Daarom breng ik ook liever de post rond met een brommer. Dan kan je die twee tassen aan de zijkant volproppen, maar je kan ook zo'n rode bak bevestigen op de brommer waarin je ook nog een zooi post kwijt kanquote:
Ik gebruik m'n voordrager eigenlijk alleen voor m'n jas. Zo incidenteel vervoer ik er ook post mee, maar als de drager aan het stuur bevestigd is (zoals bij mij het geval is), beïnvloed dat nogal het stuurgedrag van je fiets en dat werkt gewoon niet lekker. Als je een kronan hebt (of andere fiets met de voordrager aan het frame bevestigd), kan je veel meer op je voordrager vervoeren zonder dat de boel om de haverklap in een bocht probeert te vallen.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Als ik meerdere wijken loop of alles niet in één keer meekrijg probeer ik m'n wijken altijd zo te lopen dat ik als m'n tassen leeg zijn zo dicht mogelijk bij het nabrengadres ben, dat doe ik dan liever dan m'n fiets (te) zwaar te beladen. Ook een goed moment om eventjes te pauzeren. En m'n vaste wijk op de zaterdag loop ik met zo'n loopkar die bij het nabrengadres staat, kan ik drie tassen aan hangen dus eigenlijk nooit ruimte te weinig. Eindigen bij het nabrengadres en ik kan zo verder met de volgende wijk op de fietsZou trouwens best zo'n rek voorop de fiets willen, handig om je jas etc. in te dumpen en evt. paar bundeltjes post
En die grijze tassen, ik gebruik ze voor mezelf nooit...je kan ze niet echt goed inpakken vind ik.
Zaterdag wordt de mooiste dag van de week trouwens
Als die gijze tassen helemaal vol zitten, haal ik altijd een laagje bundels er vanaf, die stop ik in een aparte bak. Daarmee loop ik naar mijn fiets en stop die grijze tassen in de fietstassen. Daarna leg ik de overgebleven bundels verticaal bovenop de stapel bundels in de grijze tassen. Daarbij mogen ze best wel een beetje uitsteken, omdat de bundels op en neer stuiteren ( door hun verticale ligging ) en niet horizontaal schuiven zoals hoe je normaal de bundels in de tassen hebt liggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef CHEVHB het volgende:
Jezus.. hadden ze alles in 2 zakken gedaan die VEEL te vol zaten, helemaal tot de rand met daarop iets van 5 losse bundels en nog eens van die pakketjes los erin gestoken. Onderweg naar mijn wijk op de fiets vielen ze er echt om de 4 meter uit..
Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hehe onhandig ja, maar ik heb dat liever dan dat je weer terug moet fietsen naar het depot(ligt een beetje afgelegen namelijk)
Ik mag morgen eindelijk ook weer eens werken. En vrijdag waarschijnlijk ook.
Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze kunnen dan beter 3 grijze tassen maken. Zet je die 3e tas op je achterrekje, of je zet de bovenste bundels in 2 grijze tassen rechtop (alsof je een oranje tas inpakt), en verdeelt de inhoud van tas 3 over de aldus vrijgekomen ruimte.
Da's beter dan dat ze zo gaan proppen, zeker als er ook nog pakjes tussen zitten. Vind je halverwege zo'n tas nog een verfrommelde en gescheurde bol.com doos. Lekker dan.
Als ik een chauffeursdienst heb, wil ik de tassen ook dicht hebben, want dan flikkert er tenminste niets uit. Het gewicht maakt op zich niet uit, maar als ze dicht zitten, kan ik drie à vier tassen tegelijk meesjouwen, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ik onderweg spul verlies, en dan hoef ik doorgaans ook maar één keer van de auto naar het nabrengadres te lopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja inderdaad, zo doe ik het ook vaak.
Hier is de regel dat die grijze tassen dicht moeten worden gedaan, maar als je ze openlaat kan je zoveel meer kwijt. Maar ja, dan gaan de bezorgers klagen dat de tassen te zwaar zijn. En dat is iets waar ik op de brommer vrijwel geen last van heb
Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...quote:Op woensdag 16 september 2009 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]De laatste keer dat ik een open tas heb meegenomen heb ik drie keer die bundels terug in de tas kunnen proppen, dus sindsdien neem ik helemaal geen open tassen meer mee. Als ik zie dat iemand een open tas op de nabrengcontainer zet, zeg ik er ook gelijk iets van en kan diegene het over meerdere tassen gaan verdelen (of niet, maar dan fietst 'ie maar terug naar kantoor om z'n nabrengzak op te halen).
Voor de nabreng/postbezorgers worden alleen nog de grijze tassen gebruikt. We hebben natuurlijk wel de normale postzakken in huis voor de haal- en brengritten, maar die worden nooit meer voor de nabreng ingezet.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Werken jullie alleen nog maar met grijze tassen dan? Bij ons zijn er gelukkig nog de oude vertrouwde PTT zakken die je voor je eigen nabrengzakken kan gebruiken...
Overigens zorg ik er altijd voor dat de grijze tassen dichtzitten, desnoods met een paar elastieken als er weer eens een rits kapot is![]()
Bol.com pakjes zet ik als het lukt rechtop naast de bundels post in de tas, maar als dat niet meer past (als er al een ander groot pakje pakje in de tas zit bv.) leg ik ze gewoon los op de container. Anders gaat of de rits niet meer dicht of moet je zo proppen dat het pakje beschadigt. Wat dat betreft zou Bol die verpakkingen wel eens iets kleiner mogen maken...
En al wat gehoord van TNT?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:03 schreef Snuf. het volgende:
[..]
3/4 uur lijkt me geen probleemWerk nu ook maar 4 á 5 uur.
Maar kun je max 4,82 verdienen of begint het vanaf dat bedrag (wat me wat onwaarschijnlijk lijkt).
BTW, verdien nu 5,50 per uur, maar dat is ontzettend kutwerk, dus dan is zo'n vergoeding niet meer dan normaal.
quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hai lieve bezorger/sters. Zijn er ook TNT-medewerkers aanwezig van de TNT-Douane?
Ik hoorde dat Deutsche Post er wel interesse in had. Maar het zou idd een goede koop kunnen zijn voor TNT.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:22 schreef CHEVHB het volgende:
Collega vertelde dat wij (TNT) Sandd gaan overnemen? Dat ze failliet gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |