abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72488902
Ben ook net terug, het weer was inderdaad fantastisch, zonnig en ongeveer 25-27 graden. Mijn tip is trouwens een boottochtje met de Clipper vanaf Pier 17: http://www.newyorkpass.com/ny-clipper-city.asp , erg mooi om in een grote zeilboot een rondje rond het vrijheidsbeeld te maken. Die New York Pass (waar dat tochtje ook bij zit) is sowieso een aanrader, je hebt 'm er zo uit en heb een paar keer een erg lange rij voorbij mogen lopen
pi_72516421
Gisteren geboekt en ik vertrek vrijdag
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_72522178
Donderdag is het zover
you and I ain't done Zeke!
pi_72524917
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:58 schreef Feitosa het volgende:
Gaaf zeg! Zo last minute naar NY .

How come? Gewoon zin in?
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:33:00 #70
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72544718
Mijn neef en ik gaan 22 oktober. Nooit geweest maar erg veel zin in.
We zitten in hotel Pennsylvania, is niet veel bijzonders (wat we overal lezen), maar we zijn toch altijd op pad en slapen daar alleen maar.

Ben erg benieuwd. Mijn neef (www.danielgoldman.nl) is beroeps fotograaf, dus die kan zich vast uitleven
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:35:00 #71
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72544751
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:58 schreef Feitosa het volgende:
Vet hoor

Iemand nog een tip voor boeking? Wij gaan dan hoogswaarschijnlijk via de Jong , maar het staat nog niet vast. Dus als iemand nog een tip heeft voor de week van 19 oktober
pi_72554167
Welk vliegveld landen jullie?

Ik wil terug! Ruim 4 weken geleden zat ik nog te genieten op een bankje in een parkje, de stad in me opnemend
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:55:02 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_72554509
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:35 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Vet hoor

Iemand nog een tip voor boeking? Wij gaan dan hoogswaarschijnlijk via de Jong , maar het staat nog niet vast. Dus als iemand nog een tip heeft voor de week van 19 oktober
Hotelpenn zou je ff moeten kijken wat het kost via reisbureau. Als je via de site boekt hotelpenn.com kun je AAA korting 10% korting krijgen (ff ANWB-pasje aanvragen a 10 euro per jaar). Misschien goedkoper dan via reisbureau?
Ze hebben ook Penn 5000 kamers, met ontbijt en iets mooiere kamers...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_72562313
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef kL0j00h het volgende:
We zitten in hotel Pennsylvania, is niet veel bijzonders (wat we overal lezen), maar we zijn toch altijd op pad en slapen daar alleen maar.

Ben erg benieuwd. Mijn neef (www.danielgoldman.nl) is beroeps fotograaf, dus die kan zich vast uitleven
Zoek dan vast een mooie kamer voor mij uit. Ik kom daar 25 oktober aan .
Ik ben in 2004 al eens in NY geweest, en toen sliep ik daar ook. Ik vond het een prima hotel. Bed lag prima, douche was goed. Het was niet heel schoon, maar prima te doen. Als ik weer zo'n kamer heb ben ik dik tevreden.

Mijn vriendin is nog nooit in NY geweest, dus we gaan alle toeristen dingen iig weer doen. En verder weet ik nog niet zo goed wat we gaan doen.
pi_72570210
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef kL0j00h het volgende:

Valt wel mee hoor. Perfecte locatie en voor de Europeaan zijn de kamers daar gewoon groot. Iig groter dan wat je aantreft in Amsterdam/London/Parijs etc. Je moet je niet zoveel van die zure Amerikaanse recensies aantrekken.
pi_72572587
groetjes uit NY

het was super....morgen gaan we weer naar huis, we zullen zsm foto's en een kort verslag plaatsen.
En dat kan zomaar.....?
pi_72572596
hotel wolcott is in ieder geval een aanrader!! voor de mensen die nog een hotel zoeken netjes verzorgd.

