Bronquote:Rotterdam ontslaat Tariq Ramadan
Gepubliceerd: 18 augustus 2009 13:31 | Gewijzigd: 18 augustus 2009 13:59
Door onze redacteur Mark Hoogstad
Rotterdam, 18 aug. Het Rotterdamse stadsbestuur verbreekt de banden met moslimfilosoof Tariq Ramadan. Ramadan heeft volgens het college zijn geloofwaardigheid als integratieadviseur verloren.
De reden is dat Ramadan wekelijks een discussieprogramma presenteert op de Iraanse zender Press TV, die wordt gefinancierd door het omstreden regime in Teheran.
Dat hebben bronnen in het stadhuis bevestigd. „Omdat Ramadan zelf inzet van discussie is geworden, kan hij onmogelijk langer leiding geven aan de dialoog in de stad.” Het Rotterdamse college zou vanmiddag om twee uur bijeen komen om het ontslag te bekrachtigen. In april liet burgemeester Ahmed Aboutaleb zijn ongenoegen al blijken bij een raadsdebat: „We kunnen deze constructie uitzitten, maar mijn advies zou zijn: nooit meer.”
Ramadan (46) is sinds twee jaar als integratieadviseur verbonden aan de gemeente Rotterdam. Zijn opdracht voor dit jaar luidde: deelnemen aan dertien dialogen over het stadsburgerschap, en ‘een inhoudelijke bijdrage’ leveren over thema’s als religieuze identiteit en vrije huwelijkskeuze. Ramadan zou voorts vier masterclasses over burgerparticipatie organiseren en het college nadien van advies voorzien. De gemeente betaalt daarnaast zijn leerstoel aan de Erasmus Universiteit, waar hij sinds 1 januari 2007 werkzaam is als gasthoogleraar burgerschap en identiteit.
Uit Ramadans brief
„Het spreekt vanzelf dat ik het neerschieten van betogers en de onderdrukking na de verkiezingen heb veroordeeld.”
„Toen ik de afspraak maakte om een televisieprogramma over de islam en het hedendaagse leven te presenteren, [...] accepteerde ik geen verplichtingen.”
„Terwijl Iran door een crisis wordt verscheurd, wil ik alle tijd die nodig is, nemen voor de juiste beslissing.” .Drie oppositiepartijen (Leefbaar, VVD en SP) drongen vorige week aan op het ontslag van Ramadan. Coalitiepartij PvdA stelde dat zijn geloofwaardigheid „zeer ter discussie” staat. Het aanblijven van de Zwitsers-Egyptische islamoloog was voor de VVD in april reden het college te verlaten.
Het Rotterdamse stadsbestuur werd vorige week verrast door Ramadans medewerking aan het programma op de Iraanse tv-zender. Het CDA in de Tweede Kamer drong aan op zijn vertrek. In Rotterdam heeft het CDA, dit voorjaar nog pleitbezorger van Ramadan, zich tot dusver op de vlakte gehouden. Ramadan verdedigt zich vandaag tegen de aantijgingen in een open brief in NRC Handelsblad.
Wat jij zegt. Enerzijds verbazing.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bron
Toch nog redelijk verrassend, gezien de oogkleppen van bepaalde figuren.
Hier:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:08 schreef Disana het volgende:
Ik zou de hele brief wel eens willen lezen want ik zie niet hoe hij zichzelf goed kan verdedigen voor zijn baantje bij Press TV.
Geen onaardige verdediging.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hier:
http://www.nrc.nl/opinie/(...)bewind_niet_gesteund
Het probleem met Ramadan is dat hij meerdere rollen vervult, een redelijke en een wat minder redelijke. Zijn redelijke standpunten komen een beetje dubieus over gelet op de onredelijke uitingen en gedragingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen onaardige verdediging.
Al is het mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat Ramadans bijdrage kan zijn aan de oplossing van de integratieproblematiek in bepaalde Rotterdamse wijken. Goede sier maken met een gerenommeerd moslimfilosoof, zal dePvdA
stiekem hebben gedacht.
Dankjewel. Even lezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hier:
http://www.nrc.nl/opinie/(...)bewind_niet_gesteund
Ellian lijkt mij een groter kwaad voor de samenleving dan Ramadan. Ik hoop overigens dat een Nederlandse omroep die Iraanse programma's hier eens uitzendt. Ik ben wel benieuwd hoe die discussies er aan toe gaan. Ramadan heeft groot gelijk als hij stelt dat er slechts een kunstmatige scheidslijn gemaakt wordt tussen de hervormers en de religieuzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:14 schreef AryaMehr het volgende:
Ellian heeft gewoon gelijk.
Het is een faal redenering.quote:
Nee, het is heel makkelijk om je te beroepen op het feit dat je ondanks je aanwezigheid in een programma die door de Iraanse ayatollahs gesteund wordt, het niet betekent dat je dan ook automatisch de wijze waarop zij regeren steunt. Je aanwezigheid, of dat nou gepaard gaat met het eens of oneens zijn met de manier waarop de ayatollahs regeren, is bij voorbaat al een steun aan de Iraanse regime.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:31 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ellian lijkt mij een groter kwaad voor de samenleving dan Ramadan. Ik hoop overigens dat een Nederlandse omroep die Iraanse programma's hier eens uitzendt. Ik ben wel benieuwd hoe die discussies er aan toe gaan. Ramadan heeft groot gelijk als hij stelt dat er slechts een kunstmatige scheidslijn gemaakt wordt tussen de hervormers en de religieuzen.
En kan je die bewering ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:31 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ellian lijkt mij een groter kwaad voor de samenleving dan Ramadan.
Extreem zwak, gewoon. Wijzen naar Wilders. Alsof die hier iets mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:13 schreef Ghazi het volgende:
Sterke brief van de intellectueel Ramadan:
Klopt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, het is heel makkelijk om je te beroepen op het feit dat je ondanks je aanwezigheid in een programma die door de Iraanse ayatollahs gesteund wordt, het niet betekent dat je dan ook automatisch de wijze waarop zij regeren steunt. Je aanwezigheid, of dat nou gepaard gaat met het eens of oneens zijn met de manier waarop de ayatollahs regeren, is bij voorbaat al een steun aan de Iraanse regime.
Sommigen weldenkenden weten idd altijd heel snel te vertellen dat zij die slecht 'kritiek' hebben het probleem zijn zijn, en niet diegene waar de kritiek op is gericht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:31 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ellian lijkt mij een groter kwaad voor de samenleving dan Ramadan.
Een beetje de redenering vermoed ik, dat Mr Ellian niet 'aardig' is voor de islam, en dat moslims daarom radicaliseren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En kan je die bewering ook onderbouwen?
Inderdaad ja...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sommigen weldenkenden weten idd altijd heel snel te vertellen dat zij die slecht 'kritiek' hebben het probleem zijn zijn, en niet diegene waar de kritiek op is gericht.
Dat gaat om geloofwaardigheid. Die is onherstelbaar aangetast en dus is het volkomen terecht dat Ramadan opstaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een faal redenering.
Je kan niet iemand's brood eten, en verwachten dat de daden van je broodheer niet aan jou blijven plakken.
Het gezegde een gewaarschuwd mens telt voor 2 is van toepassing.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Ringo het volgende:
PR-technisch gezien was dat een domme zet, maar de ophef die erover ontstond, was wel heel erg Hollands. Veel geschreeuw, weinig wol.
Ik vind het moeilijk hoor. Je verwacht voor het bedrag dat hij van Rotterdam kreeg voor zijn leerstoel en debatten toch wel enige loyaliteit en ruggenspraak. Waarom heeft hij niet gewoon overlegd over zijn baan bij die door de Iraanse overheid betaalde tv zender, of is hij wel zo vrij links en rechts tonnen aan te nemen maar niet om enige rekenschap af te leggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat gaat om geloofwaardigheid. Die is onherstelbaar aangetast en dus is het volkomen terecht dat Ramadan opstaat.
Maar hij heeft het volste recht om zijn rol in betreffende tv-uitzendingen te verdedigen. Dat doet hij heel aardig, vind ik. Niet als "integratie-adviseur" maar wel als onafhankelijk denker.
Vergeet niet dat we gedurende de affaire NIETS hebben kunnen lezen over wat Ramadan precies te vertellen had. Het ging er alleen maar om DAT hij aan die shows had deelgenomen. PR-technisch gezien was dat een domme zet, maar de ophef die erover ontstond, was wel heel erg Hollands. Veel geschreeuw, weinig wol.
quote:Tariq Ramadan: bruggenbouwer of splijtzwam?
ROTTERDAM - Het integratiedebat aanzwengelen. Dat was de belangrijkste taak die Tariq Ramadan meekreeg toen de gemeente Rotterdam hem op 1 januari 2007 in dienst nam als 'speciaal adviseur'.
De Egyptisch-Zwitserse hoogleraar moest vertrouwen kweken en zorgen dat burgers van alle gezindten met elkaar de dialoog aan zouden gaan.
Maar sinds zijn aantreden ging de dialoog vaak over Ramadan zelf, wiens integriteit meerdere malen in twijfel werd getrokken.
Zijn positie werd vorige week onhoudbaar, nadat bekend was geworden dat Ramadan een wekelijks tv-programma maakt voor een door de Iraanse regering gefinancierde zender. Rotterdam besloot dinsdag het contract van de islamoloog te ontbinden.
Fundamentalist
Volgens critici is hij een fundamentalist, die geen afstand neemt van het islamitisch terrorisme. Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken verdenkt hem ook van het ondersteunen van terroristische organisaties en weigert hem daarom de toegang tot het land. Bovendien zou hij in preken homo- en vrouwonvriendelijke uitlatingen hebben gedaan.
Literatuur
Tariq Saïd Ramadan werd 47 jaar geleden geboren in het Zwitserse Genève. Hij studeerde Franse literatuur en promoveerde in de filosofie aan de universiteit in zijn geboorteplaats. Tot 2004 was hij onder meer professor islamologie aan de universiteit van Freiburg.
Ramadan reisde de hele wereld rond en pleit voor een eigen islam in het Westen, die niet wordt beïnvloed door conservatieve krachten in het Midden-Oosten.
Tegenstander
Als gasthoogleraar identiteit aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van de gemeente Rotterdam lag Ramadan regelmatig onder vuur. Oppositiepartijen Leefbaar Rotterdam en SP zijn al sinds zijn aantreden fel tegenstander van de islamoloog.
Coalitiepartij VVD schaarde zich daar in april bij naar aanleiding van een kritisch artikel in de Gay Krant. Wat de partijen ook dwarszit, is zijn hoge gage: Ramadan kostte de gemeente tot nu toe al een slordige 1,5 miljoen euro.
Dus het Iraanse bewind geeft baantjes weg aan tegenstanders of critici?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:11 schreef Ghazi het volgende:
Ik denk wel dat Ramadan beter had moeten uitkijken bij het kiezen van Press TV als zijn internationale podium, en vooral bij het continueren van zijn programma’s na de Iraanse verkiezingen. Maar er is geen bewijs dat hij de Iraanse regering, laat staan het radicale islamisme, zou ondersteunen. In zijn programma laat hij zich op geen enkele manier uit over de Iraanse machthebbers of andere ‘schurken’.
Nou ja, daarom. Zeer terecht dat hem de deur is gewezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk hoor. Je verwacht voor het bedrag dat hij van Rotterdam kreeg voor zijn leerstoel en debatten toch wel enige loyaliteit en ruggenspraak. Waarom heeft hij niet gewoon overlegd over zijn baan bij die door de Iraanse overheid betaalde tv zender, of is hij wel zo vrij links en rechts tonnen aan te nemen maar niet om enige rekenschap af te leggen.
Dat is kul. Er zijn vele manieren om om te gaan met een regime dat je niet aanstaat. Een volledige boycot is zelden effectief. Was je ook zo boos toen Mandela praatte met de Klerk?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, het is heel makkelijk om je te beroepen op het feit dat je ondanks je aanwezigheid in een programma die door de Iraanse ayatollahs gesteund wordt, het niet betekent dat je dan ook automatisch de wijze waarop zij regeren steunt. Je aanwezigheid, of dat nou gepaard gaat met het eens of oneens zijn met de manier waarop de ayatollahs regeren, is bij voorbaat al een steun aan de Iraanse regime.
Dat hij mij een groter kwaad lijkt? Dat vind ik; dat is een perfecte onderbouwing van het werkwoord lijkt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En kan je die bewering ook onderbouwen?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gezegde een gewaarschuwd mens telt voor 2 is van toepassing.
Meneeer Ramadan wist notabene dat er aan z'nm poten gezaagd wordt, maar dat is blijkbaar 0,0 overweging als het gaat om een betrekking bij de iraanse staatstv aanvaarden.
Je zou ook na kunnen denken: Joh, want vind men globaal nou zoal van dat regime? Hoe zal men staan tegenover het feit dat ik daar een betrekking aanga?
Maar onze gewezen filosoof, kon dat niet bedenken.
Nee, hij was enthousiast, hij liet zich 'meeslepen'. Foutje, bedankt.
Ramadan heeft natuurlijk geen gelijk en verkoopt op sommige terreinen een mening die je alleen maar door tokkies hoort verkondigen. Zo'n man kan geen bruggen bouwen: hij zou waarschijnlijk homo's en vrouwen toch laten zwemmen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:31 schreef Meki het volgende:
Ramadan heeft gelijk en Rotterdam laat zich in de valluik door wildersstemmers die al maar te zien dat moslimproffessoren de laan uit gaan..
Maar dan zijn ze die clown toch echt kwijt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:33 schreef Meki het volgende:
Rotterdam moet nu flink betalen voor het ontbinden van zijn contract
Dan moet je even dat apologetische stuk lezen waar ghazi mee kwam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hij liet zich helemaal niet meeslepen.
Ja, tuurlijk. Logisch ook dat het regime dan klaar staat om dat te faciliteren met een leuke TV job. Want die zijn helemaal voor verandering. Het is niet alsof ze een opkomende revolutie bloedig hebben neergeslagen toch?quote:Hij wil een ander beeld van Iran neerzetten en de democratische ontwikkelingen in Iran bevorderen met een kritisch tv-programma.
Ik ook niet. Weer wat geleerd.quote:Verder wist ik niet dat hij filosoof af was?
Een beetje zoals meneer Ramadan dus. Helder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:33 schreef voyeur het volgende:
Verder vind ik het een haatzaaier die onder het mom van wetenschap slechts opinies produceert.
Onzin hij heeft niks verkeers gezegd over vrouwen en homos.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:37 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ramadan heeft natuurlijk geen gelijk en verkoopt op sommige terreinen een mening die je alleen maar door tokkies hoort verkondigen. Zo'n man kan geen bruggen bouwen: hij zou waarschijnlijk homo's en vrouwen toch laten zwemmen.
Je bent de perfecte weergave van de stereotype Naffer, ontkennen, bagatelliseren en met de vingers naar een ander wijzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin hij heeft niks verkeers gezegd over vrouwen en homos.
dat jullie dat geloven zegt veel over de moraal.
moet het niet eerst onderzocht worden voordat iemand wordt beschuldigd ?
Nee hoor bij Ramadan niet, bij WIlders wel
quote:Ramadan begint procedure tegen Rotterdam
Uitgegeven: 18 augustus 2009 17:47
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2009 17:46
HILVERSUM - Tariq Ramadan legt zich niet neer bij het besluit van Rotterdam om zijn contract te ontbinden. Hij begint een juridische procedure tegen de stad, zei hij dinsdag in het Radio 1-Journaal.
© ANP
Ramadan vindt dat zijn ''eer en waardigheid zijn aangetast. Je kan iemand niet zo behandelen''.
''Naïef en simplistisch'', noemde de islamoloog de veronderstelling dat hij het Iraanse regime zou steunen door mee te werken aan een Iraanse nieuwszender. Hij verwijt Rotterdam in dat opzicht zwart-witdenken.
Geert Wilders
Ramadan, die in Marokko met vakantie is, vermoedt dat het besluit te maken heeft met het politieke klimaat in Nederland en de rol die PVV-leider Geert Wilders daarin speelt, zei hij verder.
Hij heeft overigens geen probleem met Nederland en komt begin september naar Amsterdam.
© ANP
Nee hoor, jij bent precies de perfecte weergave voor de stereotype wilders stemmer die blindelings islamlessen volgt van wilders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent de perfecte weergave van de stereotype Naffer, ontkennen, bagatelliseren en met de vingers naar een ander wijzen.
Media liegt weer, eerst vermelden ze dat hij in Mauritius op vakantie is blijkt nu dat ie in Marokko is.quote:
Ze verkopen allebei bullshit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor bij Ramadan niet, bij WIlders wel
Om met het laatste te beginnen: jij schrijft gewezen filosoof. Dat betekent in het Nederlands dat iemand dat niet meer is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moet je even dat apologetische stuk lezen waar ghazi mee kwam.
[..]
Ja, tuurlijk. Logisch ook dat het regime dan klaar staat om dat te faciliteren met een leuke TV job. Want die zijn helemaal voor verandering. Het is niet alsof ze een opkomende revolutie bloedig hebben neergeslagen toch?
Jij bent echt lachwekkend, jij. Ben jij soms moslim? Zou verklaren waarom je ipv beargumenteerd, 'terug redeneert'.
[..]
Ik ook niet. Weer wat geleerd.
Wat een vergelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:37 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ze verkopen allebei bullshit.
Hij schrijft een COLUMN voor een als liberaal bekend staand tijdschrift.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat hij mij een groter kwaad lijkt? Dat vind ik; dat is een perfecte onderbouwing van het werkwoord lijkt.
Verder vind ik het een haatzaaier die onder het mom van wetenschap slechts opinies produceert.
Goed verhaal, maar het gaat voorbij aan de kern van het probleem. Dat is dat de overheid iemand betaalt om zijn mening te geven. Dat klopt niet. Of je betaalt iemand om het overheidsstandpunt te verkondigen (postbus 51, persvoorlichters etc.) of je laat het debat de vrije loop, maar dan betaal je dus ook niet. Daar loop je vroeg of laat tegenaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:11 schreef Ghazi het volgende:
Jammer dat de jarenlange haatcampagne tegen Ramadan toch heeft gewerkt:
Tariq Ramadan moet in Rotterdam blijven
Gepubliceerd: 17 augustus 2009 14:25 | Gewijzigd: 18 augustus 2009 13:37
Tariq Ramadan moet stoppen met Press TV, maar het is onzin hem weg te zuiveren als hoogleraar en bruggenbouwer.
Door Shervin Nekuee
In de ogen van Afshin Ellian is Ramadan een wolf in schaapskleren, een stiekeme boodschapper van een ondemocratische ideologie – een islamist. Gesubsidieerd met (Rotterdams) geld is Ramadan bezig om de democratische grondvesten van deze samenleving te vergiftigen met zijn islam (Opiniepagina, 14 augustus). Op zich is er niks nieuws aan deze opvatting: de boze mannen van Pim Fortuyn in Rotterdam en het dozijn Hollandse islam-bashers hebben het al langer op hem gemunt. Of het nu om zijn mening over sluiers, homoseksualiteit of Iran gaat is secondair: als Ramadan maar vertrekt uit Nederland, lijkt de missie van deze anti-Ramadanlobby.
Het feit dat Ramadan medewerker is van het ‘islamo-fascistische’ Press TV is de bekende druppel. Ramadan is een enge islamist in plaats van een bruggenbouwer tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland. Als hij al een brug aan bouwen is, dan is dat er een die naar het islamo-fascisme van bebaarde enge mannen in Iran leidt. We moeten derhalve zo snel mogelijk af van deze vijfde colonne van de radicale islam.
Wat Ellian doet is niets meer dan een ordinaire aantijging aan het adres van Ramadan en diens vermeende islamisme en anti-democratische agenda, zonder enig bewijs.
Ik denk wel dat Ramadan beter had moeten uitkijken bij het kiezen van Press TV als zijn internationale podium, en vooral bij het continueren van zijn programma’s na de Iraanse verkiezingen. Maar er is geen bewijs dat hij de Iraanse regering, laat staan het radicale islamisme, zou ondersteunen. In zijn programma laat hij zich op geen enkele manier uit over de Iraanse machthebbers of andere ‘schurken’. Hij organiseerde als presentator en programmamaker een dialoog tussen sunnieten en shi’ieten en dat is heel belangrijk gezien de huidige situatie in Irak. Ook ging hij in op de positie van moslims in Europa.
Wie een faire studie maakt van Ramadan kan hem niet veel meer verwijten dan dat hij, zoals elke geëngageerde intellectueel, wel eens te veel opgaat in zijn eigen enthousiasme.
Zijn primaire doel om relevant publiek, namelijk moslims, wereldwijd aan te spreken is een nobel streven, maar soms ook een valkuil. Het internationale formaat van een podium als Press TV was kennelijk verleidelijk (zie ook de brief van Ramadan van afgelopen donderdag op www.nrc.nl/ binnenland/...).
Gezien de gebeurtenissen de laatste tijd in Iran en de brute wijze waarop de democratische oppositie is neergeslagen door het regime, moet hij dat televisieprogramma opgeven. Maar het is geen reden om hem als het ware te willen wegzuiveren als hoogleraar aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit en als bruggenbouwer voor de gemeente Rotterdam.
De authentiek intellectuele poging van Ramadan om trouw te zijn aan de islam, gepaard gaande met een vurig enthousiasme om de moslims te willen overtuigen dat hun geloof niet in strijd hoeft te zijn met democratische principes en Europese burgerschapsnormen, maakt hem een bijzondere en broodnodige stem in het Europa van onze tijd. Wie Ramadan wil begrijpen, raad ik aan het degelijke en prachtige essay te lezen van Ian Buruma in The New York Times).
Dit alles zal de tegenstanders van Ramadan niet overtuigen, want de kwestie is niet wat Ramadan fout of goed doet, maar wat hij is. Hij staat met zijn academische en intellectuele prestatie, zijn retorisch gave, zelfs zijn elegante handgebaren en kledingsmaak ver van zijn tegenstrevers. De boze mannen van Leefbaar Rotterdam, noch Ellian en andere provinciale professoren en publicisten kunnen ertegen dat een bebaarde moslimman hen met veel elegantie en hoffelijkheid verbaal knock-out weet te slaan.
Een andere reden waarom Ramadan weg zou moeten, is dat hij een treffend voorbeeld kan zijn voor de nieuwe generatie moslims die, door hem geïnspireerd, door de these prikken dat islam en democratie niet samengaan. Volgens zijn tegenstanders moet Ramadan niet weg wegens zijn optreden op Press TV Iran, maar omdat moslim-bashers zijn gave om islam en democratie met elkaar te verbinden als een bedreiging zien. Hij moet weg omdat hij in staat blijkt te doen waar hij door het Rotterdamse college oorspronkelijk voor was aangesteld, namelijk bruggen te slaan tussen de islam en het Westen.
Niet de toekomst van Ramadan baart mij zorgen, wél die van Nederland. Hoe moet het met ons land, met onze kinderen en met de toekomst van de multiculturele samenleving?
Hoe komen we uit deze angst- en verdachtmakingssfeer? Een democratie bloeit bij diversiteit. Bij tegengeluiden. Daar is – of misschien moeten we, na deze hetze zeggen: ‘was’– Ramadan een voortreffelijk voorbeeld van.
Shervin Nekuee is socioloog, redacteur van eutopia.nl en auteur van De Perzische paradox.
http://www.nrc.nl/opinie/(...)in_Rotterdam_blijven
Net alsof wij het zo hoog op hebben met jouw "intellectuele" kwaliteiten om mee te gaan in je modder gooien naar het "omhooggevallen docentje"quote:
Als ik zijn verhalen mag geloven dan heeft hij daar alle reden toe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:30 schreef Ghazi het volgende:
Klopt, Ellian zit de boel alleen maar op te stoken met zijn verdachtmakingen naar de Moslims toe en zijn haatzaaiende stukken.
Hij heeft gewoon gelijk. Bovendien heeft hij de ware Islam aan den lijve ondervonden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:30 schreef Ghazi het volgende:
Klopt, Ellian zit de boel alleen maar op te stoken met zijn verdachtmakingen naar de Moslims toe en zijn haatzaaiende stukken.
Ik zou jou nooit beschuldigen van het hoog op hebben met intellectuele kwaliteiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:28 schreef buachaille het volgende:
Net alsof wij het zo hoog op hebben met jouw "intellectuele" kwaliteiten om mee te gaan in je modder gooien naar het "omhooggevallen docentje"
Zijn communistische familielid schijnt in Iran gemarteld te zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als ik zijn verhalen mag geloven dan heeft hij daar alle reden toe.
Hij (eigenlijk een familielid van hem) heeft hooguit een stok gevoeld via de hand van een Iraanse martelaar. Niet de Islam, zoals jij dat zegt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Bovendien heeft hij de ware Islam aan den lijve ondervonden.
Geen verschil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:52 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Hij (eigenlijk een familielid van hem) heeft hooguit een stok gevoeld via de hand van een Iraanse martelaar. Niet de Islam, zoals jij dat zegt.
Hij was (lees: was) inderdaad lid van de Tudeh partij. Hij is tegenwoordig communist noch extreme christenjood, maar gewoon een expat die de ware Islam aan den lijve heeft ondervonden. Zoals de meeste Iraniers die naar het buitenland gevlucht zijn. Daarom hebben wij als Iraniers een meer realistischer beeld van de Islam dan de meeste mensen en kunnen jij noch andere mensen ons overtuigen van het feit dat de Islam die wij letterlijk gevoeld hebben niet de ware is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:51 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Zijn communistische familielid schijnt in Iran gemarteld te zijn.
Dat geeft juist te meer reden om aan de geloofwaardigheid en integriteit van Elian te twijfelen.
Het is duidelijk dat hij geraakt is door de vermeende gebeurtenissen in Iran, waardoor Elian helemaal niet meer helder en objectief kan denken en schrijven aangaande de Islam, voor zover hij dat kon. Hij is immers een communist en naar het schijnt een bekeerde extreme christenjood.
Het verklaart misschien het een en het ander, maar het zegt niks. Hij schrijft columns en als hij goede columns schrijft maakt het niet uit als dat uit persoonlijke verbittering komt. Maar hij schrijft geen columns op NRC-niveau, bij lange na niet. Het is slechts de excuusallochtoon van rechts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:51 schreef Ghazi het volgende:
Zijn communistische familielid schijnt in Iran gemarteld te zijn.
Dat geeft juist te meer reden om aan de geloofwaardigheid en integriteit van Elian te twijfelen.
Het is duidelijk dat hij geraakt is door de vermeende gebeurtenissen in Iran, waardoor Elian helemaal niet meer helder en objectief kan denken en schrijven aangaande de Islam, voor zover hij dat kon. Hij is immers een communist en naar het schijnt een bekeerde extreme christenjood.
Ellian is veel te slim om als excuusallochtoon van rechts gebruikt te worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het verklaart misschien het een en het ander, maar het zegt niks. Hij schrijft columns en als hij goede columns schrijft maakt het niet uit als dat uit persoonlijke verbittering komt. Maar hij schrijft geen columns op NRC-niveau, bij lange na niet. Het is slechts de excuusallochtoon van rechts.
Goede ontwikkeling. Is gewoon een gevolg als je een gruwelijk dicatoriaal regime openlijk steunt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:14 schreef qonmann het volgende:
Ramadan ook weg bij universiteit
ROTTERDAM - Tariq Ramadan moet ook weg bij de Erasmus Universiteit Rotterdam. Dat bleek dinsdag tijdens een persconferentie van het college van b en w van Rotterdam en van het college van bestuur van de universiteit over de kwestie.
Ramadan vervulde een gasthoogleraarschap burgerschap en identiteit aan de universiteit.
Officieel loopt de samenwerking met de gemeente en universiteit nog een paar maanden door, maar in de praktijk wordt niet meer verlangd dat Ramadan nog iets doet, zo hij dat al zou willen.
Zie de Telegraaf
Intellectueel is het ook al niks blijkbaar
Gelukkig is er nog gerechtigheidquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goede ontwikkeling. Is gewoon een gevolg als je een gruwelijk dicatoriaal regime openlijk steunt.
Mwah, ik vind de directe link tussen gemeentepolitiek en universiteit nogal vreemd. Op dit niveau, met betrekking tot deze kwestie. Wat is er allemaal bekokstoofd tussen de Coolsingel, de Erasmus en Ramadan? Waarom moet een adviseur van de gemeente ook per se weg als gastdocent?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goede ontwikkeling. Is gewoon een gevolg als je een gruwelijk dicatoriaal regime openlijk steunt.
Als er een blanke wordt aangenomen ipv een bruine dan is dat dus gerechtigheid. Duidelijk.quote:
Nou heb ik toevallig ook een aantal Iraanse vluchtelingen in mijn vriendenkring, maar die hebben zeker geen realistischer beeld van de Islam. Ik heb nu weer geen Amerikaanse evangelisten in mijn kennissenkring, maar dat zou toch ook geen goede basis zijn om iets over het christendom te zeggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij was (lees: was) inderdaad lid van de Tudeh partij. Hij is tegenwoordig communist noch extreme christenjood, maar gewoon een expat die de ware Islam aan den lijve heeft ondervonden. Zoals de meeste Iraniers die naar het buitenland gevlucht zijn. Daarom hebben wij als Iraniers een meer realistischer beeld van de Islam dan de meeste mensen en kunnen jij noch andere mensen ons overtuigen van het feit dat de Islam die wij letterlijk gevoeld hebben niet de ware is.
Wellicht omdat dat ook gewoon zo is? Ik zit in elk geval niet zo te wachten op die "bruggen" en dat is mijn goed recht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef SCH het volgende:
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat sommige mensen, ook hier in dit topic, eigenlijk helemaal niet willen dat er bruggen gebouwd worden?
Die haatbaard van jou hoort tot de top 100 van grootste denkers van deze tijd volgens het ultra-radicale moslim tijdschrift TIme Magazine. In Foreign Policy wat een zeer lezenswaardig blaadje is was hij op nummer 8 geplaatst.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:13 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat ook gewoon zo is? Ik zit in elk geval niet zo te wachten op die "bruggen" en dat is mijn goed recht.
Overigens, wat de aanstelling van haatbaard Tariq Ramadan met "bruggen bouwen" te maken heeft, ontgaat mij volledig. Ze hadden er net zo goed Osama bin Laden neer kunnen zetten.
Wat boeit mij de mening van Time Magazine of Foreign Policy nou weer?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die haatbaard van jou hoort tot de top 100 van grootste denkers van deze tijd volgens het ultra-radicale moslim tijdschrift TIme Magazine. In Foreign Policy wat een zeer lezenswaardig blaadje is was hij op nummer 8 geplaatst.
Kader Abdolah is een hypocriet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:59 schreef SCH het volgende:
Ellian heeft goede dingen gedaan maar is helaas nogal aan het doorslaan de laatste jaren en is gegijzeld door de rechts-populisten. Ik hecht wat dat betreft meer waarde aan de woorden en mening van Kader Abdollah en andere Iraanse intellectuelen in Nederland die zich wat minder krampachtig en stereotype uiten.
Wel te begrijpen als je uit Iran komt en geen extremistisch moslim bent.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:30 schreef Ghazi het volgende:
Ik twijfel aan de kennis en het inzicht van de bronnen die jij wel gebruikt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:24 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat boeit mij de mening van Time Magazine of Foreign Policy nou weer?Ik heb gelukkig niet dat soort blaadjes nodig om me een eigen mening te vormen.
Nou, er zijn in Nederland enorm veel intellectuele Iraniers die ook geen extremistische moslims zijn en er toch heel anders en genuanceerder over denken en praten als Ellian. En helaas horen we die mensen veel minder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:33 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wel te begrijpen als je uit Iran komt en geen extremistisch moslim bent.
Mee eens, maar toch kan ik me voorstellen dat mensen die daar vandaan komen zich wat minder genuanceerd uitlaten, ook gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, er zijn in Nederland enorm veel intellectuele Iraniers die ook geen extremistische moslims zijn en er toch heel anders en genuanceerder over denken en praten als Ellian. En helaas horen we die mensen veel minder.
quote:An Open Letter to my Detractors in The Netherlands
Tuesday 18 August 2009, by Tariq Ramadan
Once again I have come under attack in The Netherlands. Last May and June, I was accused of "doublespeak", of "homophobia" and of demeaning women. Upon investigation, Rotterdam Municipality declared the accusations unfounded. Today, the argument goes, I am linked to the Iranian regime; I support the repression that followed the recent elections. Should we be surprised that this latest accusation has surfaced only in The Netherlands? It is as if I in particular, and Islam in general, were being used to promote certain political agendas in the upcoming Dutch elections. Geert Wilders, who wins votes while comparing the Qur’an to Hitler’s Mein Kampf, casts a long shadow. I am cast as the cause of an outburst of political passions that is far from healthy. But the present controversy says far more about the alarming state of politics in The Netherlands than about my person.
The attacks on my involvement have been extremely violent; to them, I will respond with utmost clarity. When, in April 2008 I agreed to host a television program on PressTV, the Iranian worldwide 24-hour news network, the decision followed three months of careful evaluation, as well as discussions with Iranian friends and media experts. Over time I have closely followed political developments and growing internal tensions in Iran. I was among the first Muslim thinkers in the West to oppose the fatwa against Salman Rushdie. For the past twenty-five years, while observing that compared to the Arab countries Iran has made substantial headway in women’s rights and democratic norms, I have been critical of the lack of freedom of expression there, of the obligation for women to wear the headscarf, and, more recently, of the 2006 Holocaust conference (which dangerously blurred the lines between criticism of Israeli policy and anti-Semitism). It goes without saying that I have condemned the shooting of demonstrators and the repression that followed the June elections.
My position has always been one of constructive criticism. I have devoted much of my time to studying the internal dynamics of the Iranian political system. I refuse to be swayed by propaganda claims, either from the Iranian regime, or from Israel (which asserts, all the while proclaiming its innocence, that Iran is the main obstacle to peace), from the United States or the European countries, all of whose strategic interests are involved. In Iran, the relationship between religion and politics is extremely complex. The simplistic view that posits two opposing camps-the fundamentalist conservatives versus the democratic reformists-displays a profound ignorance of Iranian reality. Moreover, no evolution toward democratic transparency can take place under pressure from the West: the process will be internal, lengthy and painful.
When I agreed to host a television program on Islam and contemporary life, I chose the path of critical debate. I accepted no obligations. My guests have included atheists, rabbis, priests, women with and without headscarves, all invited to debate issues like freedom, reason, interfaith dialogue, Sunni versus Shi’a Islam, violence, jihad, love, art, to name only a few. I challenge my critics to scrutinize these programs and in them to find the slightest evidence of support for the Iranian regime. My program proclaims its openness to the world; all guests are treated with equal respect.
Today, as Iran is torn by crisis, I intend to take all the time necessary to make the proper decision. All the facts must be carefully weighed in order to devise the optimum strategy for supporting the long march, in Iran, toward transparency and respect for human rights. Violent polemics and overheated debate of the kind we see today in The Netherlands lead nowhere. Before deciding on a course of action, I am determined to form a fully rounded picture.
When I accepted the offer from PressTV Ltd., in London (my sole contact was with the British producers who were proposing a concept to the network), I did so on the clear condition that I would be free to select my topics and that I would have full editorial freedom within the parameters of a weekly program dealing with religion, philosophy and contemporary issues. My method, from the start, has been to explore these issues without lending support to the Iranian regime, and without compromising myself. It has been a choice that many Iranian friends have not only understood, but also encouraged. Money is not a consideration. Another international news network has offered me three times more than what I receive from PressTV, an offer I refused on principle. Were I to change my political and religious beliefs I would be a wealthy man, as anyone who has followed my career well knows. But not for me the flattery of kings and princes, of regimes and of the rich. The price for my political stance has been high; I have never traded on principle. I cannot to travel to Egypt, Saudi Arabia, Tunisia, Libya or Syria because of my criticism of these undemocratic regimes that deny the most basic human rights. The United States revoked my visa because of my outspoken condemnation of the wars in Iraq and Afghanistan, and its unilateral support of Israel. Needless to say, I am considered persona non grata in the state of Israel. Twenty years ago, a staff member from the Chinese embassy gave me to understand that the Beijing authorities were well aware of my commitment to the Tibetans.
I have always taken full responsibility for my views; I have never supported either dictatorship or injustice in any Muslim majority society, or anywhere else for that matter. As for those who condemn me "on principle" for hosting a television program on an Iranian network, I reply: to work for a country’s television network does not mean support of that country’s regime. Were things so straightforward my detractors, those paragons of political virtue, would have long ago insisted that the government of The Netherlands sever all political and economic ties with Iran, Saudi Arabia, Egypt, Israel or China. Curiously, their voices are not to be heard, just as when Rotterdam Municipality publicly cleared me of the false accusations of "doublespeak" or "homophobia", or, more recently, when an American Federal Court quashed the decision of a lower court revoking my visa. Why the silence? Why the accusations that seem to fit me alone?
The answer is simple: when they single out a "visible Muslim intellectual" for attack their real agenda is the politics of Muslim-baiting and fear. When it comes to seeking votes, all options are on the table, even the most dishonest and the most scurrilous. I respect my principles far too much to submit to this deceitful propaganda campaign. Not only as a question of personal honor, but in the name of human dignity, and faith in the future.
Wat niet is veranderd is die wurgende klem. Rechts is altijd al dominant geweest in dit land, dat hele spelletje van dat Nederland één grote linkse bende is hoort daar trouwens bij. Veranderd is dat hetzelfde rechts, en de sturende krachten achter rechts, tot andere 'inzichten' zijn gekomen. En dat is triest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:46 schreef SCH het volgende:
Goed interview in NOVA, met Ramadan. Hij is erg pissed en ik begrijp dat wel. Vond het verhaal van de GroenLinkse wethouder ook niet zo sterk.
Het is weer een teken van de hysterie in dit land en de wurgende klem van de politiek-correcte rechtse kerk.
Maar Rotterdam heeft met Aboutaleb inmiddels een goede bruggenbouwer in huis, al deugt ie volgens velen ook niet want ja, toch een allochtoon, toch een moslim.
Aah, dat eeuwenoude bounty-geziek is weer terug hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar het gaat voorbij aan de kern van het probleem. Dat is dat de overheid iemand betaalt om zijn mening te geven. Dat klopt niet. Of je betaalt iemand om het overheidsstandpunt te verkondigen (postbus 51, persvoorlichters etc.) of je laat het debat de vrije loop, maar dan betaal je dus ook niet. Daar loop je vroeg of laat tegenaan.
Verder moet het NRC die Ellian eens ontslaan. Ik dacht dat ik een abonnement op een kwaliteitskrant had. Wat daarin de schrijfsels doen van een door zijn afkomst omhooggevallen docentje die zich als intellectueel presenteert heb ik nooit begrepen. Ik heb nooit de diepgang kunnen ontdekken die je van een NRC-columnist mag verwachten. Op een gegeven moment was hij op televisie omdat hij zowel zelf allochtoon was, als enige kennis van het strafrecht had, geen van beiden maken hem een intellectueel of opinieleider. Dat geeft op zich niet, maar zijn stukjes rechtvaardigen dat ook zeker niet.
Ik krijg bij die man altijd het idee dat hij zo graag geaccepteerd wil worden dat hij het hardste meehuilt van allemaal, koste wat het kost de schijn vermijden dat hij 'allochtoons' denkt. Roomser dan de paus, als een neger die zelf de racistische mopjes maar gaat vertellen omdat hij bang is afgewezen te worden als hij daar te moeilijk over doet. Het is behaagziek en zonder trots.
Maar goed, kennelijk wilde rechts ook per se zijn eigen knuffelallochtoon. Ze kunnen zich op de borst kloppen dat ze de allerbraafste hebben gevonden, hij zal geen stap verkeerd zetten en nimmer de schijn op zich laden dat er behalve hemzelf wat goeds uit die contreien komt.
....en vanaf deze post ben je dus niet meer serieus te nemen, voor zover dat eerst wel het geval was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als er een blanke wordt aangenomen ipv een bruine dan is dat dus gerechtigheid. Duidelijk.
Ik stem niet, en al helemaal niet op Wilders, heb niks met deze achterlijke idioot.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent precies de perfecte weergave voor de stereotype wilders stemmer die blindelings islamlessen volgt van wilders.
eeeeh....hij legt hem geen woorden in de mond hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:58 schreef huhggh het volgende:
[..]
....en vanaf deze post ben je dus niet meer serieus te nemen, voor zover dat eerst wel het geval was.
Woorden in de mond leggen om racisme bij een ander te suggeren is zo achterhaald.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:45 schreef qonmann het volgende:
Mooi en nu een blanke aannnemen
Gezien jouw schrijfstijl, breng jij niet erg veel respect voor ze op, lijkt mij. Afshin Ellian en Ehsan Jami zijn met de dood bedreigd omdat ze kritiek op de Islam hebben gegeven. Zij hebben meer pure Islam meegemaakt dan al die Turkse en Marokkaanse moslims hier in Nederland. Die Turkse en Marokkaanse moslims hebben makkelijk te praten met "islam is vrede en tolerant", omdat zij niet de pure Islam volgen. Veel Iraniers hebbe wel meer de pure Islam meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:55 schreef voyeur het volgende:
En Ellian is een mode allochtoon die graag meedrijft op de golf van antipathie tegen moslims. Hij was godbetere zelfs de beschermheilige woordvoerder van die andere mode ex-moslim Jani die ook heel beroemd hoopte te worden. Die had de mazzel geslagen te worden en was nog bijna doorgebroken in de media tot hij over zijn eigen domheid struikelde. Dan toon je toch geen beoordelingsvermogen te hebben als je je met zo'n figuur inlaat. Oh en natuurlijk zijn goede vriendin die naamloos Nederland verliet om in de VS te cashen.
Als je een heel dik salaris krijgt om bruggen te bouwen (waar ik niet op tegen ben), dan dien je voorzichtig te zijn in je nevenactiviteiten, tv-programma's maken in een land waar nou niet echt persvrijheid geld kan je dan al snel kwetsbaar maken, bovendien is zijn verdediging dat hij onafhankelijk werkt nou niet bepaald sterk, iedereen weet dat de tv daar in de handen is van de regering, kortom daar had hij gewoon voor moeten bedanken. En dan heb ik nog niet eens over de andere schandaaltjes, wat mij betreft mag hij vinden wat hij zelf wil, als hij beweert dat homo's minderwaardig of ziek zijn, dan moet hij dat lekker zelf vinden, ik heb er geen problemen mee, ik ben wat dat betreft ook in extremis voor vrijheid van meningsuiting, maar het gaat dan wel erg ver om deze man op kosten van de belastingbetaler ze woord te laten vertegenwoordigen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef SCH het volgende:
Het komt een beetje overdreven over allemaal maar misschien is het uiteindelijk wel het beste.
Er is toch wel een soort campagne tegen hem gevoerd en het is allemaal niet even netjes gegaan. Aan de andere kant heeft Ramadan er zelf ook niet al te veel aan gedaan om zijn imago te verbeteren.
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat sommige mensen, ook hier in dit topic, eigenlijk helemaal niet willen dat er bruggen gebouwd worden?
Jij weet helemaal niks over mijn "bronnen", maar omdat die niet hetzelfde resultaat opleveren als jouw bronnen, twijfel je aan de kennis en het inzicht ervan. Dat mag, het is hier een vrij land.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:36 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ik twijfel aan de kennis en het inzicht van de bronnen die jij wel gebruikt.
Jij vindt dat soort blaadjes lezen gelijkstaan aan "je breed orienteren"? Mensenkennis haal je helaas niet uit een boekje.quote:wat is er op tegen om je wat breder te oriënteren?
Hij is anders mooi opgerot, die Ramadan.quote:Mensen die alleen maar roepen en schamper doen, bereiken vaak het tegenovergestelde.
Kader Abdollah m.b.t de Islam serieus nemen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:59 schreef SCH het volgende:
Ellian heeft goede dingen gedaan maar is helaas nogal aan het doorslaan de laatste jaren en is gegijzeld door de rechts-populisten. Ik hecht wat dat betreft meer waarde aan de woorden en mening van Kader Abdollah en andere Iraanse intellectuelen in Nederland die zich wat minder krampachtig en stereotype uiten.
Het werken in Rotterdam is juist een nevenactiviteit. Hij kan onmogelijk alles afstemmen op die paar uur per maand dat hij voor Rotterdam werkt. En Rotterdam had toch echt kunnen weten wie ze in huis haalden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je een heel dik salaris krijgt om bruggen te bouwen (waar ik niet op tegen ben), dan dien je voorzichtig te zijn in je nevenactiviteiten
Ik vind dat een lastige kwestie. Hij zegt dat hij er lang over heeft nagedacht en met veel mensen over heeft overlegd. Voor beide valt wel wat te zeggen.quote:tv-programma's maken in een land waar nou niet echt persvrijheid geld kan je dan al snel kwetsbaar maken, bovendien is zijn verdediging dat hij onafhankelijk werkt nou niet bepaald sterk, iedereen weet dat de tv daar in de handen is van de regering, kortom daar had hij gewoon voor moeten bedanken.
Ik weet dat ook niet. Ik heb de idee dat er wel erg gezocht is naar stokken om deze hond te slaan die in de rest van de wereld toch vrij hoog geacht wordt.quote:En dan heb ik nog niet eens over de andere schandaaltjes, wat mij betreft mag hij vinden wat hij zelf wil, als hij beweert dat homo's minderwaardig of ziek zijn, dan moet hij dat lekker zelf vinden, ik heb er geen problemen mee, ik ben wat dat betreft ook in extremis voor vrijheid van meningsuiting, maar het gaat dan wel erg ver om deze man op kosten van de belastingbetaler ze woord te laten vertegenwoordigen.
Ach, wat verwacht je dan ook van die Marokkanen en Turken die ooit van het platteland in eigen land naar Nederland zijn gekomen, daar zul je echt niet veel intellectuelen tussen vinden hoor. Het zijn toch allemaal proleten die thuis nooit enig beschaving hadden gekend. Zie users als Meki en Ghazi.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gezien jouw schrijfstijl, breng jij niet erg veel respect voor ze op, lijkt mij. Afshin Ellian en Ehsan Jami zijn met de dood bedreigd omdat ze kritiek op de Islam hebben gegeven. Zij hebben meer pure Islam meegemaakt dan al die Turkse en Marokkaanse moslims hier in Nederland. Die Turkse en Marokkaanse moslims hebben makkelijk te praten met "islam is vrede en tolerant", omdat zij niet de pure Islam volgen. Veel Iraniers hebbe wel meer de pure Islam meegemaakt.
Zelfde met Afghanen trouwens die naar Europa zijn gevlucht. Een deel v/d Afghanen in Nederland heeft de Islam dan ook verlaten, omdat zij hebben ingezien (in Afghanistan) wat Islam betekent. Dat kan je van die Turkse en Marokkaanse moslims niet zeggen.
Dat wist Rotterdam ook, zoals Rotterdam dat ook van Aboutaleb weet. Alleen de PvdA weet het nog niet, daar hebben ze bij die partij nogal een handje van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
En Rotterdam had toch echt kunnen weten wie ze in huis haalden.
Die achting in de rest van de wereld zal ook snel minder worden, wacht maar af. Behalve in Iran natuurlijk, daar zal men hem op het schild hijsen.quote:Ik weet dat ook niet. Ik heb de idee dat er wel erg gezocht is naar stokken om deze hond te slaan die in de rest van de wereld toch vrij hoog geacht wordt.
Mjah ik vind het ook niet echt een fout van hem, maar wel van de gemeente rotterdam, het gaat hier om een substantieel bedrag, maar meer nog om vertrouwen van de burger. Als je voer voor extremisten wilt geven, dan lukt je het wel met dit soort acties. Als iemand mij 4 ton per jaar wilt betalen om het Libertarisme te promoten dan mag je me een mail sturenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Het werken in Rotterdam is juist een nevenactiviteit. Hij kan onmogelijk alles afstemmen op die paar uur per maand dat hij voor Rotterdam werkt. En Rotterdam had toch echt kunnen weten wie ze in huis haalden.
[..]
Ik vind dat een lastige kwestie. Hij zegt dat hij er lang over heeft nagedacht en met veel mensen over heeft overlegd. Voor beide valt wel wat te zeggen.
[..]
Ik weet dat ook niet. Ik heb de idee dat er wel erg gezocht is naar stokken om deze hond te slaan die in de rest van de wereld toch vrij hoog geacht wordt.
Want? Jij wil alleen maar zalvende praatjes horen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, er zijn in Nederland enorm veel intellectuele Iraniers die ook geen extremistische moslims zijn en er toch heel anders en genuanceerder over denken en praten als Ellian. En helaas horen we die mensen veel minder.
Klopt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:30 schreef Ghazi het volgende:
Pardon?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Verder moet het NRC die Ellian eens ontslaan. Ik dacht dat ik een abonnement op een kwaliteitskrant had. Wat daarin de schrijfsels doen van een door zijn afkomst omhooggevallen docentje die zich als intellectueel presenteert heb ik nooit begrepen.
Ga je nu bij gebrek aan een weerwoord proberen op de man te spelen, zoals Afshin Ellian dat doet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach, wat verwacht je dan ook van die Marokkanen en Turken die ooit van het platteland in eigen land naar Nederland zijn gekomen, daar zul je echt niet veel intellectuelen tussen vinden hoor. Het zijn toch allemaal proleten die thuis nooit enig beschaving hadden gekend. Zie users als Meki en Ghazi.
Als Ellian en AryaMehr de intellectuelen uit Iran moeten voorstellen, hoe staat het er dan voor met de niet-intellectuelen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:30 schreef Ghazi het volgende:
En moet jij soms een intellectueel uit Iran voorstellen?![]()
die maken in Iran de dienst uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als Ellian en AryaMehr de intellectuelen uit Iran moeten voorstellen, hoe staat het er dan voor met de niet-intellectuelen?
Nee joh, hij maakt een programma voor een publieke omroep die gefinancierd is door de regering van Iran, daarmee staat vast dat hij achter alle handelingen van die regering staat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil wel weten trouwens wat Ramadan dan gezegd heeft in zijn TV-rpogramma. Dat lijkt me maatgevender dan de vaststelling dat hij een programma heeft.
Volgens mij hoef je niet erg veel van de islam af te weten om te constateren dat een bende schurken het nu in Iran voor het zeggen heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:32 schreef Meh7 het volgende:
Ellian is inderdaad een typische excuusallochtoon, hij is er zodat "islamcritici" hem als "autoriteitsargument" kunnen gebruiken: "Ellian kent de islam, dus hij zal wel gelijk hebben". Het grappige is natuurlijk dat die "islamcritici" niet iedereen die de islam "kent" als argument gebruiken, maar alleen wat in hun eigen straatje past, iemand als Ellian dus.
Je mag, zeker als afvallige, de hoofdletter weglaten in islam. Sterker nog het is correct Nederlands om dat te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gezien jouw schrijfstijl, breng jij niet erg veel respect voor ze op, lijkt mij. Afshin Ellian en Ehsan Jami zijn met de dood bedreigd omdat ze kritiek op de Islam hebben gegeven. Zij hebben meer pure Islam meegemaakt dan al die Turkse en Marokkaanse moslims hier in Nederland. Die Turkse en Marokkaanse moslims hebben makkelijk te praten met "islam is vrede en tolerant", omdat zij niet de pure Islam volgen. Veel Iraniers hebbe wel meer de pure Islam meegemaakt.
Zelfde met Afghanen trouwens die naar Europa zijn gevlucht. Een deel v/d Afghanen in Nederland heeft de Islam dan ook verlaten, omdat zij hebben ingezien (in Afghanistan) wat Islam betekent. Dat kan je van die Turkse en Marokkaanse moslims niet zeggen.
Je hoeft ook niet zoveel van de islam af te weten om te constateren dat jij geen helder licht bent.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:38 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet erg veel van de islam af te weten om te constateren dat een bende schurken het nu in Iran voor het zeggen heeft.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil wel weten trouwens wat Ramadan dan gezegd heeft in zijn TV-rpogramma. Dat lijkt me maatgevender dan de vaststelling dat hij een programma heeft.
Is in de hele regio daar zo, ze lopen wat achter daar, zal wel zo blijven ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:38 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet erg veel van de islam af te weten om te constateren dat een bende schurken het nu in Iran voor het zeggen heeft.
Beter geen helder licht dan het slachtoffer van een misdadig regime. Bovendien laat je met die opmerking zien dat je maar wat roept, want toevallig ben ik best wel slim, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet zoveel van de islam af te weten om te constateren dat jij geen helder licht bent.
Wablief? Ellian is gewoon afgestudeerd in Nederlands strafrecht en staatsrecht. Niks geen internationaal strafrecht; daar kun je niet eens in afstuderen. Hij is er ook niet in gespecialiseerd en wordt ook niet gezien als expert in die wereld. Heeft er ook niets van betekenis over geschreven, maar dat geldt voor al zijn (magere) wetenschappelijke werk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pardon?
Afshin Ellian is een Nederlands rechtsgeleerde, filosoof en dichter. Hij is een expert in het internationaal strafrecht. Ook moest hij vluchten in zijn eigen land en wordt hij nu met de dood bedreigd omdat hij kritiek heeft op een bepaalde godsdienst.
Ik heb meer respect voor hem dan 10 Tofik Dibi's en Fatima Elatik's bij elkaar.
Maar goed, het is weer eens vechten tegen de voornamelijk Linkse Kerk die de macht heeft in dit land.
Baseer je dit nu op de soort scheldwoorden die gebezigd zijn tegen hem? Vanwaar die stelligheid?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:40 schreef voyeur het volgende:
Dat Jami aangevallen is aangevallen wegens zijn opvatting over de islam is nonsens.
Jij bent goed op de hoogte.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wablief? Ellian is gewoon afgestudeerd in Nederlands strafrecht en staatsrecht. Niks geen internationaal strafrecht; daar kun je niet eens in afstuderen. Hij is er ook niet in gespecialiseerd en wordt ook niet gezien als expert in die wereld. Heeft er ook niets van betekenis over geschreven, maar dat geldt voor al zijn (magere) wetenschappelijke werk.
Hij is in elkaar gemept / heeft een klap gekregen van een stel etters op straat. Dacht jij dat die dat deden omdat ze voorzagen dat hij de toekomstige voorzitter van de miniclub voor ex-moslims zou zijn. Dacht jij dat die straatschoffies het studentje klappen wilden geven omdat hij misschien tegen Mohammed zou zijn? En de tweede keer dat anderen hem wilden aanvallen zouden ze hem kankerjood genoemd hebben omdat ze ex-moslims verwarren met joden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Baseer je dit nu op de soort scheldwoorden die gebezigd zijn tegen hem? Vanwaar die stelligheid?
Koolhaas is niet zoals Ramadan dat was in dienst genomen als bruggenbouwer die het integratiedebat moet aanzwengelen over Nederlanders (bij wijze van spreke Nederlands Hervormden) in China.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
Nogmaals:
[ afbeelding ]
Het hoofdkantoor van de Chinese staatstelevisie, ontworpen door een Nederlander. Die ook maar publiekelijk aan de schandpaal nagelen? Omdat hij 'medeplichtig' is aan een fout regime?
Typisch. Van mij mag hij wegblijven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:52 schreef qonmann het volgende:
Ramadan begint procedure tegen Rotterdam
HILVERSUM - Tariq Ramadan legt zich niet neer bij het besluit van Rotterdam om zijn contract te ontbinden. Hij begint een juridische procedure tegen de stad, zei hij dinsdag in het Radio 1-Journaal.
Ramadan vindt dat zijn „eer en waardigheid zijn aangetast. Je kan iemand niet zo behandelen”.
„Naïef en simplistisch”, noemde de islamoloog de veronderstelling dat hij het Iraanse regime zou steunen door mee te werken aan een Iraanse nieuwszender. Hij verwijt Rotterdam in dat opzicht zwart-witdenken.
Ramadan, die in Marokko met vakantie is, vermoedt dat het besluit te maken heeft met het politieke klimaat in Nederland en de rol die PVV-leider Geert Wilders daarin speelt, zei hij verder.
Hij heeft overigens geen probleem met Nederland en komt begin september naar Amsterdam.
Wilders er ook nog bij betrekken..dat ze ooit zo'n figuur hebben aangesteld (en betaald)
Ik vroeg vanwaar die stelligheid en nu krijg ik een tegenvraag van je. Waar is die stelligheid ineens gebleven?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:51 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hij is in elkaar gemept / heeft een klap gekregen van een stel etters op straat. Dacht jij dat die dat deden omdat ze voorzagen dat hij de toekomstige voorzitter van de miniclub voor ex-moslims zou zijn. Dacht jij dat die straatschoffies het studentje klappen wilden geven omdat hij misschien tegen Mohammed zou zijn? En de tweede keer dat anderen hem wilden aanvallen zouden ze hem kankerjood genoemd hebben omdat ze ex-moslims verwarren met joden?
Geloof jij het?
Als ze gevonden worden is het terecht dat er op gereageerd wordt. Zijn uitspraken maken hem gewoon ongeschikt voor de functie. Ik vind het feit dat hij op de Iraanse tv wat bijschnabbelt trouwens geen probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet dat ook niet. Ik heb de idee dat er wel erg gezocht is naar stokken om deze hond te slaan die in de rest van de wereld toch vrij hoog geacht wordt.
Sorry, ik was jouw naam nog vergeten te vermelden. Samen met Meki en Ghazi is het proleten clubje nu eindelijk compleet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als Ellian en AryaMehr de intellectuelen uit Iran moeten voorstellen, hoe staat het er dan voor met de niet-intellectuelen?
Mijn complimenten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:35 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
die maken in Iran de dienst uit.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:32 schreef Deadre het volgende:
Dit land is echt diep gezonken, te triest voor woorden
Ze wisten het wel mar wilden het niet weten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Het werken in Rotterdam is juist een nevenactiviteit. Hij kan onmogelijk alles afstemmen op die paar uur per maand dat hij voor Rotterdam werkt. En Rotterdam had toch echt kunnen weten wie ze in huis haalden.
[..]
Hij zegt zoveel maar als een moslim iets zegt neem jij dat meteen voor waarheid aan. Je bent wel erg kinderlijk naíef zeg.quote:Ik vind dat een lastige kwestie. Hij zegt dat hij er lang over heeft nagedacht en met veel mensen over heeft overlegd. Voor beide valt wel wat te zeggen.
[..]
quote:Ik weet dat ook niet. Ik heb de idee dat er wel erg gezocht is naar stokken om deze hond te slaan die in de rest van de wereld toch vrij hoog geacht wordt.
Dat heb je ook maar van horen zeggen. Hij heeft toch een behoorljik cv, geeft les aan Oxford, daar zijn ze vast ook gekquote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
Nogal overdreven, in veel landen is hij juist niet welkom oftewel wordt hij niet eens toegelaten.
Waar haal je toch het rare idee vandaan dat mensen daar iets mee zouden willen? Het is hun opgedrongen, tegen hun wil in.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:39 schreef SCH het volgende:
Ik houd er toch een naar gevoel aan over. Wat willen mensen nou eigenlijk met de islam en het integratiedebat?
Goh, wordt er één wakker...quote:Willen we verder met elkaar of denken sommigen nog steeds dat moslims wel weer verdwijnen en is dat het idee?
Ga je als kloon dit soort topics blijvend verstieren met onzinnige one-liners. Doe maar niet. Ik ben al uren wakker en stel gewoon een vraag, dus geef gewoon antwoord aub.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:48 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Waar haal je toch het rare idee vandaan dat mensen daar iets mee zouden willen? Het is hun opgedrongen, tegen hun wil in.
[..]
Goh, wordt er één wakker...
Zijn inreisverbod in de Verenigde Staten, vanwege zijn banden met het Moslimbroederschap, is toch niet echt onbekend.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb je ook maar van horen zeggen. Hij heeft toch een behoorljik cv, geeft les aan Oxford, daar zijn ze vast ook gek
Het antwoord is dus: nee, we willen niet verder met elkaar, ondanks alle moeite die onze overheid doet om ons te laten geloven dat we dat wel zouden willen. Bepaalde groepen binnen Nederland kunnen elkaar simpelweg niet uitstaan, maar worden wel gedwongen om met elkaar op te trekken. Dat is al vele jaren zo, maar links heeft die signalen altijd bewust genegeerd. Met negeren los je echter niks op.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga je als kloon dit soort topics blijvend verstieren met onzinnige one-liners. Doe maar niet. Ik ben al uren wakker en stel gewoon een vraag, dus geef gewoon antwoord aub.
Misschien betrekt hij Wilders erbij omdat het Wilders was die een tijdje geleden al via kamervragen hem wilde ontslaan bij een eerdere positie bij de Universiteit Leiden. Vanaf daar heeft Afshin Ellian de heksenjacht wel overgenomen. Want het is niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:52 schreef qonmann het volgende:
Ramadan begint procedure tegen Rotterdam
Ramadan vindt dat zijn „eer en waardigheid zijn aangetast. Je kan iemand niet zo behandelen”.
„Naïef en simplistisch”, noemde de islamoloog de veronderstelling dat hij het Iraanse regime zou steunen door mee te werken aan een Iraanse nieuwszender. Hij verwijt Rotterdam in dat opzicht zwart-witdenken.
Wilders er ook nog bij betrekken..dat ze ooit zo'n figuur hebben aangesteld (en betaald)
Zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben. Mag hij dat wel zeggen?quote:Rotterdam, 28 nov. De Zwitserse filosoof en theoloog Tariq Ramadan (45) wordt geen hoogleraar aan de Universiteit Leiden. [..]
Wilders noemde Ramadan tijdens hetzelfde vragenuur in de Kamer „een verschrikkelijke man”.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)van_leerstoel_Leiden
Tja en daar staan weer tal van andere dingen tegenover die het tegendeel zouden kunnen zijn. Engeland is juist hypergevoelig in dit soort dingen en ontzegt mensen vrij gemakkelijk de toegang en daar mag hij wel naar binnen en zelfs les geven op 1 van de meest prestigieuze universiteiten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zijn inreisverbod in de Verenigde Staten, vanwege zijn banden met het Moslimbroederschap, is toch niet echt onbekend.
Ook in Frankrijk is hem de toegang al eens ontzegd.
Ook zijn er signalen bekend over het weigeren van de toelating in Saoedie-Arabië, Tunesië, Syrië en Egypte (helaas wilde de minister dit niet direct bevestigen).
Oh! En wat stel je dan voor?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:01 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het antwoord is dus: nee, we willen niet verder met elkaar, ondanks alle moeite die onze overheid doet om ons te laten geloven dat we dat wel zouden willen. Bepaalde groepen binnen Nederland kunnen elkaar simpelweg niet uitstaan, maar worden wel gedwongen om met elkaar op te trekken. Dat is al vele jaren zo, maar links heeft die signalen altijd bewust genegeerd. Met negeren los je echter niks op.
Ik kan me nog wel een reden voorstellen. Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:03 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik krijg een beetje rillingen van dit topic.
Normaal gesproken zijn universiteiten een vrijplaats van meningen. Dat iemand van een universiteit ontslagen wordt kan ik me om een paar redenen goed voorstellen:
- Overtreding of een misdaad begaan binnen de universiteit.
- Wetenschappelijke fraude plegen
- Concrete doelstellingen niet behalen
Als senior research fellow. Dat is wel even iets meer dan de gemiddelde positie van FOKkers hier die denken het al gemaakt te hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja en daar staan weer tal van andere dingen tegenover die het tegendeel zouden kunnen zijn. Engeland is juist hypergevoelig in dit soort dingen en ontzegt mensen vrij gemakkelijk de toegang en daar mag hij wel naar binnen en zelfs les geven op 1 van de meest prestigieuze universiteiten.
quote:En waarom zou hij SA niet in mogen? Te orthodox voor SA?
Ik weet het niet. Ik weet wel dat hij omstreden is, dat hij dat zelf ook wel in de hand werkt maar dat hij bijvoorbeeld iemand is naar wie relatief orthodoxe moslims luisteren en zeker in die krijgen is hij een absoluut verlicht en progressief figuur en heeft hij een functie. Wij bekijken het allemaal met onze bril natuurlijk.
Ik stel voor dat jij wat beter luistert naar mensen als Geert Wilders, die alle oplossingen op een presenteerblaadje aanreiken.quote:
Heulen met de vijand? Wat, hij stond zelf te schieten op burgers? Hij keurde de moorden goed? Nee en nee, duidelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel een reden voorstellen. Bijvoorbeeld
-Heulen met de islamofascistische vijand
Hetgeen op Ramadan van toepassing is.
Wetenschappers met een NSB-achtergrond konden het na de oorlog ook wel shaken. En terecht.
Nee, dat heeft er niets mee te maken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:03 schreef Bowlingbal het volgende:
Zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben. Mag hij dat wel zeggen?
Oh, ik dacht dat je een serieus voorstel hadquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:09 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij wat beter luistert naar mensen als Geert Wilders, die alle oplossingen op een presenteerblaadje aanreiken.
Dat is redelijk ongeloofwaardig natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
De wethouder van GroenLinks stelde, gisteren in Nova, dat de politieke situatie in Nederland niets te maken heeft met het besluit dat genomen is Ramadan in zijn functie als bruggenbouwer te ontslaan.
http://player.omroep.nl/?serid=203
De man is zelf ook niet erg respectvol tegenover "andersdenkenden". Zo stelt hij bijvoorbeeld dat homo's een aandoening, een stoornis hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:09 schreef EricT het volgende:
ik weet niet precies wat zijn rol was in Rotterdam, maar de manier waarop hij er nu uitgekicked is is niet erg respectvol.
Dat is precies wat de gemeente heeft gedaan. Zijn aanstelling betekent geen carte blanche om zijn functie te vervullen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:05 schreef SCH het volgende:
Wij bekijken het allemaal met onze bril natuurlijk.
Voor mij is duidelijk dat hij tot de islamofascistische vijanden van het westen behoort. Voor veel anderen blijkbaar ook. Wat jij daar verder van maakt interesseert me niet zo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heulen met de vijand? Wat, hij stond zelf te schieten op burgers? Hij keurde de moorden goed? Nee en nee, duidelijk.
Oh, en waarom is Tariq eigenlijk wel ontslagen? Alleen maar omdat hij wat dingen zei op de Iraanse televisie?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
De wethouder van GroenLinks stelde, gisteren in Nova, dat de politieke situatie in Nederland niets te maken heeft met het besluit dat genomen is Ramadan in zijn functie als bruggenbouwer te ontslaan.
http://player.omroep.nl/?serid=203
Geenszins.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is redelijk ongeloofwaardig natuurlijk.
Maar hij nam het in Rotterdam in gesprekken met orthodoxe moslims juist op voor homo's en vertelde moslims dat ze respectvol met ze om moeten gaan. Dat vertel je er dan weer niet bij. En Henk Krol ook niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:13 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
De man is zelf ook niet erg respectvol tegenover "andersdenkenden". Zo stelt hij bijvoorbeeld dat homo's een aandoening, een stoornis hebben.
Ach kom damian, als het andersom was geweest, was je de eerste. Er is gewoon een hetze tegen deze man gevoerd en ze zijn blij dat ze op deze manier van hem af kunnen. Dit was een stok waar ze wat mee konden.quote:
Is hij de vijand? Wat, een persoon die doceert als senior research fellow in Oxford?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Voor mij is duidelijk dat hij tot de islamofascistische vijanden van het westen behoort. Voor veel anderen blijkbaar ook. Wat jij daar verder van maakt interesseert me niet zo.
Tariq is ontslagen omdat hij een islamistische wolf in schaapskleren is. Omdat hij stiekem tot de islamofascistische vijanden van het vrije westen behoort.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, en waarom is Tariq eigenlijk wel ontslagen? Alleen maar omdat hij wat dingen zei op de Iraanse televisie?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat het verhaal van de Iraanse tv-zender Press TV de druppel was.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, en waarom is Tariq eigenlijk wel ontslagen?
En Grasshoff is de wethouder van GroenLinks die in Nova het besluit van de gemeente toelichtte.quote:Het was de keuze van Ramadan om ook na alle gebeurtenissen rondom de afgelopen verkiezingen in Iran in dienst te blijven bij een door het Iraanse regime gesteund en gefinancierd televisiestation. De enkele schijn die dit al wekt, is geheel in strijd met de opdracht van ‘bruggenbouwer’ waarvoor Ramadan was aangesteld in Rotterdam. Iedere uitleg van Ramadans kant doet dan ook niets af aan het besluit tot ontslag, aldus Grashoff.
Goed johquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Tariq is ontslagen omdat hij een islamistische wolf in schaapskleren is. Omdat hij stiekem tot de islamofascistische vijanden van het vrije westen behoort.
Ja, en 's nachts maakt hij de melk van boer Tjedde zuur.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Tariq is ontslagen omdat hij een islamistische wolf in schaapskleren is. Omdat hij stiekem tot de islamofascistische vijanden van het vrije westen behoort.
Precies wat ik zeg, de druppel. Niet de echte reden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat het verhaal van de Iraanse tv-zender Press TV de druppel was.
Yep. Samen met Aboutaleb voert hij dan de sharia in. Dat denken dit soort users helaas echt Bowlingbal. Zelfs over Aboutaleb.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en 's nachts maakt hij de melk van boer Tjedde zuur.
Hoe is hij een wolf in schaapskleren dan? Gedraagt hij zich nu braaf, maar als hij zich eenmaal opgewerkt heeft als heerser van het Westen geeft hij Europa aan Iran ofzo?
Ja, hij is de vijand.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is hij de vijand? Wat, een persoon die doceert als senior research fellow in Oxford?
Ik vind het belachelijk dat een conflict een reden zou zijn om alle contacten te moeten verbreken om bruggenbouwer te blijven. Je moet juist contact blijven houden in een conflict. Maar ik kan me voorstellen dat mensen denken dat je alle contacten zou moeten verbreken. Dat zijn dezelfde mensen met de intelligentie van een baksteen die vonden dat alle diplomatieke banden met Iran verbroken moesten worden na het interne conflict in Iran. De enige politieke partij die dat vond was overigens, hoe verbazingwekkend -maar die er volgens qonman niets mee te maken heeft- de PVV.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat het verhaal van de Iraanse tv-zender Press TV de druppel was.
[..]
En Grasshoff is de wethouder van GroenLinks die in Nova het besluit van de gemeente toelichtte.
Dat het een optelsom is geweest, vermoed ik ook. Dat heb ik eerder al gesteld.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom damian, als het andersom was geweest, was je de eerste. Er is gewoon een hetze tegen deze man gevoerd en ze zijn blij dat ze op deze manier van hem af kunnen. Dit was een stok waar ze wat mee konden.
Ik hoop niet dat het teveel gevraagd is, maar mag ik nu een antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:21 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja, hij is de vijand.
Wat zijn aanstelling in Oxford daaraan af zou kunnen doen, zie ik eerlijk gezegd niet. Je moet wel behoorlijk naïef zijn om te denken dat iemand niks kwaads in de zin kan hebben, alléén omdat die persoon een hoge maatschappelijke positie bekleedt.
Je zou gelijk hebben als de landelijke politiek zijn handen afhoudt van de gemeentelijke politiek.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wilders had net besloten juist niet mee te doen aan de lokale verkiezingen. Dat diskwalificeert het "politieke klimaat" argument nogal omdat als Wilders wel mee zou doen aan de verkiezingen het ontslag van Ramadan inderdaad het leek op een gevalletje "laten we hem voor de verkiezingen nog even snel dumpen". Hier is geen enkele sprake van dus het "politieke klimaat" argument valt hiermee aan duigen.
Het moet bekend zijn dat overheden niet echt snel handelen, dus verwachten dat na de eerste de beste misstap Ramadan de zak zou krijgen is niet bepaald reëel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg, de druppel. Niet de echte reden.
Je hebt ongelijk omdat er nog in geen velden of wegen landelijke verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als de landelijke politiek zijn handen afhoudt van de gemeentelijke politiek.
Echter, dat is absoluut niet het geval, derhalve geef ik je argument een:
Inderdaad, dat denk ik echt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Samen met Aboutaleb voert hij dan de sharia in. Dat denken dit soort users helaas echt Bowlingbal. Zelfs over Aboutaleb.
De PVV, om precies te zijn de heren Wilders en Bosma, hebben zich al meerdere keren bemoeid met Tariq. Dat begon al bij zijn eventuele aanstelling bij de universiteit van Leiden, november vorig jaar. Wat verkiezingen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je hebt ongelijk omdat er nog in geen velden of wegen landelijke verkiezingen zijn.
Was je nog van plan een serieus antwoord te geven?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:26 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Inderdaad, dat denk ik echt.
Als islamofascisten als Ramadan en Aboutaleb daar de kans voor zouden krijgen, zouden ze hier net zo makkelijk de sharia invoeren. Gelukkig krijgen ze die kans (nog) niet, maar daar wordt momenteel wel hard aan gewerkt. Je ziet de islam langzaam maar zeker oprukken, overal in het persoonlijke en publieke leven.
In Engeland zijn ze wat dat betreft al een stukje verder gevorderd. Daar is de sharia op bepaalde punten al ingevoerd.
Uiteindelijk is de raad van de stad zelf die het besluit heeft genomen. Daar komt geen landelijke politieke verantwoordelijkheid aan te pas en ze laten zich al helemaal niets influisteren door (kopstukken van) de PVV.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De PVV, om precies te zijn de heren Wilders en Bosma, hebben zich al meerdere keren bemoeid met Tariq. Dat begon al bij zijn eventuele aanstelling bij de universiteit van Leiden, november vorig jaar. Wat verkiezingen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.
Waarom heeft het CDA van de Tweede Kamer dan zo snel gereageerd met kamervragen, als het alleen het stadsbestuur aanging?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de raad van de stad zelf die het besluit heeft genomen. Daar komt geen landelijke politieke verantwoordelijkheid aan te pas en ze laten zich al helemaal niets influisteren door (kopstukken van) de PVV.
Dat bericht gaat over de ontwikkelingen van de afgelopen twee jaar in de Rotterdamse raad.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom heeft het CDA van de Tweede Kamer dan zo snel gereageerd met kamervragen, als het alleen het stadsbestuur aanging?
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_moet_opstappen.html
Ik neem aan dat als er staat dat het CDA op 12 augustus kamervragen stelt vanwege zijn band met Press TV dit de landelijke politiek betreft.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat bericht gaat over de ontwikkelingen van de afgelopen twee jaar in de Rotterdamse raad.
Op de vraag wat hij verkeerd heeft gedaan, bedoel je? Hij is doelbewust bezig geweest om achter de schermen de Nederlandse belangen te schaden. Hij praat met dubbele tong, hetgeen op zich al reden genoeg is om hem te ontslaan. In Nederland doet hij net of hij een gematigde moslim is, maar in islamitische landen laat hij zijn ware aard zien. En van die ware aard lusten de honden geen brood.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Was je nog van plan een serieus antwoord te geven?
Ja, en 's nachts veranderd hij in een weerwolf. Heb je verder nog een argument? Keurt hij het beleid van Iran in het conflict goed? Nee, een stellig nee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:40 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Op de vraag wat hij verkeerd heeft gedaan, bedoel je? Hij is doelbewust bezig geweest om achter de schermen de Nederlandse belangen te schaden. Hij praat met dubbele tong, hetgeen op zich al reden genoeg is om hem te ontslaan. In Nederland doet hij net of hij een gematigde moslim is, maar in islamitische landen laat hij zijn ware aard zien. En van die ware aard lusten de honden geen brood.
Oh, ja, dat was eigenlijk wel de bedoeling... Doe normaal man. We hebben het hier over Tariq, niet over een persoon welke geweld inzet tegen zijn eigen burgers. Iemand ontslaan vanwege zijn mening, terwijl hij zijn doelstellingen juist prima behaalt, lijkt me erg krom.quote:Tariq mag in Nederland van mij best zijn zegje doen, zoals ieder ander, maar niet betaald door Nederlandse instanties. Dadelijk gaan we Ahmadinejad nog geld betalen om hier zijn boodschap van haat te komen verkondigen. Het moet echt niet gekker worden.
Dus de recente Kamervragen van het CDA, nog geen week geleden, die impliceren een politiek klimaat, in jouw opinie? Dat is wel een politiek klimaat van de koude grond, denk ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als er staat dat het CDA op 12 augustus kamervragen stelt vanwege zijn band met Press TV dit de landelijke politiek betreft.
Ja, hij keurt het goed.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en 's nachts veranderd hij in een weerwolf. Heb je verder nog een argument? Keurt hij het beleid van Iran in het conflict goed? Nee, een stellig nee.
Tariq is bezig de Jihad op zijn persoonlijke wijze te voeren. Jij als moslim moet toch als geen ander weten dat de manier waarop de Jihad gevoerd wordt van persoon tot persoon verschilt.quote:Oh, ja, dat was eigenlijk wel de bedoeling... Doe normaal man. We hebben het hier over Tariq, niet over een persoon welke geweld inzet tegen zijn eigen burgers. Iemand ontslaan vanwege zijn mening, terwijl hij zijn doelstellingen juist prima behaalt, lijkt me erg krom.
Nee, dat doet hij niet. Zie de OP.quote:
Ik als moslim? Oh, ja, wacht, ik ben moslim. Tevens klus ik in de vrije uurtjes bij als duivel en als vijand van het vrije westen. Shit, ik ben ontdekt.quote:[..]
Tariq is bezig de Jihad op zijn persoonlijke wijze te voeren. Jij als moslim moet toch als geen ander weten dat de manier waarop de Jihad gevoerd wordt van persoon tot persoon verschilt.
Elke moslim dient zijn of haar talenten te benutten voor de Jihad. De één is misschien fysiek sterk en kan prima als soldaat functioneren. De ander is sluw, zoals Tariq, en voert de strijd op een wat hoger, ideologischer niveau. Een derde kan helemaal niks, en trekt een bomgordel aan.
Nee, geen complot. Maar je ziet in het overzicht dat de landelijke politiek zich al vaker heeft bemoeid met Tariq. Misschien wilde GroenLinks daar gewoon vanaf zijn...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus de recente Kamervragen van het CDA, nog geen week geleden, die impliceren een politiek klimaat, in jouw opinie? Dat is wel een politiek klimaat van de koude grond, denk ik.
Hoe rijm je dit de met opmerking van de GroenLinks wethouder dat de de politieke situatie in Nederland niets mee te maken heeft met het genomen besluit? Een complot tussen de landelijke CDA, de PVV en de Rotterdamse GroenLinks, wellicht?
In de OP liegt hij. Wat hij in de OP zegt is een schoolvoorbeeld van Takiyya. Zijn daden spreken gelukkig veel luider dan zijn woorden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, dat doet hij niet. Zie de OP.
Jij dacht dat niemand doorhad waar je mee bezig bent?quote:Ik als moslim? Oh, ja, wacht, ik ben moslim. Tevens klus ik in de vrije uurtjes bij als duivel en als vijand van het vrije westen. Shit, ik ben ontdekt.
Jawel hoor. Jij hebt in je felheid het argument alleen gemist, zoveel is wel duidelijk.quote:Weet je dat je ondertussen, ondanks je zogenaamde heksenjachtargumenten als 'hij zou wel eens de sharia in kunnen voeren', 'straks gaan we Ahmadinejad geld geven' en 'hij is sluw' nog steeds geen argument gegeven hebt?
quote:16 april 2009: De gemeenteraad debatteert urenlang over Ramadan. Als zich geen meerderheid voor behoud van Ramadan lijkt af te tekenen, dreigt GroenLinks achter de schermen uit het college te stappen. De VVD-fractie geeft daarop een herziene lezing aan haar motie om Ramadan weg te sturen, namelijk dat hij niet meer mag optreden als bruggenbouwer. GroenLinks kan daarmee leven, de coalitie lijkt gered.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_moet_opstappen.html
Jammer dat niet even vermeld wordt dat de Gay Krant de uitspraken volledig tendentieus en uit de context gerukt had gepresenteerd.quote:
Zucht.quote:
Denk je dat ik een moslim ben dan? Ik ben de duivel, dat had ik je toch al eerder gezegd? Hij schaadt ons omdat hij hoogleraar is bij de universiteit van Rotterdam?quote:Wat hij in de OP zegt is een schoolvoorbeeld van Takiyya. Zijn daden spreken gelukkig veel luider dan zijn woorden.
[..]
Jij dacht dat niemand doorhad waar je mee bezig bent?
[..]
Jawel hoor. Jij hebt in je felheid het argument alleen gemist, zoveel is wel duidelijk.
Het argument komt er uiteindelijk op neer dat wij Nederlanders wel gek zouden zijn om iemand te betalen die onze eigen belangen in woord en daad schaadt. Als jij dat toch vrij logische concept niet eens snapt, dan houdt het voor mij gewoon op. Dan is het zinloos om er nog verder over door te gaan en dan bevestigt het mij wederom in het beeld dat ik al van moslims had.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als straks een politicus uit de Tweede Kamer gezet zou worden is het ook geen censuur, omdat hij nog steeds kan zeggen wat hij wilt?quote:Overigens, met censuur heeft dat verder niks te maken, want Tariq mag nog steeds doen en zeggen wat hij wil. Hij krijgt er alleen geen Nederlands geld meer voor.
Om daarmee te impliceren, in tegenstelling tot wat de betrokken wethouder daarover zegt, dat een politiek klimaat of landelijke politieke belangen een rol hebben gespeeld bij het te nemen besluit, vind ik een brug te ver.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, geen complot. Maar je ziet in het overzicht dat de landelijke politiek zich al vaker heeft bemoeid met Tariq. Misschien wilde GroenLinks daar gewoon vanaf zijn...
Voortschrijdend inzicht is geen ongebruikelijk verschijnsel binnen de politiek.quote:Ik verbaas me er een beetje over, omdat GroenLinks eerder dreigde uit het bestuur te stappen als Tariq niet aangenomen zou worden.
Daar zijn de meningen toch nogal over verdeeld...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jammer dat niet even vermeld wordt dat de Gay Krant de uitspraken volledig tendentieus en uit de context gerukt had gepresenteerd.
Wat een onzin. Nogmaals: Tariqs daden en uitspraken in diverse buitenlandse media spreken voor zich. Daar kan geen leugentje meer iets aan afdoen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zucht.
Dus als hij met Iran werkt staat hij achter het beleid van Iran. Maar als hij het beleid van Iran afkeurt liegt hij?
Snap je niet dat je op die manier, met je selectief 'dan liegt hij, dan niet' zo ongeveer iedereen als heks kunt vervolgen?
'Je bent een heks, en als je ontkent, lieg je.'
quote:Denk je dat ik een moslim ben dan? Ik ben de duivel, dat had ik je toch al eerder gezegd?
Jij bent een moslim die nog een lange weg te gaan heeft, voordat hij in de voetsporen kan treden van zijn grote held Tariq Ramadan.
[quote]Hij schaadt ons omdat hij hoogleraar is bij de universiteit van Rotterdam?
Wat een ongelukkig voorbeeld.quote:Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als straks een politicus uit de Tweede Kamer gezet zou worden is het ook geen censuur, omdat hij nog steeds kan zeggen wat hij wilt?
Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wetenschappers met een NSB-achtergrond konden het na de oorlog ook wel shaken. En terecht.
Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:39 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.
Er zijn zelfs hele boeken over volgeschreven:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
... waar dhr Ramadan toch op tal van plaatsen (niet alleen in Nederland) in een kwade reuk staat. Dat geeft toch te denken.
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.
Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef JodyBernal het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit gluiperige hoofd alleen al ziet, dan weet je toch genoeg? Hij doet me een beetje aan die leugenachtige kutmarokkaantjes denken die je op straat nog weleens tegenkomt.
De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
Reactie (column) Afshin Ellian over de kwestie Ramadan:
Ramadan is papegaai van Iraans regime
Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?
Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.
Ik heb geen moslimvriendjes. Maar je kan toch niet met drogen ogen beweren dat Ramadan het regime steunt? Waar blijkt dat uit die programma's dan? Ellian is echt aan het doorslaan. Je hoeft geen moslimvriendje te zijn om moslims niet voortduirend en standaard af te vallen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.
Net als bij joden zeker?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.
Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Net als bij joden zeker?Dit zijn echt letterlijke teksten uit de nazi-tijd
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
Reactie (column) Afshin Ellian over de kwestie Ramadan:
Ramadan is papegaai van Iraans regime
Wat is er zo goed aan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.
Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.
Alsof een bekende Amerikaanse intellectueel weg had kunnen komen met het produceren van vrolijke stukjes over de deugden van het nazisme, terwijl de ovens in Auschwitz rookten... Alles voor de dialoog natuurlijk.
Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???
Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet. Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden. Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je? Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.
Dat hoeft niet, als je bv van mening bent dat de deugden van de islam linea recta naar moordpartijen op andersdenkenden kunnen leiden. Maar goed, laten we die discussie maar niet opstarten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet.
Hij houdt een lofzang op de islam, je weet wel, die godsdienst die aan de basis staat van het Iraanse terreurbewind. Of zouden de ayatollahs geen echte islamieten zijn? Als dat zo is, had ik graag gezien dat Ramadan ze had verteld hoe het wel moet. Dat doet hij echter niet, hij is wel erg kritiekloos.quote:Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden.
Niet groot, maar hij had daar wel een statement mee kunnen maken.quote:Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je?
Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.quote:Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.
Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.
Jij houdt ook alleen maar van zalvende praatjes hequote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:58 schreef huhggh het volgende:
....en vanaf deze post ben je dus niet meer serieus te nemen, voor zover dat eerst wel het geval was.
Woorden in de mond leggen om racisme bij een ander te suggeren is zo achterhaald.
quote:
Gewoon miezerig racisme dus, niks meer.quote:
Zoals een meer oplettende lezer als was opgevallen verwacht van mijn NRC-abonnement meer dan het niveau van Ellian. Als hij voor het Telegraaf-ondervolk zijn verbittering en behaagziekte wil spuien dan lijkt me dat hij daar uitstekend past.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef huhggh het volgende:
Aah, dat eeuwenoude bounty-geziek is weer terug hoor.
Ik dacht dat we met het vertrek van Ayaan Hirsi Ali dat kleinburgelijke geneuzel inmiddels achter ons hadden gelaten.
Niet iedereen ventileert een mening die jij altijd leuk zal vinden, deal with it.
Ik snap niet waarom het zo krankzinnig zou zijn. Onderbouwt hij dat nog?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Speciaal voor SCH het beginstukje van de column van Afshin Ellian: Ramadan is papegaai van Iraans regime
woensdag 19 augustus 2009 11:21
Tariq Ramadan is woest op het enige volk in Europa dat hem met open armen heeft ontvangen en hem ruim heeft beloond. Ramadan vindt de Nederlanders wellicht het gekste volk van Europa.
Dit gekke volk koos Ramadan om in Rotterdam bruggen te bouwen tussen moslims en niet-moslims. Dat is grappig: iemand die geen Nederlands spreekt en niets weet van de Nederlandse geschiedenis, bouwt bruggen in Rotterdam. Dit is al voldoende om dit volk als krankzinnig te bestempelen.
Uit de labiele pennen van jou en Ellian zie ik dat als een groot compliment. Zeker van jou met je enorme kunde waar het om religie gaatquote:Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Rotterdam? Of bruggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:10 schreef Paaskonijn het volgende:
Nu nog afschaffen.
Ja, dat onderbouwt hij verder in het artikel. Ik kan het gehele artikel echter niet lezen, omdat je je daarvoor moet registreren op de website van Elsevier.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het zo krankzinnig zou zijn. Onderbouwt hij dat nog?
Als je het niet met me eens bent, hoef je niet op de man gaan inspelen zonder argumenten erbij te geven. Val me maar aan op mijn posts over religie met argumenten a.u.b.quote:Uit de labiele pennen van jou en Ellian zie ik dat als een groot compliment. Zeker van jou met je enorme kunde waar het om religie gaat![]()
Wat een vreemde conclusie. Tariq Ramadan heeft zijn boodschap van haat bijna 3 jaar onder de Rotterdamse bevolking kunnen verspreiden. Met goedkeuring van GL en de PvdA. Dat dit nu toch wel erg in het oog begon te springen en men hem niet langer de linkerhand boven het hoofd kon houden, doet daar niks aan af. Zijn opvolger zal er ongetwijfeld één zijn die nog voorzichtiger te werk gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:43 schreef El_Matador het volgende:
Goed dat deze debiel opdondert.![]()
Tevens een bewijs dat de door Wilders voorgestelde ruime islamisering (niet de op incidenteel niveau voorkomende islamisering) dus niet plaatsvindt. Nederland heeft geen zin in dit soort extremisten, hoe anders Wilders ook mag denken.
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:37 schreef Ghazi het volgende:
Het land van kromme ruggen
Woensdag 19 augustus 2009 | Mercita Coronel |
Rechte rug
In zo’n verziekt klimaat heb je columnisten, politici en intellectuelen nodig die hun rug recht kunnen houden. Dat heeft Ramadan bewezen. De collaborateur is niet hij, zoals een Volkskrant-columniste beweert, maar zij die zwichten voor een haatzaaiende klimaat zijn de collaborateurs. Het is veel betekenend dat op de dag dat Ramadan zijn ontslag aangezegd krijgt, het Openbaar Ministerie bekend maakt de klacht over de Deense cartoons te seponeren in het kader van de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van meningsuiting lijkt niet te gelden voor een moslim intellectueel.
Dat je de stukjes van Ghazi überhaupt nog leest.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.
Ellian is scherp als altijd. Weer een bewijs dat allochtonen prima verrijkend kunnen zijn voor het Westen. Maar dan wel degenen die begrijpen hoe het in elkaar zit. Ellian doet dat, Ramadan niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Speciaal voor SCH het beginstukje van de column van Afshin Ellian: Ramadan is papegaai van Iraans regime
woensdag 19 augustus 2009 11:21
Tariq Ramadan is woest op het enige volk in Europa dat hem met open armen heeft ontvangen en hem ruim heeft beloond. Ramadan vindt de Nederlanders wellicht het gekste volk van Europa.
Dit gekke volk koos Ramadan om in Rotterdam bruggen te bouwen tussen moslims en niet-moslims. Dat is grappig: iemand die geen Nederlands spreekt en niets weet van de Nederlandse geschiedenis, bouwt bruggen in Rotterdam. Dit is al voldoende om dit volk als krankzinnig te bestempelen.
Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Ik verfoei het maakbaarheidsdenken van de Linksche Kerk minstens net zoveel als jij. Maar gegeven dat links dat toch blijft doen, is het goed dat men blijkbaar (weliswaar onder druk van progressieve -in tegenstelling tot nepprogressieve links-conservatieve- geluiden) inziet dat dit een wolf in schaapskleren betreft. Ze gaan vooruit dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.
Gelukkig stond zijn getier links (slinks!) van een stuk wederhoor in NRC.next.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals een meer oplettende lezer als was opgevallen verwacht van mijn NRC-abonnement meer dan het niveau van Ellian. Als hij voor het Telegraaf-ondervolk zijn verbittering en behaagziekte wil spuien dan lijkt me dat hij daar uitstekend past.
Agossie ..de hele gemeenteraad inclusief de PvdA heeft het dus mis.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Een compleet gebrek aan dossierkennis bij users hier, diverse journalisten en Ellian lijden ertoe dat men allerlei onjuistheden gaat raaskallen. Om vervolgens dat raaskallen als argument te gebruiken.
Werkelijk waar, het is niet meer dan een veredelde heksenjacht. Alweer.
Sode-donder op met dat hele achterlijke 'open je ogen' en 'word wakker' gedoe. Ik heb daar echt zoooo genoeg van.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:58 schreef qonmann het volgende:
[..]
Agossie ..de hele gemeenteraad inclusief de PvdA heeft het du mis.
Open je ogen eens...
Ik heb verder totaal geen moeite met de heer Ramadan en zijn standpunten, net zomin als dat hij voor de televisie werkt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik verfoei het maakbaarheidsdenken van de Linksche Kerk minstens net zoveel als jij. Maar gegeven dat links dat toch blijft doen, is het goed dat men blijkbaar (weliswaar onder druk van progressieve -in tegenstelling tot nepprogressieve links-conservatieve- geluiden) inziet dat dit een wolf in schaapskleren betreft. Ze gaan vooruit dus.
