Oke! Wat goed zeg van die tickets, ik vind heel de reis boeken nogal spannend dus ik had zo bedacht om alles in 1x te boeken bij bijv. Arke.nl maar misschien moet ik me toch wat meer verdiepen in het los van elkaar boeken.quote:Op maandag 28 september 2009 13:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM, was twee weken terug aanbieding, 399 rechtstreeks. Had nog kortingsbon van 50 euro, dus 349...
Wij gaan van 27nov-4dec.
Gepland:
- Rangers hockeywedstrijd
- Bezoekje aan de goudkluis van Federal Reserve
- Tickets voor de kroon van vrijheidsbeeld
- Als het meezit: kijken naar "aansteken" van de kerstboom bij Rockefeller op 2 december.
De 27e is black friday, drukste shopping dag van het jaar), dus ben benieuwd wat voor gekkenhuis dat is in Manhattan...
's Ochtends als je de lange wachtrijen nog een beetje wilt ontlopen. 's Avonds als je gaat om de lichtjes van de stad te zien.quote:Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef whoops het volgende:
Wat is het beste moment om het ESB te bezoeken, 's ochtends of 's avonds?
Thanks!!! We gaan ook naar die wedstrijd vak 320. 42.50 per kaartjequote:Op maandag 28 september 2009 13:31 schreef jmac het volgende:
[..]
Toch wel. Ben die week ook in NY en ga de dertiende ook erheen. http://www.ticketmaster.c(...)ickets/artist/805998
Vorig jaar ook geweest. De knicks zijn natuurlijk pauper en de 76érs niet veel beter en de sfeer is anders dan in 't reguliere seizoen maar het is nog steeds ERG vermakelijk. En kaarten voor preseason zijn niet duur. Je kan makkelijk in de 100-range ring zitten voor paar tientjes. Blijkbaar zijn ze nu duurder. Maar meer bovenin 't stadion lukt het wel. Zelfs tot 10$
Thanks, goed punt om over na te denken... Eens even in de groep gooeien...quote:Op maandag 28 september 2009 14:31 schreef Fargo het volgende:
[..]
's Ochtends als je de lange wachtrijen nog een beetje wilt ontlopen. 's Avonds als je gaat om de lichtjes van de stad te zien.
Gewoon niet.quote:Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef whoops het volgende:
Wat is het beste moment om het ESB te bezoeken, 's ochtends of 's avonds?
Toegegeven, ESB heeft wel een leukere 'atmosfeer'. Het doet allemaal net wat authentieker aan. Het is beide de moeite waard, dus ideaal om 's avonds de een en overdag de ander te doenquote:Op maandag 28 september 2009 19:57 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gewoon niet.
Gewoon Top of the Rock doenVeel rustiger. Zowel 's ochtends als 's avonds
En uitzicht op het ESB
Zal ik doen. En bedanktquote:Op maandag 28 september 2009 09:37 schreef Starlie het volgende:
[..]
Laat je even weten hoe het hotel je bevallen is?! Ik wil dat hotel namelijk boeken voor in december!!! Veel plezier alvast!
Zit net je berichtje te lezen! Toevallig inderdaad! Of hebben we gewoon een goede smaak voor vakantie'squote:Op dinsdag 29 september 2009 09:38 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Zal ik doen. En bedankt
O ja, Peschiera is ook leuk heZag dat op je FB staan. Ben ik heel veel jaartjes geweest in die omgeving (Y)
Ik denk dat dat het isquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef Starlie het volgende:
[..]
Zit net je berichtje te lezen! Toevallig inderdaad! Of hebben we gewoon een goede smaak voor vakantie's
Zeikers heb je overal!! Wij zijn niet zo moeilijk, je slaapt er alleen maar! Maar ik lees wel vaak dat er geen warm water is... het lijkt me toch wel lekker als we in de koude maand december gaan dat we een warme douche kunnen nemen, maar goed dat zien we dan wel weer!quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:54 schreef kL0j00h het volgende:
O ja,
Hier veel beoordelingen van hotel Pennsylvania. Je zult zien dat er zeikers tussen zitten (die willen voor een paar tientjes op de eerste rang zitten) maar over het algemeen is het reeel. Niet luxe, maar ook niet echt duur en erg centraal gelegen (Y)
http://www.vakantiereiswi(...)g/6058/pennsylvania/
Een beetje, je moet echter nog steeds door de detectiepoortjes maar daarna kun je direct doorlopen naar deel 3 van de wachtrijquote:Op maandag 28 september 2009 20:36 schreef kreuk050 het volgende:
Wij hebben kaarten voor het ESB uitgeprint, scheelt dat in de wachtrij?
Thanksquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:10 schreef Starlie het volgende:
Hier ook nog wat beoordelingen en foto's van Hotel Pennsylvania
http://www.holidaycheck.n(...)ch_ub-hid_36903.html
Sorry hoor, maar je gaat toch op vakantie???? Gezond eten doe ik thuis wel. In New York ga ik me vol proppen met hot dogs, pizza, donuts, etc.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
Mijn ideale vakantiequote:Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
Wat ik me afvraag is het moeilijk om ergens een normaal ontbijt te krijgen? Ook een beetje gezond enzo. Ik hoor dat het eigenlijk alleen maar cake en zoetigheid is.
Ja, misschien een brood van $5 dat na een week nog hetzelfde smaakt en bol staat van conserveringsmiddelen en zo vet is dat het ongeveer smelt op je tong. Beleggen met plastic kaas van $7 per pakje, en je hebt gegetenquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:57 schreef Starlie het volgende:
[..]
Mijn ideale vakantie![]()
Maar er zijn toch ook supermarkten waar je wat gezonds kunt halen denk ik...
Ik bedoelde ook meer een sapje ofzo...quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:03 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja, misschien een brood van $5 dat na een week nog hetzelfde smaakt en bol staat van conserveringsmiddelen en zo vet is dat het ongeveer smelt op je tong. Beleggen met plastic kaas van $7 per pakje, en je hebt gegeten![]()
Ik zou lekker een broodje gaan halen ergens
De stad zit vol met Subwaysquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:44 schreef NoCigar het volgende:
Kleine correctie: 16,50 per jaarquote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef matthijst het volgende:
Wij hebben Hotel Penn ook geboekt. Een Penn5000 kamer, die zijn groter, plus gratis ontbijt, internet (in ontbijthok) en de hele dag koffie/chocola...
NB: als je Hotel Penn boekt, regel dan ff een ANWB-pasje. Kost je 10 euro per jaar en je krijgt meteen 10% AAA-korting bij het hotel. Scheelt op 6 nachten al gauw $120. Simpel verdiend dus.
St. Paul's Chapel nog in geweest? Dat is ook erg indrukwekkend, met kraanvogels gevouwen door Japanse atoombomsurvivors bv.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:
The Sphere; het beeld dat temidden van het WTC stond, is op 9/11 beschadigd maar wel bewaard gebleven. Het staat nu in Battery Park. Ik vond dit eigenlijk nog het meest indrukwekkende van alles wat je van de aanslagen terug ziet.
Ik ben een aantal jaar geleden met m'n pa (gezond-eten-freak) naar NYC geweest en toen hebben we elke dag bij WholeFoods in het Time Warner gebouw aan Columbus Circle ontbeten. Volop keuze, ook erg gezond spul, en je kan het ter plekke op je gemak opeten...quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Bedank man. Boekjes bij Bol. Je eerste boekjes neem ik aan?
Leuk is dat he, wij hadden een man die al op behoorlijke leeftijd was, Malcolm. Geheel in Crocodile Dundee outfit wachtte hij ons op in de lobby van het hotel en heeft hij ons meegenomen naar Grand Central, Chrysler Building, Public Library en diverse andere kantoren laten zien. Echt gebouwen waar je anders niet naar binnen zou (durven) lopen hebben we daarom gezien en dat is toch best apart. Duurde uiteindelijk 4,5 uur en dat was echt top want de beste man was super geïnteresseerd en vooral erg New Yorks (hij woonde op Roosevelt Island en was opgegroeid in Brooklyn). Hebben ruim drie kwartier met hem op een klein terrasje gezeten en gepraat over zijn en ons leven. Een erg aparte ervaring en zeker een must-do als je in NY bent, dus ruim op tijd inschrijven!quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:
Zondag:
Om 10 uur hadden we afgesproken met Rachel, onze Big Apple Greeter. Hele leuke vrouw van 35, erg aardig en geinteresseerd. En heerlijk Amerikaans; 'Oh my gooosh, are you serious?? How interestiiing!!' We hebben met haar 1,5 rondgelopen door Greenwich- en West Village.
Nou ja laat ik het zo zeggen, de info die ik nodig heb staat in het capitool boekje! Er zitten ook (vind ik) handige plattegronden bij met daarop aangegeven waar je wat vindt, zoals de ferry naar Staten Island bijvoorbeeld etc. etc. Dit staat misschien ook wel in de Lonely Planet maar dat vind ik altijd van die enorme boekwerken, ik vind dit capitool boekje wel handig. Mijn moeder heeft ook nog de Lonely P. van New York ik zal hem eens lenen van haar, misschien staat daar nog meer handige info in!quote:Op woensdag 30 september 2009 10:56 schreef christvs het volgende:
Ik vind die capitool gidsen echt drie keer niets, eerlijk gezegd.
Ze zijn leuk om van te voren bekijken, maar op reis heb je er écht niets aan. Want er staan eigenlijk alleen maar plaatsjes in. In gidsen zoals de Lonely Planet en de Rough Guide staat tenminste echte informatie!
's avonds niet volgens mijquote:Op woensdag 30 september 2009 12:49 schreef matthijst het volgende:
En over Brooklyn gesproken. Kun je daar in elke wijk ondertussen vrolijk rondlopen, of...?
er is een preseason, soort oefenwedstrijden die goedkoper zijn.kijk even op ticketmaster of anders de site van de knicks.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:27 schreef kL0j00h het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat basketballen in November begint, maar weet iemand toevallig of er oefenwedstrijden/toernooien zijn voor die tijd? Wij zitten namelijk op loop afstand van Madison Square Garden.
Ik heb eergisteren kaarten gekocht voor knicks- 76ers, Vak 320 vrij bovenaan, kaarten kosten 55 dollar ongeveer per stuk, 13 oktober!quote:Op woensdag 30 september 2009 14:50 schreef TN-FR het volgende:
[..]
er is een preseason, soort oefenwedstrijden die goedkoper zijn.kijk even op ticketmaster of anders de site van de knicks.
Ik wil zelf naar knicks-76'ers
Hier wat informatie over de Knicks: http://www.nba.com/knicks/stats/quote:Op woensdag 30 september 2009 15:11 schreef kreuk050 het volgende:
BTW, zijn de knicks goed of de 76ers, doen die mee voor de prijzen??
Nee, beide niet. knicks zijn 1 groot drama. Je zal dus geen echte sterren zien en het Knicks publiek zijn de ergste fans. Maargoed.. een wedstrijdje is altijd wel okayquote:Op woensdag 30 september 2009 15:11 schreef kreuk050 het volgende:
BTW, zijn de knicks goed of de 76ers, doen die mee voor de prijzen??
Das een goeie tip, hopelijk durven die pussy vrienden van me dat ook!quote:Op woensdag 30 september 2009 19:05 schreef jmac het volgende:
[..]
Nee, beide niet. knicks zijn 1 groot drama. Je zal dus geen echte sterren zien en het Knicks publiek zijn de ergste fans. Maargoed.. een wedstrijdje is altijd wel okay![]()
Tip: Als de wedstrijd eenmaal begonnen is is het halve stadion leeg. Gewoon naar beneden lopen en lekker daar gaan zitten. Zegt niemand wat van. Tijdens pre-season is maar 1/3'de van 't stadion gevuld dus kan je makkelijk een veel betere plek pakken
Dat dacht ik ook inderdaadquote:Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef kreuk050 het volgende:
Trouwens vroeger waren de knicks toch wel goed? Met magic Johnson?
Magic Johnson heeft nooit voor de Knicks gespeeld, alleen voor de Lakers.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef kreuk050 het volgende:
Trouwens vroeger waren de knicks toch wel goed? Met magic Johnson?
Dat dus.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
hoe zit dat met stroom? of moet je een verloop kopen?
Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
hoe zit dat met stroom?
heeft NY stopcontacten ala NL of moet je een verloop kopen?
Ik was twee weken geleden ook bij de SNL dress rehearsal, voor de thursday Weekend Update! Grappig he, dat kleine studiootje waar al die grote namen hebben opgetreden? Al die sets die snel worden ingeschoven. Ik keek m'n ogen uit.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:54 schreef hetismijrobbert het volgende:Maandagavond zijn we naar de Yankees geweest, was een beetje een saaie wedstrijd maar zaten op de bleachers en hebben ons kapot gelachen hier. Daarnaast zijn we ook bij de dress rehearsel van Saturday Night Live geweest waarin zelfs Megan Fox op kwam draven!
thanksquote:Op woensdag 30 september 2009 21:50 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.
Ja, maar zoals hierboven staat: vies. Op je hotelkamer staat vast duur Fiji water, maar koop gewoon in een supermarkt cheap spul en leg het in je minibarquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:48 schreef Mip1988 het volgende:
is water uit de kraan drinkbaar daar?
ZIet er goed uitquote:I decided to buy a T-Mobile prepaid SIM for $6 and then buy the Sidecick option each day for $1 (this includes unlimited web browsing). So for the 5 day I'll pay $11 all together.
http://www.t-mobile.com/shop/plans/prepaid-plans.aspx
Proest, ja, wij zijn er ook geweest (maandag teruggekomen uit NYC, na 10 dagen). Ze weten je daar wel het gevoel te geven dat je een moddervette zeug bent als je geen maatje XS hebt, zegquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Mackenzey het volgende:
Daarna wat gewinkeld aan 5th Av. De Abercrombie & Fitch in geweest, heb me kapot gelachen in die winkel. Eerst word je al begroet door twee quasi verveelde jongens die tegen de deur aan staan te leunen, vervolgens staat er een of ander model zonder shirt de hele fucking dag te poseren. De winkel zelf is net een discotheek, pikdonker, keiharde muziek en een ontzettend penetrante parfumlucht. Alle medewerkers (i.e. modellen) staan een beetje verveeld van zich af te kijken en ‘hi how are you’ te zeggen tegen iedereen. En ze lijken alleen maar geruite bloesjes te verkopen…Wat een circus!
Wat is daar speciaal aan dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:11 schreef ColdFeet het volgende:
Die Magnolia Bakery, ik wist niet dat dat hip was, maar jemig man, wat een rij! Bleecker Street is trouwens echt een shopping-paradijs (als je je creditcard bij je hebtVet duur!).
verloopje kopenquote:Op woensdag 30 september 2009 19:54 schreef Mip1988 het volgende:
hoe zit dat met stroom?
heeft NY stopcontacten ala NL of moet je een verloop kopen?
Ga niet naar NY maar wel naar de VS. Aangezien ik deze vraag hier zag en ik met het zelfde zit even een vraagje. In de VS is de stroom 110V, als ik een verloop koop dan past de stekker wel maar dan heb ik toch nog 110V ? Dat is toch te weinig ? Of hoe werkt dit. Zal wel een stomme vraag zijn maar kan het even niet zo 1,2,3 vinden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:08 schreef FiletAmerican het volgende:
[..]
verloopje kopen
had er vorig jaar een van de kruitvat voor 5 euro
Lees de antwoorden ook evenquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:58 schreef copyfile het volgende:
Ga niet naar NY maar wel naar de VS. Aangezien ik deze vraag hier zag en ik met het zelfde zit even een vraagje. In de VS is de stroom 110V, als ik een verloop koop dan past de stekker wel maar dan heb ik toch nog 110V ? Dat is toch te weinig ? Of hoe werkt dit. Zal wel een stomme vraag zijn maar kan het even niet zo 1,2,3 vinden.
quote:Op woensdag 30 september 2009 21:50 schreef Roy_T het volgende:
Op iedere straathoek zit wel een telefoon-/electronicawinkel waar ze verloopstukjes verkopen. 99% van de adapters die je hebt (oplader batterijen camera, lader voor telefoon, lader voor laptop, etc) werken prima op de 110 volt die in de VS uit de stopcontacten komt. Op de adapter staat of 'ie op 110 volt werkt.
Aangenomen dat de mensen in dit topic naar NYC gaan: als je ze daar niet kunt vinden dan heb je niet echt goed gezocht. Ze hebben ze werkelijk bij iedere electronica- en telefoonzaak.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:25 schreef Cee het volgende:
Ik had trouwens 3 verloopjes klaarliggen maar was er 2 vergeten mee te nemen. Dacht dat ik er wel eentje extra zou kunnen kopen in Amerika maar dat viel best tegen.
Wat ik van mijn ouders begreep is dat Ground Z. heel indrukwekkend is maar dat je het na 10 minuten ook wel gezien hebt... dus waarschijnlijk zul je er geen uren rondhangen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef kreuk050 het volgende:
Is ground zero een must of kan je dat skippen in een 3 daags bezoek?
Wat zouden jouw toppers zijn in 3 dagen?
- Top of the Rockquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef kreuk050 het volgende:
Is ground zero een must of kan je dat skippen in een 3 daags bezoek?
Wat zouden jouw toppers zijn in 3 dagen?
Ik heb ook niet naarstig gezocht naar zo'n ding hoor, dus ik had het al na 2 dagen opgegeven.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:31 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Aangenomen dat de mensen in dit topic naar NYC gaan: als je ze daar niet kunt vinden dan heb je niet echt goed gezocht. Ze hebben ze werkelijk bij iedere electronica- en telefoonzaak.
Inderdaad... Bijna niet voor te stellen hoe belachelijk hoog die torens eigenlijk waren.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:12 schreef Cee het volgende:
En de laatste keer dat ik daar was stonden de torens er nog dus dan besef je des te meer hoe ontzettend massaal en hoog het is geweest, dat valt haast niet te bevatten.
Of een beetje fietsen is ook leuk, alleen heb je weinig plaatsen waar je met de fiets doorheen mag crossen daar. Hardlopen daar lijkt me ook een keertje leuk inderdaad. Lekker snel zigzaggen tussen de toeristen en de nanny's en hondenuitlaters.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:40 schreef ColdFeet het volgende:
Weinig bijzonders is ook weer wat overdreven, vind je niet?
Als je van hardlopen houdt, moet je zeker Central Park niet missen. Wat kun je daar heerlijk lopen
Het blijft iets bizars dat die torens er niet meer zijn.... je krijgt inderdaad door deze foto's wel een heel goed beeld dat ze ontzettend hoog waren!quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inderdaad... Bijna niet voor te stellen hoe belachelijk hoog die torens eigenlijk waren.
Skyline is nu ook weinig bijzonders meer
[ afbeelding ]
Ik heb bij TGI op het vliegveld van Atlanta op zich goed gegeten, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het eten in NY. Tis wel echt Amerikaans eten, en daar moet je maar van houdenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?
Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten
Leuk personeel, gezellig restaurant, wij aten boven en zaten voor het raam met uitzicht dus. Het eten vond ik bovengemiddeld goed. Je krijgt meer als voldoende en het dessert was erg lekker. Je kunt er 50-60 dollar wel eten, niet superduur dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
Is het eten bij TGI Fridays op Time Square goed te doen? Lees recencies op internet dat het vooral duur en smakeloos is. Of kan je voor een goed stuk vlees beter ergens anders heen gaan?
Met andere woorden: Kan je daar lekker eten tegen een normale prijs? Of is alles in NY duur qua eten
Dat soort tenten zou ik juist vermijdenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Bulletdodger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |