Daar zijn de meningen toch nogal over verdeeld...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jammer dat niet even vermeld wordt dat de Gay Krant de uitspraken volledig tendentieus en uit de context gerukt had gepresenteerd.
Wat een onzin. Nogmaals: Tariqs daden en uitspraken in diverse buitenlandse media spreken voor zich. Daar kan geen leugentje meer iets aan afdoen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zucht.
Dus als hij met Iran werkt staat hij achter het beleid van Iran. Maar als hij het beleid van Iran afkeurt liegt hij?
Snap je niet dat je op die manier, met je selectief 'dan liegt hij, dan niet' zo ongeveer iedereen als heks kunt vervolgen?
'Je bent een heks, en als je ontkent, lieg je.'
quote:Denk je dat ik een moslim ben dan? Ik ben de duivel, dat had ik je toch al eerder gezegd?
Jij bent een moslim die nog een lange weg te gaan heeft, voordat hij in de voetsporen kan treden van zijn grote held Tariq Ramadan.
[quote]Hij schaadt ons omdat hij hoogleraar is bij de universiteit van Rotterdam?
Wat een ongelukkig voorbeeld.quote:Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als straks een politicus uit de Tweede Kamer gezet zou worden is het ook geen censuur, omdat hij nog steeds kan zeggen wat hij wilt?
Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wetenschappers met een NSB-achtergrond konden het na de oorlog ook wel shaken. En terecht.
Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:39 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.
Er zijn zelfs hele boeken over volgeschreven:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
... waar dhr Ramadan toch op tal van plaatsen (niet alleen in Nederland) in een kwade reuk staat. Dat geeft toch te denken.
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.
Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef JodyBernal het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit gluiperige hoofd alleen al ziet, dan weet je toch genoeg? Hij doet me een beetje aan die leugenachtige kutmarokkaantjes denken die je op straat nog weleens tegenkomt.
De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
Reactie (column) Afshin Ellian over de kwestie Ramadan:
Ramadan is papegaai van Iraans regime
Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?
Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.
Ik heb geen moslimvriendjes. Maar je kan toch niet met drogen ogen beweren dat Ramadan het regime steunt? Waar blijkt dat uit die programma's dan? Ellian is echt aan het doorslaan. Je hoeft geen moslimvriendje te zijn om moslims niet voortduirend en standaard af te vallen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.
Net als bij joden zeker?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.
Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Net als bij joden zeker?Dit zijn echt letterlijke teksten uit de nazi-tijd
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
Reactie (column) Afshin Ellian over de kwestie Ramadan:
Ramadan is papegaai van Iraans regime
Wat is er zo goed aan?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.
Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.
Alsof een bekende Amerikaanse intellectueel weg had kunnen komen met het produceren van vrolijke stukjes over de deugden van het nazisme, terwijl de ovens in Auschwitz rookten... Alles voor de dialoog natuurlijk.
Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???
Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet. Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden. Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je? Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.
Dat hoeft niet, als je bv van mening bent dat de deugden van de islam linea recta naar moordpartijen op andersdenkenden kunnen leiden. Maar goed, laten we die discussie maar niet opstarten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet.
Hij houdt een lofzang op de islam, je weet wel, die godsdienst die aan de basis staat van het Iraanse terreurbewind. Of zouden de ayatollahs geen echte islamieten zijn? Als dat zo is, had ik graag gezien dat Ramadan ze had verteld hoe het wel moet. Dat doet hij echter niet, hij is wel erg kritiekloos.quote:Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden.
Niet groot, maar hij had daar wel een statement mee kunnen maken.quote:Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je?
Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.quote:Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.
Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.
Jij houdt ook alleen maar van zalvende praatjes hequote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:58 schreef huhggh het volgende:
....en vanaf deze post ben je dus niet meer serieus te nemen, voor zover dat eerst wel het geval was.
Woorden in de mond leggen om racisme bij een ander te suggeren is zo achterhaald.
quote:
Gewoon miezerig racisme dus, niks meer.quote:
Zoals een meer oplettende lezer als was opgevallen verwacht van mijn NRC-abonnement meer dan het niveau van Ellian. Als hij voor het Telegraaf-ondervolk zijn verbittering en behaagziekte wil spuien dan lijkt me dat hij daar uitstekend past.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef huhggh het volgende:
Aah, dat eeuwenoude bounty-geziek is weer terug hoor.
Ik dacht dat we met het vertrek van Ayaan Hirsi Ali dat kleinburgelijke geneuzel inmiddels achter ons hadden gelaten.
Niet iedereen ventileert een mening die jij altijd leuk zal vinden, deal with it.
Ik snap niet waarom het zo krankzinnig zou zijn. Onderbouwt hij dat nog?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Speciaal voor SCH het beginstukje van de column van Afshin Ellian: Ramadan is papegaai van Iraans regime
woensdag 19 augustus 2009 11:21
Tariq Ramadan is woest op het enige volk in Europa dat hem met open armen heeft ontvangen en hem ruim heeft beloond. Ramadan vindt de Nederlanders wellicht het gekste volk van Europa.
Dit gekke volk koos Ramadan om in Rotterdam bruggen te bouwen tussen moslims en niet-moslims. Dat is grappig: iemand die geen Nederlands spreekt en niets weet van de Nederlandse geschiedenis, bouwt bruggen in Rotterdam. Dit is al voldoende om dit volk als krankzinnig te bestempelen.
Uit de labiele pennen van jou en Ellian zie ik dat als een groot compliment. Zeker van jou met je enorme kunde waar het om religie gaatquote:Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Rotterdam? Of bruggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:10 schreef Paaskonijn het volgende:
Nu nog afschaffen.
Ja, dat onderbouwt hij verder in het artikel. Ik kan het gehele artikel echter niet lezen, omdat je je daarvoor moet registreren op de website van Elsevier.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het zo krankzinnig zou zijn. Onderbouwt hij dat nog?
Als je het niet met me eens bent, hoef je niet op de man gaan inspelen zonder argumenten erbij te geven. Val me maar aan op mijn posts over religie met argumenten a.u.b.quote:Uit de labiele pennen van jou en Ellian zie ik dat als een groot compliment. Zeker van jou met je enorme kunde waar het om religie gaat![]()
Wat een vreemde conclusie. Tariq Ramadan heeft zijn boodschap van haat bijna 3 jaar onder de Rotterdamse bevolking kunnen verspreiden. Met goedkeuring van GL en de PvdA. Dat dit nu toch wel erg in het oog begon te springen en men hem niet langer de linkerhand boven het hoofd kon houden, doet daar niks aan af. Zijn opvolger zal er ongetwijfeld één zijn die nog voorzichtiger te werk gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:43 schreef El_Matador het volgende:
Goed dat deze debiel opdondert.![]()
Tevens een bewijs dat de door Wilders voorgestelde ruime islamisering (niet de op incidenteel niveau voorkomende islamisering) dus niet plaatsvindt. Nederland heeft geen zin in dit soort extremisten, hoe anders Wilders ook mag denken.
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:37 schreef Ghazi het volgende:
Het land van kromme ruggen
Woensdag 19 augustus 2009 | Mercita Coronel |
Rechte rug
In zo’n verziekt klimaat heb je columnisten, politici en intellectuelen nodig die hun rug recht kunnen houden. Dat heeft Ramadan bewezen. De collaborateur is niet hij, zoals een Volkskrant-columniste beweert, maar zij die zwichten voor een haatzaaiende klimaat zijn de collaborateurs. Het is veel betekenend dat op de dag dat Ramadan zijn ontslag aangezegd krijgt, het Openbaar Ministerie bekend maakt de klacht over de Deense cartoons te seponeren in het kader van de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van meningsuiting lijkt niet te gelden voor een moslim intellectueel.
Dat je de stukjes van Ghazi überhaupt nog leest.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.
Ellian is scherp als altijd. Weer een bewijs dat allochtonen prima verrijkend kunnen zijn voor het Westen. Maar dan wel degenen die begrijpen hoe het in elkaar zit. Ellian doet dat, Ramadan niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Speciaal voor SCH het beginstukje van de column van Afshin Ellian: Ramadan is papegaai van Iraans regime
woensdag 19 augustus 2009 11:21
Tariq Ramadan is woest op het enige volk in Europa dat hem met open armen heeft ontvangen en hem ruim heeft beloond. Ramadan vindt de Nederlanders wellicht het gekste volk van Europa.
Dit gekke volk koos Ramadan om in Rotterdam bruggen te bouwen tussen moslims en niet-moslims. Dat is grappig: iemand die geen Nederlands spreekt en niets weet van de Nederlandse geschiedenis, bouwt bruggen in Rotterdam. Dit is al voldoende om dit volk als krankzinnig te bestempelen.
Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Ik verfoei het maakbaarheidsdenken van de Linksche Kerk minstens net zoveel als jij. Maar gegeven dat links dat toch blijft doen, is het goed dat men blijkbaar (weliswaar onder druk van progressieve -in tegenstelling tot nepprogressieve links-conservatieve- geluiden) inziet dat dit een wolf in schaapskleren betreft. Ze gaan vooruit dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt Ramadan vervolgd dan? Weer iemand die nog steeds helemaal niets van de vrijheid van meningsuiting begrepen heeft. Iemand niet meer betalen voor zijn mening heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te doen. De overheid die iemand betaalt voor het geven van zijn mening is juist wél dubieus in het licht van de vrijheid van meningsuiting.
Gelukkig stond zijn getier links (slinks!) van een stuk wederhoor in NRC.next.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals een meer oplettende lezer als was opgevallen verwacht van mijn NRC-abonnement meer dan het niveau van Ellian. Als hij voor het Telegraaf-ondervolk zijn verbittering en behaagziekte wil spuien dan lijkt me dat hij daar uitstekend past.
Agossie ..de hele gemeenteraad inclusief de PvdA heeft het dus mis.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Een compleet gebrek aan dossierkennis bij users hier, diverse journalisten en Ellian lijden ertoe dat men allerlei onjuistheden gaat raaskallen. Om vervolgens dat raaskallen als argument te gebruiken.
Werkelijk waar, het is niet meer dan een veredelde heksenjacht. Alweer.
Sode-donder op met dat hele achterlijke 'open je ogen' en 'word wakker' gedoe. Ik heb daar echt zoooo genoeg van.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:58 schreef qonmann het volgende:
[..]
Agossie ..de hele gemeenteraad inclusief de PvdA heeft het du mis.
Open je ogen eens...
Ik heb verder totaal geen moeite met de heer Ramadan en zijn standpunten, net zomin als dat hij voor de televisie werkt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik verfoei het maakbaarheidsdenken van de Linksche Kerk minstens net zoveel als jij. Maar gegeven dat links dat toch blijft doen, is het goed dat men blijkbaar (weliswaar onder druk van progressieve -in tegenstelling tot nepprogressieve links-conservatieve- geluiden) inziet dat dit een wolf in schaapskleren betreft. Ze gaan vooruit dus.
Daarom doe je dat zelf voortdurend bedoel je?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:42 schreef Zienswijze het volgende:
op de website van Elsevier.
[..]
Als je het niet met me eens bent, hoef je niet op de man gaan inspelen zonder argumenten erbij te geven.
Ik ben er net een beetje vanaf, het is jarenlang mijn werk en specialiteit geweest.quote:Trouwens, een paar maanden geleden zei jij dat je interesse hebt om je in religies te verdiepen. Hoe zit het daarmee...?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Sode-donder op met dat hele achterlijke 'open je ogen' en 'word wakker' gedoe. Ik heb daar echt zoooo genoeg van.
Ik kan tenminste nog argumenten geven in religieuze discussies.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom doe je dat zelf voortdurend bedoel je?
Ben benieuwd in de volgende religieuze discussie...quote:Ik ben er net een beetje vanaf, het is jarenlang mijn werk en specialiteit geweest.
Ja indrukwekkendquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik kan tenminste nog argumenten geven in religieuze discussies.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef Zienswijze het volgende:
Met "dit volk" bedoelt hij zeker jou en je voornamelijk linkse billenlikkers-vriendjes.
Ik heb veel algemene kennis maar geen (ver)oordeel zoals jij over gelovigen of religies, dat is het verschil. Jij vertrekt vanuit een heel duidelijk standpunt. Ik vind het vooral interessant en ben nieuwsgierig naar motieven en beweegredenen van religieuzen.quote:Ben benieuwd in de volgende religieuze discussie...
Ik ook hoor. Verdiep je je ook in de kleinere religies of alleen de grotere religies?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja indrukwekkend
[..]
[..]
Ik heb veel algemene kennis maar geen (ver)oordeel zoals jij over gelovigen of religies, dat is het verschil. Jij vertrekt vanuit een heel duidelijk standpunt. Ik vind het vooral interessant en ben nieuwsgierig naar motieven en beweegredenen van religieuzen.
Brand een kaarsje.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:58 schreef Monidique het volgende:
Een groot verlies voor Rotterdam.
Nee, dit topic niet. In alle soorten religies en vormen van levensbeschouwing. Maar ik ben er inmiddels professioneel mee gestopt en nu is het nog een beetje belangstelling, heb nu weer andere dingen die mijn aandacht vragen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Verdiep je je ook in de kleinere religies of alleen de grotere religies?
Oja: dit topic noem ik geen religieuze discussie.
Feyenoord verliest nog steeds hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Brand een kaarsje.
Er is maar één groot verlies voor Rotterdam en dat verlies zijn we inmiddels al zo'n zestig jaar aardig te boven.
Dat kan ieder nieuw jaar weer worden goedgemaakt. En: o ja, voetbal.quote:
Ah oke. Respectquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dit topic niet. In alle soorten religies en vormen van levensbeschouwing. Maar ik ben er inmiddels professioneel mee gestopt en nu is het nog een beetje belangstelling, heb nu weer andere dingen die mijn aandacht vragen.
Wij hebben Fatima Elatik van de PvdA alquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:52 schreef Ringo het volgende:
Btw, kan die Ramadan niet naar Damsko verhuizen? Plek genoeg voor zachte heelmeesters daaro, en dubbele agenda's zijn er heel gewoon. Als goedmakertje voor die Mokumse mayor waar Rotterdam mee is opgescheept.
Dus nietquote:
Zo hoort het.quote:De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Voorspelbaar dat die klote hoeren volk van Engelsen hem wel aannemenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:31 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan blijft welkom in Oxford
ANP
Gepubliceerd op 20 augustus 2009 16:19, bijgewerkt op 16:21
OXFORD - Tariq Ramadan, de in Rotterdam weggestuurde bruggenbouwer, blijft welkom in Oxford. Bij de Universiteit van Oxford treedt Ramadan per 1 september in dienst. Hij bekleedt daar de leerstoel Contemporary Islam Studies.
De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Het tv-werk was deze week voor de stad Rotterdam en de Erasmus Univeristeit aanleiding de Zwitsers-Egyptische islamoloog als integratie-adviseur en gasthoogleraar de laan uit te sturen. Ramadans leerstoel in Oxford wordt gefinancieerd door de Qatar Foundation for Education, Science en Communitydevelopment. Hij is al vier jaar als onderzoeker en docent aan de universiteit verbonden
http://www.volkskrant.nl/(...)jft_welkom_in_Oxford
Waarom verbaast dit mijn niets zeker kijkende naar de berichtgeving over de UK en de Islam de laatste tijdquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:31 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan blijft welkom in Oxford
ANP
Gepubliceerd op 20 augustus 2009 16:19, bijgewerkt op 16:21
OXFORD - Tariq Ramadan, de in Rotterdam weggestuurde bruggenbouwer, blijft welkom in Oxford. Bij de Universiteit van Oxford treedt Ramadan per 1 september in dienst. Hij bekleedt daar de leerstoel Contemporary Islam Studies.
De universiteit ziet geen reden om die verbintenis af te zeggen wegens Ramadans werkzaamheden voor het door de Iraanse regering gefinancierde station Presstv. ‘Vrijheid van meningsuiting is voor de universiteit een fundamenteel recht dat wordt gerespecteerd’, heet het in een verklaring. De universiteit is niet van plan haar medewerkers enige beperkingen op te leggen. Wel laat de universiteit weten dat de opvattingen van Ramadan niet de opvattingen van de universiteit zijn.
Het tv-werk was deze week voor de stad Rotterdam en de Erasmus Univeristeit aanleiding de Zwitsers-Egyptische islamoloog als integratie-adviseur en gasthoogleraar de laan uit te sturen. Ramadans leerstoel in Oxford wordt gefinancieerd door de Qatar Foundation for Education, Science en Communitydevelopment. Hij is al vier jaar als onderzoeker en docent aan de universiteit verbonden
http://www.volkskrant.nl/(...)jft_welkom_in_Oxford
Engelsen en fatsoen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
In Oxford hebben ze wel fatsoen. Ze hebben vast even met Rita gebeld.
Als ik ooit nog eens iemand met zo'n vies kakker truitje met het oxford logo erop zie lopen dan zal ik aan ramadan denken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
Politieke correctheid is fatsoenlijk hoorquote:
Voor dat geld mag ie nog een brug bouwen. Over de Maas.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:44 schreef Ghazi het volgende:
Ramadan krijgt nog 12.000 euro salaris
ROTTERDAM - De weggestuurde integratieadviseur van Rotterdam, Tariq Ramadan, krijgt nog twee maanden salaris: 12.000 euro.
Tariq Ramadan. FOTO SANNE DONDERS
Volgens een gemeentelijk woordvoerder is in het contract met Ramadan een opzegtermijn van twee maanden overeengekomen. De adviseur verdiende met zijn werk voor de gemeente en de Erasmus Universiteit waar hij gasthoogleraar was, maandelijks 6000 euro bruto. Hij zou een uurtarief van 290 euro hebben bedongen.
Ramadan heeft aangekondigd naar de rechter te stappen om het ontslag aan te vechten. Het gaat hem niet om het geld, maar om zijn eer, lichtte hij toe. Het stadsbestuur heeft er alle vertrouwen in gelijk te krijgen. In het contract met Ramadan is een bepaling opgenomen dat bij onvoorziene omstandigheden de wegen tussen Rotterdam en Ramadan zich kunnen scheiden.
Tariq Ramadan heeft aan zijn werk voor stad en universiteit ruim 600.000 euro overgehouden, zegt de gemeente.
http://www.ad.nl/rotterda(...)aan_salaris_mee.html
Ja, juist engelsen ja. Every inch a gentlemen en zo.quote:
Hoezo geloven in een stereotype.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, juist engelsen ja. Every inch a gentlemen en zo.
Engeland is juist nogal streng tegenover radicalen dus daar ligt het niet aan.
Fatsoen? Daarom weigeren ze Wilders en laten ze haatimams (nee, niet Ramadan) wel binnen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
De Britse samenleving is de meest schizofrene ter wereld. Gruwelijk fatsoen en verschrikkelijk onfatsoen komen tegelijkertijd erin voor. Heeeel bizar.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Engeland is juist nogal streng tegenover radicalen dus daar ligt het niet aan.
Als jehet onderstaand verhaal leest waarin hij Israel er weer met de haren bij moet slepen om zijn eigen slachtofferrol te benadrukken dan is er inderdaad maar één woord van toepassing op dhr. ramadan:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef El_Matador het volgende:
Voor dat geld mag ie nog een brug bouwen. Over de Maas.![]()
Randdebiel die Tariq R.
quote:‘Ik heb mij grondig verdiept in de binnenlandse dynamiek van het Iraanse politieke systeem. Ik weiger mij te laten leiden door propaganda, of die nu komt van het Iraanse bewind of van Israël (dat voortdurend zijn onschuld beklemtoont en Iran als belangrijkste beletsel voor de vrede aanwijst), of van de Verenigde Staten of de Europese landen, die allemaal zo hun strategische belangen hebben. In Iran is de verhouding tussen godsdienst en politiek uiterst complex. De simplistische opvatting van twee tegenover elkaar gestelde kampen – de fundamentalistische conservatieven tegenover de democratische hervormingsgezinden – geeft blijk van een verregaande onwetendheid wat betreft de Iraanse realiteit. Bovendien kan een ontwikkeling naar democratische transparantie niet plaatsvinden onder druk van het Westen: het proces zal in het land zelf moeten plaatsvinden en langdurig en pijnlijk zijn.’
Ik weet niet wat ik nou vreemder vind, een moslim die die uitspraken doet, of de Nederlandse regering die zo'n mafkees als raadgever (nota bene) aanneemt om de integratie kwestie een positieve draai te geven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als jehet onderstaand verhaal leest waarin hij Israel er weer met de haren bij moet slepen om zijn eigen slachtofferrol te benadrukken dan is er inderdaad maar één woord van toepassing op dhr. ramadan:
R A N D D E B I E L
[..]
![]()
Iddquote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:03 schreef SCH het volgende:
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:38 schreef JodyBernal het volgende:
Ik vind het wel mooi dit hele verhaal, en stoor me er ook niet aan. Gewoon een hele dikke faal voor de PvdA en GL. 2 jaar en een flinke bak met geld door de plee gespoeld, allemaal dankzij links. Nu kan men in Rotterdam weer helemaal opnieuw beginnen en is de situatie wellicht nog wel erger als voor de komt van Ramadan.
Uiteraard heb ik dit lang geleden al aan zien komen en heb ik die stad enkele jaren geleden definitief verlaten. Nu kan ik lekker veilig van een afstandje, ongehinderd door islamistisch gespuis, heel hard "zie je nou wel ik heb het toch gezegd" roepen. En die rol bevalt me wel.
Voor 6000 euro per maand kan je ook leuke speeltoestellen neerzetten in achterstandswijken of de bejaarden die het al zo moeilijk hebben een extraatje geven. Maar nee, de Linksche Kerk (waar de SP dus nadrukkelijk niet bijhoort) moet het schenken aan een ultraconservatieve RANDDEBIEL die "bruggen" bouwt. Waartussen, vraag je je af.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:48 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.
Het schijnt nog aardig te verdienen ook.
Nee, die stad is niet meer te redden. In 2002 had ik nog hoop, maar die is in 2006 definitief vervlogen. Rotterdam is nog leuk voor jongeren, vanwege het uitgaansleven, maar na die fase moet je maken dat je wegkomt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:48 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Jammer dan dat ze jou, met die vooruitziende blik, niet als bruggenbouwer hebben benoemd.
Het schijnt nog aardig te verdienen ook.
Wat een slang. Driedubbele tong zelfs.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:20 schreef Ghazi het volgende:
....
He argues for a "European Islam" which will respect European traditions and laws but he also speaks of the supremacy over secular law of the Koran and sharia. In 2003 he refused, during a TV debate with the future president Nicolas Sarkozy, to condemn the use of stoning as capital punishment but called for a "moratorium" on it.
Nou heren met jullie orientaalse namen dan heb ik wel een vraag: als die islam democratie, vrouwenrechten en allerlei sociale vrijheden niet uitsluit waarom moet dat beruchte experiment waarbij het wél mogelijk zou zijn op westerse grondgebied plaatsvinden?????????? Ga lekker terug naar de landen van herkomst en kijk of er één land is waarbij de islam wel de maatstaven kan halen die wij in het westen zo belangrijk vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef Ghazi het volgende:heel verhaal blahblah waarbij ook een link zou volstaab.
Dit artikel is mede ondertekend door Farhad Golyardi, publicist en redacteur Eutopia, Behnam Taebi, docent TU Delft en Peyman Jafari, politicoloog en bestuurslid Internationale Socialisten.
http://www.trouw.nl/opini(...)aakt__.html?all=true
oevers, misschien?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor 6000 euro per maand kan je ook leuke speeltoestellen neerzetten in achterstandswijken of de bejaarden die het al zo moeilijk hebben een extraatje geven. Maar nee, de Linksche Kerk (waar de SP dus nadrukkelijk niet bijhoort) moet het schenken aan een ultraconservatieve RANDDEBIEL die "bruggen" bouwt. Waartussen, vraag je je af.
Wat was zijn functie dan? Waar kreeg hij dan die 4 ton per jaar voor? Hij mocht zich alleen geen bruggenbouwer meer noemen, maar hield gewoon dezelfde functie. Raar? Ja, maar GroenLinks wilde dat zo. Die partij wilde hem namelijk eerder dit jaar niet wegsturen en dan krijg je dit soort draken van compromissen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:11 schreef Bowlingbal het volgende:
Waarom lijkt elke klapjosti het woord 'bruggenbouwer' te gebruiken terwijl dat allang niet meer zijn functie was?
Het is ook altijd de schuld van een ander, je bent gewoon ontslagen, rot maar lekker op naar Engeland en ga daar uithuilen. Al dat gezeik om discriminatie altijdquote:Mr Ramadan, already persona non grata in the United States, has dismissed the decisions as "simplistic" and driven by the "Islamophobia" generated in Dutch politics by the populist campaigner Geert Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |