik wel m'n eigen dienst (3 uur 3 kwartier durende loop, waarvan een gedeelte in een vroegere autodienst), maar daar kwamen nog wat bundels bij, omdat iemand anders een beetje lastig zat met zijn diensten (grote autodienst, plus nog een wijkje erbij. Wijkje lag vrij dicht bij mijn wijk, dus aangeboden om een gedeelte over te nemen, namelijk het overdekt winkelcentrum)
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')