Geen last van wachtrijen gehad gedurende de vakantie, en we hadden geen fun pass.
Ideaal!
En dat kan zomaar.....?
pi_72582902
iemand een tip om spot goedkoop naar new york te vliegen? het maakt verder niet uit of je via een omweg vliegt of iets, als we maar in NYC komen!
  woensdag 9 september 2009 @ 14:58:17 #79
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72583119
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Welk vliegveld landen jullie?
Schiphol-Newark
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hotelpenn zou je ff moeten kijken wat het kost via reisbureau. Als je via de site boekt hotelpenn.com kun je AAA korting 10% korting krijgen (ff ANWB-pasje aanvragen a 10 euro per jaar). Misschien goedkoper dan via reisbureau?
Ze hebben ook Penn 5000 kamers, met ontbijt en iets mooiere kamers...
We hebben al meerdere mogelijkheden bekeken, maar denk dat we via intra de jong gaan boeken. 1600 euro (2 personen, 6 dagen). Hier zitten alle toeslagen en zo al bij.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:50 schreef s3n het volgende:

[..]

Zoek dan vast een mooie kamer voor mij uit. Ik kom daar 25 oktober aan .
Ik ben in 2004 al eens in NY geweest, en toen sliep ik daar ook. Ik vond het een prima hotel. Bed lag prima, douche was goed. Het was niet heel schoon, maar prima te doen. Als ik weer zo'n kamer heb ben ik dik tevreden.

Mijn vriendin is nog nooit in NY geweest, dus we gaan alle toeristen dingen iig weer doen. En verder weet ik nog niet zo goed wat we gaan doen.
Mijn vriendin gaat helaas niet mee. Die heeft extreme vliegangst. Dus die blijft thuis bij ons zoontje. Daar ga ik in december wel weer een weekje mee naar een bungalopark of zo.

Maar wel jammer dat ze er niet bij is Maar met mijn neef gaat het ook goed komen

Anyway, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo luxe hoor. Al die zeikers op die site. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:58 schreef jmac het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Perfecte locatie en voor de Europeaan zijn de kamers daar gewoon groot. Iig groter dan wat je aantreft in Amsterdam/London/Parijs etc. Je moet je niet zoveel van die zure Amerikaanse recensies aantrekken.
Ja precies. Komt allemaal goed
pi_72583490
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Schiphol-Newark
[..]

We hebben al meerdere mogelijkheden bekeken, maar denk dat we via intra de jong gaan boeken. 1600 euro (2 personen, 6 dagen). Hier zitten alle toeslagen en zo al bij.
[..]

Mijn vriendin gaat helaas niet mee. Die heeft extreme vliegangst. Dus die blijft thuis bij ons zoontje. Daar ga ik in december wel weer een weekje mee naar een bungalopark of zo.

Maar wel jammer dat ze er niet bij is Maar met mijn neef gaat het ook goed komen

Anyway, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo luxe hoor. Al die zeikers op die site. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
[..]

Ja precies. Komt allemaal goed
Best duur 1600 euro voor 6 dagen, wij waren 1300 kwijt voor 10 dagen alles inclusief. Ik kan je Hotel Stanford aanraden, zit op 43 West 32 Street, zo'n 3 minuten lopen van Penn Station. Je kunt dan vanaf Newark een kaartje kopen (à 15$ p.p. voor een enkeltje) en je kunt dan de Airtrain pakken naar Newark Int. Airport Station en daar de NJ Transit nemen die je in 25 minuten op Penn Station afzet, je staat dan midden in New York (afhankelijk van je vliegtijden uiteraard). Misschien dat je dat eens kunt bekijken, wij hebben via Expedia geboekt.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:15:40 #81
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72583673
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Best duur 1600 euro voor 6 dagen, wij waren 1300 kwijt voor 10 dagen alles inclusief. Ik kan je Hotel Stanford aanraden, zit op 43 West 32 Street, zo'n 3 minuten lopen van Penn Station. Je kunt dan vanaf Newark een kaartje kopen (à 15$ p.p. voor een enkeltje) en je kunt dan de Airtrain pakken naar Newark Int. Airport Station en daar de NJ Transit nemen die je in 25 minuten op Penn Station afzet, je staat dan midden in New York (afhankelijk van je vliegtijden uiteraard). Misschien dat je dat eens kunt bekijken, wij hebben via Expedia geboekt.
Super bedankt voor deze info. Ga ik zeker nog even mee aan de slag. Scheelt behoorlijk.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:29:58 #82
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72584106
Ik heb gekeken op Expedia en kom daar niet goedkoper uit.

Heb je het wel over TWEE personen of per persoon?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:35:36 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_72584278
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:29 schreef kL0j00h het volgende:
Ik heb gekeken op Expedia en kom daar niet goedkoper uit.

Heb je het wel over TWEE personen of per persoon?
Die 1300 moet wel per persoon zijn. Met z'n 2-en is dat absoluut onmogelijk
  woensdag 9 september 2009 @ 15:43:59 #84
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72584525
Mijn idee. Ik dacht al , heb ik zo slecht gezocht naar deze trip

Hotel Pennsylvania is denk ik toch een juiste keuze. Lekker centraal en betaalbaar.
pi_72584818
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:43 schreef kL0j00h het volgende:
Mijn idee. Ik dacht al , heb ik zo slecht gezocht naar deze trip

Hotel Pennsylvania is denk ik toch een juiste keuze. Lekker centraal en betaalbaar.
Hotel Pennsylvania is een goede keuze! Is echt een ideale hotel, wel ouderwets maar erg schoon en erg centraal. Volgende keer als wij hier naar NYC gaan, doen we weer Hotel Pennsylvania
pi_72604306
Met die shuttleservice vanaf het vliegveld heb ik een verschrikkelijke ervaring gehad. We hadden vooraf dat ding geregeld, we werden erin gezet met 12 man (dat past dus niet). De koffers opgestapeld tegen onze nekken aan en we reden nog geen 2 minuten of we hoorden sirenes achter ons. Die aap van een chauffeur stapte op het gaspedaal en hij werd daarna aangehouden door de politie Verder zat ie erg veel te tieren en te schelden en reed hij alsof zn leven ervan hing. Verschrikkelijk, maar terug daarentegen verliep erg goed!

Iemand nog goede dealtjes tegengekomen? Misschien voor in het voorjaar? Februari?
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_72604976
Ik ga over iets meer dan een week naar NYC

Wel maar een weekendje, daarvoor en daarna direct werken. We komen vrijdag 12:30 aan op JFK airport en moeten zondag 18:00 weer vertrekken. Wat we gaan doen weten we nog niet precies, derhalve tvp. Het is maar weinig tijd wat we hebben, dus het wordt even een strak programma in elkaar draaien.

Ben ook pas net anderhalve dag terug van het vorige weekendje weg, dus heb me ook totaal niet verdiept in NY.
  donderdag 10 september 2009 @ 05:13:39 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72604988
Tourist trap.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 10 september 2009 @ 07:47:05 #89
28167 matthijst
pi_72605350
2,5 dag kan je wel veel doen. Zou zelf zoiets doen:
- vrijdagmiddag/avond Times Square en winkels rondom 7th ave
- zaterdag 5th Ave richting Central Park, Top of The Rock, winkels etc.
- metro naar Battery Park, via Ground Zero, Wall Street, Chinatown teruglopen naar Midtown
pi_72609893
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:52 schreef Mestras het volgende:
iemand een tip om spot goedkoop naar new york te vliegen? het maakt verder niet uit of je via een omweg vliegt of iets, als we maar in NYC komen!
Mijn retourtje kost 450Euro ( incl ) via gatwick. Maar goed, ik heb dan zondag geboekt en vertrek morgen.

Zaterdag draait trouwens Armin van Buuren van 13:00 tot 17:00 op een eilandje onder Manhattan, misschien ff kijken.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 10 september 2009 @ 18:15:29 #91
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72618741
Oké nog een leuk vraagje.

Ik heb een ID en zojuist een paspoort aangevraagd. Mijn ID mag ik (tegen mijn verwachting) naast het paspoort houden. Maar als ik de reis wil boeken, moet ik mijn paspoortnummer opgegeven.

Is dit hetzelfde als mijn ID nummer en kan ik dat gebruiken voor de aanvraag? Anders kan ik pas volgende week donderdag boeken en ik boek liever eerder.
pi_72619233
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef kL0j00h het volgende:

Ik heb een ID en zojuist een paspoort aangevraagd. Mijn ID mag ik (tegen mijn verwachting) naast het paspoort houden. Maar als ik de reis wil boeken, moet ik mijn paspoortnummer opgegeven.

Is dit hetzelfde als mijn ID nummer en kan ik dat gebruiken voor de aanvraag? Anders kan ik pas volgende week donderdag boeken en ik boek liever eerder.
Anders
  donderdag 10 september 2009 @ 19:00:35 #93
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72620270
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:29 schreef jmac het volgende:

[..]

Anders
Oké thanks. Dan wacht ik wel tot volgende week
pi_72620422
We zijn weer in NL! woohoo.
Zodra we bijgekomen zijn zullen we foto's plaatsen!
Zijn er 8 dagen geweest, 9 inclusief de heen/terugvlucht. Was super
En dat kan zomaar.....?
pi_72627260
Vandaag terug gekomen uit de Grote Appel. Het was weer top!

Even een hotelaanrader, namelijk het Room Mate Grace Hotel (125 West 45th Street): maar een paar stappen van Times Square. Een super hotel met schone, moderne kamers, die van ons was ook nog ruim, en een goed ontbijt. Wij hebben 'm geboekt via Easytobook.com. Wij hebben 1000 USD voor 5 nachten betaald, was incl, tax.

Zijn er nog mensen die naar een comedy club willen? Wij hebben namelijk nog een kaartje met vrije toegang voor twee personen over voor The Broadway Comedy club. Die mag je gratis ende voor niets van me hebben. Onder voorbehoud dat ik 'm zo nog terugvind in mijn koffer . Toen wij er waren traden er een stuk of 7/8 stand up comedians op, waarvan de helft echt grappig was, waaronder Russ Meneve.

Enige voorbehoud daar is de 2-drink-minimum, je moet dus minimaal twee drankjes per persoon consumeren. En je raadt het al, die zijn niet heel goedkoop. 5$ voor een frisje en 8$ voor een biertje bijvoorbeeld. We vonden het leuk om een keer te zien, dus voor een twintig dollar (vier frisjes ) kun je minimaal twee uur onder de pannen zijn. Check http://www.broadwaycomedyclub.com/ voor hun kalender. Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
pi_72631136
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef twentemeisje het volgende:
Zijn er nog mensen die naar een comedy club willen? Wij hebben namelijk nog een kaartje met vrije toegang voor twee personen over voor The Broadway Comedy club.
Zeker gekregen van een propper?
pi_72633351
Vieze jetlag hier. Kom gewoon niet in slaap. Dan maar een aantal foto's posten van de reis.

Vanaf de ferry naar staten island

Grand Central Terminal

Luchtime in City Hall

New York (en heel klein ook statue of libery) vanaf St. George Stadium, Staten Island

Public Library

De avond begint op de Top of the Rock

St. Paul's Church @ Ground Zero.

En natuurlijk Times Square

Lobby van The Plaza Hotel NY

Lekker relaxen in Central Park

Ellis Island, prachtig museum met heel veel originele toebehoren

[ Bericht 20% gewijzigd door Dawnbreaker op 11-09-2009 05:21:57 ]
<hr>
pi_72633394
Ik denk dat mijn lieftallige wederhelft jullie nog wel van een reisverslag gaat voorzien. Kan wel al meteen zeggen dat de "drukte" zoals beschreven in deze topics, met name de lange wachtrijen, niet ben tegengekomen. Op Ellis Island waren we zo goed als alleen in de meeste kamers. Enige wat een beetje druk was, was op Top of the Rock. Daar hebben we ongeveer 15 min. moeten wachtten. maar dat was het dan ook zo'n beetje. Hoogte punt van de trip was toch wel METS vs CUBS @ Citifield Stadium, maar daar heb ik weinig foto's van. Omdat ons verteld was dat we geen camera/video mochten meenemen, hebben we dit ook maar niet gedaan. Daar aangekomen zagen we dat er in het publiek wel genoeg camera's etc te zien waren. Echt zonde, maar mijn vriendin had stiekem toch haar IXUS meegenomen, dus hebben we toch wat kleine foto's kunnen schieten.
<hr>
pi_72642228
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:15 schreef kL0j00h het volgende:

je moet je pers.nummer opgeven, en dit komt natuurlijk overeen met wat er op je identiteitskaart (een pers.nummer krijgt iedereen maar 1x en dit blijft voor zowel je paspoort of identiteitskaart hetzelfde)
En dat kan zomaar.....?
pi_72642278
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:02 schreef Lienzz het volgende:

[..]

je moet je pers.nummer opgeven, en dit komt natuurlijk overeen met wat er op je identiteitskaart (een pers.nummer krijgt iedereen maar 1x en dit blijft voor zowel je paspoort of identiteitskaart hetzelfde)

Als je ergens geen verstand van hebt geef dan geen onjuiste info. Jij hebt het over het BSN en je BSN heb je nergens nodig bij het boeken van een vlucht/ reizen.
pi_72642555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:04 schreef jmac het volgende:

[..]

Als je ergens geen verstand van hebt geef dan geen onjuiste info. Jij hebt het over het BSN en je BSN heb je nergens nodig bij het boeken van een vlucht/ reizen.
wat voor nummer bedoel jij dan?
dan heb ik het misschien niet goed gelezen of verkeerd begrepen.
Ohja shit dit is fok..hier mag je geen fouten maken (was ik bijna vergeten na die 10dagen New york)
En dat kan zomaar.....?
pi_72657564
Vandaag een introductiemailtje ontvangen van onze Big Apple Greeter Rachel. Ze gaat ons Greenwich Village laten zien. Leuk!

Nog 1 weekje!!
pi_72658488
Erg mooie foto's, Dawnbreaker!
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:59 #104
28167 matthijst
pi_72674990
Tip. vanaf nu (16:00) zijn Rangers tickets voor komend seizoen te koop op Ticketmaster.com

De kerstboom bij Rockefeller Center gaat dit jaar "aan" op woensdag 2 december.

Als je tussen thanksgiving en kerst naar NY gaat, kun je in Dyker Heights de kerstverlichting zien. Trekt 150.000 bezoekers per jaar. Dit soort spul

[ Bericht 79% gewijzigd door matthijst op 13-09-2009 11:20:47 ]
pi_72693703
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:52 schreef Mestras het volgende:
Via statravel.de zijn de tickets voor in januari/februari nu 336 euro incl. tax. Heb je een rechtstreekse vlucht van United Airlines vanaf DUsseldorf.

Wij mogen over 5 maandjes Hebben al een poosje geleden hotel geboekt via Priceline voor 5 nachten, wilden nog even wachten op goedkopere tickets, maar gisteren hebben we bedacht dat we er nog 3 dagen Washington aan vast plakken. Gaan met de Amtrak daar heen en vliegen vanaf Washington weer terug. Die vluchten kosten nu ongeveer 360 euro, ook niet duur!
  Moderator zondag 13 september 2009 @ 11:28:37 #106
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72693747
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:26 schreef KellyPelly het volgende:

Wij mogen over 5 maandjes Hebben al een poosje geleden hotel geboekt via Priceline voor 5 nachten, wilden nog even wachten op goedkopere tickets, maar gisteren hebben we bedacht dat we er nog 3 dagen Washington aan vast plakken. Gaan met de Amtrak daar heen en vliegen vanaf Washington weer terug. Die vluchten kosten nu ongeveer 360 euro, ook niet duur!
Ah, dat heb ik ook gedaan! Erg leuk. Je kunt ook een binnenlandse vlucht nemen, maar met de trein zie je veel meer en ben je uiteindelijk ook niet langer onderweg dan met het vliegtuig.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72693840
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:28 schreef Mike het volgende:

[..]

Ah, dat heb ik ook gedaan! Erg leuk. Je kunt ook een binnenlandse vlucht nemen, maar met de trein zie je veel meer en ben je uiteindelijk ook niet langer onderweg dan met het vliegtuig.
Ja precies, met de trein zie je ook nog wat. Bovendien is het wel een stukkie goedkoper, trein kost nu 45 euro pp.
pi_72694283
hoe lang doe je er over met de trein van NY naar DC?
is dat nog te doen met de trein voor dagtrip vanuit NY?
of moet je dan hotel boeken?
wat is verstandig
what you see, is what you get!
  Moderator zondag 13 september 2009 @ 11:56:55 #109
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72694376
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:51 schreef IV_Xample het volgende:
wat is verstandig
Volgens mij doe je er zo'n 3.5 uur over, dus als je dan nog terug moet zit je wel erg lang in de trein die dag. En ik neem aan dat je in Washington toch ook nog wel wat zou willen zien. Er is daar zoveel te bezoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72694559
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:56 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens mij doe je er zo'n 3.5 uur over, dus als je dan nog terug moet zit je wel erg lang in de trein die dag. En ik neem aan dat je in Washington toch ook nog wel wat zou willen zien. Er is daar zoveel te bezoeken.
Ja het is bijna 3,5 uur. De eerste trein vertrekt rond 7 uur, daarna zo'n beetje elk uur. Wij hebben ook gekeken om een dag op en neer te gaan, maar dat is gewoon te ver. Daarnaast vonden we dat zonde omdat het ten koste zou gaan van een dag NY, dus toch liever als extra. De vlucht is bijna net zo duur als je vanaf Washington terugvliegt, dus het kost je alleen de extra overnachtingen
  zondag 13 september 2009 @ 13:26:28 #111
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_72696748
De afstand tussen New York en Washington DC is hemelsbreed ruim 300 km, vergelijkbaar met de afstand tussen Maastricht en Parijs. In het afgelopen voorjaar bivakkeerde ik enkele dagen in New York en had tevens per bus een dagexcursie naar Washington DC. De heenreis duurde inclusief pauze ongeveer 5 uur, de terugreis duurde door filevorming circa 6 uur. Geen ramp overigens, zo zag ik tenminste wat van de Amerikaanse oostkust. Reizen per trein zal inderdaad minder langdurig zijn, uur of 3-4 per trip.

Vreemd overigens dat in ieder geval op de snelwegen tussen New York en Washington een snelheidslimiet geldt van slechts 65 miles. En vrijwel niemand rijdt daar boven de maximumsnelheid.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zondag 13 september 2009 @ 13:37:19 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_72697115
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:26 schreef Demarest het volgende:

Vreemd overigens dat in ieder geval op de snelwegen tussen New York en Washington een snelheidslimiet geldt van slechts 65 miles. En vrijwel niemand rijdt daar boven de maximumsnelheid.
65 miles is gewoon ruim 100 kilometer per uur. Dus heel vreemd is dat niet
  zondag 13 september 2009 @ 13:42:00 #113
28167 matthijst
pi_72697269
Washington in 1 dag lijkt me niks: 2 dagen kun je daar wel zo'n beetje alle standaard dingen zien.
pi_72701688
in april ga ik met m'n familie een weekje naar NY en nou moet ik nog een paspoort gaan kopen. Vanaf 21 september worden je vingerafdrukken ook geregistreerd als je een paspoort aanvraagt. Dat wil ik voorkomen als het even kan door komende week nog een paspoort aan te vragen. Gaat dat mij nadelen geven als ik naar de USA vlieg? Volgens de site van het U.S. Consulaat hoef ik alleen die ESTA aanvraag te doen. Verder helemaal geen melding van vingerafdrukken, die nemen ze toch nog steeds op het vliegveld in de USA af?
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_72703313
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:51 schreef IV_Xample het volgende:
wat is verstandig
Ik heb in februari een paar dagen in NYC gezeten en heb toen ook een dagtrip gemaakt naar Washington. Ben er 's ochtends heen gegaan met de trein en terug met de bus (met de bus kan je al vanaf $30 heen en weer ofzo). Het was behoorlijk rustige in DC, dus heb best veel kunnen zien. Heb het Supreme Court en de Library of Congress van binnen gezien, ben op de tribune geweest van het House en Senate (net een stemming over het stimuluspackage gemist...), boven in het Washington monument geweest, White House visitor's center bezocht (Witte Huis zelf was (nog) niet open voor tours), heb Arlington cemetary bezocht (oa graf van Kennedy enzo) en ben langs het Pentagon geweest (mocht er helaas niet in, je kan wel een tour krijgen, maar dat moet je via de ambassade aanvragen en daar kwam ik te laat achter). Ik vond het zeker de moeite waard, zeker aangezien ik toch al een dag of 9 in NYC had doorgebracht.
pi_72703468
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
in april ga ik met m'n familie een weekje naar NY en nou moet ik nog een paspoort gaan kopen. Vanaf 21 september worden je vingerafdrukken ook geregistreerd als je een paspoort aanvraagt. Dat wil ik voorkomen als het even kan door komende week nog een paspoort aan te vragen. Gaat dat mij nadelen geven als ik naar de USA vlieg? Volgens de site van het U.S. Consulaat hoef ik alleen die ESTA aanvraag te doen. Verder helemaal geen melding van vingerafdrukken, die nemen ze toch nog steeds op het vliegveld in de USA af?
Gewoon @ airport ja.

Hoe wou je dat over 5 jaar gaan doen dan trouwens?
pi_72705104
Na 5 jaar zijn hopelijk de kinderziektes er een beetje uit (gegevens die op straat belanden), misschien wordt het wel omgezet naar een systeem zoals in Duitsland
  zondag 13 september 2009 @ 19:05:58 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_72706452
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
Het is natuurlijk dramatisch als je vingerafdrukken in verkeerde handen komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 14-09-2009 11:35:03 ]
pi_72723045
mag ik misschien het nut niet inzien van een database met de vingerafdrukken van de hele nederlandse bevolking?

dankje
  maandag 14 september 2009 @ 11:34:52 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_72725167
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:57 schreef Brammie1 het volgende:
mag ik misschien het nut niet inzien van een database met de vingerafdrukken van de hele nederlandse bevolking?

dankje
Maar voor een vakantie is het geen enkel probleem om in een wereldwijde (buitenlandse) database te komen, waarbij ook nog allerlei andere gegevens worden opgeslagen
  maandag 14 september 2009 @ 12:52:03 #121
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72727153
Laten we het anders even gezellig over New York hebben
pi_72730103
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar voor een vakantie is het geen enkel probleem om in een wereldwijde (buitenlandse) database te komen, waarbij ook nog allerlei andere gegevens worden opgeslagen
Ik vind het zeker niet nodig dat m'n vingerafdrukken en irisscan in een Amerikaanse database staan, maar daar kan ik niet echt iets aan doen.
  maandag 14 september 2009 @ 15:56:19 #123
28167 matthijst
pi_72731773
Doe 's ff ontopic

Je kunt in NY een gratis tour bij de Federal Reserve doen, waarbij je een kijkje in de goudkluizen mag nemen. Ze hebben daar de grootste goudvoorraad ter wereld.
Aanvragen via internet: http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html

[ Bericht 92% gewijzigd door matthijst op 14-09-2009 18:59:12 ]
  maandag 14 september 2009 @ 19:20:09 #124
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_72737831
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:56 schreef matthijst het volgende:
Doe 's ff ontopic

Je kunt in NY een gratis tour bij de Federal Reserve doen, waarbij je een kijkje in de goudkluizen mag nemen. Ze hebben daar de grootste goudvoorraad ter wereld.
Aanvragen via internet: http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html
Thanks voor de tip

Effe checken
pi_72760684
ik ga in oktober een weekje, voor het eerst, en ik heb er super veel zin in!!

moet ik een credit card hebben in NY?
we hebben via expedia een hotel geboekt en gelijk ook betaald, dus daarvoor is het niet meer nodig lijkt mij

verder zijn we niet van plan een auto te huren oid
pi_72761156
Mijn ervaring is dat een Credit Card echt zeer handig is, met name bij het eten. Wél bonnetjes bewaren en opschrijven wat je uitgeeft, voor de rest super makkelijk.
pi_72794370
[quote]Op dinsdag 15 september 2009 11:25 schreef Mip1988 het volgende:
ik ga in oktober december een weekje, voor het eerst, en ik heb er super veel zin in!!
[quote]

We hebben maar besloten niet met oud en nieuw te gaan maar iets daarvoor aangezien alles dan duurder is en alles vol zit. Eerst al deze topics eens lezen om te kijken wat we niet moeten missen .
anonieme razernist
pi_72867107
Wij zijn gisteren terug gekomen, wat een stad! We gaan zeker nog een keer terug!

Hier nog een paar tips:

- Hotel La Quinta, super ligging tov ESB, 5th avenue etc. Schone kamers, incl prima ontbijt en dat allemaal voor $129 per nacht!

- De Boltbus, wij zijn hiermee naar Washington geweest. Luxe leren stoelen incl (gratis) wifi en aansluiting om je telefoon etc op te laden. $15 per enkele reis per persoon!

- Bij Battery Park is nu een soort Nederlands marktje ivm NY400. Je kan daar gratis oranje fietsen lenen, erg leuk! Wij zijn hiermee over de Brooklyn Bridge gefietst.

- Tribute to WTC Walking Tour. Naast het museum (ook een aanrader) kun je bij het Tribute Center (naast Ground Zero) ook een rondleiding langs de WTC site doen. Deze rondleiding wordt gegeven door mensen die 11-9 zelf hebben meegemaakt. Bij ons waren het twee dames waarvan eentje in een apartement tegenover het WTC woonde en de andere heeft haar zoon verloren tijdens het instorten van de torens. Heel indrukwekkend, ze vertellen over de feitelijke gebeurtenissen van de dag maar ook hun persoonlijke beleving.

- Observation deck van het Empire State Building; we zijn hier met daglicht (wel tegen de avond) naar boven gegaan en gebleven totdat het donker was (gebeurde vrij snel). Hierdoor heb je zowel het uitzicht met daglicht als NYC by night!
pi_72868218
Dat ESB is natuurlijk een beetje tricky, je moet dan goed weten wanneer het een beetje donker wordt en dan ruim van te voren in de rij gaan staan. Wij hebben 's avonds 2 uur in de rij gestaan (en dan moesten we de laatste 6 verdiepingen nog per trap doen!) Ik vond Top of the Rock dan veel mooier, mede omdat het niet zo druk was en omdat je betere uitzichten hebt door de glazen wanden.
pi_72868349
Top of the rock hebben we ook gedaan maar alleen overdag. We wilden het uitzicht van Central Park graag overdag zien. Maar idd, Top of the Rock is minder druk en je ziet net weer andere dingen.

Een rij hebben wij bij het ESB niet gehad, misschien net geluk gehad? Qua zonsondergang hebben we de dagen ervoor gekeken hoe laat het donker werd. Maarja, dan moet je idd niet nog 2 uur in de rij staan want dan ben je te laat....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')