Daarom doe je dat zelf voortdurend bedoel je?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:42 schreef Zienswijze het volgende:
op de website van Elsevier.
[..]
Als je het niet met me eens bent, hoef je niet op de man gaan inspelen zonder argumenten erbij te geven.
Ik ben er net een beetje vanaf, het is jarenlang mijn werk en specialiteit geweest.quote:Trouwens, een paar maanden geleden zei jij dat je interesse hebt om je in religies te verdiepen. Hoe zit het daarmee...?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Sode-donder op met dat hele achterlijke 'open je ogen' en 'word wakker' gedoe. Ik heb daar echt zoooo genoeg van.
Ik kan tenminste nog argumenten geven in religieuze discussies.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom doe je dat zelf voortdurend bedoel je?
Ben benieuwd in de volgende religieuze discussie...quote:Ik ben er net een beetje vanaf, het is jarenlang mijn werk en specialiteit geweest.
Ja indrukwekkendquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik kan tenminste nog argumenten geven in religieuze discussies.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Ik heb veel algemene kennis maar geen (ver)oordeel zoals jij over gelovigen of religies, dat is het verschil. Jij vertrekt vanuit een heel duidelijk standpunt. Ik vind het vooral interessant en ben nieuwsgierig naar motieven en beweegredenen van religieuzen.quote:Ben benieuwd in de volgende religieuze discussie...
Ik ook hoor. Verdiep je je ook in de kleinere religies of alleen de grotere religies?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja indrukwekkend
[..]
[..]
Ik heb veel algemene kennis maar geen (ver)oordeel zoals jij over gelovigen of religies, dat is het verschil. Jij vertrekt vanuit een heel duidelijk standpunt. Ik vind het vooral interessant en ben nieuwsgierig naar motieven en beweegredenen van religieuzen.
Brand een kaarsje.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:58 schreef Monidique het volgende:
Een groot verlies voor Rotterdam.
Nee, dit topic niet. In alle soorten religies en vormen van levensbeschouwing. Maar ik ben er inmiddels professioneel mee gestopt en nu is het nog een beetje belangstelling, heb nu weer andere dingen die mijn aandacht vragen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Verdiep je je ook in de kleinere religies of alleen de grotere religies?
Oja: dit topic noem ik geen religieuze discussie.
Feyenoord verliest nog steeds hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Brand een kaarsje.
Er is maar één groot verlies voor Rotterdam en dat verlies zijn we inmiddels al zo'n zestig jaar aardig te boven.
Dat kan ieder nieuw jaar weer worden goedgemaakt. En: o ja, voetbal.quote:
Ah oke. Respectquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dit topic niet. In alle soorten religies en vormen van levensbeschouwing. Maar ik ben er inmiddels professioneel mee gestopt en nu is het nog een beetje belangstelling, heb nu weer andere dingen die mijn aandacht vragen.
Wij hebben Fatima Elatik van de PvdA alquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:52 schreef Ringo het volgende:
Btw, kan die Ramadan niet naar Damsko verhuizen? Plek genoeg voor zachte heelmeesters daaro, en dubbele agenda's zijn er heel gewoon. Als goedmakertje voor die Mokumse mayor waar Rotterdam mee is opgescheept.
Dus nietquote:
Zo hoort het.quote:De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Voorspelbaar dat die klote hoeren volk van Engelsen hem wel aannemenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:31 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan blijft welkom in Oxford
ANP
Gepubliceerd op 20 augustus 2009 16:19, bijgewerkt op 16:21
OXFORD - Tariq Ramadan, de in Rotterdam weggestuurde bruggenbouwer, blijft welkom in Oxford. Bij de Universiteit van Oxford treedt Ramadan per 1 september in dienst. Hij bekleedt daar de leerstoel Contemporary Islam Studies.
De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Het tv-werk was deze week voor de stad Rotterdam en de Erasmus Univeristeit aanleiding de Zwitsers-Egyptische islamoloog als integratie-adviseur en gasthoogleraar de laan uit te sturen. Ramadans leerstoel in Oxford wordt gefinancieerd door de Qatar Foundation for Education, Science en Communitydevelopment. Hij is al vier jaar als onderzoeker en docent aan de universiteit verbonden
http://www.volkskrant.nl/(...)jft_welkom_in_Oxford
Waarom verbaast dit mijn niets zeker kijkende naar de berichtgeving over de UK en de Islam de laatste tijdquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:31 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan blijft welkom in Oxford
ANP
Gepubliceerd op 20 augustus 2009 16:19, bijgewerkt op 16:21
OXFORD - Tariq Ramadan, de in Rotterdam weggestuurde bruggenbouwer, blijft welkom in Oxford. Bij de Universiteit van Oxford treedt Ramadan per 1 september in dienst. Hij bekleedt daar de leerstoel Contemporary Islam Studies.
De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Het tv-werk was deze week voor de stad Rotterdam en de Erasmus Univeristeit aanleiding de Zwitsers-Egyptische islamoloog als integratie-adviseur en gasthoogleraar de laan uit te sturen. Ramadans leerstoel in Oxford wordt gefinancieerd door de Qatar Foundation for Education, Science en Communitydevelopment. Hij is al vier jaar als onderzoeker en docent aan de universiteit verbonden
http://www.volkskrant.nl/(...)jft_welkom_in_Oxford
Engelsen en fatsoen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
In Oxford hebben ze wel fatsoen. Ze hebben vast even met Rita gebeld.
Als ik ooit nog eens iemand met zo'n vies kakker truitje met het oxford logo erop zie lopen dan zal ik aan ramadan denken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
Politieke correctheid is fatsoenlijk hoorquote:
Voor dat geld mag ie nog een brug bouwen. Over de Maas.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:44 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan krijgt nog 12.000 euro salaris
ROTTERDAM - De weggestuurde integratieadviseur van Rotterdam, Tariq Ramadan, krijgt nog twee maanden salaris: 12.000 euro.
Tariq Ramadan. FOTO SANNE DONDERS
Volgens een gemeentelijk woordvoerder is in het contract met Ramadan een opzegtermijn van twee maanden overeengekomen. De adviseur verdiende met zijn werk voor de gemeente en de Erasmus Universiteit waar hij gasthoogleraar was, maandelijks 6000 euro bruto. Hij zou een uurtarief van 290 euro hebben bedongen.
Ramadan heeft aangekondigd naar de rechter te stappen om het ontslag aan te vechten. Het gaat hem niet om het geld, maar om zijn eer, lichtte hij toe. Het stadsbestuur heeft er alle vertrouwen in gelijk te krijgen. In het contract met Ramadan is een bepaling opgenomen dat bij onvoorziene omstandigheden de wegen tussen Rotterdam en Ramadan zich kunnen scheiden.
Tariq Ramadan heeft aan zijn werk voor stad en universiteit ruim 600.000 euro overgehouden, zegt de gemeente.
http://www.ad.nl/rotterda(...)aan_salaris_mee.html
Ja, juist engelsen ja. Every inch a gentlemen en zo.quote:
Hoezo geloven in een stereotype.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, juist engelsen ja. Every inch a gentlemen en zo.
Engeland is juist nogal streng tegenover radicalen dus daar ligt het niet aan.
Fatsoen? Daarom weigeren ze Wilders en laten ze haatimams (nee, niet Ramadan) wel binnen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
De Britse samenleving is de meest schizofrene ter wereld. Gruwelijk fatsoen en verschrikkelijk onfatsoen komen tegelijkertijd erin voor. Heeeel bizar.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Engeland is juist nogal streng tegenover radicalen dus daar ligt het niet aan.
Als jehet onderstaand verhaal leest waarin hij Israel er weer met de haren bij moet slepen om zijn eigen slachtofferrol te benadrukken dan is er inderdaad maar één woord van toepassing op dhr. ramadan:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef El_Matador het volgende:
Voor dat geld mag ie nog een brug bouwen. Over de Maas.![]()
Randdebiel die Tariq R.
quote:‘Ik heb mij grondig verdiept in de binnenlandse dynamiek van het Iraanse politieke systeem. Ik weiger mij te laten leiden door propaganda, of die nu komt van het Iraanse bewind of van Israël (dat voortdurend zijn onschuld beklemtoont en Iran als belangrijkste beletsel voor de vrede aanwijst), of van de Verenigde Staten of de Europese landen, die allemaal zo hun strategische belangen hebben. In Iran is de verhouding tussen godsdienst en politiek uiterst complex. De simplistische opvatting van twee tegenover elkaar gestelde kampen – de fundamentalistische conservatieven tegenover de democratische hervormingsgezinden – geeft blijk van een verregaande onwetendheid wat betreft de Iraanse realiteit. Bovendien kan een ontwikkeling naar democratische transparantie niet plaatsvinden onder druk van het Westen: het proces zal in het land zelf moeten plaatsvinden en langdurig en pijnlijk zijn.’
Ik weet niet wat ik nou vreemder vind, een moslim die die uitspraken doet, of de Nederlandse regering die zo'n mafkees als raadgever (nota bene) aanneemt om de integratie kwestie een positieve draai te geven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als jehet onderstaand verhaal leest waarin hij Israel er weer met de haren bij moet slepen om zijn eigen slachtofferrol te benadrukken dan is er inderdaad maar één woord van toepassing op dhr. ramadan:
R A N D D E B I E L
[..]
![]()
Iddquote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:38 schreef JodyBernal het volgende:
Ik vind het wel mooi dit hele verhaal, en stoor me er ook niet aan. Gewoon een hele dikke faal voor de PvdA en GL. 2 jaar en een flinke bak met geld door de plee gespoeld, allemaal dankzij links. Nu kan men in Rotterdam weer helemaal opnieuw beginnen en is de situatie wellicht nog wel erger als voor de komt van Ramadan.
Uiteraard heb ik dit lang geleden al aan zien komen en heb ik die stad enkele jaren geleden definitief verlaten. Nu kan ik lekker veilig van een afstandje, ongehinderd door islamistisch gespuis, heel hard "zie je nou wel ik heb het toch gezegd" roepen. En die rol bevalt me wel.
Voor 6000 euro per maand kan je ook leuke speeltoestellen neerzetten in achterstandswijken of de bejaarden die het al zo moeilijk hebben een extraatje geven. Maar nee, de Linksche Kerk (waar de SP dus nadrukkelijk niet bijhoort) moet het schenken aan een ultraconservatieve RANDDEBIEL die "bruggen" bouwt. Waartussen, vraag je je af.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:48 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.
Het schijnt nog aardig te verdienen ook.
Nee, die stad is niet meer te redden. In 2002 had ik nog hoop, maar die is in 2006 definitief vervlogen. Rotterdam is nog leuk voor jongeren, vanwege het uitgaansleven, maar na die fase moet je maken dat je wegkomt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:48 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.
Het schijnt nog aardig te verdienen ook.
Wat een slang. Driedubbele tong zelfs.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:20 schreef Ghazi het volgende:
....
He argues for a "European Islam" which will respect European traditions and laws but he also speaks of the supremacy over secular law of the Koran and sharia. In 2003 he refused, during a TV debate with the future president Nicolas Sarkozy, to condemn the use of stoning as capital punishment but called for a "moratorium" on it.
Nou heren met jullie orientaalse namen dan heb ik wel een vraag: als die islam democratie, vrouwenrechten en allerlei sociale vrijheden niet uitsluit waarom moet dat beruchte experiment waarbij het wél mogelijk zou zijn op westerse grondgebied plaatsvinden?????????? Ga lekker terug naar de landen van herkomst en kijk of er één land is waarbij de islam wel de maatstaven kan halen die wij in het westen zo belangrijk vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef Ghazi het volgende:heel verhaal blahblah waarbij ook een link zou volstaab.
Dit artikel is mede ondertekend door Farhad Golyardi, publicist en redacteur Eutopia, Behnam Taebi, docent TU Delft en Peyman Jafari, politicoloog en bestuurslid Internationale Socialisten.
http://www.trouw.nl/opini(...)aakt__.html?all=true
oevers, misschien?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor 6000 euro per maand kan je ook leuke speeltoestellen neerzetten in achterstandswijken of de bejaarden die het al zo moeilijk hebben een extraatje geven. Maar nee, de Linksche Kerk (waar de SP dus nadrukkelijk niet bijhoort) moet het schenken aan een ultraconservatieve RANDDEBIEL die "bruggen" bouwt. Waartussen, vraag je je af.
Wat was zijn functie dan? Waar kreeg hij dan die 4 ton per jaar voor? Hij mocht zich alleen geen bruggenbouwer meer noemen, maar hield gewoon dezelfde functie. Raar? Ja, maar GroenLinks wilde dat zo. Die partij wilde hem namelijk eerder dit jaar niet wegsturen en dan krijg je dit soort draken van compromissen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:11 schreef Bowlingbal het volgende:
Waarom lijkt elke klapjosti het woord 'bruggenbouwer' te gebruiken terwijl dat allang niet meer zijn functie was?
Het is ook altijd de schuld van een ander, je bent gewoon ontslagen, rot maar lekker op naar Engeland en ga daar uithuilen. Al dat gezeik om discriminatie altijdquote:Mr Ramadan, already persona non grata in the United States, has dismissed the decisions as "simplistic" and driven by the "Islamophobia" generated in Dutch politics by the populist campaigner Geert Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |