abonnement Unibet Coolblue
pi_72269199
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50

    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII

    Deze OP is hier te vinden
  • Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72269538
    Ik vond de taxi toch wel wat sneller dan de metro in veel gevallen. Maar verder leuke OP
    pi_72269739
    klopt het dat het daar stikt van de toeristen?
    *Hosselcopter*
    pi_72270191
    10 september kom ik aan vanuit Los Angeles.. daar ga ik morgen heen blijven tot 17 september in NY... nog een beetje modellen kijken
      zondag 30 augustus 2009 @ 01:30:06 #5
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_72272318
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 23:14 schreef Dibble het volgende:
    klopt het dat het daar stikt van de toeristen?
    Daar heb je geen last van, die zijn toch aan het winkelen.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_72274927
    het online inchecken (24u van te voren) lukt hier niet.
    blijft melding geven:

    Your reservation is in order. However we are unable to complete your check-in formalities.
    Please proceed for check-in at our airport counter.

    <hr>
    pi_72278231
    Dat had ik ook toen ik voor mijn vliegreis naar LA bij United Airlines wilde inchecken in april... bij navraag bij UA via de telefoon bleek dat ik niet online kon inchecken omdat ik via de telefoon had geboekt (dat moest toen omdat ik vouchers had die ik wilde inwisselen) en als je via de telefoon boekt moeten ze je CC nog checken op het vliegveld.. Ik moest toen dus ook nog op Schiphol inchecken. Overigens hebben ze toen niet eens naar mijn CC gevraagd
    Bij wie heb jij geboekt en op welke manier?
    pi_72280017
    Hi Fannetje! welcome back!
    Leuk gehad?

    Hier nog mensen die ervaring hebben bij een van onderstaande B&B's in Manhattan en Brooklyn?

    Manhattan:
    On the Hudson House
    Terrace Stay

    Brooklyn:
    Awesome Bed and Breakfast
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72281658
    Morgen ochtend vertrekken dawnbreaker en ik naar NY
    Hebben helaas nog niet online kunnen inchecken (JetAirways-indiase vliegmaatschappij)
    Morgenvroeg maar wat eerder vertrekken dan en hopen dat we nog een goed plekje (in ieder geval naast elkaar) kunnen krijgen.

    Hoe zit dat nou met etenswaren meenemen in het vliegtuig? Mag je wel cup a soup meenemen bijvoorbeeld?
    En dat kan zomaar.....?
      zondag 30 augustus 2009 @ 16:07:52 #10
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_72282432
    Over een maandje zit ik er ook, ik lees dus even mee.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_72282753
    Wij vertrekken volgende week zondag!!
    pi_72282887
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 16:19 schreef Susanne81 het volgende:
    Wij vertrekken volgende week zondag!!
    Ik volgende week Maandag
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      zondag 30 augustus 2009 @ 18:39:54 #13
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_72287567
    Morgen om 13:30 is het zover !!
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_72287968
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Morgen om 13:30 is het zover !!
    als het goed is zijn wij dan net een vers uurtje in NY
    En dat kan zomaar.....?
      zondag 30 augustus 2009 @ 19:29:51 #15
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_72289149
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 18:53 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    als het goed is zijn wij dan net een vers uurtje in NY
    Ik ben volgens de planning tussen 3 en 4 uur smiddags daar ....

    Weh heb ik veul zin war....
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_72289344
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 23:34 schreef Retarded het volgende:
    10 september kom ik aan vanuit Los Angeles.. daar ga ik morgen heen blijven tot 17 september in NY... nog een beetje modellen kijken
    Daan, fijne vakantie. Wie weet kom ik jullie nog wel tegen daar...

    Kwam er vandaag achter dat Jay-z op 9-11 een benefiet geeft, waar nog geen kaarten van verkocht zijn. Ik ga me best doen om Madison square in te komen (beter kan toch niet, In Madison square naar je favoriete artiest luisteren )
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_72292203
    Net een paar dagen terug van 6 dagen NY. Eerste dagen echt veel te warm en vochtig, dus vrij hard kapot gegaan. Daarna was het nog steeds zo'n 30 graden maar met een drogere lucht was het prima te doen. Veel leuke dingen gedaan, veel mooie dingen gezien, heerlijke stad

    Edit: Waarom staat Moma niet in de OP eigenlijk?
    pi_72292564
    Er staat zoveel niet in de OP

    Was jij er ook tussen 21 en 24 aug? Wij vonden het nl. ook erg benauwd!
    pi_72293380
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:14 schreef Fannetje het volgende:
    Er staat zoveel niet in de OP

    Was jij er ook tussen 21 en 24 aug? Wij vonden het nl. ook erg benauwd!
    Ja, maar moma hoort er toch wel zeker in wat mij betreft.

    En ja, kwam de 21e aan daar.
    pi_72296433
    volgens mij wordt het nog druk straks in september met al die fok!kers.

    nog mensen aanwezig die zaterdag 12 september tijdens het nederlandse feest stampot gaan eten?
    you and I ain't done Zeke!
    pi_72296547
    Ik ben er van de 7e tm de 14e en daarna de week erop vrijdag en zaterdag nog
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72300148
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:04 schreef Johnns het volgende:
    volgens mij wordt het nog druk straks in september met al die fok!kers.

    nog mensen aanwezig die zaterdag 12 september tijdens het nederlandse feest stampot gaan eten?
    Smakelijk!
    pi_72303521
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:04 schreef Johnns het volgende:
    volgens mij wordt het nog druk straks in september met al die fok!kers.

    nog mensen aanwezig die zaterdag 12 september tijdens het nederlandse feest stampot gaan eten?
    Ik ben er ook van 9 t/m 17 september. Stamppot eten laten we aan ons voorbij gaan. We hebben er over gelezen. Mochten we ter plaatse ineens 'zin' hebben om te gaan kijken, dan zullen we het niet nalaten. Maar om nu met bijna 30 graden aan de stamppot te gaan zitten...
    pi_72304318
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:04 schreef Johnns het volgende:
    volgens mij wordt het nog druk straks in september met al die fok!kers.

    nog mensen aanwezig die zaterdag 12 september tijdens het nederlandse feest stampot gaan eten?
    Wat leuk! Wij zijn er de 12e wel maar weten niks over een feest met stamppot Heb je ergens meer info?
    pi_72304556
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 11:09 schreef Susanne81 het volgende:

    [..]

    Wat leuk! Wij zijn er de 12e wel maar weten niks over een feest met stamppot Heb je ergens meer info?
    http://www.ny400.nl/
    pi_72310930
    Weet iemand hoe je het goedkoopst aan tickets voor shows op Broadway kan komen?
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_72311369
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 15:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Weet iemand hoe je het goedkoopst aan tickets voor shows op Broadway kan komen?
    Voor zover ik weet staat er in de nabijheid van Broadway ergens een ticket booth dat op de dag van de voorstelling zelf vaak nog kaartjes voor de helft van de prijs verkoopt. Nooit echt uitgezocht hoe, wat of waar trouwens, dus neem deze informatie niet gelijk te serieus
    pi_72314580
    Ik ga dit jaar mee doen met de marathon van New York, iemand dit al meegemaakt als toeschouwer/loper? Wat voor weer is het in november?
    hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
    pi_72314739
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 15:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Weet iemand hoe je het goedkoopst aan tickets voor shows op Broadway kan komen?
    Het goedkoopst is op de dag zelf in de rij gaan staan bij een van de TKTS booths. Daar kun je kaartjes voor de helft van de prijs kopen. Die TKTS booths vind je hier:

    1. The Times Square Booth sells day-of-performance tickets only.
    2. The South Street Seaport Booth sells tickets to evening performances on the day of the performance, and matinee tickets the day before.
    3. The Downtown Brooklyn Booth sells tickets to evening performances on the day of the performance, and matinee tickets the day before as well tickets to Brooklyn performing arts events.

    Zie ook deze site!

    Bij de eerste is het overigens altijd héél erg druk, dus ik zou aanraden om naar een van de andere twee te gaan.

    Als je naar een specifieke show wilt en het risico niet wil nemen dat er geen kaartjes meer zijn, kan ik je de site Broadway Box aanraden. Hier hebben ze vaak ook erg leuke aanbiedingen en dan kun je gewoon thuis al uitzoeken waar je heen wilt Zo zijn wij met 25% korting naar Shrek de musical geweest op een zaterdagavond. Dat was overigens een geweldige musical, zeker een aanrader dus!
    pi_72315277
    Leuk reisverslag, Fannetje!
    pi_72316393
    Bedankt voor de tips, Fannetje en natuurlijk Fargo ook! . Ik hoorde nu juist net van iemand anders dat we zeker níet naar Shrek moesten gaan omdat die het vreselijk slecht vond. .

    Ik zal eens naar die tweede site kijken en met vriendlief overleggen of we voor zekerheid gaan of de gok nemen.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_72316674
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik zal eens naar die tweede site kijken en met vriendlief overleggen of we voor zekerheid gaan of de gok nemen.
    Simpel, de gok nemen!
    Er is zoveel te doen daar dat je je hoe dan ook niet gaat vervelen!
    en anders kan je altijd nog op een andere dag een kaartje gaan halen
    This is a BUYERS MARKET baby
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72316789
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 18:48 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Simpel, de gok nemen!
    Er is zoveel te doen daar dat je je hoe dan ook niet gaat vervelen!
    en anders kan je altijd nog op een andere dag een kaartje gaan halen
    This is a BUYERS MARKET baby
    Toch overleg ik het nog even met 'm. . Het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan zien, ik vind alles wel tof, maar hij vindt niet alles leuk wat er speelt, denk ik.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_72317317
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 17:58 schreef Fargo het volgende:
    Leuk reisverslag, Fannetje!
    Dank je wel
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Bedankt voor de tips, Fannetje en natuurlijk Fargo ook! . Ik hoorde nu juist net van iemand anders dat we zeker níet naar Shrek moesten gaan omdat die het vreselijk slecht vond. .
    Grappig hoe meningen verschillen. Maar als je de film goed vond, vind je de musical zeker ook goed, denk ik dan
      dinsdag 1 september 2009 @ 10:09:48 #35
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_72333469
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:14 schreef Fannetje het volgende:
    Er staat zoveel niet in de OP

    Was jij er ook tussen 21 en 24 aug? Wij vonden het nl. ook erg benauwd!
    Ik was er toen ook Ik vond het contrast tussen de hyperkoele winkels en straat enorm. Alsof je in een heteluchtoven stapte
    Was m'n eerste keer NYC en vond het simpelweg fantastisch
    Beste tip die ik gekregen had, was de outlet megamall in New Jersey, Jersey Gardens... Man man man, wat heb ik daar m'n visakaart misbruikt Schandalig goedkope merkkledij in overvloed
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_72337918
    quote:
    [Beste tip die ik gekregen had, was de outlet megamall in New Jersey, Jersey Gardens... Man man man, wat heb ik daar m'n visakaart misbruikt Schandalig goedkope merkkledij in overvloed
    Is er veel verschil met Woodburry Outlet? Ga in oktober en wil 1 van de 2 bezoeken. Aan wat voor prijzen moet ik denken?
    pi_72338262
    Makkelijker bereikbaar, meer keus, minder druk en minstens net zoveel te halen cq net zo duur
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      dinsdag 1 september 2009 @ 13:14:34 #38
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72338774
    Tvp, eind november.

    In de OP kan ook wel dat je via www.statuecruises.com tickets voor de "kroon" van het vrijheidsbeeld kunt reserveren.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72339480
    teeveepeetje!

    K ga ook, waarschijnlijk van 7 tm 14 november. Even de op door lezen voor tips!

    Zoeken nog wel een hostel voor 5 personen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag !
    A.F.C.A.
    Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
    knuffelnegertje van de SC! ^O^
      woensdag 2 september 2009 @ 12:33:17 #40
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72367490
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:14 schreef Fannetje het volgende:
    Er staat zoveel niet in de OP
    Hey! Niks mis met de OP!!! Alhoewel, hij kan misschien wel weer een update gebruiken (heb deze volgens mij 3 jaar geleden gemaakt )

    Van 19-21 oktober in NYC! Laatste dagen van mn reis
    The line is a dot to you!
    pi_72368445
    Mensen,

    Moet je gehoor geven aan wat er in je reispapieren staat over het bevestigen van je terugvlucht? (72uur vantevoren)

    En wat als je dat niet doet?
    ----> Est. 1913 <----
    pi_72373562
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 13:12 schreef WillyML het volgende:
    Mensen,

    Moet je gehoor geven aan wat er in je reispapieren staat over het bevestigen van je terugvlucht? (72uur vantevoren)

    En wat als je dat niet doet?
    Die terugvlucht heb je als het goed is toch al geboekt? Dan bevestig je die meteen als je de VS binnenkomt.
    pi_72385393
    Kijk eens wat ik vond van ome NY! Lief he?
    $25 korting! heb hem gelijk besteld





    Deze is ook altijd goed om te volgen trouwens:
    http://www.nycdailydeals.com/

    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72390166
    Mooie link, Striker!

    Op die link zag ik trouwens ook de aankondiging van het Brighton Jubilee Festival in Brooklyn. Weet iemand of er in de periode van 9 t/m 17 september ook ergens straatfeesten, markten, braderies, etc. worden georganiseerd?
    pi_72390849
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef Fargo het volgende:
    Mooie link, Striker!

    Op die link zag ik trouwens ook de aankondiging van het Brighton Jubilee Festival in Brooklyn. Weet iemand of er in de periode van 9 t/m 17 september ook ergens straatfeesten, markten, braderies, etc. worden georganiseerd?
    Geen idee, deze had ik van Couchsurfing van een van de New Yorkers daar..


    Nog even wat vragen van mijn kant voor mensen die wel eens met een shuttle busje van JFK naar Manhattan zijn gegaan:

    Moet je shuttle busjes vanaf JFK van te voren reserveren (zoja waar), hoeveel kost het en waar brengen ze je naar toe? (het adres van je hotel of een centraal punt?)
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72392379
    Striker, je kan ze via internet boeken of bij de luchthaven. Online heb je soms kortingen waardoor je goedkoper uit bent en het scheelt je in tijd (je hoeft dus niet meer in de rij staan op de luchthaven).

    Het staat daar allemaal goed aangegeven waar je naar toe moet, en als je aankomt bij de shuttle standplaats heb je kans dat je even moet wachten totdat de rest van het gezelschap, wat in het busje moet, er is. Hij zet je af bij het hotel, maar of je als eerste wordt afgezet of als laatste, dat ligt aan de route die de chauffeur rijdt.

    Nog een vraag voor de kenners:

    Weet iemand een website waarop je kan zien wanneer en waar films in premiere gaan in NYC? Tevens zou ik graag een site willen tegenkomen waarop staat welke films er in NYC worden geschoten momenteel en waar ze dit doen? Iemand??

    Best lachen om eens een kijkje te nemen en wat beroemdheden te zien...
    ----> Est. 1913 <----
    pi_72394581
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 10:40 schreef WillyML het volgende:
    Striker, je kan ze via internet boeken of bij de luchthaven. Online heb je soms kortingen waardoor je goedkoper uit bent en het scheelt je in tijd (je hoeft dus niet meer in de rij staan op de luchthaven).

    Het staat daar allemaal goed aangegeven waar je naar toe moet, en als je aankomt bij de shuttle standplaats heb je kans dat je even moet wachten totdat de rest van het gezelschap, wat in het busje moet, er is. Hij zet je af bij het hotel, maar of je als eerste wordt afgezet of als laatste, dat ligt aan de route die de chauffeur rijdt.

    Nog een vraag voor de kenners:

    Weet iemand een website waarop je kan zien wanneer en waar films in premiere gaan in NYC? Tevens zou ik graag een site willen tegenkomen waarop staat welke films er in NYC worden geschoten momenteel en waar ze dit doen? Iemand??

    Best lachen om eens een kijkje te nemen en wat beroemdheden te zien...
    Super! thanks
    Weet je ook een site van zo een maatschappij en waar je dan kan reserveren?
    Ik meen gezien te hebben dat dit iets van $15 is, klopt dat een beetje?

    Van films weet ik niet veel (naja ik weet er wel veel van maar niet van premieres).
    Ga wel een keer naar de bios daar (AMC Empire, 25 zalen) maar dat is gewoon een reguliere voorstelling.

    Wanneer ga jij?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72395156
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 12:00 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Super! thanks
    Weet je ook een site van zo een maatschappij en waar je dan kan reserveren?
    Ik meen gezien te hebben dat dit iets van $15 is, klopt dat een beetje?

    Van films weet ik niet veel (naja ik weet er wel veel van maar niet van premieres).
    Ga wel een keer naar de bios daar (AMC Empire, 25 zalen) maar dat is gewoon een reguliere voorstelling.

    Wanneer ga jij?
    M'n pa en ma zijn vorig jaar met deze gegaan: http://www.nyairportservice.com/ (vooraf geboekt en prima service)...

    Ik ga 24 oktober tot 1 november
    ----> Est. 1913 <----
    pi_72395280
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 12:00 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Super! thanks
    Weet je ook een site van zo een maatschappij en waar je dan kan reserveren?
    Ik meen gezien te hebben dat dit iets van $15 is, klopt dat een beetje?
    Je bent ook lui he
    pi_72395472
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 12:25 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Je bent ook lui he
    Ze heb ik jou iets misdaan soms?
    de laatste weken alleen maar flame posts van je.. vraag me af wat je probleem is..
    Ik mag mensen toch wel om hun mening vragen? Daar is een forum toch voor?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      donderdag 3 september 2009 @ 13:13:28 #51
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72396643
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 12:31 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Ze heb ik jou iets misdaan soms?
    de laatste weken alleen maar flame posts van je.. vraag me af wat je probleem is..
    Ik mag mensen toch wel om hun mening vragen? Daar is een forum toch voor?

    je hebt natuurlijk gelijk dat je dat sooirt dingen mag vragen, maar je mag zelf ook wel even in google invullen en er wat moeite voor doen...
    pi_72398247
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 13:13 schreef Blik het volgende:

    [..]

    je hebt natuurlijk gelijk dat je dat sooirt dingen mag vragen, maar je mag zelf ook wel even in google invullen en er wat moeite voor doen...
    Het probleem is uit de wereld.
    Gaat er mij niet om dat ik het dan niet op hoeft te zoeken, ik wil alleen graag de mening van mensen die er gebruik van gemaakt hebben..
    Er zijn zoveel verschillende bedrijfjes daar..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72404950
    Nou luitjes, we zijn helaas weer terug in Nederland. Ik heb nu geen zin om iets te posten want ik MOET groenten gaan eten nu, maar morgen komt alles in orde
    pi_72409335
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 17:53 schreef Omnifacer het volgende:
    Nou luitjes, we zijn helaas weer terug in Nederland. Ik heb nu geen zin om iets te posten want ik MOET groenten gaan eten nu, maar morgen komt alles in orde
    pi_72412096
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 17:53 schreef Omnifacer het volgende:
    Nou luitjes, we zijn helaas weer terug in Nederland. Ik heb nu geen zin om iets te posten want ik MOET groenten gaan eten nu, maar morgen komt alles in orde
    Heb je geen stamppot gegeten daar?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72436163
    Vertrek zelf ook weer eens naar de Big Apple

    Na in diverse hotels en hostels in Manhattan te hebben geslapen, hebben we nu voor de verandering een hostel in Brooklyn uitgezocht:
    http://www.nylofthostel.com/

    Krijgt veel lovende recencies, een leuke mogelijkheid om wat meer van Brooklyn te zien en het is slechts 15 min. met de metro naar Time Square, dus ben benieuwd

    Tip nog voor de mensen die naar een sportwedstrijd willen; bij www.Tickco.com kun internationaal makkelijk tickets kopen, het is wel wat duurder dan via het reguliere kanaal als ticketmaster, echter krijg je met de coupon TCTWITTER9 10% korting en versturen zij (wanneer je geen e-ticket afneemt) de kaarten met Fedex binnen 4/5 dagen naar Nederland.

    Zo heb ik zelf tickets besteld voor:
    30-09 New York Yankees - Kansas City Royals
    03-10 New York Rangers - Ottawa Senators
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_72441773
    Ga dit weekend ook boeken en waarschijnlijk ben ik er van 11/09 t/m 17/09. Verblijf in Manhattan vlakbij central Park.

    Heb gezien dat harbor day op de 13de is en heb er nu al veel zijn in.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      vrijdag 4 september 2009 @ 20:56:00 #58
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_72444121
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 21:12 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Heb je geen stamppot gegeten daar?
    Nee, ik heb effe overgeslagen. Ik lijk nu helaas wel op een bacon-cheeseburger, maar goed. In ieder geval:

    Toen we aankwamen was het rond 15 uur 's middags. We zijn wakker gebleven tot 21 uur om de jetlag effe te tackelen. Volgende dagen hebben we vreselijk geshopt, en op dag 2 zijn we overdag met de Ferry naar Staten Island gegaan en 's avonds naar de Empire State Building.





    Dag vier, vrijdag's, was wel een bizarre dag. 's Morgens waren de naar de WTC Memorial Plaza gegaan, en dat is toch best treurig. Ik ben altijd zo'n type die het allemaal wel best vindt, maar dit greep me toch wel aan. Overdag was het in Central Park een beetje bijkomen, en 's avonds zaten we bij de Yankees. Dat contrast was vrij groot, maar ik vond het fijn om het allebei mee te maken. Bij WTC staat o.a. een grote wand met de namen van alle slachtoffers, waaronder die van het enige Nederlandse slachtoffer.



    Vanaf de metro naar de Yankees dit stadsgezicht. Op een of andere manier vond ik het typisch New York, en precies zoals ik verwacht had dat sommige plekken eruit zouden zien. Daarna dus op naar het stadion, vrij mooi! We hadden redelijk goedkope kaarten, want geen van ons is echt een fan. We gingen meer om het een keer meegemaakt te hebben, en het was echt heel leuk! Wel vet: we konden achter het stadion de Bronx zien liggen.





    De volgende dag weer op pad. Vriendinnetje lief wilde naar het fotografie-museum, en ik wilde effe in Bryant Park gaan chillen en mijn biografie van Walter Cronkite gaan lezen. Ik was een stukje verderop dan de afgesproken plaats op een bankje gaan zitten, en in slaap gevallen zonder dat ik mijn telefoon bij had. Na een uur had mijn liefste me gevonden en maakte ze me bruut wakker Erg leuk parkje! 's Avonds eten bij Coffeeshop op Union Square, waar ze de heerlijkste Cheese Fries hadden





    Verderop in de week over de brug naar Brooklyn gelopen. Mooi zeg! Had het echt niet verwacht dat het zo mooi en rustig zou zijn daar. Op Brooklyn Heights paar leuke winkels bezocht en lekker gegeten. Die dag ook Afghaans gegeten en daarna naar Comedy Club HA! gegaan. Wel geinig om een keer mee te maken.





    Dag daarop helikoptervlucht gemaakt. Was erg vet. Hoop foto's geschoten, ik zal jullie er niet mee lastigvallen Wel mooi hoor, over Manhattan heen vliegen.





    Laatste dag deze foto nog gemaakt, vriendinnetje lief vond hem erg mooi (ze had hem zelf gemaakt)



    Al met al supertijd gehad. Wat een vette stad. Veel te veel gezien en gedaan om hier te posten, maar het was echt super
      vrijdag 4 september 2009 @ 22:17:12 #59
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72447178
    Leuk verslag!
    Die laatste foto is inderdaad erg mooi, ff rechtzetten in Photoshop nog

    Hoe vond je vriendin dat fotografiemuseum?
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 4 september 2009 @ 23:47:34 #60
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_72450369
    Kleiner dan verwacht, maar wel leuk. Er is steeds een wisselende tentoonstelling, en die huidige was wel leuk. Het was ook maar acht dollar.

    "En de WC's waren schoon"
    pi_72454409
    Mooie foto's en leuk verslag!

    Wij vertrekken vanavond richting Brussel voor de overnachting om vervolgens morgen vroeg naar NYC te vliegen
    pi_72454823
    post ff als de kust veilig is susanne
    dan kom ik maandag ook
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72454835
    Omni!
      zaterdag 5 september 2009 @ 11:59:08 #64
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_72457035
    We hebben trouwens echt geluk gehad met het weer imo, ik hou niet zo van de tropische temperaturen maar die hebben we alleen de eerste twee dagen gehad. De dagen daarna was het steeds tussen de 70 en 78 Fahrenheit, ideaal! Ik zou trouwens iedereen adviseren om een 7-day pass voor de metro te kopen. 27 dollar, dus na 14 ritjes heb je hem er al uit. Als je door de hele stad wil gaan kijken dan is het prima te doen. Enige nadeel: op die metrostations hangt een vieze, warme stinklucht.
    pi_72462600
    Leuk verslag en mooie foto's Omnifacer! En jullie hebben, zo te lezen, inderdaad geluk gehad met het weer. Bij ons was het ruim boven de 90 Fahrenheit en dat is eigenlijk iets te warm.
    pi_72488902
    Ben ook net terug, het weer was inderdaad fantastisch, zonnig en ongeveer 25-27 graden. Mijn tip is trouwens een boottochtje met de Clipper vanaf Pier 17: http://www.newyorkpass.com/ny-clipper-city.asp , erg mooi om in een grote zeilboot een rondje rond het vrijheidsbeeld te maken. Die New York Pass (waar dat tochtje ook bij zit) is sowieso een aanrader, je hebt 'm er zo uit en heb een paar keer een erg lange rij voorbij mogen lopen
    pi_72516421
    Gisteren geboekt en ik vertrek vrijdag
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
    pi_72522178
    Donderdag is het zover
    you and I ain't done Zeke!
    pi_72524917
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 12:58 schreef Feitosa het volgende:
    Gisteren geboekt en ik vertrek vrijdag
    Gaaf zeg! Zo last minute naar NY .

    How come? Gewoon zin in?
      dinsdag 8 september 2009 @ 10:33:00 #70
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72544718
    Mijn neef en ik gaan 22 oktober. Nooit geweest maar erg veel zin in.
    We zitten in hotel Pennsylvania, is niet veel bijzonders (wat we overal lezen), maar we zijn toch altijd op pad en slapen daar alleen maar.

    Ben erg benieuwd. Mijn neef (www.danielgoldman.nl) is beroeps fotograaf, dus die kan zich vast uitleven
      dinsdag 8 september 2009 @ 10:35:00 #71
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72544751
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 12:58 schreef Feitosa het volgende:
    Gisteren geboekt en ik vertrek vrijdag
    Vet hoor

    Iemand nog een tip voor boeking? Wij gaan dan hoogswaarschijnlijk via de Jong , maar het staat nog niet vast. Dus als iemand nog een tip heeft voor de week van 19 oktober
    pi_72554167
    Welk vliegveld landen jullie?

    Ik wil terug! Ruim 4 weken geleden zat ik nog te genieten op een bankje in een parkje, de stad in me opnemend
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 8 september 2009 @ 16:55:02 #73
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72554509
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 10:35 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Vet hoor

    Iemand nog een tip voor boeking? Wij gaan dan hoogswaarschijnlijk via de Jong , maar het staat nog niet vast. Dus als iemand nog een tip heeft voor de week van 19 oktober
    Hotelpenn zou je ff moeten kijken wat het kost via reisbureau. Als je via de site boekt hotelpenn.com kun je AAA korting 10% korting krijgen (ff ANWB-pasje aanvragen a 10 euro per jaar). Misschien goedkoper dan via reisbureau?
    Ze hebben ook Penn 5000 kamers, met ontbijt en iets mooiere kamers...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72562313
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef kL0j00h het volgende:
    Mijn neef en ik gaan 22 oktober. Nooit geweest maar erg veel zin in.
    We zitten in hotel Pennsylvania, is niet veel bijzonders (wat we overal lezen), maar we zijn toch altijd op pad en slapen daar alleen maar.

    Ben erg benieuwd. Mijn neef (www.danielgoldman.nl) is beroeps fotograaf, dus die kan zich vast uitleven
    Zoek dan vast een mooie kamer voor mij uit. Ik kom daar 25 oktober aan .
    Ik ben in 2004 al eens in NY geweest, en toen sliep ik daar ook. Ik vond het een prima hotel. Bed lag prima, douche was goed. Het was niet heel schoon, maar prima te doen. Als ik weer zo'n kamer heb ben ik dik tevreden.

    Mijn vriendin is nog nooit in NY geweest, dus we gaan alle toeristen dingen iig weer doen. En verder weet ik nog niet zo goed wat we gaan doen.
    pi_72570210
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef kL0j00h het volgende:
    Mijn neef en ik gaan 22 oktober. Nooit geweest maar erg veel zin in.
    We zitten in hotel Pennsylvania, is niet veel bijzonders (wat we overal lezen), maar we zijn toch altijd op pad en slapen daar alleen maar.

    Valt wel mee hoor. Perfecte locatie en voor de Europeaan zijn de kamers daar gewoon groot. Iig groter dan wat je aantreft in Amsterdam/London/Parijs etc. Je moet je niet zoveel van die zure Amerikaanse recensies aantrekken.
    pi_72572587
    groetjes uit NY

    het was super....morgen gaan we weer naar huis, we zullen zsm foto's en een kort verslag plaatsen.
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72572596
    hotel wolcott is in ieder geval een aanrader!! voor de mensen die nog een hotel zoeken netjes verzorgd.

    Geen last van wachtrijen gehad gedurende de vakantie, en we hadden geen fun pass.
    Ideaal!
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72582902
    iemand een tip om spot goedkoop naar new york te vliegen? het maakt verder niet uit of je via een omweg vliegt of iets, als we maar in NYC komen!
      woensdag 9 september 2009 @ 14:58:17 #79
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72583119
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
    Welk vliegveld landen jullie?
    Schiphol-Newark
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 16:55 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Hotelpenn zou je ff moeten kijken wat het kost via reisbureau. Als je via de site boekt hotelpenn.com kun je AAA korting 10% korting krijgen (ff ANWB-pasje aanvragen a 10 euro per jaar). Misschien goedkoper dan via reisbureau?
    Ze hebben ook Penn 5000 kamers, met ontbijt en iets mooiere kamers...
    We hebben al meerdere mogelijkheden bekeken, maar denk dat we via intra de jong gaan boeken. 1600 euro (2 personen, 6 dagen). Hier zitten alle toeslagen en zo al bij.
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 20:50 schreef s3n het volgende:

    [..]

    Zoek dan vast een mooie kamer voor mij uit. Ik kom daar 25 oktober aan .
    Ik ben in 2004 al eens in NY geweest, en toen sliep ik daar ook. Ik vond het een prima hotel. Bed lag prima, douche was goed. Het was niet heel schoon, maar prima te doen. Als ik weer zo'n kamer heb ben ik dik tevreden.

    Mijn vriendin is nog nooit in NY geweest, dus we gaan alle toeristen dingen iig weer doen. En verder weet ik nog niet zo goed wat we gaan doen.
    Mijn vriendin gaat helaas niet mee. Die heeft extreme vliegangst. Dus die blijft thuis bij ons zoontje. Daar ga ik in december wel weer een weekje mee naar een bungalopark of zo.

    Maar wel jammer dat ze er niet bij is Maar met mijn neef gaat het ook goed komen

    Anyway, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo luxe hoor. Al die zeikers op die site. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 23:58 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Valt wel mee hoor. Perfecte locatie en voor de Europeaan zijn de kamers daar gewoon groot. Iig groter dan wat je aantreft in Amsterdam/London/Parijs etc. Je moet je niet zoveel van die zure Amerikaanse recensies aantrekken.
    Ja precies. Komt allemaal goed
    pi_72583490
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Schiphol-Newark
    [..]

    We hebben al meerdere mogelijkheden bekeken, maar denk dat we via intra de jong gaan boeken. 1600 euro (2 personen, 6 dagen). Hier zitten alle toeslagen en zo al bij.
    [..]

    Mijn vriendin gaat helaas niet mee. Die heeft extreme vliegangst. Dus die blijft thuis bij ons zoontje. Daar ga ik in december wel weer een weekje mee naar een bungalopark of zo.

    Maar wel jammer dat ze er niet bij is Maar met mijn neef gaat het ook goed komen

    Anyway, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo luxe hoor. Al die zeikers op die site. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
    [..]

    Ja precies. Komt allemaal goed
    Best duur 1600 euro voor 6 dagen, wij waren 1300 kwijt voor 10 dagen alles inclusief. Ik kan je Hotel Stanford aanraden, zit op 43 West 32 Street, zo'n 3 minuten lopen van Penn Station. Je kunt dan vanaf Newark een kaartje kopen (à 15$ p.p. voor een enkeltje) en je kunt dan de Airtrain pakken naar Newark Int. Airport Station en daar de NJ Transit nemen die je in 25 minuten op Penn Station afzet, je staat dan midden in New York (afhankelijk van je vliegtijden uiteraard). Misschien dat je dat eens kunt bekijken, wij hebben via Expedia geboekt.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 9 september 2009 @ 15:15:40 #81
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72583673
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Best duur 1600 euro voor 6 dagen, wij waren 1300 kwijt voor 10 dagen alles inclusief. Ik kan je Hotel Stanford aanraden, zit op 43 West 32 Street, zo'n 3 minuten lopen van Penn Station. Je kunt dan vanaf Newark een kaartje kopen (à 15$ p.p. voor een enkeltje) en je kunt dan de Airtrain pakken naar Newark Int. Airport Station en daar de NJ Transit nemen die je in 25 minuten op Penn Station afzet, je staat dan midden in New York (afhankelijk van je vliegtijden uiteraard). Misschien dat je dat eens kunt bekijken, wij hebben via Expedia geboekt.
    Super bedankt voor deze info. Ga ik zeker nog even mee aan de slag. Scheelt behoorlijk.
      woensdag 9 september 2009 @ 15:29:58 #82
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72584106
    Ik heb gekeken op Expedia en kom daar niet goedkoper uit.

    Heb je het wel over TWEE personen of per persoon?
      woensdag 9 september 2009 @ 15:35:36 #83
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72584278
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 15:29 schreef kL0j00h het volgende:
    Ik heb gekeken op Expedia en kom daar niet goedkoper uit.

    Heb je het wel over TWEE personen of per persoon?
    Die 1300 moet wel per persoon zijn. Met z'n 2-en is dat absoluut onmogelijk
      woensdag 9 september 2009 @ 15:43:59 #84
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72584525
    Mijn idee. Ik dacht al , heb ik zo slecht gezocht naar deze trip

    Hotel Pennsylvania is denk ik toch een juiste keuze. Lekker centraal en betaalbaar.
    pi_72584818
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 15:43 schreef kL0j00h het volgende:
    Mijn idee. Ik dacht al , heb ik zo slecht gezocht naar deze trip

    Hotel Pennsylvania is denk ik toch een juiste keuze. Lekker centraal en betaalbaar.
    Hotel Pennsylvania is een goede keuze! Is echt een ideale hotel, wel ouderwets maar erg schoon en erg centraal. Volgende keer als wij hier naar NYC gaan, doen we weer Hotel Pennsylvania
    pi_72604306
    Met die shuttleservice vanaf het vliegveld heb ik een verschrikkelijke ervaring gehad. We hadden vooraf dat ding geregeld, we werden erin gezet met 12 man (dat past dus niet). De koffers opgestapeld tegen onze nekken aan en we reden nog geen 2 minuten of we hoorden sirenes achter ons. Die aap van een chauffeur stapte op het gaspedaal en hij werd daarna aangehouden door de politie Verder zat ie erg veel te tieren en te schelden en reed hij alsof zn leven ervan hing. Verschrikkelijk, maar terug daarentegen verliep erg goed!

    Iemand nog goede dealtjes tegengekomen? Misschien voor in het voorjaar? Februari?
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_72604976
    Ik ga over iets meer dan een week naar NYC

    Wel maar een weekendje, daarvoor en daarna direct werken. We komen vrijdag 12:30 aan op JFK airport en moeten zondag 18:00 weer vertrekken. Wat we gaan doen weten we nog niet precies, derhalve tvp. Het is maar weinig tijd wat we hebben, dus het wordt even een strak programma in elkaar draaien.

    Ben ook pas net anderhalve dag terug van het vorige weekendje weg, dus heb me ook totaal niet verdiept in NY.
      donderdag 10 september 2009 @ 05:13:39 #88
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_72604988
    Tourist trap.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 10 september 2009 @ 07:47:05 #89
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72605350
    2,5 dag kan je wel veel doen. Zou zelf zoiets doen:
    - vrijdagmiddag/avond Times Square en winkels rondom 7th ave
    - zaterdag 5th Ave richting Central Park, Top of The Rock, winkels etc.
    - metro naar Battery Park, via Ground Zero, Wall Street, Chinatown teruglopen naar Midtown
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72609893
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 14:52 schreef Mestras het volgende:
    iemand een tip om spot goedkoop naar new york te vliegen? het maakt verder niet uit of je via een omweg vliegt of iets, als we maar in NYC komen!
    Mijn retourtje kost 450Euro ( incl ) via gatwick. Maar goed, ik heb dan zondag geboekt en vertrek morgen.

    Zaterdag draait trouwens Armin van Buuren van 13:00 tot 17:00 op een eilandje onder Manhattan, misschien ff kijken.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      donderdag 10 september 2009 @ 18:15:29 #91
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72618741
    Oké nog een leuk vraagje.

    Ik heb een ID en zojuist een paspoort aangevraagd. Mijn ID mag ik (tegen mijn verwachting) naast het paspoort houden. Maar als ik de reis wil boeken, moet ik mijn paspoortnummer opgegeven.

    Is dit hetzelfde als mijn ID nummer en kan ik dat gebruiken voor de aanvraag? Anders kan ik pas volgende week donderdag boeken en ik boek liever eerder.
    pi_72619233
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef kL0j00h het volgende:
    Oké nog een leuk vraagje.

    Ik heb een ID en zojuist een paspoort aangevraagd. Mijn ID mag ik (tegen mijn verwachting) naast het paspoort houden. Maar als ik de reis wil boeken, moet ik mijn paspoortnummer opgegeven.

    Is dit hetzelfde als mijn ID nummer en kan ik dat gebruiken voor de aanvraag? Anders kan ik pas volgende week donderdag boeken en ik boek liever eerder.
    Anders
      donderdag 10 september 2009 @ 19:00:35 #93
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72620270
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 18:29 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Anders
    Oké thanks. Dan wacht ik wel tot volgende week
    pi_72620422
    We zijn weer in NL! woohoo.
    Zodra we bijgekomen zijn zullen we foto's plaatsen!
    Zijn er 8 dagen geweest, 9 inclusief de heen/terugvlucht. Was super
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72627260
    Vandaag terug gekomen uit de Grote Appel. Het was weer top!

    Even een hotelaanrader, namelijk het Room Mate Grace Hotel (125 West 45th Street): maar een paar stappen van Times Square. Een super hotel met schone, moderne kamers, die van ons was ook nog ruim, en een goed ontbijt. Wij hebben 'm geboekt via Easytobook.com. Wij hebben 1000 USD voor 5 nachten betaald, was incl, tax.

    Zijn er nog mensen die naar een comedy club willen? Wij hebben namelijk nog een kaartje met vrije toegang voor twee personen over voor The Broadway Comedy club. Die mag je gratis ende voor niets van me hebben. Onder voorbehoud dat ik 'm zo nog terugvind in mijn koffer . Toen wij er waren traden er een stuk of 7/8 stand up comedians op, waarvan de helft echt grappig was, waaronder Russ Meneve.

    Enige voorbehoud daar is de 2-drink-minimum, je moet dus minimaal twee drankjes per persoon consumeren. En je raadt het al, die zijn niet heel goedkoop. 5$ voor een frisje en 8$ voor een biertje bijvoorbeeld. We vonden het leuk om een keer te zien, dus voor een twintig dollar (vier frisjes ) kun je minimaal twee uur onder de pannen zijn. Check http://www.broadwaycomedyclub.com/ voor hun kalender. Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
    pi_72631136
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef twentemeisje het volgende:
    Zijn er nog mensen die naar een comedy club willen? Wij hebben namelijk nog een kaartje met vrije toegang voor twee personen over voor The Broadway Comedy club.
    Zeker gekregen van een propper?
    pi_72633351
    Vieze jetlag hier. Kom gewoon niet in slaap. Dan maar een aantal foto's posten van de reis.

    Vanaf de ferry naar staten island


    Grand Central Terminal


    Luchtime in City Hall


    New York (en heel klein ook statue of libery) vanaf St. George Stadium, Staten Island


    Public Library


    De avond begint op de Top of the Rock


    St. Paul's Church @ Ground Zero.


    En natuurlijk Times Square


    Lobby van The Plaza Hotel NY


    Lekker relaxen in Central Park


    Ellis Island, prachtig museum met heel veel originele toebehoren


    [ Bericht 20% gewijzigd door Dawnbreaker op 11-09-2009 05:21:57 ]
    <hr>
    pi_72633394
    Ik denk dat mijn lieftallige wederhelft jullie nog wel van een reisverslag gaat voorzien. Kan wel al meteen zeggen dat de "drukte" zoals beschreven in deze topics, met name de lange wachtrijen, niet ben tegengekomen. Op Ellis Island waren we zo goed als alleen in de meeste kamers. Enige wat een beetje druk was, was op Top of the Rock. Daar hebben we ongeveer 15 min. moeten wachtten. maar dat was het dan ook zo'n beetje. Hoogte punt van de trip was toch wel METS vs CUBS @ Citifield Stadium, maar daar heb ik weinig foto's van. Omdat ons verteld was dat we geen camera/video mochten meenemen, hebben we dit ook maar niet gedaan. Daar aangekomen zagen we dat er in het publiek wel genoeg camera's etc te zien waren. Echt zonde, maar mijn vriendin had stiekem toch haar IXUS meegenomen, dus hebben we toch wat kleine foto's kunnen schieten.
    <hr>
    pi_72642228
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef kL0j00h het volgende:
    Oké nog een leuk vraagje.

    Ik heb een ID en zojuist een paspoort aangevraagd. Mijn ID mag ik (tegen mijn verwachting) naast het paspoort houden. Maar als ik de reis wil boeken, moet ik mijn paspoortnummer opgegeven.

    Is dit hetzelfde als mijn ID nummer en kan ik dat gebruiken voor de aanvraag? Anders kan ik pas volgende week donderdag boeken en ik boek liever eerder.
    je moet je pers.nummer opgeven, en dit komt natuurlijk overeen met wat er op je identiteitskaart (een pers.nummer krijgt iedereen maar 1x en dit blijft voor zowel je paspoort of identiteitskaart hetzelfde)
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72642278
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:02 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    je moet je pers.nummer opgeven, en dit komt natuurlijk overeen met wat er op je identiteitskaart (een pers.nummer krijgt iedereen maar 1x en dit blijft voor zowel je paspoort of identiteitskaart hetzelfde)

    Als je ergens geen verstand van hebt geef dan geen onjuiste info. Jij hebt het over het BSN en je BSN heb je nergens nodig bij het boeken van een vlucht/ reizen.
    pi_72642555
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:04 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Als je ergens geen verstand van hebt geef dan geen onjuiste info. Jij hebt het over het BSN en je BSN heb je nergens nodig bij het boeken van een vlucht/ reizen.
    wat voor nummer bedoel jij dan?
    dan heb ik het misschien niet goed gelezen of verkeerd begrepen.
    Ohja shit dit is fok..hier mag je geen fouten maken (was ik bijna vergeten na die 10dagen New york)
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72657564
    Vandaag een introductiemailtje ontvangen van onze Big Apple Greeter Rachel. Ze gaat ons Greenwich Village laten zien. Leuk!

    Nog 1 weekje!!
    pi_72658488
    Erg mooie foto's, Dawnbreaker!
      zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:59 #104
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72674990
    Tip. vanaf nu (16:00) zijn Rangers tickets voor komend seizoen te koop op Ticketmaster.com

    De kerstboom bij Rockefeller Center gaat dit jaar "aan" op woensdag 2 december.

    Als je tussen thanksgiving en kerst naar NY gaat, kun je in Dyker Heights de kerstverlichting zien. Trekt 150.000 bezoekers per jaar. Dit soort spul






    [ Bericht 79% gewijzigd door matthijst op 13-09-2009 11:20:47 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72693703
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 14:52 schreef Mestras het volgende:
    iemand een tip om spot goedkoop naar new york te vliegen? het maakt verder niet uit of je via een omweg vliegt of iets, als we maar in NYC komen!
    Via statravel.de zijn de tickets voor in januari/februari nu 336 euro incl. tax. Heb je een rechtstreekse vlucht van United Airlines vanaf DUsseldorf.

    Wij mogen over 5 maandjes Hebben al een poosje geleden hotel geboekt via Priceline voor 5 nachten, wilden nog even wachten op goedkopere tickets, maar gisteren hebben we bedacht dat we er nog 3 dagen Washington aan vast plakken. Gaan met de Amtrak daar heen en vliegen vanaf Washington weer terug. Die vluchten kosten nu ongeveer 360 euro, ook niet duur!
      Moderator zondag 13 september 2009 @ 11:28:37 #106
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_72693747
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 11:26 schreef KellyPelly het volgende:


    Wij mogen over 5 maandjes Hebben al een poosje geleden hotel geboekt via Priceline voor 5 nachten, wilden nog even wachten op goedkopere tickets, maar gisteren hebben we bedacht dat we er nog 3 dagen Washington aan vast plakken. Gaan met de Amtrak daar heen en vliegen vanaf Washington weer terug. Die vluchten kosten nu ongeveer 360 euro, ook niet duur!
    Ah, dat heb ik ook gedaan! Erg leuk. Je kunt ook een binnenlandse vlucht nemen, maar met de trein zie je veel meer en ben je uiteindelijk ook niet langer onderweg dan met het vliegtuig.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_72693840
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 11:28 schreef Mike het volgende:

    [..]

    Ah, dat heb ik ook gedaan! Erg leuk. Je kunt ook een binnenlandse vlucht nemen, maar met de trein zie je veel meer en ben je uiteindelijk ook niet langer onderweg dan met het vliegtuig.
    Ja precies, met de trein zie je ook nog wat. Bovendien is het wel een stukkie goedkoper, trein kost nu 45 euro pp.
    pi_72694283
    hoe lang doe je er over met de trein van NY naar DC?
    is dat nog te doen met de trein voor dagtrip vanuit NY?
    of moet je dan hotel boeken?
    wat is verstandig
    what you see, is what you get!
      Moderator zondag 13 september 2009 @ 11:56:55 #109
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_72694376
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 11:51 schreef IV_Xample het volgende:
    hoe lang doe je er over met de trein van NY naar DC?
    is dat nog te doen met de trein voor dagtrip vanuit NY?
    of moet je dan hotel boeken?
    wat is verstandig
    Volgens mij doe je er zo'n 3.5 uur over, dus als je dan nog terug moet zit je wel erg lang in de trein die dag. En ik neem aan dat je in Washington toch ook nog wel wat zou willen zien. Er is daar zoveel te bezoeken.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_72694559
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 11:56 schreef Mike het volgende:

    [..]

    Volgens mij doe je er zo'n 3.5 uur over, dus als je dan nog terug moet zit je wel erg lang in de trein die dag. En ik neem aan dat je in Washington toch ook nog wel wat zou willen zien. Er is daar zoveel te bezoeken.
    Ja het is bijna 3,5 uur. De eerste trein vertrekt rond 7 uur, daarna zo'n beetje elk uur. Wij hebben ook gekeken om een dag op en neer te gaan, maar dat is gewoon te ver. Daarnaast vonden we dat zonde omdat het ten koste zou gaan van een dag NY, dus toch liever als extra. De vlucht is bijna net zo duur als je vanaf Washington terugvliegt, dus het kost je alleen de extra overnachtingen
      zondag 13 september 2009 @ 13:26:28 #111
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_72696748
    De afstand tussen New York en Washington DC is hemelsbreed ruim 300 km, vergelijkbaar met de afstand tussen Maastricht en Parijs. In het afgelopen voorjaar bivakkeerde ik enkele dagen in New York en had tevens per bus een dagexcursie naar Washington DC. De heenreis duurde inclusief pauze ongeveer 5 uur, de terugreis duurde door filevorming circa 6 uur. Geen ramp overigens, zo zag ik tenminste wat van de Amerikaanse oostkust. Reizen per trein zal inderdaad minder langdurig zijn, uur of 3-4 per trip.

    Vreemd overigens dat in ieder geval op de snelwegen tussen New York en Washington een snelheidslimiet geldt van slechts 65 miles. En vrijwel niemand rijdt daar boven de maximumsnelheid.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 13 september 2009 @ 13:37:19 #112
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72697115
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 13:26 schreef Demarest het volgende:

    Vreemd overigens dat in ieder geval op de snelwegen tussen New York en Washington een snelheidslimiet geldt van slechts 65 miles. En vrijwel niemand rijdt daar boven de maximumsnelheid.
    65 miles is gewoon ruim 100 kilometer per uur. Dus heel vreemd is dat niet
      zondag 13 september 2009 @ 13:42:00 #113
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72697269
    Washington in 1 dag lijkt me niks: 2 dagen kun je daar wel zo'n beetje alle standaard dingen zien.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72701688
    in april ga ik met m'n familie een weekje naar NY en nou moet ik nog een paspoort gaan kopen. Vanaf 21 september worden je vingerafdrukken ook geregistreerd als je een paspoort aanvraagt. Dat wil ik voorkomen als het even kan door komende week nog een paspoort aan te vragen. Gaat dat mij nadelen geven als ik naar de USA vlieg? Volgens de site van het U.S. Consulaat hoef ik alleen die ESTA aanvraag te doen. Verder helemaal geen melding van vingerafdrukken, die nemen ze toch nog steeds op het vliegveld in de USA af?
    Wel lekker blijven plakken hè?
    pi_72703313
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 11:51 schreef IV_Xample het volgende:
    hoe lang doe je er over met de trein van NY naar DC?
    is dat nog te doen met de trein voor dagtrip vanuit NY?
    of moet je dan hotel boeken?
    wat is verstandig
    Ik heb in februari een paar dagen in NYC gezeten en heb toen ook een dagtrip gemaakt naar Washington. Ben er 's ochtends heen gegaan met de trein en terug met de bus (met de bus kan je al vanaf $30 heen en weer ofzo). Het was behoorlijk rustige in DC, dus heb best veel kunnen zien. Heb het Supreme Court en de Library of Congress van binnen gezien, ben op de tribune geweest van het House en Senate (net een stemming over het stimuluspackage gemist...), boven in het Washington monument geweest, White House visitor's center bezocht (Witte Huis zelf was (nog) niet open voor tours), heb Arlington cemetary bezocht (oa graf van Kennedy enzo) en ben langs het Pentagon geweest (mocht er helaas niet in, je kan wel een tour krijgen, maar dat moet je via de ambassade aanvragen en daar kwam ik te laat achter). Ik vond het zeker de moeite waard, zeker aangezien ik toch al een dag of 9 in NYC had doorgebracht.
    pi_72703468
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
    in april ga ik met m'n familie een weekje naar NY en nou moet ik nog een paspoort gaan kopen. Vanaf 21 september worden je vingerafdrukken ook geregistreerd als je een paspoort aanvraagt. Dat wil ik voorkomen als het even kan door komende week nog een paspoort aan te vragen. Gaat dat mij nadelen geven als ik naar de USA vlieg? Volgens de site van het U.S. Consulaat hoef ik alleen die ESTA aanvraag te doen. Verder helemaal geen melding van vingerafdrukken, die nemen ze toch nog steeds op het vliegveld in de USA af?
    Gewoon @ airport ja.

    Hoe wou je dat over 5 jaar gaan doen dan trouwens?
    pi_72705104
    Na 5 jaar zijn hopelijk de kinderziektes er een beetje uit (gegevens die op straat belanden), misschien wordt het wel omgezet naar een systeem zoals in Duitsland
    Wel lekker blijven plakken hè?
      zondag 13 september 2009 @ 19:05:58 #118
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72706452
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
    in april ga ik met m'n familie een weekje naar NY en nou moet ik nog een paspoort gaan kopen. Vanaf 21 september worden je vingerafdrukken ook geregistreerd als je een paspoort aanvraagt. Dat wil ik voorkomen als het even kan door komende week nog een paspoort aan te vragen. Gaat dat mij nadelen geven als ik naar de USA vlieg? Volgens de site van het U.S. Consulaat hoef ik alleen die ESTA aanvraag te doen. Verder helemaal geen melding van vingerafdrukken, die nemen ze toch nog steeds op het vliegveld in de USA af?
    Het is natuurlijk dramatisch als je vingerafdrukken in verkeerde handen komen

    [ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 14-09-2009 11:35:03 ]
    pi_72723045
    mag ik misschien het nut niet inzien van een database met de vingerafdrukken van de hele nederlandse bevolking?

    dankje
    Wel lekker blijven plakken hè?
      maandag 14 september 2009 @ 11:34:52 #120
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72725167
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 09:57 schreef Brammie1 het volgende:
    mag ik misschien het nut niet inzien van een database met de vingerafdrukken van de hele nederlandse bevolking?

    dankje
    Maar voor een vakantie is het geen enkel probleem om in een wereldwijde (buitenlandse) database te komen, waarbij ook nog allerlei andere gegevens worden opgeslagen
      maandag 14 september 2009 @ 12:52:03 #121
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72727153
    Laten we het anders even gezellig over New York hebben
    pi_72730103
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 11:34 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Maar voor een vakantie is het geen enkel probleem om in een wereldwijde (buitenlandse) database te komen, waarbij ook nog allerlei andere gegevens worden opgeslagen
    Ik vind het zeker niet nodig dat m'n vingerafdrukken en irisscan in een Amerikaanse database staan, maar daar kan ik niet echt iets aan doen.
    Wel lekker blijven plakken hè?
      maandag 14 september 2009 @ 15:56:19 #123
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72731773
    Doe 's ff ontopic

    Je kunt in NY een gratis tour bij de Federal Reserve doen, waarbij je een kijkje in de goudkluizen mag nemen. Ze hebben daar de grootste goudvoorraad ter wereld.
    Aanvragen via internet: http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html

    [ Bericht 92% gewijzigd door matthijst op 14-09-2009 18:59:12 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 14 september 2009 @ 19:20:09 #124
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_72737831
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 15:56 schreef matthijst het volgende:
    Doe 's ff ontopic

    Je kunt in NY een gratis tour bij de Federal Reserve doen, waarbij je een kijkje in de goudkluizen mag nemen. Ze hebben daar de grootste goudvoorraad ter wereld.
    Aanvragen via internet: http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html
    Thanks voor de tip

    Effe checken
    pi_72760684
    ik ga in oktober een weekje, voor het eerst, en ik heb er super veel zin in!!

    moet ik een credit card hebben in NY?
    we hebben via expedia een hotel geboekt en gelijk ook betaald, dus daarvoor is het niet meer nodig lijkt mij

    verder zijn we niet van plan een auto te huren oid
    pi_72761156
    Mijn ervaring is dat een Credit Card echt zeer handig is, met name bij het eten. Wél bonnetjes bewaren en opschrijven wat je uitgeeft, voor de rest super makkelijk.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_72794370
    [quote]Op dinsdag 15 september 2009 11:25 schreef Mip1988 het volgende:
    ik ga in oktober december een weekje, voor het eerst, en ik heb er super veel zin in!!
    [quote]

    We hebben maar besloten niet met oud en nieuw te gaan maar iets daarvoor aangezien alles dan duurder is en alles vol zit. Eerst al deze topics eens lezen om te kijken wat we niet moeten missen .
    anonieme razernist
    pi_72867107
    Wij zijn gisteren terug gekomen, wat een stad! We gaan zeker nog een keer terug!

    Hier nog een paar tips:

    - Hotel La Quinta, super ligging tov ESB, 5th avenue etc. Schone kamers, incl prima ontbijt en dat allemaal voor $129 per nacht!

    - De Boltbus, wij zijn hiermee naar Washington geweest. Luxe leren stoelen incl (gratis) wifi en aansluiting om je telefoon etc op te laden. $15 per enkele reis per persoon!

    - Bij Battery Park is nu een soort Nederlands marktje ivm NY400. Je kan daar gratis oranje fietsen lenen, erg leuk! Wij zijn hiermee over de Brooklyn Bridge gefietst.

    - Tribute to WTC Walking Tour. Naast het museum (ook een aanrader) kun je bij het Tribute Center (naast Ground Zero) ook een rondleiding langs de WTC site doen. Deze rondleiding wordt gegeven door mensen die 11-9 zelf hebben meegemaakt. Bij ons waren het twee dames waarvan eentje in een apartement tegenover het WTC woonde en de andere heeft haar zoon verloren tijdens het instorten van de torens. Heel indrukwekkend, ze vertellen over de feitelijke gebeurtenissen van de dag maar ook hun persoonlijke beleving.

    - Observation deck van het Empire State Building; we zijn hier met daglicht (wel tegen de avond) naar boven gegaan en gebleven totdat het donker was (gebeurde vrij snel). Hierdoor heb je zowel het uitzicht met daglicht als NYC by night!
    pi_72868218
    Dat ESB is natuurlijk een beetje tricky, je moet dan goed weten wanneer het een beetje donker wordt en dan ruim van te voren in de rij gaan staan. Wij hebben 's avonds 2 uur in de rij gestaan (en dan moesten we de laatste 6 verdiepingen nog per trap doen!) Ik vond Top of the Rock dan veel mooier, mede omdat het niet zo druk was en omdat je betere uitzichten hebt door de glazen wanden.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_72868349
    Top of the rock hebben we ook gedaan maar alleen overdag. We wilden het uitzicht van Central Park graag overdag zien. Maar idd, Top of the Rock is minder druk en je ziet net weer andere dingen.

    Een rij hebben wij bij het ESB niet gehad, misschien net geluk gehad? Qua zonsondergang hebben we de dagen ervoor gekeken hoe laat het donker werd. Maarja, dan moet je idd niet nog 2 uur in de rij staan want dan ben je te laat....
    pi_72868721
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 10:41 schreef Susanne81 het volgende:
    Een rij hebben wij bij het ESB niet gehad, misschien net geluk gehad?
    Nogal! Ik heb een hele rits foto's van de Efteling-achtige taferelen daarbinnen.
    pi_72868897
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 09:48 schreef Susanne81 het volgende:
    Wij zijn gisteren terug gekomen, wat een stad! We gaan zeker nog een keer terug!

    Hier nog een paar tips:

    - De Boltbus, wij zijn hiermee naar Washington geweest. Luxe leren stoelen incl (gratis) wifi en aansluiting om je telefoon etc op te laden. $15 per enkele reis per persoon!
    Oeh die bus is wel interessant! Wij wilden met de trein, maar dat kost 45 euro pp. Hoe lang doe je er over met de bus? En kan je plaatsen van tevoren boeken?

    Verder klinkt het erg goed, je reis!

    Edit: Ah google helpt je al een eind op weg Zo te zien ben je 4 uurtjes onderweg, dat is maar een uur langer dan met de trein. Voor het prijsverschil best te doen. Alleen kan je volgens mij niet erg lang van tevoren boeken, klopt dat?

    [ Bericht 18% gewijzigd door KellyPelly op 18-09-2009 11:07:07 ]
    pi_72881992
    Wat een goede tips Susanne! Ik op sommige ook nog wel wat aanvullingen/reacties.
    quote:
    - Hotel La Quinta, super ligging tov ESB, 5th avenue etc. Schone kamers, incl prima ontbijt en dat allemaal voor $129 per nacht!
    Wow! Lage prijs zeg. Als ik nu voor april 2010 kijk dan kost het met met AAA korting $180,- per nacht. Hoe heb jij het zó goedkoop gekregen?

    Ik ben het trouwens met je eens wat betreft La Quinta. Het is een nationale keten daar. Op mijn reis door zuidwest-USA afgelopen zomer heb ik ook twee nachten in eentje mogen overnachten. Mooie, moderne en ruime kamers waren dat! Erg goede hotels voor de prijs die je ervoor betaald.
    quote:
    - De Boltbus, wij zijn hiermee naar Washington geweest. Luxe leren stoelen incl (gratis) wifi en aansluiting om je telefoon etc op te laden. $15 per enkele reis per persoon!
    Klinkt als een goede optie voor Washington. Maar voor mensen die hun reis starten in NY en eindigen in Washington is dit misschien een goede tip. Afgelopen trip moesten wij een enkeltje naar washington hebben. We besloten om van LaGuardia airport naar Ronald Reagon airport te vliegen. Het koste 60 euro per ticket, en het is ons erg goed bevallen. Met light traffic is het slechts 20 minuten met de taxi naar Laguardia. Wij hadden shuttletickets dus hoefden we pas laat in te checken. We namen de vlucht van 8:00pm, wat zeer goed bevallen is. Zo verlies je zo min mogelijk waardevolle vakantietijd.
    quote:
    - Bij Battery Park is nu een soort Nederlands marktje ivm NY400. Je kan daar gratis oranje fietsen lenen, erg leuk! Wij zijn hiermee over de Brooklyn Bridge gefietst.
    Klinkt gaaf! Was het niet eng om door het New Yorkse verkeer te gaan? Of ben je alleen maar in Lower Manhattan en Brooklyn geweest? Daar is het verkeer wat minder eng dan in midtown, met de snelle avenues.

    Heb je Wimlex en Maxima ook nog gezien ? Het was vorige week uitgebreid op tv, de viering van NY400. Misschien een tip voor andere NY-fans: Nederland in New York en Man bijt hond (in new york) zijn te bekijken op uitzendinggemist. Ik vond het wel leuk.
    quote:
    - Tribute to WTC Walking Tour. Naast het museum (ook een aanrader) kun je bij het Tribute Center (naast Ground Zero) ook een rondleiding langs de WTC site doen. Deze rondleiding wordt gegeven door mensen die 11-9 zelf hebben meegemaakt. Bij ons waren het twee dames waarvan eentje in een apartement tegenover het WTC woonde en de andere heeft haar zoon verloren tijdens het instorten van de torens. Heel indrukwekkend, ze vertellen over de feitelijke gebeurtenissen van de dag maar ook hun persoonlijke beleving.
    Inderdaad zeer de moeite waard. Toen wij de rondleiding namen werden we rondgeleid door een brandweerveteraan en een vrouw die haar dochter had verloren. Zeer aangrijpend, om die persoonlijke verhalen te horen. De brandweerman was de enige overlevende van zijn kazerne (of groep o.i.d.), heel indrukwekkend dat verhaal.

    Zo, dit is ook wel weer een lange post geworden .
    pi_72892216
    Ben er vanaf 10 oktober t/m 25 oktober te vinden, maar ook enkele dagen naar familie in de buurt en tussendoor nog even vliegen naar de westkust. Heb er zin in, want ondanks dat dit de 5 keer is dat ik New York bezoek is het eigenlijk nooit meer geweest dan een half dagje rondstruinen zonder al de toeristische dingen te bezoeken.

    Dit jaar wil ik echt eens de toerist gaan uithangen daar
    pi_72892742
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 18:16 schreef christvs het volgende:
    Wat een goede tips Susanne! Ik op sommige ook nog wel wat aanvullingen/reacties.
    [..]

    Wow! Lage prijs zeg. Als ik nu voor april 2010 kijk dan kost het met met AAA korting $180,- per nacht. Hoe heb jij het zó goedkoop gekregen?

    Ik ben er samen met Susanne geweest. Tja, die prijs. Toen ik een week later keek lag deze weer op $160 voor dezelfde periode (ook een Queen bed). Ik denk dat het heel erg aan de periode ligt dat je boekt. Priceline ("bieden" op hotels) is ook een goede optie, maar dan kun je niet annuleren en lukt vaak voor een korte periode, bijv. 2-3 nachten.

    Edit: die prijs was gewoon via http://www.applecorehotels.com/

    Edit 2: Bizar, ik heb een aantal periodes geprobeerd maar die 129 wordt niet gehaald, veel duurder allemaal...Misschien hebben wij erg veel geluk gehad...
    quote:
    Klinkt als een goede optie voor Washington. Maar voor mensen die hun reis starten in NY en eindigen in Washington is dit misschien een goede tip. Afgelopen trip moesten wij een enkeltje naar washington hebben. We besloten om van LaGuardia airport naar Ronald Reagon airport te vliegen. Het koste 60 euro per ticket, en het is ons erg goed bevallen. Met light traffic is het slechts 20 minuten met de taxi naar Laguardia. Wij hadden shuttletickets dus hoefden we pas laat in te checken. We namen de vlucht van 8:00pm, wat zeer goed bevallen is. Zo verlies je zo min mogelijk waardevolle vakantietijd.
    [..]
    Daar hadden wij dus "pech" mee, want goedkope vliegtickets voor NYC-DC kon ik niet vinden. Ik vind de busprijzen (er zijn er veel meer dan alleen Bolt) in vergelijking met de treintickets in ieder geval erg gunstig.
    quote:
    Klinkt gaaf! Was het niet eng om door het New Yorkse verkeer te gaan? Of ben je alleen maar in Lower Manhattan en Brooklyn geweest? Daar is het verkeer wat minder eng dan in midtown, met de snelle avenues.
    Inderdaad lower manhattan. Dat viel nog mee. Eigenlijk waren er alleen Nederlanders en Belgen die een fiets leenden. En niemand zette een helm op, in tegenstelling tot de locals.
    quote:
    Heb je Wimlex en Maxima ook nog gezien ? Het was vorige week uitgebreid op tv, de viering van NY400. Misschien een tip voor andere NY-fans: Nederland in New York en Man bijt hond (in new york) zijn te bekijken op uitzendinggemist. Ik vond het wel leuk.
    Ja, leuk! Gaan we zeker terugkijken. Maar in NYC merkten wij er, behalve dat marktje en wat oude schepen op de Hudson vrij weinig van. Wimlex en Maxima dus niet gezien. Wel papparazzi als Edwin Smulders en Peter van de Vorst

    [ Bericht 2% gewijzigd door Jeter op 18-09-2009 23:24:46 ]
    pi_72893382
    Dubbel...
      maandag 21 september 2009 @ 04:57:40 #138
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_72957198
    Ik ben net terug van twee weken New York, Boston en Bar Harbor (National Park en toeristenplaats waar kreeft wordt gevangen).

    Bij deze ff wat snelle tips die ik heb opgedaan tijdens mijn reis:

    Hotel Carter
    Ik heb van de balie medewerker begrepen dat ze www.easyclicktravel.com de meeste korting geven. Zelf heb ik een overnachting voor 83,16 dollar inclusief alle taxes geboekt. Een vrouw die aan de balie ter plekke een kamer wilde moest voor de goedkoopste 122 dollar inclusief betalen. Ze was goedkoper uit geweest als ze ff een internet cafe was binnengelopen en via deze site haar kamer had geboekt. Maar dat moet je maar net weten.

    Met de bus van New York naar Boston
    Je kan op diverse manieren de trip maken, met het vliegtuig kost het honderden dollars, met de trein iets minder, maar met busmaatschappij Greyhound heb je al een retourtje voor 42 dollar. Spotgoedkoop voor een afstand die vergelijkbaar is met Amsterdam - Midden Frankrijk. Het kan zelfs nog goedkoper, via zo'n China Town bus maatschappij heb je al voor 30 dollar een retourtje. Pas op met laat boeken bij Greyhound, als je op de allerlaatste dag boekt betaal je al snel meer dan het dubbele omdat de goedkope kaartjes (vergelijkbaar met vliegtuigstoelen) het eerste weg zijn.

    Auto huren voor onze trip Boston - Bar Harbor: Dollar Rent
    We hebben een auto gehuurd via Dollar Rent op Boston Logan Airport. Maar achteraf horen we dat autoverhuurbedrijven bij vliegvelden duurder zijn dan die zich in de stad bevinden. Verder proberen ze je dure verzekeringen aan te smeren waar je al voor gedekt bent dmv je nederlandse aansprakelijkheidsverzekering. Zo zouden we voor 'slechts' 22 dollar per dag verzekerd zijn voor schade die we zelf veroorzaken aan de auto en voor 65 dollar per dag voor schade die je anderen toebrengt. Ka-Ching! Die verzekeringen hebben we er niet bijgenomen. De medewerkster stampte er volgens haar verkoopscript nog zeker 5x in dat we onverzekerd waren etc... (hoezo bangmakerij om flink te verdienen op lucht?) Verder moet je zelf de auto controleren op schade en alles wat je ontdekt invullen op een doordruk papiertje. Daarmee loop je naar binnen en zonder te controleren zetten ze er een handtekening onder en nemen het doordruk velletje in beslag. Mocht je deze controle vergeten dan kan je voor dure verrassingen staan als je de auto terugbrengt. Ik heb zelf iets van 5 deuken en putjes en 15 krassen gemeld. Toen we de auto inleverden gaven we de autosleutel aan een medewerker die de auto controleerde (buiten ons zichtveld want hij reed naar een ander deel van het parkeerterrein). Binnen leverden we de sleutels in en kregen een handtekening waarmee het afgehandeld was. Er was wel een extra putje door steenslag bijgekomen maar die hadden ze blijkbaar niet ontdekt (phew!).

    In het busje die ons terug naar Logan airport vervoerde hoorden we andere huurders klagen over de slechte service en extra bijkomende kosten en "this was the last time I used Dollar Rent". Als je de auto bijvoorbeeld niet helemaal vol inlevert wordt het volgetankt voor de dubbele kosten. Als er 5 liter brandstof in moet rekenen ze dus voor 10 liter.

    Garmin Navigatie systeem
    Het navigatie systeem die we erbij huurden voor 13 dollar per dag was een verouderde Garmin. Gebruikersgemak was minder dan die ik van m'n eigen TomTom gewend ben en de kaarten/poi waren verouderd. De volgende USA/Canada trip neem ik m'n eigen navigatie systeem met updated data mee.

    We zijn regelmatig verdwaald in de straten van New York en Boston. Op die momenten wenste ik dat ik een iPhone met kompas, google maps en data abo (70 dollar voor een maandje prepaid inclusief 300 belminuten bij Tmobile en AT&T, de laatste heeft de voorkeur omdat hun internet sneller is) had. Dat zou veel tijd en ergenis gescheeld hebben.

    We waren bijna naar de musical Shrek op broadway geweest, het was alleen dat we na sluitingstijd voor kaartjeskoop voor de volgende dag aankwamen dat het uiteindelijk niet doorging. Nu zie ik dat je via internet ook de kaartjes kan bestellen, koop 1 krijg 1 gratis, dat zou dus 70 dollar of meer hebben gescheeld, precies de kosten van een maandje iPhone data abo : http://www.broadwaybox.co(...)cal_nyc_tickets.aspx

    Hotel met Wifi
    Een laptop met wifi is absoluut goud waard. Overdag ben je de deur uit en bezoek je de attracties, savonds terug in je hotelkamer kan je via internet de volgende dagen plannen. Hotels boeken doe je idealiter ver van tevoren in Nederland maar als dat niet lukt is een paar dagen vantevoren savonds vergelijken en boeken via vergelijkingsites een prima alternatief. Ook hier kan je flink geld besparen door je research te doen ipv op het laatste moment zoals die dame aan de balie bij Hotel Carter.

    Bellen
    Bellen kan je op straat doen met de munt telefoons, maar qua kosten en handigheid (kwartjes bij je hebben) werkt dit niet prettig. Slimmer is het dan om een 10 dollar prepaid simmetje aan te schaffen. Het systeem werkt zo dat je allereerste telefoontje van de dag 1 dollar kost voor de eerste minuut, daarna is het 10 cent per minuut. Savonds na 19.00 is bellen gratis. Dus als je elke dag maar 1x 1 minuut belt kost het je per dag 1 dollar.
    Bel je 1x 2 minuten dan kost het je 1,10 dollar. Bel je 3x 1 minuut op een dag dan kost het 1+0,1+0,1.
    Terug in de hotelkamer besloten we via Voipbuster (Skype mag natuurlijk ook) te bellen voor 1 cent per minuut. Das nog slimmer natuurlijk. M'n laptop heeft een ingebouwde microfoon dus we hadden alles bij de hand om te voipen.

    Taxfree maar niet heus
    Het zou zo moeten zijn dat als je iets meeneemt naar het buitenland je de tax terug zou moeten krijgen. Helaas niet waar, er was niet eens zo'n kantoor op JFK airport waar dat zou moeten kunnen.

    Nintendo DS voor 289 dollar??
    Na de douane trof ik een taxfree winkel aan die de NDS voor 289 dollar aanbood? Idioot als je bedenkt dat het bij een willekeurige electronica zaak in NYC voor de officiele 129 dollar wordt aangeboden.

    Wifi bij Starbucks en Burger King
    Als je hotelkamer geen internet heeft of je moet er 10 dollar per dag extra voor betalen kan je beter naar een van de talrijke StarBucks of Burger Kings gaan om daar met je laptop gratis gebruik te maken van internet.
    De BK's in Boston boden geen wifi aan dus het verschilt per stad blijkbaar.

    Toen we uit Hotel Carter naar JFK airport wilden gaan vroeg een portier of hij een taxi voor ons kon regelen. Kost je 'slechts' 50 dollar en 45 minuten. We hebben dit maar beleefd afgeslagen. Hotel Carter zit vlak bij 42 Port Authority metro station en vandaaruit kan je in 30 a 40 minuten bij Queens komen waar je kan overstappen op de Airport Train die elke 10 minuten naar JFK rijdt. Totale tijd en kosten: 2 dollar voor de metro, 5 dollar voor de trein, reistijd circa 60 minuten. Ik kreeg ook de indruk dat de portier handje klap deed met de taxi chauffeurs en voor elke aangeleverde klant een vergoeding krijgt.

    Een lang verhaal samengevat: ver vantevoren je research op internet doen, hotels, bus en autoverhuurbedrijven vergelijken en reviews ervan lezen, zoeken naar sites die tickets goedkoper aanbieden dan als je aan de balie staat, neem een iPhone of andere smartphone met kompas mee en schaf een 70 dollar AT&T prepaid maand internet en telefonie aan, de kosten haal je er met gemak uit. Gebruik de smartphone tevens als modem voor je laptop.
    pi_72959818
    En weer terug...

    Verslagje volgt
      ESF Reporter maandag 21 september 2009 @ 11:41:22 #140
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72962035
    Ik ben ook weer terug. Mis het nu al. We zijn eerst in Boston geweest, toen via Cape Cod doorgereden naar NYC. Met de NY pas een aantal musea bezocht, circle line cruise ook weer gedaan, ESB, NBC tour en Top of the Rock (dak van het Rockefeller Center)! Dat laatste had ik nog nooit eerder gedaan, maar het is zeker een aanrader, het uitzicht vond ik nog mooier dan vanaf het Empire State Building. Ondanks het miezerweer. Een rondje om Central Park gefietst.
    Dankzij onze attente tourguide van de NBC studio tour hebben we standby tickets voor de dress rehearsal van Saturday Night Live Thursday Night Weekend Update (wat een naam he ) gehaald in de hoop een plaatsje in het publiek te bemachtigen. En ja hoor ! Dus dat hebben we ook mooi meegepikt.

    Ik neem me iedere keer voor om heftig te gaan shoppen maar de buit valt dan steeds weer een beetje tegen. Vooral de Fossil winkel geplunderd.

    Nog twee Broadway shows gezien (Hair en Next to Normal).

    Ons hotel was het Newton Hotel, op 96th & Broadway. Inderdaad een eindje uptown maar een aanrader!! Prima ontbijt-tentje next door, snelle service (wat is dat trouwens toch met het krijgen van de rekening als je nog bezig bent met eten?). een Duane Reade (24 uur per dag, dus als je om 3 uur 's nachts behoefte hebt aan wattenstaafjes dan kan je helemaal los gaan daar). Prima buurt, en het hotel zelf is ook netjes. Heerrrrrlijke badkamer hadden we, met een douche die NIET in een bad stond zodat je niet iedere keer bij het uitstappen doodsangsten hoeft uit te staan dat je met je blote harsens tegen de vloer aan smakt bij een misstap).
    De metro (lijn 1/2/3) is een paar stappen verwijderd van het hotel waardoor je in een klein kwartiertje midden op Times Square staat en er stoppen dus 3 treinen dus je hoeft nooit lang te wachten).

    By the way, Boston is ook een aanrader. Erg leuke stad, aardige mensen, alles goed bewandelbaar. Ben nog naar een Red Sox wedstrijd geweest voor 30 dollar. Welgeteld 4 mannen van de Tampa Bay Rays zijn aan de beurt geweest, toen ging het regenen, werd de wedstrijd 2,5 uur stilgelegd en om half 10 kwam de aankondiging dat het werd uitgesteld naar zondag. Tot zover m'n eerste baseball ervaring. Maar het was toch leuk om de hele sfeer mee te maken, het was 11 september dus het was allemaal nog amerikaanser dan dat het al is.

    Dat was 't. Any questions?

    [ Bericht 13% gewijzigd door Cee op 21-09-2009 11:47:27 ]
    pi_72977549
    over 3 jaar een jaartje school daar... april mei 2009 11 dagen geweest!!
    Be brave. Be kind.
    pi_72989217
    Ben ook weer terug van een weekendje NY! Was super gaaf en ongelooflijk vermoeiend. We kwamen vrijdag 14 uur lokale tijd aan en moesten zondag om 18 uur weer vliegen. Vanaf JFK naar Manhatten moet je bijna 2 uur uittrekken dus dat viel wel tegen. Verder hadden we een heel vol programma, heb 3 nachten maar 4 uur geslapen en vanmorgen moest ik weer om 6:00 uur, dus was niet veel waard op m'n werk.

    Ondanks dat de veel met de metro kan hebben we nog steeds veel moeten lopen, heb nog last van m'n voeten. Wat is dat Manhatten groot zeg, we hebben maar een deel kunnen zien. Over een paar jaar nog maar eens terug gaan en dan wat langer.
      dinsdag 22 september 2009 @ 08:43:30 #143
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72991279
    JFK naar Manhatten kan in een uurtje met de Yellow Cab hoor
    Waarom ben je trouwens maar een weekend gegaan? Is het vliegticket daar niet te duur voor?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_72992445
    Die taxi kan in rush hour ineens twee keer zolang doen over manhattan-jfk.
      dinsdag 22 september 2009 @ 10:30:56 #145
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72993345
    Klopt. Maar met de metro vanaf Jamaica station ben je toch ook niet zo heul lang onderweg?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_72994077
    Dacht ook ongeveer een uur. Zo wilden wij in eerste instantie ook terug, maar waren moe, hadden geen zin in gesjouw met koffers over trappen bij metrostations dus hebben lekker lui een taxi genomen.
    pi_72996592
    Airtrain en metro brengen je in een goed uur van JFK naar hartje Manhattan. Niet heel veel langer dan een taxi en dat gesjouw met koffers valt echt reuze mee. Het is toch niet dat je ze hoeft te dragen als je in de airtrain en metro zit? Als je met vier personen bent kan ik me voorstellen dat je een taxi overweegt. Het gemak weegt dan wat beter op tegen de kosten, maar alleen of met zijn tweetjes moet je gewoon lekker demetro pakken. Tenzij je het voor de ervaring wilt doen natuurlijk.
    pi_72997486
    Hoe zit het ook al weer met een visum? Kun je dat via een website aanvragen, of gaat dat ook in het vliegtuig? EN is een visum en een paspoort alles wat je nodig hebt om binnen te komen?
    anonieme razernist
      dinsdag 22 september 2009 @ 13:37:52 #149
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72999242
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 12:42 schreef NoCigar het volgende:
    Hoe zit het ook al weer met een visum? Kun je dat via een website aanvragen, of gaat dat ook in het vliegtuig? EN is een visum en een paspoort alles wat je nodig hebt om binnen te komen?
    1. Visum
    Aanvragen op Esta site (google maar even). Minimaal 2 dagen vantevoren. In de praktijk wordt het echter nog niet gebruikt en moet je in het vliegtuig alsnog een groen visa waiver papiertje + wit nothing to declare papiertje invullen.

    2. paspoort.
    Paspoort hoeft niet 6 maanden geldig te zijn ofzo. Moet geldig bij aankomst in Amerika

    En dat is meteen voldoende om binnen te komen
    pi_73001735
    Ok, ongeveer zoals ik dacht dus, bedankt.
    anonieme razernist
    pi_73001950
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Blik het volgende:

    [..]

    1. Visum
    Aanvragen op Esta site (google maar even). Minimaal 2 dagen vantevoren. In de praktijk wordt het echter nog niet gebruikt en moet je in het vliegtuig alsnog een groen visa waiver papiertje + wit nothing to declare papiertje invullen.

    2. paspoort.
    Paspoort hoeft niet 6 maanden geldig te zijn ofzo. Moet geldig bij aankomst in Amerika

    En dat is meteen voldoende om binnen te komen
    Paspoort moet zolang geldig zijn als dat je in de VS bent.
    http://verenigdestaten.info/rsinfo/paspoort.html
    Wel lekker blijven plakken hè?
    pi_73004927
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 12:11 schreef Fargo het volgende:
    Airtrain en metro brengen je in een goed uur van JFK naar hartje Manhattan. Niet heel veel langer dan een taxi en dat gesjouw met koffers valt echt reuze mee. Het is toch niet dat je ze hoeft te dragen als je in de airtrain en metro zit? Als je met vier personen bent kan ik me voorstellen dat je een taxi overweegt. Het gemak weegt dan wat beter op tegen de kosten, maar alleen of met zijn tweetjes moet je gewoon lekker demetro pakken. Tenzij je het voor de ervaring wilt doen natuurlijk.
    Als je nog een keer moet overstappen op een andere metro en vervolgens de airtrain pakken moet je toch aardig wat trappen op en af. Ik heb in ieder geval weinig roltrappen gezien in de metrostations op Manhattan. Toen we uit Washington terugkwamen hebben we onze portie sjouwwerk al wel gehad, toen ook met de metro van bus naar hotel.

    Met 10 dagen NYC en Washington in je benen en twee koffers met aankopen "omdat de dollarkoers zo gunstig is", dan is de taxi best een optie.
    pi_73021475
    Tussen Kerst en oud en nieuw ga ik Voor de eerste keer.
    We vliegen met zn drieën voor 1245euro, is dat veel?
    pi_73022706
    Nette prijs Ben nu afgelopen augustus geweest, volgende keer als ik ga wil ik zeker in de de decembermaand, lijkt me geweldig
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 22 september 2009 @ 22:48:41 #155
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73023306
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 14:58 schreef Brammie1 het volgende:

    [..]

    Paspoort moet zolang geldig zijn als dat je in de VS bent.
    http://verenigdestaten.info/rsinfo/paspoort.html
    Tja, dat leek me logisch. Je moet tenslotte ook nog terug.
    pi_73027074
    quote:
    Op dinsdag 22 september 2009 08:43 schreef Damzkieee het volgende:
    JFK naar Manhatten kan in een uurtje met de Yellow Cab hoor
    Waarom ben je trouwens maar een weekend gegaan? Is het vliegticket daar niet te duur voor?
    Had niet meer tijd, dit hele jaar geen vakanties, alleen om de week een vrijdag vrij, dus daar ik het mee doen. We hebben het allemaal redelijk goedkoop gehouden. Vliegen ¤100 p.p., hotel ¤35 p.p.p.n. én op Manhatten, 17th street.

    De taxi van en naar JFK had gekund, geen idee hoe lang dat precies had geduurd. We hebben beide keren heel erg lang op de blauwe metrolijn moeten wachten, er gaan maar heel weinig metro's van en naar het airtrain station in het westen, misschien was die in het noorden handiger geweest. We hadden gelukkig allen alleen een rugtas, verder geen check in bagage.
    pi_73027211
    Hoe krijg je dat goedkope vliegen voor elkaar?
    anonieme razernist
      woensdag 23 september 2009 @ 08:29:56 #158
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73028963
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 00:56 schreef NoCigar het volgende:
    Hoe krijg je dat goedkope vliegen voor elkaar?
    Hij woont in Texas
    pi_73030750
    Van 24 op 25 oktober gaat hier de wintertijd weer in. Ik vertrek de 24e richting NYC, geldt de wintertijd daar ook? Of hoe zit dat precies?
    ----> Est. 1913 <----
      woensdag 23 september 2009 @ 11:24:06 #160
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73033061
    Beste mede fokkers!!

    Als het meezit gaan we in december dan eindelijk naar New York, iets waar ik me nu al op verheug!! Echter heb ik een aantal vraagjes, die jullie vast wel kunnen en hopelijk ook willen beantwoorden. Waarschijnlijk zijn de antwoorden in de voorgaande topics wel terug te vinden, maar aangezien ik van nature lui ben en nu op mijn werk zit doe ik het even zo.

    Vraag 1:

    Maakt het volgens jullie iets uit of je vliegt op Newark of op JFK? Qua prijzen zit er weinig verschil in, JFK is iets duurder.

    Vraag 2:

    Je hebt natuurlijk een visum nodig, krijg je deze in het vliegtuig?! En hoe gaat dat precies in zijn werk? Als we hem niet in het vliegtuig krijgen, wat moet ik dan regelen?

    Vraag 3:

    Hoe hebben jullie het vervoer van de luchthaven naar het hotel geregeld?!

    Vraag 4:

    Ik wil graag het Empire State Building op, moeten we van tevoren kaartjes regelen of kunnen we er gewoon naartoe...?

    Super als jullie de vragen willen beantwoorden, en leuke tips zijn altijd welkom!!
      woensdag 23 september 2009 @ 11:27:04 #161
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73033143
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:24 schreef Starlie het volgende:
    Beste mede fokkers!!

    Vraag 2:

    Je hebt natuurlijk een visum nodig, krijg je deze in het vliegtuig?! En hoe gaat dat precies in zijn werk? Als we hem niet in het vliegtuig krijgen, wat moet ik dan regelen?

    Je mag dan wel van nature lui zijn, een paar posts naar boven kijken kan natuurlijk best. Daar staat het antwoord op bovenstaande vraag beschreven

    En in Google even "Amerika Visum" invullen is ook niet al te lastig lijkt me
      woensdag 23 september 2009 @ 11:36:20 #162
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73033399
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:27 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Je mag dan wel van nature lui zijn, een paar posts naar boven kijken kan natuurlijk best. Daar staat het antwoord op bovenstaande vraag beschreven

    En in Google even "Amerika Visum" invullen is ook niet al te lastig lijkt me
    Ontzettend bedankt voor je reactie! Super! Geweldig!


    leuk hé? mensen terechtwijzen...

    [ Bericht 4% gewijzigd door Starlie op 23-09-2009 11:45:21 ]
    pi_73034044
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:24 schreef Starlie het volgende:
    Beste mede fokkers!!

    Als het meezit gaan we in december dan eindelijk naar New York, iets waar ik me nu al op verheug!! Echter heb ik een aantal vraagjes, die jullie vast wel kunnen en hopelijk ook willen beantwoorden. Waarschijnlijk zijn de antwoorden in de voorgaande topics wel terug te vinden, maar aangezien ik van nature lui ben en nu op mijn werk zit doe ik het even zo.

    Vraag 1:

    Maakt het volgens jullie iets uit of je vliegt op Newark of op JFK? Qua prijzen zit er weinig verschil in, JFK is iets duurder.
    Geen idee, wij vlogen op Newark en hebben de Airtrain gepakt naar station Newark Airport en daar de NJ Transit richting Penn Station, sta je midden in Manhattan en dat voor 15 dollar p.p. (enkele reis).
    quote:
    Vraag 2:

    Je hebt natuurlijk een visum nodig, krijg je deze in het vliegtuig?! En hoe gaat dat precies in zijn werk? Als we hem niet in het vliegtuig krijgen, wat moet ik dan regelen?
    Je moet een ESTA formulier online invullen 2 dagen voor vertrek. Vervolgens krijg je ook nog papieren in het vliegtuig die je bij douane etc. moet inleveren. Je krijgt dan een groene kaart mee in je paspoort, dat is een soort van tijdelijk visum.
    quote:
    Vraag 3:

    Hoe hebben jullie het vervoer van de luchthaven naar het hotel geregeld?!
    Je hoeft niets te regelen, tenminste, vaak is dat niet nodig. Je kunt per taxi, metro of trein makkelijk richting Manhattan. Het ligt aan je eigen wensen en budget.
    quote:
    Vraag 4:

    Ik wil graag het Empire State Building op, moeten we van tevoren kaartjes regelen of kunnen we er gewoon naartoe...?
    Aansluiten in de rij, kaartjes kopen en dan nog een 1,5 uur wachten en je staat bovenop het ESB
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73034089
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:24 schreef Starlie het volgende:
    Beste mede fokkers!!

    Als het meezit gaan we in december dan eindelijk naar New York, iets waar ik me nu al op verheug!! Echter heb ik een aantal vraagjes, die jullie vast wel kunnen en hopelijk ook willen beantwoorden. Waarschijnlijk zijn de antwoorden in de voorgaande topics wel terug te vinden, maar aangezien ik van nature lui ben en nu op mijn werk zit doe ik het even zo.

    Vraag 1:

    Maakt het volgens jullie iets uit of je vliegt op Newark of op JFK? Qua prijzen zit er weinig verschil in, JFK is iets duurder.
    United Airlines heeft op dit moment aanbiedingen, afgelopen weekend net geboekt, Dusseldorf - Newark en Washington - AMS via Frankfurt voor 300 euro pp. Retourtje NY is nog wat goedkoper. De vluchten die zij aanbieden gaan dus naar Newark. Weet niet wat het kost naar JFK. Wat je wel veel geld kan besparen is om vanaf Dusseldorf te vliegen. Ivm met luchthavenbelasting scheelt dat zeker 50 euro pp
      woensdag 23 september 2009 @ 12:09:48 #165
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73034346
    Jor_Dii en KellyPelly! Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!

    Toch best een soort van spannend zo'n reis naar NY!! Ben al vaak zat op vakantie geweest maar NY is voor mij toch "anders"!
      ESF Reporter woensdag 23 september 2009 @ 12:15:09 #166
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_73034475
    Vorige week zijn we het ESB op geweest en binnen een kwartier waren we boven! Maar, ik kan me voorstellen dat het in drukkere maanden als december wel wat langer kan duren. De New York Pass helpt je in ieder geval wat sneller door de ticket-rij te gaan. Je moet wel bijbetalen om helemaal bovenaan te komen.
    Toch...de Top of the Rock (in Rockefeller center) is qua uitzicht, vind ik zelf, nog mooier! Dus ook zeker het overwegen waard.
      woensdag 23 september 2009 @ 12:40:51 #167
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73035113
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

    Je moet een ESTA formulier online invullen 2 dagen voor vertrek. Vervolgens krijg je ook nog papieren in het vliegtuig die je bij douane etc. moet inleveren. Je krijgt dan een groene kaart mee in je paspoort, dat is een soort van tijdelijk visum.

    Met hierbij de aanvulling dat het ESTA formulier in principe de vervanger is van het groene Visa Waiver papiertje. En dat je het nu dus dubbelop moet doen (en er is volgens mij nog geen controle op ESTA, dus hoef je het in principe nog niet in te vullen)
    pi_73037796
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 12:40 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Met hierbij de aanvulling dat het ESTA formulier in principe de vervanger is van het groene Visa Waiver papiertje. En dat je het nu dus dubbelop moet doen (en er is volgens mij nog geen controle op ESTA, dus hoef je het in principe nog niet in te vullen)
    Wij moesten in Dusseldorf wel onze ESTA-verklaring overleggen. Nog voordat ik bij het inchecken mijn paspoort moest laten zien zelfs. Of bedoelde je dat niet?
      woensdag 23 september 2009 @ 14:32:57 #169
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73038035
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Wij moesten in Dusseldorf wel onze ESTA-verklaring overleggen. Nog voordat ik bij het inchecken mijn paspoort moest laten zien zelfs. Of bedoelde je dat niet?
    Rare gang van zaken, aangezien ESTA niet vraagt om een kopie te maken. Tevens hoeft het niet van de Amerikaanse wet.

    Tevens geeft ESTA het volgende aan:
    quote:
    You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines.
    pi_73038063
    Er staat nergens dat je het MOET uitprinten en MOET meenemen dus lijkt me onzin.
    pi_73039031
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 14:32 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Rare gang van zaken, aangezien ESTA niet vraagt om een kopie te maken. Tevens hoeft het niet van de Amerikaanse wet.

    Tevens geeft ESTA het volgende aan:
    [..]


    Ach, ik heb er wel vrede mee. We hebben het aangevraagd, uitgeprint en die meneer achter de balie vroeg erom. Hij heeft het denk ik 30 seconden in zijn handen gehad. Daarna vertelde hij ook dat alles in orde was en dat ze in Amerika het formulier niet meer nodig hadden omdat mijn aanvraag in hun systeem gekoppeld stond aan een bepaald nummer. Ik was blij dat ik het bij had. Waarom zou ik niet het zekere voor het onzekere nemen?
      woensdag 23 september 2009 @ 15:14:53 #172
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73039287
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 15:06 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Waarom zou ik niet het zekere voor het onzekere nemen?
    Tja, als het niet hoeft volgens de ESTA-website en van de Amerikaanse overheid dan hoeft het niet. Dan ga ik het ook niet voor de zekerheid uitprinten.
    pi_73040021
    Cool, ik ga dit topic doorlezen aangezien we er van 11 t/m 15 oktober in New York City zijn!
      woensdag 23 september 2009 @ 15:49:42 #174
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73040247
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Wij moesten in Dusseldorf wel onze ESTA-verklaring overleggen. Nog voordat ik bij het inchecken mijn paspoort moest laten zien zelfs. Of bedoelde je dat niet?
    Moesten wij ook. Alleen na wat zeuren ineens niet meer
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 23 september 2009 @ 15:55:55 #175
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73040414
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Moesten wij ook. Alleen na wat zeuren ineens niet meer
    Gekke Duitsers, waarom zou je zoiets vragen als het van de Amerikanen niet eens hoeft. Sterker nog, het wordt dus automatisch doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij op basis van het vluchtnummer
    pi_73041489
    Onlangs via Connections.be retourtickets gekocht, 275 euro per ticket, incl. belasting en heel de meuk.

    't Is vanaf Brussel, heen op Washington DC, terug vanaf New York JFK. Eind mei. Ik kon die aanbieding niet laten schieten, goedkoper kom je ze niet snel tegen namelijk.

    Maar goed, we maken een 17-daags tourtje van Washington DC, via NYC naar Boston en een landelijker stukje New England.
    pi_73058669
    Weet iemand toevallig nog leuke aanbiedingen voor een weekend of midweekje New York begin januari (tussen 2 en 11 januari ongeveer)? Of sites die ik in de gaten moet houden?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      donderdag 24 september 2009 @ 01:24:02 #178
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_73059260
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    wij vlogen op Newark en hebben de Airtrain gepakt naar station Newark Airport en daar de NJ Transit richting Penn Station, sta je midden in Manhattan en dat voor 15 dollar p.p. (enkele reis).

    Wij gingen op de terugweg naar Nederland van 42 Port Authority naar JFK met de subway (uitstappen bij E line, halte Sutphin Boulevard/Archer Avenue/JFK Airport) en daarna met de airtrain. Kost je 2+5 dollar en 40 + 20 minuten (ongeveer).

    Hier een kaartje van het metro stelsel.
    pi_73060562
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 00:46 schreef MoneyTalks het volgende:
    Weet iemand toevallig nog leuke aanbiedingen voor een weekend of midweekje New York begin januari (tussen 2 en 11 januari ongeveer)? Of sites die ik in de gaten moet houden?
    Ik weet niet wat voor aanbiedingen er nu lopen waar wij onze tickets hebben geboekt, maar er gaan vast weer nieuwe komen. En 't schijnt dat die site toch wel bekend staat om haar uitzonderlijk scherpe prijzen in tijden van aanbiedingen.

    Dus, www.connections.be.
    pi_73060581
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 16:26 schreef Beauregard het volgende:
    Onlangs via Connections.be retourtickets gekocht, 275 euro per ticket, incl. belasting en heel de meuk.

    't Is vanaf Brussel, heen op Washington DC, terug vanaf New York JFK. Eind mei. Ik kon die aanbieding niet laten schieten, goedkoper kom je ze niet snel tegen namelijk.

    Maar goed, we maken een 17-daags tourtje van Washington DC, via NYC naar Boston en een landelijker stukje New England.
    Mooie prijs!!
      donderdag 24 september 2009 @ 08:45:36 #181
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73060631
    Wij hebben 308 incl. betaald voor een retourtje
    DUS-Newark en Washington-Amsterdam
    5 dagen NY en 2 dagen Washington wordt het dus.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73123987
    Live from NYC!!

    Ons laatste dagje hier! Heb net ff online ingecheckt voor de terugvlucht en heb nog een paar minuutjes over.
    Het was gaaf! Maar wel zeer vermoeiend, ben eigenlijk wel aan nog een weekje (rustige) vakantie toe, haha!
    Als we terug zijn zal ik ff een verslagje maken.
    pi_73145520
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 08:45 schreef Damzkieee het volgende:
    Wij hebben 308 incl. betaald voor een retourtje
    DUS-Newark en Washington-Amsterdam
    5 dagen NY en 2 dagen Washington wordt het dus.
    Waar heb je deze reis geboekt en voor welke data? Wij willen eind februari een trip van 8 dagen naar NY/Washington maken.
    /a>
      zondag 27 september 2009 @ 15:46:39 #184
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73150069
    United Airlines website. Data 20 heen en 27 terug.
    Februari dus.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73162850
    Wij gaan 4 nachten naar New York op 11 okt, superveel zin in!

    Wat we al gaan doen is:
    - Liberty Statue
    - Central Park
    - Empire state building
    - Times Square
    - Broadway

    Ohja we slapen in het Ameritania Hotel onder Central Parc. A view blocks away...

    Zijn er nog tips die jullie kunnen geven? We zijn 3 vrienden van rond de 25.


    Sorry als het al gevraagd is in 1 van de vorige delen.
    pi_73166869
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 21:42 schreef kreuk050 het volgende:
    Wij gaan 4 nachten naar New York op 11 okt, superveel zin in!

    Wat we al gaan doen is:
    - Liberty Statue
    - Central Park
    - Empire state building
    - Times Square
    - Broadway

    Ohja we slapen in het Ameritania Hotel onder Central Parc. A view blocks away...

    Zijn er nog tips die jullie kunnen geven? We zijn 3 vrienden van rond de 25.


    Sorry als het al gevraagd is in 1 van de vorige delen.
    Gast, tips.

    De beste tip lijkt me om de voorgaande tachtigduizend delen door te nemen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is aan bod gekomen.
    pi_73167469
    Ja ga lekker zelf 80 duizend delen doornemen, heb wel wat beters te doen....mss heeft er iemand echt een top idee.?
    pi_73167545
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 23:07 schreef kreuk050 het volgende:
    Ja ga lekker zelf 80 duizend delen doornemen, heb wel wat beters te doen....mss heeft er iemand echt een top idee.?
    Inderdaad, je kunt beter 'n ander het werk laten doen. Hoe durfde ik je te bekritiseren?

    Dwaas.

    Wees op z'n minst eens specifieker. Wat voor tips zoek je? Uitgaan? Bezienswaardigheden? Leuke buurten? Fijne restaurants? Toffe afwerkplekjes?

    We komen er wel uit, ooit.
    pi_73168010
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 21:42 schreef kreuk050 het volgende:
    Wij gaan 4 nachten naar New York op 11 okt, superveel zin in!

    Wat we al gaan doen is:
    - Liberty Statue
    - Central Park
    - Empire state building
    - Times Square
    - Broadway

    Ohja we slapen in het Ameritania Hotel onder Central Parc. A view blocks away...

    Zijn er nog tips die jullie kunnen geven? We zijn 3 vrienden van rond de 25.


    Sorry als het al gevraagd is in 1 van de vorige delen.
    Pre-season game van de New York Knicks als je sport leuk vind. Verder wat bovenstaande poster zegt.
      zondag 27 september 2009 @ 23:38:26 #190
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73168309
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 23:07 schreef kreuk050 het volgende:
    Ja ga lekker zelf 80 duizend delen doornemen, heb wel wat beters te doen....mss heeft er iemand echt een top idee.?
    Hoe denk je dat anderen aan die goeie "tips" komen dan.
    NEW YORK

    [ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 27-09-2009 23:44:39 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 28 september 2009 @ 08:44:32 #191
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73172289
    Oh, heb er echt zin in. 22 oktober staat nu vast Hotel Pennsylvania, 6 dagen Nog een fok meeting daar?
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 01:24 schreef slashdotter3 het volgende:

    Hier een kaartje van het metro stelsel.
    Die ga ik vast uit mijn hoofd leren

    [ Bericht 6% gewijzigd door kL0j00h op 28-09-2009 08:56:38 ]
      maandag 28 september 2009 @ 09:37:41 #192
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73173083
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 08:44 schreef kL0j00h het volgende:
    Oh, heb er echt zin in. 22 oktober staat nu vast Hotel Pennsylvania, 6 dagen Nog een fok meeting daar?
    [..]

    Die ga ik vast uit mijn hoofd leren
    Laat je even weten hoe het hotel je bevallen is?! Ik wil dat hotel namelijk boeken voor in december!!! Veel plezier alvast!
    pi_73173622
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 09:37 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Laat je even weten hoe het hotel je bevallen is?! Ik wil dat hotel namelijk boeken voor in december!!! Veel plezier alvast!
    Hotel is prima als simpele uitvalsbasis. Verwacht geen luxe, maar daar is de prijs, relatief gezien, ook niet echt naar. Wij hadden een kamer met mooi uitzicht. De badkamer was redelijk ruim, maar je merkt dan aan alles dat je wat minder luxe zit dan elders, door de slechte afwerking van bijvoorbeeld het bad (hier en daar een klein roestplekje). Je kunt je er prima douchen, maar om nou gezellig in dat bad te gaan liggen dobberen... Verder was de kamer een beetje stoffig. Lakens en handdoeken werden in elk geval elke dag keurig vervangen. Personeel was vriendelijk. Lange rij bij het inchecken, maar dat hangt er maar net vanaf hoe laat je aankomt.

    In mijn ogen een betaalbaar hotel op een perfecte locatie. Als je luxe verwacht (op de kamer althans) moet je ergens anders heengaan. Als een goed bed volstaat is het gewoon goed genoeg.
      maandag 28 september 2009 @ 10:09:44 #194
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73173693
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 10:06 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Hotel is prima als simpele uitvalsbasis. Verwacht geen luxe, maar daar is de prijs, relatief gezien, ook niet echt naar. Wij hadden een kamer met mooi uitzicht. De badkamer was redelijk ruim, maar je merkt dan aan alles dat je wat minder luxe zit dan elders, door de slechte afwerking van bijvoorbeeld het bad (hier en daar een klein roestplekje). Je kunt je er prima douchen, maar om nou gezellig in dat bad te gaan liggen dobberen... Verder was de kamer een beetje stoffig. Lakens en handdoeken werden in elk geval elke dag keurig vervangen. Personeel was vriendelijk. Lange rij bij het inchecken, maar dat hangt er maar net vanaf hoe laat je aankomt.

    In mijn ogen een betaalbaar hotel op een perfecte locatie. Als je luxe verwacht (op de kamer althans) moet je ergens anders heengaan. Als een goed bed volstaat is het gewoon goed genoeg.
    Dank je wel! Luxe is altijd leuk natuurlijk, maar in dit geval niet echt noodzakelijk, je bent er alleen maar om te slapen en de ligging is volgens mij geweldig en daar gaat het om!
      maandag 28 september 2009 @ 11:32:47 #195
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73175438
    Wij hebben Hotel Penn ook geboekt. Een Penn5000 kamer, die zijn groter, plus gratis ontbijt, internet (in ontbijthok) en de hele dag koffie/chocola...

    NB: als je Hotel Penn boekt, regel dan ff een ANWB-pasje. Kost je 10 euro per jaar en je krijgt meteen 10% AAA-korting bij het hotel. Scheelt op 6 nachten al gauw $120. Simpel verdiend dus.
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 28 september 2009 @ 12:24:49 #196
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73176681
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef matthijst het volgende:
    Wij hebben Hotel Penn ook geboekt. Een Penn5000 kamer, die zijn groter, plus gratis ontbijt, internet (in ontbijthok) en de hele dag koffie/chocola...

    NB: als je Hotel Penn boekt, regel dan ff een ANWB-pasje. Kost je 10 euro per jaar en je krijgt meteen 10% AAA-korting bij het hotel. Scheelt op 6 nachten al gauw $120. Simpel verdiend dus.
    Heb je via Expedia geboekt?
      maandag 28 september 2009 @ 12:33:26 #197
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73176893
    Nee, rechtstreeks op de site.
    6 nachten expedia superior is ¤1.095,75.
    6 nachten hotelpenn.com is $1460 (¤ 1020).

    Heb zelf geboekt voor december. 7 nachten Penn500.
    Expedia is ¤1465. Zelf geboekt voor $1705 = ¤1185)

    [ Bericht 78% gewijzigd door matthijst op 28-09-2009 12:39:31 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 28 september 2009 @ 12:44:18 #198
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73177197
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 12:33 schreef matthijst het volgende:
    Nee, rechtstreeks op de site.
    6 nachten expedia superior is ¤1.095,75.
    6 nachten hotelpenn.com is $1460 (¤ 1020).

    Heb zelf geboekt voor december. 7 nachten Penn500.
    Expedia is ¤1465. Zelf geboekt voor $1705 = ¤1185)
    O dat scheelt nogal ja! Wanneer gaan jullie in december
    Waar heb jij je tickets geboekt..?

    We gaan er vanavond maar even voor zitten en dan boeken!!
    pi_73177338
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 08:44 schreef kL0j00h het volgende:
    Oh, heb er echt zin in. 22 oktober staat nu vast Hotel Pennsylvania, 6 dagen Nog een fok meeting daar?
    [..]

    Je zal er wel VEEL nederlanders tegenkomen ja. Bijna iedereen die beetje tegen redelijke prijs overnacht zit in PENN of Milford.

    Goed te doen
    pi_73178002
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 23:27 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Pre-season game van de New York Knicks als je sport leuk vind. Verder wat bovenstaande poster zegt.
    Ja! Das tof! Spelen die in Madison Square Garden?
    Had al een keer gekeken maar dacht dat ze niet speelde op de dagen dat wij er waren....
    pi_73178395
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:16 schreef kreuk050 het volgende:

    [..]

    Ja! Das tof! Spelen die in Madison Square Garden?
    Had al een keer gekeken maar dacht dat ze niet speelde op de dagen dat wij er waren....
    Toch wel. Ben die week ook in NY en ga de dertiende ook erheen. http://www.ticketmaster.c(...)ickets/artist/805998

    Vorig jaar ook geweest. De knicks zijn natuurlijk pauper en de 76érs niet veel beter en de sfeer is anders dan in 't reguliere seizoen maar het is nog steeds ERG vermakelijk. En kaarten voor preseason zijn niet duur. Je kan makkelijk in de 100-range ring zitten voor paar tientjes. Blijkbaar zijn ze nu duurder. Maar meer bovenin 't stadion lukt het wel. Zelfs tot 10$
      maandag 28 september 2009 @ 13:51:43 #202
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73178913
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    O dat scheelt nogal ja! Wanneer gaan jullie in december
    Waar heb jij je tickets geboekt..?

    We gaan er vanavond maar even voor zitten en dan boeken!!
    KLM, was twee weken terug aanbieding, 399 rechtstreeks. Had nog kortingsbon van 50 euro, dus 349...
    Wij gaan van 27nov-4dec.

    Gepland:
    - Rangers hockeywedstrijd
    - Bezoekje aan de goudkluis van Federal Reserve
    - Tickets voor de kroon van vrijheidsbeeld
    - Als het meezit: kijken naar "aansteken" van de kerstboom bij Rockefeller op 2 december.

    De 27e is black friday, drukste shopping dag van het jaar), dus ben benieuwd wat voor gekkenhuis dat is in Manhattan...
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 28 september 2009 @ 14:11:53 #203
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73179433
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:51 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    KLM, was twee weken terug aanbieding, 399 rechtstreeks. Had nog kortingsbon van 50 euro, dus 349...
    Wij gaan van 27nov-4dec.

    Gepland:
    - Rangers hockeywedstrijd
    - Bezoekje aan de goudkluis van Federal Reserve
    - Tickets voor de kroon van vrijheidsbeeld
    - Als het meezit: kijken naar "aansteken" van de kerstboom bij Rockefeller op 2 december.

    De 27e is black friday, drukste shopping dag van het jaar), dus ben benieuwd wat voor gekkenhuis dat is in Manhattan...
    Oke! Wat goed zeg van die tickets, ik vind heel de reis boeken nogal spannend dus ik had zo bedacht om alles in 1x te boeken bij bijv. Arke.nl maar misschien moet ik me toch wat meer verdiepen in het los van elkaar boeken.

    Wij gaan 29 nov- 4 dec. Wij hebben nog niet echt iets gepland om te gaan doen, doen we pas als we definitief geboekt hebben Wil sowieso ook wel even kijken naar het "aansteken" van de kerstboom, als je er toch bent is dat wel gaaf!
      maandag 28 september 2009 @ 14:17:10 #204
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73179551
    Wat is het beste moment om het ESB te bezoeken, 's ochtends of 's avonds?
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      maandag 28 september 2009 @ 14:17:30 #205
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73179558
    Ja, inderdaad.
    Wij waren er 5 jaar terug ook voor die kerstboom... Tijd buiten gestaan en toen werd het zo fuckin koud dat we snel naar t hotel gesprint zijn en op TV hebben gekeken. Dit keer beter voorbereiden denk ik. Warme chocola ofzo en dikke truien
    Ik hoop dat het gaat sneeuwen


    Andere geinige dingen:
    - MTA Transit Store in Grand Central Station: allerlei metrozooi, sleutelhangers, magneten, dat soort spul.
    - The High Line, wandelroute over een oud spoor: http://www.thehighline.org/
    - Intrepid Museum, http://www.intrepidmuseum.org/
    - Titanic Exhibition: http://www.discoverytsx.com/nyc/exhibitions.php?id=1000
    - Newport Centre Mall, New Jersey: http://www.simon.com/MALL/default.aspx?ID=114

    Wij willen proberen bij aankomst op Newark koffers een paar uur te stallen en dan meteen ff naar Jersey Gardens gaan. Koffers schijn je kwijt te kunnen bij: NBS Storage and Delivery and they have a desk at Terminal C, between carousel #1 and #2. Arrivals level, at Newark International Airport. They don't have a web site, so if you need additional information, call them at (908) 933-0503. They open at 7am and close at 1am.

    [ Bericht 27% gewijzigd door matthijst op 28-09-2009 14:26:10 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73179887
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef whoops het volgende:
    Wat is het beste moment om het ESB te bezoeken, 's ochtends of 's avonds?
    's Ochtends als je de lange wachtrijen nog een beetje wilt ontlopen. 's Avonds als je gaat om de lichtjes van de stad te zien.
    pi_73180573
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:31 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Toch wel. Ben die week ook in NY en ga de dertiende ook erheen. http://www.ticketmaster.c(...)ickets/artist/805998

    Vorig jaar ook geweest. De knicks zijn natuurlijk pauper en de 76érs niet veel beter en de sfeer is anders dan in 't reguliere seizoen maar het is nog steeds ERG vermakelijk. En kaarten voor preseason zijn niet duur. Je kan makkelijk in de 100-range ring zitten voor paar tientjes. Blijkbaar zijn ze nu duurder. Maar meer bovenin 't stadion lukt het wel. Zelfs tot 10$
    Thanks!!! We gaan ook naar die wedstrijd vak 320. 42.50 per kaartje

    [ Bericht 2% gewijzigd door kreuk050 op 28-09-2009 15:19:41 ]
      maandag 28 september 2009 @ 15:14:01 #208
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73180952
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:31 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    's Ochtends als je de lange wachtrijen nog een beetje wilt ontlopen. 's Avonds als je gaat om de lichtjes van de stad te zien.
    Thanks, goed punt om over na te denken... Eens even in de groep gooeien...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      maandag 28 september 2009 @ 19:57:39 #209
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73190372
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef whoops het volgende:
    Wat is het beste moment om het ESB te bezoeken, 's ochtends of 's avonds?
    Gewoon niet.
    Gewoon Top of the Rock doen Veel rustiger. Zowel 's ochtends als 's avonds
    En uitzicht op het ESB
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73191434
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 19:57 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Gewoon niet.
    Gewoon Top of the Rock doen Veel rustiger. Zowel 's ochtends als 's avonds
    En uitzicht op het ESB
    Toegegeven, ESB heeft wel een leukere 'atmosfeer'. Het doet allemaal net wat authentieker aan. Het is beide de moeite waard, dus ideaal om 's avonds de een en overdag de ander te doen
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73191720
    Wij hebben kaarten voor het ESB uitgeprint, scheelt dat in de wachtrij?
      dinsdag 29 september 2009 @ 09:38:02 #212
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73203045
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 09:37 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Laat je even weten hoe het hotel je bevallen is?! Ik wil dat hotel namelijk boeken voor in december!!! Veel plezier alvast!
    Zal ik doen. En bedankt

    O ja, Peschiera is ook leuk he Zag dat op je FB staan. Ben ik heel veel jaartjes geweest in die omgeving (Y)
      dinsdag 29 september 2009 @ 09:39:56 #213
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73203078
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 09:38 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Zal ik doen. En bedankt

    O ja, Peschiera is ook leuk he Zag dat op je FB staan. Ben ik heel veel jaartjes geweest in die omgeving (Y)
    Zit net je berichtje te lezen! Toevallig inderdaad! Of hebben we gewoon een goede smaak voor vakantie's
      dinsdag 29 september 2009 @ 09:49:43 #214
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73203245
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Zit net je berichtje te lezen! Toevallig inderdaad! Of hebben we gewoon een goede smaak voor vakantie's
    Ik denk dat dat het is
      dinsdag 29 september 2009 @ 09:54:36 #215
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73203330
    O ja,

    Hier veel beoordelingen van hotel Pennsylvania. Je zult zien dat er zeikers tussen zitten (die willen voor een paar tientjes op de eerste rang zitten) maar over het algemeen is het reeel. Niet luxe, maar ook niet echt duur en erg centraal gelegen (Y)

    http://www.vakantiereiswi(...)g/6058/pennsylvania/
      dinsdag 29 september 2009 @ 10:04:28 #216
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73203500
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 09:54 schreef kL0j00h het volgende:
    O ja,

    Hier veel beoordelingen van hotel Pennsylvania. Je zult zien dat er zeikers tussen zitten (die willen voor een paar tientjes op de eerste rang zitten) maar over het algemeen is het reeel. Niet luxe, maar ook niet echt duur en erg centraal gelegen (Y)

    http://www.vakantiereiswi(...)g/6058/pennsylvania/
    Zeikers heb je overal!! Wij zijn niet zo moeilijk, je slaapt er alleen maar! Maar ik lees wel vaak dat er geen warm water is... het lijkt me toch wel lekker als we in de koude maand december gaan dat we een warme douche kunnen nemen, maar goed dat zien we dan wel weer!
    pi_73203606
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 20:36 schreef kreuk050 het volgende:
    Wij hebben kaarten voor het ESB uitgeprint, scheelt dat in de wachtrij?
    Een beetje, je moet echter nog steeds door de detectiepoortjes maar daarna kun je direct doorlopen naar deel 3 van de wachtrij
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 29 september 2009 @ 11:10:28 #218
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73204946
    Hier ook nog wat beoordelingen en foto's van Hotel Pennsylvania

    http://www.holidaycheck.n(...)ch_ub-hid_36903.html
      dinsdag 29 september 2009 @ 11:50:28 #219
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73206015
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 11:10 schreef Starlie het volgende:
    Hier ook nog wat beoordelingen en foto's van Hotel Pennsylvania

    http://www.holidaycheck.n(...)ch_ub-hid_36903.html
    Thanks
    pi_73207411
    Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
    anonieme razernist
      dinsdag 29 september 2009 @ 12:50:04 #221
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73207544
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
    Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
    Sorry hoor, maar je gaat toch op vakantie???? Gezond eten doe ik thuis wel. In New York ga ik me vol proppen met hot dogs, pizza, donuts, etc.

    Maar mocht je dat echt niet willen, dan is er nog genoeg keuze. Het is fucking New York baby

    Anders ga je ff op onderzoek uit of zo

    Ik heb bij bol.com 2 reisboekjes met tips gekocht en een groot boek met foto's etc. Beetje moeite doen is er bij veel mensen niet meer bij geloof ik.

    Anyway, in 1 van die boekjes staan allemaal tips. Echt geweldig. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het staat erin.
      dinsdag 29 september 2009 @ 12:57:50 #222
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73207714
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
    Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
    Mijn ideale vakantie
    Maar er zijn toch ook supermarkten waar je wat gezonds kunt halen denk ik...
      dinsdag 29 september 2009 @ 13:03:54 #223
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_73207871
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 12:57 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Mijn ideale vakantie
    Maar er zijn toch ook supermarkten waar je wat gezonds kunt halen denk ik...
    Ja, misschien een brood van $5 dat na een week nog hetzelfde smaakt en bol staat van conserveringsmiddelen en zo vet is dat het ongeveer smelt op je tong. Beleggen met plastic kaas van $7 per pakje, en je hebt gegeten

    Ik zou lekker een broodje gaan halen ergens
      dinsdag 29 september 2009 @ 13:17:45 #224
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73208198
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 13:03 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ja, misschien een brood van $5 dat na een week nog hetzelfde smaakt en bol staat van conserveringsmiddelen en zo vet is dat het ongeveer smelt op je tong. Beleggen met plastic kaas van $7 per pakje, en je hebt gegeten

    Ik zou lekker een broodje gaan halen ergens
    Ik bedoelde ook meer een sapje ofzo... of wat fruit....
      dinsdag 29 september 2009 @ 13:27:41 #225
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_73208475
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
    Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
    De stad zit vol met Subways
    pi_73208513
    Mijn standaard ontbijtje in NY: Orange Juice, Sesame Bagel with cream cheese, (Strawberry) Donut en dat voor 3 dollar Op elke hoek van de straat te verkrijgen Ga je ergens in een tentje ontbijten ben je al snel 15 dollar kwijt met z'n 2en. Het is maar net waar je behoefte aan hebt en hoeveel tijd je uit wil trekken om te ontbijten.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 29 september 2009 @ 13:33:41 #227
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_73208616
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef matthijst het volgende:
    Wij hebben Hotel Penn ook geboekt. Een Penn5000 kamer, die zijn groter, plus gratis ontbijt, internet (in ontbijthok) en de hele dag koffie/chocola...

    NB: als je Hotel Penn boekt, regel dan ff een ANWB-pasje. Kost je 10 euro per jaar en je krijgt meteen 10% AAA-korting bij het hotel. Scheelt op 6 nachten al gauw $120. Simpel verdiend dus.
    Kleine correctie: 16,50 per jaar
    pi_73212757
    We zijn weer terug! Ons verslag:

    Zaterdag:
    We vlogen met British Airways, eerst naar Londen Heathrow, daar overgestapt naar JFK (ging allemaal erg gladjes trouwens, heb veel horrorverhalen gehoord over tussenlandingen in Londen maar ik zou het zo weer doen eerlijk gezegd). Vanaf JFK met SuperShuttle busje naar hotel gebracht, deze stonden in grote getale voor de deur bij JFK. Kostte ons $21 p.p.
    We logeerden in Murray Hill Inn, 143 E. 30th street, tussen Lexington en 3rd Avenue. Het is een goedkoop hotel en we hadden er ook niks van verwacht maar het viel ons nog best mee. Wel 4 trappen op (er is geen lift) en het bed was nogal klein en kraakte ontzettend. Dat was wel een beetje jammer aangezien we steeds allebei wakker waren als een van ons zich omdraaide. Maar verder was het ok, zeer schoon, ook de badkamer was prima, hele fijne douche.

    Zondag:
    Om 10 uur hadden we afgesproken met Rachel, onze Big Apple Greeter. Hele leuke vrouw van 35, erg aardig en geinteresseerd. En heerlijk Amerikaans; 'Oh my gooosh, are you serious?? How interestiiing!!' We hebben met haar 1,5 rondgelopen door Greenwich- en West Village. Ze heeft ons ook het huis van Carrie Bradshaw en de Magnolia Bakery laten zien. Al met al erg leuk, en handig, want ze heeft ons ook meteen de metro uitgelegd. We kregen zelfs een gratis 'round-ticket' van de organisatie Big Apple Greeters.
    Verder die dag Ground Zero, Battery Park, de gratis Staten Island Ferry langs Vrijheidsbeeld, klein stukje van Central Park en Times Square (we hebben hier trouwens geen een keer de Naked Cowboy gezien, volgens mij had ie vakantie ) gedaan.

    Maandag:
    Eerst Grand Central Station en de New York Public Library van binnen bekeken.
    Daarna Top of the Rock gedaan. Buiten op het plein alvast een kaartje gekocht, er stond iemand kortingskaarten van $2 uit te delen dus dat kwam goed uit. Het was lekker rustig, we hebben helemaal niet hoeven wachten. Bovenop een geweldig uitzicht! Het was heel lekker weer met een blauwe lucht dus dat hadden we mee!
    ’s Middags hebben we bij The Loeb Boathouse in Central Park fietsen gehuurd en hebben we 1 uur door C.P. gefietst. Wel fijn om even een andere beweging te maken na al dat lopen.
    De rest van de middag hebben we gechild in C.P., ijs gegeten bij de Cold Stone Creamery bij Times Square (was best duur maar so worth it) en daarna weer even gechild in Bryant Park.

    Dinsdag:
    Van 10.00-13.30 ons vermaakt in het American Museum of National History. Leuk museum waar je je lang kunt vermaken. Vooral alle dino’s vonden wij leuk.
    Daarna hebben we even buiten bij het Plaza hotel aan de rand van Central Park gezeten. Het stond hier helemaal vol met grote zwarte auto’s en er liep veel beveiliging dus we dachten dat we misschien nog een celeb konden spotten maar er gebeurde helaas niks.
    Daarna wat gewinkeld aan 5th Av. De Abercrombie & Fitch in geweest, heb me kapot gelachen in die winkel. Eerst word je al begroet door twee quasi verveelde jongens die tegen de deur aan staan te leunen, vervolgens staat er een of ander model zonder shirt de hele fucking dag te poseren. De winkel zelf is net een discotheek, pikdonker, keiharde muziek en een ontzettend penetrante parfumlucht. Alle medewerkers (i.e. modellen) staan een beetje verveeld van zich af te kijken en ‘hi how are you’ te zeggen tegen iedereen. En ze lijken alleen maar geruite bloesjes te verkopen…Wat een circus!
    Metro naar Chelsea genomen, Hotel Chelsea en Chelsea Guitars bekeken. Daarna met de metro naar Greenwich Village gegaan, daar even in Washington Sq. Park gezeten en over de NYU campus gelopen.

    Woensdag:
    Eerst geshopt in Soho (Yellow Rat Bastard vonden wij een hele leuke winkel, beetje skate-achtige kleding, Heel Veel shirtjes).
    Toen door Financial District gelopen, Pier 17, Wall Street, Bowling Green.

    Donderdag:
    Museum of Modern Art bezocht. Wij zijn niet echt die-hard kunstliefhebbers, maar wel fan van Dali die daar 2 stukken heeft staan/hangen. En verder wel heel leuk om al die bekende schilderijen eens in het echt te zien.
    Daarna heeft mn vriend in Central Park zitten lezen en heb ik nog even geshopt op 5th Av. Vervolgens hebben we de metro naar Harlem genomen, we wilden het Apollo theater wel eens zien. Maar eerlijk gezegd voelden we een beetje een ongemakkelijke vibe daar, kon mn vinger er niet echt op leggen, maar we zijn al snel weer terug gegaan naar Central Park. Daar hebben we gewandeld door de Ravine, een beetje boven/in het midden (ter hoogte van 103rd str ongeveer). Een heel mooi stukje bos met watervallen en stroompjes.
    ’s Avonds zijn we naar de bios op 2nd Av. Geweest, 500 days of Summer, leuke film.

    Vrijdag:
    Met de metro naar Coney Island geweest, dit was alles bij elkaar ongeveer een uur reizen. Het was heel lekker weer dus een prima dag hiervoor. Op Coney Island zelf is bar weinig te doen maar ik wilde de Atlantische Oceaan graag zien. En het is wel een hele aparte plek, het stikt van de eettentjes en attracties en verder is er eigenlijk niks. Het was ook superrustig, bijna eng!
    Daarna metro terug naar Brooklyn genomen, door dat parkje onderaan de Brooklyn Bridge gelopen. Toen terug naar Manhattan gelopen over de Brooklyn Bridge.
    Vervolgens de metro naar Battery Park genomen, daar wat rondgelopen en natuurlijk een I love NY trui gekocht bij een van die kraampjes.

    Zaterdag:
    Onze laatste dag. We hebben nog wat gewinkeld rond Herald Sq, en later op 5th Av. Ik wilde eigenlijk ook nog de Magnolia Bakery in dus we zijn nog met de metro naar Greenwich Village gegaan. Helaas stond er zo’n rij voor die winkel dat ik dat idee maar heb laten vallen. Er bleek nog een soort braderie te zijn op Broadway dus daar nog over gelopen.
    Aan het einde van de middag met de metro naar JFK gegaan, dit ging prima trouwens. Bij het hotel raadden ze het ons sterk af, ze zeiden dat we beter een shuttle konden nemen maar volgens mij speelde het feit dat zij daar ook geld voor krijgen behoorlijk mee. Het duurde wel wat langer dan verwacht, maar we hadden tijd zat dus geen spijt van gehad. En we hadden onze metro weekkaart nog, dus het was veel goedkoper.
    22.30 teruggevlogen via Londen, zondag om 14.15 weer op Schiphol!

    Tips:
    -Metro weekkaart, kost $27 p.p. Ideaal, we hebben er heel veel gebruik van gemaakt. We gingen iedere dag kriskras de stad door.
    - Goede schoenen! We hebben echt ont-zet-tend veel gelopen, ondanks het vele gebruik van de metro. Eigenlijk loop je de hele dag door.
    -Coney Island op een mooie dag, toch wel lekker om even die drukte van de stad uit te zijn en het is heel goed te doen met de metro
    -‘The Sphere’, het beeld dat temidden van het WTC stond, is op 9/11 beschadigd maar wel bewaard gebleven. Het staat nu in Battery Park. Ik vond dit eigenlijk nog het meest indrukwekkende van alles wat je van de aanslagen terug ziet.
      dinsdag 29 september 2009 @ 18:45:14 #229
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73217808
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:
    The Sphere; het beeld dat temidden van het WTC stond, is op 9/11 beschadigd maar wel bewaard gebleven. Het staat nu in Battery Park. Ik vond dit eigenlijk nog het meest indrukwekkende van alles wat je van de aanslagen terug ziet.
    St. Paul's Chapel nog in geweest? Dat is ook erg indrukwekkend, met kraanvogels gevouwen door Japanse atoombomsurvivors bv.


    [ Bericht 9% gewijzigd door matthijst op 29-09-2009 19:09:48 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73218878
    Ja, zijn we inderdaad ook geweest. DIe kraanvogels heb ik eerlijk gezegd niet gezien, dat was vast het ene hoekje waar heel veel mensen omheen stonden.
      dinsdag 29 september 2009 @ 19:35:39 #231
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73219307
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 16:18 schreef NoCigar het volgende:

    [..]

    Bedank man. Boekjes bij Bol. Je eerste boekjes neem ik aan?
    Ik ben een aantal jaar geleden met m'n pa (gezond-eten-freak) naar NYC geweest en toen hebben we elke dag bij WholeFoods in het Time Warner gebouw aan Columbus Circle ontbeten. Volop keuze, ook erg gezond spul, en je kan het ter plekke op je gemak opeten...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_73227014
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:

    Zondag:
    Om 10 uur hadden we afgesproken met Rachel, onze Big Apple Greeter. Hele leuke vrouw van 35, erg aardig en geinteresseerd. En heerlijk Amerikaans; 'Oh my gooosh, are you serious?? How interestiiing!!' We hebben met haar 1,5 rondgelopen door Greenwich- en West Village.
    Leuk is dat he, wij hadden een man die al op behoorlijke leeftijd was, Malcolm. Geheel in Crocodile Dundee outfit wachtte hij ons op in de lobby van het hotel en heeft hij ons meegenomen naar Grand Central, Chrysler Building, Public Library en diverse andere kantoren laten zien. Echt gebouwen waar je anders niet naar binnen zou (durven) lopen hebben we daarom gezien en dat is toch best apart. Duurde uiteindelijk 4,5 uur en dat was echt top want de beste man was super geïnteresseerd en vooral erg New Yorks (hij woonde op Roosevelt Island en was opgegroeid in Brooklyn). Hebben ruim drie kwartier met hem op een klein terrasje gezeten en gepraat over zijn en ons leven. Een erg aparte ervaring en zeker een must-do als je in NY bent, dus ruim op tijd inschrijven!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73228393
    Ook afgelopen zondag weer terug gekomen. Naast 6 dagen NYC ook nog een roadtrip gemaakt: boston, montreal, ottawa, toronto en washington. Helemaal super! Prachtig weer gehad en super veel gezien.

    Nu helaas weer sparen
    you and I ain't done Zeke!
    pi_73228887
    Gezonde en super lekkere broodjes: Lenny's!
      woensdag 30 september 2009 @ 09:15:57 #235
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73233244
    Nu we het toch over boekjes "hebben", ik heb nog wel een leuke tip qua boekje... deze:

    http://www.bol.com/nl/p/b(...)002620855/index.html

    Er staat echt van alles in!! Hij is niet te groot/dik dus je kunt hem ook makkelijk meenemen! (En voor ons Nederlanders, hij is ook niet duur )
      woensdag 30 september 2009 @ 09:19:03 #236
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73233309
    Dat is 1 van de 3 boekjes die ik inderdaad besteld heb.

    Helemaal goed

    Overzichtelijk, veel info, makkelijk mee te nemen
      woensdag 30 september 2009 @ 10:18:16 #237
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_73234618
    Lonely Planet NYC is the one
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_73235689
    Ik vind die capitool gidsen echt drie keer niets, eerlijk gezegd .

    Ze zijn leuk om van te voren bekijken, maar op reis heb je er écht niets aan. Want er staan eigenlijk alleen maar plaatsjes in. In gidsen zoals de Lonely Planet en de Rough Guide staat tenminste echte informatie!
      woensdag 30 september 2009 @ 11:14:40 #239
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73236220
    In dat boekje dat Starlie gepost heeft, staat erg veel informatie. Het is geen plaatjes boek of zo. Die heb je inderdaad ook wel, maar er zijn ook boekjes die wel erg nuttig zijn. En daar is dit er 1 van.
      woensdag 30 september 2009 @ 11:19:23 #240
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73236351
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 10:56 schreef christvs het volgende:
    Ik vind die capitool gidsen echt drie keer niets, eerlijk gezegd .

    Ze zijn leuk om van te voren bekijken, maar op reis heb je er écht niets aan. Want er staan eigenlijk alleen maar plaatsjes in. In gidsen zoals de Lonely Planet en de Rough Guide staat tenminste echte informatie!
    Nou ja laat ik het zo zeggen, de info die ik nodig heb staat in het capitool boekje! Er zitten ook (vind ik) handige plattegronden bij met daarop aangegeven waar je wat vindt, zoals de ferry naar Staten Island bijvoorbeeld etc. etc. Dit staat misschien ook wel in de Lonely Planet maar dat vind ik altijd van die enorme boekwerken, ik vind dit capitool boekje wel handig. Mijn moeder heeft ook nog de Lonely P. van New York ik zal hem eens lenen van haar, misschien staat daar nog meer handige info in!
    pi_73236674
    Wat mij tegenstaat aan Capitool reisgidsen is de nadruk op kunst. Al dat oeverloze gezever over musea kan me werkelijk gestolen worden. Buiten dat minpunt heeft Capitool wel altijd mooie gidsen. Met name de 'compact' versies kunnen me best bekoren.

    Ik heb geen ervaring met Lonely Planet, maar is dat niet 'n ontzettend droog naslagwerk?
      woensdag 30 september 2009 @ 11:41:42 #242
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73237041
    Kunst? Hehe dat interesseert mij ook weinig. En ik moet zeggen dat me nou niet echt is opgevallen dat daar veel over in staat. Maar heb het ook nog niet super goed gelezen. Ik heb alleen achterin zitten bladeren en daar kwam ik dingen tegen als: geld pinnen waar en hoe?, vervoer, restaurants, welke kleding in welke tijd, welke wijken kun je beter vermijden 's avonds, wat voor een documenten moet je bij je hebben, dat soort dingen. Erg handig vind ik persoonlijk.
      woensdag 30 september 2009 @ 12:49:27 #243
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73239093
    Ook handig: Microsoft Streets & Trips... Pleur "alle" bezienswaardigheden die je wilt zien erin en je kunt er vrij simpel routes uit halen... Dit idee:
    Midtown: http://bp3.blogger.com/_8(...)h/route_woensdag.jpg
    Downtown: http://bp0.blogger.com/_8(...)/route_donderdag.jpg
    BK: http://bp3.blogger.com/_8(...)h/route_zaterdag.jpg
    Vooraf wat uitzoeken scheelt aardig wat "dubbel" lopen


    En over Brooklyn gesproken. Kun je daar in elke wijk ondertussen vrolijk rondlopen, of...?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73239133
    Goeie tip!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 30 september 2009 @ 13:39:18 #245
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73240608
    Heb net ook even het blad New York gekocht, is een eenmalig blad, ik dacht dat is wel leuk
    Maar volgens mij gaat het meer over bekend Nederland en wat zij van New York vinden..
      woensdag 30 september 2009 @ 13:43:04 #246
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73240730
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 12:49 schreef matthijst het volgende:
    En over Brooklyn gesproken. Kun je daar in elke wijk ondertussen vrolijk rondlopen, of...?
    's avonds niet volgens mij Zover ik weet kun je beter sowieso in sommige wijken niet komen.
      woensdag 30 september 2009 @ 14:27:51 #247
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73242318
    Ik heb me laten vertellen dat basketballen in November begint, maar weet iemand toevallig of er oefenwedstrijden/toernooien zijn voor die tijd? Wij zitten namelijk op loop afstand van Madison Square Garden.

    [ Bericht 0% gewijzigd door kL0j00h op 30-09-2009 14:40:03 ]
    pi_73243075
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 14:27 schreef kL0j00h het volgende:
    Ik heb me laten vertellen dat basketballen in November begint, maar weet iemand toevallig of er oefenwedstrijden/toernooien zijn voor die tijd? Wij zitten namelijk op loop afstand van Madison Square Garden.
    er is een preseason, soort oefenwedstrijden die goedkoper zijn.kijk even op ticketmaster of anders de site van de knicks.

    Ik wil zelf naar knicks-76'ers
    pi_73243799
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef TN-FR het volgende:

    [..]

    er is een preseason, soort oefenwedstrijden die goedkoper zijn.kijk even op ticketmaster of anders de site van de knicks.

    Ik wil zelf naar knicks-76'ers
    Ik heb eergisteren kaarten gekocht voor knicks- 76ers, Vak 320 vrij bovenaan, kaarten kosten 55 dollar ongeveer per stuk, 13 oktober!
    pi_73243825
    BTW, zijn de knicks goed of de 76ers, doen die mee voor de prijzen??
      woensdag 30 september 2009 @ 15:16:37 #251
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73243976
    Geweldig Bedankt voor deze info. Knicks rules
    Daar wil ik wel een keertje kijken.

    13 oktober ben ik er nog niet maar die week daarna wel, zal eens even kijken op ticketmaster
      woensdag 30 september 2009 @ 15:42:44 #252
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73244840
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 15:11 schreef kreuk050 het volgende:
    BTW, zijn de knicks goed of de 76ers, doen die mee voor de prijzen??
    Hier wat informatie over de Knicks: http://www.nba.com/knicks/stats/
    pi_73245284
    Vanochtend helaaaas teruggekomen van een weekje NY, mijn 2e keer. Was weer super. Totaal andere dingen gedaan dan de 1e keer dus was echt geweldig. Maandagavond zijn we naar de Yankees geweest, was een beetje een saaie wedstrijd maar zaten op de bleachers en hebben ons kapot gelachen hier. Daarnaast zijn we ook bij de dress rehearsel van Saturday Night Live geweest waarin zelfs Megan Fox op kwam draven! Toen we op de bankjes zaten bij rockefellar kwam er ineens iemand naar ons toen die vroeg of wij niet naar die dress rehearsel wilde gaan. Nou zo gezegd, zo gedaan en 5 minuten later zaten wij in een tv studio. Erg tof om mee te maken !
    Verder veel gelopen en gezien, volgend jaar sowieso weer. We zaten trouwens in The Pod Hotel. Een echte aanrader als je een niet al te groot budget hebt maar toch netjes, schoon en vrij trendy wilt verblijven. We zaten op 51st en bij 3th av als ik het goed heb, prima buurt en vlakbij de subway. Tickets hebben we voor 350 geboekt bij Supersaver.nl, met overstap in Philedelphia. Ging allemaal prima, echt een top tijd gehad!
    ...and that's the way the cookie crumbles.
    pi_73251529
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 15:11 schreef kreuk050 het volgende:
    BTW, zijn de knicks goed of de 76ers, doen die mee voor de prijzen??
    Nee, beide niet. knicks zijn 1 groot drama. Je zal dus geen echte sterren zien en het Knicks publiek zijn de ergste fans. Maargoed.. een wedstrijdje is altijd wel okay

    Tip: Als de wedstrijd eenmaal begonnen is is het halve stadion leeg. Gewoon naar beneden lopen en lekker daar gaan zitten. Zegt niemand wat van. Tijdens pre-season is maar 1/3'de van 't stadion gevuld dus kan je makkelijk een veel betere plek pakken
    pi_73253214
    hoe zit dat met stroom?
    heeft NY stopcontacten ala NL of moet je een verloop kopen?
    pi_73254438
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 19:05 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Nee, beide niet. knicks zijn 1 groot drama. Je zal dus geen echte sterren zien en het Knicks publiek zijn de ergste fans. Maargoed.. een wedstrijdje is altijd wel okay

    Tip: Als de wedstrijd eenmaal begonnen is is het halve stadion leeg. Gewoon naar beneden lopen en lekker daar gaan zitten. Zegt niemand wat van. Tijdens pre-season is maar 1/3'de van 't stadion gevuld dus kan je makkelijk een veel betere plek pakken
    Das een goeie tip, hopelijk durven die pussy vrienden van me dat ook!
    pi_73254474
    Trouwens vroeger waren de knicks toch wel goed? Met magic Johnson?
      woensdag 30 september 2009 @ 20:39:47 #258
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_73254936
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef kreuk050 het volgende:
    Trouwens vroeger waren de knicks toch wel goed? Met magic Johnson?
    Dat dacht ik ook inderdaad Maar volg het eerlijk gezegd ook totaal niet. Maar zou het graag een keer van dichtbij zien.
      woensdag 30 september 2009 @ 20:41:20 #259
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_73254997
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef kreuk050 het volgende:
    Trouwens vroeger waren de knicks toch wel goed? Met magic Johnson?
    Magic Johnson heeft nooit voor de Knicks gespeeld, alleen voor de Lakers.
      woensdag 30 september 2009 @ 21:03:50 #260
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73255848
    Patrick Ewing en John Starks.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73256566
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
    hoe zit dat met stroom? of moet je een verloop kopen?
    Dat dus.
      woensdag 30 september 2009 @ 21:29:28 #262
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73256834
    Tis 110V daar, en andere stekker.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73257655
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
    hoe zit dat met stroom?
    heeft NY stopcontacten ala NL of moet je een verloop kopen?
    Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.
      ESF Reporter woensdag 30 september 2009 @ 22:36:41 #264
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_73259300
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 15:54 schreef hetismijrobbert het volgende:Maandagavond zijn we naar de Yankees geweest, was een beetje een saaie wedstrijd maar zaten op de bleachers en hebben ons kapot gelachen hier. Daarnaast zijn we ook bij de dress rehearsel van Saturday Night Live geweest waarin zelfs Megan Fox op kwam draven!
    Ik was twee weken geleden ook bij de SNL dress rehearsal, voor de thursday Weekend Update! Grappig he, dat kleine studiootje waar al die grote namen hebben opgetreden? Al die sets die snel worden ingeschoven. Ik keek m'n ogen uit.

    En zo'n baseball wedstrijd is inderdaad ook een lust voor het oog, we hebben maar 4 worpen gezien en toen ging het regenen en uiteindelijk niet meer verder gespeeld. Maar het mocht de pret niet drukken, echt über-amerikaans en voor 30 dollar zit je lekker droog in de bleachers terwijl de duurdere kaartjes natgeregend werden. We waren naar de aartsrivalen van de Yankees, de Red Sox, geweest.
    pi_73266409
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 21:50 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.
    thanks

    is water uit de kraan drinkbaar daar?
    pi_73266498
    Het smaakt erg chloor-achtig. Beter drink je dat niet en haal je bij een Duane Reade een pallet flesjes (24 x 0,5 L. ofzo) water voor 5 dollar.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73273417
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 09:48 schreef Mip1988 het volgende:

    is water uit de kraan drinkbaar daar?
    Ja, maar zoals hierboven staat: vies. Op je hotelkamer staat vast duur Fiji water, maar koop gewoon in een supermarkt cheap spul en leg het in je minibar
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:40:24 #268
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73293071
    Ik zou tijdens mijn trip naar NYC graag data op m'n mobiel hebben. Als ik dat met m'n Nederlandse abo doe is dat natuurlijk niet te betalen, weet iemand of er een Amerikaanse provider is die prepaid data aanbiedt?
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 23:59:34 #269
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73293596
    Volgens mij heb ik het antwoord al gevonden op http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090826011129AAqHjsZ
    quote:
    I decided to buy a T-Mobile prepaid SIM for $6 and then buy the Sidecick option each day for $1 (this includes unlimited web browsing). So for the 5 day I'll pay $11 all together.

    http://www.t-mobile.com/shop/plans/prepaid-plans.aspx
    ZIet er goed uit
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:08:07 #270
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73293756
    Hmm, niet voor iPhone, dat was wel mooi geweest...
    http://www.tuaw.com/2009/(...)a-service-to-iphone/
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:02:27 #271
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_73294689
    Hier ben ik dan wel weer blij om: "At this time, it appears that Android-specific data plans remain unaffected."

    Hopelijk blijft dat komende maand zo
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_73306983
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:
    Daarna wat gewinkeld aan 5th Av. De Abercrombie & Fitch in geweest, heb me kapot gelachen in die winkel. Eerst word je al begroet door twee quasi verveelde jongens die tegen de deur aan staan te leunen, vervolgens staat er een of ander model zonder shirt de hele fucking dag te poseren. De winkel zelf is net een discotheek, pikdonker, keiharde muziek en een ontzettend penetrante parfumlucht. Alle medewerkers (i.e. modellen) staan een beetje verveeld van zich af te kijken en ‘hi how are you’ te zeggen tegen iedereen. En ze lijken alleen maar geruite bloesjes te verkopen…Wat een circus!
    Proest, ja, wij zijn er ook geweest (maandag teruggekomen uit NYC, na 10 dagen). Ze weten je daar wel het gevoel te geven dat je een moddervette zeug bent als je geen maatje XS hebt, zeg (terwijl de winkel verder kleding in normale maten verkoopt). Maarrr, wat je dus gemist hebt: ze hebben ook nog eens a- en b-personeel. Het a-personeel zijn de superslanke, verveelde groetmeisjes in ruitjesbloes. Het b-personeel heeft niet het voorrecht zo'n kek bloesje te dragen: dat zijn de kleinere, dikkere, lelijkere & tamelijk onopvallende meisjes in zwarte shirtjes die alles vouwen en terugleggen. Ongelooflijk, die tent!
    Wat niet wegneemt dat ik er wel wat heb gekocht, ze hebben leuke shirtjes en truien

    Ik vond de Whole Foods Market trouwens ook geweldig Lekker ontbijten kan ook bij Amy's Bread, in hell's Kitchen. En we zijn naar een ijshockeywedstrijd geweest, pre-season. Leuk!

    Die Magnolia Bakery, ik wist niet dat dat hip was, maar jemig man, wat een rij! Bleecker Street is trouwens echt een shopping-paradijs (als je je creditcard bij je hebt Vet duur!).
    pi_73308692
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 15:11 schreef ColdFeet het volgende:

    Die Magnolia Bakery, ik wist niet dat dat hip was, maar jemig man, wat een rij! Bleecker Street is trouwens echt een shopping-paradijs (als je je creditcard bij je hebt Vet duur!).
    Wat is daar speciaal aan dan?
    anonieme razernist
    pi_73312328
    Iets met Sex and the City Er staan vooral vrouwen in de rij, en een enkel vriendje-van-vrouw. Binnen moet je je verdringen om een of twee leuk uitziende, doch ferm overgeprijsde cupcakes met frosting te pakken te krijgen
    pi_73312477
    Vandaag besloten dat ik aansluitend aan een conferentie in Baltimore naar Washington DC en wederom naar NYC ga. Heb er nu al zin in!
    pi_73342380
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
    hoe zit dat met stroom?
    heeft NY stopcontacten ala NL of moet je een verloop kopen?
    verloopje kopen
    had er vorig jaar een van de kruitvat voor 5 euro
    pi_73348028
    Geboekt voor 18 januari,en 22 januari kaarten voor New York Knicks vs de Lakers. Voor de rest weet nog niet echt wat ik ga doen 2 jaar terug al x geweest tijdens kerst was echt geweldig
    pi_73349329
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 20:08 schreef FiletAmerican het volgende:

    [..]

    verloopje kopen
    had er vorig jaar een van de kruitvat voor 5 euro
    Ga niet naar NY maar wel naar de VS. Aangezien ik deze vraag hier zag en ik met het zelfde zit even een vraagje. In de VS is de stroom 110V, als ik een verloop koop dan past de stekker wel maar dan heb ik toch nog 110V ? Dat is toch te weinig ? Of hoe werkt dit. Zal wel een stomme vraag zijn maar kan het even niet zo 1,2,3 vinden.
      zondag 4 oktober 2009 @ 01:08:02 #279
    104446 Dawnbreaker
    Space Cowboy
    pi_73349475
    Gewoon verloopstekker kopen. Bij mij werkte dit voor alle apparaten, zoals stijltang, fotocamera, videocamera, deeltjesversneller etc.
    <hr>
      ESF Reporter zondag 4 oktober 2009 @ 01:25:41 #280
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_73349699
    Werkt niet als je apparaat 220-240 Volt is, verloopstekker of niet. Meeste apparaten zijn tegenwoordig 110 - 240 Volt (dat kan je op het apparaat of de lader van het apparaat terugvinden) maar check het vantevoren even voor de zekerheid. Anders is het zonde om mee te nemen.

    Ik had trouwens 3 verloopjes klaarliggen maar was er 2 vergeten mee te nemen. Dacht dat ik er wel eentje extra zou kunnen kopen in Amerika maar dat viel best tegen. Dus neem voor de zekerheid gewoon mee uit NL dan hoef je er op je vakantie niet naar te zoeken!
      zondag 4 oktober 2009 @ 09:26:24 #281
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_73351470
    eind deze maand is het zover!!!! Kom maar op met die marathon
    pi_73351947
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 00:58 schreef copyfile het volgende:

    Ga niet naar NY maar wel naar de VS. Aangezien ik deze vraag hier zag en ik met het zelfde zit even een vraagje. In de VS is de stroom 110V, als ik een verloop koop dan past de stekker wel maar dan heb ik toch nog 110V ? Dat is toch te weinig ? Of hoe werkt dit. Zal wel een stomme vraag zijn maar kan het even niet zo 1,2,3 vinden.
    Lees de antwoorden ook even
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 21:50 schreef Roy_T het volgende:

    Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.
    pi_73351968
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 01:25 schreef Cee het volgende:

    Ik had trouwens 3 verloopjes klaarliggen maar was er 2 vergeten mee te nemen. Dacht dat ik er wel eentje extra zou kunnen kopen in Amerika maar dat viel best tegen.
    Aangenomen dat de mensen in dit topic naar NYC gaan: als je ze daar niet kunt vinden dan heb je niet echt goed gezocht. Ze hebben ze werkelijk bij iedere electronica- en telefoonzaak.
    pi_73362346
    24 oktober gaat het hier beginnen, alles is uitgezocht op 2 vragen na, vandaar hier even een paar vragen:

    Vraagje 1:

    Op donderdag 29 en vrijdag 30 oktober worden Rock & Roll Hall Of Fame Benefit Concert gehouden. Alles is al stijf uitverkocht (behalve de dure plaatsen van $2500 p/st.) maar ik ben op zoek naar wat ticketbureaus (zoals je ze ook hier in NL hebt) die nog kaarten aanbieden voor een meerprijs. Niet al te duur natuurlijk, wel betaalbaar en betrouwbaar. Ik heb al via google veel gezocht, maar misschien weet iemand hier een goed adresje hiervoor?

    Vraagje 2:
    Op dinsdag 27 oktober willen we naar de NY Rangers vs Coyotes (ijshockey). Is het slim om nu al kaarten te bestellen of kan het daar aan de kassa ook? Is het altijd uitverkocht of heb je aan de kassa van Madison Square Garden ook nog genoeg kans om aan kaarten te komen? En scheelt het in prijs of je het hier alvast koopt, of pas aan de kassa?

    Zou mooi zijn als iemand dit wist, in ieder geval al bedankt voor het lezen!
    ----> Est. 1913 <----
      zondag 4 oktober 2009 @ 18:33:24 #285
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73363850
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73364481
    Vertrek komend weekend naar Philadelphia en heb daarnaast ook nog een dag New York gepland. Is er bij Ground Zero nog iets te zien van een soort memorial of is het gewoon een grote bouwplaats?
      zondag 4 oktober 2009 @ 19:48:59 #287
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73366198
    Jaaaa we hebben eindelijk geboekt!!!! We vertrekken 29 november en komen 4 december weer terug en we verblijven in Hotel Pennsylvania!!! Nu kan ik tenminste ECHT gaan uitzoeken wat we kunnen en willen gaan doen!
    pi_73367727
    Is ground zero een must of kan je dat skippen in een 3 daags bezoek?

    Wat zouden jouw toppers zijn in 3 dagen?
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:36:41 #289
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73368312
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef kreuk050 het volgende:
    Is ground zero een must of kan je dat skippen in een 3 daags bezoek?

    Wat zouden jouw toppers zijn in 3 dagen?
    Wat ik van mijn ouders begreep is dat Ground Z. heel indrukwekkend is maar dat je het na 10 minuten ook wel gezien hebt... dus waarschijnlijk zul je er geen uren rondhangen.

    Wat wij zeker gaan doen is het Empire State op, een gratis "rondvaart" langs S. of Liberty, Central Park in, Grand Central Station bekijken en ook niet geheel onbelangrijk shoppen!!
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:49:17 #290
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73369062
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef kreuk050 het volgende:
    Is ground zero een must of kan je dat skippen in een 3 daags bezoek?
    Wat zouden jouw toppers zijn in 3 dagen?
    - Top of the Rock
    - Statue of Liberty
    - 2 uur circle line cruise (eventueel SoL overslaan dan, want kom je dichtbij)
    - Brooklyn Bridge en DUMBO
    - Ground Zero / St. Paul's Chapel / Wall Street / Chinatown
    Haters everywhere but I don't really care.
      ESF Reporter zondag 4 oktober 2009 @ 21:12:18 #291
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_73370722
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 10:31 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Aangenomen dat de mensen in dit topic naar NYC gaan: als je ze daar niet kunt vinden dan heb je niet echt goed gezocht. Ze hebben ze werkelijk bij iedere electronica- en telefoonzaak.
    Ik heb ook niet naarstig gezocht naar zo'n ding hoor, dus ik had het al na 2 dagen opgegeven.

    Must-see in NY vind ik Top of the Rock, de skyline by night (vanaf het ESB of Rockefeller of vanaf Brooklyn, ook mooi), Ellis Island/Statue of liberty. Beetje de geëikte dingen eigenlijk.
    Ik neem me iedere keer voor om naar SoHo/Greenwich te gaan maar het komt er maar niet van.
    Wat trouwens ook leuk is, naar een club/lounge als The Bitter End of The Canal Room en een avondje singer/songwriters kijken. Gitaartje, goeie stem, lekker op de loungebank of aan de bar, drankje erbij.

    Ground Zero ben ik een keer geweest, heb daarbij ook de St. Paul's chapel bezocht, was ontzettend onder de indruk van alles. Maar ik was daar toen ook op 11 september ('04) dus buiten hoorde je nabestaanden urenlang namen opnoemen. En de laatste keer dat ik daar was stonden de torens er nog dus dan besef je des te meer hoe ontzettend massaal en hoog het is geweest, dat valt haast niet te bevatten.
      zondag 4 oktober 2009 @ 22:36:38 #292
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_73376565
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Cee het volgende:
    En de laatste keer dat ik daar was stonden de torens er nog dus dan besef je des te meer hoe ontzettend massaal en hoog het is geweest, dat valt haast niet te bevatten.
    Inderdaad... Bijna niet voor te stellen hoe belachelijk hoog die torens eigenlijk waren.
    Skyline is nu ook weinig bijzonders meer

    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_73376762
    Weinig bijzonders is ook weer wat overdreven, vind je niet?

    Als je van hardlopen houdt, moet je zeker Central Park niet missen. Wat kun je daar heerlijk lopen
      ESF Reporter zondag 4 oktober 2009 @ 22:43:52 #294
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_73376917
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 22:40 schreef ColdFeet het volgende:
    Weinig bijzonders is ook weer wat overdreven, vind je niet?

    Als je van hardlopen houdt, moet je zeker Central Park niet missen. Wat kun je daar heerlijk lopen
    Of een beetje fietsen is ook leuk, alleen heb je weinig plaatsen waar je met de fiets doorheen mag crossen daar. Hardlopen daar lijkt me ook een keertje leuk inderdaad. Lekker snel zigzaggen tussen de toeristen en de nanny's en hondenuitlaters.
    pi_73379778
    Op Ground Zero is weinig te zien: vanuit het World Financial Center heb je een mooi uitzicht op de bouwplaats, want dat laatste is wat het is. Meer niet.
      maandag 5 oktober 2009 @ 08:54:28 #296
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_73383497
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 22:36 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Inderdaad... Bijna niet voor te stellen hoe belachelijk hoog die torens eigenlijk waren.
    Skyline is nu ook weinig bijzonders meer

    [ afbeelding ]
    Het blijft iets bizars dat die torens er niet meer zijn.... je krijgt inderdaad door deze foto's wel een heel goed beeld dat ze ontzettend hoog waren!
    pi_73384081
    Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?

    Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten

    [ Bericht 23% gewijzigd door Bulletdodger op 05-10-2009 09:48:17 ]
      maandag 5 oktober 2009 @ 10:41:34 #298
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73385350
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
    Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?

    Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten
    Ik heb bij TGI op het vliegveld van Atlanta op zich goed gegeten, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het eten in NY. Tis wel echt Amerikaans eten, en daar moet je maar van houden
    pi_73386170
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
    Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?

    Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten
    Leuk personeel, gezellig restaurant, wij aten boven en zaten voor het raam met uitzicht dus. Het eten vond ik bovengemiddeld goed. Je krijgt meer als voldoende en het dessert was erg lekker. Je kunt er 50-60 dollar wel eten, niet superduur dus.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_73387574
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
    Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?

    Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten
    Dat soort tenten zou ik juist vermijden Vreselijk, net als de Olive Garden. Maar dat is misschien persoonlijk.

    Twee blokken achter Times Square (rond 9th Avenue) heb je Hell's Kitchen, daar zitten superveel leuke restaurantjes met ongeveer alle keukens van de wereld. Daar kun je voor datzelfde geld de lekkerste dingen eten!
    Maar goed, dat echt Amerikaanse eten is dan ook niet zo aan mij besteed
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')